Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
-Zerials- kirjoitti:-Päätös leikata alueita, etenkin kellotorni, ei miellyttänyt meikäläistä
-Missä olivat pelin kulkuun vaikuttavat valinnat ja erilaiset loput? Ne olivat alkuperäisen pelin suola omasta mielestäni ja tämä remaken tuoma "muutos" oli yksi suurimmista pettymyksistä koko pelissä
Silence kirjoitti:Unohtamatta tietenkään Mercenaries-moodia. RE2sessakin oli toki alun perin jo "Extreme battle"-moodi mutta kolmosen Mercenaries teki siitä ikonisen jutun. Ja sekin loistaa poissaolollaan. Ja tilalla...mikälienytjounohdinsennimenkinmoninpeli.
Voihan tämä olla hyvä peli sellaisenaankin, toivottavasti on, mutta näistä näkökulmista tuntuu lähinnä ala-arvoiselta rahastukselta.... Can't wait… *Picardin facepalm tähän*
Silence kirjoitti:-Zerials- kirjoitti:-Päätös leikata alueita, etenkin kellotorni, ei miellyttänyt meikäläistä
-Missä olivat pelin kulkuun vaikuttavat valinnat ja erilaiset loput? Ne olivat alkuperäisen pelin suola omasta mielestäni ja tämä remaken tuoma "muutos" oli yksi suurimmista pettymyksistä koko pelissä
Haha... Kaksi asiaa mitkä minulle tulevat Aina ensimmäisenä mieleen kun ajattelen Resident Evil 3: Nemesistä ovat juuri Kellotorni ja Valinnat jotka vaikuttavat lopputulokseen....
Tuotanoin… En kyllä tiedä yhtään syytä miksi haluaisin pelata tätä kun "remakena" se tuntuu enemmänkin kumittavan sekä ominaisuuksia että sisältöä kaikinkeinoin pois kuin tekevän alkuperäisiä asioita paremmin ja eheämmin. Taisi mennä jokin suunnittelupalaverissa "uuden version" käsitteessä vähän väärään järjestykseen.
Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.
Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.
Silence kirjoitti:Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.
Ei kukaan sellaista väittänytkään.
Mutta Edes Tuon Verran ei "remakessa" ole alkuperäisestä asioita mukana. Edes tuon vertaa....
-Zerials- kirjoitti:
Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle. Minulla ainakin on oletuksena, että näissä remakeissa olisi alkuperäisten pelien sisältö JA uutta aluetta, välivideota, tarinaa, vihollista jne. REmake teki näin, REmake 2 ja REmake 3 ei niinkään vaan päinvastoin sisältöä on leikattu pois. En ymmärrä. Hyvä pohja on jo olemassa, mutta sen päälle rakentamisen sijaan päätetään kaataa muutama perustan tukipilari.
Kallu kirjoitti:-Zerials- kirjoitti:Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle. Minulla ainakin on oletuksena, että näissä remakeissa olisi alkuperäisten pelien sisältö JA uutta aluetta, välivideota, tarinaa, vihollista jne. REmake teki näin, REmake 2 ja REmake 3 ei niinkään vaan päinvastoin sisältöä on leikattu pois. En ymmärrä. Hyvä pohja on jo olemassa, mutta sen päälle rakentamisen sijaan päätetään kaataa muutama perustan tukipilari.
Ykkösen remake oli toki todella hyvä, ja pidän itsekin sen kaavaa parhaimpana. Mutta jos kolmosesta puhutaan, niin siinähän oli uutta aluetta, välivideota, tarinaa ja vihollista. Sairaala oli huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin alkuperäisessä, oltiin Jillin kämpässä, tuli uutta tarinaa ja hahmoja. Kyllä siinä oli uusia juttuja myös, niin en pidä reiluna, kun sanotaan, että tästä on vaan poistettu kamaa.
-Zerials- kirjoitti:Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle.
Kallu kirjoitti:No vaivauduit kirjoittamaan "valinnat" ihan isolla V:llä, joka voisi hyvinkin viitata johonkin suureen merkitykseen tjms.
Valinnat olivat niin pieni osa alkuperäistä, että "edes tuon vertaa" ei päde millään tasolla. Siinä on alkuperäisestä elementtejä vaikka pässille syöttää poisluettuna kellotorni, joka on ainoa isompi pelistä puuttuva palanen.
Silence kirjoitti:Kallu kirjoitti:No vaivauduit kirjoittamaan "valinnat" ihan isolla V:llä, joka voisi hyvinkin viitata johonkin suureen merkitykseen tjms.
Kyllä, käytin Isoa Veetä Valinnassa, kuten myös isoa Kta Kellotornissa. Näin korostin uskomattoman hienovaraisesti juuri näitä kahta kohtaa omina kohtinaan merkitsemään niitä samalla tavalla kuin joku käyttää painostusta äänensävyssään kun haluaa pointata tiettyjä asioita.
Tämä kyseinen tekniikka on ollut käytössä jo ennen internetin aikakautta.
Valinnat olivat niin pieni osa alkuperäistä, että "edes tuon vertaa" ei päde millään tasolla. Siinä on alkuperäisestä elementtejä vaikka pässille syöttää poisluettuna kellotorni, joka on ainoa isompi pelistä puuttuva palanen.
Kuten täällä on tullut jo ilmaistuakin, niin yleensä ideana Ei ole poistaa keskeisiä, tunnettuja elementtejä peleistä kun niistä tehdään remakea, vaan Parantaa (iso P painottamaan tätä kohtaa hienovaraisesti) entisestään ja ehkäpä jopa lisätä jotain uutta kuten uusia valintoja/valintahetkiä mukaan. Tässä ollaan ihan samassa tilanteessa nyt kuin jos alkuperäisen pelin Remakessa poistettaisiin vaihtoehtoiset loput ja niihin johtavat valintatilanteet. Joo, niitä on vain muutamia. Mutta ei niitä silti poistettu.
Logiikallasi vain Jill ja Chris helikopterin kyydissä riittää. Who cares jos muut loput Barryn ja Rebeccan pelastamisesta on poistettu.
Kallu kirjoitti:Silence kirjoitti:Tämä kyseinen tekniikka on ollut käytössä jo ennen internetin aikakautta.
Ah, mutta tietenkin. Tälläiset nuanssit ovat kaltaisteni tavisten ulottumattomissa. Miltäköhän tuntuisikaan luulla olevansa yhtä viekas kuin Silence? Tätä voimme vain pohtia.
ForWeAreMany kirjoitti:Huutista, oon aina luullu et silence ei vaan osaa kirjottaa (tai on saksalainen)
Nikkeli94 kirjoitti:
Omasta mielestä kakkosen remakesta olisi ihan hyvin voitu jättää pois turhat A ja B skenaariot jotka oli hieman ennen julkaisua peliin sisällytetty. Minusta nämä eri päin pelattavat skenaariot ovat täysin turhia eivätkä tuo juuri mitään lisää peliin tai juurikaan kummoista uudelleenpeluuarvoa. Pelattiin täysin samoja paikkoja ja ratkottiin uudelleen täysin samoja puzzleja, pari kohtaamista oli hieman erilaista. Silti puoli valtakuntaa juhli kun paljastettiin että nämä skenaariot ovat mukana. Niitäkään ei ole muissa peleissä ollut, eli olivatkohan ne siis hyvä ratkaisu? Kuitenkin, ne olivat jotain mikä erotti tämän pelin muista sarjan peleistä ja ne nähdään tässä pelissä kauhean ikonisina.
Itsestänikin kuulostaa vähän hölmöltä että kellotorni olisi kokonaan poistettu, etenkin kun siellä kohdataan ensimmäistä kertaa Nemesis silleen niinkuin väistämättömästi. Lopun Dead Factory on kai aina ollut hieman ei-tykätty alue, mutta kai sitäkin olisi voinut muokata ja päivittää niin ettei olisi ollut niin surkea. Tai jotain. En tiiä.
Vaikka alkuperäinenkin peli oli lyhyt niin tuntuu vähän abusrdilta että ensimmäistä kertaa pelatessa rauhassa paikat kunnolla tutkiessa saa peliin kulumaan sen vaivaiset 5-6 tuntia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa