-Zerials- kirjoitti:1. EXP. Sharesta pitäisi tehdä post-game -esine. Tekee pelit liian helpoiksi, mutta pääpelin jälkeen ei haittaa vaikka saisikin kehitettyä tiimiään nopeammin ja helpommin.
EXP. Sharesta tehtiin ihan liian rikkonainen X/Y-peleissä, kun koko tiimi saa sen avulla pisteitä, eikä vain se jolle esineen antaa pideltäväksi. Voisivat saman tien palauttaa sen ennalleen. Tuolloin ei haittaisi vaikka se annettaisiin jo pääpelin puolella helpottamaan jonkun loppupuolelta löytyvän heikon poksun kouluttamista.
2. Megaevoluutiot voisi jättää pois. Osa faneista on varmasti kanssani eri mieltä, mutta minua ei tuo systeemi napannut. Alola-formit ovat hyvä vastike noille.
Ehdoton kyllä tälle. Ja koska Megaevoluutioista ei ole ollut sanallakaan mainintaa Sunin ja Moonin yhteydessä, voi tämä olla ihan mahdollinenkin muutos.
3. Light-tyyppi! Dark-tyypille pitäisi saada vastike ja nyt olisi mitä mainioin tsäänssi lisätä tuo uusi tyypitys peliin. Sun = Light.
Käsittääkseni Fairy-tyypin oli tarkoitus olla tämä vastike. Dark-tyypin poksuthan ovat Japanissa Evil-tyyppisiä. Henkilökohtaisesti en toivo uutta tyyppiä, ainakaan vielä tähän generaatioon, kun Fairy-tyyppikin on vielä niin uusi juttu.
4. Salimatseihin uusia twistejä; esim. ei saa käyttää potioneita, Sunny Day voisi olla koko matsin ajan päällä automaattisesti jossakin salilla jne.
Jotkuthan ovat spekuloineet, ettei pelissä olisi perinteisiä saleja ja eliittinelikkoa ollenkaan, vaan koko konsepti on jollain lailla pistetty uusiksi (tosin mitä ilmeisimmin ne ovat samanlaisia mutta eri nimellä). Siinä olisi jo aika iso twisti.
Tykkään kyllä tästä ideasta, ja sitä sopisi soveltaa kaikissa merkittävämmissä taisteluissa. Tietenkin tämä myös mahdollistaisi sen, että pahistiimin jäsenet voisivat huijata näissä säännöissä.
5. Salimatseissa tulisi olla säännöt otellaanko 2vs2 vai 4vs4 yms., kun ennen pelaaja saattoi mennä salille täyden tiimin kanssa, kun salijohtajalla oli se kaksi pokemonia. Vähän haastetta peliin.
Haastetta nimenomaan! Ja jos ei tälle linjalle mennä, niin annetaan niille päälliköille edes enemmän pokemoneja kuin vain se kaksi tai kolme. X/Y varsinkin oli täysi pohjanoteeraus salipäälliköiden suhteen haasteen osalta.
6. Omasta mielestäni olisi siistiä, jos salijohtaja valitsisi randomisti tiiminsä pelaajaa vastaan isommasta joukosta pokemoneja. Esim. jos salijohtajalla on tiimissään vaikka Lanturn, Psyduck, Tentacruel, Lapras, Shellder ja Sharpedo, hän valitsisi matsiin randomisti 3 noista poksuista, jolloin jokainen matsi olisi erilainen joka pelikerralla/yrityksellä ja matsiin olisi hankalampi valmistautua = lisää haastetta.
Tähän voisi vielä lisätä, että valitsemallasi starterilla voisi olla vaikutusta siihen minkä pokemonien väliltä valinnat tehdään. Tietenkin siten, että vaikka vastustajan tyyppi olisi heikko starterillesi, niin hänen pokemoninsa kykenisivät jollain tasolla counteroimaan nämä heikkoudet.
Joni Ahonen kirjoitti:Itse haluaisin enemmän eri taistelumusiikkeja, jotka muuttuisivat sen mukaan onko kyseessä vesityyppeihin vai tuli-poksuihin mieltynyt traineri. Myös nelinotteluissa voisi soida eri biisit kuin normitaisteluissa. Tämä pieni juttu tekisi lukuisista otteluista paljon mielekkäämpiä. En ole varmasti ainoa, jonka mielestä pahistiimiläisiä vastaan taisteleminen on siksi mielyttävämpää, kun taistelubiisikin on eri.
Pokemonien soundtrackit tuntien voin vain kompata. Tosin Black/White-generaatiossa minua ärsytti suunnattomasti se, kuinka musiikki vaihtui kesken ottelun aina kun oman pokemonisi HP meni punaiselle, tai kun salipäällikkö heitti ulos viimeisen pokemoninsa. Rikkoi totaalisesti tunnelmaa. Mutta vaikkapa salipäälliköitä (tai mitä lie vastineet tulevatkaan olemaan) silmällä pitäen kullakin voisi olla oma variaatio yhdestä biisistä. Fire- tai Rock-tyypin käyttäjällä olisi raskaampi versio kun taas esim Fairyja käyttävällä olisi hyvin kirkas ja nopeatempoinen versio.
Toinen uudistus liittyisi eliittinelikkoon. En ole koskaan pitänyt reiluna sitä, että pelaaja pistetään taistelemaan putkeen kaikkia elitefourin jäseniä vastaan. Itselläni menee se parikymmentä kertaa hakata kaikki jäsenet, jossa lopulta poksuni keräävät hulluna tasoja ja lyövät vastustajat yhdellä iskulla kanveesiin. Saisipa Pokemonit parantaa välissä centterissä ja keksittyä taisteluihin ilman, että pitää varata sata hyper potionia ja reviveä mukaan.
Ehkä heidät voisi kohdata erillään toisistaan ja haluamassaan järjestyksessä (onhan Alolalla useampi saari tutkittavana)? Tällöin tosin toivon että kullekin annettaisiin täysi kuuden pokemonin tiimi, ja kukin näistä olisi täysin uniikki. Ei siis mitään Lancea kolmen Dragoniten kanssa. Seitsemään generaatioon mahtuu kuitenkin sen verran monta pokemonia, että varmasti jokaiselle nelikon jäsenelle löytyy kuusi erilaista omilla vahvuuksillaan.