Resident Evil Code: Veronica

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Kallu » 07.05.2019 10:39

Silence kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Silti X360 luulisi jo olleen sen verran kyvykäs masiina että olisi lyhyemmillä lataustauoilla saanut runnottua grafiikat ruudulle.

Juuh, mutta lyhyemmät lataustauot vaativat ohjelmointia että ne tapahtuisivat ja näihin vanhojen pelien "seuraavan sukupolven koneille" porttauksiin ei yleensä studiot panosta kuin sen minimaallisen pakollisen.


Vaatii ohjelmointia? Latauksen aika riippuu käsittääkseni siitä miten nopeasti vekotin saa luettua datan kovalevyltä tai vanhojen konsolien tapauksessa suoraan CD:ltä. Jos vaihdat HDD:n SSD:hen niin sun latausajat tippuu murto-osaan, koska siirtonopeus kasvaa; ei kehittäjät koodaa peleihinsä joka kovalevylle omaa latausaikaa.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 07.05.2019 21:22

Kallu kirjoitti:
Silence kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Silti X360 luulisi jo olleen sen verran kyvykäs masiina että olisi lyhyemmillä lataustauoilla saanut runnottua grafiikat ruudulle.

Juuh, mutta lyhyemmät lataustauot vaativat ohjelmointia että ne tapahtuisivat ja näihin vanhojen pelien "seuraavan sukupolven koneille" porttauksiin ei yleensä studiot panosta kuin sen minimaallisen pakollisen.


Vaatii ohjelmointia? Latauksen aika riippuu käsittääkseni siitä miten nopeasti vekotin saa luettua datan kovalevyltä tai vanhojen konsolien tapauksessa suoraan CD:ltä. Jos vaihdat HDD:n SSD:hen niin sun latausajat tippuu murto-osaan, koska siirtonopeus kasvaa; ei kehittäjät koodaa peleihinsä joka kovalevylle omaa latausaikaa.

Kyllähän koodin optimointi auttaa latausnopeuksiin jonkun verran, mutta kyl se viime kädessä on tallennusmediasta enemmän kiinni. Tän takia Nintendon vehkeillä oli ennen aikaan paljon nopeammat latausajat, kun karttien sisältö oli nopeempi ladata mut siinä oli sit trade-offina rajallinen kapasiteetti.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Silence » 07.05.2019 22:20

Kallu kirjoitti:Vaatii ohjelmointia? Latauksen aika riippuu käsittääkseni siitä miten nopeasti vekotin saa luettua datan kovalevyltä tai vanhojen konsolien tapauksessa suoraan CD:ltä. Jos vaihdat HDD:n SSD:hen niin sun latausajat tippuu murto-osaan, koska siirtonopeus kasvaa; ei kehittäjät koodaa peleihinsä joka kovalevylle omaa latausaikaa.


Kyllä ja ei. Vaikka uusi konsoli siirtääkin dataa nopeammin kuin edellissukupolven laite, datan käyttööntulo itse pelissä vaatii yleensä (ei aina)uudella alustalla peliltä uutta ohjelmointia jotta asiat myös tulisivat käyttöön, tyyliin jos vaikka ps2 versiossa on ohjelmoitu huoneen siirtymisestä seuraavalle alueelle "6 sekunttia oven kohdalla painiketta X painettua, tekstuuri Y latautuu paikassa Ö..."
Mutta esim tässä Code Veronican tapauksessa, vaikka data olisikin uusissa konsolijulkaisuissa samantien käytettävissä, niin uudelleenohjelmointia kaipaisi se että oviruudut voitaisiin skipata nappia painamalla ja siihen ei selvästikkään ole ryhdytty.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Kallu » 09.05.2019 11:31

Silence kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Vaatii ohjelmointia? Latauksen aika riippuu käsittääkseni siitä miten nopeasti vekotin saa luettua datan kovalevyltä tai vanhojen konsolien tapauksessa suoraan CD:ltä. Jos vaihdat HDD:n SSD:hen niin sun latausajat tippuu murto-osaan, koska siirtonopeus kasvaa; ei kehittäjät koodaa peleihinsä joka kovalevylle omaa latausaikaa.


Kyllä ja ei. Vaikka uusi konsoli siirtääkin dataa nopeammin kuin edellissukupolven laite, datan käyttööntulo itse pelissä vaatii yleensä (ei aina)uudella alustalla peliltä uutta ohjelmointia jotta asiat myös tulisivat käyttöön, tyyliin jos vaikka ps2 versiossa on ohjelmoitu huoneen siirtymisestä seuraavalle alueelle "6 sekunttia oven kohdalla painiketta X painettua, tekstuuri Y latautuu paikassa Ö..."
Mutta esim tässä Code Veronican tapauksessa, vaikka data olisikin uusissa konsolijulkaisuissa samantien käytettävissä, niin uudelleenohjelmointia kaipaisi se että oviruudut voitaisiin skipata nappia painamalla ja siihen ei selvästikkään ole ryhdytty.


Aa tarkoitat siis, että itse ovenavaus-animaation aika on koodattu X:n mittaiseksi ja se kuluu, vaikka data latautuisi nopeammin sen aikana?
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Silence » 21.05.2019 09:12

Kallu kirjoitti:Aa tarkoitat siis, että itse ovenavaus-animaation aika on koodattu X:n mittaiseksi ja se kuluu, vaikka data latautuisi nopeammin sen aikana?

Kyllä.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja typewriter » 25.04.2020 21:37

Vittu saatana tätä peliä. Playstation Now -palvelun kautta pelasin, jäin jumiin siihen kohtaan missä tapellaan Tyranttia vastaan lentokoneessa. Ei ollut kuin vähän ammuksia ja lääkintävälineitä, joilla on mahdoton saada voitettua pomoa. Ja se tekee jotain rynnimisiskua mitä ei voi väistää.

Hevonvitunpaskaa.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Silence » 25.04.2020 22:12

typewriter kirjoitti:Vittu saatana tätä peliä. Playstation Now -palvelun kautta pelasin, jäin jumiin siihen kohtaan missä tapellaan Tyranttia vastaan lentokoneessa. Ei ollut kuin vähän ammuksia ja lääkintävälineitä, joilla on mahdoton saada voitettua pomoa. Ja se tekee jotain rynnimisiskua mitä ei voi väistää.

Hevonvitunpaskaa.


Singing my song. I Feel you.

Pelasin peliä juuri viimesyksynä ja selvisin Tyrantista biljoonan yrityksen jälkeen. Lippaassa oli kamppailun jälkeen jäljellä tasan yksi pistoolin luoti ja terveydentila oli punaisella. Voitto ei tuntunut miltään. Vitutti vain.
Avatar
Silence
 
Viestit: 813
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 26.04.2020 13:38

Muistan et ite jouduin ekalla kerralla Code Veronicassa viimeistelee vikan bossin ekan muodon puukolla ihan vaan koska iso siivu aseista oli Clairen tavaravalikossa ja Chrisillä ei juurikaan ollu panoksia. Vähän jäi harmittaa että tilanteelle ei voinu tehdä mitään koska olin tietty tallentanu pelin vielä sellaseen paikkaan, mistä en voinut enää mitenkään päästä käsiksi Clairen hallussa oleviin pyssyihin.

Pääosin Code Veronica on kieltämättä tosi hyvä peli mut ehdottomasti pelisuunnitellulliselta puolelta ehdottomasti paskin noista klassisista Ressoista. Pelissä on ekalla kerralla ihan liian helppo ajaa ittensä sellaseen jamaan mistä peliä on miltei mahdoton päästä jatkamaan ellei sit tykkää hakata tuntitolkulla päätä seinään puukon kanssa kuten allekirjoittanut. Alkaa olee itellä kohtapuoliin joku kymmenen vuotta ku ton on viimeks pelannu nii vois olla mielenkiintosta kokeilla pitkästä aikaa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 26.04.2020 15:13

Kiitos foorumin, osasin valmistautua tuohon taisteluun Tyrantia vastaan säästämällä ammuksia ja tallentelemalla pelitilannetta niin ettei takaisin hyppääminen aikaisempaan kohtaan olisi ollut kamalan pelaamisen takana. Muistelen että oli haastava, mutta läpäisin suhkot nopeasti.

Vanhoissa ressuissa muutenkin aidosti on aina paniikki ammuksien ja bossien kanssa. Kankea liikkuminen ja kiinteät kuvakulmat lisäävät avuttomuuden tunnetta paljonkin, joka osaltaan syynä myös jännitykseen. Puukolla vaan tapatin aina itseni.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 27.04.2020 09:32

Niin joo, tämäkin oli olemassa.

Reilu vuosi sitten pelasin ensimmäistä kertaa ikinä Gamecubella tätä peliä läpi. Pääsin jonnekin Chrisin osuuksien alkuun ja sitten peli unohtui. Nyt tuntuisi vähän orvolta jatkaa kylmiltään siitä. Noh, katsellaan.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Masse » 27.04.2020 15:36

typewriter kirjoitti:Vittu saatana tätä peliä. Playstation Now -palvelun kautta pelasin, jäin jumiin siihen kohtaan missä tapellaan Tyranttia vastaan lentokoneessa. Ei ollut kuin vähän ammuksia ja lääkintävälineitä, joilla on mahdoton saada voitettua pomoa. Ja se tekee jotain rynnimisiskua mitä ei voi väistää.

Hevonvitunpaskaa.


Tiedän tunteen. Aikanaan, kun tota pelasin niin piti koko paska aloittaa alusta uudestaan, kun ammukset ei riittänyt siihen ekaan Tyrant-taistoon. :evil:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 27.04.2020 15:45

Masse kirjoitti:
typewriter kirjoitti:Vittu saatana tätä peliä. Playstation Now -palvelun kautta pelasin, jäin jumiin siihen kohtaan missä tapellaan Tyranttia vastaan lentokoneessa. Ei ollut kuin vähän ammuksia ja lääkintävälineitä, joilla on mahdoton saada voitettua pomoa. Ja se tekee jotain rynnimisiskua mitä ei voi väistää.

Hevonvitunpaskaa.


Tiedän tunteen. Aikanaan, kun tota pelasin niin piti koko paska aloittaa alusta uudestaan, kun ammukset ei riittänyt siihen ekaan Tyrant-taistoon. :evil:


Elämä on rankkaa. :) No mutta kyllä tuommoiset kovasti ärsyttää ja puuduttaa. Code Veronica oli pelinä vieläpä aika... kalsea, jonka pariin ei ihan heti mielellään hyppäisi. Olen jo unohtanut tosi paljon koko pelistä, ehkä joku päivä pelaan uudestaan.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Salem » 27.04.2020 16:21

Muistan tuon Tyrant-taistelun olleen itsellenikin melkoinen läpäisemätön muuri joskus aikanaan. Myöhemmillä pelikerroilla siihen osasi sitten varautua sen verran että kaikki vähänkään tehokkaammat ammukset tuli pistettyä sivuun juuri tuota kohtaamista varten, mutta jos tuota kohtaamista ei entuudestaan tiedä niin siitä tulee hyvinkin helposti resetin paikka. Tätä vielä pahempana esimerkkinä mieleen tulee juuri tuo tilanne, missä aseet on mahdollista jättää jumiin Clairen inventaarioon. Tuollaisia ensikertalaisen ansoja ei peleissä mielellään näkisi.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Kaya » 28.04.2020 07:43

Hah, samaistuin! Juuri muuta en pelistä muistakkaan kun sen vitutuksen kun peli piti alottaa alusta, kun muistaakseni siihen lentokonekohtaan juurikin ei riittäny panokset ja backup-saveakaan ei tainnut olla/ei ollut hyötyä tähän liittyen. Ehkä kerran tai kaksi on peli tullut joskus läpäistyä, ei kuulu omiin suosikkeihin. Ehkäpä voisi itsekkin pelin pariin joskus palata, mikäli ps2 vanhus vielä herää eloon :D
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Gigante » 28.04.2020 09:44

Itselleni Tyrant aiheutti kyllä päänvaivaa, muttei ihan siinä määrin että koko peliä olisi pitänyt aloittaa alusta. Tosin REsuomeksi-saitin ja läpipeluuohjeiden muutamien neuvojen avulla osasin kyllä kaiffarin ennakoida. Ekalla kohtaamiskerralla tuo pentele kyllä niittasi minut, lyömällä suoraan liekkeihin ja lentokonemittelössä meni pari kertaa ennen kuin onnistuin. Tuolla kerralla oli kyllä parannusvälineitä ja jotenkuten ammuksia, vaikkakin räjähdysnuolet olin tainnut jo tuhlata muihin prötöihin. Anti-B.O.W ammukset tulee yleensä tuhlattua, kun ensimmäisellä pelikerralla ei edes tiedä että enempää niitä ei löydä.

Verta tuossa taistelussa tulee vuotamaan, vaikka yrittäisikin vältellä iskuja ja odotella vain heittimen latautumista. Muistan että tuo pentele taisi lentää kyydistä jo toisella napinpainalluksella.


Hyvä peli sinänsä, mutta sekaan on vaan eksynyt joitain kiusallisia kauneusvirheitä. Nämä koko tallennuksen mokaavat tavarakämmit, kuten edellä mainittiin ja sitten nämä lukuisat edestakaisin laahustamisen melko isoilla alueilla.

Edelleen pitää kuitenkin kehua, että tässä pelissä puukko oli jo ihan toimiva kapistus. Pientä harjoitteluahan tuo vaatii, mutta oikealla käytöllä tuolla voi niitata joitain vihulaisia ilman että vuotaa verta prosessin aikana. Eräs kaveri, jolle peliä aikanaan lainasin oli kuulemma käyttänyt suurimman osan ajasta puukkoa apunaan vihollisten niittaamiseen. mm. Sen jättimadon, jonka voi ekalla kohtaamiskerralla välttää kokonaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2007
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 28.04.2020 10:32

Code Veronican puukossa tais olla sellanen ominaisuus et alaspäin lyödessä puukko tekee useamman tickin damagee (oiskohan jopa ollu pidempi kantamakin tällä lyönnillä?) ja se oli ihan pätevä kapine kaikkee muuta paitsi peruszombei vastaan. Muistan ainaki battlemodee kokeilleeni Weskerillä ja siinä toi alaspäin lyöminen oli ihan pakollinen kikka sillä muuten koko homma kusi heti ekaan zombiin mikä tuli vastaan. Toki kyseessä on Capcom nii voi myös olla että toi lyöntianimaatio oli uniikki battlemoden Weskerille ja sitä ei oikeesti voi edes pääpelissä hyödyntää.

Ei saakeli pitää kyl itekin tossa vappuna lyödä Code Veronica tulille ja pelaa ainaki tohon lentokone-Tyranttiin asti ihan vaan vilkaistaakseni että oliko se nyt oikeesti niin vaikee mitä kaikki väittää. En nimittäin rehellisesti sanoen muista mulla olleen ikinä mitää kauheempia ongelmia sen kanssa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja typewriter » 28.04.2020 15:56

ForWeAreMany kirjoitti:Ei saakeli pitää kyl itekin tossa vappuna lyödä Code Veronica tulille ja pelaa ainaki tohon lentokone-Tyranttiin asti ihan vaan vilkaistaakseni että oliko se nyt oikeesti niin vaikee mitä kaikki väittää. En nimittäin rehellisesti sanoen muista mulla olleen ikinä mitää kauheempia ongelmia sen kanssa.

Peli oli todella helppo juurikin tuohon lentsikka-Tyranttiin asti, sitten heitti umpikujan josta ei voinut päästä eteenpäin. Uskaltaisin väittää että loppupeli ei olisi tuottanut mitään vaikeuksia meikämannelle.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.04.2020 19:24

Koko foorumin väki pelaa vappuna Code Veronican. ;)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiKirjoittaja Masse » 28.04.2020 23:34

Joni Ahonen kirjoitti:Koko foorumin väki pelaa vappuna Code Veronican. ;)


Omistaispa vielä Ps2:n. FWAM vois laittaa striimin tulille. :D
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Edellinen

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa