Resident Evil 6

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 01.06.2014 11:55

En ainakaan huomannut tätä topic:ia tääl, nii aattelin tämän luoda. Kaikkihan tietävät, että RE6 on enemmänkin toimintaa, mutta mitä mieltä olette siitä pelinä yleensäkään? Minulla on ongelmia servojen löytymisessä. Predator, Onslaught tai missään muissakaan tiloissa ei tahdo auloja löytyä. Voiko olla mahdollista, että ihmiset ei vain muka pelaa niitä? Minun mielestäni peli on ihan ok, mutta ei sitä kauhuksi voi sanoa.
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja PT2 » 16.05.2016 10:04

Onko RE6 oikeasti niin huono peli ettei sille ole omassa ketjussakaan kun yksi viesti vai onko vanha ketju poistunut? :D

Onko kukaan muuten pelannut tuota remasterointikutosta? Meinasin alemyynneistä ostella coopi-peliksi mutta arvostelut luettuani totesin että odotan vitosta.

http://dome.fi/peli/arvostelut/resident ... uonommaksi
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Gigante » 17.05.2016 10:24

PT2 kirjoitti:Onko RE6 oikeasti niin huono peli ettei sille ole omassa ketjussakaan kun yksi viesti vai onko vanha ketju poistunut? :D


Omalta osaltani peli on saanut ympäri nettiä sekä lehtiartikkeleitä myöten niin suuren "Pelaamatta Paska"-leiman, että en ole kiinnostunut pelistä ennen kuin löydän sen alelaarista alle 5€:n hintaan. Jopa REvitonen kiinnostaisi enemmän, vaikka en sitäkään kovin aktiivisesti etsiskele.

Mutta mikäli jotain rohkaisevaa voi sanoa, tulen todennäköisemmin kokeilemaan kutosta kuin RE-ORC:ia.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 17.05.2016 15:16

RE6 on gameplayn puolesta yks hauskimpia third person shootereita mitä oon pelannut mut se ei oikein pääse oikeuksiinsa kun pelin kampanjat ovat todella perseestä. Kyllä mä oon pariin kertaan kelannu sen pelaamista uudelleen (pelasin vain kerran julkaisun aikoihin läpi) ja ajattelee samalla et peli ei edes yritä ottaa itseään vakavasti eikä edes ajattele sen olevan Ressa (imo Operation Raccoon Cityssäkin on kovemmat RE-vibat). Veikkaan et tulee olee huomattavasti mukavampi pelikokemus tuollein.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja PT2 » 18.05.2016 00:50

ForWeAreMany kirjoitti:Veikkaan et tulee olee huomattavasti mukavampi pelikokemus tuollein


Olen siis pelannut kyllä kutosen läpi, kolme kertaa. Yksin kerran ja kaksi kaverin kanssa. Mietin vain noin yleisesti että onko se jengin mielestä oikeasti niin paska ja onko tuo HD-remasterointi noin huono mitä arvostelut väittää. Mun mielestä kutonen on selkeästikin huonoin canon-Resident Evil, ihan jo pelkästään sen aivovammaisen juonen (varsinkin Leonin osalta) ja sen takia ettei pelissä ole kovinkaan uudelleenpeluuarvoa. Toisi nimittäin aivan eri fiiliksen kun voisi kehittää niitä aseita, kuten vitosessa. Hahmonkehitys on maailman yksinkertaisinta eikä millään ole mitään väliä.

ORC oli aikalailla kaikintavoin paska, kaverin kanssa sen kostean pökäleen sai vain nautittua yhdessä. Yksin se oli niin äärimmäisen tylsää pelleilyä ettei mitään tolkkua. Pelasin senkin kahdesti läpi + kaikki ne lisärikampanjaosat.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Gigante » 10.04.2021 07:56

Nyt on tämäkin paska sitten läpäisty ja meikä pystyy keksimään ainakin tusinan erilaisia kamalia asioita, jotka olisivat mieluisampia kokemuksia kuin pelata tätä peliä.



Myönnettäköön ekana, että Leonin kampanja (jonka pelasin siis vihoviimeisenä) on näistä kaikista se missä oli alun suhteen vielä etäisesti yritystä...siis vertailuna muihin. Alkupään osio jossa liikuttiin rakennuksesta toiseen zombi-invaasion aikana oli jo ihan toimiva, siis selviytysmis kauhutoiminnan osalta. Mutta sitten tuokin kampanja meni raiteiltaan ihan överiksi, kun maanalaisesta labrasta siirrytään johonkin perkeleen Morian kaivoskaupunkiin joka ulottui varmaan maan keskipisteeseen asti. ja ne bossitaistot jotka vaan jatkuvat ja jatkuvat...olin jo loppupääkkärin kohdalla karjumassa "Kuole jo pois, saatana!" ja "Perkele, jos se vielä tostakin nousee!"

Älkääkä edes mainitko niiden muitten kampanjoiden tapahtumista! Kuten discordissa tokaisin, tällä pelillä on todella paha identiteettikriisi kun se ei vaan osaa päättää ollakko toimintaa, kauhua, survalismia, hiiviskelyä vaiko pulmanratkontaa ja lopputulos on sitten tämmöinen ADHD-sekasotku, joka loukkaa jopa ADHD/ADD-ihmisiä.

Vaikea kuvitella, että nelosessa ja vitosessa on enemmän hienovaraisuutta ja hillintää, kun vertaa tämän pelin toimintaperseilyjen määrään.

Miksi **tussa kaikki tarinallisesti tärkeät tekstipätkät on piilotettu näiden käärmekuvien taa? Tämä oli kyseenalaista jo vitosessa, mutta tässä se vasta onkin typerä ratkaisu. Kuvitelkaa nyt pelata originellia reskua, jossa voit lukaista "4 itchy tastyn" ja muut päivismerkinnät vain pelin alkuvalikossa, muttette itse pelin aikana.


Tämän pelin tyhmyys meni niihin lukemiin, että aivot mäni mulla bluescreeniin ja päädyin siten vain huutamaan tuskasta päänsisäisesti. Tähän paskaan en kyllä koske enää uudestaan etes HD-versiona.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Silence » 10.04.2021 11:07

Gigante kirjoitti:Nyt on tämäkin paska sitten läpäisty ja meikä pystyy keksimään ainakin tusinan erilaisia kamalia asioita, jotka olisivat mieluisampia kokemuksia kuin pelata tätä peliä.



Myönnettäköön ekana, että Leonin kampanja (jonka pelasin siis vihoviimeisenä) on näistä kaikista se missä oli alun suhteen vielä etäisesti yritystä...siis vertailuna muihin. Alkupään osio jossa liikuttiin rakennuksesta toiseen zombi-invaasion aikana oli jo ihan toimiva, siis selviytysmis kauhutoiminnan osalta. Mutta sitten tuokin kampanja meni raiteiltaan ihan överiksi, kun maanalaisesta labrasta siirrytään johonkin perkeleen Morian kaivoskaupunkiin joka ulottui varmaan maan keskipisteeseen asti. ja ne bossitaistot jotka vaan jatkuvat ja jatkuvat...olin jo loppupääkkärin kohdalla karjumassa "Kuole jo pois, saatana!" ja "Perkele, jos se vielä tostakin nousee!"

Älkääkä edes mainitko niiden muitten kampanjoiden tapahtumista! Kuten discordissa tokaisin, tällä pelillä on todella paha identiteettikriisi kun se ei vaan osaa päättää ollakko toimintaa, kauhua, survalismia, hiiviskelyä vaiko pulmanratkontaa ja lopputulos on sitten tämmöinen ADHD-sekasotku, joka loukkaa jopa ADHD/ADD-ihmisiä.

Vaikea kuvitella, että nelosessa ja vitosessa on enemmän hienovaraisuutta ja hillintää, kun vertaa tämän pelin toimintaperseilyjen määrään.

Miksi **tussa kaikki tarinallisesti tärkeät tekstipätkät on piilotettu näiden käärmekuvien taa? Tämä oli kyseenalaista jo vitosessa, mutta tässä se vasta onkin typerä ratkaisu. Kuvitelkaa nyt pelata originellia reskua, jossa voit lukaista "4 itchy tastyn" ja muut päivismerkinnät vain pelin alkuvalikossa, muttette itse pelin aikana.


Tämän pelin tyhmyys meni niihin lukemiin, että aivot mäni mulla bluescreeniin ja päädyin siten vain huutamaan tuskasta päänsisäisesti. Tähän paskaan en kyllä koske enää uudestaan etes HD-versiona.


Juuri hommasin pelin itselleni edellisessä Steam-alessa. En ole edes asentanut sitä vielä, mutta tämä arvostelu tuntui kuin olisin jo lukenut omaani...

Tuskin taidan vielä vähään aikaan alkaa asentaa peliä, kun kuulostaa niin mahtavalta teokselta... Kiitos vaan kovasti.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Salem » 10.04.2021 13:17

Co-op on ainoa syy miksi tätä peliä kannattaa pelata. Avovaimon kanssa tämä pelattiin pari vuotta takaperin läpi, ja siinä mielessä se oli ihan viihdyttävää. En kyllä itsekseni olisi löytänyt motivaatiota puskea tätä paskaa läpi, ja allekirjoitan kaiken mitä Gigsu tuossa mainitsikin. Tämä identiteettikriisi olikin jo sellainen elementti jota osasin odottaa ennen kuin peli oli julkaistukaan, kun sitä silloin niin suureen ääneen toitotettiin että nyt on jotain sekä vanhoille että uusille faneille. Loppupäässä tämä ei kuitenkaan tarjonnut kovinkaan tyydyttävää kokemusta kellekään.

Toisaalta olen tyytyväinen että sarja käväisi kerran näinkin syvissä pohjamudissa ja sai senmukaista palautetta. Capcomilla piti ihan ajatuksen kanssa alkaa pohtimaan uudelleen että mitä punaista lankaa sarja tästä lähin noudattaa. RE7:n ottamasta suunnasta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin se on yhdenmukainen, eikä mikään sillisalaatti viittä eri genreä, joista mikään ei erotu edukseen. Henkilökohtaisesti olisin suonut että se olisi hylännyt koko aiemman sarjan ja alkanut puhtaalta pöydältä, mutta kaikkea ei voi saada.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 10.04.2021 15:11

Silence kirjoitti:
Gigante kirjoitti:Nyt on tämäkin paska sitten läpäisty ja meikä pystyy keksimään ainakin tusinan erilaisia kamalia asioita, jotka olisivat mieluisampia kokemuksia kuin pelata tätä peliä.



Myönnettäköön ekana, että Leonin kampanja (jonka pelasin siis vihoviimeisenä) on näistä kaikista se missä oli alun suhteen vielä etäisesti yritystä...siis vertailuna muihin. Alkupään osio jossa liikuttiin rakennuksesta toiseen zombi-invaasion aikana oli jo ihan toimiva, siis selviytysmis kauhutoiminnan osalta. Mutta sitten tuokin kampanja meni raiteiltaan ihan överiksi, kun maanalaisesta labrasta siirrytään johonkin perkeleen Morian kaivoskaupunkiin joka ulottui varmaan maan keskipisteeseen asti. ja ne bossitaistot jotka vaan jatkuvat ja jatkuvat...olin jo loppupääkkärin kohdalla karjumassa "Kuole jo pois, saatana!" ja "Perkele, jos se vielä tostakin nousee!"

Älkääkä edes mainitko niiden muitten kampanjoiden tapahtumista! Kuten discordissa tokaisin, tällä pelillä on todella paha identiteettikriisi kun se ei vaan osaa päättää ollakko toimintaa, kauhua, survalismia, hiiviskelyä vaiko pulmanratkontaa ja lopputulos on sitten tämmöinen ADHD-sekasotku, joka loukkaa jopa ADHD/ADD-ihmisiä.

Vaikea kuvitella, että nelosessa ja vitosessa on enemmän hienovaraisuutta ja hillintää, kun vertaa tämän pelin toimintaperseilyjen määrään.

Miksi **tussa kaikki tarinallisesti tärkeät tekstipätkät on piilotettu näiden käärmekuvien taa? Tämä oli kyseenalaista jo vitosessa, mutta tässä se vasta onkin typerä ratkaisu. Kuvitelkaa nyt pelata originellia reskua, jossa voit lukaista "4 itchy tastyn" ja muut päivismerkinnät vain pelin alkuvalikossa, muttette itse pelin aikana.


Tämän pelin tyhmyys meni niihin lukemiin, että aivot mäni mulla bluescreeniin ja päädyin siten vain huutamaan tuskasta päänsisäisesti. Tähän paskaan en kyllä koske enää uudestaan etes HD-versiona.


Juuri hommasin pelin itselleni edellisessä Steam-alessa. En ole edes asentanut sitä vielä, mutta tämä arvostelu tuntui kuin olisin jo lukenut omaani...

Tuskin taidan vielä vähään aikaan alkaa asentaa peliä, kun kuulostaa niin mahtavalta teokselta... Kiitos vaan kovasti.


Kutonen teki tuskaa täälläkin ja nyt pelkkä pelin muisteleminen saa voimaan jälleen pahoin. Jos Resident Evil 4 ja 5 olivat joidenkin mielestä liian toiminnallisia, pelaapa kutosta, mielipiteesi muuttuu täysin. Edelliset osat ovat todellista survival horroria tämän jälkeen.

Kutonen oli peli, josta ei oikein löytynyt mitään hyvää. Peli on koko ajan tuhatta ja sataatuhatta etenevä luotijuna, jossa räjähtää ja RÄJÄHTelEE niin perkeleesti ja on koko ajan maailman vakavin meno ja kaikki päin helvettiä. Olin aivan unohtanut sen loppubossin joka ei kuollut ikinä ja olin tappaa jo itseni, kun vain v*tutti niin lujaa! Tässä loistava esimerkki siitä kuinka mikään ei tunnu miltään, kun kaikki on KOKO AJAN ISOA ja NIIN ISON VAKAVAA! Kuulostan jo Silenceltä. :lol:


Resident Evil 6 on sarjan ylivoimaisesti surkein osa. Pelin loppu antaa ymmärtää Weskerin pojan paluuta seuraavassa osassa samaan tyyliin, mutta luojan kiitos onneksi luopuivat suunnitelmista.

Mieluummin otan perähuuhtelun kun pelaan ikinä tätä uudestaan. Myin aikoinaan välittömästi pois.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 6

ViestiKirjoittaja Silence » 07.01.2024 09:11

Nyt Resident Evil 6sen viimeinkin läpipelattuani täytyy kyllä sanoa että olen samaa mieltä että peli on ehdottomasti kannattavampaa pelata co-oppina kamun kanssa, sillä tuntuu että se on alunperin suunniteltu juuri sellaista yhteistä kokemusta varten, missä toinen on aina auttamassa toista selviämään yhdessä eteenpäin. Kaikki vain pomotaistoista ja "käy tuolla tekemässä jotain samalla kun itse säädän täällä"-puzzlet vain tuntuvat paremmalta kun miettii että kaksi kaveria yhdessä vetää tätä peliä co-oppina läpi.

Aikoinaan RE5sessa co-op/tai yleensä toinen pelihahmo juoksemassa mukana tuntui enemmän rasitteelta ja myöhemmin mukaan laitetulta RE4.5-suunnittelulta, mutta kutosessa se tuntuu olevan alusta saakka mukana ollut eheä elementti ja toimii tekoälylläkin kivasti.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku


Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa