Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 107 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 09.10.2018 20:41 
Poissa
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Viestit: 1369
Paikkakunta: Suomessa
Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.

_________________
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 09.10.2018 22:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Viestit: 164
Paikkakunta: Turku
Joni Ahonen kirjoitti:
Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.

Alkoihan se DLC-rahastusmeno vihdoinkin. Odotinkin että koska päästään maksamaan euroja tiukasta Elza-moottoripyöräasusta, paljastavammasta strippariasusta ja coolilla nimellä varustetusta pyssystä....

"Kun minä olin nuori" niin nämä olivat juttuja jotka sai käyttöön ILMAISEKSI kun läpäisi pelin X ajassa tai raivasi tiensä tarpeeksi pitkään ilman apuvälineitä tai tiesin missä painaa näppäintä. Nyt ei tarvitse kuin Maksaa $$$$….


Varmaan saadaan B-skenaariot itsenäisinä 40 euron DLCsenä.... per hahmo offkorse...
Ei ihme että en enää pelaa juuri ollenkaan "uusia pelejä..."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 10.10.2018 01:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 15.12.2014 19:11
Viestit: 115
Silence kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:
Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.

Alkoihan se DLC-rahastusmeno vihdoinkin. Odotinkin että koska päästään maksamaan euroja tiukasta Elza-moottoripyöräasusta, paljastavammasta strippariasusta ja coolilla nimellä varustetusta pyssystä....

"Kun minä olin nuori" niin nämä olivat juttuja jotka sai käyttöön ILMAISEKSI kun läpäisi pelin X ajassa tai raivasi tiensä tarpeeksi pitkään ilman apuvälineitä tai tiesin missä painaa näppäintä. Nyt ei tarvitse kuin Maksaa $$$$….


Varmaan saadaan B-skenaariot itsenäisinä 40 euron DLCsenä.... per hahmo offkorse...
Ei ihme että en enää pelaa juuri ollenkaan "uusia pelejä..."


Se että alkuperäiset musiikit ja osa puvuista ovat Deluxe version tavaraa on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Lisäksi pelissä ei näillä tiedoilla ole A ja B skenaarioita, vaan molempien hahmojen tarinat ovat "ainutlaatuisia", vai mikä se sana nyt olikaan mitä kehittäjät käyttivät.
Fourth survivor ja Tofu mode pitäisi sentään olla ihan perusversiossakin saatavilla, ilman lisämaksua.

EDIT: Lisäksi "Silloinkuin sinä olit nuori", ei pelien tekemisen budjetitkaan olleet niin älyttömän paisuneita kuin nykypäivänä. EA:n tyylinen lootbox rahastus on toki täyttä skeidaa, kuten myös täysihintaisissa peleissä olevat mikromaksut joilla saat muutakin kuin kosmeettista hyötyä. DLC noin ylipäänsä on kuitenkin melkoisen ymmärrettävä bisnesmalli nykypäivänä, ellei sitten halua maksaa peruspeleistä muutamaa kymppiä enemmän kuin nykyisellään.

_________________
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 10.10.2018 12:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Viestit: 164
Paikkakunta: Turku
Highwind kirjoitti:
Se että alkuperäiset musiikit ja osa puvuista ovat Deluxe version tavaraa on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Lisäksi pelissä ei näillä tiedoilla ole A ja B skenaarioita, vaan molempien hahmojen tarinat ovat "ainutlaatuisia", vai mikä se sana nyt olikaan mitä kehittäjät käyttivät.
Fourth survivor ja Tofu mode pitäisi sentään olla ihan perusversiossakin saatavilla, ilman lisämaksua.

Kyllä, Ehkä, Mutta se että Capcom juuri juhli uuden Devil May Cryn julkaisullakin sillä miten kaiken eteenpäinpelaamisen voi korvata upeasti boostimaksuilla ja erikoisliike-mikromaksuilla, pistää hälytyskellot soimaan tämänkin projektin osalta...


Lainaa:
EDIT: Lisäksi "Silloinkuin sinä olit nuori", ei pelien tekemisen budjetitkaan olleet niin älyttömän paisuneita kuin nykypäivänä. EA:n tyylinen lootbox rahastus on toki täyttä skeidaa, kuten myös täysihintaisissa peleissä olevat mikromaksut joilla saat muutakin kuin kosmeettista hyötyä. DLC noin ylipäänsä on kuitenkin melkoisen ymmärrettävä bisnesmalli nykypäivänä, ellei sitten halua maksaa peruspeleistä muutamaa kymppiä enemmän kuin nykyisellään.

Paisumiseen on yksi helppo ja ennenkaikkea Järkevä ratkaisu: LEIKATAAN KULUISTA. Määritellään että projekti PITÄÄ TOTEUTTAA kohtuulliseksi nimetyn summan puitteissa. Ei pelien tekemisen tarvitse maksaa järjettömyyksiä, eikä niiden tarvitse tuottaa maailmankaikkeuden Kaikkia rahoja takaisin ollakseen menestyviä. Eikä varsinkaan pirstoilla pelejä pieniin sirpaleisiin sillä verukkeella. Ei iso budjetti tee hienoa peliä. Tiimissä ei tarvitse olla 600 ihmistä. Jokaisen hikipisaran ja aseen mekanisen osasen ei tarvitse olla mallinettuna superrealistisesti, muotitalon superkallista vaatesuunnittelijaa ei tarvita pukuja suunnittelemaan, eikä hahmomallien tarvitse olla fotorealistisia, kun riittää se että tekijät valitsevat projektilleen Tietyn graaffien ilmeen ja rakentavat projektin sen ympärille. Pelkkä hienosti rakennettu valaistuskin korvaa graaffisen ilmeen puolet helposti kun vain osaa käyttää. Eikä jokaikisen nykypäivän pelin tarvitse olla superkallis ja iso third person overtheshoulder Rpg-elementtejä käyttävä avoimen mailman shootteri co-opilla.

Elokuvapuolta esimerkkinä käyttääkseni, näissä "nykypäivän isoissa elokuvissa" ei ole mitään järkeä kun uuden elokuva tuotantobudjetti on siellä 250 miljoonan paikkeilla ja siihen lisätään markkinointibudjettina toinen samanlainen. Ja isoillekkin tähdille tungetaan 30 miljoonan palkkioita. Viimeisin Bond sekä B vs S maksoivat molemmat huhujen mukaan puoli miljardia dollaria markkinointeineen ja ei tarvitse olla matemaattisesti lahjakas että tajuaisi että homma pitäisi pistää poikki ja uudelleen suunnittelupöydälle kun tuollaisiin summiin päädytään. Ei elokuvienkaan tarvitse olla mahdollisimman megakalliita vaan valita tietty kuvionsa, Järkevässä budjetissa ja toteuttaa projektin sen mittasuhteissa. Hobitti voisi olla kiva, luonnossa kuvattu 2en tunnin seikkailuelokuva eikä yhdeksäntunnin epämääräinen, studiossa kuvattu räpellys joka ei enää edes tiedä mitä se on vaan pyrkii olemaan vähintään edeltäjäänsä megaisompi. Ai niin, siihenkin voi ostaa pidennetyn dlc version...

En edes yllätyisi jos joku päivä teatterissa leffa laitetaan poikki puolivälissä ja katsojille ilmoitetaan "Te jotka ette ostaneet kallista, timanteilla varustettua Ennakkotilauslippua vaan perushintaisen lipun tänään, poistukaa salista puolen tunnin ajaksi kun elokuva käy läpi sivujuonen ja toimintajakson."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 10.10.2018 16:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 15.12.2014 19:11
Viestit: 115
Silence kirjoitti:
Paisumiseen on yksi helppo ja ennenkaikkea Järkevä ratkaisu: LEIKATAAN KULUISTA. Määritellään että projekti PITÄÄ TOTEUTTAA kohtuulliseksi nimetyn summan puitteissa. Ei pelien tekemisen tarvitse maksaa järjettömyyksiä .... Tiimissä ei tarvitse olla 600 ihmistä...


Agree. Mutta kuten elokuvamarkkinoillakin niin pelimarkkinatkin ovat kasvaneet uskomattomin suuriksi. Mikäli et tee intohimosta jotakin indiepeliä, jonka ei ole tarkoituskaan takoa rahaa, tarvitaan melkoista markkinointia jotta juuri SINUN studiosi peli saa ostajien huomion. Ja koska kyseessä on bisnes, niin tottakai halutaan että pelit takovat mahdollisiman paljon pätäkkää. Mikäli ei hyväksy sitä tosiasiaa, että olet kuluttaja, joka ostaa ison yhtiön tuottaman tuotteen, maailmasta löytyy valtava määrä ilmaisia pelejä jotka on tehty pienellä porukalla tai jopa täysin yksin.

Juuri julkaistussa Spider-manissa näkyy kyllä tämä sama ongelma pelien pirstaloinnista jonka mainitsit. Minor spoilers:
Spoiler: show
Black Cat tuntuu olevan leikattu peruspelistä pois, jotta voidaan myydä ensimmäinen DLC. Pääpelissä vain etsiskellään Kisun jättämiä vihjeitä, mutta itse hahmo tavataan vasta ensimmäisessä lisärissä. Sama juttu Silver Sablen kohdalla, hahmo yht'äkkiä katoaa tarinasta, ja viimeisen lisärin nimi "Silver linings" viittaa vahvasti siihen että tarinansa jatkuu vielä merkittävästi


Mutta pysyn alkuperäisessä kannassani, jostain niiden tekijöiden on rahansa saatava.
Samaa mieltä olen kyllä myös siitä, että studioiden ei tarvitse työllistää 600 henkeä. Hyvänä esimerkkinä juuri konkurssiin mennyt Telltale Games. Jos pelit eivät myy kovinkaan hyvin, ei liene fiksua palkata "community managereita" ja "etnisiä neuvonantajia", vai millä lie nimikkeellä toimivatkaan.

Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.

_________________
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 12.10.2018 13:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Viestit: 164
Paikkakunta: Turku
Highwind kirjoitti:
Mutta kuten elokuvamarkkinoillakin niin pelimarkkinatkin ovat kasvaneet uskomattomin suuriksi. Mikäli et tee intohimosta jotakin indiepeliä, jonka ei ole tarkoituskaan takoa rahaa, tarvitaan melkoista markkinointia jotta juuri SINUN studiosi peli saa ostajien huomion. Ja koska kyseessä on bisnes, niin tottakai halutaan että pelit takovat mahdollisiman paljon pätäkkää. Mikäli ei hyväksy sitä tosiasiaa, että olet kuluttaja, joka ostaa ison yhtiön tuottaman tuotteen, maailmasta löytyy valtava määrä ilmaisia pelejä jotka on tehty pienellä porukalla tai jopa täysin yksin.


Aivan kuten hollywoodin elokuvatuotannoissa, Tämä on itseään sisältä syövä kupla joka tulee jossain vaiheessa puhkeamaan kaikkien kuluttajien naamalle aivan järjettömän numeroisilla hintalapuilla ja palasissa olevilla kokonaisuuksilla joista osaa ei välttämättä koskaan julkaista vaan juttu jää kesken.
Firmat tunkevat aivan järjettömiä rahasummia projekteihin ja toisesta päästä julkaisijat odottavat kaikkia maailman rahoja takaisin tai studiot pistetään kiinni ja pelisarja hautaan. Järjettömän suuret budjetit pakottavat tuotteen olemaan varmanpäälle tusinasuunniteltuja jokaikiselle pelaajalle, kuten nykypäivän pelisuunnittelu pitkälti tuntuu olevankin. Ei enää tietylle pelaajaryhmälle. Pelit eivät voi olla kokonaisia, vaan palasissa. Ja jos firma laitetaankin kiinni tai julkaisia menettää kiinnostuksen huonon myynnin takia niin lopputuotoksesta saattaa hyvin jäädä koko "myöhemmin dlcnä" julkaistu Tärkeä toinen puolisko julkaisematta. Kuten nyt kävi Mass Effect Andromedalle, Telltalen peleille, Deus Ex Mankind Devidille... En jaksa edes alkaa elokuvia tähän listaamaan koska olisin tässä varmaan vielä ensiviikollakin.



Lainaa:
Mutta pysyn alkuperäisessä kannassani, jostain niiden tekijöiden on rahansa saatava.
Samaa mieltä olen kyllä myös siitä, että studioiden ei tarvitse työllistää 600 henkeä. Hyvänä esimerkkinä juuri konkurssiin mennyt Telltale Games. Jos pelit eivät myy kovinkaan hyvin, ei liene fiksua palkata "community managereita" ja "etnisiä neuvonantajia", vai millä lie nimikkeellä toimivatkaan.

Telltale on malliesimerkki molemmasta ääripäästä mistä puhuin. He valitsivat Walking Deadeihin Edullisen "sarjakuvamaisemman" cellshade-tyylin joka antoi rikkaan ja oman ulkonäön projektille eikä kukaan valittanut kun grafiikat eivät ole superviimeisen päälle kun tarina, hahmot ja toteutus veivät mukanaan.
Mutta Telltale myös mokasi itse. Arvasi tämän tapahtuvan jonain päivänä firmalle jo heti Walking Deadin supersuosion jälkeen kun yhtiö alkoi Heti menestyksen jälkeen napata kirjaimellisesti jokaikisen lisenssin itselleen tehdäkseen omat "walking deadit" toisillekkin tuotteelle. Pienelle studiolle tuollainen nopea kasvaminen ja kaiken tavoitelu on selvä merkki siitä että firma tulee muutamassa vuodessa kaatumaan kun pelaajien alkuinto alkaa laantua ja firmassa on aivan liian monta ihmistä ja projektia työnalla. Ja poks, niin siinä myös kävi.

Lainaa:
Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.

Itse en ole koskaan edes maistanut alkoholia, niin en edes tarvitse aineita kuullostaakseni sekavalta....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Resident Evil 2
ViestiLähetetty: 12.10.2018 15:16 
Poissa
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Viestit: 1369
Paikkakunta: Suomessa
Pikkasen offiksi menee, mutta jatketaan. Telltale Gamesin tapaus on tosi surullinen ja tuli aika yllätyksenä, vaikka syyt ymmärtääkin hyvin, mitä Silence tuossa jo mainitsikin. Olen pitänyt jo vuosikymmennen huolestuttavana paisuneita butjetteja, joka vaikuttavat taiteelliseen omaperäisyyteen paljon. Mielenkiintoista on indien nousu vuosien aikana, sieltä sitten löytyykin pienelle yleisölle tehtyjä erikoisuuksia vaikka millä mitalla.


Silence kirjoitti:
Highwind kirjoitti:
Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.

Itse en ole koskaan edes maistanut alkoholia, niin en edes tarvitse aineita kuullostaakseni sekavalta....


Kuin myös. ;) Tosin joskus myös käytöksenikin on aika sekavaa.

_________________
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 107 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Style created by © Matti, gry komputerowe, reklama sem reklama seo

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö

Muuta yksityisyysasetuksia