Resident Evil 2

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 26.01.2019 10:42

^ Samoilla linjoilla Zerialsin kanssa! Ehdin about pari tuntia illalla Leonin skeneä pelata, mutta erittäin tyytyväinen tähän asti ainaskin. Ihmeen vähän minusta filejä ollut jostain syystä vaikka tuntuu että kaikki nurkat on tullu koluttua. Tai sitten on tottunut näihin nykypeleihin missä puolet pelistä pitää lukea fileistä että pääsee tarinaan sisään :D

Normitasolla alotin, panoksia on ollu ihan riittävästi kun välillä juoksee vaan zombien ohi tai kikkailee pöytien kanssa niinkun ennen vanhaan. Kunnon puukkoa kyllä olen kaivannut, eikä noita kolme kertaa käytettäviä leluja. Niin ja mikä yllättävää niin zombeja saa ampua välillä about neljä kertaa päähän, ja ne silti nousee ylös. Sitten kun pää räjähtää niin taitaavat pysyäkkin kuolleina. Siinä on vähän enempi laitettu haastetta alkuperäiseen nähden.

Mutta kyllä, en voi kuin suositella kaikille vanhojen ressojen faneille! <3
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 26.01.2019 16:10

Ite oon jonkun 5-7h jälkeen sitä mieltä että tää saattaa olla mun kaikkien aikojen suosikki-Ressa. Ei niiku mitään rajaa, että miten helvetin kova tää on. Tosi uskollinen remake kaikin puolin mutta silti sellasilla uudistuksilla että ei vanhoilla tiedoilla ihan hirveen pitkälle pötkitä.

Mä tosiaan aloitin pelin tolla Hardcore-modella ja pakko kyllä sanoa että aliarvioin vaikeustason täysin. Zombeja harvemmin kannattaa tässä moodissa edes tappaa vaan mieluummin kikkailee raajojen katkomisen sun muiden hidastavien tekijöiden kanssa. Panoksia ei kauheammin jaella ja ink ribboneitakin on pari kertaa saanu ihan kunnolla metsästää. Pelkäsin tosi paljon että peli muuttuu jossain vaiheessa hillittömäks räiskinnäks kolmannen persoonan takia, mutta alkuperäsessä oli huomattavasti helpompi saada zombit hengiltä ku tässä ja kolmeakin zombia vastaan peruspislalla ei tee yhtään mitään.

Pakko tänään tai huomenna hinkkailla Leonin A-skenaario loppuun, niin myöhemmin voi sit kirjoitella vähän syvällisemmät setit. Toistaseks voin vaan sanoa että zombit ovat ekaa kertaa 20 vuoteen oikeasti pelottavia ja sen perusteella miten vitun kuumottava Mr X on tässä, niin en halua enää ollenkaan RE3:sta remakea.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Salem » 26.01.2019 16:25

Jokunen tunti on nyt itsellänikin takana Leonin skenaariota. Uusia huoneita ja puzzleja on tullut melkoisesti vastaan, ja tutut ja turvalliseksi luullutkin ovat saaneet pientä lisätwistiä, mutta silti kaikki tuntuu juuri sopivalla tavalla tutulta. Olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin zombien uhkaavuus on saatu palautettua entiseen loistoonsa. Ammuksia ne kestävät jopa headshottien kanssa, eikä edes haulikon laukaus päähän takaa, että ne kaatuisivat kerrasta. Iloinen yllätys oli myös, että suojaamattomat ikkunat ovat jatkuva uhka, kun zombiet osaavat änkeä niistä sisälle. Toinen yllätys tapahtui, kun huomasin zombien kanssa pöytää kiertäessäni, että ne perkeleet osaavat ryömiä pöydän yli.
Musiikit tosiaan ovat jääneet huomattavan taka-alalle, mutta toisaalta tämä on tehty pelin äänimaailman hyväksi. Liian korostettu soundtrack vain hukuttaisi vihollisten ääntelyt alleen, ja ainakin joissain tietyissä pisteissä peliä olen kokenut äänten tarkkailun kultaakin kalliimmaksi ominaisuudeksi.

Jos nyt jotain huonoa on tullut vastaan, niin tuo Kayan mainitsema puukkojen kertakäyttöisyys on yksi. Ilmeisesti tässä on yritetty hakea samaa mitä alkuperäisen remake teki kertakäyttöisten puolustusaseiden kanssa, mutta olisi tuohon kai parempiakin ratkaisuja ollut. Toinen mieleen tuleva asia on se kuinka viholliset lopettavat jahtaamisensa tietyille alueille päästessä. Oli jotenkin typerän näköistä, kun pakenin zombieta poliisiaseman eteisaulaan, ja zombie kääntyy kynnyksen saavuttaessaan kannoillaan ja lähtee pois.

Toistaiseksi peli on lunastanut kaikki odotukset ja enemmänkin, ja on hyvin vaikea uskoa että mitään niin radikaalia voisi tapahtua, mikä onnistuisi pilaamaan tätä kokemusta. You did good, Capcom.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 26.01.2019 22:31

Hyvä peli, perusasiat eli pelattavuus ja audiovisuaalinen anti on kunnossa. Peli pyöri hyvin porukoitten xbox ässällä ja meikäläisen äxällä. Puusilmänä en huomannut paljoakaan eroa noitten laitteiden välillä. Onko muut kohdanneet wiliamia pelkän pistoolin kanssa? Pelkäsin että nyt tulee noutaja, mutta ainakin standardi vaikeustasolla ukko putosi lopulta, vaikka ammuksia oli vain alle käden sormien jäljellä. Haulikon löysin vasta jälkijunassa ja sitten oli kiva ruveta tyhjentämään käytäviä likkereistä (toivottavasti niitä ei ole enempää kuin kolme). Oon nyt kolmannen pelitunnin kohdalla joutunut väistelemään fedorapäistä ystäväämme. Ärsyttää ja pelottaa samaan aikaan kun siitä ei tahdo niin millään päästä eroon. Nemesis kuumotukset ovat jo nyt varsin korkeat, vaikka tiedän sen pelin olevan vuosien päässä.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 30.01.2019 16:08

Mahdollinen remake myös kolmosesta tiedossa, jos fanit niin tahtoo. Uskoisin kyllä tämän tulevan, kiitos Remake 2:n hyvien myyntien, nehän ne tässä eniten painaa.

https://www.pelaajalehti.com/uutiset/ca ... n-vaativat

PS4 taitaa kesällä tulla hankittua, kun rahatilanne ja kiireet hellittävät.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 30.01.2019 19:59

Siis aivan uskomattoman kova! Ja mä en oo RE4:n jälkeen jaksanu pelata yhtäkään loppuun asti.

Tämmöstä sen pitää olla.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Drake » 31.01.2019 04:33

Aivan uskomattoman hyvä ollut mitä olen pelaillut nyt tätä. Kontrolleissa meni hetki että tottui näppäimiihin mutta jäin kaipaamaan R1+X kombinaatiota. Tässä ei ainakaan jokaista zombia tapeta vaan pitää kiertää jotkut, jos haluaa säästää ammuksia koska 4-6 kutia menee päähä jotta zombi kuolee edes. Äänimaailmasta tykkään kanssa, koska soundtracki ei pilaa vaan kuuluu askelien äänet kunnolla jne. Askeleista ellei peräti tömistelyistä puheenollen niin Mr.X:n kanssa tuli koettua sitä kaipaamaa kuumotusta! Vaikka ääniä pystyikin hyvin seurailla missä menee niin siitä huolimatta.

Pitää myöhemmin hankkia alkp. soundtrack ja Weskerille Samurai Edge.
Avatar
Drake
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02.09.2014 16:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.02.2019 09:06

Hemmetti, uskomatonta miten paljon tämä peli ja sen hype näkyvät pitkin nettiä...ja meikä tuntee missanneensa niin penteleen paljon. Loistavaa, että Capcomilla ollaan panostettu selviytymiskauhun suuntaan.
Mikäli jossain olisi se lappu, jolla kerätään mielipiteitä RE3:n remaken suuntaan, niin suttaisin kyllä paperin täyteen "kyllä":ää. Sama myös Dino Crisisin suhteen.

Pitää laittaa Ahosen tapaan rahaa sukkaan, kesää tahi syksyä varten nelospleikkarin ostoon...mikäli tuo Re2:n proton tulos ei muutu siihen mennessä "borkedista" korkeammalle.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Silence » 02.02.2019 10:45

Gigante kirjoitti:Hemmetti, uskomatonta miten paljon tämä peli ja sen hype näkyvät pitkin nettiä...ja meikä tuntee missanneensa niin penteleen paljon. Loistavaa, että Capcomilla ollaan panostettu selviytymiskauhun suuntaan.
Mikäli jossain olisi se lappu, jolla kerätään mielipiteitä RE3:n remaken suuntaan, niin suttaisin kyllä paperin täyteen "kyllä":ää. Sama myös Dino Crisisin suhteen.


Itse olen ollut sormet tungettuna korviin "lalaalala en kuule lalalalala"-moodissa etten saa tietää mitään ennen kuin itse pelaan. Vaikeaa on ollut. Jokapaikassa peli tuntuu tulevan vastaan ja YouTube tuntuu pursuavan rahastus-ohjevideoita.
Täytyy kai odottaa hetkinen että ostan itselleni paremman PCn ennen kuin hyppään tähän junaan...

Ja onhan se kivaa että Capcom printtaa helppoa rahaa näillä tunnettujen pelien remakeilla missä suunnittelutyö on jo pitkälti etukäteen tehty 20v sitten, mutta Uusia pelejä kaipaisi myös. On niin absurdia että pääsarja on jo yli vuosikymmenen ollut enemmän tai vähemmän tuuliajolla kun tärkeintä on ollut kerätä massoja ja nyt tehdään kuitenkin rahaa palaamalla menneeseen.
Re3-remake voisi itseasiassa tarjota paljonkin uusia, freshejä mahdollisuuksia tekijöille koska Nemesistä lukuunottamatta alkuperäispelissä ei ole mitään kunnollisen Ikonista The juttua. Mutta itse innostuisin kyllä enemmän esim Dino Crisiksen laadukkaasta remakesta.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.02.2019 14:43

Re3-remake voisi itseasiassa tarjota paljonkin uusia, freshejä mahdollisuuksia tekijöille koska Nemesistä lukuunottamatta alkuperäispelissä ei ole mitään kunnollisen Ikonista The juttua....


Ihan mielenkiinnosta, haluaisin kovasti tietää teikältä...ja miksei vaikka muiltakin, että mitkäs ovat nämä ikoniset "THE JUTUT" eri reskujen kohdalla? En ole näin tarkkaan koskaan tuumaillut asiaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 06.02.2019 00:14

Gigante kirjoitti:
Re3-remake voisi itseasiassa tarjota paljonkin uusia, freshejä mahdollisuuksia tekijöille koska Nemesistä lukuunottamatta alkuperäispelissä ei ole mitään kunnollisen Ikonista The juttua....


Ihan mielenkiinnosta, haluaisin kovasti tietää teikältä...ja miksei vaikka muiltakin, että mitkäs ovat nämä ikoniset "THE JUTUT" eri reskujen kohdalla? En ole näin tarkkaan koskaan tuumaillut asiaa.


Itsekin olen näitä The Juttuja odotellut.

Nyt on vähän reilu kaksi tuntia takana tätä ressaa ja onhan se nautittava ollut tähän mennessä. Jotenkin tuntuu et aika vauhdilla edennyt, vaikka on yrittänyt ottaa rauhassa ja tarkkailla ympäristöä kunnolla. Pelkoa tämä on kyllä aiheuttanut kiitettävästi! Etenkin tänään toisella pelikerralla koin pitkästä aikaa hieman voimakkaampaa pakokauhua kun Mr. X tuli mukaan kuvioihin.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Masse » 06.02.2019 02:33

Se the Juttu oli tankkikontrollit ja fiksatut kuvakulmat, mutta nää Capcomin jutkut päätti luopua niistä rahankiilto silmissään.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 06.02.2019 11:38

Masse kirjoitti:Se the Juttu oli tankkikontrollit ja fiksatut kuvakulmat, mutta nää Capcomin jutkut päätti luopua niistä rahankiilto silmissään.

Mitä vittua sinä selität? :D Pakko vastaa nyt trolliin(?) mut nää molemmat on vaan pelimekaanisia aspekteja millä ei varsinaisesti oo mitää tekemistä sen kanssa, mitä tuolla The Jutulla haettiin. RE2:n remake varsinki osoitti että olan yli-kameralla voidaan tehdä ihan yhtä paljon Resident Evililtä tuntuva peli kuin vaikkapa ensimmäinen remake, tässä on vaan kyse siitä että miten tää otetaan huomioon kokonaiskuvaa miettiessä ja siitä et kuinka vitun isoilla nostalgiakakkuloilla pelaaja pelaa. RE7 myös liippas ihan helvetin lähellä klassisten Ressojen elementtejä (loppua lukuunottamatta) mutta tätähän ei iso osa huomannu koska peli oli ekasta persoonasta eikä ollu tankkikontrolleja eikä fiksattuja kamerakulmia yms turhanpäivästä mussutusta. Monet on sitä mieltä että RE4 tuhosi sarjan olan yli-kuvakulmalla mut oisko tässä vaikka enemmänki ollut kyseessä toimintaan päin orientoituneempi pelisuunnittelu?


Gigante kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, haluaisin kovasti tietää teikältä...ja miksei vaikka muiltakin, että mitkäs ovat nämä ikoniset "THE JUTUT" eri reskujen kohdalla? En ole näin tarkkaan koskaan tuumaillut asiaa.


Oma listaus tälleen nopeasti tuulesta temmattuna menee about tällein pääsarjan pelien kohdalla:

RE0: Kaksi pelihahmoa joiden välillä voi vaihdella mielensä mukaan + helvetin upee kartano
RE1: Koko genren pohja + ihan helvetin upee kartano
RE1make: Ihan helvetin paljon upeempi kartano + vääntää tutut asiat täysin uudeksi ilman että peli tuntuisi täysin erilaiselta
RE2: Tarinan kulun määrittäminen sillä että kummalla hahmolla pelin alottaa + ihan helvetin upee poliisiasema
RE2make: Mr. X + helvetin paljon upeempi poliisiasema
RE3: Nemesis + kaoottinen kaupunkimiljöö
RECVX: Helvetin upee saari? CVX:ssä on sarjan upein soundtrack
RE4: B-luokan toimintaleffan käsikirjoitus + pohja modernille third person shooterille
RE5: co-op
RE6: ripuli
RE7: paluu juuria kohden + VR
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Silence » 06.02.2019 12:09

Ainiin ihan unohdin tämän..
No okei, olin ehkä hieman tarpeettoman julma peliä kohtaan, mutta en ole koskaan suhtautunut Kolmoseen kunnollisena RE-pelinä, vaan lähinnä RE2sen DLC-sivuseikkailuna jolle on annettu oma numero. Peli ei ala oikein mistään ja lähinnä kierrättää kakkosen ympäristöjä, pelimoottoria, sekä pelisuunnittelua ja itse Nemesis on vain RE2sen Mr. Xn uusintaversio -jopa ihan samanlaisella vaatetuksella ja kävelyllä. Muistan kun kolmonen tuli ja kaikki ylistivät kuinka nerokas Nemesis oli ja itse mietin että "Kuulostaa ihan Mr Xltä...". Oma tulkintani on että luultavasti vain harvat huomasivat ja pelasivat kakkosessa ollutta B-skenaariota ja heidän/ja uusien pelaajien näkökulmasta Nemesis on nerokkain keksintö ikinä.

Mutta Nyt kun Mr X/tyrant tuntuu olevan kakkosen remakessa kaikkien tiedossa niin luulen että se syö kyllä paaaljon tehoa mahdolliselta RE3sen remakelta. Tosin, kaikki on mahdollista.... Siksi toivonkin että mahdollinen Kolmosen remake tekisi kunnollista reimagenationia koko jutun suhteen. Ja varmasti tekeekin.

Sen, mistä tunnustusta pelille annan on että kolmonen ainakin loppuu kunnollisesti finaaliin eikä vaan jätä kaikkea kakkosen tyyliin auki.


ForWeAreMany kirjoitti:RE0: Kaksi pelihahmoa joiden välillä voi vaihdella mielensä mukaan + helvetin upee kartano
RE1: Koko genren pohja + ihan helvetin upee kartano
RE1make: Ihan helvetin paljon upeempi kartano + vääntää tutut asiat täysin uudeksi ilman että peli tuntuisi täysin erilaiselta
RE2: Tarinan kulun määrittäminen sillä että kummalla hahmolla pelin alottaa + ihan helvetin upee poliisiasema
RE2make: Mr. X + helvetin paljon upeempi poliisiasema
RE3: Nemesis + kaoottinen kaupunkimiljöö
RECVX: Helvetin upee saari? CVX:ssä on sarjan upein soundtrack
RE4: B-luokan toimintaleffan käsikirjoitus + pohja modernille third person shooterille
RE5: co-op
RE6: ripuli
RE7: paluu juuria kohden + VR


Varsin hyvä lista. En kyllä pistäisi posiitiiviseksi asiaksi nelosen roskajuonta Tai varsinkaan sen häröily-painovoimattomuus-kungfuta…
Code Veronica taas ansaitsee kehuja juonen suhteen, jossa yritetään tavallista RE peliä enemmän. RE5sta en ole koskaan pelannut läpi ja kutosta sekä seiskaa en ole koskaan edes pelannut... Vielä. Joten niihin en ota kantaa...
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 06.02.2019 13:05

Silence kirjoitti:Varsin hyvä lista. En kyllä pistäisi posiitiiviseksi asiaksi nelosen roskajuonta Tai varsinkaan sen häröily-painovoimattomuus-kungfuta…

Tääkin on vähän nippanappa et katsooko sen positiivisena vai ei, oli kuitenkin kyse vaan ikonisista asioista mistä peli muistetaan :mrgreen: . Enivei, tossa kuten aikasemmin mainitsinki että nelosessa selkeesti ei enää ees oo yritetty tehdä kauhupeliä ja ite ku tän ajatuksen yli pääsi, niin nelonen toimii tosi hyvin Devil May Cry-tapaisena perseilytoimintapelinä. Pelinä vieläki huippuluokkaa mutta Resident Evilien kanssa pelillä on yhtä paljon tekemistä kuin Andersonin leffoilla.

Nyt kun tää Capcomin remake-buumi lähtee rullaamaan niin nyt ois hyvä mahdollisuus retconnata pelit 4-6 sekä Revelationsit samoilla vauhdeilla kokonaan jatkumosta pois (ja pitää ne enemmänkin Metal Gear Rising-tyylisinä spin offeina) ja niiden sijaan jatkaa tarinaa tällä seiskan ja kakkosen remaken tyylillä.

Ja mitä tohon Code Veronicaan tulee, niin oon pelannu sen viimeksi ehkä kahdeksan vuotta sitten läpi nii ei oo kauhean tuoreessa muistissa kaikki siitä pelistä ja ekana tuli mieleen pari musaraitaa ja ajassa taaksepäin matkustanu Joni Ahonen crossdressaamassa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.02.2019 15:50

Aika hyvä listaus. Omasta mielestäni RE4:sta tulee ikonisimpana asiana alun kylä ja hullut espanjalaiset. Zerossa tosiaan kaksi pelattavaa hahmoa, ykkösessa legendaarinen kartano, kakkonen kahdella pelattavalla hahmolla plus kartanon tavoin ikoniseen asemaan noussut poliisiasema ja kolmosessa luonnollisesti Nemesis.


ForWeAreMany kirjoitti:ekana tuli mieleen pari musaraitaa ja ajassa taaksepäin matkustanu Joni Ahonen crossdressaamassa.


Meni hetki tajuta tämä, kun itsekään en ole peliä pelannut vuosiin. :lol:
Itse asiassa tutustuin kolmoseen ja Koodi Veronikaan viimeisimpien joukossa ja pelannut pelit ainoastaan kerran. Nemesiksen voisi vetää kertaalleen, on jo unohtunut moni asia, kun taas Veronicaa ei jaksaisi mitenkään ja muistan pelin edelleen varsin hyvin.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja NightFan » 06.02.2019 19:25

Kolmosen remakea odotellessa niin hieman tulee paineita siihen että minkälainen Nemesis tulee olemaan. Mitä olen nyt seurannut niin Mr. X on ollut hyvin hiilostava joten miten Nemesiksestä saa tarpeeksi erilaisen. Yksi vaihtoehto voisi olla tehdä yhteenotoista puolipakollisia jonka vuoksi Nemesis olisi pakko pistää kanveesiin että saisi rauhan tutkia paikkoja.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Gigante » 07.02.2019 08:29

NightFan kirjoitti:Kolmosen remakea odotellessa niin hieman tulee paineita siihen että minkälainen Nemesis tulee olemaan. Mitä olen nyt seurannut niin Mr. X on ollut hyvin hiilostava joten miten Nemesiksestä saa tarpeeksi erilaisen. Yksi vaihtoehto voisi olla tehdä yhteenotoista puolipakollisia jonka vuoksi Nemesis olisi pakko pistää kanveesiin että saisi rauhan tutkia paikkoja.


Yksi hyvä varteenotettava muutos olisi tehdä Nemskusta vielä peräänantamattomampi. Alkup. Nemmun sai karistettua kannoilta ihan vaan muutaman oven läpi juoksemisella. Kuumottavaa siltä pakeneminen siitä huolimatta oli.
Nimim. Sinko alkoi laulaa juuri kun ovenkahvalle ehdin.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 07.02.2019 09:08

NightFan kirjoitti:Kolmosen remakea odotellessa niin hieman tulee paineita siihen että minkälainen Nemesis tulee olemaan. Mitä olen nyt seurannut niin Mr. X on ollut hyvin hiilostava joten miten Nemesiksestä saa tarpeeksi erilaisen. Yksi vaihtoehto voisi olla tehdä yhteenotoista puolipakollisia jonka vuoksi Nemesis olisi pakko pistää kanveesiin että saisi rauhan tutkia paikkoja.


Helpoin muutos nyt olisi ainakin se, että tekee Nemesiksestä sen verran nopeamman kuin Mr. X:stä että se oikeasti saa karkuun juoksevan pelaajan kiinni. Koska alkuperäisessä kolmosessakin oli dodge systeemi, niin dodgen avulla sitten voisi Nemesistä väistää sen verran, ettei damagea tule otettua turhaan.

Mr X on kyllä aivan tarpeeksi kuumottava itselleni siitä huolimatta, että karkuun juokseminen on helppoa. Kuumotus tulee ehkä enemmänkin siitä, että jos nurkan takana onkin Licker, tai edes perus zombi, jonka on unohtanut, niin game over kutsuu aika nopeasti.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 07.02.2019 13:51

Gigante kirjoitti:Yksi hyvä varteenotettava muutos olisi tehdä Nemskusta vielä peräänantamattomampi. Alkup. Nemmun sai karistettua kannoilta ihan vaan muutaman oven läpi juoksemisella. Kuumottavaa siltä pakeneminen siitä huolimatta oli.

Tätäkin pitää jollain tapaa jalostaa koska tällein on juurikin tehty Mr X:n kanssa kakkosen remakessa, paskiainen ei meinaa nimittäin kadota millään.

Mr X:n juttu ku tosiaan tällä hetkellä on se, että sitä vastaan ei ole mitään järkeä taistella, niin oma visio remaketusta Nemesiksestä menis seuraavasti:

- peli kannustaa alusta asti taistelemaan Nemesistä vastaan juoksemisen sijaan (alkuperäisessäkin sai aseiden osia)
- mahdollisuus kuitenkin päästä Nemesistä karkuun, sillä Mr X tuntuu RE2makessa joka tapauksessa löytävän pelihahmon joka tapauksessa (toisaalta tapahtumapaikkana on vaan pieni poliisiasema nii onhan se vääjäämätöntä)
- Nemesiksen esiintymisten satunnaistaminen, eli sen sijaan että se tulee aina tietyissä kohdissa vastaan, niin poistetaan pari pakollista kohtaamista ja annetaan useampi mahdollisuus että missä ja milloin Nemsku pomppaa niskaan rähisemään

Mulla on muutenki tosta kolmosen remakesta sellainen kutina, että yrittävät mahdollisesti implementoida jonkun tapaista open world-meininkiä peliin, kun peli kuitenkin sijoittuu eri puolille Raccoon Cityä. Siitä en sano yhtään mitään että onko tuo järkevä ratkaisu vai ei, mutta tällaisessa ympäristössä ton Nemesiksen liikkeiden satunnaistaminen voisi jopa toimiakin. Plus olisihan siinä oma meininkinsä kun huomaakin Nemesiksen partioimassa tietyssä suunnassa pitäjää ja sitten pitääkin reitti suunnitella eri tapaan ettei joudu pyörätuolipotilaaksi. Mut joo tää kaikki on vaan spekulaatiota, tavallaan olisi freesi nähdä jonkinlainen open world-ratkaisu RE3:n suhteen koska toi kaupunkiympäristö olis siihen ihan täydellinen, mutta se on sitten taas eri asia että osataanko Capcomilla tehdä järkevä selviytymiskauhu avoimessa ympäristössä vai käykö niinku MGSV:lle.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja NightFan » 07.02.2019 23:04

ForWeAreMany kirjoitti:- Nemesiksen esiintymisten satunnaistaminen, eli sen sijaan että se tulee aina tietyissä kohdissa vastaan, niin poistetaan pari pakollista kohtaamista ja annetaan useampi mahdollisuus että missä ja milloin Nemsku pomppaa niskaan rähisemään


Alkuperäisessähän Nemesis ilmaantui eri paikoissa riippuen mihin meni ensin esim. Ravintola/lehtitalo
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 08.02.2019 13:48

Claire A ja Leon B nyt itsellä hardcorella läpäistynä. Ensimmäisestä skenaariosta tuli B ranking, toisesta vaivainen C. 4th survivoria kokeilin illalla pariin otteeseen, mutta kyseinen pelimuoto ei oikein napannut. Pitäisi Leon A kait sitten aloitella seuraavaksi, en kyllä tiedä jaksaako enää Hardcorella vai pelaisiko suosiolla ihan vain standardilla.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 08.02.2019 18:24

Tuohon Mr. X ja Nemesis keskusteluun. Itse olen kokenut Nemesiksen olevan se THE juttu enemmän kun tuo X. Joo toki kolmonen on ollu aina oma lemppari ressa, mutta minua häiritsee se että nään X:n vaan vähän kovempana vihollisena joka kirmaa perässä syystä tai toisesta. Remakessa ei sen enempää auennut että miksi se on niin murhanhimonen kaikkia kohtaan, murhaten tieltään niin lickerit kun zombitkin. Nemesiksestä tulee nyt selväksi se että no Starsin jäseniä on se tehty lahtaamaan. En siis ole ite nähnyt Nemppua koskaan X:n kopiona, vaikka nyt ehkä tunnelman ja askeleen ja koon puolesta jotain samaa voisikin olla.

Mitä re3 remakesta toivosin Nemesiksen osalta? Sitä että sen vois teilata välillä, vaikkapahan olisikin 10 min välein uudelleen perässä, mutta että voisi edes sen hetken olla mukamas "rauhassa". Re2ssa nimittäin ärsytti mm. se, että se X tunki sinne kirjastoon AINA kun olin siirrtelemässä niitä kirjahyllyjä paikalleen. Saihan sitä juoksutettua portaista tikkaisiin jne ympyrää mutta olihan se melko tympeää. Muuten kaverin sitkeys oli kyllä ihan kiitettävää, mutta väistely onneksi melko helppoa ainakin jos tilaa oli reilummin. Melkein odotin välistä että olisi jotain juoksuaskelia ottanut, vaan ei. Nemppu voisi olla siis ehkä vähän nopeampi, mutta pitäisi olla sitten mahdollisuus väistää. Myöskin olisi kiva jos alkuperäistä arvostaen sen voisi _halutessaan_ ampua, ja saada siitä jotain tavaraa. Mutta ei niin että se on aina pakko tappaa.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 10.02.2019 16:35

Tulipa tykiteltyä tässä viikonloppuna tuo Claire B:kin (tai siis 2nd Run, ihan tyhmä nimi annettu) läpi. Oli mielestäni selvästi helpompi kuin Leon A, kuten oli odotettavissakin. Runsas asevarustus ja aikaisemmat kokemukset pelistä helpottivat etenemistä huomattavasti. Ihan kivasti oli eroavaisuuksia Leonin skenaarioon, mutta olisin toivonut Capcomilta vieläkin kovempaa muutosotetta skenaarioiden kanssa. Enemmänkin uusia alueita olisi saanut olla.

Olen kuitenkin todella tyytyväinen peliin. REmake 3:sta odotellessa.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kallu » 12.02.2019 11:40

Tuli itsekkin läpäistyä tuossa ja onhan se hyvä resi. Sanoisin ehkä kuitenkin pitäväni ensimmäisen remakesta hitusen enemmän ja RE3 on oma suosikki mutta kyllä tuo kakkonen korkealle sijoittuu. Vaikea tuosta pelistä hirveästi huonoa on kaivaa mutta sanotaan nyt, että klassisen puukon poisjäänti hieman kismittää ja tuntuu, että vihollisten väistely oli hankalampaa kuin ennen. Mutta suurimmalta osalta upea peli ja kokemus. Toivottavasti RE3 saataisiin yhtä laadukkaana hyppysiin pian.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

EdellinenSeuraava

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa