Nikkeli94 kirjoitti:Taitaa olla kiinalaisten uusivuosi.
Kyllä, alkaa apinan vuosi nyt vissiin tiistaina.
Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
Nikkeli94 kirjoitti:Taitaa olla kiinalaisten uusivuosi.
Nikkeli94 kirjoitti: Fahrenheitin HD-päivityksen
Nikkeli94 kirjoitti:Just se! Taitaa ollaa vaan kosmeettinen remasterointi, mutta olihan se pakko hankkia kun halvalla sai.
Hammerkrieg kirjoitti:Paha sanoo kun en koskaan pelannu loppuun asti aikoinaan. Että varmaankin, joo.
Gigante kirjoitti:-Zerials- kirjoitti: Tuntuu pahalta ajatella, että joku warettaisi 10€ indiepelin (sopivasta alesta saa varmasti halvemmallakin). Indiestudioita tulisi nimenomaan tukea, kun devaajat näkevät hirveästi vaivaa tuotoksiinsa. En nyt halua kritisoida tapojasi, mutta tuollainen vain tuntuu jotenkin väärältä.
Samoilla linjoilla olen itsekin. Mutta milläpä ware-poppoon mielipiteitä voi muuttaa...paitsi jos tietysti se waretuksen kautta testattu peli on hintansa väärti ja aikuisten oikeasti maksaa pelistä jälkikäteen.
ForWeAreMany kirjoitti:
Tästä päästäänkin tähän et mua ärsyttää tosi paljon miten lähes kaikki indiepelit on tänä päivänä just tollasta nostalgiaan vetoavaa ripulia. Nää pikseligraffat indiepeleissä oli muutama vuosi sitten vielä ihan hauska juttu, mut mun mielestä on ihan vitun naurettavaa et joka toisessa pelissä yritetään just vedota nostalgiaan ja mukamas perustellaan nää pikselihötöt taiteellisena ratkaisuna. Itse näen sen vain laiskuutena ja haluna kääräistä muutamat nopeat dollarit taskuun idiooteilta.
ForWeAreMany kirjoitti:Eniveis toivoisin tämän herättävän hieman keskustelua indiepelien nykyisestä tilasta, sillä mua ainakin kiinnostaisi kuulla että pelaako kukaan edes näitä vai ostaako ihmiset näitä vaan jotta voivat sanoa tukevansa indietä ja olla ihan vitun hipstereitä.
Joni Ahonen kirjoitti:Pikseligrafiikka ei vaadi sellaista omistautumista kuten 3D-grafiikat, jotka todennäköisesti näyttäisivät valtaosassa indiessä ihan PS1-tason ripulilta. On kustannustehokkaampaa ja nopeampaa tehdä pelit pikseligrafiikoilla, jonka myös useimmat tekijät myöntävät täysin auliisti. Se ei ole enää ns. taiteellinen ratkaisu.
Lord_Kado kirjoitti:Joni Ahonen kirjoitti:Pikseligrafiikka ei vaadi sellaista omistautumista kuten 3D-grafiikat, jotka todennäköisesti näyttäisivät valtaosassa indiessä ihan PS1-tason ripulilta. On kustannustehokkaampaa ja nopeampaa tehdä pelit pikseligrafiikoilla, jonka myös useimmat tekijät myöntävät täysin auliisti. Se ei ole enää ns. taiteellinen ratkaisu.
Ja tähän joudun itse pikselimössöä harrastuksekseni vääntävänä hulluna sanomaan täysin muuta. Silloin kun luodaan muuta kuin Atari/NES/Master System/mikä tahansa muu 80-luvun pelikone-tasoista 2D-grafiikkaa on omistautuminen ja taitteellinen silmä oltava melkoisen kehittynyttä saadakseen jotain oikeasti hyvännäköistä aikaiseksi.
Kustannustehokkuudesta ja nopeudestakin voisin sanoa paljon muutakin, mutta se riippuu niin maan perkeleesti minkä sortin grafiikasta on kyse (esim piirrettymäinen pelkistetty 3D-hahmo on yllättävän nopeasti luotavissa, kun vaan osaa tietyt tekniikat mallinnusohjelmilla, verrattuna monimutkaisempiin "16-bittisiin" 2D-hahmoihin.
-Zerials- kirjoitti:Salem ainakin muistaakseni oli Cronon seikkailujen fani. Mietteitä?
Salem kirjoitti:-Zerials- kirjoitti:Salem ainakin muistaakseni oli Cronon seikkailujen fani. Mietteitä?
Jaa mietteitä? Minä toivottaisin nykyaikaistetun remaken avosylin vastaan. Chrono Trigger on ollut aivan liian kauan Final Fantasyjen ja muiden isojen nimien varjossa, ja ansaitsee tehdä paluun uusille konsoleille. Myös jatko-osa kelpaa, kunhan se ei olisi täysin suoraa jatkoa Chrono Triggerin tarinalle, vaan enemmänkin samaan maailmaan sijoittuva peli joka kertoo kuitenkin täysin omaa tarinaansa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa