Resident Evil 3: Nemesis

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 20.01.2020 14:48

killer89 kirjoitti:https://muropaketti.com/pelit/resident-evil-3n-remake-versio-painottaa-entista-enemman-toimintaa/

Resident Evil -sarjan tuoreimmat julkaisut ovat niittäneet kiitosta erityisesti kauhupeleinä, mutta kehittäjien mukaan ensi keväänä ilmestyvä Resident Evil 3 panostaa kuitenkin enemmän myös toimintaan. Game Fraggerin mukaan pelin tuottajat Masao Kawada ja Peter J. Fabiano ovat kertoneet toimintapainotuksesta japanilaislehti Famitsun haastattelussa.

Tarkempia yksityiskohtia ei asiasta kerrota, mutta kannattaa varautua siihen, että tuleva Resident Evil 3 -uusintaversio tarjoaa enemmän toimintaa kuin Resident Evil 2:n ylistetty remake.


Tiedä nyt sitten mitä tuohon sanoa... Jo alkuperäinen RE3 oli alkuperäistä RE2sta toimitapainotteisempi.

Nyt kertovat remake kolmosen olevan remake kakkosta toimintapainotteisempi, aivan kuin se olisi oikeasti uusi asia.

Elämme mielenkiintoisia aikoja. :roll:


Noh, mutta toiminta myy Todella paljon. Kauhu vain jonkin verran paljon. Helppo laskea mihin Capcomin johtokunta tähtää. Plus varmasti pyrkivät saamaan nopeaa hyvitystä RE2 remaken korkeista kehityskustannuksista.
Tästä puutuu enää vain co-op... vai onko se liian 2009?

Tavallaan kiehtovaa ja tavallaan kauhistuttavaa miten nopeasti tämä "kauhupainotteinen" reboottaussarja siirtyy takaisin nelonen, vitonen, kutonen-toimintavetoiseen suuntaan. Kuin seuraisi pikakelausta eteenpäin.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 21.01.2020 00:15

Silence kirjoitti:
killer89 kirjoitti:https://muropaketti.com/pelit/resident-evil-3n-remake-versio-painottaa-entista-enemman-toimintaa/

Resident Evil -sarjan tuoreimmat julkaisut ovat niittäneet kiitosta erityisesti kauhupeleinä, mutta kehittäjien mukaan ensi keväänä ilmestyvä Resident Evil 3 panostaa kuitenkin enemmän myös toimintaan. Game Fraggerin mukaan pelin tuottajat Masao Kawada ja Peter J. Fabiano ovat kertoneet toimintapainotuksesta japanilaislehti Famitsun haastattelussa.

Tarkempia yksityiskohtia ei asiasta kerrota, mutta kannattaa varautua siihen, että tuleva Resident Evil 3 -uusintaversio tarjoaa enemmän toimintaa kuin Resident Evil 2:n ylistetty remake.


Tiedä nyt sitten mitä tuohon sanoa... Jo alkuperäinen RE3 oli alkuperäistä RE2sta toimitapainotteisempi.

Nyt kertovat remake kolmosen olevan remake kakkosta toimintapainotteisempi, aivan kuin se olisi oikeasti uusi asia.

Elämme mielenkiintoisia aikoja. :roll:


Noh, mutta toiminta myy Todella paljon. Kauhu vain jonkin verran paljon. Helppo laskea mihin Capcomin johtokunta tähtää. Plus varmasti pyrkivät saamaan nopeaa hyvitystä RE2 remaken korkeista kehityskustannuksista.
Tästä puutuu enää vain co-op... vai onko se liian 2009?

Tavallaan kiehtovaa ja tavallaan kauhistuttavaa miten nopeasti tämä "kauhupainotteinen" reboottaussarja siirtyy takaisin nelonen, vitonen, kutonen-toimintavetoiseen suuntaan. Kuin seuraisi pikakelausta eteenpäin.


Asianhan voisi tulkita myös niin, etteivät halua astua kolmosen fanien varpaille muuttamalla sen tyyliä liikaa. Kuten jo mainittu niin kolmonen oli alunperinkin enemmän actionillä höystetty, niin en näkisi tässä sen kummempia. Mikäli Capcom olisi liikkeellä pelkästään yenien kiilto silmissä, niin mikseivät tehneet jo kakkosen remakesta toimintajuhlaa, jos se olisi kerta myynyt niin paljon paremmin? Ja onko loppujen lopuksi myyntiluvut kaikki kaikessa? Hyvä muistaa, että RE6 myi yli 9M mutta kelkka kääntyi.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 21.01.2020 10:49

Kallu kirjoitti:Mikäli Capcom olisi liikkeellä pelkästään yenien kiilto silmissä, niin mikseivät tehneet jo kakkosen remakesta toimintajuhlaa, jos se olisi kerta myynyt niin paljon paremmin?

Noh... sehän on jo toimintapainotteisempi mutta ei onneksi paljon. Ensin aloitetaan varovaisesti ja sitten vasta kaasutellaan kovempaa.


Ja onko loppujen lopuksi myyntiluvut kaikki kaikessa? Hyvä muistaa, että RE6 myi yli 9M mutta kelkka kääntyi.


Kelkka kääntyi RE6sen jälkeen luultavasti koska tuotannon on huhuiltu olevan superkallis megaproduction eikä Capcom halunnut enää käyttää yhtä paljon rahaa ja työvoimaa pelin tekemiseen. 9miljoonaa myytyä peliä ei siinä vaakakupissa tunnu kovin hienolta saavutukselta kun voitot jäävät vain pariinkymmeneen miljoonaan.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 21.01.2020 13:18

Silence kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Mikäli Capcom olisi liikkeellä pelkästään yenien kiilto silmissä, niin mikseivät tehneet jo kakkosen remakesta toimintajuhlaa, jos se olisi kerta myynyt niin paljon paremmin?

Noh... sehän on jo toimintapainotteisempi mutta ei onneksi paljon. Ensin aloitetaan varovaisesti ja sitten vasta kaasutellaan kovempaa.


Miksi? Jos kerta on valmiina kaava menestykseen, ei ole mitään järkeä olla käyttämättä sitä heti jos haluaa mahdollisimman isot voitot.

Ja onko loppujen lopuksi myyntiluvut kaikki kaikessa? Hyvä muistaa, että RE6 myi yli 9M mutta kelkka kääntyi.


Kelkka kääntyi RE6sen jälkeen luultavasti koska tuotannon on huhuiltu olevan superkallis megaproduction eikä Capcom halunnut enää käyttää yhtä paljon rahaa ja työvoimaa pelin tekemiseen.


Tai sitten ei. Capcomin kommenttien perusteella kelkka kääntyi, koska fanit halusivat palata enemmän kauhupainotteisiin peleihin. Ja kuten jo sanoin ja alempana käy selväksi, Capcomille raha ei ole kaikki kaikessa.

"While we have shareholders to appease, it's not just about commercial performance. And while if we compare RE7 to RE6 the absolute numbers are not the same, in terms of the profitability... it's completely fine. It ticked all of our boxes internally. It was really well received. And in some respects, getting some very good review scores counts as much for Capcom as a game that sells millions and millions and millions. We'd prefer a game that got a 9 and sold less, than got a 6 but sold more."

-Stuart Turner, Capcom Europe

"Survival horror as a genre is never going to be on the same level, financially, as shooters and much more popular, mainstream games. At the same time, I think we need to have confidence to put money behind these projects, and it doesn’t mean we can’t focus on what we need to do as a survival horror game to meet fan’s needs. We are always taking in to account user feedback, even when the users’ are very upset about something."

-RE tuottaja Masachika Kawata RE6:den jälkeen
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 22.01.2020 10:47

Kallu kirjoitti:
Silence kirjoitti:Noh... sehän on jo toimintapainotteisempi mutta ei onneksi paljon. Ensin aloitetaan varovaisesti ja sitten vasta kaasutellaan kovempaa.


Miksi? Jos kerta on valmiina kaava menestykseen, ei ole mitään järkeä olla käyttämättä sitä heti jos haluaa mahdollisimman isot voitot.


Re2 remake kumartaa jo isompia massoja kohtaan tekemällä pelistä kolmannen persoonan ammuskelupelin. Massat näkevät sen ja toteavat "Hei tämä näyttää Oikealta peliltä. Tämän ostan". Re3 remake näyttää lähinnä lisäävän toiminnan kierroksia kyseiseen kaavaan.


Tai sitten ei. Capcomin kommenttien perusteella kelkka kääntyi, koska fanit halusivat palata enemmän kauhupainotteisiin peleihin. Ja kuten jo sanoin ja alempana käy selväksi, Capcomille raha ei ole kaikki kaikessa.

"While we have shareholders to appease, it's not just about commercial performance. And while if we compare RE7 to RE6 the absolute numbers are not the same, in terms of the profitability... it's completely fine. It ticked all of our boxes internally. It was really well received. And in some respects, getting some very good review scores counts as much for Capcom as a game that sells millions and millions and millions. We'd prefer a game that got a 9 and sold less, than got a 6 but sold more."


Tuotanoin, en tiedä miten tämän kertoisin sinulle mutta Tuottajien ja Pääjohtajien tehtävä ei ole haastatteluissa kertoa totuutta vaan antaa myyntipuhe ja herkistää ostajakanditaatit ostamaan tuote. Koskaan en ole kuullut elokuva- tai pelituottajan toteavan tuotteestaan sen ilmestymishetkenä "No joo, olisihan se voinut olla enemmän mainstream, mutta päätettiin tehdä enemmän faneille niin siksi haluttiin vähemmän menestystä ja myytyjä kopioita". Ei. Pääjohtajat ja tuottajat kehuvat omia tuotteitaan ja varmistavat että kaikki taputtavat ja menevät ostamaan tuotteen koska Juuri tämä peli Pitää ostaa ja Juuri Nyt.
Jos tuo Stuart Turner olisi haastattelun sijasta esitellyt tulevan Capcom-pelin firman johtoryhmälle samoilla sanoilla, mies olisi saanut kenkää samassa palaverissa.


"Survival horror as a genre is never going to be on the same level, financially, as shooters and much more popular, mainstream games. At the same time, I think we need to have confidence to put money behind these projects, and it doesn’t mean we can’t focus on what we need to do as a survival horror game to meet fan’s needs. We are always taking in to account user feedback, even when the users’ are very upset about something."


RE6 onkin sekamelska joka ei tiedä mitä se haluaa olla, vaan yrittää olla kaikkea kaikille pelisarjaa ostaville faneille. RE on nyt toimintapeli mutta kauhufanit ovat pettyneitä ja menetämme ostajia. Jos annamme kauhupelin, toiminnan fanit ovat pettyneitä ja menetämme paljon ostajia. Lopputuloksena jokasuuntaan levällään oleva sillisalaatti. Annetaan oma skenaario kauhulle. Annetaan oma skenaario actionshootterille. Anntetaan oma skenaario sekopäiselle toiminnalle..
Re6 jälkeen oli tekijöillekkin selvää ettei tällä linjalla voi jatkaa vaan pitää löytää jokin järkevämpihintainen ja kokoinen peliratkaisu. Resisdent Evil Revelations 2 on hyvä esimerkki siitä kun tekijät ovat selvästi epävarmoja että mitä ihmettä pitäisi tehdä ja koskettelevat kepillä jään pintaa varovaisesti.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 22.01.2020 16:11

Silence kirjoitti:Re2 remake kumartaa jo isompia massoja kohtaan tekemällä pelistä kolmannen persoonan ammuskelupelin. Massat näkevät sen ja toteavat "Hei tämä näyttää Oikealta peliltä. Tämän ostan". Re3 remake näyttää lähinnä lisäävän toiminnan kierroksia kyseiseen kaavaan.


Kumartaa massoja kohtaan :lol: Tämä nyt ei mitenkään vastaa siihen, että miksei tehdä suoraan actioniä. Action RE2 olisi logiikallasi näyttänyt vielä enemmän Oikealta peliltä ja myynyt lisää. Noh, ei voi mitään.



Tuotanoin, en tiedä miten tämän kertoisin sinulle mutta Tuottajien ja Pääjohtajien tehtävä ei ole haastatteluissa kertoa totuutta vaan antaa myyntipuhe ja herkistää ostajakanditaatit ostamaan tuote. Koskaan en ole kuullut elokuva- tai pelituottajan toteavan tuotteestaan sen ilmestymishetkenä "No joo, olisihan se voinut olla enemmän mainstream, mutta päätettiin tehdä enemmän faneille niin siksi haluttiin vähemmän menestystä ja myytyjä kopioita". Ei. Pääjohtajat ja tuottajat kehuvat omia tuotteitaan ja varmistavat että kaikki taputtavat ja menevät ostamaan tuotteen koska Juuri tämä peli Pitää ostaa ja Juuri Nyt.
Jos tuo Stuart Turner olisi haastattelun sijasta esitellyt tulevan Capcom-pelin firman johtoryhmälle samoilla sanoilla, mies olisi saanut kenkää samassa palaverissa.


Jos ajattelet, että tuottajat yms vain valehtelevat haastatteluissa niin kiristä vaan sitä foliohattuasi ja laita fedora vielä päälle. Nuo haastattelut eivät edes olleet pelin ilmestymishetkenä vaan reilusti sen jälkeen, jolloin RE6:den myynnit olivat jo takanapäin.
CD Projekt ei OIKEASTI halua polishata Cyberpunkkia 5 kuukautta ekstraa. Bioware ei OIKEASTI halua fiksata Anthemia. Ja tietysti Capcomia ei OIKEASTI hetkauta mitä fanit ajattelee. Kai näiden salaliittoteorioiden pyörittely on jonkinlaista hupia.

RE6 onkin sekamelska joka ei tiedä mitä se haluaa olla, vaan yrittää olla kaikkea kaikille pelisarjaa ostaville faneille. RE on nyt toimintapeli mutta kauhufanit ovat pettyneitä ja menetämme ostajia. Jos annamme kauhupelin, toiminnan fanit ovat pettyneitä ja menetämme paljon ostajia. Lopputuloksena jokasuuntaan levällään oleva sillisalaatti. Annetaan oma skenaario kauhulle. Annetaan oma skenaario actionshootterille. Anntetaan oma skenaario sekopäiselle toiminnalle..


Joka edelleen myi hyvin, joten sinun logiikalla sitä olisi pitänyt jatkaa. RE7 olisi ihan hyvin voinut olla edelleen actionpeli, josta olisi karsittu kutosen sekavuuksia pois ja menty enemmän vitosen suuntaan, joka myi vielä paremmin. Jos sinulla on tarjota jotain konkreettista "megatuotannosta" muuta kuin villejä huhuja ja omia aivotuksiasi niin anna tulla, mutta muuten ainoa järkevä selitys on se , että fanit halusivat muuta ja Capcom kuunteli. Vähän niinkuin on sanottu. Ah, mutta unohdin. OIKEASTI kaikki valehtelee haastatteluissa aina. Piu pau.

PS. Action-pelinkin voi tehdä pienemmällä budjetilla.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 22.01.2020 19:29

Kallu kirjoitti:Kumartaa massoja kohtaan :lol: Tämä nyt ei mitenkään vastaa siihen, että miksei tehdä suoraan actioniä. Action RE2 olisi logiikallasi näyttänyt vielä enemmän Oikealta peliltä ja myynyt lisää. Noh, ei voi mitään.


Vastaa täysin. Massojen kumartaminen on kun otetaan yleisin pohjamalli toteutukselle minkä kaikki tietävät. Ja Resident Evil 2 remake oli pelaajien keskuudessa odotettu selviytymiskauhupeli jo ennen kuin sitä edes oltiin alettu tekemään joten Capcom pelasi hyvällä tavalla varman päälle "turvallisella tuotteella". Siksi Ei suoraa actionia, mutta toiminnallisempi.

Jos ajattelet, että tuottajat yms vain valehtelevat haastatteluissa niin kiristä vaan sitä foliohattuasi ja laita fedora vielä päälle. Nuo haastattelut eivät edes olleet pelin ilmestymishetkenä vaan reilusti sen jälkeen, jolloin RE6:den myynnit olivat jo takanapäin.
CD Projekt ei OIKEASTI halua polishata Cyberpunkkia 5 kuukautta ekstraa. Bioware ei OIKEASTI halua fiksata Anthemia. Ja tietysti Capcomia ei OIKEASTI hetkauta mitä fanit ajattelee. Kai näiden salaliittoteorioiden pyörittely on jonkinlaista hupia.


Anteeksi, en halua loukata, mutta et todellakaan taida tietää miten nämä tuotannot pyörivät. Ei tässä ole mitään foliohattuista salaliittoteriaa, vaan kylmää faktaa. Tuottajan ykköstehtävä on huolehtia että kaikki pyörii ja toimii. Oli se sitten tuotteen kehitys tai mainostaminen kuluttajalle. Kun Remedyn tuottaja istuu Ylen aamutvssä hymyissä suin kehumassa firman uusinta upeaa peliään, miehen tehtävä ei ole kertoa että koko firman tulevaisuus on tämän pelin myynnin varassa ja että edellinen peli oli ihan hirveä sekamelska kaikkea ja jo nyt ollaan suunnittelemassa henkilöstöväennyksiä. Tuottajan on annettava "Hyvä meininki, mahtava peli"-viesti. Tuottajan yläpuolella on rahat antaneet osapuolet ja he vaativat isoja myyntejä ja Tuottajan alapuolella on tiimi joka pitää saada oikean sävelen tahtiin tekemään tuotosta.
Tottakai Cd Projekt haluaa hioa Cyberpunkkiaan ja hienoa että niin tekevät, mutta on myös selvää että peli on paljon enemmän keskeneräisempi kuin on annettu ymmärtää. Minua ei haittaa vaikka myöhästyisi kaksi vuotta lisää, kunhan tulee kerrankin hiottu ja Hyvä peli.
Bioware varmasti haluaa tehdä hyvän pelin aina kun tekevät pelin -kukapa pelin tai elokuvantekijä ei niin haluaisi, mutta Anthemin kohdalla kukaan kehittäjä ei tunnu tietävän mitä sen pelin pitäisi edes olla, joten he ovat jo pulassa pelkästään jo lähtökohdissa.

Tuottajat eivät jälkikäteenkään puhu että "No joo, ei se nyt ollut kovin hyvä... ja porukka kärsi ja erosi". Sillä viestittämisellä ei heru seuraavaa työpaikkaa. He kertovat haastatteluissa sohvalla mukavasti istuessaan miten hieno tiimi oli, miten pelaajat otettiin huomioon ja miten kovasti kaikki tekivät töitä ja miten hauska Brad Pitt ja George olivat kuvauksissa.


Joka edelleen myi hyvin, joten sinun logiikalla sitä olisi pitänyt jatkaa. RE7 olisi ihan hyvin voinut olla edelleen actionpeli, josta olisi karsittu kutosen sekavuuksia pois ja menty enemmän vitosen suuntaan, joka myi vielä paremmin. Jos sinulla on tarjota jotain konkreettista "megatuotannosta" muuta kuin villejä huhuja ja omia aivotuksiasi niin anna tulla, mutta muuten ainoa järkevä selitys on se , että fanit halusivat muuta ja Capcom kuunteli. Vähän niinkuin on sanottu. Ah, mutta unohdin. OIKEASTI kaikki valehtelee haastatteluissa aina. Piu pau.


"Exec producer Hiroyuki Kobayashi said: This is by far the largest-scale production Capcom has ever embarked on. Between the 150 staff members in Japan and everyone around the world we have more than 600 people involved. A lot of work has gone into this game."
https://www.mcvuk.com/capcom-resident-evil-6-is-our-biggest-production/

Siinä sinulle "megatuotannosta" kongreettista sanaa. Tuollainen määrä ihmisiä pelille joka sisältää täysin erilaisia skenaarioita, tulee Maksamaan ja paljon. Vaikka peli tuottaisi vaikka mitä, niin voittomarginaali jäisi silti vain kohtalaiseksi ja silloinkin on iso uhka että seuraava peli ei enää myy yhtäpaljon.

Tottakai Capcom kuunteli pelaajia. He olivat ihan hukassa kutosen kohdalla koska eivät olleet varmoja minne mennä ja yrittivät pelillä kaikkea kaikille. Ja tämän jälkeen tiesivät ainakin johtoportaassa että epämääräistä ja kallista"kaikkea kaikille"-tietä ei kannata enää jatkaa. Sekä Revelation1, 2 että (kiitos kun muistutit) RE7 ovat hyvää esimerkkiä uuden suunnan etsimisestä. RE7 varsinkin yrittää selvästi löytää toimintapelin ratkaisua suositun Amnesia fps-kauhun suunnasta.

Ja tästä päästään kätevästi takaisin alkuun. Seuraavaksi vuorossa oli RE2 remake ja se oli helppo valinta koska A)sille oli kysyntää B)tuote oli tuttu pelaajille vaikka eivät olisi koskaan alkuperäistä pelanneetkaan c)pohjasuunnittelu oli jo tehty. Remake yhdistettynä senhetken suosittuun kolmannen persoonan kaavan oli capcomille hyvä valinta. Tuttu ja turvallinen.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 23.01.2020 13:42

Silence kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Kumartaa massoja kohtaan :lol: Tämä nyt ei mitenkään vastaa siihen, että miksei tehdä suoraan actioniä. Action RE2 olisi logiikallasi näyttänyt vielä enemmän Oikealta peliltä ja myynyt lisää. Noh, ei voi mitään.


Vastaa täysin. Massojen kumartaminen on kun otetaan yleisin pohjamalli toteutukselle minkä kaikki tietävät. Ja Resident Evil 2 remake oli pelaajien keskuudessa odotettu selviytymiskauhupeli jo ennen kuin sitä edes oltiin alettu tekemään joten Capcom pelasi hyvällä tavalla varman päälle "turvallisella tuotteella". Siksi Ei suoraa actionia, mutta toiminnallisempi.


Eli toisinsanoen he tekivät remaken noudattaen lähdeteosta, aivan kuten RE3:n kohdalla.

Jos ajattelet, että tuottajat yms vain valehtelevat haastatteluissa niin kiristä vaan sitä foliohattuasi ja laita fedora vielä päälle. Nuo haastattelut eivät edes olleet pelin ilmestymishetkenä vaan reilusti sen jälkeen, jolloin RE6:den myynnit olivat jo takanapäin.
CD Projekt ei OIKEASTI halua polishata Cyberpunkkia 5 kuukautta ekstraa. Bioware ei OIKEASTI halua fiksata Anthemia. Ja tietysti Capcomia ei OIKEASTI hetkauta mitä fanit ajattelee. Kai näiden salaliittoteorioiden pyörittely on jonkinlaista hupia.


Anteeksi, en halua loukata, mutta et todellakaan taida tietää miten nämä tuotannot pyörivät. Ei tässä ole mitään foliohattuista salaliittoteriaa, vaan kylmää faktaa. Tuottajan ykköstehtävä on huolehtia että kaikki pyörii ja toimii. Oli se sitten tuotteen kehitys tai mainostaminen kuluttajalle. Kun Remedyn tuottaja istuu Ylen aamutvssä hymyissä suin kehumassa firman uusinta upeaa peliään, miehen tehtävä ei ole kertoa että koko firman tulevaisuus on tämän pelin myynnin varassa ja että edellinen peli oli ihan hirveä sekamelska kaikkea ja jo nyt ollaan suunnittelemassa henkilöstöväennyksiä. Tuottajan on annettava "Hyvä meininki, mahtava peli"-viesti. Tuottajan yläpuolella on rahat antaneet osapuolet ja he vaativat isoja myyntejä ja Tuottajan alapuolella on tiimi joka pitää saada oikean sävelen tahtiin tekemään tuotosta.
Tottakai Cd Projekt haluaa hioa Cyberpunkkiaan ja hienoa että niin tekevät, mutta on myös selvää että peli on paljon enemmän keskeneräisempi kuin on annettu ymmärtää. Minua ei haittaa vaikka myöhästyisi kaksi vuotta lisää, kunhan tulee kerrankin hiottu ja Hyvä peli.
Bioware varmasti haluaa tehdä hyvän pelin aina kun tekevät pelin -kukapa pelin tai elokuvantekijä ei niin haluaisi, mutta Anthemin kohdalla kukaan kehittäjä ei tunnu tietävän mitä sen pelin pitäisi edes olla, joten he ovat jo pulassa pelkästään jo lähtökohdissa.

Tuottajat eivät jälkikäteenkään puhu että "No joo, ei se nyt ollut kovin hyvä... ja porukka kärsi ja erosi". Sillä viestittämisellä ei heru seuraavaa työpaikkaa. He kertovat haastatteluissa sohvalla mukavasti istuessaan miten hieno tiimi oli, miten pelaajat otettiin huomioon ja miten kovasti kaikki tekivät töitä ja miten hauska Brad Pitt ja George olivat kuvauksissa.


Se on foliohattuilua sanoa, että tuottajat yms eivät voisi kertoa totuutta jostain ja sanoa asioita niin kuin ne ovat. Bioware on sanonut, että Anthem ei mennyt putkeen. Capcom on sanonut, että RE6 ei mennyt putkeen. Tietenkään kukaan ei sano juuri ennen julkaisua, että tästä tulee huono peli, eikä Capcom varmaan kutosen kohdalla niin ajatellutkaan. Kyse ei ole markkinointipuheista julkaisun kynnyksellä, vaan virheiden myöntämisestä sen jälkeen, minkä Capcom on tehnyt, ja feedbackin perusteella muutoksien tekemisessä, minkä Capcom on myös tehnyt. Ja mitä tulee "mieluummin hyvä peli joka myy vähemmän" kommenttiin, niin edelleenkään kaikki ei ole kiinni vain rahasta. Cd Project antaa mm. custom kitaroita työntekijöilleen vuosipäivinä. Jos haluat vain tehdä mahdollisimman paljon rahaa, et tekisi sitä. Tarvitseeko Blizzardilla olla joku Arthas-patsas studiolla? Ei. Maksoi varmaan jonkinverran. Veikkaan, että esim. Walmart tai Amazon ei toimi ihan samoin.

On myös eri asia kommentoida tuotetta kuin ruveta erittelemään miten tämä ja tämä henkilö tulivat toimeen.

Joka edelleen myi hyvin, joten sinun logiikalla sitä olisi pitänyt jatkaa. RE7 olisi ihan hyvin voinut olla edelleen actionpeli, josta olisi karsittu kutosen sekavuuksia pois ja menty enemmän vitosen suuntaan, joka myi vielä paremmin. Jos sinulla on tarjota jotain konkreettista "megatuotannosta" muuta kuin villejä huhuja ja omia aivotuksiasi niin anna tulla, mutta muuten ainoa järkevä selitys on se , että fanit halusivat muuta ja Capcom kuunteli. Vähän niinkuin on sanottu. Ah, mutta unohdin. OIKEASTI kaikki valehtelee haastatteluissa aina. Piu pau.


"Exec producer Hiroyuki Kobayashi said: This is by far the largest-scale production Capcom has ever embarked on. Between the 150 staff members in Japan and everyone around the world we have more than 600 people involved. A lot of work has gone into this game."
https://www.mcvuk.com/capcom-resident-evil-6-is-our-biggest-production/

Siinä sinulle "megatuotannosta" kongreettista sanaa. Tuollainen määrä ihmisiä pelille joka sisältää täysin erilaisia skenaarioita, tulee Maksamaan ja paljon. Vaikka peli tuottaisi vaikka mitä, niin voittomarginaali jäisi silti vain kohtalaiseksi ja silloinkin on iso uhka että seuraava peli ei enää myy yhtäpaljon.

Tottakai Capcom kuunteli pelaajia. He olivat ihan hukassa kutosen kohdalla koska eivät olleet varmoja minne mennä ja yrittivät pelillä kaikkea kaikille. Ja tämän jälkeen tiesivät ainakin johtoportaassa että epämääräistä ja kallista"kaikkea kaikille"-tietä ei kannata enää jatkaa. Sekä Revelation1, 2 että (kiitos kun muistutit) RE7 ovat hyvää esimerkkiä uuden suunnan etsimisestä. RE7 varsinkin yrittää selvästi löytää toimintapelin ratkaisua suositun Amnesia fps-kauhun suunnasta.

Ja tästä päästään kätevästi takaisin alkuun. Seuraavaksi vuorossa oli RE2 remake ja se oli helppo valinta koska A)sille oli kysyntää B)tuote oli tuttu pelaajille vaikka eivät olisi koskaan alkuperäistä pelanneetkaan c)pohjasuunnittelu oli jo tehty. Remake yhdistettynä senhetken suosittuun kolmannen persoonan kaavan oli capcomille hyvä valinta. Tuttu ja turvallinen.


Noniin, heillä oikeasti oli iso produktio. Eikun, ah. Höpsö! Tässähän on tuottajan haastattelu. Niiden tehtävä ei ole kertoa totuutta, kyllä sinun pitäisi tämä tietää. Tässähän on selkeästi liioiteltu tiimin kokoa, jotta tämä vaikuttaisi Oikealta peliltä massoille ja nämä vyöryisivät ostamaan sen. Oikea tiimin koko oli luultavasti korkeintaan puolet mainitusta.

RE5:den tiimi oli noin 100 henkilöä. Edelleen, mikäli toiminta myy parhaiten ja yhtiö haluaa maksimaaliset voitot, olisi Capcom siirtynyt enemmän vitosen (parhaiten myynyt RE-peli) suuntaan ja tehnyt action-pelin pienemmällä tiimillä ja kustannuksilla. Mutta…

Tottakai Capcom kuunteli pelaajia.


Aivan! Hienoa, että pääsimme yhteisymmärrykseen.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 24.01.2020 14:25

Kallu kirjoitti:Eli toisinsanoen he tekivät remaken noudattaen lähdeteosta, aivan kuten RE3:n kohdalla.


Sen vain aika näyttää kun peli lopulta tulee. Mutta Re2 ei muuttanut itseään toimintapeliksi vaan pysyi kaikesta huolimatta kauhun suunnassa. RE3 taas tuntuu mainostavan itseään puhtaasti actionilla. Ja jos lopullinen peli on myös sitä niin siitä ei ole enää pitkä matka sinne mistä alun perin takaisin juurille lähdettiin.


Kallu kirjoitti:Foliohattuilua
tuottajat
Anthem
Capcom
Cd Project
Blizzard
Walmart
Amazon
Joni Ahonen


Kuten jo sanoin, tuottajien tehtävä ei ole puhu totuuksia. Tuottajan tehtävä on kulkea öljykannu kädessä, ruiskauttaa koneistoon öljyä, jotta laitteisto toimii ja kertoa "kaikki on hienosti" ja "joo se x peli oli Hieno kokemus meille vaikka ei välttämättä ihan saavuttanutkaan myyntitavoitteita" -viestejä ja pitää lavasteet pystyssä vaikka omistaja/julkaisija puhkoisi samaan aikaan pelintekijöiden autonrenkaita pihalla.

Sinun pitää muistaa että Tuottaja puhumassa tekemästään pelistä on sama kuin katsoisit Traileria pelistä/elokuvasta. Molempien tehtävä on huijata sinua lämpenemään tuotteelle ja haluta ostaa se vaikka et olisi ennakkoon tippaakaan kiinnostunut. -Ja mielellään kalliina erikoisversiona -ja tottakai ennakkoon.
Suosikkini tällaisesta on varmasti Todd Howard E3 lavalla kertomassa "rehellisiä totuuksia" kohta tulossa olleesta Fallout 76sta. Mies kirjaimellisesti meni lavalle ja käytti puolituntia valehteluun ja totuuden vääristelemiseen jotta Sinä ennakkovaraisit pelin ja vielä kalliina Power Armor Collectors editionina. Ja pakko sanoa että helvetin hyvää työtä teki, tyyppi kirjaimellisesti myi velttoa ripulia pelaajille hedelmäkarkkipussina.

Kun pelistudion johtaja/tuottaja kertoo että miellellään uhrattuun myynnissä lukuja jotta saadaan paremmin pisteitä saava peli, niin se on satupuhetta, tapahtui se ennen tai jälkeen julkaisua. Tärkeintä on omistajien asettamien myyntitavotteiden saavutus ja seuraavana tulee mahdollisimman laadukas tuotos edellämainitun puitteissa. Jotkut julkaisijat myös jakavat kehitystiimeille bonuksia jo nuo kaksi osuvat yhteen tarpeeksi korkeassa numerossa. Laatu ensin-menosta voi haaveilla pelisuunnittelija, mutta tuottaja antaa sellaisen puheen kuuntelemisesta lähinnä tukkapöllyn. Tai tarkemmin sanottuna Tuottajan tehtävä on ottaa suunnittelijan taivaanrannanmaalaus ja huolehtia että siitä tulee mahdollisimman kaupallinen.
Resident Evil 5 ja 6 ovat tässä asiassa juuri aika samalla viivalla. Molemmat tulivat supermenestyneen ja arvostetun RE4n jälkeen mutta vaikka esim RE5 aloittikin vahvasti myynnillään(kiitos RE4sen) niin molemmat jatko-osat (5 ja 6) saivat sekä pelaajilta että arvostelijoilta ristiriitaisen vastaanoton ja RE6 myynti oli huomattavasti heikompaa kuin odotettiin ja ensimmäisen vuoden jälkeen RE5 oli myynyt noin 5 miljoonaa ja RE6 noin 5,2 miljoonaa. Se on Iso pudotus kun jatko-osan pitäisi automaattisesti myydä enemmän ja nopeammin. Varsinkin kun (huhuja vaan, älä usko -kaikki valetta, tuottajat valehtelevat) puhutaan että RE6 oli iso ja kallis megatuotanto eikä pelintekoon pistetyille rahoille saatu niinpaljon vastinetta kuin odotettiin. Tekijät tiesivät että nykyinen suunta ei tällä menolla tuota ennakoituja myyntilukuja ja kutosen hidas aloitus varmasti säikäytti capcomin johdon ja osakkeenomistajat. Joten alettiin kokeilemaan kepillä jäätä.

Bioware ei sanonut että Anthem mokattiin, vaan Kotakun (loistava) paljastusjuttu kertoi nimettömien Bioware-työntekijöiden avautumistarinoita täysin perselleen menneestä tuotannosta ja pomojen paskoista päätöksistä. Btw, Anthem on kaikinpuolin täydellinen esimerkki siitä miten Tuottaja/t on perseillyt oman työnkuvansa. Peliä tehtiin 7v, kenelläkään ei ollut kunnon visiota tai käsitystä mitä oltiin tekemässä, keneltäkään ei vaadittu ratkaisuja ja asioiden lukituksia aikarajojen puitteissa ja vasta vuotta ennen julkaisua vaihdettiin tuottajaa joka alkoi tekemään päätöksiä ja vaatimuksia ja peli iskettiin valmiista osasista kasaan viimeisenä vuotena. Kehitystiimi kuulemma sai ensimmäisen kerran eheämmän käsityksen tekemästään pelistä kun näkivät vuotta ennen pelin julkaisua E3-trailerin samanaikaisesti yleisön kanssa. Tuottaja taisi tässätapauksessa unohtaa öljykannunsa ja muutenkin kaikken muun paitsi hienot hehkutukset haastatteluissa.

Mitä tulee Cd Projekt Rediin ja Blizzardiin niin kummallakaan studiolla ei ole mitään ylpeilyn aihetta anteliaisuudellaan. Cd Projekt on vuosia jo ollut otsikoissa alan standardeja alemmista palkkatasoista ja superduper rankoista ja ylipitkistä crucheista tuotannoissaan. Se että jouluna jaellaan lahjoja ei paljon siinä vaakakupissa paina. Varsinkin kun molemmat studiot ovat enemmän tai vähemmän itsensä omistajia ja julkaisijoitaan. Rahat tulevat osakkeenomistajien lisäksi semi-suoraan studiolle/studion johtajille ja nämä varmasti tykkäävät koristella lastaan ja heitellä työntekijöilleen leluja. Monilla pelifirmoilla on tunnettujen tuotteidensa patsaita auloissaan egoilua ja markkinointi-ilmettään varten kun vieraita tulee kylään. Blizzard voi heittää kyllä iloisesti rahaa patsaisiin konttoriensa etupihalle mutta viimevuonnakin firma irtisanoi 800 työntekijää kun miljardimyynti ei ollut ihan niin montaa miljardia kuin ennakoitiin. Kallilla patsaalla ei silloin kannata paljon ylpeillä.

Wallmart ja Amazon ovat kauppaketjuja. Niillä ei ole Tuotetta X: Mariota, Laraa tai Hideota jolla he tiivistäisivät itsensä etupihansa edessä. Tosin Rikkoutunut amazonpakettilähetys-patsas, tai Alipalkattu ja vessankäyntikieltoinen työntekijä-patsas tai ehkä jopa Jeff Bezos ottamassa itsestään Dick-pickiä-patsas olisi kyllä ihan osuva patsas firman pääkonttorin eteen. Joni Ahonen can dream...
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja whatever » 16.02.2020 19:33

Ihka-aito wanhan koulukunnan flameware tulilla, siistiä. 8-)
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Enki » 16.03.2020 15:09

Mielestäni tämän osan remake näyttää hyvältä ja puhisee uutta bensaa suonissaan tämän päivityksen myötä, mutta kuten ylempänä olikin puhetta niin itse julkaisu parin viikon päästä sitten kertoo miten peli toimii päivättynä tähän hetkeen. Tätähän on odotettu kuin kuuta nousevaa jo pienen tovin ja nyt on fanien suuntaan palkkapäivä tiedossa - kuitenkin samalla koko pelin legendaarisuus nojautui pitkälti siihen aikakauteen jolloin se alkujaan '99 julkaistiin ja sarja muutenkin oli kovassa nosteessa tuolloin, saaden jo oman paikkansa monen pelaajan ykköspallilta. Vaikka nimen omaan kehuttu onkin sitä sarjan alkua, triplaa originaalia, niin siltikin jokainen noistakin peleistä uudisti hieman aina nahkaansa toiseen ja ainoa mikä pysyi staattisesti samana, oli kamerakulmat ja valikot & niiden käyttäminen. Toki sekin koki nopeampaa littymää sarjan edetessä mutta ulkoasua ajatellen.. Eli itse asiassa vaikka tiedettiin mitä paketti tarjosi, niin siltikin sieltä sarjan edetessä kuoriutui aivan oma tekeleensä per numeroiden nimen takana kasvaessa. Uusioutumattomuudessan sarja onnistui kuitenkin aina hinkkaamaan speksejä jokaista osaa varten uusiin nojautumispisteisiin pitäen kokonaispaketin ehjänä ja tämän päivän hypeä keräten.

Siksi onkin tärkeää tämän kolmosen uusiopainoksen kolahtaessa kauppojen hyllyille ja markkinapaikoille databittimuodossa, että ei otettaisi kuitenkaan pois sitä tunnelmaa joka alkuperäistä kolmosta koristi "kiireestä ja hädästä" huolimatta. Se oli kuitenkin tervetullutta ja uutta, kuten nelonenkin teki ilmestyessään mutta tärkein sarjalle on tosiaan ollut uusiutua kertaalleen joka osaan, mutta tehden sen raameissaan ja niin että pöhinät/pärinät on tallella ja otetaan ilolla vastaan siitä näkökulmasta minkä itsestään tarjoaa pelaajalle. Jos tämä remake heittäytyy kiireen ja kaaoksen kyytipojaksi ynnättynä ahdistukseen vain edetäkseen, niin se ei välttämättä onnistuneen kakkosen uusintapainoksen jälkeen mairittele kovinkaan pitkälle. Rytmityksen toimiessa ja tunnelman koristaessa koko tekelettä, voi tämä olla tämän vuoden kovimpia pelijulkaisuja ehdottomasti ja sen tiedän, että varpina hankittua tulee ja aina muutenkin enemmän tulee antaneeksi anteeksi oman vinkkelistä juuri siitä syystä että Resident Evil on titeleeraus pelin nimenä. Toivottavasti ei tarvitse mitään anteeksi annella ja trailereiden perusteella kyllä on selvästi vahvaa lihaa luiden ympärille hankittu sekä hahmojen interaktiivisuus on selvästi alkuperäistä isommassa osassa, mutta senhän tietysti tarinakerronan aikakaudella ymmärtää ja kaksikymmentä vuotta ja päälle, jälkeen.

Resident Evil on ironisesti toiminut aina mitä "ihmisläheisempi" se on ollut vastustajista lähtien kun sellaista puusaunan lämmitykseen tarvittavaa juhamietomaista halonhakkaajatyyliä körmyilynä iltahämärissä -henkeä pistetään pöhisemään pataan ynnättynä erakoitumaan kaaoksen keskellä jossa olet yksin ja et ole, niin taivas varjele :D Kyllä pakko sanoa, että kämmenet hikoavat jo kuumotuksesta, että miten tämä kolmosen remake tekee positiivisia peliehtoita meikälle ja toivottavasti hype on paikkansa väärti!
Muinaisten kirjoitusten seinähahmo.
Avatar
Enki
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.03.2019 15:12
Paikkakunta: Mesopotamia

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 16.03.2020 19:09

Tästä tullee muuten demo torstaina nii halukkaat pääsee testailee.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Masse » 17.03.2020 03:14

ForWeAreMany kirjoitti:Tästä tullee muuten demo torstaina nii halukkaat pääsee testailee.


En testaa, mutta jos työpaikka menee kiinni niin ostan kopan kaljaa ja laitan alkuperäisen Nemskun tulille.

Wanhassa wara parempi.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 17.03.2020 09:47

Masse kirjoitti:
ForWeAreMany kirjoitti:Tästä tullee muuten demo torstaina nii halukkaat pääsee testailee.


En testaa, mutta jos työpaikka menee kiinni niin ostan kopan kaljaa ja laitan alkuperäisen Nemskun tulille.

Wanhassa wara parempi.

Meeppä silence nukkumaan
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Masse » 17.03.2020 19:07

ForWeAreMany kirjoitti:
Masse kirjoitti:
ForWeAreMany kirjoitti:Tästä tullee muuten demo torstaina nii halukkaat pääsee testailee.


En testaa, mutta jos työpaikka menee kiinni niin ostan kopan kaljaa ja laitan alkuperäisen Nemskun tulille.

Wanhassa wara parempi.

Meeppä silence nukkumaan


Siellä on näemmä jo korkki auennut. :lol:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Salem » 22.03.2020 01:07

Olikos joku jo testaillut tätä remaken demoa?

Itse olen tämän pelannut nyt pariin otteeseen, ekalla kerralla ajan kanssa ja kaikki yksityiskohdat nuohoten, toisella puolestaan puhtaasti Nemesiksen toimia tarkkaillakseni. Vaikutti ihan siltä mitä odottaa sopikin RE2:n remaken jälkeen. Nemesis on kuin nopeampi ja ketterämpi versio Mr. X:sta, hyvässä ja pahassa, tosin tilannetta tasoittaa Jillille suotu dodge-komento, joka helpottaa peliä muutenkin suuresti Ressa 2:n remakeen verrattuna. Hieman jäi myös huvittamaan kuinka Nemesis jättää jahdin täydellisesti ja kääntyy kannoillaan sillä sekunnilla kun astut save huoneen kynnyksen yli, ikään kuin unohtaen mitä oli edes tekemässä. Tässä väittäisin että alkuperäisen ovianimaatiot ja jännitysmusiikki toimivat Nemesiksen eduksi huomattavasti paremmin, kun turvallisesta huoneesta poistuessasi et voinut tietää onko Nemesis aivan oven takana odottamassa.
Vastustajana Nemesis ei tuntunut olevan läheskään niin paha kuin alkuperäisessä, mikä todennäköisesti kielii siitä että se jahtaa pelaajaa pelin aikana huomattavasti aktiivisemmin, jonka vuoksi sen pysäyttäminen hetkellisesti on tehty helpommaksi. Tai sitten sitä oli vain heikennetty demoa varten.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 30.03.2020 13:25

Uuden version demo testattu. Oli ihan virkistävä paketti. En tiedä mitä mieltä olen Michaelin tai Carloksen uusista versioista, mutta luulisi niihin tottuvan sitten itse pelin aikana kun heidät ajetaan sisään esittelyineen päivineen eikä pudota keskelle tarinaa. Kaupungin alueet vaikuttivat sopivan eläviltä ja "sekavilta". Melkeen jokaiseen rakennukseen pääsi sisään ja tulikin sellainen fiilis kuin sekkailisi vähän vapaammin Raccoon Cityn kaaoksessa. Nemesis oli muutakin kuin Mr X:n reskin hyppyineen ja lonkerotemppuineen sekä nopeutensa puolesta. En jäänyt kaveriin kauheasti tutustumaan kun lähdin hätäisenä etenemään ja demo loppuikin jo siihen. Kai tämän voisi ensi kuun rahoista itselle hankkia eristäytymistä virkistämään, jos ei tuet tai muut kuse tilanteen takia.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Silence » 01.04.2020 09:41

Mitä tässä olen randomisti eri arvosteluita käynyt läpi niin peli näyttää toteuttavan kaikki pahimmat pelkoni nopeasti hutaistusta jatko-osasta.

Alkuperäisteosta suoraviivaistetumpi, yksinkertaistetumpi ja kaikinpuolin rakenteeltaan riisutumpi peli joka on enemmän Resident Evil 2 remaken dlc kuin oma pelinsä...
Ja kauniisti vain vajaan viiden tunnin actionshootteri jonka kylkeen on isketty irrallinen moninpeli antamaan perustelut isolle hintalapulle.

[Sarkasmia]Noh, mutta ainakin saatiin peli vain vuosi edellisen pelin jälkeen, joten mitä tässä valittamaan. [/Sarkasmia]



Eipä ole kiire päästä pelamaan.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.04.2020 12:05

Mulla olikin kummasti pelko perseessä jo siinä vaiheella kun Capcom lupaili pelin olevan edellistä toimintapainotteisempi. Tämä onkin melko yleistä Capcomin kohdalla, kun yksi yritys onnistuu, niin seuraavan kohdalla ei osuta aivan maaliinsa...vaikka toisaalta esim. Revelations-spinoffin kohdalla jälkimmäinen peli oli huomattavasti edeltäjäänsä parempi tapaus.

Itse aion antaa lopullisen tuomion kuitenkin sitten jos, satun tulevaisuudessa ensin saamaan mahdollisuuden päästä peliä pelailemaan. Mikäli jotain hyvää, niin Re3:n demo sentään toimi steamin protonin kautta ilman vittumaista mfplat-kikkailua toisin kuin kakkosreskun (sekä tämän demon) kanssa.

Viimeistään korkkaan pelin sitten Ps4/Ps5:llä jos satun jompaankumpaan törmäämään.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 01.04.2020 12:58

Silence kirjoitti:Mitä tässä olen randomisti eri arvosteluita käynyt läpi niin peli näyttää toteuttavan kaikki pahimmat pelkoni nopeasti hutaistusta jatko-osasta.

Alkuperäisteosta suoraviivaistetumpi, yksinkertaistetumpi ja kaikinpuolin rakenteeltaan riisutumpi peli joka on enemmän Resident Evil 2 remaken dlc kuin oma pelinsä...
Ja kauniisti vain vajaan viiden tunnin actionshootteri jonka kylkeen on isketty irrallinen moninpeli antamaan perustelut isolle hintalapulle.

[Sarkasmia]Noh, mutta ainakin saatiin peli vain vuosi edellisen pelin jälkeen, joten mitä tässä valittamaan. [/Sarkasmia]



Eipä ole kiire päästä pelamaan.


Samoilla fiiliksillä itekin tästä demon pelaamisen jälkeen. Oli kieltämättä kakkosen remaken (mikä on imo ylivoimaisesti sarjan paras julkaisu) jälkeen vähän epärealistiset odotukset tästä mut toisaalta näillä askeleilla takasinpäin tää on kyllä tosi uskollinen alkuperäsellekin että tehdään enemmän pyssyttelypainonen lyhyt läpijuoksu mikä tuntuu lisäosalta täysiverisen jatkon sijaan. Onneks testailin demoa etukäteen nii ei tarvi nyt rahojaan tähän hätään tuhlata tähän vaan voi sit hommailla joskus alelaarista kun FF7:n remake on hinkattu puhki.

Gigante kirjoitti:Mulla olikin kummasti pelko perseessä jo siinä vaiheella kun Capcom lupaili pelin olevan edellistä toimintapainotteisempi.

Tää nyt ei sinänsä ollut ylläri ku alkuperäsessäkin panostettiin tohon taistelupuoleen aikas paljon. Tyhmintä tässä kolmosen remakessa on kyllä toi että väistelylle on oma nappinsa RE6-tyyliin ja se on jo mun mielestä aika helvetin huono esimaku koko pelistä jos ylipäätään tulee RE6 mieleen millään muotoa. Peli on vissii aika helppo pelata pelkällä puukollakin läpi kun "täydellisestä dodgesta" pystyy tekee ilmeisesti jonkun vastaiskun mikä tekee kriittistä lätyä perusmösiin. Dodgessa on ihan homona vielä invufreimejä nii sen kanssa saa könytä aika huolettomasti kaikkien vihujen ohi koko pelissä kunhan ajotuksen oppii. Nemesiski muuttunu joidenki pelaajien käsissä ihan täydeksi vitsiksi ton väistelymekaniikan takia mutta toisaalta muistan itekin kaataneen orkkiksessa Nemesiksen jossai pakollisessa tappelussa pelkästään sillä paremmalla peruspislalla ku sen liikkeet oli niin hölmön helppo väistää.

Eniveis oon sitä mieltä että toimintapainotteisuus on ihan väärä syy haukkua tätä koska alkuperänenki oli kakkoseen verrattuna aikamoista roiskimista räjähtävine tynnyreineen yms apustimineen.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Enki » 04.04.2020 11:31

Peliä tässä nyt muutamat tunteroiset paukuttaneena voin todeta, että kys. tekele kieltämättä kielii kakkos-remaken jälkijunassa ommeltuja sointuja mutta toisaalta taas se onkin pelin eräitä vahvuuksia kun uudelleenpäivitys kolmosen osalta lyötiin pöytään sopivalla reseptillä nahkojenluontiin.. Peli on mielestäni paikoin erittäinkin hyvä, mutta tietysti vuosi takaperin ilmestyneen kakkosen sydänkäyrät vahvasti ohjaavat tätä tekoa ollen itsensä kuitenkin siltikin sillä omalla tarinallaan. Muutamat erikoiset lisärit itse lättyyn kuitenkin tekevät jokseenkin mielenkiintoista ajatusvaihtuvuutta pääkopassa, kun Nemesis teettää parasiittizombeja ja kakkosesta tutut viemärikytiksellä olleet isäntäkehon hylänneet g-murkut on korvattu isohkoilla sammakoilla samoissa tiloissa lähestulkoon. Nemesiksen läsnäolo toisaalta koitetaan ulottaa vastaamaan G-Birkiniä vaikka T-00-sarjan vimpain olisikin alun alkaen eli G:tä tietyissä paikoissa pomotaisteluna ja X:ää perässä seuraamisen mallina.. Myös mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että poliisiaseman tuominen sellaisenaan pelattavaksi on kieltämättä hyvä tarinan yhteensopivuuden kannalta verrattuna kakkoseen.

Kieltämättä pleijussa on muutamia hieman ohimoiden kireyttä aiheuttavia keskityksiä ja se, että originaalissa Nemesis hivutettiin lavalle kypsänä eikä heti makkarana nuotiolla kylmänä. Jokin siinä vaan on, kun kohtaat jotain pelissä jo sen sisäistäneenä, mutta joudut uudelleenkalibroimaan ajatustasi ja tunnettasi tekelettä kohtaan tämän "yllätyksen" jälkeen - jos tämä "yllätys" esitellään heti alussa kättelyineen, niin se tavallaan tekee osviitat selviksi rytmityksen osalta sellaisenaan. Toki kolmonenhan myöskin oli alkujaankin hieman lisukkeena kakkoselle kunnes kuitenkin sai oman täyden numeronsa ja jaksonsa joten tavallaan sen kakkos-resun dynamiikka saakin tavalla ja toisella tulla päivänvaloon (tai sateeseen) ihan piilottamatta. Pelihän kertoo JV:n pakomatkasta körmyn kynsistä ja välillä myös CO saa oman etsikkoaikansa joka on tarinankerronassa pähkinänkuoren keskeisin ulosanti sitten kuiteskin. Myös mainittava on, että Mikhail Victorin roolisuoritus pelissä ne hetket jotka ruudussa näyttäytyy, tehty erittäin laadukkaasti kaikkinensa sellaisena Umbrellan turvallisuusjoukkojen isäukkona. Edelliseen kolmoseen tosin rynkky vaihtuu taistossa pistooliin, mutta loppupläjäystä vaille tämä näytös metrovaunussa ei jää.

Itse voin rinta rotiskolla suositella lämpimästi tätä peliä, mutta mieli kannattaa silti pitää avoinna kun varmasti parran pärinää löytyy sieltä täältä tekeleestä; kokonaisuutena kuitenkin mielestäni sitä kotikutoista ressaa jonka parissa peli-iltana voi olutta juoda ja jännittää mukana :)
Muinaisten kirjoitusten seinähahmo.
Avatar
Enki
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.03.2019 15:12
Paikkakunta: Mesopotamia

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kallu » 04.04.2020 17:40

Pieniä spoilereita…



Tuli remake läpäistyä tuossa ja varsin positiiviset fiilikset jäi. Alkuperäiseen verrattuna paketti on hieman suoralinjaisempi pelin alkaessa käytännössä junalta. Tämä toisaalta toimii, sillä alkuperäisessä pelin alku oli melkoista haahuilua ilman kummempaa päämäärää tai missiota, mutta ehkä Nemesiksen ja Carlosin tapaaminen olisi voitu jättää hieman myöhemmäksi alkuperäisen tapaan. Mutta oikeastaan ainoa isompi harmitus oli kellotorni-osion poisjäänti, sillä se oli minusta ihan jännä paikka alkuperäisessä ja olisin sen halunnut nähdä myös nyt uudessa loistossa. Carlosille oli annettu isompi rooli ja saatiin vähän enemmän lorea, mikä oli positiivista. Oli myös vähän uutta vihollista, esim. sairaala-segmenttiä oli laajennettu ja Jill sai hitusen kaivattua hahmonkehitystä.

Gameplay oli aikalailla tuttua kakkosen remakesta plus pari hyvää lisäystä. Dodge oli oikein mukava lisä eikä se vaikuttanut normaalilla vaikeusasteella liian helpolta käyttää. Mieltä lämmitti myös vähän hiottu inventory, erityisesti tuttujen itemien meneminen sinne suoraan ilman inventoryn avautumista. Nemesis oli ehkä hieman helppo saada tainnuttumaan normaalilla mutta toisaalta se ei kyllä maassa pysynyt kovin pitkään.

Omasta puolestani voin kyllä suositella lämmöllä. Minusta parempi kuin kakkonen ja jos kellotorni olisi ollut mukana niin 9/10 peli minun kirjassa.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kaya » 05.04.2020 09:39

Spoilereita.

Jeps tuli tämä itsekkin eilen läpäistyä. Ihan hyvät fiilikset kyllä jäi kaikenkaikkiaan pelistä. Tarina ja pelattavuus ok, dodge hyvä lisä. Paikkoja oli uudistettu hyvin, joten alkuperäisen pelin ulkoa muistamisesta ei ollut tässä hyötyä. Ensimmäinen läpipeluuaika huiteli 11 tunnissa kun tuli jäätyä fiilistelemään ja tutkimaan joka nurkka :D Uuden pelin alotin heti, se menee varmaan läpi 2-3 tunnissa. Varsinaista eestaas juoksemista ei pelissä ollut ollenkaan, vaan toisella kierroksella sai hyvinkin nopealla tahdilla pelissä edettyä kun osasi hakea tavarat oikeassa järjestyksessä. Vihollisia oli uudistettu, siitä plussaa myös.

Muutamia miinuksia omalla kohdalla oli se, että puzzleja oli tosi vähän, Carloksen hiukset oli kamalat, sekä se että fileistä en saanut irti sitä RE-fiilistä. Huntereiden puuttuminen myös harmitti.

Yhteenvetona peli oli hyvä, vastasi aikalailla alkuperäistä jossa actionia oli muutenkin ennemmän. Myös läpipeluuaika siinäkin oli lyhyt. Kyllä suosittelen pelaamaan läpi, jos nyt ei ihan täydellä hintaa osta niin myöhemmin tarjouksesta.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja NightFan » 05.04.2020 17:10

Siis pelissähän on niitä Huntereita, niitä tavallisia ja Gamma versioita.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil 3: Nemesis

ViestiKirjoittaja Kaya » 06.04.2020 08:32

^ Totta :shock: Miksikähän en itse niitä mieltänyt huntereiksi heti. Enivei, hyvä kun korjasit!
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

EdellinenSeuraava

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron