Resident Evil Chroniclesit

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja ressamies » 11.04.2014 13:00

Eli keskustelua molemmista Chronicles-peleistä tänne. Ajattelin itse varmaan PSN:stä molemmat hommata, kun ei Wii:tä ole.
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja Gigante » 11.04.2014 14:26

Sanoisin, että keskitason raideräiskettä RE-teemalla höystettynä. DC on tietysti kaksikosta se parempi, vaikkei silti mikään mestariteos ollut sekään. Olihan se kiva, että UC:n skippaama RE2:n ja CV:n skenaariot esiteltiin, mutta kakkosreskun mokoma oli valitettavasti toteutettu tympeänä ADHD-räiskintänä. Yhden läpipeluun verran viitsin molempiin peleihin aikaa käyttää ja sen jälkeen en ole kumpaankaan pahemmin koskenut.

Mikäli jotain hyvää pitäisi näistä kahdesta mainita, niin onhan se toki ihan kivaa, että saimme enemmän infoa mm. Weskun kartanopaosta, Proto-Tyrantista ja Krauserin motiiveista nelosreskun suuntaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja Masse » 11.04.2014 21:12

Giganten arvio näistä peleistä on kyllä omasta mielestä turhan tyly, mutta makunsa kullakin..

Itse UC:ta pelanneena pidän pelistä niin toteutukseltaan kuin myös idealtaan. Ja idealla tarkoitan sitä miten peli tavallaan toimii eräänlaisena Zero, Remake ja 3(/Nemesis) pelien tarinan läpivetona ja esittää asiat hieman eri tavalla kuin edellämainituissa peleissä. Mielestäni ihan hintansa arvoisia pelejä joissa kyllä riittää tekemistä hankkia vaikka S-arvosanat kaikista kentistä jos yhtään tykkää raideräiskinnöistä. Varmaan monen mielestä pieni (lue:iso) pettymys, että nuo pelit tehtiin raideräiskintänä, mutta itse olen sen verran realisti, että noiden pelien toteuttaminen vanhojen ressojen tyyliin olisi ollut aivan liian iso projekti.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 11.04.2014 23:12

UC:ta pelatessa iskee pidemmän päälle aika valtaisa puudutus jatkumaan tulitusnapin rämpyttämiseen ja pyssyjen paukkumisen kuunteluun. Toisaalta peli on ihan koukuttava ja tuntuu aina hyvältä saada pamauteltua headshotteja.


DC on mielestäni kokonaisuutena eheämpi ja vähemmän rasittavampi pelata. Graafisesti varsin komea peli, jossa kamera ei heilu aivan niin holtittomasti kuin UC:ssa. Tykkäsin aseiden tuunaamisesta, mutta liian tehokkaat tuliaseet tekevät kokemuksesta lopulta liian helpon.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 12.04.2014 22:58

Kummassakin pelissä (ainakin omistamissani wiiversioissa) tähtääminen oli minulle järkytys kun vertaa sitä Red steel kakkosen vastaavaan, mikä oli paljon tarkempi. Sääli että kumpikaan peli ei käytä motionplussaa. Kyllä siihen tottuu, mutta peleissä on hermot kireällä jatkuvasti.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Resident Evil Chroniclesit

ViestiKirjoittaja Marsa » 15.04.2014 12:46

Itsella on myös molemma pelit ja oon yllättäen jumittunu molemissa. UC:n oon melkeen päässy läpi, mutta jäin jumittaan toiseksi viimeseen loppuvastukseen tjsp. DC:ssä oon jumissa Birkinissä, sitäki oon viimeksi pelannu vuosi sitten. Vois taas tänä juhannuksena kokeilla pääsiskö etenemään peleissä. Ei oikeen töitten jälkeen jaksa muutako ko makoilla sohvalla ja kattoa telkkua.

Myös omasta mielestä tähtääminen ja ampuminen on Wiillä ainaki välillä erittäin raivostuttavaa, melkeen on lentäny ohjain seinään muutaman kerran :D

Oon kyllä joku maailman surkein pelaaja, ihan sama mitä peliä pelaan, jään AINA jumittamaan johonki kohtaan. Joskus pitemmäksi aikaa, joskus lyhyemmäksi.
At the temple, there is a poem called "Loss" carved into the stone. It has three words, but the poet has scratched them out. You cannot read Loss, only feel it.
Avatar
Marsa
 
Viestit: 52
Liittynyt: 01.03.2014 13:06
Paikkakunta: Oulu


Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron