Sivu 2/2

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 11.06.2015 14:16
Kirjoittaja Salem
typewriter kirjoitti:Fume Knight ja Burnt Ivory King imevät myös kikkeliä helvetissä, päihitin vastikään molemmat. 76. kerta toden sanoi.

Itsekin onnistuin nuo kummatkin vastikään pieksemään ensimmäistä kertaa. Ivory Kingiin tosin kului pari päivää, kiitos Loyce Soulien, jotka halusin kerätä ennen kuin pieksen itse bossin. Se tuntuikin tuon jälkeen naurettavan helpolta.
Maittavan määrän lisätunteja on kyllä tämä kruununmetsästys tuonut tähän peliin.

Tosin Eleum Loycessa on vihdoin itselleni tullut vastaan seinä, jota en yksinkertaisesti ole päässyt vielä ylittämään. King's Pet Lud ja King's Pet Zallen. Osittain syynä tosin on se matka jonka noiden luokse joutuu aina tekemään, jossa näkymä ympäristöön on suurimman osan aikaa täysi nolla ja viholliset pääsevät yllättämään kuin tyhjästä, mutta kyllä tuo itse bossikin on todella turhauttavaa tasoa. Etenkin kun toisen kuollessa toinen saa sekä power- että defence boostin, ja alkaa vielä jatkuvasti parantaa itseään.
Mahtaisiko kellään olla ehdotuksia mikä olisi järkevin tapa piestä tämä kaksikko melee-buildin hahmolla?

Edit. No niin, kaatuivathan nekin paskiaiset. Jälleen kerran oli kyse omasta kyvyttömyydestä ennemmin kuin pelin vaikeudesta. Lud ja Zallen nousevat kyllä hyvin korkealle sarjan vaikeimpien bossien listalla, mutta kyllä sitä ykkössijaa edelleen pitävät Tower of Latrian Man Eaterit.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 15.08.2015 06:42
Kirjoittaja ForWeAreMany
http://www.twitch.tv/twitchplaysdark

Elikkäs jotkut saattaa tietää vanhan kunnon Twitch Plays Pokemonin, missä Twitchin chatti pelasi peliä chattikomennoilla. Nyt joku sankari on keksinyt tehdä saman Dark Soulsille ja oma veikkaukseni on, että Undead Asylumista ei päästä pois koskaan.

Also, pelailin tunti sitten Bloodbornen loppuun ja aivan saatanan kova peli. Ei ihan piekse alkuperäistä Dark Soulsia mutta kaikki muut sarjansa pelit Bloodborne hakkaa ihan 100-0.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 08.11.2015 09:37
Kirjoittaja Gigante
Tulihan tuota Dark Soulsia nyt korkattua hetken verran, mutta jo se pieni hetki sai minut melkoisesti koukutettua. Himottais päästä jatkamaan, mutta DP tulee tärkeysjärjestyksessä ensin.

Aloitin oman sekoiluni sitten pyromancerina ja tietenkin offlinessa, joten eipähän tarvitse pelätä sitä että joku toinen pelaaja tulee ja raiskaa hahmon kerrasta. Turpaan tulee vielä muutenkin.
Hahmonluonti olikin odotettua simppelimpi prosessi, vaikka pärstää saikin kustomoitua kiitettävästi. Se mihin kuitenkin petyin pahan kerran, oli parran/viiksien täydellinen puuttuminen. Saahan tuohon ehkä järkättyä "hädin-tuskin-edes-sänki"-tasoista karvoitusta, mutta siihen se sitte'njääkin. En pystynyt tekemään hahmoksi pyroma(ani)nceria nimeltä Tim, njoten piti tyytyä toisenlaiseen hahmoon.

Jatkuuko sama siloposkillisuus sitten kakkosessa, vai tajuttiinko asialle tehdä jotain?

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 08.11.2015 13:40
Kirjoittaja Salem
Gigante kirjoitti:Jatkuuko sama siloposkillisuus sitten kakkosessa, vai tajuttiinko asialle tehdä jotain?

Kakkosessa on kyllä mahdollista laittaa viikset ja parta, mutta variaatioita ei ihan kauheasti ole.

Mikäli haluat tuota ekaa peliä pelata onlinessa ja näin nähdä muiden pelaajien viestit ja veritahrat (aka nähdä kuinka he ovat kuolleet), mutta välttyä invadereilta, niin tuohon on hyvinkin yksinkertainen ratkaisu: pelaa hollow-muodossa. Hollown kimppuun eivät muut pelaajat voi hyökätä, ainakaan DS ykkösessä. Tietystihän tuossa muodossa et voi käyttää summon signeja tai kindlata nuotioilla, ja ihmismuodossa viholliset pudottavat todennäköisemmin tavaraa, mutta muutoin ihmisenä pelaamisesta ei ole suoranaista hyötyä.
Invaderit tuovat peliin kyllä aivan oman mausteensa arvaamattomuudellaan, mutta koska nämä matsit voivat pahimmillaan olla todella epätasaisia, niin kannattaa ensin tulla tutuksi itse pelin tarjoamiin vaaroihin ennen kuin alkaa ottaa yhteen toisten pelaajien kanssa.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 21.11.2015 22:39
Kirjoittaja Gigante
Nythän sitä on tullut sitten ihan kunnolla tutustuttua tähän peliin ja voiviineri, ei ole vähään aikaan tullut näin koukuttavaa peliä pelattua. Yksikin pelisessio kesti liki viisi tuntia ja silloinkin pelitys keskeytyi vasta kun oli aivan pakko pitää kusitauko (pause olisi offlinessa ihan kiva juttu).
Turpaan on tullut tähän mennessä aivan helvetisti. Joko ylisuuri demoni nuijii maan rakoon, luuranko parraa iskun ja suolestaa siihen paikkaan, kummitus tarraa selästä ja viiltää kurkun auki, musta ritari tulee ja ownaa, joku runkkaribandiitti iskee puukon kurkkuun tai Smauggi poltaa karrelle...jne. jne

Vaikka meno on välillä vaikeaa, silti peliä kohtaan on helkutisti mielenkiintoa. Yritys ja erehdys-meininkiä kiehtovimmillaan, vaikka kamera välillä kuseekin pomotaistoissa.
Pitkästä aikaa peli, joka ei ole jatkuvasti pitämässä pelaajaa kädestä.

Harjoitus tekee mestarin ja varovaisuudesta ei ole koskaan haittaa tämän pelin kohdalla.
Tuleekin toisinaan helvetin hienot fiilikset kun onnistuu lopulta seivästämään rivikalmoja perseestä niskaan ilman sen kummempia ongelmia. Maisematkin ovat kaunista katseltavaa, vaikka niitä ei aina uskalla jäädä katselemaan, ettei vaan tule joku iskemään miekkaa äkkiarvaamatta selkään.

Mikä muuten on, että näiden parannusputelien määrä tuntuu aina Firelinkiltä lähtiessä pienenevän, mutta palautuvat sitten takaisin kymppiin jos palaan lepäämään samaisen alueen notskille? Saako näiden potskujen maksimimäärää jollain nostettua?

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 22.11.2015 01:20
Kirjoittaja ForWeAreMany
Gigante kirjoitti:Mikä muuten on, että näiden parannusputelien määrä tuntuu aina Firelinkiltä lähtiessä pienenevän, mutta palautuvat sitten takaisin kymppiin jos palaan lepäämään samaisen alueen notskille? Saako näiden potskujen maksimimäärää jollain nostettua?

Notskivalikossa on vaihtoehto "Kindle bonfire" (pitää olla ihmismuodossa ja kindleäminen maksaa yhden humanityn) jonka jälkeen kyseinen nuotio palaa voimakkaampana ja sillä levätessä saa useamman huikan estus flaskiin. Firelink Shrinen nuotio on alusta asti kakkostason kokko, niin siitä saa kymmenen huikan verran tavaraa estus flaskiin. Myöhemmin pelissä voi muistaakseni päivittää nuotiot nelostasolle asti, jolloin niistä saa 20 flaskia mutta eipä pelissä hirveän montaa aluetta mun mielestä ole jossa olisi tarvetta useammalle kuin viidelle hörpylle. Paitsi se vitun Blighttown.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 03.12.2015 17:47
Kirjoittaja Gigante
ForWeAreMany kirjoitti:
Gigante kirjoitti:nappasin kuolleelta kauppiaalta talteen tämän erikoiskatanan ja päätin pysyä sitten siinä.

Uchigatana on yks suosikkiaseitani koko pelissä, nykyisellä läpipeluullani en ole alun scimitarin lisäksi käyttänyt juurikaan mitään muuta asetta koko pelissä kuin Uchigatanaa (ja divinebuildina pelin toista normikatanaa, Iaitoa) ja täysille tuunattuna kyseinen ase on aivan järjetön kuolemantuoja, varsinkin bleedauksen takia. Suosittelen kokeilemaan tuota verenvuodatusta niihin isoihin läskeihin mösiin Blighttownissa, on muuten aivan saatanan tyydyttävää.


Kyllähän tuosta miekasta irtoaakin kiitettävästi tehoja päivitysten myötä. Eittämättä mukavaa, kun joka kolmas osuma aiheuttaa tuon äkillisen vamman.

Kun tuossa otettiin aikaisemmin puheeksi se kuinka moni käyttää valkohaamuja, myönnän että hyödynsin näitten tarjoamaa jelppiä Queelagia ja Rautagolemia vastaan. Lukkileidin kohdalla tuo Kannibaaliamatsonin apu toimi lähinnä tankkina joka vie huomion, mutta Tarkus taas teki koko pomotaistosta lähinnä vitsin vetäessään golemia turpaan yksinään.

Kaksoisgargoilit onnistuin kyllä kukistamaan ihan yksinäni, kun en tuolloin edes tiennyt että olisin voinut kutsua apuvoimia taisteluun. Mutta mitäpät tuosta, kun tuo on niitä harvoja matseja joissa kilpi on todella tehokas apuväline.



Anor London jousiampujat olivat kyllä turhauttava parivaljakko, varsinkin kun nurkan takaa räiskiminen jouskarilla ei tahtonut toimia nurkassa olevien näkymättömien seinien takia. Pakko oli tuossa tilanteessa lähteä hemmetimoiseen syöksyyn ja hyvin epävarmaan lähitaisteluun ennen kuin pääsin etenemään.

Ymmärrän täydellisesti miksi pelaajat vihaavat tätä vitun Blighttownia. Se paikka kun yksinkertaisesti on niin täydellisen syvältä.
Kuin kerrostalo, jonka arkkitehti on ollut täydellinen kehari ja jonka rakenentamisen aikana niin putkimiehet, LVI-asentajat ja sähkömiehet ovat olleet järkyttävässä tuubassa.

Sietäisin kyllä tuon hengenvaarallisen arkkitehtuurin, vihollislaumat, moskiitot, myrkkysuot, äkkipudotukset ja ne erittäin vittumaiset puhallusputkipaskiaiset, mutta perkele kun tuo näkyvyys/valaistus on tuossa paikassa niin helvetin surkea. Löytyykö tästä pelistä minkäänlaista soihtua tai lyhtyä?

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 05.12.2015 03:10
Kirjoittaja Salem
Gigante kirjoitti:Löytyykö tästä pelistä minkäänlaista soihtua tai lyhtyä?

Skull lantern löytyy kyllä matkan varrelta, ja kyseinen esine tulee aika elintärkeäksi Tomb of the Giants-alueella. Kyseinen osio peliä on helposti inhokkini, ohittaen Plighttownin heittämällä. Ottaen kuitenkin huomioon Plighttownin saaman vihan, uskon olevani melkoisen yksin tuon mielipiteen kanssa.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 05.12.2015 06:35
Kirjoittaja ForWeAreMany
Salem kirjoitti:Kyseinen osio peliä on helposti inhokkini, ohittaen Plighttownin heittämällä. Ottaen kuitenkin huomioon Plighttownin saaman vihan, uskon olevani melkoisen yksin tuon mielipiteen kanssa.

Mulla on vähän niin ja näin, Blighttownin oon skipannut jokaisella ekan läpipeluun jälkeisellä läpipeluulla paitsi viime läpipeluulla pelasin sen pitkästä aikaa ihan legitisti läpi ja siihen verrattuna Tomb of the Giants monta kertaa enemmän vitusta omasta mielestäni.

Tosiaan mitä tulee noihin gigsun mainitsemiin phantomeihin, niin itse olen aika häikäilemättömästi käyttänyt haamuja hyväkseni mutta sekin on vähän kaksiteräinen miekka sillä phantomeiden AI toimii välillä vähän miten sattuu. Välillä esim. Quelaag on ollut aivan naurettavan iisi vanhan kunnon Mildredin kanssa, mutta joskus se saakelin lortto on mennyt kuolemaan saman tien (ja tämän jälkeen bossi on vitusti vaikeampi koska phantomeiden kanssa pelatessa bosseilla on vitusti enempi hipareita). Ei siinä, oon jokaisen bossin soolonnut pelissä ja loppukädessä oon sitä mieltä että kaikki ovat yksin pelatessa helpompia lukuunottamatta paskapääkaksikko Ornstein & Smouhgia. Oli pari vuotta sitten aivan helvetillinen urakka saada molemmat persereiät hengiltä new game+:lla soolona.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 05.12.2015 07:43
Kirjoittaja Gigante
ForWeAreMany kirjoitti: Ei siinä, oon jokaisen bossin soolonnut pelissä ja loppukädessä oon sitä mieltä että kaikki ovat yksin pelatessa helpompia lukuunottamatta paskapääkaksikko Ornstein & Smouhgia. Oli pari vuotta sitten aivan helvetillinen urakka saada molemmat persereiät hengiltä new game+:lla soolona.


Itsekin tuskailen aivan helkkaristi näiden Anor Londo'n Oliverin ja Stanin, Matin ja Tepon, Bernien ja Steven sekä Ernien ja Bertin kanssa (rakkailla vihollisilla on monta nimeä, tiedän). Tiedän kyllä, että matsissa pärjää paremmin kun on Solaire mukana ja eilen olin vähällä kukistaa Smoughin kunnes väistö tämän ukkosperspommia vastaan ei onnistunutkaan. :evil:

On vaan niin hemmetisti työn ja tuskan takana saada Solaire ehjin nahoin tuohon taistoon, kun viimeksikin tämä älypää jäi mittelemään näiden Sentinelien kanssa. Oo:n ja Ässän lisäksi minua turhauttaa aivan helvetisti juuri nuo kaksi sentineliä ennen taistoa. Jo yhden listiminen ilman vahinkoa tekee tiukkaa, mutta kun nuo paskiaiset parantavat itseään kesken kaiken. Pakko yrittää listiä nuo kaksi jotenkin, että saisin Brolairen ehjänä matsiin.



EDIT: NNNNNNN'JEESSHHH! NNN'JEEEEESSSHHH!!!
Ornstein ja Smough nuolkoon helevetin isoa tikkunekkua helevetissä!

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 05.12.2015 13:42
Kirjoittaja ForWeAreMany
Gigante kirjoitti:On vaan niin hemmetisti työn ja tuskan takana saada Solaire ehjin nahoin tuohon taistoon, kun viimeksikin tämä älypää jäi mittelemään näiden Sentinelien kanssa.

Ahahahaha joo, tunnen tuskasi veliseni. Tokihan Solairen saisi helposti bossiin hengissä jos jaksaisi ensin tyhjentää huoneen Sentineleistä mutta yleensä vaan kokeilin juosta koko paskan läpi ja toivoa että Solaire ei jää kötisemään settieskojen kanssa. Yleensä yritykset päättyivät tekstiin "White Phantom Knight Solaire has been vanquished" juuri sillä sekunnilla kun itse on astumassa bossihuoneeseen.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 06.12.2015 16:06
Kirjoittaja Salem
ForWeAreMany kirjoitti:Mulla on vähän niin ja näin, Blighttownin oon skipannut jokaisella ekan läpipeluun jälkeisellä läpipeluulla paitsi viime läpipeluulla pelasin sen pitkästä aikaa ihan legitisti läpi ja siihen verrattuna Tomb of the Giants monta kertaa enemmän vitusta omasta mielestäni.

Joo. Blighttown on ekalla pelikerralla yhtä helvettiä, eikä kaikkein vähiten niiden puhallusputkipaskiaisten takia, mutta kun vähänkään oppii siellä suunnistamaan ja tietää mistä suunnasta niitä nuolia alkaa milloinkin tulla, niin homma muuttuu helpommaksi. Se suoalue taas ei ole juuri koskaan tuntunut erityisen pahalta omalla kohdallani. Demon's Soulsin Valley of Defilementiin verrattuna se on kuin vesipuisto. Tomb of the Giants taas on yhtä persettä joka kerralla, varsinkin jos ei skull lanternia ole siunautunut ennen sinne menoa.

Phantomeja en yleensä käytä ollenkaan, juurikin koska bossitkin vahvisuvat entisestään, vaikka Solaire on kyllä huomattava apu Ornsteinia ja Smoughia vastaan (sikäli kun jaksaa nähdä vaivaa kikkailla niiden Sentinelien kanssa ennen Pikachua ja Snorlaxia). Toisaalta taas olen kokenut että tuo kaksikko on huomattavasti hauskempaa kohdata yksin.
Ainoa phantom jonka yhä tänä päivänä kutsun apuun on Sif Manus-taistelussa, ja senkin lähinnä lore-syistä.


Ja sitten sieluista vähän verisempään aiheeseen siirtyen: onkos kukaan kokeillut vielä Bloodbornen Old Hunters-DLC:ta? Itse tuon hommasin, ja pääsin jo eilen tekemään pientä pikatunnustelua uuteen alueeseen. Pikatunnustelua siinä mielessä, että kuolin heti ekaan viholliseen. Tänään olisi tarkoitus sukeltaa syvemmälle ja katsoa mitä tuolla DLC:lla on tarjottavanaan.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 06.12.2015 17:11
Kirjoittaja ForWeAreMany
Salem kirjoitti:Tomb of the Giants taas on yhtä persettä joka kerralla, varsinkin jos ei skull lanternia ole siunautunut ennen sinne menoa.

Meitsi käy aina Lost Izalithin läpi ennen Tomb of the Giantsia ihan vaan siksi että saa sen Sunlight Maggotin kypärän tilalle. Onhan se aivan saatanan tyhmän näkönen kapistus, mutta saapahan pidettyä molemmat kädet vapaana kilvelle ja miekalle (joojoo tiedän että on tyylirike pitää katanaa ja kilpeä yhtäaikaa).

Ja sitten sieluista vähän verisempään aiheeseen siirtyen: onkos kukaan kokeillut vielä Bloodbornen Old Hunters-DLC:ta? Itse tuon hommasin, ja pääsin jo eilen tekemään pientä pikatunnustelua uuteen alueeseen. Pikatunnustelua siinä mielessä, että kuolin heti ekaan viholliseen. Tänään olisi tarkoitus sukeltaa syvemmälle ja katsoa mitä tuolla DLC:lla on tarjottavanaan.

Ton hommasin heti julkaisupäivänä mutta pitäisi alottaa uusi seivi (ei huvita alkaa uusia mestoja NG+:na tarpoo saman tien :D) ja kaverin kanssa olen pitkään puhunut että alotetaan seuraavalla kerralla pienimuotoinen kisailu samanlaisella aloitusbuildilla jne. En ole siis vielä ehtinyt tyyppailemaan Old Hunteria mut odotukset on aika kovat. Bloodbornesta tuli mieleen, että olen aivan perkeleen äkäinen kun kyseinen peli ei voittanut yhtään palkintoa TGA:ssa vaikka se oli about ainoa peli koko hemmetin gaalassa joka olisi ansainnut yhtään mitään.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 06.12.2015 18:56
Kirjoittaja Gigante
Onhan tuo Ruttola aka Blighttown nyt helpottunut huomattavasti kun vain oppii tuntemaan nuo paikat ja eliminoitua nuo putkipenteleet. Siitä huolimatta tuossa paikassa on kiusallisen usein sattunut kohdalle näitä ns. näkymättömiä seinämiä ja muita koodauskömmähdyksiä jonka seurauksena jalansija on yksinkertaisesti pettänyt ja olen tippunut kuolemaani ties kuinka monet kerrat.


ForWeAreMany kirjoitti: että saa sen Sunlight Maggotin kypärän tilalle. Onhan se aivan saatanan tyhmän näkönen kapistus, mutta saapahan pidettyä molemmat kädet vapaana kilvelle ja miekalle

Ai sitäkös varten tuo kapistus onkin. Mietinkin mitä virkaa sillä oikein olisi. (Solairen pelastamisen lisäksi, siis)
(joojoo tiedän että on tyylirike pitää katanaa ja kilpeä yhtäaikaa).


Hoopolta se ehkä näyttää, mutta itselläni käytännöllisyys menee usein tyylin edelle...ellei haarniskaa lasketa (yhä pukeutunut varashuivi+ wanderer coat-comboon). Käytän omaa katanaani kaksin käsin lähinnä silloin kun tiedän että torjumiselle ei ole tarvetta...mitä ei kovin usein satu kohdalle.

Vähän hölmöltä kuulostaa, mutta eikö tuntuisi loogisemmalta, että kilpi voisi heikentää selkään kohdistuvia iskuja silloin kun pitelet asetta kaksin käsin. Tuntuisi ihan hyvältä vaihtokaupalta siihen että kahden käsen aseella torjuminen ei vedä vertoja kilvelle.

Pahin tyylirike varmaan omalla kohdallani on se, että käytän yhäkin tätä ritarilta kössittyä sinettikilpeä/ Crass Crest shieldiä joka palauttaa staminaa nopeammin, vaikka tehokkaampiakin kilpiä olisi tarjolla.




Omaan syntilistaani voi vielä lisätä sen, että pieksin juuri Brolairen kanssa tämän Tuhatjalkamörön, vaikka yksinkin olisin pärjännyt (sain tuolloin puolet heloista pois ennen kuin polkaisin magmaan). Laitetaan tuo nyt kuitenkin vielä aloittelijan osaamattomuuden piikkin ja siihen, että tämä armas auringonpalvoja hämäsi taistossa tätä isoa pärkelettä kiitettävästi.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 06.12.2015 20:51
Kirjoittaja Joni Ahonen
Blighttown


Ei helvetti tuota mestaa, jossa ainakin Boxilla ruudunpäivitys yksähtelee häiritsevästi. :D Tuo osio on kyllä yksi vastenmielisimpiä mestoja koko pelissä, joka tuo mieleen pirulliset NESsin pelit suo-osioineen.

Tomb of the Giantsissa meinasin saada sydärin ekalla kerralla, kun harhailin pimeydessä ja saan kimppuuni niitä pirullisia luurankoja.


Dark Soulsin pelaamisesta on kolme vuotta aikaa. Oli kyllä mieletön peli, joka on varsin pirullinen ja monet paikat ovat luotaantyötävyydessään aivan omaa luokkaansa, joihin silti tekee mieli palata taas seikkailemaan. Olin peliä pelatessa aivan pihalla kaikesta, enkä tajunut yhtään, että apureitakin voisi kutsua apuun. Piti kaikki oppia kantapään kautta, joka toisaalta vain lisäsi pelin lohdutonta fiilistä. Ihanan kamala peli. :)

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 09.12.2015 16:54
Kirjoittaja Salem
Pari päivää on nyt väännetty Bloodbornen kimpussa, ja ei hitto kun tuo DLC osaa olla brutaali kokemus. Uudelle alueelle pääsee pääpelin alkuvaiheilla, mutta tuolloin sinne ei kyllä ollut ainakaan minun skilleillä mitään asiaa. Vasta nyt kun pääpeli lähentelee loppuaan ja kaikki vapaavalintaiset alueet ovat avoinna tutkittaviksi, pääsin yrityksissä eteenpäin ja voitin jopa ensimmäisen DLC-bossinkin (valtavan työn ja tuskan jälkeen). Pakko silti sanoa, että olen rakastanut jokaista hetkeä jonka Hunter's Nightmaressa olen viettänyt. Ehdottomasti hintansa arvoinen, ellei jotain massiivista muutosta tapahdu, ja tuohon en jaksa uskoa.
Erityisesti tykkään uusista trick weaponeista, joista Whirling Saw ja Beast Cutter ovat nousseet suosikkieni listoille Ludwig's Holy Bladen, Saw Cleaverin ja Hunter Axen rinnalle.
Vihollisvalikoimastakin olen tähän asti pitänyt. Tokihan siellä vipeltää vahvempia versioita jo pääpelissä olleista möröistä, mutta uusiakin vihollisia on mukana kiitettävästi. Bosseista en osaa vielä sanoa mitään suurempaa, kun olen vasta tavannut sen yhden, mutta se yksi oli kaikin puolin, niin loren kuin itse taistelunkin puolesta, sellainen yllättäjä että mielenkiinto ja odotukset sen tulevia tovereita kohtaan ovat korkealla.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 09.12.2015 20:24
Kirjoittaja ForWeAreMany
Itse sain alotettua viimeinkin kolmannen tallennukseni (Hunter's Axella, ainoa aloitusase jota en ole vielä kokeillut, totta kai kakkosaseena Blunderbuss ja Gascoignen vermeet päällä) ja itse en ole vielä DLC-alueilla käynyt pyörimässä. Nelisen tuntia olen tuota seiviä pelannut ja Romia pitäisi mennä vetämään dunkkuun seuraavaksi. Ennen DLC-alueiden tutkimista ajattelin vielä käydä kaikki pääpelin bossit läpi että varmasti riittää levelit uusien alueiden mättämiseen.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 31.12.2015 10:27
Kirjoittaja Gigante
Kysyisin nyt Uchigatanaa käyttävien mielipidettä. Kannattaisiko minun kehittää se +15 tehoiseksi vai pysyä vain Chaos Blade +5:ssa. Tiedän, että CB:n energiaimutuksen voi rajoittaa esim. Ring Of Evil Eyella ja korkeilla vitalityilla, mutta kumpaa asetta suosittelisitte käyttää?

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 24.03.2016 15:42
Kirjoittaja Tohtori Freeman
^^ Levuta kummatkin ja testaa kumpi pysyy paremin käsissä

Ja itse topiciin: Praise The Sun!

https://account.xbox.com/fi-fi/gameclip ... 0e7fe465df

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 28.05.2016 17:20
Kirjoittaja Gigante
Tohtori Freeman kirjoitti:^^ Levuta kummatkin ja testaa kumpi pysyy paremin käsissä...



Ongelma olikin tuon kysymyksen aikana siinä, että olin tehnyt tuosta nimenomaisesta Uchista Chaos Bleidin ja jos peruisin diilin, niin en voisi palata takaisin CB:n käyttöön. Mutta asiasta ihan toiseen:


Muutama viikko siinä vierähti, mutta nyt on sitten Dark Souls II:n peruspeli läpäistynä. Mikäli pitäisi heittää se perinteinen dominatrix-viittaus niin alkuvaiheilla tämä jakoi rankaisua märällä pyyhkeellä ennen kuin nahkaraippa siirtyi vuorotteluun.

Lorea löytyy kilokaupalla, mutta olemattoman tarinankerronnan takia kaikki matsku pitää lukea wikistä, jotta mistään ymmärtäisi juuri mitään.

Hahmona oli edellispelin tapaan jokin epäonninen mättäjän ja maagin välinen sukurutsaus, joka tyytyi viskomaan tulipalloja, heiluttamaan katanaa ja ottamaan pataan...sekä ylistämään aurinkoa. Tulihan tuossa läpipeluun aikana joko heilutettua molempia keskareita, purtua peliohjainta ja todettua VMP:aa enemmän kuin uskoisi. :D


Pelin oma (s)hitbox turhauttaa edelleen. Väistely on lähinnä tuuripeliä ja vastustajat osuvat kaikkeen puolen metrin säteellä, siinä missä itse joudut suorittamaan iskut pikselintarkkuudella perille. Delsujen pomoihin en juurikaan päässyt ja jäihän tuossa peliin jäljelle vielä ainakin pari "haistapaska"-tasoista bossia, mutta en viitsinyt ryhtyä niin masokistiseksi.


Mutta kyllähän tämä silti ihan kiva seikkailu oli. Ei ekan Dark Soulsin tasoinen, mutta muutamista vioistaan huolimatta silti mukiinmenevä. Ehkäpä sitä pitäisi kokeilla ensi kerralla tehdä hahmoksi se korkean poisen ja haban kanssa huitova tankki.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 12.03.2017 03:34
Kirjoittaja Nikkeli94
Itsekin tutustun nyt hitaasti mutta varmasti tähän pelisarjaan Bloodbornen kautta. Demon Soulsia pelasin joskus ehkä 30min, kyllästyin ja lopetin. Nyt kaveri tuikkasi tämän metsästäjän uniseikkailun mukaan ja käski pelata. Pelimekaniikkaan ja -maailmaan totuttelun jälkeen olen päässyt eteennpäi yllättävän hyvään tahtii. Kaveri on käynyt kylässä avaamassa muutamia seikkoja pelistä, mutta muuten olen pärjännyt itseni yllättäen ihan omillani. Ihan kaikkea en vieläkään maailmasta ymmärä, mutta seuraavaksi pitäis saada joku mustakaapubossitrio alta pois.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 28.11.2017 16:27
Kirjoittaja Gigante
https://www.pelaajalehti.com/uutiset/ka ... nsi-vuonna



Sikäli hassu sattuma, että juuri kun on käynyt mielessä kannattaisiko Demons Souls hommata lisäreineen, niin tuleekin uutinen siitä että nettipeli lakkaa toimimasta. Eipä tuo omalle kohdalle ehkä mikään suuri menetys ole, kun PvP ei pahemmin nappaa ja tulihan tuo Dark Souls pelattua ekan kerran kauttaaltaan offlinessa. Yhdeksän vuotta on silti ihan kiitettävän pitkä elinaika pelin nettiservuille.

Sikäli kun ymmärsin, niin tämähän ei vaikuta sitten pelin bugienkorjauspäivityksiin vaan lähinnä siihen moninpeliin? Lähinnä siksi, jos satun pelin alelaarista tai kirpparilta hyvään hintaan myöhemmin löytämään?

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 28.11.2017 20:26
Kirjoittaja ForWeAreMany
Gigante kirjoitti:Sikäli kun ymmärsin, niin tämähän ei vaikuta sitten pelin bugienkorjauspäivityksiin vaan lähinnä siihen moninpeliin? Lähinnä siksi, jos satun pelin alelaarista tai kirpparilta hyvään hintaan myöhemmin löytämään?

Patchit ovat jemmassa Sonyn servuilla niin DeS:n servujen sulkeminen ei vaikuta siihen millään tapaa.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 12.01.2018 08:51
Kirjoittaja Gigante
Njaahahs, Dark Souls Remastered ilmaantumassa niin Switchille, Ps4:lle, X1:lle sekä PC:lle.

Loistava uutinen niille, jotka ovat halunneet sitä 60 freimiä peliinsä ja kiva että Switchikin saa myös oman porttauksensa (pyörii tod. näk. samoilla tehoilla kuin mitä Ps3/360 versiot.).

Harmi vaan, että alkuperäinen DaS on tullut pelattua jo pariin kertaan, joten Remastered saa sisältää jotain sangen merkittäviä uudistuksia jotta ostaisin uutena. Muutoin toki alelaarista voisin pelin toki hommata Switchille.

Re: Dark Souls

ViestiLähetetty: 12.01.2018 11:32
Kirjoittaja Joni Ahonen
Gigante kirjoitti:Njaahahs, Dark Souls Remastered ilmaantumassa niin Switchille, Ps4:lle, X1:lle sekä PC:lle.

Loistava uutinen niille, jotka ovat halunneet sitä 60 freimiä peliinsä ja kiva että Switchikin saa myös oman porttauksensa (pyörii tod. näk. samoilla tehoilla kuin mitä Ps3/360 versiot.).

Harmi vaan, että alkuperäinen DaS on tullut pelattua jo pariin kertaan, joten Remastered saa sisältää jotain sangen merkittäviä uudistuksia jotta ostaisin uutena. Muutoin toki alelaarista voisin pelin toki hommata Switchille.



Vain Eka Dark Souls on pelattu kerran kovalla työllä 6 vuotta sitten. :P Vielä on jatko-osat kokematta, joten remastered ei edes Switchille kiinnostaisi heti hommata. Kuitenkin kivaa, että Switch saa näitä käännöksiä pelisarjoista kuten Skyrimistä, Doomista ja L.A. Noiresta, joita ei olisi muutama vuosi osannut toivoa Nipan laitteille.