Resident Evil 3: Nemesis

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.04.2020 16:04

Tuli itsekin läpäistyä tuo REmake 3 tuossa eilen illalla ja tykkäsin kyllä pelistä, mutta ristiriitaiset tunnelmat kyllä jäi.

Plussaa
+Graafinen ulkoasu upeaa katseltavaa, kuten odottaa saattoi
+Gameplay loistavaa, väistöliikkeet hyvä juttu
+Hahmoista saatiin irti enemmän kuin orkkispelissä
+Sairaala-osuus oli loistavasti laajennettu, selvästi pelin paras hetki
+Bossit olivat parempia kuin REmake 2:ssa
+OST oli uskollinen originaalille, toisin kuin REmake 2:ssa
+Hunterit olivat oikeasti kuumottavia
+Vaikeusasteen osalta tuntui, että ruuvia oli kiristetty: standardillakin tuli kuoltua useita kertoja

Miinukset
-Nemesis oli pettymys! Ei säväyttänyt, kuten toivoin/odotin, mutta selvä upgrade silti REmake 2:n Mr. X:ään, joka oli enemmän rasite, kuin hyvä juttu
-Päätös leikata alueita, etenkin kellotorni, ei miellyttänyt meikäläistä
-Puzzlet loistivat poissaolollaan: alkuperäisessä RE3:ssa oli monta kivaa aivopähkinää
-Miksi muutamat originaali-pelin viholliset sivuutettiin täysin/lähes täysin?
-Missä olivat pelin kulkuun vaikuttavat valinnat ja erilaiset loput? Ne olivat alkuperäisen pelin suola omasta mielestäni ja tämä remaken tuoma "muutos" oli yksi suurimmista pettymyksistä koko pelissä
-Pelin jälkimmäinen osa laitettiin sitten ihan täysin uusiksi, mitä en ole vielä täysin hyväksynyt

Tuossa nyt joitakin pointteja REmake 3:sta. Jotenkin alkuperäisen RE3:n fanina tuntuu pettyneeltä, koska odotin peliltä niin paljon enemmän. Paljon hyvää, mutta vielä enemmän huonoa. Tuntuuhan tämä peli kiirehdityltä, ei voi mitään. Jos ei olisi alkuperäistä pelannut, niin hypettäisin varmaan tätä ihan innoissani, mutta tässä tapauksessa kävi niin, että 20-vuotias peliklassikko hakkaa remakensa jos ei nyt maanrakoon, niin ainakin melkein.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 06.04.2020 19:08

-Zerials- kirjoitti:-Päätös leikata alueita, etenkin kellotorni, ei miellyttänyt meikäläistä
-Missä olivat pelin kulkuun vaikuttavat valinnat ja erilaiset loput? Ne olivat alkuperäisen pelin suola omasta mielestäni ja tämä remaken tuoma "muutos" oli yksi suurimmista pettymyksistä koko pelissä


Haha... Kaksi asiaa mitkä minulle tulevat Aina ensimmäisenä mieleen kun ajattelen Resident Evil 3: Nemesistä ovat juuri Kellotorni ja Valinnat jotka vaikuttavat lopputulokseen....
Tuotanoin… En kyllä tiedä yhtään syytä miksi haluaisin pelata tätä kun "remakena" se tuntuu enemmänkin kumittavan sekä ominaisuuksia että sisältöä kaikinkeinoin pois kuin tekevän alkuperäisiä asioita paremmin ja eheämmin. Taisi mennä jokin suunnittelupalaverissa "uuden version" käsitteessä vähän väärään järjestykseen.

Unohtamatta tietenkään Mercenaries-moodia. RE2sessakin oli toki alun perin jo "Extreme battle"-moodi mutta kolmosen Mercenaries teki siitä ikonisen jutun. Ja sekin loistaa poissaolollaan. Ja tilalla...mikälienytjounohdinsennimenkinmoninpeli.
Voihan tämä olla hyvä peli sellaisenaankin, toivottavasti on, mutta näistä näkökulmista tuntuu lähinnä ala-arvoiselta rahastukselta.... Can't wait… *Picardin facepalm tähän*
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.04.2020 23:23

Silence kirjoitti:Unohtamatta tietenkään Mercenaries-moodia. RE2sessakin oli toki alun perin jo "Extreme battle"-moodi mutta kolmosen Mercenaries teki siitä ikonisen jutun. Ja sekin loistaa poissaolollaan. Ja tilalla...mikälienytjounohdinsennimenkinmoninpeli.
Voihan tämä olla hyvä peli sellaisenaankin, toivottavasti on, mutta näistä näkökulmista tuntuu lähinnä ala-arvoiselta rahastukselta.... Can't wait… *Picardin facepalm tähän*

Ai niin, unohdin tuo Resistancen täysin :shock: Pitää huomenna illemmalla koittaa tuota ja katsoa onko se mistään kotoisin. Veikkaan, ettei kauheasti sytytä.

Mercenaries ei koskaan ole ollut mikään suosikkijuttuni Ressoissa, mutta sellaisena kivana lisämoodina se menee siinä pääpelin kylkiäisenä. Muistaakseni se oli suht haastava RE3:ssa enkä koskaan siinä erityisemmin pärjännyt.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 07.04.2020 11:26

Silence kirjoitti:
-Zerials- kirjoitti:-Päätös leikata alueita, etenkin kellotorni, ei miellyttänyt meikäläistä
-Missä olivat pelin kulkuun vaikuttavat valinnat ja erilaiset loput? Ne olivat alkuperäisen pelin suola omasta mielestäni ja tämä remaken tuoma "muutos" oli yksi suurimmista pettymyksistä koko pelissä


Haha... Kaksi asiaa mitkä minulle tulevat Aina ensimmäisenä mieleen kun ajattelen Resident Evil 3: Nemesistä ovat juuri Kellotorni ja Valinnat jotka vaikuttavat lopputulokseen....
Tuotanoin… En kyllä tiedä yhtään syytä miksi haluaisin pelata tätä kun "remakena" se tuntuu enemmänkin kumittavan sekä ominaisuuksia että sisältöä kaikinkeinoin pois kuin tekevän alkuperäisiä asioita paremmin ja eheämmin. Taisi mennä jokin suunnittelupalaverissa "uuden version" käsitteessä vähän väärään järjestykseen.


Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 07.04.2020 11:43

Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.

Ei kukaan sellaista väittänytkään.
Mutta Edes Tuon Verran ei "remakessa" ole alkuperäisestä asioita mukana. Edes tuon vertaa....
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 07.04.2020 17:30

Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.

Joo, ei RE3 mikään roolipeli ollut, mutta nuo valinnat toivat kuitenkin vaihtelua eri pelikerroille, vaikka niiden vaikutukset eivät mitään mullistavia olleetkaan. Itse ainakin odotin pelin keskeisen ominaisuuden olevan mukana remakessakin, mutta pettymäänhän sitä joutui.

Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle. Minulla ainakin on oletuksena, että näissä remakeissa olisi alkuperäisten pelien sisältö JA uutta aluetta, välivideota, tarinaa, vihollista jne. REmake teki näin, REmake 2 ja REmake 3 ei niinkään vaan päinvastoin sisältöä on leikattu pois. En ymmärrä. Hyvä pohja on jo olemassa, mutta sen päälle rakentamisen sijaan päätetään kaataa muutama perustan tukipilari.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 07.04.2020 18:42

Silence kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Alkuperäisessä oli yksi valinta, mikä vaikutti pelin loppuun; hyppääkö Jill sillalta vai työntääkö Nemkun alas. Valinnasta riippuen Barry ilmestyy lopussa tai ei. Muiden vaikutukset olivat hyvin vähäiset esim. alkaako kellotorni täältä vai tuolta tai tappelenko Nemkkua vastaan vai en, joten ei nyt teeskennellä RE3:n olleen joku roolipeli täynnä uskomattomia vaihtoehtoja.

Ei kukaan sellaista väittänytkään.
Mutta Edes Tuon Verran ei "remakessa" ole alkuperäisestä asioita mukana. Edes tuon vertaa....


No vaivauduit kirjoittamaan "valinnat" ihan isolla V:llä, joka voisi hyvinkin viitata johonkin suureen merkitykseen tjms.

Valinnat olivat niin pieni osa alkuperäistä, että "edes tuon vertaa" ei päde millään tasolla. Siinä on alkuperäisestä elementtejä vaikka pässille syöttää poisluettuna kellotorni, joka on ainoa isompi pelistä puuttuva palanen.

-Zerials- kirjoitti:
Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle. Minulla ainakin on oletuksena, että näissä remakeissa olisi alkuperäisten pelien sisältö JA uutta aluetta, välivideota, tarinaa, vihollista jne. REmake teki näin, REmake 2 ja REmake 3 ei niinkään vaan päinvastoin sisältöä on leikattu pois. En ymmärrä. Hyvä pohja on jo olemassa, mutta sen päälle rakentamisen sijaan päätetään kaataa muutama perustan tukipilari.


Ykkösen remake oli toki todella hyvä, ja pidän itsekin sen kaavaa parhaimpana. Mutta jos kolmosesta puhutaan, niin siinähän oli uutta aluetta, välivideota, tarinaa ja vihollista. Sairaala oli huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin alkuperäisessä, oltiin Jillin kämpässä, tuli uutta tarinaa ja hahmoja. Kyllä siinä oli uusia juttuja myös, niin en pidä reiluna, kun sanotaan, että tästä on vaan poistettu kamaa.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 07.04.2020 19:24

Kallu kirjoitti:
-Zerials- kirjoitti:Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle. Minulla ainakin on oletuksena, että näissä remakeissa olisi alkuperäisten pelien sisältö JA uutta aluetta, välivideota, tarinaa, vihollista jne. REmake teki näin, REmake 2 ja REmake 3 ei niinkään vaan päinvastoin sisältöä on leikattu pois. En ymmärrä. Hyvä pohja on jo olemassa, mutta sen päälle rakentamisen sijaan päätetään kaataa muutama perustan tukipilari.


Ykkösen remake oli toki todella hyvä, ja pidän itsekin sen kaavaa parhaimpana. Mutta jos kolmosesta puhutaan, niin siinähän oli uutta aluetta, välivideota, tarinaa ja vihollista. Sairaala oli huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin alkuperäisessä, oltiin Jillin kämpässä, tuli uutta tarinaa ja hahmoja. Kyllä siinä oli uusia juttuja myös, niin en pidä reiluna, kun sanotaan, että tästä on vaan poistettu kamaa.

Oot kyllä oikeassa, olihan tässä uuttakin. Itseasiassa sanoin alkuperäisessä viestissänikin, että uudistettu sairaala oli pelin paras osuus ja nyt kun mainitsit, niin tuo pelin aloitus oli kyllä ihan jees.

Suuri osa uusista jutuista kuitenkin korvasi vain vanhoja juttuja. Esimerkiksi dead factory (vai mikä se nyt olikaan) korvattiin labralla jne. Toki muutamaa aluetta laajennettiin ihan kiitettävästi, kuten juuri mainittua sairaalaa. Kellotornin ja puiston poistaminen oli silti nihkeä juttu, mitä en sulata. Niitä ei korvattu oikestaan mitenkään. Lisäksi itse kaupungin kaduilla samoilu tuntui osuutena lyhyemmältä kuin originaalissa. Tämä on toki pelkkää miun mutuilua, koska en muista tarpeeksi hyvin alkuperäistä peliä. Useampi vuosi edellisestä läpipeluusta kuitenkin vierähtänyt. Pitäisi melkein pelata tuo muistojen verestämiseksi, jotta voisi suorittaa vielä parempaa vertailua pelien välillä.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 07.04.2020 20:06

-Zerials- kirjoitti:Ehkäpä rakastettu REmake on nostanut Ressojen uudelleenversiointien odotukset liian korkealle.


Ei siinä ole mitään väärää. Se on täysin oikeutettua. Ensimmäisen pelin Remake on laatutaso mitä näiltä peleiltä Kuuluu odottaa, eikä joku hassu muisto menneisyydestä minne ainoastaan lapset tai lapsenmieliset haaveilevat näiden pelien kuuluvan.

Vähän kuin Star Warsien kohdalla. Kaksi ensimmäistä elokuvaa ovat laadukkaita mestariteoksia. Ja monille se laatutason merkkipuu on siellä ylhäällä näiden elokuvien kanssa. Disneyn aikakaudella paskaa on vain printattu sillä tekosyyllä että "Star Warsia halusitte, niin Star Warsia saitte. Turvat kiinni kaikki jotka sanovat että vaan kopioitiin huonosti vanhoja eikä tehty mitään omaa tai mitään hyvin. Ei teillä lupaa odottaa että ne olisivat Hyviä tai Laadukkaita. Tehtiin sentään viisi leffaa viidessä vuodessa."


Kallu kirjoitti:No vaivauduit kirjoittamaan "valinnat" ihan isolla V:llä, joka voisi hyvinkin viitata johonkin suureen merkitykseen tjms.

Kyllä, käytin Isoa Veetä Valinnassa, kuten myös isoa Kta Kellotornissa. Näin korostin uskomattoman hienovaraisesti juuri näitä kahta kohtaa omina kohtinaan merkitsemään niitä samalla tavalla kuin joku käyttää painostusta äänensävyssään kun haluaa pointata tiettyjä asioita.
Tämä kyseinen tekniikka on ollut käytössä jo ennen internetin aikakautta.


Valinnat olivat niin pieni osa alkuperäistä, että "edes tuon vertaa" ei päde millään tasolla. Siinä on alkuperäisestä elementtejä vaikka pässille syöttää poisluettuna kellotorni, joka on ainoa isompi pelistä puuttuva palanen.


Kuten täällä on tullut jo ilmaistuakin, niin yleensä ideana Ei ole poistaa keskeisiä, tunnettuja elementtejä peleistä kun niistä tehdään remakea, vaan Parantaa (iso P painottamaan tätä kohtaa hienovaraisesti) entisestään ja ehkäpä jopa lisätä jotain uutta kuten uusia valintoja/valintahetkiä mukaan. Tässä ollaan ihan samassa tilanteessa nyt kuin jos alkuperäisen pelin Remakessa poistettaisiin vaihtoehtoiset loput ja niihin johtavat valintatilanteet. Joo, niitä on vain muutamia. Mutta ei niitä silti poistettu.
Logiikallasi vain Jill ja Chris helikopterin kyydissä riittää. Who cares jos muut loput Barryn ja Rebeccan pelastamisesta on poistettu.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 07.04.2020 22:53

Silence kirjoitti:
Kallu kirjoitti:No vaivauduit kirjoittamaan "valinnat" ihan isolla V:llä, joka voisi hyvinkin viitata johonkin suureen merkitykseen tjms.

Kyllä, käytin Isoa Veetä Valinnassa, kuten myös isoa Kta Kellotornissa. Näin korostin uskomattoman hienovaraisesti juuri näitä kahta kohtaa omina kohtinaan merkitsemään niitä samalla tavalla kuin joku käyttää painostusta äänensävyssään kun haluaa pointata tiettyjä asioita.
Tämä kyseinen tekniikka on ollut käytössä jo ennen internetin aikakautta.


Ah, mutta tietenkin. Tälläiset nuanssit ovat kaltaisteni tavisten ulottumattomissa. Miltäköhän tuntuisikaan luulla olevansa yhtä viekas kuin Silence? Tätä voimme vain pohtia.

Ei ole myöskään kovin harvinaista käyttää vertauskuvia. Kyseinen ilmiö konservatiivisten arvioideni mukaan sai alkunsa mesopotamialaisesta merenrantakylästä noin vuonna 437 eaa. Olen yllättynyt, että kaltaisesi Erittäin Älykäs ja Viekas ihminen takertui tähän kirjaimellisesti.

Valinnat olivat niin pieni osa alkuperäistä, että "edes tuon vertaa" ei päde millään tasolla. Siinä on alkuperäisestä elementtejä vaikka pässille syöttää poisluettuna kellotorni, joka on ainoa isompi pelistä puuttuva palanen.


Kuten täällä on tullut jo ilmaistuakin, niin yleensä ideana Ei ole poistaa keskeisiä, tunnettuja elementtejä peleistä kun niistä tehdään remakea, vaan Parantaa (iso P painottamaan tätä kohtaa hienovaraisesti) entisestään ja ehkäpä jopa lisätä jotain uutta kuten uusia valintoja/valintahetkiä mukaan. Tässä ollaan ihan samassa tilanteessa nyt kuin jos alkuperäisen pelin Remakessa poistettaisiin vaihtoehtoiset loput ja niihin johtavat valintatilanteet. Joo, niitä on vain muutamia. Mutta ei niitä silti poistettu.
Logiikallasi vain Jill ja Chris helikopterin kyydissä riittää. Who cares jos muut loput Barryn ja Rebeccan pelastamisesta on poistettu.


No se nyt sattuu riippumaan siitä, mikä mielletään keskeiseksi. Sinulle valinnat selkeästi olivat tärkeitä, minulle eivät. Niitä ei myöskään ole sen koommin näissä peleissä nähty, joten eivät lieneet olleet monelle muullekaan. Vai olenko missannut kaikki ne fanit, jotka vaativat neloseen jotain valintasysteemiä? Ehkä on parempi, että niitä ei ole? Parannusta on myös heikkouksien poistaminen. Staattisia kuvakulmia ei ole enää, ja sitä nyt varmasti voisi sanoa keskeiseksi elementiksi vanhemmista peleistä. Ja pidin niistä. Mutta pidän myös uudesta tyylistä. Joten kaiketi logiikkani on, että kykenen pitämään vastakkaisista asioista eikä minulla ole pakottavaa tarvetta valittaa milloin mistäkin internetin keskustelupalstoilla? Ei minua olisi mitenkään haitannut, jos valinnat olisivat olleet mukana. Ne olisivat voineet olla ihan kiva juttu mallikkaasti tehtynä. Mutta on täyttä hyperboliaa väittää, etteikö remakessa olisi paljon alkuperäisestä tuttua.

Mitä ykköseen tulee, niin mikäli Capcom haluaa tehdä jonkun canon-lopun, missä vain Jill ja Chris on kopterissa, niin siinähän tekee. Todennäköisesti en siitä jaksaisi valittaa saati sitten, joskin erittäin hienovaraisesti, vihjata tekijätiimiä laiskaksi ja/tai dumata peliä paskaksi pelaamatta.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 08.04.2020 11:18

Kallu kirjoitti:
Silence kirjoitti:Tämä kyseinen tekniikka on ollut käytössä jo ennen internetin aikakautta.


Ah, mutta tietenkin. Tälläiset nuanssit ovat kaltaisteni tavisten ulottumattomissa. Miltäköhän tuntuisikaan luulla olevansa yhtä viekas kuin Silence? Tätä voimme vain pohtia.

Huutista, oon aina luullu et silence ei vaan osaa kirjottaa (tai on saksalainen)
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 08.04.2020 13:09

Itsehän en ole pelannut tätä remakea, mutta...

Omasta mielestä kakkosen remakesta olisi ihan hyvin voitu jättää pois turhat A ja B skenaariot jotka oli hieman ennen julkaisua peliin sisällytetty. Minusta nämä eri päin pelattavat skenaariot ovat täysin turhia eivätkä tuo juuri mitään lisää peliin tai juurikaan kummoista uudelleenpeluuarvoa. Pelattiin täysin samoja paikkoja ja ratkottiin uudelleen täysin samoja puzzleja, pari kohtaamista oli hieman erilaista. Silti puoli valtakuntaa juhli kun paljastettiin että nämä skenaariot ovat mukana. Niitäkään ei ole muissa peleissä ollut, eli olivatkohan ne siis hyvä ratkaisu? Kuitenkin, ne olivat jotain mikä erotti tämän pelin muista sarjan peleistä ja ne nähdään tässä pelissä kauhean ikonisina.

Kolmosen valinnat olivat juurikin aivan turhia. Valinnat eivät muuttaneet tarinan kulkua eivätkä todellista uudelleenpeluuarvoa nekään tarjonnut. Toki eihän sitä ensimmäisillä pelikerroilla voinut tietää muuta kuin kokeilemalla ja toteamalla ettei tuo valinta juuri mitään muuttanut. Silti nämä valinnat ovat jotain jotka selvästi erottavat tätä kyseistä peliä muista sarjan peleistä. Kuitenkaan niitä ei näköjään nähty samanlailla tärkeinä osina kuin vaikka edeltäjänsä skenaariot.

Kakkosen remakessa oli myös uusia pelialueita ja tapahtumia jne, mutta silti pääsääntöisesti pelin pääalueet olivat samoja. Muokattuina tietenkin. Itsestänikin kuulostaa vähän hölmöltä että kellotorni olisi kokonaan poistettu, etenkin kun siellä kohdataan ensimmäistä kertaa Nemesis silleen niinkuin väistämättömästi. Lopun Dead Factory on kai aina ollut hieman ei-tykätty alue, mutta kai sitäkin olisi voinut muokata ja päivittää niin ettei olisi ollut niin surkea. Tai jotain. En tiiä.

Kuitenkin. Se mitä olen nyt kuullut pelistä on saanut minut kiittämään menneisyyden itseäni etten rynnännyt heti julkaisupäivänä peliä kaupasta hakemaan. Vaikka alkuperäinenkin peli oli lyhyt niin tuntuu vähän abusrdilta että ensimmäistä kertaa pelatessa rauhassa paikat kunnolla tutkiessa saa peliin kulumaan sen vaivaiset 5-6 tuntia. Lisäksi kiinnostus REsistanceen on vähäinen. Mutta hankin tämän sitten joskus vaikka käytettynä.


ForWeAreMany kirjoitti:Huutista, oon aina luullu et silence ei vaan osaa kirjottaa (tai on saksalainen)


Huutista saksalaisteorialle, selittää kaiken. Itsekin olen tuota ensimmäistä epäillyt mutten ole kehdannut mainita asiasta kun pelotti että silence vääntää minusta paskat pihalle niin kuin vuonna 2006 roustaessaan minua nimimerkkini numeroista.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 08.04.2020 15:08

Nikkeli94 kirjoitti:
Omasta mielestä kakkosen remakesta olisi ihan hyvin voitu jättää pois turhat A ja B skenaariot jotka oli hieman ennen julkaisua peliin sisällytetty. Minusta nämä eri päin pelattavat skenaariot ovat täysin turhia eivätkä tuo juuri mitään lisää peliin tai juurikaan kummoista uudelleenpeluuarvoa. Pelattiin täysin samoja paikkoja ja ratkottiin uudelleen täysin samoja puzzleja, pari kohtaamista oli hieman erilaista. Silti puoli valtakuntaa juhli kun paljastettiin että nämä skenaariot ovat mukana. Niitäkään ei ole muissa peleissä ollut, eli olivatkohan ne siis hyvä ratkaisu? Kuitenkin, ne olivat jotain mikä erotti tämän pelin muista sarjan peleistä ja ne nähdään tässä pelissä kauhean ikonisina.

Itsestänikin kuulostaa vähän hölmöltä että kellotorni olisi kokonaan poistettu, etenkin kun siellä kohdataan ensimmäistä kertaa Nemesis silleen niinkuin väistämättömästi. Lopun Dead Factory on kai aina ollut hieman ei-tykätty alue, mutta kai sitäkin olisi voinut muokata ja päivittää niin ettei olisi ollut niin surkea. Tai jotain. En tiiä.

Vaikka alkuperäinenkin peli oli lyhyt niin tuntuu vähän abusrdilta että ensimmäistä kertaa pelatessa rauhassa paikat kunnolla tutkiessa saa peliin kulumaan sen vaivaiset 5-6 tuntia.


Joo olen samaa mieltä kakkosen skenaarioista. Itse en innostunut B-skenaariosta juuri ollenkaan sen tuntuessa niin samalta kuin mitä juuri aiemmin olin pelannut. Tämän takia onkin mielestäni hieman kyseenalaista sanoa kakkosen olevan jotenkin merkittävästi kolmosta pidempi, jos yhtenä läpipeluuna pidetään kumpaakin skenaarioita. Mitä pituuteen tulee, niin itsellä meni ensimmäiseen läpipeluuseen kolmosessa 8h ja muistaakseni täällä joku sanoi 10h, niin näissä ajoissa on vaihtelua reilusti. Tämä 8h oli siis varsinaista peliaikaa.

Kellotornia ei ole periaatteessa kokonaan poistettu. Se kyllä näkyy pelissä ja Nemesistä vastaan taistellaan sen edustalla, mutta sen sisään ei pääse. Tähän kohtaan toisaalta on jätetty sauma mahdolliselle lisätarinalle, joten nähtäväksi jää, jos kellotorni on osana jotain myöhempää sisältöä. Kakkoseen ainakin tuli lisätarinoita, joten toivottavasti kolmonen saa samankaltaisen kohtelun.

Dead factory on sekin funktioltaan pelissä mukana. Alkuperäisessä se oli biologisen jätteen käsittelylaitos, joka sijaitsi läheisen labran vieressä. Remakessa tämä labra ja dead factory on yhdistetty yhdeksi paikaksi. Visuaalisesti paikka on enemmän labramainen mutta kyllä siitä on otettu elementtejä.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 08.04.2020 15:19

Helpottaa sisäistä fanboyta kuulla ettei edellä mainittuja paikkoja ole kokonaan kuopattu! Kaippa nuo olisi selkiytynyt jostain aikaisemmista viesteistä mutta skippasin suosiolla kaikki missä luki spoilereista. En tiedä voiko niitä nyt aivan älyttömästi olla mutta pelasin varman päälle.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Salem » 09.04.2020 04:03

Spoileria spoileria.

Tämä tuli itsekin pyöräytettyä läpi, ja noh, herättihän se ajatuksia vähän suuntaan ja toiseen. Päällimmäiseksi kuitenkin jäi hyvät fiilikset, ja sanoisinkin että on tämä ihan kelpo teos RE2 remaken jatkeeksi. Fiilis on hyvin pitkälti sama, joskin monilta osaa hektisempi, lipsahtamatta kuitenkaan modernimpien ressojen aivottomaan räiskintään...paitsi yhdessä kohtaa Carlosta ohjastaessa. Pelin läpi pelanneet tietänevät tarkalleen mitä tarkoitan.

Kamalasti ihmiset ovat kritisoineet sitä mitä tästä pelistä on jätetty pois, kellotorni niistä se kaikkein yleisimpänä mainittu. Vaikka kellotorni onkin alkuperäisessä suht ikoninen paikka, niin loppupäässä siellä oli huomattavan vähän tekemistä. Vain kaksi puzzlea, joista toinen oli naurettavan helppo, ja toinen taas kolmen samasta huoneesta löytyneen esineen randomia pyörittelyä. Ja kuten Kallukin tuolla totesi, taistelu kellotornin pihalla on yhä edustettuna, samoin kuin Dead Factory on tuotu omalla tavallaan mukaan peliin. Puzzleja taas en kamalasti osannut kaivata, koska alkuperäisessä niiden laatu oli hyvin vaihtelevaa, johtuen pitkälti pelin miljööstä. Kaupungin kaduille on kumminkin huomattavan vaikeaa sovittaa puzzleja joissa olisi jotain järkeä.

Eikä tässä kumminkaan ole kyse siitä että pelistä oltaisiin vain napsittu asioita pois ilman että mitään muuta on tuotu tilalle. Kuten sanottu, Dead Factory on muuttunut labraksi, sairaalaosuutta venytetty ja paranneltu huomattavasti, T-viruksen vasta-aine oli saanut ihan oman sivujuonensa, ja peli myös tarjoilee viemäriosuuden, jonka kautta pelaajalle on ollut mahdollista esitellä Gamma Hunterit huomattavasti luonnollisemmalla tavalla kuin alkuperäisessä, jossa ne vain nököttivät sairaalan tiloissa lasitankissa. Myös pelin ensiminuutit Jillin asunnolla olivat täyttä priimaa.

Mitä tulee itse vetonaulaan eli Nemesikseen, niin tässä kohtaa tulee se hetki kun alan kääntyä vähän kahden vaiheille. Onhan se uhkaava mölli tässäkin pelissä, mutta jotenkin tuntuu että sen tasapainotus on hieman hakusessa. Nemesiksellä kun on tapana heitellä Jilliä kuin räsynukkea ympäriinsä, samalla tehden huomattavan kovaa vahinkoa, ja sen nopeuden ansiosta sillä on myös mahdollisuus lyödä uudelleen ennen kuin pelihahmo on toipunut edellisestäkään iskusta. Pariin otteeseen onnistuin kuolemaan pelissä kun Nemesis heitteli Jilliä pitkin seiniä ilman että saatoin tehdä asialle yhtään mitään iskujen välissä.
Pakolliset bossikohtaamiset Nemesiksen kanssa jakoivat nekin mielipiteeni kahtia. Ensimmäinen kamppailu oli todella tyylikäs, ja suosikkitaisteluni koko pelistä. Kakkosformiin päästyään Nemesis vähän lässähti, ja jäin ennemmin kaipaamaan sitä alkuperäisen paidatonta versiota, joka on keskittynyt hyökkäämään lonkeroillaan. Loppuformi oli puolestaan hyvinkin samankaltainen kuin alkuperäisessä, mikä oli hyvä juttu.
Jotkut arvostelut joita olen lukenut sanovat että Nemesistä kohdataan liian vähän pelin aikana, mutta minusta pelissä on oikein hyvä tasapaino sen suhteen milloin Nemesistä käytetään. Ilman niitä hiljaisempia hetkiä ei Nemesis enää loppuvaiheessa tuntuisi yhtään miltään. Lisäksi kohtaamiset on toteutettu myös niin että niissä on miltei aina jotain uniikkia.

Pidin kovasti siitä miten peli paljasti pienillä asioilla suhteellisen paljon Brad Vickersista, joka tähän asti on jäänyt melko mitäänsanomattomaksi hahmoksi, vaikka onkin osa samaa tiimiä kuin Jill ja Chriskin. Ikävä kyllä Bradin kuolema oli käsitelty huomattavasti munattomammin tässä remakessa kuin alkuperäisessä, mikä on toisaalta ymmärrettävää kun Bradia ei tarvinnut käyttää Nemesiksen esittelyyn, mutta tällaisenaan se tuntui jotenkin antikliimaksiselta, ja ennen kaikkea äkilliseltä.
Nicholai oli edelleen yksi suosikkihahmoistani, vaikkakin hänen esittelynsä remakessa tehtiin paskimmalla mahdollisella tavalla. Ja tämä on itse asiassa juttu josta en pitänyt RE2 remaken Ironsissakaan. Alkuperäisissä nämä antagonistit esiteltiin hyvinkin rauhanomaisesti, mutta silti siten että pelaaja jäi arvuuttelemaan että voiko näihin lopulta luottaa. Remakeissa molemmat tulevat paikalle aseet ojossa ja täysinä mulkkuina heti kättelyssä, eivätkä jätä mitään arvailun varaan. Ja kyllä, tiedän että alkuperäisessä Nicholain theme paljastaa miehen olevan pahis jo ennen kuin tämä saa sanaakaan suustaan, mutta ainakin tämä yrittää vaikuttaa siltä että pelaa samaan pussiin muiden kanssa. Mutta kuten sanottu, Nicholai on todella hyvä siinä roolissa mihin hänet on luotu, ja mies omistikin joka kohtauksen jossa oli mukana.

Oliko tämä peli hintansa arvoinen? Läpäisyajaksi peli ilmoitti ranking-ruudussa kuusi ja puoli tuntia, mutta samalla ruudun yläkulmassa ollut kello kertoi peliajan olleen noin kymmenen tuntia, joten kaipa se totuus on jossain siinä välissä. Pelin kesto ei kuitenkaan tee koko kokemusta, ja minä ainakin löysin tästä kokemuksen josta kannatti maksaa täysi hinta. Pääsääntöisesti peli oli uskollinen lähdemateriaalille, ja vaikka karsintoja on tehty, ei se ole vahingoittanut kokonaisuutta. Mukana oli asioita joille tuli kirottua ihan ääneen, mutta lopputekstien vieriessä loppuvaikutelma oli hyvinkin positiivinen. Uuden pelikierroksenkin aloitin Jillin RE1-aikaisella univormulla sekä Samurai Edge-pistoolilla varustettuna.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Highwind » 09.04.2020 15:41

Viime yönä tuli läpi lätkittyä ja ihan positiiviset fiilikset jäi itsellekin kuten monilla muillakin ilmeisesti. Olisin kaivannut hieman enemmän kaupungin katujen tutkimista, tuntui että hyvin nopeasti oli Nemesis perseessä kiinni jonka jälkeen tulikin vain juostua paniikinomaisesti paikasta toiseen. Se tietty on Nemesiksen tarkoituskin, mutta olisin itse lisännyt yhden rauhallisemman osuuden jolloin on aikaa vielä tutkia kaupunkia ennen kuin Nemesis kunnolla riehaantuu.
REsistanceakin tuli yhden matsin verran kokeiltua ja vaikutti ihan ookoo hauskalta. En kyllä tiennyt yhtään mitä olin tekemässä joten juoksin vain ympyrää ja kuolin.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Highwind » 14.04.2020 00:34

3 kertaa nyt vedetty läpi (ekan kerran hardcorella, sitten nightmarella ja viimeisimpänä standardilla kun koetin päästä alle kahteen tuntiin. 2h2min10 sek oli lopullinen aika perkele).
Voi siis sanoa, että kyllä rahoilleen on vastinetta saanut. Resistanceakin on tullut hakattua ihan kiitettävät määrät, vaikken mastermindilla ole vieläkään päässyt kertaakaan pelaamaan.
Seuraavaksi sitten joko Inferno vaikeusaste tulille, taikka sitten uusi yritys alle kahden tunnin runista.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Muusi » 21.04.2020 16:32

Perkele, luulin että RE2 oli jotain mitä Capcom ei enää voi ylittää mutta niin se vaan tuli, lätkäisivät Nemesiksen ruutuun ja oli vielä hauskempaa kuin tuon kakkosen kanssa. Kuten tuo REmake 2, tämä uusi versio mielestäni korvaa täysin sen vanhan. Ainut pieni pettymys oli se miltä Nemesis stage 3 näytti päälleppäin. Taistelu oli reilusti parempi kuin alkuperäisessä mutta itse bossin ulkonäkö oli tehty paremmin alkuperäisessä. Tämä uusi oli vaan geneerinen Resident Evil lihaseinä kun taas vanhasta huokui se kuinka NE-a parasiitti teki kaikkensa pakottaaksensa päättömän ja sulaneen Tyrant raadon Jillin perään vaikka mikä olisi.

Tämä uusi Jill myös mielestäni näytti enemmän Jilliltä RE3:sta kuin aiempi Julia Voth versio. Nemesiskin näytti pelottavalta pitkästä aikaa. Vanhaa oli nähnyt niin monessa paikassa että ihan hyvä että muuttivat ulkonäköä hiukan. 8 tuntia vietin ensimmäisellä läpiipeluukerralla joka on mielestäni ihan hyvä määrä tämmöselle pelille missä ei ole mitään level systeemiä tai farmaamista. Pelkäsin että peli tosiaankin olisi säälittävän lyhyt niinkun monesta paikasta sitä niin kuulutettiin.

Hyvä peli 5/5 maistaisin toistekkin.
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Avatar
Muusi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 07.07.2014 09:12

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Apple » 01.04.2021 14:04

:shock: Vuosi kulunut ja tän pelin huonous järkyttää edelleen. Se originelli Ressa 3 on aina ollu saagassa se henkkoht suosikki, ja siks tätä uusiota odotti koko ikänsä ku kuuta nousevaa. Mut aivan hirvittävä kokemus ja pettymys. RE2-remake onnistu hienosti siinä mitä sen piti tehdä, tällä osalla taas oli enemmän potentiaalia mut onnistui hukkaamaan sen ihan tyystin. Kummallinen juosten kustu toimintavuoristorata.
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja PT2 » 08.09.2021 09:48

Resident Evil 3: Nemesis Edition tekee tuloaan. Kyseessä "Director´s Cut"-versio, joka lisäisi peliin aivan älyttömästi kaikkea sälää ja sitoisi pelin paremmin sarjan muihin osiin. Tämän myötä peliin saataisiin mukaan esimerkiksi kellotornipelialue. Jos kuitenkin jotain muuttaisin tuosta versiosta, niin kansikuvan. Näyttää ihan joltakin romanttiselta novellilta joka myydään R-kioskin lehtihyllyssä.

Huom: Täytyy muistaa että kyseessä on vain huhu ja voi olla siis myös täysin feikkikin. Capcomin tuntien tuskin panostavat jo julkaistuun peliin enää yhtään enempää.

Kuva
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 506
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Gigante » 16.11.2022 07:42

REmake3 tuli eilen läpäistyä ja voisikohan sitä sanoa lyhykäisyydessään, että peli ei ollut sentään niin huono kuin Umbrella Chroniclesin näkemys (vaikka bossitaistot osasivat olla tässäkin aikas ärsyttäviä), muttei myöskään ollut niin hyvä kuin se olisi saanut olla. Siinä missä kakkosen remaken viat/puutteet ovat pienempiä, ovat kolmosen vastaavat ovat sitten selvemmin havaittavissa (enemmän naarmuja juvelissa, jos ymmärrätte).

Asioita ja paikkoja on saksittu aika rajulla kädellä, vaikka esim. alkupään osioon on lisätty pari ylimääräistä putiikkia jossa piipahtaa. Hämähäkit ja Drain Deimosit on yhdistetty keskenään ja rajoitettuna vain yhteen paikkaan. Brain Suckerit jäivät leikkuupöydälle Grave Diggerin ja pienempien matojen kanssa. Hunter Betan ja Gamman uudesta lookista en tykännyt, mutta jälkimmäisen kohdalla pidin kyllä tarinantyngästä ja selityksestä miksi nämä oleilevat viemäreissä. Filujen ja notejen suhteen peli tuntuu lievästi tyhmennetyltä (Ammu generaattoria, saat sähköä!), vaikkei sentään niin tyhmältä mitä esim. Re4:ssä tai Cold Fearissa.

Ymmärrän toki, että zombien määrän takia näiden uhkatasoa on pudotettu tasoituksena, ja hedujen ampuminen on nyt varteenotettava strategia mutta esim. ruumiinosien irtoamisen suhteen homma tuntuu downgradelta.
Itse Nemesis stalkkaa pelaajaa oikeastaan vaan yhden kerran, vaikka tämä ajojahti oli eittämättä se adrenaliinia nostattavin osuus koko pelistä. Muut osuudet ovatkin sitten puhtaasti bossitaistoja. Nempun jätesäkkitakki on aikas ruma, mutta muutoin pidin siitä sydäntä suojaavasta virityksestä ja tämän uudesta kakkosmuodosta, vaikkakin se muistuttaa häiritsevän paljon stereoidipumpattua versiota eräästä sarjan toisesta vihollisesta.

Tarinallista uudistuksista, pidin kyllä kovasti miten paljon enemmän Carlosin osuudet saivat enemmän lihaa luitten ympärille. Sairaala-osuudella tuntui olevan nyt isompi tarkoitus kuin "Hei Jill sai tartunnan, menenpä tonkimaan naapurin sairaalaa. koska lääkkeet"



Mutta siis ei huono, muttei yhtä laadukas mitä edellinen Remake.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Edellinen

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa