Raspberry Pi ja Retropie

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Raspberry Pi ja Retropie

ViestiKirjoittaja Muusi » 28.07.2018 21:38

Onkos täällä kukaan rakennellut itse minkäänlaisia vehkeitä noista Raspberry Pi koneista?

Itsellä oli varastossa virtalähdevikainen 8 bittinen Nintendo jonka sisukset kaivoin ulos ja tilalle ruuvasin Pi 3 b:n. NESsin ohjainporttien tilalle asensin 4 USB paikkaa ja koneen taakse tein motonetin eri jatkojohdoista portit HDMI:lle, virtajohdolle, verkolle ja komposiittivideolle sekä äänelle. Alkuperäinen power nappi toimii kuten myös punainen ledi.

Voin siitä napata pari kuvaa mikäli ketään kiinnostaa :D

Edit. Hups, tuli avattua tämä keskustelu tänne eikä tuonne "muut pelit" osastolle.
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Avatar
Muusi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 07.07.2014 09:12

Re: Raspberry Pi ja Retropie

ViestiKirjoittaja whatever » 29.07.2018 02:16

Olihan mulla tommonen RPi2 tuossa useammankin vuoden suht. hyvässä käytössä, mutta meni just tänä kesänä rikki kun jatkoroikka lähti vahingossa huonosti irti ja löi vähän kipinää. :?
Retropie on tosi helppo asentaa ja se mulla tuossa onkin yleensä ollut, kera yli 50'000 pelin kokoelma aina sieltä Atareista Pleikkariin asti. Siinä PS1/N64 aikakaudella alkaa laitteesta tehot loppua, jotkut pelit vielä toimii mutta varsinkin N64 emulaatio on aika tahmaista. Kaikki sitä vanhempi toki toimii ongelmitta ja koska ne kunnon retropelit ei ole kuin muutama hassu kilotavu kipale niin pystyy surutta laittamaan kaikki mitä vaan netistä löytyy yhdelle SD-kortille. Varmaan 98% peleistä oli semmosia joita en itse ikinä pelannut ja sen ansiosta tietyn pelin löytäminen oli aina hidasta, mutta sitten kun jollain kaverilla tuli mieleen joku tosi nostalginen peli lapsuudesta niin poikkeuksetta se kyllä löytyi meikän kokoelmasta eikä tarvinnut mitään ruveta enää lisäilemään arkistoihin. :mrgreen:
Ja tosiaan, itselläkin oli tarkoitus purkaa vanha SNES ja tehdä siitä Retropiepurkki, mutta en sitten raaskinut kun oli kumminkin ihan toimiva SNES vielä. Vaan olisihan se nyt perkele ollut päheä laite, olisi voinut jopa aidoilla alkuperäisillä ohjaimilla pelata.

Ja oli sille laitteelle muutakin käyttöä, tuli mm. ostettua se NoIR kamera ja väsäiltyä oma pimeänäkölaite siitä. Jotain kotiserveriä koitin sillä myös pyörittää, mutta ohjeet oli aika korkealentoista luettavaa eikä siitä sit mitään tullut. Mutta joo, pitää kyllä jossain vaiheessa hommata joku samantyylinen pikkutietokone erinäisiä projekteja varten. Pi Zerosta olisi kiva rakennella joku kannettava emulaatiokonsoli tai miksei useampikin, kyllä ne varmaan kaupaksikin menisi. Mutta rikkinäisen RPi2:n tilalle tuskin tulee mitään RPi3:a, noita samantyylisiä laitteita on nykyään vaan niin perkeleesti ja kilpailijoilla on yksinkertaisesti paremmat vehkeet. Niissä on tehoa enemmän ja kunnon Intel prossut joilla pyörii Windowsikin, joku semmonen tekisi mieli pistää tilaukseen. Suunnitelmana pultata se taulutelkkarin takapuolelle kiinni niin siinä olisi sitten "media PC" jolla voi nettiä selata ja leffat/sarjat katsoa (ja se PS1/N64 emulaatiokin toimisi kunnolla), ei tarvitsisi enää pitää peli-PC:tä 24/7 päällä sähköä tuhlaamassa... muutama esimerkki joiden perään olen kuolannut:
http://www.lattepanda.com/products/3.html
http://www.up-board.org/upsquared/
https://www.udoo.org/udoo-x86/
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Raspberry Pi ja Retropie

ViestiKirjoittaja Gigante » 29.07.2018 06:38

Muusi kirjoitti:
Edit. Hups, tuli avattua tämä keskustelu tänne eikä tuonne "muut pelit" osastolle.


Näin siirtyy topikki muualle, vielä saatan ehkä muokata ketjua tulevaisuudessa jos keksin sille paremman nimen tvs.


Itse en ole ihan täysillä perehtynyt "vattupiiraaseen", vaikka olen kuullut kyllä, että siitä saisi kikkailtua retrokonsolin. Kuulostaisi kyllä ihan kivalta idealta ja projektilta laittaa oman rupuisen NESin kuorien sisälle emulaattori...tai sitten vaan osta Mini-NES. Pitää alkaa vain laittaa rahaa säästöön ja idea korvan taa :D .
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere


Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron