Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
whatever kirjoitti:Do you feel it, Zach? My coffee warned me about it.
Eli foorumillakin kovaa suosiota nauttinut Deadly Premonition Director's Cut versio modatulla PS3:lla on nyt ollut pelityksessä noin viikon, Episode 3 menossa tällä hetkellä ja sivutehtäviä koittanut tehdä aina kun aikarajat antaa periksi, eli jotain 15h luokkaa pelannut tähän asti. Kovasti olen nauttinut, tämähän on kuin joku Dead Rising / Twin Peaks hybridi, ripauksella Resident Eviliä (lähinnä puzzlet). Todella tönkkö peli kyseessä, mutta siihen olin varautunut eikä se ole paljoa haitannut. Ainoa asia missä menee vähän liian tönköksi, on autoilla ajelu. Ensinnäkin se autojen ohjautuvuus, hyi helvetti, U-käännös tiellä vaatii jonkun 8 pisteen käännöksen kun ei vaan meinaa millään taittua nuo autot. Ja alkuun häiritsi karttanäkymässä se, ettei saa zoomattua ulos tarpeeksi... mutta nyt kun alkaa olla koko kartta ulkomuistissa, niin ymmärrän että sillä on varmaan vain koitettu piilotella sitä, kuinka pieni alue koko Greenvale loppujenlopuksi on. Kaikki suoritusongelmat kuten alhainen FPS, pop-in, PS2-tason grafiikat ja oudot animaatiot yms. tulee kuitattu ihan hymysuin, lisää vain pelin charmia mielestäni.
Olen kyllä todella kiitollinen siitä, että kukaan ei ole tämän pelin tarinaa minulle spoilannut, sillä tässä vaiheessa ei ole harmainta aavistustakaan kuka se sarjamurhaaja on, vaikka muutama potentiaalinen kandidaatti on kyllä mielessä...
Joni Ahonen kirjoitti:Tuntuu kuin Remedy pakottaisi pelaajaan kuuntelemaan ja katsomaan kaiken, mitä ovat tehneet, jotta et ohitaisi laiskana pikapelaajana näitä asioita. Minusta pahoin tuntuu tämän pelin läpäistyäni, että tajusin etukäteen hyvin miten pelata ja edetä, mutta itse pääjuoni menee sitten ohi enkä voi sanoa ymmärtäneeni oikeasti mikä idea kokonaisuudessa olikaan, kun peli keskeyttikin minua asioilla, jotka olisin osannut tehdä ilman selittelyäkin. Jotenkin pelatessa tuli tunne kuin kuulisin Remedyn tuskanparahdukset selkäni takana: "ei tuo tajua yhtään miten me haluttais sen tota peliä pelaavan".
Ja tunnelma on kauhuisampi, mutta ei yhtään pelottava. Taistelu tuntuu alkuun tosi kömpelöltä ja sumuisissa ympäristöissä nopeasti liikkuvat ja osumia ei noteeraavat viholliset tuskastuttavat. Alan Wake 2 tuntuu koko ajan yrittävän vähän liikaa tuon tunnelman puolesta, sillä ruutuun heitetään koko ajan shokkiefektejä, huojuvaa kuvaa, ääniefektejä ja muuta jump scare -kamaa. Alon jo oikeasti odottaamaan että kohta joku Remedyläinen tulee tärisyttämään nojatuoliani ja kaataa minut lattialle, jotta pelästyisin.
Silence kirjoitti:Joni Ahonen kirjoitti:Ja tunnelma on kauhuisampi, mutta ei yhtään pelottava. Taistelu tuntuu alkuun tosi kömpelöltä ja sumuisissa ympäristöissä nopeasti liikkuvat ja osumia ei noteeraavat viholliset tuskastuttavat. Alan Wake 2 tuntuu koko ajan yrittävän vähän liikaa tuon tunnelman puolesta, sillä ruutuun heitetään koko ajan shokkiefektejä, huojuvaa kuvaa, ääniefektejä ja muuta jump scare -kamaa. Alon jo oikeasti odottaamaan että kohta joku Remedyläinen tulee tärisyttämään nojatuoliani ja kaataa minut lattialle, jotta pelästyisin.
Eli tuttuun nykytyyliin megafoonilla huudetaan pelaajan korvaan kuinka pelottavaa kaikki on, mutta ei missään kohtaan oikeasti olla oikeasti pelottavia? Huoh...
Silence kirjoitti:RESIDENT EVIL 6 (pc)
...............the fuck?
Onko normaalia että vituttaa näin paljon?
Silence kirjoitti:RESIDENT EVIL 6 (pc)
PT2 kirjoitti:Miksi teet tämän itselles?
Silent Hill: Downpour
Voi pojat, tämä on kyllä kaikista huonoin Silent Hill-peli (koska Ascension ei ole peli), jopa Book Of Memoriesia huonompi. Bugeja ihan jo alkuintrosta lähtien, typeriä äkkikuolemia, jäykkää ohjausta ja turhauttavaa seilaamista täynnä. Tästä tuleekin tuskien taival, jos peli on vieläpä liian pitkä. Pari tuntia pelasin alkuun ja kuolin jo kolme kertaa ensimmäisessä mahdollisessa kohdassa, sillä pelihahmo ei vain oikein tykkää kävellä suoraan... Tästä tuleekin nautintoa.
Silence kirjoitti:Olin siinä käsityksessä että Downpour olisi vähän parempaa myöhempien kehittäjien Silent Hilliä.
PT2 kirjoitti:Homecoming on sitten seuraavana edessä ja tässä vaiheessa en odota siltä yhtään mitään.
Salem kirjoitti:PT2 kirjoitti:Homecoming on sitten seuraavana edessä ja tässä vaiheessa en odota siltä yhtään mitään.
Tämä on se oikea mielentila jolla lähteä yhteenkään moderneimmista Silent Hilleistä. Ei voi yllättyä kuin positiivisesti. Itsekin muistan Downpourin olleen aika köppäinen peli, mutta koska kuulemani palautteen perusteella odotukset olivat täysin nollissa, käteen jäi kaiken päätteeksi sellainen kädenlämpöisen positiivinen tunne. Ei se kyllä ansaitse tulla edes mainituksi kolmen sarjan ekan pelin yhteydessä, mutta ei se myöskään ole sellainen häväistys omalle sarjalleen kuin RE6 omalleen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa