Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 03.02.2016 03:11

Joni Ahonen kirjoitti:^
Tuli vain mieleen, että ehkäpä se viinan juonti vaikuttaa teidän opiskelumotivaatioon.

Tai sitten se, että elämässä menee muutenkin kaikki ihan päin vittua niin ei jaksa kaiken lisäksi ajatella jotain koulua päälle. Mulla on tällä hetkellä tasan yks kiinnostava kurssi koulussa ja jos sinnekin pitää pakottaa itsensä lähtemään, niin kelaa miten huisin kivaa on lähteä käymään esim jollain ammattisuomen tunnilla jossa lähinnä harjoitellaan kaks tuntia per kerta asiakirjastandardia. Sitten kun tähän päälle sosiaalisen elämän puolella ei mee tällä hetkellä juuri mikään yhtään hyvin niin tollasen täyskuivan paskan opiskelu lähinnä menee kelaillessa sitä, että millaiseenhan paskamyrskyyn sitä tänään sitten sekaantuu. Oon taas funtsinut täs sitä et vois muuttaa Himalajalle johonki luostariin ja ryhtyä munkiks kun tällä hetkellä paria poikkeusta lukuunottamatta vituttaa kaikki ihmiset omasta lähipiiristä.

Ja mitä tohon viinanjuontiin tulee niin kävin koulussa paljon useammin silloin kun dokasin enemmän koska kaveriporukassa dokaaminen -> solidaarisuus -> koulussa on kiva käydä vaikka millaisessa darrassa kun on hyvä porukka. Tällä hetkellä mun kaveriporukat on aivan paskana ja kun ei tehdä yhdessä mitään, niin kaikki erkaantuu toisistaan ja kynnys lähteä kouluun kasvaa, kun vituttaa katsella muiden naamoja siellä. Sit vielä tähän päälle se, että tää mun hyvä ystävä lopetti alan opiskelun vuodenvaihteessa niin sitäkään ei voi enää käyttää syynä lähteä kouluun. Asiaa helpottais kyllä vitusti se jos onnistus nyt kasaamaan oman pään sisällön ensin kuntoon ja sitten kelais vasta että mitähän saatanaa sitä tekee kaikkien rikkinäisten kaverisuhteiden kanssa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 11.02.2016 10:52

Hain saikkua ja alan nyt ryyppäämään.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Wagner` » 11.02.2016 13:26

Hammerkrieg kirjoitti:Hain saikkua ja alan nyt ryyppäämään.



Oikein
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja NightFan » 12.02.2016 21:31

Huomenna kisaamaan akateemisen kyykän merkeis. Saa tul katteleen ja moikkaan jos on lähistöl
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.02.2016 23:49

Sunnuntaina lähden myöhään illasta kohti Helsinki-Vantaa lentokenttää. Tismalleen sama lento on kyseessä kuin ekalla kerralla, mutta edelleen fiilis on kuin menisi johonkin eri ulottuvuuteen. Mukava on nähdä tuttuja, kävellä samoja reittejä yliopistoon ja käydä fiilistelemässä taidetiloissa. Piilotin ennen lähtöäni työtilani väliseinän taakse ison piirrustussalkun papereineen, joten hauska käydä katsomassa onko salkku edelleen tallessa. 8-)

Lupauduin ystäväni innoittamana pitämään maaliskuussa Tampere Kupliissa esitelmän työn alla olevasta sarjakuvaprojektistani. Nyt koulun loppumisen jälkeen olen ottanut vastaan vähän kaikenlaisia juttuja, jotta ei käy aika pitkäksi.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 13.02.2016 08:42

Onpahan ollut pitkälti semmoinen perusviikko. Lekurin puolella tullut kuljettua viimeaikoina (varsinkin kuukauden aikana) ennätystiuhaan. Ensin repimässä koepala päästä, poistattamassa tikki ja odottelemassa tuloksia. Seuraavaksi päätin sitten ottaa selvää eräästä toisesta jutskasta, lähinnä siksi että saisin virallisen varmistuksen asiasta ja lopputuloksena oli että meikällä ei ollut mitään varsinaista vaivaa vaan vähän hassusti muodostunut keho. Olin aina kuvitellut että ultraäänestä kuuluisi edes pientä huminaa, mutta koko härpäke olikin ihan äänetön. Aina oppii uutta.

Palkka-asiat menivät kuntoon ja kamalimmilta byrokratian paperisodilta tuli vältyttyä. Harmi vaan, että viime päivät on satanut vettä niin paljon, että saas nähä sataako lunta enää ollenkaan.

Suunnitelmissa olisi myös käväistä Winter Nekoconissa, mutta sekin jää nähtäväksi saako serkku järkättyä itselleen vapaata tuolle päivälle, majapaikasta puhumattakaan. Kiire tulee, ainakin jos liput pitäisi laittaa tilaukseen lähiaikoina.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 13.02.2016 23:42

Täällä elämämkoulussa on yllättävän hauskaa. Heti alko mania tulloo ja oma tönö on kohta päällä. Tulkaapi tupareille ensi vuoden puolella ja jutellaa asiasta lisää.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja whatever » 14.02.2016 00:24

Tohtori Freeman kirjoitti:Täällä elämämkoulussa on yllättävän hauskaa. Heti alko mania tulloo ja oma tönö on kohta päällä. Tulkaapi tupareille ensi vuoden puolella ja jutellaa asiasta lisää.

Mistäs päin meinasit mörskän hommata?

Itsellekin saattaa tulla tonttia ja tönö kohta, ihan onnenpotkusta. Isän puolelta pappa, jota en ole ikinä tavannut on kuulemma kuollut. Jos sieltä jotain perintöä sais... mieluiten se tontti. Saa nähdä miten asia tästä etenee, isä on kuitenkin ainut perillinen niin sille pitäisi kaikki tulla. Vaan ei siitä ukosta tiedä vaikka olisi ihan piruuttaan tuhlannut kaikki rahansa ettei vahingossakaan tule omalle pojalle perintöä. Mitä nyt olen juttua kuullut, niin ukko on persoonaltaan just semmonen että ei tuokaan temppu tulisi yllätyksenä...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 14.02.2016 01:36

Tampereen Kaukajärvellä näitä edullisimpia vaihtoehtoja näyttäisi olevan eniten. Mutta luulisi noita kaikkialla olevan kunhan jaksaa kaivaa.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja ressamies » 03.03.2016 16:00

Pitkästä aikaa täälläkin, eli Joutsenossa olen opiskellut japania viimeiset puoli vuotta ja huomenna olisi lähtö Japaniin.
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Mass3 » 03.03.2016 19:54

ressamies kirjoitti:Pitkästä aikaa täälläkin, eli Joutsenossa olen opiskellut japania viimeiset puoli vuotta ja huomenna olisi lähtö Japaniin.


En ole edes kateellinen. Enpä...

Itselle kuuluu ihan hyvää nyt. Eilen tarjottiin töitä ja kävin jo samana iltapäivänä kirjoittamassa työsopimuksen. Tänään oli jo sitten eka työpäivä (tosin perehdytystä) ja kyllä on paikat kipeenä nyt. 9,5 tuntia varastohommia putkeen, välissä vaan pari hassua taukoa. Oli pakko hakea pari kaljaa ja laittaa sauna kuumaksi. :P
Avatar
Mass3
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.02.2016 14:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja NightFan » 04.03.2016 14:33

Elämme mielenkiintoisia aikoja, ystävät hyvät
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 05.03.2016 13:13

Tänään soittelemaan melua melkein yli vuoden tauon jälkeen! Ave Satanas, Hail Jaffas :evil:
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.03.2016 15:54

Eilen palasin Suomeen Puolasta. Oli vähän kehno reissu, kun viluistuin ja makasin ekan viikonlopun sängyn pohjassa täysin sekavassa tilassa. Olin siis Torunissa, kaupungissa jossa Englnannin yliopistolla kohtaamani kaunis puolatar opiskeli. Hän ei valitettavasti ollut seudulla päin nyt.

Aika koettelemusten reissu kokonaisuudessaan oli nämä kolme viikkoa. Ystävyyssuhteen katkeaminen, unettomat yöt lentokentillä ja yliopiston kirjastolla sekä vilustuminen verottivat aika paljon. Vähän paskareissu siis, mutta tulipahan tehtyä. Ihanaa vain olla nyt kotona. Yllätyin, että talvi jatkuu täällä edelleen. :)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 07.03.2016 09:09

Terveisiä Kuopion Talvisesta Nekoconista. Olihan tuo pientä improvisointia, kun serkku otti ja sairastui ennen reissua. Onneksi kuitenkin bussiyhteydet toimivat ja sisko suostui majoittamaan meikän.

Olihan tuo coni ns. "vaisumpi" kuin mitä animecon, mutta conin pienuudesta johtuen alueella pystyi liikkumaan paljon helpommin. Tuttuja naamoja sekä asuja tuli bongattua sieltä täältä, ostin erään retropelin sekä muuta ihanaa krääsää, ownasin porukkaa Wiin Mario Kartissa, vaikka pelasin rattiohjaimella, käväisin kummitushuoneessa ja tietenkin pyörähdin eri paneeleissa. mm. voitin parit karkit Mämmikunniaan tiimin kysymyskisasta ja olin tukehtua nauruuni parissa paneelissa. Maailmani järkkyi myös pirusti kuultuani että Batman onkin turri (tuleva loppuvuoden meemi kenties?).

Pelkästään LAV-Kitsune, Temeperkele/antipaavi sekä Mämmikunniaan-tiimi tekivät koko reissusta käymisen arvoisen. Sitä kun palasin kotiin iltasella tuulessa ja tuiskeessa, päälläni pitkä takki, päässä huopahattu ja käsissä lauk...siis pirkkakassi puuttui taustalta enää soimasta manaajan teemabiisi.


Mutta nytpä on taas aika palata takaisin arkeen...ja olla tekemättä juuri mitään merkittävää. Ellei sitten satu piakkoin uudet lumisateet ja pääsen taas lumihommiin.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 09.03.2016 20:39

Muutama päivä on tullut tehtyä Kotkassa taidekoulussa mallin töitä. Puolet päivästä on seisomista ja toinen puolikas istumista. Kun aloitin, olin menettää oikeasti tajuntani ekan seisomissession aikana. Silmissä alkoi näkymään outoja vihreitä ja violettisia laikkuja, jotka laajenivat niin etten nähnyt hetken mitään. Onneksi huimaaminen ei enää vaivaa ja pystyn maksimissaan seisomaan 20 minuuttia paikoillaan. Ihan alasti ei sentään tarvitse olla, vaikkei sekään olisi mikään ongelma. Siihen tottuu yllättäen hetkessä seistä piskuisissa pöksyissä ihmisten tuijottavien katseiden alaisena. On vähän ironista, että näin ujo ihminen kuten minä ei koe tätä kovinkaan jännittäväksi. Olin vähän pettynyt ettei kurssia pitävä suosikkiopettajani enää muistanut minua, mutta opiskeluajoistani Repinissä onkin jo 4 vuotta aikaa.

Ensi viikolla alkaa viimein taideterapiakurssi Helsingissä. Saa nähdä vastaako kurssi odotuksiani ja jatkanko sitä ammatilliseen tutkintoon saakka, johon kurssin päätyttyä ovet avautuisivat. Luultavasti olen kurssin ainoa mies, sillä tietämäni taideterapeutit ovat kaikki naisia.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Highwind » 10.03.2016 22:27

Tänään oli hyvä päivä. Kunnolliset yöunet viime yönä, eka päivä duunissa eikä työporukasta vielä löytynyt mitään mulkkua ylitse muiden ja Spider Man näkyi civil warin uusimmassa trailerissa. Olisi varmaan pitänyt laittaa vielä myöhäisillan kenokin vetämään, ehkä siitäkin olisi vielä lohjennut voitto.

Vuorokauden ympäri olevalta huoltikselta sain siis duunia, kaupasta ja Hesburgerin puolelta. Eihän tuolla rikastumaan pääse, eikä varmaan monelle ole mikään unelmaduuni. Opiskelumotivaatio on yli vuoden ollut niin kateissa että tuntuu ihan hyvältä olla tienaamassa rahaa välillä.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 18.03.2016 19:38

Huomenna Tampereelle pitämään sarjisfestareille esitelmää, jota en ole valmistellut ollenkaan. Mutta koska menen itse puhumaan omasta projektista, ei lonkalta vetäminen haittaa. Tosiaan huomenna Tampere Talolla Opus 4 klo 16 alkaa minun esitelmä, jos joku sattuu festareilla vierailemaan.

Keskiviikkona oli eka taideterapia-kurssi. Oletukseni osuvat tismalleen oikein sen suhteen, että olen kurssin ainoa mies ja valtaosa naisista ovat keski-ikäisiä. Ekasta päivästä jäi mukava fiilis, sillä kurssi on kaukana koulumaisesta menosta. Alussa jopa pelkäsin sen olevan hömppää, kun opettaja pyysi meitä asettumaan rinkiin ja sytytti kynttilän ringin keskelle, jonka jälkeen puheenvuoron sai se, joka piteli "voimakiveä" kädessään. Päivän aikana puhuttiin avoimesti miten kuvat vaikuttavat meihin ja tuli sellainen olo, että täällä onkin enemmän potilaana kuin oppilaana. Tämä luultavasti on kurssin tarkoituskin. Lopullista tuomiota kurssin hyödyllisyydestä en vielä toki voi sanoa, mutta luottavainen olo jäi ja opiskelijaryhmä vaikuttaa turvalliselta, jossa avoin keskustelu on helppoa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 18.03.2016 19:51

Olipahan melkoinen eilinen. Sitä kun on raahannut puolisen kilometrin verran mukanaan valtavaa kassia, täynnä talous/vessapaperia ja isot määrät tarjousmakaronia, kädet ovat kämpille päästessä tyystin puutuneena ja olo sangen vässähtänyt. Sitten seuraakin puhelinsoitto serkulta, että pakkaa tavaras nyt mennään kuopioon kahtomaan Michael Winslown esitystä.

Olihan tämä esitys meikän tiedossa jo ennalta, mutta ymmärsin sen olevan joskus ensi viikolla ja kun serkusta ei ollut kuulunut viikkoon mitään, tuli tämä reissu pienenä yllätyksenä. Eipä siinä sitten muuta kuin pakkaamaan pikaisesti ja matkaan.

Olihan tämän poliisiopiston äänimiehen esityksen seuraaminen livenä ihan kiva kokemus, vaikka parit kerrat meinasi jokin vitsi mennä ohi jos en ehtinyt kuulla mitä tämä oli tokaissut. Hyvin herrasta irtosi eri ääniä, vaikka eri laulajien imitaatiot Zeppeliinistä lähtien eivät ihan meikää varsinaisesti kiinnostaneet.


Hyvää irtiottoa näin työttömän perusarkeen kuitenkin.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 19.03.2016 02:40

Joni Ahonen kirjoitti:Huomenna Tampereelle pitämään sarjisfestareille esitelmää, jota en ole valmistellut ollenkaan. Mutta koska menen itse puhumaan omasta projektista, ei lonkalta vetäminen haittaa. Tosiaan huomenna Tampere Talolla Opus 4 klo 16 alkaa minun esitelmä, jos joku sattuu festareilla vierailemaan.

Tässä olenkin juuri Tampereella vetämässä demoa kasaan, pitää tulla morjestamaan jos aikataulu antaa myöten! Ja kuinka tää gini greippi ny sujahtaa päähän...
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Mass3 » 24.03.2016 22:14

Työt loppui. Pääsiäinen. Nyt ryypätään. 8-)
Avatar
Mass3
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.02.2016 14:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 27.03.2016 22:04

Äärimmäisen väkivaltainen keikka eilen, Hail Profanatica! Tuli Ylivieskan tapahtumakin oikealla viikonlopulle, olivat USA:n vieraat ihan kulli tanassa meiningeistä :lol:
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 28.03.2016 22:59

Olipahan pyhät. Ja mikäpä olisi parempi tapa lopettaa ne kuin herätä iltakahdeksalta darrassa ja huomata, että kuumavesivaraaja on haljennut ja valuttaa vedet lattialle. Ei tässä voi muuta kuin ottaa rommikolaa ja kirota tätä elämää.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 29.03.2016 10:57

Ite olin neljä päivää putkeen kännissä, aika vitun hyvä pääsiäinen. Oma suosikkipätkä oli se et olin aivan tuhannen darrassa tai kännis (en muista, raja on aika häilyvä) hoitaa Jukureiden pelin striimiä ja sieltä pois päästessä heti jatkamaan. Hyi vittu et oli aika komodopainotteista viime yön nukkumaanlähtö ja vieläkin on hieman darrainen olo. 5/5, ens vuonna vedettävä uudestaan.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 29.03.2016 18:39

^ Jätkällä menny pääsiäinen ja vappu sekasin?
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron