Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 05.11.2019 11:27

Kävin viikonloppuna Helsingissä osallistumassa Suomen historian suurimpaan tappelupelitapahtumaan, Installiin. Siellä osallistuin muutamaan turnaukseen (mitkä meni ihan hyvin omalta osalta), pelailin kilokaupalla kasuaalimatseja ja sit minut nakitettiin vielä videomiksaa Blazbluen top 8-striimiä parin minuutin varotusajalla.

Noi turnaukset mihin tosiaan osallistuin oli Tekken 7, Blazblue Cross Tag Battle ja Blazblue Centralfiction. Tekken-turnaus oli siinä mielessä historiallinen et se oli toistaseks isoin Tekken-turnaus pohjoismaissa ja siinä omaksi sijoitukseksi jäi 49/96, mihin oon todellakin tyytyväinen koska Tekken 7:aa oon pelannu aktiivisesti ehkä toukokuusta eteenpäin (muutenki ku hakannu Eddyllä potkuja). Sit mun toinen matsi oli sellasta kaveria vastaan joka löyty turnauksen top 3:sta, nii sieltä lennettiin aika vauhdilla losers bracketiin. Hyvä kokemus kaikinpuolin, opinpahan sen että matchuppeja pitää opetella huomattavasti enemmän.

Blazblue Cross Tag Battle oli sit taas 10 jäbän miniturnaus missä ei ollut mitään palkintoja tms, mutta sijoituinpahan siinä kolmanneksi! Tässä saattoi olla myös hieman tuuria mukana kun yksi kovimpia suomalaisia pelaajia diskas ittensä poikkeen aikataulujen takia ja ekan matsin vastustaja ei saapunut paikalle ajoissa. BBTAG on ihan typerän hauska peli ja oli tosi kiva päästä pelailee viimeinki tota pelaajien kans jotka oikeesti tietää mitä tekee. Toi on vieläpä ihan helvetin helppo peli aloittelijoille niin suosittelen kyl ehottomasti kokeilee mikäli tappelupelit kiinnostaa.

Vika turnaus mulle oli toi Blazblue Centralfiction, mikä on ehdottomasti mun suosikkitappelupeli kautta aikojen ja uskallan väittää et tää oli yks isoimpia BBCF-turnauksia Suomessa kun osallistujia oli miltein 30 kappaletta. Tässä päädyin jaetulle 9-sijalle, kun jouduin pelaa kaks settiä yhtä pelaajaa vastaan, jolta oon ottanut ennenkin 100-0 turpaan. Niin meni tälläkin kertaa (toinen setti kusi vielä hieman hölmöön hahmovalintaan omalta osalta) ja jouduin jäämään top 8-meiningeistä poikkeen, mutta olin viimestä matsiani lukuunottamatta todella tyytyväinen kaikkiin peleihin mitä pelasin.

Siinä oli pientä romaania meikäläisen hesen reissusta ja ens vuonna ehdottomasti uudestaan. Vähän jäin harmittelee sitä, että olisin voinut osallistua pariin muuhunkin turnaukseen (Guilty Gear Xrd Rev 2 ja Under Night In-Birth Exe:Late[st]), mutta ainakin toisesta noista on tulossa ensi vuonna uudet iteraatiot niin ehtii ennen ensi vuoden Installia harjoitella niitä enempi. Helvetin mukava reissu oli kaikin puolin ja pakko alkaa juoksentelee enemmänkin näissä Suomen harvoissa tappelupelimeiningeissä. Ja jos foorumin porukka tykkää pelata yhtään tappelupelejä nii ehdottomasti suosittelen Installia ensi vuonna, nää jätkät näkee ihan törkeen paljon vaivaa siihen että saadaan tännekin pohjoiseen laadukas tapahtuma tappelupeleille.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.11.2019 18:26

Kotiin saavuin maailmalta. Takana kaksi yötä lentokentillä ja koneissa istumista. Olo aika sekava ja päivistä ei mitään hajua. Vähän vitutti kyllä nähdä missä kunnossa Lontoosta saapunut VELVET -teokseni olikaan ja huomata että muista töistä ei ole kuulunut mitään, mutta nämä on oikeasti pieniä murheita. Matkani menivät kaikki hyvin ja pitää vielä näin elinvoimaisena pyöriä maailmalla vapaana, kun on siihen mahdollisuus. Twin Peaks oli kaunis kyläkaupunki, Seattlessa en keksinyt oikeastaan mitään tekemistä, kunhan vain kävelin pari kertaa päivässä kaupungilla ja lösöilin hotellissa läppäri sylissä sängyllä makoilen.

Kun on valvonut paljon ja väsyneenä pohtinut vähän kaikkea, miettii sitä minkälaista se mielekäs elämä lopulta onkaan. Maailmalla on hienoa käydä ja tykkään yksin matkustella, mutta myönnän myös pariin kertaan tulleen fiilis, että vapaudestaan huolimatta voi olla aika yksinäinen. Totta kai sitä toivoisi että ura urkenee ja mahdollisuuksia tulisi lisää roppakaupalla, mutta ei sitä silti kamalasti jaksaisi pyöriä joka puolella ja olla sosiaalinen. Ihan se perusarki kotiseudulla tuttujen ja turvallisten ihmisten kanssa on aivan parasta. Onnellinen olen siitä että olen saanut ja uskaltanut nähdä sekä käydä kokemassa juttuja, josta syystä oma ymmärrys itsestä on selkeää ja on myös enemmän okei epävarmojen tunteidensa kanssa.

Kotiin on ihana saapua ja illalla pääsee saunaan! Pääsee myös viimein syömään kotiruokaa kotitilan maidon kera! 8-)
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 19.11.2019 13:18

Röitä, röitä ja röitä. Tää on sesonkiaikaa taksikuskille, varsinkin tila-autolle ja täytyy kaikki ottaa siitä irti. Paskaduuniahan tää on, enkä eläkkeelle aio jäädä näistä, varsinkin kun tulot ovat kesällä olleet surkeimmillaan alle 700 kuussa. Onneksi Kelalta tulee asumistukea, muuten olisin joutunut myymään asuntoni aikapäiviä sitten. Olen kyllä hakenut muita ajohommia, mutta vastaus on aina sama. Varmaan ne kattoo mun mahaani ja luulee heti että en jaksa tehdä mitään. Olispa työpaikkailmoituksissa aina tieto että "Emme palkkaa ylipainoisia". Asiasta kolmanteen, tapasin työmaalla yhden mukavanoloisen tötön jonka pyysin facessa kaveriksi ja tuli niitä näitä höpöteltyä. Tykkää peleistä ja metallimusiikista kuten meikäläinen niin kiinostuin kovasti. Hän kävikin mun luona yhtenä lauantaina kun pidin peli-iltaa, mutta joutuikin lähteen keskenkaiken. Hänellä on tota epilepsiaa, jalkasärkyä ja randomisti rupeaa nukuttamaan. Olin jo uutta treffiä virittelemässä, kunnes kertoi että oli muuttanut takaisin kotikulmilleen, sääli. Joulukuussa kuitenkin kertoi tulevansa vielä hakemaan tavaroita täälltä Tampereelta, niin toivottavasti jäisi vähän aikaa hengata.

Also Half Life Vr, poggers!
Tohtori Freeman

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.11.2019 18:29

Tohtori Freeman kirjoitti:Olin jo uutta treffiä virittelemässä, kunnes kertoi että oli muuttanut takaisin kotikulmilleen, sääli. Joulukuussa kuitenkin kertoi tulevansa vielä hakemaan tavaroita täälltä Tampereelta, niin toivottavasti jäisi vähän aikaa hengata.

Vinkki seuraavaan kertaan. Odota häntä sängyllä ruusu suussa ja taustalle pistät soimaan Girl You'll be a Woman Soon -biisin. Muista varoa ruusun piikkejä, ettet sitten verta suusta valuavana lakanoita tahri. Ainakin jää mieleen, jos ei muuta. ;)

Tohtori Freeman kirjoitti:Also Half Life Vr, poggers!

Pahoin pelkään kyseessä olevan vain parin tunnin mittainen demo, jossa pyöritään Alexyn kanssa tutkimuslaboratoriossa ja pelataan koppia DOGin kanssa.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Salem » 01.12.2019 23:49

Tuli käytyä paremman puoliskon ja tämän perheen kanssa avaamassa joulukausi Raskasta Joulua-konsertilla. Joululaulut eivät todellakaan kuulu sinne omimpaan musiikkivalikoimaan, mutta lähtökohtaisesti olin siellä katsomassa artisteja itse biisien sijaan. Yleisö oli suomalaisperinteiden mukaan vaisuja nyökyttelijöitä, ja paikalle järjestetyt penkit todennäköisesti varta vasten suunniteltu mahdollisimman epämukaviksi istua, mutta olihan tämä silti hauska elämys. Muutama helvetin komea soolokin siellä oli seassa.
Floor Jansen on muuten todella lumoava nainen livenä.
Kuva
Salem

ViestiKirjoittaja PT2 » 02.12.2019 09:38

Salem kirjoitti:Floor Jansen on muuten todella lumoava nainen livenä.

Eikä pelkästään lavalla. Edellisen kerran kun kävin katsomassa Nightwishiä Tampereella, neiti istui perheineen samassa junassa kotimatkalla kohti Helsinkiä. Juteltiin siinä hetki laulamisesta (exä on metallibändin solisti) ja musiikista ja otettiin pari yhteiskuvaa yms. Erittäin mukava nainen ja helposti lähestyttävä, vaikka huumorintaju voi monia vähän häirit

Mitäs tässä, arkea ja jouluun valmistelua. Se nyt ei vaan tunnu ihan joululta kun täällä on +32 lämmintä, palmuja ja banaanipuita on kaikkialla eikä lumesta tietty tietoakaan. Mutta kyllä täällä jouluvaloja silti on, myös niissä palmuissa! Ostin itsekin sellaiset ja virittelin ne eilen terassiin.

Uusin blogipostaus sen sijaan käsittelee työlupaa. Kuinka sellaisen saa ja mitä siitä hyötyy? Siitä lisää täällä.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
PT2

ViestiKirjoittaja Masse » 05.12.2019 22:39

No sehän meni vitun mallikkaasti. Lähdettiin siskon kanssa suoraan töistä ajamaan kohti Savonlinnaa. Ehdittiin reilu tunti ajaa, kun toinen takajarru hirtti kiinni. Onneksi oltiin muutaman kilometrin päässä huoltoasemasta. Ajettiin sitten hissuksiin siihen hätärit päällä. Täällä sitä nyt istutaan ja juodaan kaljaa ja odotellaan, että porukat tulee hakemaan. Että hyvää itsenäisyypäivää vaan perkele.
Masse

ViestiKirjoittaja Highwind » 09.12.2019 19:42

Aivan törkee krapula, en muista milloin olisi näin huono olo ollut viimeksi. Kai sitä alkaa tulla vanhaksi.
Panin sentään pillua, jee.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Highwind

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 10.12.2019 19:16

Highwind kirjoitti:Aivan törkee krapula, en muista milloin olisi näin huono olo ollut viimeksi. Kai sitä alkaa tulla vanhaksi.

Hyvä että pilluakin joku täällä saanut. Onnittelen.

Itse sain tänään kuulla olevani enkelipoika, joka pelastaa neitojen päivät. :lol:

Viime viikolla oli aistikkaat kuvaukset Cerezasta, joita käytän tulevaisuuden projekteissa ja ilmeenä taiteelleni. Rahaa meni, mutta haluan panostaa visuaalisuuteen ja brändäykseen kunnolla.

Oma terapia vaikuttanut nähtävästi opintojen sivussa kun olen alkanut tuntemaan oloni rentoutuneemmaksi. Ollut kyllä oudon vaikeaa avautua omasta kiltteydestä ja uhkaavista tilanteista, joissa jäädyn totaallisesti.

Jouluna ei taida Switchiä tulla, kun rahat on loppu. Mutta jos nyt työskentelyapuraha tulisi, eläisin ensi vuoden leveästi.

Viattomien lasten päivänä kilahtaa 30 vuotta täyteen. :mrgreen:
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 11.12.2019 13:34

Highwind kirjoitti:Aivan törkee krapula, en muista milloin olisi näin huono olo ollut viimeksi. Kai sitä alkaa tulla vanhaksi.

Naurattaa, kun muuten niin kovin hiljainen foorumi vetää kummasti ihmisiä puoleensa aina kun ovat tuossa Highwindin mainitsemassa tilassa.

Toinen foorumille ajava olotila lieneekin sitten se tuohon krapulaan johtava känni.
Kuva
Kuva
Nikkeli94

ViestiKirjoittaja NightFan » 15.12.2019 12:52

Tulipa pidettyä semmonen puolen vuoden tauko foorjmille kirjautumisessa näköjään. Elossa vielä ja eipä tässä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, FF XIV on tullut paljolti pelattua.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
NightFan

ViestiKirjoittaja PT2 » 17.12.2019 20:59

NightFan kirjoitti:FF XIV on tullut paljolti pelattua.

Oikein! Millä hahmolla pelaat ja millä serverillä? :) Itte oon mainina Bardi, pelaan Lichillä ainakin toistaseksi. Vähän ongelmia tuon servun kanssa kun se on aina tyhjänä kun itte pelaan kuitenkin silloin kun Euroopassa nukutaan...

Mitäs tänne? Käytiin viikonloppuna snorklaamassa ja veneilemässä. Ollaan myös otettu uusi lemmikki kun tuohon terassille semmonen söpö kulkukissa eksyi :D

Lisää aiheesta täällä, mikäli kinostelee.
Kuva

PT2

ViestiKirjoittaja NightFan » 17.12.2019 21:33

PT2 kirjoitti:
NightFan kirjoitti:FF XIV on tullut paljolti pelattua.

Oikein! Millä hahmolla pelaat ja millä serverillä? :) Itte oon mainina Bardi, pelaan Lichillä ainakin toistaseksi. Vähän ongelmia tuon servun kanssa kun se on aina tyhjänä kun itte pelaan kuitenkin silloin kun Euroopassa nukutaan...

Sprigganilla pelailen healereillä joista White Mage on vallitsivin. Parhaillaan menee Shadow Bringer jossa oon lähes puolessavälissä. Paljolti olen myös pelaillut noita DoH ja DoL luokkia jotka kaikki on siel 70 tai korkeemmalla.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
NightFan

ViestiKirjoittaja PT2 » 18.12.2019 10:24

NightFan kirjoitti:Sprigganilla pelailen healereillä joista White Mage on vallitsivin. Parhaillaan menee Shadow Bringer jossa oon lähes puolessavälissä. Paljolti olen myös pelaillut noita DoH ja DoL luokkia jotka kaikki on siel 70 tai korkeemmalla.

Mä en ole edes vielä tuota uusinta lisäriä pelannut, nyt vasta pääsin Heavenswardin läpi :D Touhuan ihan kaikkea muuta kun pääjuonta.. Nyt tosin grindaan FATEja ja Levequesteja jotta saan viimein sen himotun Platina-trophyn. Pelaan siis Pleikalla.
Kuva

PT2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 31.12.2019 20:28

Tehdääs jälleen tämä. Eli muistelointi menneestä vuodesta.

TALVI

Eli tammi-maaliskuu, jotka ovat talvikuukausia minulle. Vuoden alku on aina tylsintä aikaa eikä näistä kolmesta kuukaudesta jäänyt muuta mieleen kuin Berliinin ja Firenzen reissu, joka oli väsyttävä, mutta oikein mukava. Firenze on paikka, jossa pyrin joka vuosi kerran käymään, viihdyn kaupungissa hyvin.
Töitä tehdessä meni aika suuremmilti osin ja maaliskuussa olin edellisten vuosien tapaan Kotkassa taidekoulussa mallina. Maaliskuussa jäi mieleen yhden ystävyyssuhteen loppuminen, joka oli hyvä ratkaisu molempien osapuolten kannalta.

KEVÄT

Kevät on ihanin vuodenaika ja toukokuussa tein kesän pyöräilylenkit etukäteen, koska tiesin näyttelyn valvomisissa menevän koko heinäkuun. Salaattifirmassa tein töitä toukokuun loppuun saakka. Punkaharjun näyttelyn avajaiset jäivät mieleen ja vaikka minulla oli ehkä se vaatimattomin tila käytettävissä, myin sikana: joku hullu venäläinen osti neljä lehmätaulua yli kahdella tonnilla rajan toiselle puolelle. Pyöräilylenkki Sulkavalle ja matkalla autojen alle liiskaantuneet kyykäärmeet jäivät mieleen yksittäisenä muistona.

KESÄ

Oma yksityisnäyttely oli mielessä ollut viimeiset puolitoistavuotta ja sen saadessani purkkiin, tuntui kuin 5 kiloa olisi lähtenyt pois. Kesä meni Helsingissä ja oli oikein antoisa. Kävin Suomenlinnassa, ampumaradalla ekaa kertaa pistoolia kokeilemassa sekä piiskausessiossa, jossa perseeni hakattiin mm. sähköpiiskalla ja mattopiiskalla mustelmille niin että jälkien häviämiseen kului viikko. Kesällä kohtasin myös täydellisen öykkärin, johon sydämistyin lopullisesti. Opinpahan, että intuitioon kannattaa AINA luottaa. Kesä oli muuten hieno ja näin kavereita paljon. Uusin Spider-Man oli hieno ja innostuttava kokemus ja innostuin myös Sopranosia katsomaan.

Palasin loppukesästä salaattifirmaan töihin ja kasvatin kokeeksi partaa. Kävin pyöräilemässä ja autoin humalaista ojassa ja sain myös kuulla päässeeni Lontooseen ryhmänäyttelyyn mukaan. Paljon hyvin juttuja oli tiedossa.

SYKSY

Paras vuodenaika jälleen. Oli reissaamista ja ilahduttavasti tilaustöitä ja töitä muutenkin. Matka Twin Peaksiin oli paras kokemus. Muistan edelleen kuinka outoa oli kolmen aikaa aamuyöstä taksista horjahdella hotellin aulaan ja tajuta olevansa Ben Hornen hotellissa kuuluisan vesiputouksen pauhatessa taustalla. Se oli yksi siisteimpiä juttuja ikinä. Vaikka monelle marraskuu on ankeinta aikaa, se oli minulle parasta koko vuodessa. Reissu oikeasti piristi kuin supertähti Mariossa.

Kohtasin paljon ihania ihmisiä ja syksyn aikana sain taidetöilleni myös runsaasti näkyvyyttä. Se läpimurto, jos sitä ikinä edes tulee, odottaa kyllä vielä, mutta tuli viimeinkin tunne, että nyt on alkaneet oikeasti pyörät pyörimään. On ollut mukavaa kohdata ihmisiä, jotka tulevat juttelemaan ja kyselemään taidekuulumisia. Tähän syksyyn sisällytän siis koko loppuvuoden, joka meni jouluja ja synttäreitä myöten hyvin.

2010-2019

Kulunut vuosikymmen on elämän suhteen mennyt hitaasti, mutta paljon olen ehtinyt tekemään. Suoritin sivarin, opiskelin kahdessa eri taideopistolla, valmistuin kuvataiteilijaksi, olin vuoden briteissä ja aloitin ryhmätaideterapiaopinnot sekä tutustuin erotiikka-alaan taiteen merkeissä. Edelleen ollaan henkisesti mitä ollaan, mutta seuraavalle vuosikymmenelle lähden kyllä hirmuinen määrä leveleitä korkeampana. Uusia suunnitelmia ja varmoja tapahtumia on jo tiedossa pitkälle ensi vuoteen, josta syystä hyvillä mielin lähden vuoteen 20 ja 20. :mrgreen:
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 31.12.2019 23:56

Olemme kokoontuneet juhlistamaan vuosikymmenen viimeistä päivää Kossu-rituaalin merkeissä...Hirveä mylvintä kajahtelee pommisuojassa ja jotkut kädet nousevat jopa voitontervehdyksiin.

Viinan oton tuoksinnassa joku kajauttaa ilmoille henkeä kohottavan manifestin tai laulun, tunnelma on hilpeä, mutta myös paikoitellen hyvinkin vakava. Tämä kaikki aktiviteetti on vain
harhaa - - odotamme kaikki jotain mitä ei koskaan tullut, eikä tule...

Jostain kaukaisuudesta yössä kajahtaa ääni yhtä jykevänä kuin 30 vuotta sitten...COME ON...LEIPZIG...
Hammerkrieg

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.01.2020 09:31

Mulla on sen verta kuollut ja tyhjä elämä, etten ihan kunnolla hahmota mitkä tapahtumat tapahtuivat tämän vuoden sisällä, saatika viimeisimmän vuosikymmenen, mutta mikäli jotain muistan tältä vuodelta niin:

-Täti nukkui pois pääsiäisenä.
-Reissasin hesaan Ahosen näyttelyyn ja jatkoin sieltä vielä tampereelle.
-Nekocon piristi kesää
-Olen edelleen samassa osa-aikatyössä. Muita muunlaista työtä en saa ja tiedossa on lähinnä lisää höpöhöpökursseja, joista ei ole mihinkään, mutta leikin silti mukana että niistä olisi edes etäisesti hyötyä.
-Sivistin itseäni kunnolla katsomalla Twin Peaksin kaikki kolme kautta lävitse.
-Erillistä kärsimystä sairaalalla ja sen tutkimuksissa. Suolisto on nielu kummatkin kunnossa, refluksien syytä ei edes viitsitty selittää, mutta meikän lievä rautavaje vieläkin tutkinnan alla.
- Yhdestäkään silmälääkäristä ei ole mitään hyödyllistä apua selvittämään miksi perkeleessä meikän silmä valuttaa tuiskeessa niin saakelisti. Istun sitten sisällä koko talven, saakeli.
- Erillisiä peliostoksia Switchille. Pelaajalehden äänekkäimmät vatipäät vetäkööt *itun päähänsä kun kehtaavat vielä väittää ettei sille muka ole pelattavaa.
- Kolme kiloa suklaatia joululomille...uuh, suklaakrapula on todellista.
- Wuhuu, edes yksi säännöllinen watchaaja dA:ssa joka jopa kommentoi töitäni. Saa nähdä kuinka kauan tätä ihmettä riittää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja killer89 » 20.01.2020 04:50

Kuva

Joten kuten elossa. Töitä ei meinaa löytyä ja kuntouttavaan eivät ilmeisesti enää suostu laittamaan sen jälkeen, kun sopivasti Sipilän kautena todettiin ettei työllisyyspalveluihin tarvita rahaa (aktiviitimallilla kepitys katsottiin halvemmaksi ja tehokkaammaksi työllistymistoimeksi) ja kuntouttavan "pesti" vedettiin alta pois.

Muisti tuntuu toimivan niin ja näin. Viime vuona muistin fanittaneeni aikoinaan Jurassic Parkia, mikä on sinänsä jännää, koska muistan fanittaaneeni sitä nulikkana ala-asteen aikoihin, ja se monen muun asian tavoin yks kaks hävisi mielestä. Jotenkin vaan tuntuu, että kaikesta toistensa onnitteluista huolimatta "parannushoitojaan" tehneet pönttönikkarit taisivat tehdä enemmän tuhoa kuin oikeasti auttaa.

Mutta joo, moi pitkästä aikaa. :)
Ajattelen, siis olen (olemassa)
En ajattele, en siis ole (olemassa)
killer89

ViestiKirjoittaja whatever » 16.02.2020 19:25

Helvetin huonosti menee, mutta se nyt ei ole meikälle mitään uutta, eikä asiaan vinkuna auta. Terkkuja suljettujien ovien takaa, kyllä se tästä päivä kerrallaan paranee.
whatever

ViestiKirjoittaja Highwind » 16.02.2020 23:48

whatever kirjoitti:Helvetin huonosti menee, mutta se nyt ei ole meikälle mitään uutta, eikä asiaan vinkuna auta. Terkkuja suljettujien ovien takaa, kyllä se tästä päivä kerrallaan paranee.

Tsemppiä. Broidia suljetulla käynyt katsomassa muutamankin kerran, eivät mitään maailman miellyttävimpiä paikkoja ole, vaikka veli siellä tuntui viihtyvänkin ihan ok.
"Oh shit" - Batman

Highwind

ViestiKirjoittaja Gigante » 21.02.2020 10:41

Paluu opiskeluun, saakeli...tai noh, töitä saan toki ensi-sijassa tehdä mutta muu aika sitten pitää käyttää opiskeluun. Alkuviikosta olin jo hermonrauniona kun kaikki mitä pitäisi osata ja pitäisi suorittaa esitettiin samantein valtavana mörkönä, mutta kun sain selville että aikaisemmat osaamiset ja opiskelut kuittasivat muutaman osan tarvittavista opintopisteistä ja verkkotehtävät voin suorittaa vähän kerrallaan, niin ehkä näistä vielä selviäisi...ehkä.

Rasittavaa kun pitää laittaa työt, vapaa-aika ja kaikki muu suorittaminen kokonaan uuteen järjestykseen.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja Masse » 22.02.2020 17:25

Juuri, kun tuntui, että perinteiset vuodenvaihteen/alkuvuoden raha- ja verosekoilut alkavat hellittää niin sisko tipauttaa uutisen ja sanoo etsivänsä asuntoa Helsingistä. Asutaan siis siskon kanssa edelleen saman katon kanssa ja viime kuussa muutettiin reilun 6 kilometrin päähän omasta duunipaikastani joka on matka jonka vaikka reippaana taittaa kesällä jalkaisin. Yksiöt täällä on helvetin kalliita joten pitäisi muuttaa takaisin johonkin kauemmas.

Ei ole duunarin elämä helppoa. Etenkään pk-seudulla. Töitä toki täällä riittää paremmin kuin muualla, mutta hintataso on muuten ihan perseestä.
Masse

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 23.02.2020 13:52

Ihan hyvin menee, vaikka tuntuu että jumitan noissa opinnoissani ja enkä ole saanut taiteen tekemiseen mielekästä otetta mitenkään. Kaikki on aivan pikkujutuista kiinni, kun vain viitsii, niin hommat hoituisi.

Tammikuussa väsytti kaameasti koko ajan ja työstin kahden viikon ajan tilaustöitä, joita ei ollut aikaa kunnolla parannella. Laatu oli suurimmaksi osaksi ok, mutta loppujen kuvien kanssa jäi sellainen kiireellinen maku.

Töitä on, joista nyt hankkii tässä elämäntilanteessa ok. Kotona viihdyn ja yksikseen on ok, mutta samalla tuntuu kuin nyt olisi enemmän ja enemmän kynnys kasvanut edes lähteä ihmisten ilmoille, kun hermostuttaa sosiaaliset tilanteet niin paljon. Tuossa viikonloppuna näin yhtä kaveria ja huomasin heti miten eri maailmoista ihmiset voivatkaan olla, kun toinen viihtyy mekastavien ihmisten keskellä, kun oma turvallisuudentunne vaan kaikkoaa ja tulee kamala pakokauhu päästä pois yrittäen siinä kuitenkin toisen mieliksi olla. Sellainen olo ettei uskaltaisi oikein mihinkään lähteä saatika esiintyä, kun ei osaa olla rennosti. Melkeinpä pelkkä ajatuskin saa kädet tärisemään. :?

Pitäisi vaan kehittää itseään ja ottaa rennosti. Ei sitä tarvitse muuttua seuraihmiseksi, mutta ei kuitenkaan jäädä vellomaan ahdistuksen tunteisiinsa yksinkään.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja PT2 » 03.03.2020 11:57

Mikäs tässä. Työpaineet ihan järkyttävät ja juurikin siksi ettei töitä juuri ole. Olen täysin ylibuukannut itseni etsimään freelancer-töitä, joten aivot vetävät kunnon karusellia kokoajan. Päivätyö menee aivan päin persettä eikä mistään tule mitään, joten pakko etsiä kokoajan uusia työmahdollisuuksia.

Parin kuukauden päästä muutan Bangkokiin, mikäli vuokranantaja joustaa sopimuksessa. Lokakuussa muutan sitten Unkarin Budapestiin. Miksi? Koska Thaimaassa on vaikea elää, mutta kiva lomailla :D

Mikäli kiinnostaa, voi aiheesta lueskella lisää vaikka tätä kautta.
Kuva

PT2

ViestiKirjoittaja Highwind » 21.03.2020 02:05

PT2 kirjoitti:Parin kuukauden päästä muutan Bangkokiin, mikäli vuokranantaja joustaa sopimuksessa. Lokakuussa muutan sitten Unkarin Budapestiin. Miksi? Koska Thaimaassa on vaikea elää, mutta kiva lomailla :D]

Mitenkäs on korona vaikuttanut teikäläisen suunnitelmiin? Vieläkö on muutto vakaasti edessä, vai pitääkö mennä päivä kerrallaan "kattellaan kattellaan" periaatteella?

Itsellä on nyt sellainen fiilis että I AM BULLETPROOF. Oli YT:t töissä ja noin kolmasosa lomautettiin, itse en tähän joukkoon kuulunut.
Toisaalta olen iloinen, että saan tehdä vielä töitä enkä joudu kelan palveluita käyttämään. Toisaalta, tänään eräs asiakas ojensi kaksikymppistä, spontaanisti yskäisi pari kertaa ja peitti suunsa samalla kaksikymppisellä, ja tarjosi sen sitten maksuvälineeksi. Kenties mieluummin istuisin kuitenkin himassa.
"Oh shit" - Batman

Highwind

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua