Mega Man

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Mega Man

ViestiKirjoittaja Muusi » 29.07.2018 00:02

Oletteko yhtä onnellisia Mega Manin paluusta kuin minä? Mega Man 11 julkaisutrailerin aikana kyyneleet valui silmistä tällä miehellä kuin pikkutytöllä!

Mighty No.9 fiaskon jälkeen olin varma siitä että viimeinenkin mahdollisuus nähdä Mega Man uudessa pelissä on nyt 0. Inafune PERKELE minkä teitte!
Sitten julkaistiin Mega Man Legacy Collectionit 1 ja 2. Ostin heti. Ajattelin että tämäpä kiva, viimeinen hurraa kauan sitten kuolleelle sankarilleni. Luin spekulaatiota MM8n artworkkien seassa olevasta sinne ikäänkuin kuulumattomasta kuvasta mutten missään vaiheessa elätellyt toivoa uudesta pelistä.

Paljon myöhemmin facebookkia selatessani ohitseni meni kuva missä luki Mega Man 11, tutulla fontilla ja ajattelin että jonkun fanin piirros se vain oli. Sitten tuli vastaan reveal traileri jonka aikana huusin kyyneleet poskilla. Samana päivänä tuli ilmi että myös Mega Man X, suosikki pelihahmoni, saa myös 2 Legacy Collectionia. Ostin heti.
Nyt sitten ilmeisesti kyseisten pelien JP verkkosivuilta/tms. on löydetty teksti missä sanotaan japaniksi että myöskään X:n taistelu ei vielä ole ohi. Mikäli joku päivä selaan taas FB:ta ja vastaan tulee kuva missä lukee "Mega Man X9" niin voin luvata että siinä paikassa paskannan housuihini.


Elämme mielenkiintoisia aikoja, Mega Man fanit. Menkää ja ostakaa joka Legacy Collection ja näytetään Capcomille että Mega Man on edelleen heidän isoimpia nimiään!
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Avatar
Muusi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 07.07.2014 09:12

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Gigante » 29.07.2018 06:45

Kumma kun ei aikaisemmin tullut mieleen, että tämä aihe uuppui tykkänään...niin puuttuu myös Marion ja Sonicin.



MM2 ja MM9 löytyvät molemmat Wiin myötä ja MMX sitten mini-SNESiltä. MMX4:ääkin tuli pelitettyä taannoisen kaverin konsolilla, vaikka Zerolla bossien vaikeustaso nousi ihan uusiin sfääreihin. Ihan kivoja tasoloikkia, vaikka jotkin kentät ovat toisinaan hemmetin sadistisia. nimimerkki:"Hemmetin katoilevat palikat" Kakkosmegis on varmaan ainoa tämän sarjan peli, jonka olen pelannut onnistuneesti loppuun saakka.


MM11 kyllä kiinnostaa, vaikken trailerista järin suuria hypejä onnistunut saamaan. Megaman X Legacy Collectionit on suunnitelmissa ostaa Switchille heti kun tilipäivä koitaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Muusi » 29.07.2018 13:20

Vaikka pirun vaikeita pelejä ovatkin niin nämä Legacy Collectionithan sisältävät easy moden jotka helpottavat pelejä huomattavasti. Kaikki siis kokeilemaan vaan!
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Avatar
Muusi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 07.07.2014 09:12

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 29.07.2018 14:06

Vaikka en ole Mega Maneista kamalasti välittänyt, ilman Mega Man 2:sta en olisi koskaan piirtänyt ekaa sarjakuvaani, joka kantoi nimeä Teräskäsine ollessani 7-vuotias. Innostuin tuolloin pelistä suuresti, kun siskoni tai veljeni sai sen kaveriltaan lainaan. Muistaakseni Metal Manin käsistä ampuvat teräsleikkurit(?) inspiroivat sarjakuvani nimeen, jossa seikkaili hahmo samaisilla voimilla.

Pelinäkin tosi hyvä ja olen yrittänyt NESsille järkevään hintaan löytää. Power Blade muistuttaa kuulemman mukaan paljon Mega Maneja, jonka vähän aikaa sitten bongasin divarista. Pitäisi napata vielä kun ehtii.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.08.2018 15:42

Oi että, Mega Manille oma topic! Loistavia pelejä!

Itsehän olen pelannut Megiksistä vain osat 2, X ja X2. X on oma henkilökohtainen suosikkini ylivoimaisesti: siinä pelissä kaikki vain toimii käsittämättömän hyvin aina musiikeista itse pelaamiseen. X2 on myös ihan kiva, mutta musiikeissa tulee se isoin takapakki edeltäjäänsä verrattuna. Mega Man 2 on myös erittäin hyvä peli ja musat on parasta A-luokkaa.

Olen miettinyt näiden X Collectioneiden hommaamista. X4 on käsittääkseni aika hemmetin hyvä ainakin?
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Gigante » 06.08.2018 16:05

-Zerials- kirjoitti:
Olen miettinyt näiden X Collectioneiden hommaamista. X4 on käsittääkseni aika hemmetin hyvä ainakin?


Itse voin ainakin nostaa peukkua mitä tulee "äks-neljään". Musiikkipuoli toimi tosi tykisti ja bossitkin olivat nuorella iällä peluun myötä designeiltään suht ikimuistoisia...mitä nyt X:än pelitila tuppaa olemaan todella helppo jos hyödyntää tarkoituksella bossien heikkouksia.

Jos jokin pelissä lähinnä vaivasi erittäin paljon, onkin sitten tuo välikohtausten enkkudubbi ja X-Megiksen mikkihiiri-ääni. Molemmista on tullut omat meeminsä, luonnollisesti.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.08.2018 16:19

Gigante kirjoitti:Jos jokin pelissä lähinnä vaivasi erittäin paljon, onkin sitten tuo välikohtausten enkkudubbi ja X-Megiksen mikkihiiri-ääni. Molemmista on tullut omat meeminsä, luonnollisesti.

Aivan, unohdinkin että näissä uudemmissa Megiksissä on ääninäyttelyä. Jostain muistan lukeneeni, että alkuperäiset japani-äänet on myös valittavissa näissä uusissa kokoelma-seteissä. Pitää vielä varmistaa tilanne.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Muusi » 06.08.2018 19:18

Kaikista on X collectionissa valittavissa Rockman X ja Mega Man X versiot. X4 on ainut missä X kuulostaa Mikki hiirimäiseltä, eikä homma ole sen kummempi japsiversiossakaan.
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Avatar
Muusi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 07.07.2014 09:12

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Gigante » 17.08.2018 20:16

Kaksi ekaa Megistä pelattuna lävitse Legacy Collectionin myötä ja lisää pelattavaa vielä löytyy.
Otan kaiken takaisin mitä sanoin MM2:n helppoudesta, sillä osasi tuo vuosien ( varmaan tuurilla tehdyn) läpipeluun jälkeen haastavampi mitä osasin muistaa. Saakeli kun Woodmanin, ja Airmanin hyökkäyksissä jää välillä saakelin vähän tilaa yrittää väistää...ja Crashmanin perkele saisi vaan tyytyä ammuskelmaan eikä juoksemaan päin näköä (ja sama juttu kolmosen snakemanin kanssa.)

Legacy Collectioneja on kyllä kehuttava, ensinnäkin kiitetävän kattavasta koosta, kuin myös pikkulisäyksistä. Museot, musiikkisoitin, haasteet, datapankit yms. ovat mukavaa pikkukivaa, puhumattakaan mahdollisuudesta tallentaa pelitilanne haluamaansa kohtaan (ja LC1:n rewind-nappulasta!). Näin pelien haaste tulee hieman inhimillisemmäksi meille vähemmän taitaville tasoloikkapelureille.

Pitikös näistä MMX-peleistäkin tulla jotkin collectionit, vai muistanko ihan väärin?
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mega Man

ViestiKirjoittaja Salem » 12.11.2018 04:36

Mega Man on minulle yksi rakkaimmista pelisarjoista, ja juurikin tämä classic-sarja. Siinä missä monet muistavat lämmöllä ensimmäiset pelikerrat Super Marion tai vaikkapa Sonic the Hedgehogin parissa, minulle Mega Man on se joka tuo vahvimmat nostalgiantunteet. Eräitä varhaisimpia muistojani lapsuudesta on kuinka onnistuin ensimmäistä kertaa pieksemään Wood Manin Mega Man 2:ssa. Tuolloin nämä pelit olivat ehkä liian vaikeita läpäistäväksi, mutta nyt vanhemmalla iällä niistä on oppinut nauttimaan aivan uudella tavalla, ja niitä tulee pelattua aina, kun haluaa jotain kevyttä pikkupelattavaa, joka ei vaadi täydellistä omistautumista tarinalle.
Omaksi suosikikseni sarjasta olen aina kutsunut neljättä osaa, vaikka se joutuukin taistelemaan alati tittelistään ysin ja kympin ohella. Ensimmäisen pelin koen näistä huonoimmaksi, joskin pääasiassa alkukantaisuutensa vuoksi, joka sinällään on täysin ymmärrettävää, mutta siltikin hieman luotaantyöntävää, kun parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla. Eipä sitä tule ihan huvikseen pelattua, korkeintaan jos ajatuksena on kokea jokainen sarjan osa peräjälkeen. Pohjaa naaraamassa ekan pelin kanssa on myös Mega Man 8, kiitos käsittämättömän laiskalta tuntuvan ohjattavuutensa.
Mitä tulee Mega Man 11:aan, niin en olisi voinut olla tyytyväisempi siihen, millainen pelistä lopulta tuli, ja se sijoittuukin suhteellisen korkealle suosikkilistallani. Tekijät ovat tajunneet, että ehjää ei tarvitse korjata, ja perusasiat on pidetty päällimmäisinä mielessä. Double Gear-systeemi tuo toki hieman uutta tuulahdusta, mutta vaikka pelissä onkin kohtia, jotka on luotu gear-systeemiä silmällä pitäen, niin missään vaiheessa peli ei pakota sen käyttöä, mikä on mielestäni erinomainen asia.

X-sarjaa olen myös pelannut lukuisia kertoja, ja niistä voin myöntää pitäväni aina X4:aan asti, X3 noista parhaimpana. Sen jälkeen sarja kadotti mielestäni punaisen lankansa, ja kiinnostukseni X-sarjan tuoreimpiin vesoihin on hyvin alhainen. Näin ollen X Legacy Collection 2 saa jäädä ilman minun tukeani. Sitä ensimmäistä kyllä tuen ja ylistän mielelläni.

Pientä lisämainintaa haluan antaa myös Mega Man Zero-saagalle GBA:lla, sekä ZX-peleille DS:lla. Nämä poikkeavat suuresti Mega Manin tavanomaisesta kaavasta, mutta ovat mielestäni varsin kelpoja pelejä, jotka näkisin myös mieluusti jonkinlaisessa Legacy collectionissa joku päivä.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37


Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron