Sivu 11/20

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 01:38
Kirjoittaja whatever
Nikkeli94 kirjoitti:Taitaa olla kiinalaisten uusivuosi.

Kyllä, alkaa apinan vuosi nyt vissiin tiistaina.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 02:16
Kirjoittaja Nikkeli94
8. helmikuuta alkoi tuliapinan vuosi.

Itsehän hyödynsin tarjouksia ja ostelin Magicka 2:n, The Wolf Among Usin ja Fahrenheitin HD-päivityksen 16€ yhteishintaan.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 03:57
Kirjoittaja Hammerkrieg
Nikkeli94 kirjoitti: Fahrenheitin HD-päivityksen

Jaa mikä oli? :shock: Täytyypä sitten ostaa.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 11:26
Kirjoittaja Nikkeli94
Just se! Taitaa ollaa vaan kosmeettinen remasterointi, mutta olihan se pakko hankkia kun halvalla sai.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 18:49
Kirjoittaja Hunter97
Nikkeli94 kirjoitti:Just se! Taitaa ollaa vaan kosmeettinen remasterointi, mutta olihan se pakko hankkia kun halvalla sai.


Itse ostin tuon halloweeninä Steamin aleista eikä lähtenyt käyntiin pienen säädönkään jälkeen. :cry: Sitten palautin pelin ja ostin abaut samaan hintaan GOG:ista alkuperäisen version ja pelailinkin tyytyväisenä pari tuntia, kunnes eräässä kohdassa qtet ei vaan suostunut toimimaan. Vika ei todellakaan ole minussa. Hieman vituttaa.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 21:58
Kirjoittaja Tohtori Freeman
Haluaako joku oikeasti kokea sen paskan lopun uudestaan ?

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 22:30
Kirjoittaja Hammerkrieg
Paha sanoo kun en koskaan pelannu loppuun asti aikoinaan. Että varmaankin, joo.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 09.02.2016 23:22
Kirjoittaja ForWeAreMany
Hammerkrieg kirjoitti:Paha sanoo kun en koskaan pelannu loppuun asti aikoinaan. Että varmaankin, joo.

Ihan hyvä ettet pelannutkaan. Jos sulla on pelistä hyvät muistot nii älä helvetissä pilaa niitä pelaamalla kyseistä paskakasaa loppuun. Meitsi diggas Fahrenheitista aivan saatanan paljon mut sit pelin siisti alkuasetelma ja juoni onnistuttiin kusemaan aivan täysin lopussa. Vituttaa vieläkin että käytin arvotonta aikaani sen pelaamiseen.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 22.02.2016 23:35
Kirjoittaja whatever
http://hameenlinna.fi/skylines/

Hämeenlinna kilpailuttaa kaupunkiuudistusta Cities: Skylines pelin avulla. On kyllä niin paska kaupunki, että en ihmettele vaikka olis suunniteltu alunperinkin jollain Sim Cityllä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 11:53
Kirjoittaja ForWeAreMany
Gigante kirjoitti:
-Zerials- kirjoitti: Tuntuu pahalta ajatella, että joku warettaisi 10€ indiepelin (sopivasta alesta saa varmasti halvemmallakin). Indiestudioita tulisi nimenomaan tukea, kun devaajat näkevät hirveästi vaivaa tuotoksiinsa. En nyt halua kritisoida tapojasi, mutta tuollainen vain tuntuu jotenkin väärältä.


Samoilla linjoilla olen itsekin. Mutta milläpä ware-poppoon mielipiteitä voi muuttaa...paitsi jos tietysti se waretuksen kautta testattu peli on hintansa väärti ja aikuisten oikeasti maksaa pelistä jälkikäteen.

Niin no olen monesti ilmaissut tällä foorumilla, että jos peli on ostamisen arvoinen niin aion kyllä warettamisen jälkeen ostaa sen joskus. Henkilökohtainen rahatilanteeni on muutenkin suht heikko tällä hetkellä niin mulla ei kauheasti ole rahaa laittaa jonkun indieporukan pikselihöttöön, jonka hyvyydestä ei ole mitään takeita. Toki siis itsekin mieluummin tuen indiedevaajia kuin jotain EA:n kaltaisia paskalafkoja, mutta indiepelitkin alkaa tänä päivänä olemaan käsitteenä yks vitun vitsi, niin en ole todellakaan tukemassa jokaista joka vääntää Unityllä yhdessä viikonlopussa jonkun pikselipaskan ja julkaisee sen Steamissa.

Tästä päästäänkin tähän et mua ärsyttää tosi paljon miten lähes kaikki indiepelit on tänä päivänä just tollasta nostalgiaan vetoavaa ripulia. Nää pikseligraffat indiepeleissä oli muutama vuosi sitten vielä ihan hauska juttu, mut mun mielestä on ihan vitun naurettavaa et joka toisessa pelissä yritetään just vedota nostalgiaan ja mukamas perustellaan nää pikselihötöt taiteellisena ratkaisuna. Itse näen sen vain laiskuutena ja haluna kääräistä muutamat nopeat dollarit taskuun idiooteilta. Jos haluan katella pikseleitä niin meen pelaa NESillä Ninja Gaidenia joka hakkaa pelillisestikin ison osan näistä moderneista indietasohyppelyistä. Tarpeeksi pitkään kun tätä trendiä vielä jatketaan, niin siinä on todella moni indiedevaaja kusessa, kun ihmisiä ei enää kiinnostakaan nää pikselisysteemit eikä sit osata tehdä muuta. Sama kävi kun siirryttiin 16-bittisistä konsoleista 32- ja 64-bittisiin värkkeihin.

Älkää siis käsittäkö väärin, en todellakaan ole mikään graffahuora pelien suhteen mutta esim. Unreal Engine 4 on ilmainen käyttää siihen asti, että peliään alkaa kaupallisesti jakamaan (tällöinkin muistaakseni Epic Games nappaa vain pienet provikat jokaisesta myydystä kopiosta, en ole tästä ihan satavarma) ja sillä saisi paljon vakuuttavampaa jälkeä aikaan, kuin jollain Game Makerillä tai RPGMakerillä, joilla myös tehdään kohtuullisen kokoinen siivu Steamin indiepeleistä. En myöskään sano sitä, etteikö edellämainituilla pilipaliohjelmilla saisi hyviä pelejä aikaan (esim Hotline Miami on tehty GameMakerillä), mutta edes etäisesti kiinnostavat indiepelit ovat todella harvassa. Ainoat mistä olen maksanut ovat Super Meat Boy, Skullgirls, edellämainittu Hotline Miami ja Rollcagen henkinen jatko-osa GRIP.

Tämä on tosiaan vain mielipiteeni ja todennäköisesti viestini sisältää jotain muutamia epäkohtia tai -selvyyksiä mitä en jaksa alkaa korjailemaan nyt koska olen vitun väsynyt ja vittuuntunut luokkalaisten takia. Eniveis toivoisin tämän herättävän hieman keskustelua indiepelien nykyisestä tilasta, sillä mua ainakin kiinnostaisi kuulla että pelaako kukaan edes näitä vai ostaako ihmiset näitä vaan jotta voivat sanoa tukevansa indietä ja olla ihan vitun hipstereitä.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 14:25
Kirjoittaja Joni Ahonen
ForWeAreMany kirjoitti:
Tästä päästäänkin tähän et mua ärsyttää tosi paljon miten lähes kaikki indiepelit on tänä päivänä just tollasta nostalgiaan vetoavaa ripulia. Nää pikseligraffat indiepeleissä oli muutama vuosi sitten vielä ihan hauska juttu, mut mun mielestä on ihan vitun naurettavaa et joka toisessa pelissä yritetään just vedota nostalgiaan ja mukamas perustellaan nää pikselihötöt taiteellisena ratkaisuna. Itse näen sen vain laiskuutena ja haluna kääräistä muutamat nopeat dollarit taskuun idiooteilta.


Itse näen tämän nostalgian olevan nykyisin aika mennyttä puhetta. Vuosia sitten aika monet perustelivat pikseligrafiikoita juuri saavuttaakseen NES ja SNES -fiiliksiä, mutta nykyisin piskeligrafiikat, kuten asian jo totesit, helpompi ja parempi ratkaisu. Pikseligrafiikka ei vaadi sellaista omistautumista kuten 3D-grafiikat, jotka todennäköisesti näyttäisivät valtaosassa indiessä ihan PS1-tason ripulilta. On kustannustehokkaampaa ja nopeampaa tehdä pelit pikseligrafiikoilla, jonka myös useimmat tekijät myöntävät täysin auliisti. Se ei ole enää ns. taiteellinen ratkaisu.

Josta päästäänkin siihen ongelmaan, että kun tarjontaa on helvetisti, on kilpailu äärimmäisen kovaa, jossa moni pieni studio kaatuu. Peleihin upotetaan kuitenkin kamalasti aikaa ja usein tekijät rahoittavat kaiken omasta pussistaan ja odottavat saavansa palkat myynneistä. Siksi on harmi miten moni pienempi tai isompi studio on joutunut jättämään lapun luukulle, kun waretus on vienyt sen siivun myynneistä, joilla studio olisi voinut jatkaa eloaan.

ForWeAreMany kirjoitti:Eniveis toivoisin tämän herättävän hieman keskustelua indiepelien nykyisestä tilasta, sillä mua ainakin kiinnostaisi kuulla että pelaako kukaan edes näitä vai ostaako ihmiset näitä vaan jotta voivat sanoa tukevansa indietä ja olla ihan vitun hipstereitä.


Ainoastaan ehkä saatan kokea sympatiaa sellaista peliä kohtaa, jonka on toteuttanut alusta loppuun yksi ainoa henkilö tai niitä tekijöitä, jotka avautuvat heikoista myynneistä. Siis jos peli on hyvä ja myynti takkuaa, haluan antaa tukeni. Muuten indiet ovat pelejä muiden joukossa, jossa jokin toimii ja jokin ei. Usein pelien lyhyempi kesto sopii minulle paremmin, mutta retrous on aivan sivuseikka nykyisin. :geek:

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 15:26
Kirjoittaja Masse
Tuli vaan Undertalesta ja vitutuksesta luokkalaisia kohtaan mieleen, kun olin vielä koulussa niin siellä oli yksi tyyppi ihan helvetin hullaantunut tohon peliin ja, kun sanoin sille, että ei kiinnosta mikään Undertale niin se haukkui vaan vitun homoksi. :lol:

Joo. Indiepelit ei ole oikein koskaan kiinnostanut ja ruvennut itseäkin huvittamaan tuo miten nykyään ne kaikki on just jotain pikselihöttöä. Ja ne harvat pelit jotka sitten on vähän kunnianhimokkaampia on jotain early access-paskaa.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 15:55
Kirjoittaja Gigante
Eipä tuo pikseligrafiikka itseäni haittaa, jos vain peli itse on hyvä ja koukuttava. Esimerkkinä vaikka Cave Story. Kyllähän tämä kasi ja kuustoistabittisten näköisten pelien määrä on melkoisessa nousussa, mutta kuten Ahonen totesi semmoisia pelejä on huomattavasti helpompi tehdä kuin mitä suuren luokan 3D-pelejä. IMO, Hyvin tehty pikseligrafiikka kestää aikaa paremmin kuin mitä monien 3D:hen pyrkivät pelit. Esimerkkinä vaikkapa tuo FF7, jonka graffat eivät ole vanhentuneet järin arvokkaasti. Toki on olemassa myös pelejä 32-64 bitin ajoilta, jotka näyttävät yhä hienoilta, vaikkakin rosoisilta.


Mitä tulee Indie-pelien tukemiseen, minä ostan pelini ihan kiinnostuksen ja sen saaman palautteen perusteella, oli indie tai ei. Steamin kautta kun meikä ostaa pelejä lähinnä tarjouksesta tai silloin kun viitsin ylipäätään hankkia rahaa Steam-lomsaan. Tietysti myös sekin, että pystynkö pelaamaan kyseisiä pelejä omistamillani alustoilla, vaikuttaa melkoisesti. Esim. Undertale sekä FNAF kiinnostaisivat kyllä,( fandomeista viis), mutta koska linux-tukea ei näy niin jäivät kyseiset pelit ostamatta. Voisin toki kikkailla winen kanssa, mutta meikällä on vielä muitakin pelejä työstössä yksinään konsoleilla, joten jääkööt vielä odottelemaan.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 16:16
Kirjoittaja -Zerials-
Tuo Indiepelien pikseligrafiikka-juttu on muuten totta. Kaikki Indietuotanto, josta olen kiinnostunut on pikseligrafiikalla toteutettua. Undertale, Shovel Knight ja To The Moon esimerkkeinä. Minuun itseeni pikseligrafiikka puree oikein hyvin, mutta kyllähän aika suuri osa tuntuu olevan sitä samaa.

Itse ostan pelini, oli se sitten Indie tai joku isomman budjetin räpellys, pelaamista varten. Ostopäätös tehdään, kuten Gigsu sanoi, palautteen ja oman kiinnostuksen perusteella. Oma kiinnostus on kuitenkin se tärkein asia pelejä ostaessa. En minä osta jotain Witcher 3:sta, sillä kaikki sanoivat sen olevan GOTY 2015, koska en ole yhtään kiinnostunut kyseisestä pelistä.

Indiepeleistä vielä sen verran, että nekin osaavat olla todella viihdyttäviä. Undertale oli hassunhauska peli ja olihan siinä ihan mielenkiintoinen asetelma. Shovel Knightia tahtoisin päästä pelaamaan, sillä tykkään tasoloikista ja se näytää hauskalta. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää, kaikki pelatkoon sitä, mitä itse haluaa.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.04.2016 19:02
Kirjoittaja Tohtori Freeman
Persoonallinen grafiikka auttaa pääsemään jo todella pitkälle ja se saa indiepelit erottumaan massasta. Se massasta erottuminen on minusta tärkeää, koska pelejä on tosiaan ihan vitusti ja monet niistä näyttävät toistensa klooneilta. Itse olen huomannut että jos peli saa paljon huomiota mediassa tai pelaajayhteisöltä lämpimän vastaanoton, voi peli olla ostamisen arvoinen, mutta säännön vahvistava poikkeuskin on. Menin puoliläpällä ostamaan Steamista NotGTA5 ja vaikka peli onkin pohjimmiltaan täyttä paskaa, sain nauraa pelin aikana leukanikamat kipeiksi, mitä harvemmin nämä AAA peli tarjoaa.

Kuinka moni muuten on kiinostunut kokonaan 50 luvun retrografiikalla toteuteusta "Cuphead" tasoloikasta ? Meikäläiselle se oli viime E3 messujen yllättävin nimike ja näyttää että vain indiedevaajilla on munaa kokeilla moista.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 06.04.2016 21:55
Kirjoittaja Lord_Kado
Joni Ahonen kirjoitti:Pikseligrafiikka ei vaadi sellaista omistautumista kuten 3D-grafiikat, jotka todennäköisesti näyttäisivät valtaosassa indiessä ihan PS1-tason ripulilta. On kustannustehokkaampaa ja nopeampaa tehdä pelit pikseligrafiikoilla, jonka myös useimmat tekijät myöntävät täysin auliisti. Se ei ole enää ns. taiteellinen ratkaisu.


Ja tähän joudun itse pikselimössöä harrastuksekseni vääntävänä hulluna sanomaan täysin muuta. Silloin kun luodaan muuta kuin Atari/NES/Master System/mikä tahansa muu 80-luvun pelikone-tasoista 2D-grafiikkaa on omistautuminen ja taitteellinen silmä oltava melkoisen kehittynyttä saadakseen jotain oikeasti hyvännäköistä aikaiseksi.

Kustannustehokkuudesta ja nopeudestakin voisin sanoa paljon muutakin, mutta se riippuu niin maan perkeleesti minkä sortin grafiikasta on kyse (esim piirrettymäinen pelkistetty 3D-hahmo on yllättävän nopeasti luotavissa, kun vaan osaa tietyt tekniikat mallinnusohjelmilla, verrattuna monimutkaisempiin "16-bittisiin" 2D-hahmoihin.

Vasta-argumenttia saa heittää vapaasti.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 06.04.2016 22:10
Kirjoittaja Joni Ahonen
Lord_Kado kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Pikseligrafiikka ei vaadi sellaista omistautumista kuten 3D-grafiikat, jotka todennäköisesti näyttäisivät valtaosassa indiessä ihan PS1-tason ripulilta. On kustannustehokkaampaa ja nopeampaa tehdä pelit pikseligrafiikoilla, jonka myös useimmat tekijät myöntävät täysin auliisti. Se ei ole enää ns. taiteellinen ratkaisu.


Ja tähän joudun itse pikselimössöä harrastuksekseni vääntävänä hulluna sanomaan täysin muuta. Silloin kun luodaan muuta kuin Atari/NES/Master System/mikä tahansa muu 80-luvun pelikone-tasoista 2D-grafiikkaa on omistautuminen ja taitteellinen silmä oltava melkoisen kehittynyttä saadakseen jotain oikeasti hyvännäköistä aikaiseksi.

Kustannustehokkuudesta ja nopeudestakin voisin sanoa paljon muutakin, mutta se riippuu niin maan perkeleesti minkä sortin grafiikasta on kyse (esim piirrettymäinen pelkistetty 3D-hahmo on yllättävän nopeasti luotavissa, kun vaan osaa tietyt tekniikat mallinnusohjelmilla, verrattuna monimutkaisempiin "16-bittisiin" 2D-hahmoihin.


Tuo on kyllä totta. Pikseligrafiikka on oma taitolajinsa ja näpertelyä vaativa. Itsellä meni 3D-grafiikkoilla luominen tosi haastavaksi eräällä koulun kurssilla, että koin pikseligrafiikalla nysväämisen mukavammaksi. 3D-grafiikoiden animointi on oma haasteensa, mutta etuna kaksideehen ettei asioita tarvitsee erikseen piirtää joka kulmasta. Kumpikin vaatii paljon osaamista ja kokemusta, 2D:llä jälki usein näyttää persoonallisemmalta ja kestää ajan hammasta paremmin. 8-bittisen ja 16-bittisen upeimmat pelit vasta taidetta ovatkin, joissa rajoitukset ovat pakottaneet paljon graafikoita tekemään kompromisseja. Kuuluisin esimerkki on Mario, joka sai viikset siksi, että suu olisi näyttänyt typerältä.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 12.05.2016 19:30
Kirjoittaja -Zerials-
Tajusin juuri tänään, että Fire Emblem Fates julkaistaan täällä Euroopassa 3DS:lle ensi viikolla. Itse tutustuin Fire Emblemiin pelaamalla Awakeningin läpi tuossa alkuvuodesta ja oli todella hyvä peli. Yllätyin, kuinka laadukas peli olikaan kyseessä. Fatesia onkin sitten tullut odoteltua koko alkuvuosi.

Fates koostuu kolmesta eri versiosta, jotka eroavat toisistaan tarinoillaan ja kuulemani mukaan myös vaikeusasteiltaan. Kaikki pelit punoutuvat siis yhdeksi kokonaisuudeksi, jos olen oikein ymmärtänyt. Jenkeissä ja Japanissa pelit onkin jo julkaistu ja ne ovat saaneet erittäin hyvän vastaanoton.

Onko kukaan muu kiinnostunut Fire Emblem Fatesista? Itse hommaan ainakin yhden version jossakin vaiheessa, kunhan budjetti antaa myöten. Jos Fates on (pitäisi arvostelujen mukaan olla) yhtä hyvä, kuin Awakening, niin voidaan varmasti puhua GOTY-ehdokkaasta.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 02.06.2016 15:03
Kirjoittaja -Zerials-
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/square-enixin-kehittajalegenda-haluaisi-chrono-triggerin-palaavan

Chrono Triggerin ohjaaja Takashi Tokita haluaisi pelinsä palaavan jossakin muodossa. Chrono Trigger on aivan tajuttoman kova peli jo SNESillä, mutta mitäköhän saataisi aikaan, jos tästä tehtäisiin korkeilla tuotantoarvoilla (tyyliin Ni No Kuni) jonkinlainen uusioversio? Jatko-osa Chrono Cross olisi myös hienoa saada tänne Eurooppaan jossain remasteroidussa muodossa (tai edes se alkuperäinen PS1: NTSC-versio).

Filmatisointikin voisi olla mahdollinen, mutta itse toivoisin Chrono Triggerin pysyvän ihan pelinä. E3 lähestyy, joten eiköhän siellä ole jo teaserit valmiina :D

Salem ainakin muistaakseni oli Cronon seikkailujen fani. Mietteitä?

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 03.06.2016 21:01
Kirjoittaja Gigante
Chrono Triggeristä/Crossista olen kuullut paljon kehuja ja kyllähän tuo(kin) klassikko olis kiva päästä joskus kokemaan, vaikkapa hyvin tehdyn uusioversion muodossa, jos ei muutakaan tarjolla ole.




...

Onko joku foorumilta oikeasti kokeillut tätä aivan hemmetisti pitkin poikin nettiä hypetettyä Overwatchia? Tarjoaako tuo peli ylipäätään muutakin kuin tolkutonta määrää otoksia Tracerin perseestä? Kumma kyllä itseeni koko pelin hype ei ole tarttunut ollenkaan, vaikka tyyliin TF2:n tapaisesta kahelista ryhmämeiningistä pidänkin.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 03.06.2016 21:34
Kirjoittaja NightFan
En ole pelannut mutta seurannut kylläkin. Mitä oon jutellu pelin pelaajien kesken niin erät ovat melko lyhyitä mikä lisää mielenkiintoa kun ei tarvi varautua pitkiin eriin. Melko paljo eri hahmojakin on käytettävissä

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 04.06.2016 04:08
Kirjoittaja ForWeAreMany
Oon pelannut ja aivan helvetin hauska peli. En ole aiemmin koskenut TF2:een tai mihinkään muuhun classipainotteiseen FPS:ään aiemmin niin toki itselleni tää vaikuttaa aivan uudenlaiselta peliltä. Helvetin tiukkaa räiskintää, jossa hahmot ovat pelillisesti oikeasti erilaisia ja kunnolla tasapainossa. Diggaan myös todella paljon pelin ulkoasusta joka itseäni muistuttaa todella paljon Disneyn Big Hero 6:sta (hahmoista varsinkin Tracer ja Lucio). Hauska ja nopeatempoinen peli, jota voi ohimennen pelata joko yhden matsin tai sitten useamman tunnin putkissa. Todellakin 40€:n arvoinen sijoitus, varsinkin jos vielä on kavereita joiden kanssa peliä pelata.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 05.06.2016 00:36
Kirjoittaja Salem
-Zerials- kirjoitti:Salem ainakin muistaakseni oli Cronon seikkailujen fani. Mietteitä?

Jaa mietteitä? Minä toivottaisin nykyaikaistetun remaken avosylin vastaan. Chrono Trigger on ollut aivan liian kauan Final Fantasyjen ja muiden isojen nimien varjossa, ja ansaitsee tehdä paluun uusille konsoleille. Myös jatko-osa kelpaa, kunhan se ei olisi täysin suoraa jatkoa Chrono Triggerin tarinalle, vaan enemmänkin samaan maailmaan sijoittuva peli joka kertoo kuitenkin täysin omaa tarinaansa (käsittääkseni Chrono Crosskin oli juuri tällainen). Ja toki Chrono Cross on myös julkaistava meille Euroopan faneille ihan virallisesti.

Elokuva sen sijaan saa minulta aika vahvan tyrmäyksen, koska pelissä on materiaalia liian paljon pariin tuntiin tiivistettäväksi. Toki joku Advent Children-henkinen leffa olisi mahdollinen, mutta kuten sanottu, Chrono Triggerin olisi kaikista paras pysyä pelimuodossa.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 06.06.2016 10:05
Kirjoittaja -Zerials-
Salem kirjoitti:
-Zerials- kirjoitti:Salem ainakin muistaakseni oli Cronon seikkailujen fani. Mietteitä?

Jaa mietteitä? Minä toivottaisin nykyaikaistetun remaken avosylin vastaan. Chrono Trigger on ollut aivan liian kauan Final Fantasyjen ja muiden isojen nimien varjossa, ja ansaitsee tehdä paluun uusille konsoleille. Myös jatko-osa kelpaa, kunhan se ei olisi täysin suoraa jatkoa Chrono Triggerin tarinalle, vaan enemmänkin samaan maailmaan sijoittuva peli joka kertoo kuitenkin täysin omaa tarinaansa.

Joo, ei saisi olla suoraa jatkoa. En kyllä nyt keksi, kuinka tuota CT:n tarinaa enää saisi jatkettua, joten uutta kuviota kehiin.

Jos Square tekisi remaken, niin pelkään, että osa pelin fiiliksestä katoaisi. Alkuperäisen pelin loiston uudelleenluonti voi olla haastava tehtävä, mutta lopputulos voi tietenkin olla myös tasoa "REmake" eli parempi kuin alkuperäinen. Jään kyllä kiinnostuneena odottelemaan lisää juttua tästä keissistä, jos sitä on infoa on tullakseen.

Re: Pelit yleisesti

ViestiLähetetty: 20.06.2016 23:16
Kirjoittaja Silence
[avautuminen]

Mikä v***u nykyaikaisija Windowseja vaivaa? (itselläni win 8.1)

Miksi ne eivät pysty pyörittämään "vanhoja" pelejä? Enkä nyt edes tarkoita 30 vuotta vanhoja diskettipelejä vaan ihan moderneja pelejä. Olen tänään yrittänyt vuorotellen asentaa Max Payne 1sta, 2sta, Black Mirroria, Resident Evil 2sta ja Fahrenheittia omistamiltani levyiltä. Pelkkä asennus on jo biljoonan kikkailun ja netistä ladattavan patchin takana. Ja leikki loppuu viimeistään kun Peli ei suostu edes käynnistymään. Vaikka kuinka ohjeita tottelisi.

[/avautuminen]