Pelivideot, kuvat ja muu jaettu materiaali

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Pelivideot, kuvat ja muu jaettu materiaali

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 27.05.2017 20:52

NightFan kirjoitti:
PT2 kirjoitti:
NightFan kirjoitti:Laitampa tämmösen kysymyksen et ku oon ajatellut tekeväni tutorial/walkthrough tyyppisiä videoita Final Fantaseista. Niin mitä te yleensä haluatte sellaisten videoiden olevan?


Editoituja ja lyhennettyjä. Ei kiinnosta avoimessa maailmassa päätön seikkailu, varsinkin kun Final Fantasyista niitä tunnin mittasia pätkiä tulee 70 kappaletta. Eli turha pois kiitos.

Just ne kaikki random battlet oon editoimassa pois ja tod.näk myös kun pitää mennä takaisin sillä ne ärsyttää itseäkin eniten. Pomo taistot (ellei veny järjettömän pituiseksi) ja joitain tavallisia taistoja saatan jättää riippuen miten ne liittyy pelimekaniikkaan


Kyl mä suosittelisin ainakin et alussa ainakin olisi jonkin verran videokuvaa normitaisteluista, jos meinasi päälle selostaa settiä pelin perusmekaniikoista. Bossitaisteluja suosittelen myös leikkelemään sillä a) niitä on tylsä seurata vierestä b) en usko että sulla riittää 20-30min jokaisesta bossista juttua. Esimerkiksi kaikki kertomisen arvoinen FF7:n ekasta bossista on että Bolt-spelli on hyvä sitä vastaan, Search Scope paljastaa kehen mölli on hyökkäämässä seuraavakas ja älä vittu hyökkää silloin kuin häntä on ylhäällä vaikka Cloud muuta väittääkin. Sit toki voi heittää jotain vitsiä väliin oman luovuuden rajoissa.

Kaiken kaikkiaan pidät vaan punasena lankana sen, että relevanttia videokuvaa näytetään juuri sen verran kuin itsellä riittää asiaa aiheesta, mun mielestä on nimittäin joidenkin ihmisten videoissa helvetin häiritsevää että välillä näytetään videokuvaa ilman selostusta taustalla (tarkoitan jotain +10 sekunnin pätkiä, viis sekkaa tällasille on mun mielestä ehdoton maksimi). Lyhyt ja ytimekäs on enivei mun mielestä videoviihteessä se mikä kantaa pitkälle, en tarkoita tällä siis videon pituutta vaan sitä miten asiansa esittää. Itse jaksan katsoo ihan helposti useamman tunninkin mittaisia videoita, jos video kulkee koko ajan eteenpäin paikallaan junnaamisen sijaan. Huono esimerkki tästä olisi tämä aiemmin mainitsemani kuvitteellinen FF7-video, missä selostettaisiin puolen tunnin kohdalla vielä ensimmäisestä bossista. Mutta juu, kuten PT2 heittikin nii "editoituja ja lyhennettyjä" tiivistää itse asias tän koko mun postauksen kolmeen sanaan.

Mun vinkkejä ei kyl välttämättä kauhean tosissaan kannata ottaa vaikka etäisesti tää kuuluukin opiskelemaani alaan. Yhteen aikaan tuli vaan seurattua helvetisti tätä skeneä kun kaikki halus matkia NES-Retkua ja DemusV:tä niin näistä tuli ainakin opittua, että miten youtube-videoita ei ainakaan tehdä.

https://www.youtube.com/user/Matthewmatosis

Tässä on vielä esimerkkinä yksi jätkä joka mun mielestä tekee ihan helvetin laadukkaita ja mielenkiintoisia videoita, joista osa on useamman tunninkin mittaisia, mutta näitä on mukava seurata koska mun mielestä tällä jannulla on ensinnäkin ihan helvetin miellyttävä ääni mutta myöskin sen takia että videoissa harvemmin poiketaan aiheesta ja asiassa mennään eteenpäin koko ajan.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelivideot, kuvat ja muu jaettu materiaali

ViestiKirjoittaja PT2 » 31.05.2017 11:04

ForWeAreMany aika hyvin selittikin ton asian. Itelleni henk.koht maksimimitta videoissa on sen +20min, ellei ole ihan hemmetin mielenkiintoista settiä. En jaksa katsoa mitään tunnin mittaista monologia, sillä on muutakin tekemistä ja muita videoita ja tyyppeja joita seurata. Enkä katso YT-videoita juurikaan kotona, vaan työmatkoilla, jotka kestävät juurikin sen puolisen tuntia. Tottakai moni taas haluaa tunnin mittaisia juttuja, editoimattomia ja ties mitä, mutta itse en niitä jaksa katsoa. Varsinkaan, jos taustalla ei tapahdu sinänsä mitään ja itse puhujakin on tylsä, tai ainakin ääni on tylsä.

Asiasta vielä toiseen: Väsäsin tuossa uuden Dark Souls 3-videon, jossa höylätään Ashes Of Ariandel-lisäri läpi. Ja linkkihän siihen on tässä näin.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelivideot, kuvat ja muu jaettu materiaali

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 25.06.2017 15:56

https://twitter.com/ForWeAreMaunuri/status/878191444728696833

Tää oli niin vitun läppä että lyönpä tännekin jakoon. Pelailin siis kaverin kanssa juhannuksena Blazblueta ja päädyttiin tähän eeppiseen dp-clash looppiin. Jos jotain kiinnostaa statistiikka niin inputattiin tuossa 17 sekunnissa 43 shoryuken-inputtia per naama. Voin kertoa ettei ollut jännetuppitulehdus kauhean kaukana tuossa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelivideot, kuvat ja muu jaettu materiaali

ViestiKirjoittaja PT2 » 17.12.2017 00:47

Viimeinkin aloittelin Resident Evil 7:n ja oli pakko tehdä samalla pieni let's play-setti ettei kuumota liikaa.

Soittolista videoista, joita tällä hetkellä kolme. https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 2MwSd7IKoi
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Edellinen

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron