Älyluuria kaksi kuukautta käyttäneenä olen törmännyt sen moniin ärsyttäviin puoliin. Alla listaus ärsyttävimmistä alkaen:
1. Kosketusnäyttö ja vahinkosoitot tästä johtuen. Olen soittanut 8 kertaa väärille ihmisille, joiden nimeä olen vahingossa hipaissut. Kun huomaan soittavani väärälle henkilölle, yritän vain sammuttaa koko rakkineen, mutta se kestää ja kestää. Entisessä puhelimessa en ikinä tehnyt vahinkosoittoja.
Tähän liittyen puhelimessani on kaksi pääongelmaa:
Kun kallistun näppäilemään puhelinta, sen kääntääkin näytön pystystä vaakaan, jolloin painan jotain, mitä ei pitänyt painaa. Duh!
Hitaasti käynnistyvä valikko. Puhelin miettii mustan kuvan kera ennen kuin henkilöluettelon valikko käynnistyy, mutta jos olen hipaissut näyttöä jostakin kohtaa tänä aikana, se jo aktivoi hipaisun, joka soittaa esim. väärälle henkilölle.
2. Tekstin korjaus. Erittäin puuduttavaa kirjoittaa tekstiviestejä tai mitään viestejä, kun puhelin "korjaa" sanoja väkisin ja välillä pistää kesken tekstin johonkin sanaan ison kirjaimen. Olen jo monta kertaa joutunut laittamaan viestiä uudestaan selventämään asiaani. Tänään kirjoitin puheliminen ansiosta näin:
Saavun huomenna puolisoiden maissa Tarkoitin
Saavun huomenna puoliviiden maissa.Leikkasin hiuksesi, et tunnista minua enää Tarkoitin
Leikkasin hiukseni, et tunnista minua enää.Viimeisin oli jopa vähän creepy, kun pistin sen eräälle naishenkilölle, jonka kanssa olen yrittänyt sopia tapaamista.
En saa tätä sanaehdotusta mistään asetuksista pois. Muutama tuttukin valitellut samaa.
3. Puhelimen koko. Älypuhelin on liian iso farkkujen taskuun, yksi neljäsosa pullottaa ulkopuolella. Helposti putoaa juostessa tai voidaan varastaa.
4. Puhelimesta ei saa otetta. Putoilee käsistä tosi helposti, kun puhelin on ohut lättänä. En yhtää ihmettele ihmisten sirpalenäyttöjä.
5. Akun kesto. Pitää ladata parin päivän välein.
Toisin sanoen älypuhelimet ovat perseestä verrattuna vanhan kunnon simpukka Nokiaan, jollaiseen oikeasti vaihdan, kun tuo rotisko menee rikki. Koska en ole somessa, ei minulle tuosta luurista ole mitään iloa. Kaikki tapahtuu turhan monimutkaisesti ja ulkona ei voi kosketusnäytön vuoksi edes näppäillä hanskat käsissä.