Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
Silence kirjoitti:Ihan kiva lista, mutta aika yllätyksetön.
Fastphase1 kirjoitti: Kumpi sai paremman diilin?
Gigante kirjoitti:Meitsillä on ollut tässä idea, jonka haluaisin laittaa kokeiluun:
Koska taannoin englanninkielisiä pelejä pelatessa sai rutosti motivaatiota englanninoppimiseen, niin mietin voisiko samaa käyttää myös venäjän oppimiseen.
Tietääkö kukaan peliä, jossa ilmenisi venäjän kieltä joko puhuttuna/kirjoitettuna, mutta kuitenkin niin että olisi englannin kieltä tarvittaessa esillä jossain? Esim. Cold Fearissä ilmeni kyllä kyrillisiä kirjaimia ja pari lausetta, mutta kovin suurta hyötyä noista ei saanut, vaikka muutoin olikin toimiva esitys.
whatever kirjoitti:Gigante kirjoitti:Meitsillä on ollut tässä idea, jonka haluaisin laittaa kokeiluun:
Koska taannoin englanninkielisiä pelejä pelatessa sai rutosti motivaatiota englanninoppimiseen, niin mietin voisiko samaa käyttää myös venäjän oppimiseen.
Tietääkö kukaan peliä, jossa ilmenisi venäjän kieltä joko puhuttuna/kirjoitettuna, mutta kuitenkin niin että olisi englannin kieltä tarvittaessa esillä jossain? Esim. Cold Fearissä ilmeni kyllä kyrillisiä kirjaimia ja pari lausetta, mutta kovin suurta hyötyä noista ei saanut, vaikka muutoin olikin toimiva esitys.
Metro ja S.T.A.L.K.E.R. -sarjojen pelit ainakin pitäisi saada ryssänkielisiksi helposti. Itseäkin toi kieli kiinnostaisi, on ainakin hitusen hyödyllisempi kuin kouluvuosien pakkoruotsi. Kyrilliset aakkoset on hallussa, mutta sitä pidemmälle en ole juuri päässyt. Joskus sitten junalla rajan yli opiskelemaan.
whatever kirjoitti:Itseäkin toi kieli kiinnostaisi, on ainakin hitusen hyödyllisempi kuin kouluvuosien pakkoruotsi. Kyrilliset aakkoset on hallussa, mutta sitä pidemmälle en ole juuri päässyt. Joskus sitten junalla rajan yli opiskelemaan.
Joni Ahonen kirjoitti:whatever kirjoitti:Gigante kirjoitti:Meitsillä on ollut tässä idea, jonka haluaisin laittaa kokeiluun:
Koska taannoin englanninkielisiä pelejä pelatessa sai rutosti motivaatiota englanninoppimiseen, niin mietin voisiko samaa käyttää myös venäjän oppimiseen.
Tietääkö kukaan peliä, jossa ilmenisi venäjän kieltä joko puhuttuna/kirjoitettuna, mutta kuitenkin niin että olisi englannin kieltä tarvittaessa esillä jossain? Esim. Cold Fearissä ilmeni kyllä kyrillisiä kirjaimia ja pari lausetta, mutta kovin suurta hyötyä noista ei saanut, vaikka muutoin olikin toimiva esitys.
Metro ja S.T.A.L.K.E.R. -sarjojen pelit ainakin pitäisi saada ryssänkielisiksi helposti. Itseäkin toi kieli kiinnostaisi, on ainakin hitusen hyödyllisempi kuin kouluvuosien pakkoruotsi. Kyrilliset aakkoset on hallussa, mutta sitä pidemmälle en ole juuri päässyt. Joskus sitten junalla rajan yli opiskelemaan.
Itsekin olin ehdottaa Metroa. Mietin, että eikös monissakin peleissä olisi mahdollisuus vaihtaa kieli venäjäksi, mutta ei nähtävästi olekaan.whatever kirjoitti:Itseäkin toi kieli kiinnostaisi, on ainakin hitusen hyödyllisempi kuin kouluvuosien pakkoruotsi. Kyrilliset aakkoset on hallussa, mutta sitä pidemmälle en ole juuri päässyt. Joskus sitten junalla rajan yli opiskelemaan.
Mieluusti ottaisin pakkovenäjän kuin -ruotsin, jos olisi pakko valita. Hyödyllisempi kieli, mutta helvetin vaikea.
Kallu kirjoitti:^ Kyllähän tuo korporaatio-Amerikan meininki on absurdia. Huvittavaa, että niin monen mielestä sama periaate toimii terveydenhuollossa. Ehkä jossain vaiheessa tajuavat äänestää valtaan jonkun järkevän.
Silence kirjoitti:Plus lisäongelmaksi nousee se että melkein jokainen iso kustantaja on hylännyt suuren määrän pelien tekemisen ja keskittynyt tähän helvetin kirottuun "Games as a servie" -malliin. Omana pelaamisen kulta-aikanani (90-luvun loppu, 2000-luvun alku) esim Ps1 ja Ps2 hyllyt olivat pullollaan erilaisia pelejä ja jopa samalta julkaisijalta. Nyt firmat keskittyvät games as a service mallissa parin vuoden aikana kahteen-kolmeen peliin suunnitelumallilla "meillä on pelille 5-10 vuotissuunnitelma" eli ei tarvitse tehdä pelejä kun voidaan keskittyä lypsäämään vain tätä yhtä tuotetta ja kerämään rahaa.
Paitsi että jokainen peli on hetkensä tuote ja tiettynä hetkenä kuumaa kamaa. Ja toisena ei enää. Ja sitten kun pelaajien kiinnostunut siirtyy seuraavan peliin niin julkaisijalla ei olekkaan yllättäen mitään millä iskeä itse markkinarakoon omalla uudella tuotteella vaan ovat ihan tyhjän päällä. Ja silloin alkaa porukan vähennys kun ei tehtykkään enemmän rahaa kuin maailmassa on.
ForWeAreMany kirjoitti:Mä oon hämmentyny että Capcom on siirtynyt pikkuhiljaa poispäin tällasesta mallista vaikka viis vuotta takaperin lafkan toiminta oli aivan täyttä kuraa. Tää RE2maken ja DMC5:n suosio on ehkä avannu silmiä sen suhteen et menestykselle vieläkin tärkeintä on tyytyväiset fanit eikä se että saadaan puolipakollisilla mikromaksuilla saatananmoinen kasa rahaa haalittua.
Silence kirjoitti:RE2 remake ja Devil May Cry 5 ovat kuitenkin täysin varmanpäälle pelaamista Capcomilta. Helpoilla nimikkeillä lompakon täyttöä kaiken epävarmuuden keskellä.
RE2 remakea on pelaajien keskuudessa itketty kuorolla vuodesta 2002 lähtien ja huuto on vain voimistunut viimeisen kuuden vuoden aikana. Ja DMC5 taas on fanien helppoa hieromista epäonnistuneen reboottauskeskisormen jälkeen. Ja jos olen käsittänyt oikein niin vitonen ollaan hukuttamassa mikromaksuihin, mm etenemistä helpottavilla hahmonkehitysmaksuilla.
RE2 taas tuntuu toisen ääripääkalastelun testaamiselta. Kalastellaan massoja tekemällä pelistä mahdollisimman massoille sopiva perus-third person over the shoulder shootter ja varovasti myydään lisäasuja ja mahdollisia dlc lisäseikkailuita sitten myöhemmin kylkiäisenä. Noh mutta pointsit tekijöille kuitenkin siitä että kutsuvat uutta RE2sta Reimaginationiksi eivätkä remakeksi.
Silence kirjoitti:RE2 taas tuntuu toisen ääripääkalastelun testaamiselta. Kalastellaan massoja tekemällä pelistä mahdollisimman massoille sopiva perus-third person over the shoulder shootter
Kallu kirjoitti:Silence kirjoitti:RE2 taas tuntuu toisen ääripääkalastelun testaamiselta. Kalastellaan massoja tekemällä pelistä mahdollisimman massoille sopiva perus-third person over the shoulder shootter
Ei ehkä ihan pidä paikkaansa.
Silence kirjoitti:Kallu kirjoitti:Silence kirjoitti:RE2 taas tuntuu toisen ääripääkalastelun testaamiselta. Kalastellaan massoja tekemällä pelistä mahdollisimman massoille sopiva perus-third person over the shoulder shootter
Ei ehkä ihan pidä paikkaansa.
Mjaa…. Mikä se sitten on?
Kallu kirjoitti:Ensinnäkään se ei ole shootteri. Se, että pelissä ammutaan ei tee siitä shootteria. RE2 remake on survival horroria, aivan kuten alkuperäinenkin. Gears Of Warit ovat shoottereita; mikäli vertaat näiden gameplaytä, niin toivottavasti huomaat että ne ovat hieman eri planeetalta. Toisekseen RE2:sta puuttuu varsinkin "perus" shoottereille ominaisia piirteitä, esim. cover-systeemi. Ja jos halutaan puhua massojen kalastelusta, niin Capcomhan on päinvastoin siirtynyt tästä poispäin. RE6 on oiva esimerkki pelistä, mikä yrittää tarjota kaikille jotain, eli "kalastella massoja". RE7 ja RE2 Remake ovat selkeästi enemmän suunnattu sarjan "core audiencelle".
ForWeAreMany kirjoitti:Tässä pitää muistaa että Silencellä ei oo RE2makesta mitään ensikäden kokemusta nii ei kannata tosissaan reagoida täysin perusteettomaan vinkumiseen.
MassDistraction kirjoitti:Vaikka RE6 on yhäkin yksi sarjan myydyimpiä tekeleitä, siitä huolimatta että monet kieltävätkin moisen totuuden ja korvaavat sen omilla nostalgiahuuruillaan, ja tuotti Capcomille paljon rahaa julkaisussa, pitkän ajan ennusteella monet tuon ajan (eli siinä 2012 paikkeilla) tuotokset eivät kantaneet kovin pitkälle ja Capcom oli rahallisissa vaikeuksissa parin vuoden päästä. Muistaakseni pahimmilla hetkillä firman tilillä ei puhuttu miljoonista vaan korkeintaan sadoista tuhansista. Tästä Capcom silti pääsi yllättävän hyvin nousemaan, sillä helpot uudelleenjulkaisut toivat mukavasti lisäpääomaa jolla oletettavasti saatiin myös RE7 ja RE2:n pelimoottorina toimiva RE Engine kasaan ja voi pojat, vuosien 2017 ja 2018 väli olikin melko yllättävä menestys.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa