Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
Tohtori Freeman kirjoitti:En nyt kiistä että peli olisi aikalaisekseen hyvä, mutta tämä dreamcast ja ps2 julkaisupelien aikakausi alkaa olemaan siinä rajoilla, että muutaman vuoden päästä näitä 3D pelejä ei ainakaan milleniaanit pelais. (oma raja menee varmaan Conkerissa). Sen sijaan 2D grafiikat jopa 8 bittiseltä ajalta kestää aikaa paljon paremmin.
ForWeAreMany kirjoitti:ellen sit oikeasti oo ainoo joka kelailee et "hehe ps1 oli parempi ku 3 xD".
Siirränpä keskustelun tänne nii ei tarvi Gigsun roudailla postauksia eri nurkkaan. Ei tarvi kiittää!
Kallu kirjoitti:Gigante kirjoitti:Baldurs Gate Enhanced Edition tuli aloiteltua jokunen viikko sitten ja nyt pääkamppanjan jälkeen jatkuu Siege of Dragonspearin merkeissä.
Oletko muuten pelannut alkuperäistä? On jo pitempään pitänyt pelata BG:t mutta en osaa päättää hankinko alkuperäisen vai EE:n.
Gigante kirjoitti:Kallu kirjoitti:Gigante kirjoitti:Baldurs Gate Enhanced Edition tuli aloiteltua jokunen viikko sitten ja nyt pääkamppanjan jälkeen jatkuu Siege of Dragonspearin merkeissä.
Oletko muuten pelannut alkuperäistä? On jo pitempään pitänyt pelata BG:t mutta en osaa päättää hankinko alkuperäisen vai EE:n.
Alkuperäistä en sinänsä pelannut ole (vaikka kokoelmapaketti levymuodossa löytyy), mutta tsekannut olen kuitenkin videomatskua vertailumielessä. Mielestäni kuitenkin nykyisessä EE:ssä ei pahemmin moitittavaa löydy, muuta kuin valikkodesignin "räikeys" ja välianimaatioiden vaihtaminen jäykkiin (vaikkakin pirun hyvännäköisiin), still-kuviin.
Mikäli tietenkin harrastaa modikulttuuria ja fanien väännöksiä, voi alkup. versio olla paikallaan, mutta EE pitää sisällään puolestaan reippaasti bugikorjauksia ja muutamia varteenotettavia lisäyksiä, mm. uudet tiimihahmot ja paremmin säädettävä kumppanien tekoälykäyttäytyminen.
Toki ensimmäinen BG (alkup. ja EE) on ns. 'heikompi' esitys verrattuna BG2:een, josta osattiin ottaa sittemmin irti rutosti enemmän, mutta näinkin iäkkään pelin kannalta on osattava varautua vähän erilaiseen, ns. vanhentuneeseen pelimekaniikkaan verrattuna nykyisiin ropeihin.
Lyhyesti siis, mikäli Steam, Gog tvs. löytyy, niin EE on ihan hankkimisen väärti viritys. Fanimodien suhteen en mene sanomaan mitään, mutta kuulemma joidenkin pitäisi olla ihan EE yhteensopivia.
"Butt-kicking for goodness! "
...
Näin BG/BG2 ja IWD:tä pelanneena voin antaa pari neuvoa:
-Kun luot päähahmoa, varmista että statsien luonnissa nopanheitoksi tulee vähintään se 85 pistettä.
- Pidä varas tahi jokin varkaantapainen tiimissä. Tulee tyrmien tonkiminen vähemmän vituttavaksi kokemukseksi kun ansat voi purkaa.
- Parantaja ei ole välttämättä pakollinen hankinta kuin vasta kakkososassa, silloin siihen työhön kelpaa druidi tahi pappi(cleric)
- Mikäli haluat pitää pahishahmon tiimissä, älä anna maineen (reputation) nousta kahdeksaantoista pinnaan saakka.
- Inkvisiittori on loistava valinta, jos tahtoo tehdä hahmosta kunnon maagintappajan
Gigante kirjoitti:Lähiaikoina onkin tullutkin kelpo määrä vahvistuksia/trailereita eri peleille.
Baldurs Gate 3, Wasteland 3, "Switcher III", NMH 3, Spyron remasteroinnit Switchille, Final Fantasy seiskan remakea, Luigis Mansion 3, Links Awekening sekä "Heraldian Kadenssi"/ Cadence of Hyrule, mutta VUI PERHANA, kyllä uutinen/traileri Breath of Wildin jatko-osalle tuli niin puskista että ei mitään rajaa...
N'yesyesyesyesyesyesyesYES!
Joni Ahonen kirjoitti:Half-Life 2
Kampanja loppui juuri sopivasti, kun alkoi jo vähän puulta maistumaan isojen tuhoajakävelijöiden kurmottaminen singoilla. Ei tämä todellakaan nyt mikään paras peli ansaitse olla edes vuonna 2005, mutta menevää ja toimivaa paukuttelua kyllä, joka sopii mielikuvituksettomille ihmisille. Nintendon peleistä olen tainnut liikaa tottua vaihteleviin maailmoihin ja tunteisiin vetoaviin kohtauksiin, sellaista Puolielämä ei tarjonnut, kun kyhjötät puolet peliajasta pimeissä maanalaisissa tunneleissa ja tympeissä toimistorakennuksissa tappaen samanlaisia kasvottomia maalitauluvihollisia. Peli on kuitenkin tosi vaihteleva ja tykkäsinkin paljon siitä kuinka välillä ajellaan vesiskootterin kaltaisella vehkeellä avoimissa alueilla, saadaan mukaan niin suuria torakka- kuin ihmisapureitakin ja päästään graviaatoripyssyllä leikkimään, vaikkei tosin mitään puzzleja sen varaan ole juuri rakennettu.
Half-Life 2 on komeasti skripattu peli ja animaatiot toimivat. Se "siellä-olon"-tunteen pitäisi olla siis täydellinen, mutta pelissä kaksi emämokaa, jotka estävät samaistumisen. Ensinäkin Gordonin kehoa ei näe, eli pelaaja on vain leijuvatappokamera. Toinen ongelma on Gordonin mykkyys. En näe päähenkilön mykkyyttä varsinaisesti ongelmana, mutta Half-Lifen kaltaisessa pelissä Gordon olisi saanut edes puhkua juostessa ja ähkiä ottaessaan damagea vastaan. Joo, ei Linkkikään puhu Zeldoissa, mutta ei tarvitsekaan, koska hahmon näkee ja kuulee ja pystyy siitä huolimatta tuntemaan, että se on olemassa. Freeman on vain leijuva kamera.
Half-Life 2 on todella mukiinmenevä räiskintä, jossa ei ole kuitenkaan varsinaisesti mitään ihmeellistä ollut edes vuonna 2005. Se näyttää edelleen hyvältä ja sitä on mukava pelata lyhyissä pätkissä. Mitään siitä ei juuri mieleen pahemmin jää ja kokemus on pidemmän päälle puuduttava, joten palaa Episodeihin myöhemmin, kun olen ensin Portalin läpäissyt.
90
Tohtori Freeman kirjoitti:Joni Ahonen kirjoitti:Half-Life 2
Kampanja loppui juuri sopivasti, kun alkoi jo vähän puulta maistumaan isojen tuhoajakävelijöiden kurmottaminen singoilla. Ei tämä todellakaan nyt mikään paras peli ansaitse olla edes vuonna 2005, mutta menevää ja toimivaa paukuttelua kyllä, joka sopii mielikuvituksettomille ihmisille. Nintendon peleistä olen tainnut liikaa tottua vaihteleviin maailmoihin ja tunteisiin vetoaviin kohtauksiin, sellaista Puolielämä ei tarjonnut, kun kyhjötät puolet peliajasta pimeissä maanalaisissa tunneleissa ja tympeissä toimistorakennuksissa tappaen samanlaisia kasvottomia maalitauluvihollisia. Peli on kuitenkin tosi vaihteleva ja tykkäsinkin paljon siitä kuinka välillä ajellaan vesiskootterin kaltaisella vehkeellä avoimissa alueilla, saadaan mukaan niin suuria torakka- kuin ihmisapureitakin ja päästään graviaatoripyssyllä leikkimään, vaikkei tosin mitään puzzleja sen varaan ole juuri rakennettu.
Half-Life 2 on komeasti skripattu peli ja animaatiot toimivat. Se "siellä-olon"-tunteen pitäisi olla siis täydellinen, mutta pelissä kaksi emämokaa, jotka estävät samaistumisen. Ensinäkin Gordonin kehoa ei näe, eli pelaaja on vain leijuvatappokamera. Toinen ongelma on Gordonin mykkyys. En näe päähenkilön mykkyyttä varsinaisesti ongelmana, mutta Half-Lifen kaltaisessa pelissä Gordon olisi saanut edes puhkua juostessa ja ähkiä ottaessaan damagea vastaan. Joo, ei Linkkikään puhu Zeldoissa, mutta ei tarvitsekaan, koska hahmon näkee ja kuulee ja pystyy siitä huolimatta tuntemaan, että se on olemassa. Freeman on vain leijuva kamera.
Half-Life 2 on todella mukiinmenevä räiskintä, jossa ei ole kuitenkaan varsinaisesti mitään ihmeellistä ollut edes vuonna 2005. Se näyttää edelleen hyvältä ja sitä on mukava pelata lyhyissä pätkissä. Mitään siitä ei juuri mieleen pahemmin jää ja kokemus on pidemmän päälle puuduttava, joten palaa Episodeihin myöhemmin, kun olen ensin Portalin läpäissyt.
90
Jee minäkin pääsen maanantai avautumaan!
Korjataan vähän että peli ilmestyi 2004, jolloin pelimaailma oli pikkasen erilaisempi. Visuaalisesti peli oli kyllä nätti, mutta nykyään vähän karu. Ja hahmoja on vaikea ottaa enään vakavasti, kiitos Garrysmodin ja siitä tehtyjen tuhansien videoiden. Ja vaikka minä yleensä inhoan mykkiä pelihahmoja (Isac, Artiom ja kaikki battledutyt), half lfe 2 on säännön vahvistava poikkeus. Itseasissa minusta tuntui kuin seuraisin Alyxin tarinaa. Se töttö on niin hienosti animoitu ja ääninäytelty että en mihinkään pelihahmoon aikaisemmin pystynyt immersoitumaan niin hyvin ja se sai jopa unohtamaan Gordonin olemassaolon.
Half life 2 omasi myös poikkeuksellisen hienon fysiikkamoottorin, joka itsessään oli ihmeellinen tuohon aikaan. Paitsi puzzleissa, myös taisteluissa sen huomaa kun gravitygunilla pääsee epäsuorasti pistämään combineja ja headcrab zombeja pinoon.
Tämä taas on makuasioita, mutta olen itse hulluna half life 2 tyyliseen, vähän postapocalyptimaiseen rappioromantiikkaan, kuten fallout ja metro peleissä. Ja vaikka peli onkin purkimainen, matkan varrelle mahtui paljon kerättävää ja tutkittavaa pelaajalle. Hyvänä esimerkkinä pelin paras kenttä, joka oli ajo-osuus hiekkarannoilla. Oli mielenkiintoista vain miettiä että keitä täällä oli aikaisemmin asunut, mitä heille on tapahtunut, keitä täällä on käynyt myöhemmin jättämässä grafiitit, mitä ne viestittävät? Tämä ranta oli tosi melankolinen mesta, kuten Majula dark soulissa.
Jopa tätä kirjoittaessa rupesi tekeen mieli palata pelin pariin. Onneksi peliin on tulossa VR modi, jota odotan kovasti.
Alyxista tykkäsin itsekin, mutta häntä ei pelissä kyllä nähdä kuin noin 40 % koko peliajasta, joten siltä osin en osaa yhtyä näkemykseesi että seuraisin Alyxin tarinaa.
näin lyhyesti, että jos oikean maailman fysiikat toimisivat samaan tapaan kuin esim. Garrysmodissa, niin puolet meistä olisi vainaa varmaan jo yrittäessään kiinnittää taulua seinälle (varsinkin kun kyseinen taulu lähtee varoittamatta lentämään kuin ammus kiväärin piipusta).
Mitä itse olen Alyxistä mieltä, niin olen erittäin kiitollinen muijan kuolemattomuudesta.
Tohtori Freeman kirjoitti:Mitä itse olen Alyxistä mieltä, niin olen erittäin kiitollinen muijan kuolemattomuudesta.
Itseasiassa tyttönen ei ole kuolematon. Muutaman kerran kun viholliset onnistuivat kunnolla vyörymään päälle niin peli katkesi kun tyttö muuttui räsynukeksi.
Joni Ahonen kirjoitti:Gigsuu tänne heti kans!!
https://pelaaja.fi/uutiset/kahvit-tulil ... jastettiin
Joni Ahonen kirjoitti:Taidan nähdä unta, vai mitä Zach?
Gigsuu tänne heti kans!!
https://pelaaja.fi/uutiset/kahvit-tulil ... jastettiin
En olisi ikinä, siis ikinä, osannut haaveilla Deadly Premonitionin saavan jatkoa vieläpä vain Switchillä.
Huomenna varmaan pääsen harrastamaan kimppakivaa missien kanssa ja voitan lotossa.
Salem kirjoitti:Joni Ahonen kirjoitti:Taidan nähdä unta, vai mitä Zach?
Gigsuu tänne heti kans!!
https://pelaaja.fi/uutiset/kahvit-tulil ... jastettiin
En olisi ikinä, siis ikinä, osannut haaveilla Deadly Premonitionin saavan jatkoa vieläpä vain Switchillä.
Huomenna varmaan pääsen harrastamaan kimppakivaa missien kanssa ja voitan lotossa.
Tätä peliä ei olisi itse Francis York Morgankaan osannut ennustaa vaikka Polly olisi tarjonnut aamukahviin kermaa maidon sijasta. Erinomainen syy olla Switchin omistaja, vaikkakin olen samaan aikaan paitsi hypeissäni, myös kauhuissani siitä mitä tuleman pitää. Loppujen lopuksi Deadly Premonition on kumminkin sellainen peli että kaikkien väärien planeettojen piti osua täydelliseen linjaan keskenään sen siittämisen yhteydessä. Pelkään vain että saadaanko moinen hullu nerokkuus tuotua takaisin uuteen peliin ilman että se vaikuttaisi teennäiseltä. Toivoa sopii.
Kenties pian saamme myös uutisen että Francis York Morgan saapuu Smash Brosiin? Amazing!
Nikkeli94 kirjoitti:Onkos muuten mistään kotoisin tuon Deadly Premonitionin PC-käännös?
Nikkeli94 kirjoitti:Onkos muuten mistään kotoisin tuon Deadly Premonitionin PC-käännös?
Gigante kirjoitti:Kyllähän tuon sai pelattua läpi, mutta QTE:t ovat aivan armottomat (liikaa nappeja), grafiikka tuppaa bugittamaan kiusallisesti, ruudunpäivitys ei tahdo aina pysyä hahmon tahdissa ja kaatusihan tuo muutamaan otteeseen.
Tohtori Freeman kirjoitti:Steamissa saa ilmaiseksi yhden lempipeleistäni. Total war shogun 2, voi perjantaihin mennessä sieltä lunastaa. Audiovisuaalisesti peli on aivan mestariteos. Käyttöliittymä ja grafiikka on kuin suoraan feodaalijapanin museosta. Taistelut tuntuvat ja näyttävät hyviltä, mitä ei voi sanoa kaikista muista sarjan peleistä. Pelin musiikkikin on niin hyvää, että sitä on käytetty jopa taitoluistelukisoissa.
:D kannattaa kattoo nopee
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa