Sivu 1/2

Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 02.03.2014 22:44
Kirjoittaja ressamies
Tästäkin oli pakko luoda topicci. Juuri äsken aloin tätä pelaamaan läpi ja on kyllä pakko sanoa, että soundtrack on varmaan yksi parhaita RE soundtrackeistä. Tässäkin jopa onnistun puukottamaan zombeja ilman että tulee heti turpaan.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 03.03.2014 10:36
Kirjoittaja Gigante
ressamies kirjoitti: Tässäkin jopa onnistun puukottamaan zombeja ilman että tulee heti turpaan.


Yksi suurimmista kehuistani CV:n puolesta, vaikka se pääsarjan peleistä "heikoimpiin" kuuluukin, on kyllä juuri se että puukko oli vihdoinkin jotain muuta kuin turha itsemurha-ase. On tullut säästettyä tiuhaan tahtiin erittäin paljon ammuksia, kun tyydyin vain viipaloimaan kaikkia zombeja polviin. Eräs kaverini, jolle peliä lainasin, oli niin hurja tyyppi, että hän listi miltei kaikki mahdolliset möröt pelkällä puukolla. Totesi kerran minulle melko rentoon sävyyn, "Se venyväkäsi-örkkikin putosi tosi helpolla, kun pelkällä veitellä sohi."

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 03.03.2014 18:03
Kirjoittaja -Zerials-
Puukolla saa tosiaan zombeja hengiltä. Itse pääsin melkein Weskerillä (puukko ainoa ase) battlegamen läpi. Alexia bossi, joka taitaa olla sen skenaarion loppuvastus, sai minut hengiltä, kun en pärjännyt sille puukolla. Pirun vaikea tuntuu olevan...

Itse CV on yksi suosikkiressoista. Tuntuu jakavan paljon mielipiteitä: toiset haukkuu ja toiset rakastaa. Itse kuulun pelin faneihin.

Ennen kun pääsin pelaamaan Code: Veronicaa, olin kuullut paljon lentokone-Tyrantista ja sen ylitsepääsemättömästä vaikeudesta. Hah, kolme B.O.W-kaassukranaattia ja viisi räjähdenuolta, paina nappia ja Tyrant, joka ei edes ehtinyt lähellesi, tippuu alas. Onko jollakulla ollut vaikeuksia tuossa pahamaineisessa kohdassa?

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 05.03.2014 23:54
Kirjoittaja Lord_Kado
-Zerials- kirjoitti:Ennen kun pääsin pelaamaan Code: Veronicaa, olin kuullut paljon lentokone-Tyrantista ja sen ylitsepääsemättömästä vaikeudesta. Hah, kolme B.O.W-kaassukranaattia ja viisi räjähdenuolta, paina nappia ja Tyrant, joka ei edes ehtinyt lähellesi, tippuu alas. Onko jollakulla ollut vaikeuksia tuossa pahamaineisessa kohdassa?


Ei, mutta oma lempitaktiikkani oli ampua viisitoista räjähdettä ja painaa nappia ennen kuin kyseinen killisilmä kerkesi edes kuutta askelta ottamaan.. :lol:

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.03.2014 00:18
Kirjoittaja ressamies
-Zerials- kirjoitti:Puukolla saa tosiaan zombeja hengiltä. Itse pääsin melkein Weskerillä (puukko ainoa ase) battlegamen läpi. Alexia bossi, joka taitaa olla sen skenaarion loppuvastus, sai minut hengiltä, kun en pärjännyt sille puukolla. Pirun vaikea tuntuu olevan...

Itse CV on yksi suosikkiressoista. Tuntuu jakavan paljon mielipiteitä: toiset haukkuu ja toiset rakastaa. Itse kuulun pelin faneihin.

Ennen kun pääsin pelaamaan Code: Veronicaa, olin kuullut paljon lentokone-Tyrantista ja sen ylitsepääsemättömästä vaikeudesta. Hah, kolme B.O.W-kaassukranaattia ja viisi räjähdenuolta, paina nappia ja Tyrant, joka ei edes ehtinyt lähellesi, tippuu alas. Onko jollakulla ollut vaikeuksia tuossa pahamaineisessa kohdassa?

Itse piti ekalla läpipeluukerralla aloittaa peli alusta tämän veijarin takia ja toisella meni aivan helvetin monta yritystä tappaa se. Vieläkin vihaan bossia koko sydämestäni.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.03.2014 01:49
Kirjoittaja ForWeAreMany
-Zerials- kirjoitti:Ennen kun pääsin pelaamaan Code: Veronicaa, olin kuullut paljon lentokone-Tyrantista ja sen ylitsepääsemättömästä vaikeudesta. Hah, kolme B.O.W-kaassukranaattia ja viisi räjähdenuolta, paina nappia ja Tyrant, joka ei edes ehtinyt lähellesi, tippuu alas. Onko jollakulla ollut vaikeuksia tuossa pahamaineisessa kohdassa?

Itekin olin ennen läpipeluuta kuullut tosi paljon legendaa tosta pahamaineisesta lentsikka-Tyrantista ja tavallaan petyin ihan törkeen paljon siihen, että tää kyseinen mösä ei saanut mua hengiltä kertaakaan edes ensimmäisellä kerralla. Sen sijaan viimeisessä bossissa meinasin aloittaa koko pelin alusta muutaman unohduksen takia ja se vitutti ihan huolella, mutta en tälläkään kertaa antanut pelin voittaa minua ja jouduin Ashfordin huorulin.

Code Veronica on siinä mielessä harvinainen RE, että siinä on helppo pelata itsensä pussiin jättämällä esimerkiksi tyhjän vaahtosammuttimen Rockfortille ja loppupelissä jättämällä Clairelle vitullisen arsenaalin aseita, joilla se akka ei tee yhtään mitään sillä välin kun Chris tappelee pelkällä puukolla Ashfordin ämmää vastaan. Toki näitä virheitä ei tule toistamaan toisella läpipeluulla, mutta ensimmäinen läpipeluu Code Veronicassa oli itselleni yksi haastavimmista RE-kokemuksista. Vaikka Tyrant olikin tosi pliisu.

Pitää vielä myös mainita, että pelissä on ehkäpä muistettavin soundtrack koko sarjasta. En ole ikinä pitänyt Resident Evilien musiikkeja mitenkään kummoisina (paitsi ykkösen Dual Shock-version kellaritunnari on paras ikinä) verrattuna vaikkapa Silent Hillin musiikkeihin. Code Veronicassa on kuitenkin pari oikein jebaa veisua, jotka tietyissä kohdissa nostattivat tosi paljon fiiliksiä. Ei mikään järjettömän hyvä soundtrack kokonaisuudessaan, mutta Resident Evil-tasolla tosi jees.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.03.2014 09:41
Kirjoittaja -Zerials-
Onhan se vittumaista, kun jättää kaiken aseistuksen Clairelle. Etenkin räjähdenuolipyssy on todella hyvä lopputaistelussa. Itse en joutunut Alexiaa kohtaamaan pelkkä puukko tanassa, onneksi.

Resident Evil-tasolla OST on mitä parhain. Eeppistä musaa löytyy joka lähtöön, etenkin pelin loppupuolen bosseissa.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.03.2014 13:15
Kirjoittaja Gigante
Ovathan nuo Alexian teemamusiikit erittäin loistavia pomotaiston yhteydessä. Ainoat RE-pelit, jotka vetävät sille vertoja ovatkin sitten Outbreak-pelit tunteekkammalla latauksellaan.

Itselläni ei tästä Alexian kakkosmuodosta ole ollut suuremmin vaivaa, sen jälkeen kun tajusin että tämän iskut eivät yllä hahmoon juuri lainkaan, kun vain menee seisomaan areenan vasempaan laitaan ja pistää paukkumaan.


Puukolla saa tosiaan zombeja hengiltä. Itse pääsin melkein Weskerillä (puukko ainoa ase) battlegamen läpi. Alexia bossi, joka taitaa olla sen skenaarion loppuvastus, sai minut hengiltä, kun en pärjännyt sille puukolla. Pirun vaikea tuntuu olevan...


Kyseisessä pelitilassa löytää erään salaisen huoneen, josta löydät mm. DIJ:n päiväkirjan ja jotain kamaa. Huoneeseen pääse siitä pitkästä käytävästä, jossa olit pääpelissä ennen ensimmäistä Bandersnatcher-taistelua. Weskerillä pelatessa tästä huoneesta pitäisi löytyä magnum, jossa on vain yksi täysi rulla. Kaikkien kutien pitää osua Alexiaan, jotta saisit sen hengiltä. Puukon kanssa Alexiaa kun on liki mahdotonta tappaa.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.03.2014 16:46
Kirjoittaja -Zerials-
Gigante kirjoitti:Itselläni ei tästä Alexian kakkosmuodosta ole ollut suuremmin vaivaa, sen jälkeen kun tajusin että tämän iskut eivät yllä hahmoon juuri lainkaan, kun vain menee seisomaan areenan vasempaan laitaan ja pistää paukkumaan.


Ensimmäisellä pelikerralla kuolin monta kertaa lopputaistelussa. Aseistus ja enkkatilanne oli huono, luulin jopa joutuvani aloittamaan pelin alusta ensimmäistä kertaa Stevemonsteri-kohdassa ja toisen kerran sitten loppubossessa. Kranaatinheitin pelasti minut. Kenties olisin päässyt helpommalla, jos olisin tiennyt tuosta "vasemman laidan-taktiikasta".

Gigante kirjoitti:Kyseisessä pelitilassa löytää erään salaisen huoneen, josta löydät mm. DIJ:n päiväkirjan ja jotain kamaa. Huoneeseen pääse siitä pitkästä käytävästä, jossa olit pääpelissä ennen ensimmäistä Bandersnatcher-taistelua. Weskerillä pelatessa tästä huoneesta pitäisi löytyä magnum, jossa on vain yksi täysi rulla. Kaikkien kutien pitää osua Alexiaan, jotta saisit sen hengiltä.


Pilasit päiväni! Olisi ollut parempi, jos en olisi saanut tietää Magnumista. *hakkaa päätä seinään*


Gigante kirjoitti:Puukon kanssa Alexiaa kun on liki mahdotonta tappaa.


No, se on tullut ainakin selväksi :D

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 14.04.2014 23:36
Kirjoittaja Joni Ahonen
Code Veronicaa on tässä sen verran pelailtu, että voipi jotain jo mielipidettää heittää. Valikoiden tutut äänet vievät nostalgisesti kakkosen ja kolmosen fiiliksiin, ja muutenkin meininki on tuttua. Graafisesti peli on nykymittapuulla suorastaan ruma, eikä ole kestänyt aikaa mielestäni yhtä hyvin kuin still-taustoilla toteutetut vanhan Ressukat.

Aika räiskintäpainoitteinen tämä on edeltäjiinsä verrattuna, kun uusia zombeja ilmaantuu usein samoille alueille. Tupla sarjatuliaseilla eteneminen tuhoaa välillä tunnelmaa aika tehokkaasti, mutta eihän toki mikään pakota niitä käyttämään. Toisaalta ammuslippaitakin tarjoillaan enemmän kuin muissa vanhoissa seikkailuissa.


On tätä mukava pelata, mutta en pidä tavaran paljoudesta ja muista liiallisuuksista. Tunnelmallisesti Code Veronica ei ole ollut vielä kovin vakuuttava.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 24.04.2014 19:47
Kirjoittaja Lord_Kado
Maestro Ahonen kirjoitti: Tunnelmallisesti Code Veronica ei ole ollut vielä kovin vakuuttava.


Ironisesti, kuten Zerossa, Code: Veronican tunnelmallisesti parhaimmat palat tarjoillaan heti alussa vankila-alueella ja myöhemmin pelin puolenvälin jälkeen Antarcticalla. Ainakin kyseisten alueiden taustamusiikit kruunaavat nuo välit muuten tylsänharmaasta ja puuduttavasta kokemuksesta...

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 25.04.2014 09:09
Kirjoittaja ressamies
Omituista, sillä omasta mielestäni CV on nimenomaan yksi tunnelmallisimmista RE-peleistä. Ympäristöt ovat hyvää vaihtelua aiempiin RE-peleihin verrattuna ja tietyissä paikoissa on aivan karmiva tunnelma. Etenkin esim. Alexian talo Suspended Dollin soidessa taustalla.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.07.2014 16:15
Kirjoittaja Joni Ahonen
Kaivelin tänään eräästä puuarkusta vanhoja Pelimestareita esiin, joissa yhdessä oli Code Veronican ennakko. Lehtihän oli täysin pöllö, jonka mukanokkela teksti herätti vain myötähäpeää Alla oleva ennakko Dreamcastin Ressusta ei ole poikkeus. Silti ihan mielenkiintoista luettavaa.

http://i.imgur.com/ff3FV8h.jpg
http://i.imgur.com/By8U6Uc.jpg
http://i.imgur.com/Z1IHvFC.jpg
http://i.imgur.com/QMtFMII.jpg

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.07.2014 19:23
Kirjoittaja -Zerials-
Joni Ahonen kirjoitti:Kaivelin tänään eräästä puuarkusta vanhoja Pelimestareita esiin, joissa yhdessä oli Code Veronican ennakko. Lehtihän oli täysin pöllö, jonka mukanokkela teksti herätti vain myötähäpeää Alla oleva ennakko Dreamcastin Ressusta ei ole poikkeus. Silti ihan mielenkiintoista luettavaa.

http://i.imgur.com/ff3FV8h.jpg
http://i.imgur.com/By8U6Uc.jpg
http://i.imgur.com/Z1IHvFC.jpg
http://i.imgur.com/QMtFMII.jpg


Minulle herää muutamia kysymyksiä.

1. Miten tuo arvio saattoi päästä lehden sivuille saakka?
2. Miten muka CV olisi komeamman näköinen kuin esirendatut PSonen Ressat?
3. Onko kirjoittaja käynyt kouluja lainkaan?

Noh, kaikenkaikkiaan aika säälittävää matskua. Tuli useampaan kertaa revettyä tuota luettaessa.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.07.2014 20:11
Kirjoittaja ForWeAreMany
Kyllä noi Pelimestarin vitsit ja kirjoitukset oli silloin ihan saatanan hauskoja, kun itse oli 6-8 vuotias. Nykyään noista saa lähinnä vaan autismin.

-Zerials- kirjoitti:2. Miten muka CV olisi komeamman näköinen kuin esirendatut PSonen Ressat?

Itse en todellakaan menisi sanomaan Code Veronicaa edeltäjiään paskemman näköiseksi. Aiempiin peleihin verrattuna Code Veronicassa on esimerkiksi huomattavasti tarkemmat hahmomallit ja vuoden 2000 graffat huomioon ottaen peli on reaaliaikaisesti renderoiduksi peliksi todella hyvän näköinen. Onhan se totta, että tuo Code Veronica ei ole ikääntynyt ihan niin hyvin kuin PS1:n Ressat (ainakin omasta mielestäni), mutta kyllä se julkaisuvuonnaan oli ihan pirun hyvä näköinen. Mun mielestä se, että väittää Code Veronican olevan edeltäjiään huonomman näköinen on ihan turhaa kolmen ensimmäisen osan glorifiointia ja nykyään mua pistää kolmessa ekassa tosi paljon silmään epätarkat hahmomallit hienojen taustojen päällä, kun taas Code Veronica tuntuu graafisesti paljon eheämmältä. Toki nämä ovat mielipidekysymyksiä, mutta kyllä Code Veronica oli aikanaan semipaljon graafisesti edellä silloisia konsolipelejä.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.02.2015 15:55
Kirjoittaja Joni Ahonen
https://imgur.com/a/o8V4O#e48xVoF

Capcomilla muinoin työskennelleen konseptitaiteilijan luonnoksia on ladattu Imguriin, jotka liittyvät Code Veronicaan sekä Zeroon. Ihan mielenkiintoista settiä. Osa kuvista on aika amatöörimäisiä räpellyksiä.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.02.2015 16:55
Kirjoittaja Highwind
Joni Ahonen kirjoitti:https://imgur.com/a/o8V4O#e48xVoF

Capcomilla muinoin työskennelleen konseptitaiteilijan luonnoksia on ladattu Imguriin, jotka liittyvät Code Veronicaan sekä Zeroon. Ihan mielenkiintoista settiä. Osa kuvista on aika amatöörimäisiä räpellyksiä.


Repesin huolella Jillin naamalle sekä jättipalliselle freak zombie mutaatiolle. Huikeeta settiä, osa näyttää kuin itseni tekemiltä.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 16.02.2015 19:11
Kirjoittaja ForWeAreMany
Joni Ahonen kirjoitti:https://imgur.com/a/o8V4O#e48xVoF

Capcomilla muinoin työskennelleen konseptitaiteilijan luonnoksia on ladattu Imguriin, jotka liittyvät Code Veronicaan sekä Zeroon. Ihan mielenkiintoista settiä. Osa kuvista on aika amatöörimäisiä räpellyksiä.

Piristi kyllä kuumeisen päivää ihan huolella. Luulisi, että Capcomilla ois ollu aikoinaan massia edes kunnolliseen konseptitaitelijaan varsinkin kun Ressat oli Code Veronican aikoihin Megamanin ja Street Fighterin jälkeen Capcomin kovin juttu. Sit noi Zeron päähahmokonseptit on ihan saakelin naurettavia, ei jeesus. :lol:

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 17.02.2015 17:58
Kirjoittaja Gigante
Joni Ahonen kirjoitti:https://imgur.com/a/o8V4O#e48xVoF

Capcomilla muinoin työskennelleen konseptitaiteilijan luonnoksia on ladattu Imguriin, jotka liittyvät Code Veronicaan sekä Zeroon. Ihan mielenkiintoista settiä. Osa kuvista on aika amatöörimäisiä räpellyksiä.



Luonnokset vielä ymmärrän näyttävän vaatimattomilta, mutta uskoisihan sitä silti vähän tyylikkäämpää jälkeä syntyvän aikaan. Onpahan silti huojentavaa, että amatööripiirtäjiäkin saatetaan toisinaan palkata. Tuo kivespussizombi ja monet hunterien asennot tosin... :?

Mutta eniweis. Muutamat konseptitaiteet zombien lärveistä näyttivät kyllä varteenotettavilta ehdotuksilta, varsinkin nämä muutamat yksilöt, joilta puuttuivat joko huulet tai osa poskea. Jotkin letkut yms. olisivat voineet kyllä toimia jollain Tyrant mallilla ja Gulp Wormin varhainen versio näytti oikeastaan söpömmältä/siistimmältä kuin mitä lopullinen versio.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 08.08.2018 17:41
Kirjoittaja Nikkeli94
Tähän ressaan minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista kosketusta - paitsi jossain streamissa ehkä nähnyt minuutin tai pari. Siksi koin viimeinkin tarpeelliseksi hankkia tämän. Itseltäni ei löydy Dreamcastia taikka PS2:sta mutta halusin tämän jollain suht og konsolila pelata joten tilasinpa tämän siis Gamecubelle. Kutkuttaa ja jännittää ajatus uudesta-vanhasta ressasta, kun on pitkästä aikaa herätellyt tämän pelisarjan mielleyhtymiä Zeron ja 4:n kautta.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 11.08.2018 18:44
Kirjoittaja Silence
Nikkeli94 kirjoitti:Tähän ressaan minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista kosketusta - paitsi jossain streamissa ehkä nähnyt minuutin tai pari. Siksi koin viimeinkin tarpeelliseksi hankkia tämän. Itseltäni ei löydy Dreamcastia taikka PS2:sta mutta halusin tämän jollain suht og konsolila pelata joten tilasinpa tämän siis Gamecubelle. Kutkuttaa ja jännittää ajatus uudesta-vanhasta ressasta, kun on pitkästä aikaa herätellyt tämän pelisarjan mielleyhtymiä Zeron ja 4:n kautta.


Code Veronica on sarjan Todellinen Kolmoisosa, uudella tekniikalla ja varmasti sarjan parhaimmalla juonella. Nemesis on enemmänkin vain 2.5 lisäripaketti kakkoselle, samalla kalustolla ja parilla uudella kikalla.
Tärkeintä on kuitenkin ettei hommaa alkuperäistä Dreamcast versiota vaan päivitetyn -täyteläisemmän version, joko Ps2lle tai Gamecubelle.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 02.05.2019 20:51
Kirjoittaja Tohtori Freeman
Nyt on tämäkin ressukka pelattu ja olihan se aika ristiriitainen tapaus. Pelin alkeellinen 3D grafiikka on siedettävää, hahmomallit on ainakin hieman parempia kuin vaikka shenmuessa. Itse pelasin Xbox 360 version pelistä Onella, mikä on käytännössä Code veronica X hieman paremmilla resoluutioilla. Jostain kumman syystä ovien avautumisia ei pystynyt skippaamaan, joka vähän ärsytti, kun pelissä on paljon edessuntaas juoksua. Ääninäyttely on taattua ressalaatua ja Steve varsinkin yksi ärsyttävimmistä ressahahmoista mitä tiedän. Silti, kuten täällä on kehuttu musiikki on hyvää, varsinkin osissa tallennushuoneita. Ja toisaalta pidin pelin haastavuudesta. Tyrantti meni kolmannella ja loppubossi yllättäen kuolematta. Vaikka myönnettäköön että selasin jossain jumittamiskohdissa ohjeita. Nimittäin niitä Ressasuomeksi läpipeluuohjeita, jotka nykyään tuntuivat aika korneilta.

Kaikenkaikkiaan ihan All right ressa. Näistä pääressoista kutosen jälkeen huonoin, mutta pakko tietysti pelata jos sarja kiinostaa. Näin sopivasti kakkosen jälkeen oli kiva nähdä mihin pinteeseen Claire itsensä löytää. Ja jos tästä tehdään joskus laadukas remake, niin ostaisin epäröimättä.

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.05.2019 10:01
Kirjoittaja Silence
[maanantai-avautuminen]

Tohtori Freeman kirjoitti:Pelin alkeellinen 3D grafiikka on siedettävää

Mikä ihmeen "alkeellinen 3D grafiikka?" Aika kehittynyttä ja näyttävää se on. Yksityiskohtaiset hahmomallit ja jopa liikkuvat suut ja silmätkin eivätkä vain ole tekstuureiden vaihtumisia. Puhumattakaan valon, varjojen ja efektien käytöstä.

Alkeellista 3d-grafiikkaa:
Kuva

Code Veronica:
Kuva


Jostain kumman syystä ovien avautumisia ei pystynyt skippaamaan.

Se johtuu siitä että peli on oikea 3d peli ympäristöjen osaltat eikä vain esirenderoituja taustoja käyttävä, niin kuin aikaisemmat. Alueet latautuvat ovien aikana.


[/maanantai-avautuminen...]

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.05.2019 18:03
Kirjoittaja Tohtori Freeman
Mikä ihmeen "alkeellinen 3D grafiikka?" Aika kehittynyttä ja näyttävää se on. Yksityiskohtaiset hahmomallit ja jopa liikkuvat suut ja silmätkin eivätkä vain ole tekstuureiden vaihtumisia. Puhumattakaan valon, varjojen ja efektien käytöstä.



En nyt kiistä että peli olisi aikalaisekseen hyvä, mutta tämä dreamcast ja ps2 julkaisupelien aikakausi alkaa olemaan siinä rajoilla, että muutaman vuoden päästä näitä 3D pelejä ei ainakaan milleniaanit pelais. (oma raja menee varmaan Conkerissa). Sen sijaan 2D grafiikat jopa 8 bittiseltä ajalta kestää aikaa paljon paremmin.

Se johtuu siitä että peli on oikea 3d peli ympäristöjen osaltat eikä vain esirenderoituja taustoja käyttävä, niin kuin aikaisemmat. Alueet latautuvat ovien aikana.


Silti X360 luulisi jo olleen sen verran kyvykäs masiina että olisi lyhyemmillä lataustauoilla saanut runnottua grafiikat ruudulle. Resident evil remaken ja zeron kohdalla ne pitäs pystyä skippaamaan. Toisaalta asiat voisi olla huonommin. Kaveri, joka on kunnon dreamcast fani kerto että pelin ekan hunun tullessa ruudulle, pelissä oli 10 sekunnin tauko animaation ja pelin välillä, mikä rikkoi immersion siinä versiossa tehokkaasti.

Huhhuh mitkä grafiikkahuoraukset sain vaihteeks aikaan, retropapat repii kohta housunsa XD

Re: Resident Evil Code: Veronica

ViestiLähetetty: 06.05.2019 21:15
Kirjoittaja Silence
Tohtori Freeman kirjoitti:Silti X360 luulisi jo olleen sen verran kyvykäs masiina että olisi lyhyemmillä lataustauoilla saanut runnottua grafiikat ruudulle.

Juuh, mutta lyhyemmät lataustauot vaativat ohjelmointia että ne tapahtuisivat ja näihin vanhojen pelien "seuraavan sukupolven koneille" porttauksiin ei yleensä studiot panosta kuin sen minimaallisen pakollisen.
Esim Code Veronican tapauksessa on tehty kaikki helpot ratkaisut: resoluutiota on nostettu nykykonsolien tasolle, laajakuva lisätty, pelin contrastia, saturaatiota ja kirkkautta on säädetty efektinapeista mutta eipä sitten muuta. Kirkkausasetukset ja värisäädöt tuntuvat siltä että ne on vain lätkäisty peliin sen kummemmin katsomassa miten toimii, sillä välillä ne eivät toimi yhtään kuvan/tilanteen kanssa.