Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
Silence kirjoitti:Ilmeisesti itseltäni on mennyt kokonaan ohi että EA on vaihtanut kokonaan uuteen alustaan pelipuolensa. TAAS yksi *uusi* ja *parempi* ja *uudelleenbrändätympi* "netflix"-pelialusta mikä pakotetaan vanhan ja toimivan tilalle
Silence kirjoitti:David Lynchin se alkuperäinen Twin Peaks on saamassa fanitekeleenä nimikkopelin klassisella PS1-kauhu toteutuksella. Twin Peaks: Into the Night. Demo on jo pelattavissa.
Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=nvii7t61BM4
https://blueroseteam.itch.io/twin-peaks-into-the-night
https://www.comingsoon.net/games/news/1319919-twin-peaks-game
Kiehtovalta näyttää.
Tuo erittäin vahvasti mieleen Deadly Hill Silent Premonitionin...
Silence kirjoitti:David Lynchin se alkuperäinen Twin Peaks on saamassa fanitekeleenä nimikkopelin klassisella PS1-kauhu toteutuksella. Twin Peaks: Into the Night. Demo on jo pelattavissa.
Salem kirjoitti:
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom...tästä olen täydellisen samoilla linjoilla kuin Breath of the Wildista aikoinaan. Ei ole minun Zeldani. Ymmärrän viehätyksen, mutta itse koen ettei peli yksinkertaisesti oikeuta mitenkään massiivista kokoaan. Kaikki tuntuu vain niin tyhjältä, ja ainoat tutkimisesta saamasi palkkiot tuntuvat olevan joko Korokit tai aseet jotka hajoavat parin taistelun jälkeen. Shrinet nyt toki, mutta niidenkin puzzlet ottaisin paljon mieluummin osana isompaa, hyvin suunniteltua dunkkua kuin tällaisina one-off ratkaisuina joista palkkioksi on helppo lypsää itselleen sydämiä ja staminaa. Toki tässä pelissä dunkkuihin on panostettu enemmän kuin BotWssa, mutta edelleen tässä on alati läsnä se tunne, että kaikki kiinnostava on tapahtunut jo aikaa sitten, ja sinä olet vain paikalla siivoamassa bileiden sotkuja. Yhtenäisen seikkailun tunne puuttuu, ja minulle se on juuri se, jonka vuoksi Zeldoja pelaan.
Tätäkään peliä en ole vielä pelannut läpi. Voihan siis olla että loppupuolella tapahtuu jotain joka räjäyttää tajuntani ja tukkii negatiivisen turpani. Olen kuitenkin upottanut siihen niin monta tuntia, koluten niin Hyrulen pinnalla, alla kuin taivaallakin, että uskallan olettaa pelin näyttäneen jo suurimman viehätyksensä.
Joni Ahonen kirjoitti:Salem kirjoitti:
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom...tästä olen täydellisen samoilla linjoilla kuin Breath of the Wildista aikoinaan. Ei ole minun Zeldani. Ymmärrän viehätyksen, mutta itse koen ettei peli yksinkertaisesti oikeuta mitenkään massiivista kokoaan. Kaikki tuntuu vain niin tyhjältä, ja ainoat tutkimisesta saamasi palkkiot tuntuvat olevan joko Korokit tai aseet jotka hajoavat parin taistelun jälkeen. Shrinet nyt toki, mutta niidenkin puzzlet ottaisin paljon mieluummin osana isompaa, hyvin suunniteltua dunkkua kuin tällaisina one-off ratkaisuina joista palkkioksi on helppo lypsää itselleen sydämiä ja staminaa. Toki tässä pelissä dunkkuihin on panostettu enemmän kuin BotWssa, mutta edelleen tässä on alati läsnä se tunne, että kaikki kiinnostava on tapahtunut jo aikaa sitten, ja sinä olet vain paikalla siivoamassa bileiden sotkuja. Yhtenäisen seikkailun tunne puuttuu, ja minulle se on juuri se, jonka vuoksi Zeldoja pelaan.
Tätäkään peliä en ole vielä pelannut läpi. Voihan siis olla että loppupuolella tapahtuu jotain joka räjäyttää tajuntani ja tukkii negatiivisen turpani. Olen kuitenkin upottanut siihen niin monta tuntia, koluten niin Hyrulen pinnalla, alla kuin taivaallakin, että uskallan olettaa pelin näyttäneen jo suurimman viehätyksensä.
Jooh, multakin jäi tämä kesken ja komppaan ajatuksiasi. Kyllähän Tears of Kingdom on mestariteos omassa sarjassaan ja peli vaatii keskittymistä, mutta muistan aina sen hetken työpaikan ruokalassa lukiessani Pelaajaa, jossa Eiji Aonuma kertoi suurten avointen maailmojen tulleen jäädäkseen Zeldoihin. Tunsin sydämessäni haikeuden pistoksen. Haluan pelin kyllä pelata kunnolla läpi ja kertoilla mielipiteeni siitä sitten täällä. Hyvin sama pelihän tämä on edellisen kanssa ja mahtavia ideoita on monen pelin tarpeisiin. Silti minä tykkään niistä tiukemmista juoni-Zeldoista puoliavoimella ympäristöllä enemmän. Ymmärrän toki niitäkin, joille nämä maistuvat kuin suklaa meikäläiselle.
Joni Ahonen kirjoitti:Hyvä listaus ja Lies of P kiinnostelee eniten. Viestiäsi ja monien muidenkin juttuja lukiessa vain ihmettelen miten niin monella tuntuu olevan aikaa ja mielenkiintoa hakata pelejä new game +:lla monta kertaa lävitse lyhyen ajan sisään? Pelaan äärettömän harvoin pelejä uudelleen, ellei aikaa ole kulunut vuosia tai vuosikymmentä. Ainoastaan RE4 Remaken haluaisin pelata uudelleen, mutta muistan vain ihmetelleeni, kun Tuben kommenteissa moni hehkuttaa pelaavansa viidettä kierrosta reilun kuukauden sisään?! Miten ihmeessä teillä on muka aikaa?
Salem kirjoitti:Itsellenikin on hyvin harvinaista tarttua NG+:aan. Vielä harvinaisempaa että teen sen kahden pelin kanssa samana vuonna. Dead Spacen kanssa se oli oikeastaan vahinko. Halusin alkuun vain testata miten vaikeusaste vaikuttaa vihollisiin, mutta eteneminen oli niin nopeaa tappiinsa päivitetyllä aseella ja pukupäivityksillä että samoilla vauhdeilla meni sitten läpi uudestaan ja koppasi pari ylimääräistä trophya siinä samassa. Samoin P:n kanssa edistys oli todella nopeaa kun vanhat päivitykset sai pitää. Tuossa pelissä viholliset eivät skaalaudu kovinkaan jyrkästi new game +:n mukana, joten olet hyvin nopeasti tilanteessa jossa jyräät melkein kaiken allesi vaivatta, poislukien pari bossia. Pelin valhe-systeemi toimi omanlaisenaan houkuttimena nähdä millainen vaikutus valehtelulla ja totuuden puhumisella on tarinan kannalta.
Salem kirjoitti:Ajallisestihan tuon voi miettiä niin, että katsooko ennemmin vaikkapa elokuvan tai muutaman jakson jotain sarjaa, vai nysvääkö sen saman ajan konsolinsa äärellä. Itselläni kun noiden leffojen ja sarjojen katselu on aika minimaalista, niin se sama vapaa-aika on sitten avoinna pelaamiselle. Toki jos olisi fiksu ja vastuullinen aikuinen, sen ajan voisi käyttää vielä paljon paremminkin, mutta noh...
Silence kirjoitti:Tällainen tuli vastaan...
Youtubekanava Indigo Gaming teki ihan mielenkiintoisen katsauksen Remedyn Alan Waken evoluutiosta. Open world-pelistä nykymuotoonsa:
https://www.youtube.com/watch?v=oBhtqtIKhPg
Silence kirjoitti:Joo, mutta nämä ovat asioita mihin ei kuulu vain suhtautua "no sellaista se nyt vain on"-asenteella.
Eniten tässä ihmetyttää ja kauhistuttaa se miten passiivisesti kaikki ottavat tämän nykymenon vastaan kuin se olisi normaali asioiden kehitys, eikä missään nähdä mitään vikaa.
Silence kirjoitti:Uusinta Final Fantasyakin on kehuttu kaikkialla hyväksi peliksi, mutta myös sanottu ettei sillä ole oikeastaan mitään tekemistä Final Fantasyn kanssa, vaan että se on enemmäkin kuin mikä tahansa länsimainen toiminta rpg ja Game of Thrones-kopio. Yay, miten hieno evoluutiosuunta lumoavasta ja värikkäästä japanilaisesta fantasiaroolipelistä Taas yhdeksi harmaaksi länsipökäleeksi.
Blood Omen 2 (GC)
Tätä koitin pelata viimeinkin, kun hyllyssä pölyä keräsi, mutta jostakin kumman syystä peli ei suostunut ekan illan jälkeen tallentamaan. Vaikka checkpointeja ja jopa vapaa tallennus löytyy, niin mitään ei levylle tallennu...? Ei auttanut muistikortin tyhjentäminen turhista tallennuksista. En löytänyt netistäkään tähän mitään apua ja ihmettelen missä vika, kun ei levykkeissä pitäisi olla kasettien paristotallennuksia vastaavaa sydeemiä. Jätin kokonaan kesken, vaikka hetken pohdin rykäistä koko pelin kerralla läpi, mutta vaikea eka bossi aiheutti liikaa harmaita hiuksia ryhtyä moiseen suoritukseen. Ihan keskitason peliltä vaikutti, jonka olisin voinut mielelläni kerran läpäistä.
Gigante kirjoitti:Blood Omen 2 (GC)
Tätä koitin pelata viimeinkin, kun hyllyssä pölyä keräsi, mutta jostakin kumman syystä peli ei suostunut ekan illan jälkeen tallentamaan. Vaikka checkpointeja ja jopa vapaa tallennus löytyy, niin mitään ei levylle tallennu...? Ei auttanut muistikortin tyhjentäminen turhista tallennuksista. En löytänyt netistäkään tähän mitään apua ja ihmettelen missä vika, kun ei levykkeissä pitäisi olla kasettien paristotallennuksia vastaavaa sydeemiä. Jätin kokonaan kesken, vaikka hetken pohdin rykäistä koko pelin kerralla läpi, mutta vaikea eka bossi aiheutti liikaa harmaita hiuksia ryhtyä moiseen suoritukseen. Ihan keskitason peliltä vaikutti, jonka olisin voinut mielelläni kerran läpäistä.
Onko gamecubessa ihan nintendon oma muistikortti? Olen lukenut, että jotkin pelit kuten Wind Waker eivät jostakin syystä tunnista kolmannen osapuolen muistikortteja.
Pelin eka bossitaisto osaa olla petollisen vaikea, varsinkin jos siihen menee siinä uskossa että sitä vastaan tapellaan tavanomaisesti tai rehdisti. Oikeastaan kaikki bossitaistot ovat kukin omanlaisia puzzlejaan, joihin hyödynnetään juuri opittua kykyä ja ekan bossin tapauksessa on hyvä osata masteroida "Fury". Eli torju tämän iskuja kunnes saat mittarin täyteen ja tinttaa tätä turpiin (torju myös keltaiset iskut, mutta väistä punaisia). Pari perille osunutta iskua ja kakkoserässä tarvitaan sitten eri lähestymistapaa, joka on aika helppo päätellä.
Joni Ahonen kirjoitti:Grand Theft Auto: Vice City (XBOX)
Tämän hommasin jo yli vuosi sitten synttärilahjaksi itselleni ja nyt sitten vasta ajattelin korkata, kun tulin maalle vanhempien luokse pidemmäksi aikaa. Täällä metsän siimeksessä räntäsateessa voi juuri mitään tehdä, joten virtuaalimatka lämpimään Vice Cityyn/Miamiin on enemmän kuin viihdyttävää. Kokemusta minulla on vain GTA IV:n pelaamisesta viidentoistavuoden takaa, mutta hauska kuinka samoilla raiteilla nämä GTA-pelit kulkevatkaan, joten olin heti kotonani. Vähän kyllä kesti asettaa omat päänsisäiset grafiikka-asetukset siihen 2003 vuoden kohtaan, mutta pian pehmeän värikäs ulkoasu kyllä ihastutti, vaikka hahmot näyttävät osa vaikeasti kehitysvammaisilta.
Pelin maailma on todellakin nykymittapuun peleihin verrattuna hiekkalaatikkoon verrattavissa, mutta itse vaan tykkään tiiviimmistä alueista, jossa pääsee nopeammin paikasta toiseen. Se kiva näissä vanhoissa peleissä onkin, että tekniset rajoitukset pakottaa tekemään tiiviitä seikkailuja. Hauskaa ja liukuvaa kaahailua harrastaa ilokseen ja pelin radiokanavissa on fiilistä. Ymmärrän hyvin miksi tästä kohkattiin niin kovasti.
Blood Omen 2 (GC)
Tätä koitin pelata viimeinkin, kun hyllyssä pölyä keräsi, mutta jostakin kumman syystä peli ei suostunut ekan illan jälkeen tallentamaan. Vaikka checkpointeja ja jopa vapaa tallennus löytyy, niin mitään ei levylle tallennu...? Ei auttanut muistikortin tyhjentäminen turhista tallennuksista. En löytänyt netistäkään tähän mitään apua ja ihmettelen missä vika, kun ei levykkeissä pitäisi olla kasettien paristotallennuksia vastaavaa sydeemiä. Jätin kokonaan kesken, vaikka hetken pohdin rykäistä koko pelin kerralla läpi, mutta vaikea eka bossi aiheutti liikaa harmaita hiuksia ryhtyä moiseen suoritukseen. Ihan keskitason peliltä vaikutti, jonka olisin voinut mielelläni kerran läpäistä.
Salem kirjoitti:Joni Ahonen kirjoitti:
Blood Omen 2 (GC)
Tätä koitin pelata viimeinkin, kun hyllyssä pölyä keräsi, mutta jostakin kumman syystä peli ei suostunut ekan illan jälkeen tallentamaan. Vaikka checkpointeja ja jopa vapaa tallennus löytyy, niin mitään ei levylle tallennu...? Ei auttanut muistikortin tyhjentäminen turhista tallennuksista. En löytänyt netistäkään tähän mitään apua ja ihmettelen missä vika, kun ei levykkeissä pitäisi olla kasettien paristotallennuksia vastaavaa sydeemiä. Jätin kokonaan kesken, vaikka hetken pohdin rykäistä koko pelin kerralla läpi, mutta vaikea eka bossi aiheutti liikaa harmaita hiuksia ryhtyä moiseen suoritukseen. Ihan keskitason peliltä vaikutti, jonka olisin voinut mielelläni kerran läpäistä.
Voipi vaan sun tapauksessa olla, että joudut turvautumaan siihen ysäriltä tuttuun pelitaktiikkaan, että koneen virrat jätetään yön yli päälle ettei progressi katoa.
Silence kirjoitti:Oho, Ihan tyhjästä ilmestyi juuri todellinen yllätyspeli: RAUNIOT on kotimainen Fallout-henkinen isometric point and click selviytymispeli ihan suomalaisessa maailmanlopun maailmassa.
Näyttää olevan vielä suomenkielinenkin ääninäyttelyn osalta.
PT2 kirjoitti:Silence kirjoitti:Oho, Ihan tyhjästä ilmestyi juuri todellinen yllätyspeli: RAUNIOT on kotimainen Fallout-henkinen isometric point and click selviytymispeli ihan suomalaisessa maailmanlopun maailmassa.
Näyttää olevan vielä suomenkielinenkin ääninäyttelyn osalta.
Heeeei täähän näyttääkin hyvältä! Kiitti vinkistä!
Silence kirjoitti:Oho, Ihan tyhjästä ilmestyi juuri todellinen yllätyspeli:
RAUNIOT on kotimainen Fallout-henkinen isometric point and click selviytymispeli ihan suomalaisessa maailmanlopun maailmassa.
Näyttää olevan vielä suomenkielinenkin ääninäyttelyn osalta.
Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=40-BzaChUMI
Gameplay traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=uw-iFfqIj-Y
https://www.gog.com/game/rauniot
https://store.steampowered.com/app/1168490/Rauniot/
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa