Mikä ärsyttää?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Kallu » 19.04.2015 14:42

whatever kirjoitti:
Masse kirjoitti:Puhumattakaan siitä, että ylipäätänsä yritin edes ostaa rahalla, kun tuntuu olevan jonkinlainen vallitseva trendi, että kaikki ohjelmatkin täytyy warettaa. Yleensä sitä vielä perustellaan sillä, että ei ole varaa ostaa. No jos ei ole varaa ostaa, niin silloin yleensä ollaan ostamatta. En minäkään mene autokauppaan ja ota sieltä jotain Ferraria ja lähde ajamaan perustellen, että ei ollut varaa, mutta mieli teki kuitenkin Ferraria. :x

Joo paitsi että toi sun vertauskuvas ontuu, jos pystyisit vaan ottamaan sen Ferrarin ja kauppiaalta ei katoaisi yhtään autoa niin sit se ois sama. Noi softalisenssit maksaa ihan älyttömiä sen takia, että jos sulla on joku firma niin pitää pitää homma laillisena (ja ne ostaa yleensä tusina lisenssiä kerralla). Firmoilta ne elantonsa saa, eikä yksityinen piratismi oikein markkinoita järkytä.


Itse olen miettinyt välillä, että onko netistä lataaminen periaatteessa sama kuin levyn lainaaminen? Saat itse tuotteen, etkä osta sitä valmistajalta.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja whatever » 19.04.2015 18:22

Kallu kirjoitti:Itse olen miettinyt välillä, että onko netistä lataaminen periaatteessa sama kuin levyn lainaaminen? Saat itse tuotteen, etkä osta sitä valmistajalta.

No ei nyt ihan noinkaan, mutta lähempänä toi on kun aikasempi Ferrarivertauskuva. Jos pistät jonkun levyn jakoon niin sitä voi "lainata" tuhannet ihmiset samaan aikaan.

Ja mitä tulee mediapiratismiin, niin ymmärrän että tekijöitä sapettaa kun teoksia lataillaan maksutta. Pitää kumminkin ottaa huomioon että jos joku warettaa koska ei ole varaa ostaa, niin tekijä jää ilman niitä rahoja vaikka warettaminen ei olisi edes vaihtoehto. Warettaminen ei myöskään sulje pois sitä että ostaisi tuotteen myöhemmin. Esim. musapiraatit ostaa 30% enemmän musiikkia kuin lainkuuliaiset fanit, koska warettamalla pääsee tutustumaan vaivattomasti uuteen musiikkiin ja voi olla varma että kun ostaa levyn niin myös tykkää siitä.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 19.04.2015 18:35

Kallu kirjoitti:Itse olen miettinyt välillä, että onko netistä lataaminen periaatteessa sama kuin levyn lainaaminen? Saat itse tuotteen, etkä osta sitä valmistajalta.

Tää on kyllä paskin analogia mitä oon hetkeen lukenu mistään. :D

Ja mitä tohon warettamiseen tulee niin, itse ihan hävyttömästi waretan ison osan PC-peleistäni, koska
a) pelkästään digitaalisesta sisällöstä maksaminen tuntuu tosi väärältä, mieluummin kerään ison kokoelman koteloita ja levyjä hyllyyn kuin kasan bittejä Steamin kirjastoon
b) peliteollisuus on tänä päivänä ihan perseestä koska kaikkeen tungetaan paljon DLC:tä jotka nykyään sisältävät paljon pelille oleellisia asioita ja DLC:nkin saa kätevästi warettamalla
c) nykypelit ovat sen verta sisältököyhää paskaa etten suostu mistään maksamaan 60e uutena, joten mieluusti kokeilen ensin ja jos peli on hyvä, niin tuen joskus kun pelin saa jostain sopivaan hintaan


Musiikkia en kylläkään tänä päivänä enää wareta koska musabisneksellä menee muutenkin heikosti ja iso siivu kaikesta musasta mitä kuuntelee löytyy nykyään Spotifysta ja loput löytyy Groovesharkista ja YouTubesta.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Kallu » 19.04.2015 22:20

ForWeAreMany kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Itse olen miettinyt välillä, että onko netistä lataaminen periaatteessa sama kuin levyn lainaaminen? Saat itse tuotteen, etkä osta sitä valmistajalta.

Tää on kyllä paskin analogia mitä oon hetkeen lukenu mistään. :D


Et ole vaan mun tasolla. ;)
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 19.04.2015 22:40

Kallu kirjoitti:
ForWeAreMany kirjoitti:
Kallu kirjoitti:Itse olen miettinyt välillä, että onko netistä lataaminen periaatteessa sama kuin levyn lainaaminen? Saat itse tuotteen, etkä osta sitä valmistajalta.

Tää on kyllä paskin analogia mitä oon hetkeen lukenu mistään. :D


Et ole vaan mun tasolla. ;)

Tän myönnän oikein mielelläni itsekin, stadin yläpuolella on tosi kiva asua.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 20.04.2015 19:10

Kuva
Itse tosin ostan edelleen musiikkia.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja whatever » 09.05.2015 05:51

Olis ollu Bongzilla tänään Hervannassa, mutta piti lähteä jonnekin vituun Poriin kuuntelemaan karaokea ja selvittämään kissatappeluita. :x
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 11.05.2015 10:43

Huonovointisena ollaan. Sohvalla tämä päivä ellei parantumista tapahdu.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja whatever » 11.05.2015 15:37

Hajotin uuden luurini äitienpäivänä. Onneks ei mennyt muuta kun lasi paskaks, muuten toimii ihan hyvin. Eniten tässä vituttaa se, että oli tarkotus hommata tohon suojakuoret heti alkuunsa, mutta työkkärin mulkkujen takia ei ollut edes varaa vuokraan saati sit johonkin vimpaimiin...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Masse » 11.05.2015 15:48

whatever kirjoitti:Hajotin uuden luurini äitienpäivänä. Onneks ei mennyt muuta kun lasi paskaks, muuten toimii ihan hyvin. Eniten tässä vituttaa se, että oli tarkotus hommata tohon suojakuoret heti alkuunsa, mutta työkkärin mulkkujen takia ei ollut edes varaa vuokraan saati sit johonkin vimpaimiin...


Haha, samoin. Pudotin kännykän lattialle ja nyt siitä on vasen yläkulma ihan pimeänä ja puolesta välistä näyttöä kaikki näkyy kahtena. Menisiköhän tuo jonkun takuun piikkiin, en tiedä. Voisi melkein muutenkin hankkia kohta uuden puhelimen.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja whatever » 11.05.2015 16:21

Masse kirjoitti:Haha, samoin. Pudotin kännykän lattialle ja nyt siitä on vasen yläkulma ihan pimeänä ja puolesta välistä näyttöä kaikki näkyy kahtena. Menisiköhän tuo jonkun takuun piikkiin, en tiedä. Voisi melkein muutenkin hankkia kohta uuden puhelimen.

Itellä vielä rootattu puhelin niin takuu on mitätöity. Eli onneks ei komponenteille käynyt mitään, pitää vain lasi vaihtaa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Apple » 12.05.2015 02:27

Viikko sitten meni puhlun näyttö meikältäkin paskaksi. Vähän niitä komponentteja kummittelee sieltä vaurion takaa, kenties voisi teipillä tai jollain muulla hulppealla pioneeriviritelmällä fixata. Näytön korjaus maksaa nimittäin huntin, kun taas maksoin puoli vuotta sitten itse vehkeestä vain 95€. En tahtoisi maksaa itseäni kipeäksi pikkuruisesta lasista mutten myöskään lähteä törkykuluttamaan ja hommaamaan upouutta laitetta tän takia..
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.05.2015 12:04

Canonin kamera antaa kuvata videota vain jonkun 5-20 sekuntia kunnes ruutuun pamahtaa teksti "Videokuvaus pysähtyi automaattisesti". Mennyt todella monesti hermot tämän kanssa. Ongelma on tosi yleinen ja Googlettamisella löytyi nopeasti apua. Silti kyseinen systeemi on perseestä, vaikka kortilla olisikin tilaa, kamera päättää itse milloin pysäyttää kuvaamisen. :x
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Masse » 15.05.2015 01:12

Suomi sitten taisi pudota jääkiekon MM-kisoista. Se siitä tämän vuoden penkkiurheilusta. :(
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Kaya » 15.05.2015 08:57

Masse kirjoitti:Suomi sitten taisi pudota jääkiekon MM-kisoista. Se siitä tämän vuoden penkkiurheilusta. :(

Joo, ei vittu mitä tuomaripeliä. Vaikka huonosti kyllä pelas meiänki joukkue, että vaikkei nyt tuohon peliin ois kaaduttu, niin viimestään seuraavaan. Eivät pojat oikeen uskaltaneet taas oman maalin takaa lähteä liikkeelle.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Masse » 20.05.2015 03:36

Työautosta taas kerran rengas paskana. Jos ei viimeksi niin nyt kyllä menee jo rutiinilla tämä homma eli ei edes koiteta hakea vararengasta vaan soitetaan suoraan hinaus paikalle. Yövalvojankin kanssa naurettiin, että ihme kun ei saada vararengasta näihin autoihin sisälle. Tosin ihan turhaa, kun ei noita pultteja saisi kuitenkaan auki.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.05.2015 20:56

Yliopistoni systeemi tiedottaa eri asioista eri sivuilla ottaa pattiin. Olen koko toukokuun ajan odottanut tietoa milloin yhdet kokeet pidetään. Olen stekkailut koulun sähköpostia ja sähköistä lukkaria päivittäin, kunnes tänään eksyin sattumalta sivuille, joissa oli kaikki kokeisiin koskeva infromaatio. Vituttaa se että tajusin tämän kuusi tuntia liian myöhään, sillä kokeet olivat tänään. :x

Aarg! No ei tässä muu auta kuin viestitellä yliopiston kanssa ja toivoa että voin ottaa osaa kokeisiin vielä tällä viikolla.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja typewriter » 21.05.2015 12:45

Bloodborne ärsyttää. Erityisesti Blood Starved Beast bossfightti. Siis ei jumalauta saatana tämä on masokismia jo.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 03.06.2015 12:56

Matikan uusiminen taitaa jäädä syksyyn, kun se uusintatilaisuus alkoikin aiemmin kuin luulin. Tuli luettua päivittäin semmonen 4h. :evil:
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Apple » 05.06.2015 02:10

Hunter97 kirjoitti:Matikan uusiminen taitaa jäädä syksyyn, kun se uusintatilaisuus alkoikin aiemmin kuin luulin. Tuli luettua päivittäin semmonen 4h. :evil:
Yksi pääsykokeistani alkoikin päivää aiemmin kuin luulin. Ei vituta. :lol:
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 05.06.2015 20:21

Apple kirjoitti:Yksi pääsykokeistani alkoikin päivää aiemmin kuin luulin. Ei vituta. :lol:

Avokilla oli vuosi sitten samantapainen tilanne, kun oli pyytänyt pääsykokeita varten väärän päivän vapaaksi töistä. Itse kuumottelin eilen samaa kun olin valvomassa uusien tietojenkäsittelyopiskelijoiden pääsykokeita, että olinko varmasti pyytänyt oikean päivän vapaaksi.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 04.07.2015 20:53

Olen pärskinyt koko päivän ja nenä sekä silmät vuotavat myös koko ajan. Olen vissiin allerginen jollekin kukkivalle kasville tai sitten tämä on äärimmäisen ankara heinänuha. Pahinta oli aamu, jolloin silmät kutisivat sietämättömästi.

Mitä helevettiä tämä on?! :x
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 01.08.2015 11:30

Call of Cthulhun tallennukset hävisi. Sitten ne ilmaantuivat takaisin kun käynnistin pelin uudelleen. Nyt aamulla meinasin hieman jatkaa pelailua, mutta nyt ne tallennukset on taas kadonnu. :x

Voisikohan nuo jotenkin saada kikkailtua takaisin? Ei viitsisi alkaa uudestaan pelaamaan peläten tämän toistuvan. On meinaan jo toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun on käynyt näin.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Masse » 04.09.2015 14:07

Alkuviikosta ollut pientä flunssaa joka evolvoitui eilen sitten kuumeeksi. Tietenkin ulkona vielä hyvä sää josta ei pääse nauttimaan vaan lähinnä kärsimään, kun asunto muuttuu niin tuskaisen kuumaksi. Ei tätä voi edes käyttää mitenkään hyväksi, kun ei ole energiaa tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Salem » 04.09.2015 15:44

Ennakkotilaukset. Koskahan minäkin pässi opin ettei niihin ole luottamista? Tänään olisi Iron Maidenin uusimman levyn, The Book of Soulsin julkaisupäivä, ja sen korkkaamista odotin koko työpäivän ajan suu hymyssä kuin perverssillä. Mutta eipähän tuota vaan kuulunut. Tokihan voisin kuunnella tuon levyn antimet netissä vaikka heti tällä istumalla, mutta ei se ole sama asia kuin hypistellä koteloa kätösissä ja lueskella kansilehtistä kuuntelun lomassa.
Ainoa asia mikä minulle ennakkotilatessa on tullut ajallaan (tai itse asiassa päivän etuajassa) oli Final Fantasy XIII, joka sekin koitui sellaiseksi yllätykseksi että olisi voinut jäädä saamatta kokonaan. Muutoin lähetysajat on kustu joka ikinen kerta.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa