Mikä Ilahduttaa ?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 03.05.2018 23:35

Isän Mersulla ajettiin tänään milli. 30 vuotta siihen meni. Tuo auto on meidän perheenjäsen! En tajua autoista yhtään mitään, mutta vanhan Mersun hyrinän tunnistan aina. Tuossa autossa olen kulkenut vauvasta lähtien. Tosi paljon muistoja! 8-)

Kuva

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=zGXdlHO2WyA
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Masse » 29.06.2018 20:09

Yleensä saa kuulla vaan valitusta asiakaspalvelusta, mutta kyllä poikkeuksiakin löytyy. Yritin asentaa uudestaan 2012 ostamani äänityssoftan uudestaan, mutta olin kadottanut sen aktivointikoodin joten lähetin asiakaspalveluun viestiä ja kysyin, että olisi mitään mahdollisuutta saada uusi koodi vaikka en pystynyt edes todistamaan, että olin ostanut kyseisen softan muuten kuin ottamalla kuvan laatikosta jossa se tuli (huvittavaa kyllä se tyhjä laatikko on kulkeutunut mukana kuuden vuoden ajan, mutta ohjekirja oli hukassa jossa se koodi muistaakseni oli). Noh, ei mennyt kuin tunti ja sain viestin, että yleensä tällaisissa tapauksissa ei oikein voi tehdä mitään, mutta hyväntahtoisuudesta tämä firma päätti antaa uuden koodin tilalle. :D
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 13.08.2018 17:18

Gigante kirjoitti:Mielenkiintoisin nähtävyys oli kuitenkin piipahtaminen ns. pupukahvilassa (kyse oli ihan oikeista pikkupupuista, ei playboy puputytöistä, vaikka teoriassa molemmat teemat voisi yhdistää). Pupujen ruokinnan ja pompiskelun seuraaminen se jos mikä rentouttaa. Mikäli moinen rafla, vaikka kissanpennuilla olisi kot'puolessa niin kävisin kyllä semmoisessa silloin tällöin.


Rovaniemelle perustettiin nyt kesän aika kissakahvila Freija, jossa tulikin käytyä heti kolmena peräkkäisenä päivänä. Oli selvästi kellonajasta kiinni, kuinka aktiivisina nuo suht. pennun oloiset kisut temmelsivät. Ensimmäisenä päivänä kävin nauttimassa kahvia illalla 19 aikaan, jolloin yksi pennuista jaksoi nousta ylös vain muuttaakseen torkkumispaikkaansa minun rapsutusetäisyydelle. Muina kertoina kävin puolen päivän aikaan jolloin kisut olivat oikein leikkisiä lapsiperheiden pienempien (ja minun) kanssa. Kissoja oli kuitenkin "vain" neljä, joten jos yhtään enempää oli asiakkaita niin kaikki eivät leikittämään ja rapsuttamaan päässyt. Harmi sinänsä. Kyllä tuolla silti tulee käytyä rapsuttamassa ja leikittämässä kisuja sekä seuraamassa niiden kasvua. Kahvikin maksaa 3,50€, mutta kun santsaukset ovat täysin ilmaisia niin kyllähän tuolla aina hetki venähtää vain lunastaakseen itselleen kahvia koko rahan edestä! Erittäin piristävä ja ilahduttava paikka siis.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Gigante » 08.09.2018 08:14

Pari viikkoa takaperin ostin One Piecen uusimman pokkarin, mutta heti samana päivänä lukiessani pokkaria teen parissa, opuksesta otti ja irtosi muutamia sivuja. Kun aloin myöhemmin miettimään, ostaisinko uuden kirjan tilalle vai kokeilisinko "tee-se-itse"-kirjankorjausta sainkin Sangatsu Mangan kotisivuja tsekatessa selville etten ollut ainoa kenen pokkari oli pettänyt. Eilen sitten kauppaan saapui uudet painokset, jossa viallisen kirjan sai vaihtaa ilmaiseksi uuteen.

Vähän harmi, että tämmöistä välillä sattuu isommalle mittakaavalle, mutta hienoa kuitenkin että tämmöinen vaihtomahdollisuus kuitenkin tarjoutui näin jälkikäteen. ;)
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 30.03.2019 19:50

Luovuin tänään erään taideyhdistyksen puheenjohtajan hommista, jossa olin kaksi vuotta. Oli alkuun tosi vaikeaa kun ei tuntenut ihmisiä ja moni asia valui päälleni. Hoidin sen mitä pystyin, venyin moniin hommiin enkä valittanut. Oli välillä aika rasittavaa tehdä paperitöitä ja käsitellä vihaisiakin ihmisiä, mutta kokemusta yhtä kaikki.

En todellakaan ole mikään puheenjohta, liian kiltti ja ujo tuollaiseen hommaan. Kokouksissa istuminen kun ei muutenkaan ole meikäläisen heiniä. Omia juttuja on helppo järjestää ja kivaa tehdä, mutta kun on kontolla muiden asioita, stressaantuu ihan eri tavalla.

Hyvää kokemusta sain runsaasti ja opin uutta paljon. Jatkan hallituksessa jäsenenä, joka sopii minulle hyvin. Oli rohkeaa ottaa vastuuta ja ikävistä jutuista huolimatta tämä oli positiivinen kokemus. Sanonpahan kuitenkin etten ikinä voisi ryhtyä poliitikoksi, ihmettelen miten niillä tuo pää kestää. Mutta kun palkka on hyvä, sietää se kai kestääkin. ;)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 14.09.2019 10:59

Joni Ahonen kirjoitti:Voihan nenä mikä tuuri mulla on käynyt. Sain juuri tietää, että teoksiani on hyväksytty Lontoossa järjestettävään eroottiseen taidenäyttelyyn, jonne oli avoin haku koko maailman ihmisille. En tiedä olenko ainoa Suomesta hyväksytty, mutta olin tai en, kunnia on iso ja sain nyt toteutettua yhden unelmani ennen kolmekymppisiä, eli päästä tuomaan teoksiani esille ulkomaille. Jee! :D


Eilen sain tietää että minulta on hyväksytty 6 teosta näyttelyyn, joka on oikein hieno juttu näkyvyyden kannalta. Ainoa miinus tässä on se että postittaminen maksaa paljon ja mukaan on hyväksytty myös yksi iso maalaus, joka on pakko laittaa pleksilasiin ettei mene säpäleiksi. Teosten takaisin tuonti maksaa ja vaatii järjestelyjä. Ei ole halpaa hommaa olla taiteilija.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 25.09.2019 15:32

Joni Ahonen kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Voihan nenä mikä tuuri mulla on käynyt. Sain juuri tietää, että teoksiani on hyväksytty Lontoossa järjestettävään eroottiseen taidenäyttelyyn, jonne oli avoin haku koko maailman ihmisille. En tiedä olenko ainoa Suomesta hyväksytty, mutta olin tai en, kunnia on iso ja sain nyt toteutettua yhden unelmani ennen kolmekymppisiä, eli päästä tuomaan teoksiani esille ulkomaille. Jee! :D


Eilen sain tietää että minulta on hyväksytty 6 teosta näyttelyyn, joka on oikein hieno juttu näkyvyyden kannalta. Ainoa miinus tässä on se että postittaminen maksaa paljon ja mukaan on hyväksytty myös yksi iso maalaus, joka on pakko laittaa pleksilasiin ettei mene säpäleiksi. Teosten takaisin tuonti maksaa ja vaatii järjestelyjä. Ei ole halpaa hommaa olla taiteilija.


Helpotus nähdä oma nimi listalla, kun eivät Lontoosta viitsineet vastata täytinkö sopparit oikein. Vähän olen kuulut etteivät jotkut ole maailmalla tajunneet ajoissa täyttää näyttelysopimuksia.
Kuva

Eilen lähti työt postitse kohti Lontoota. Juhlin vasta sitten kuin näen ne omin silmin seinillä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Kallu » 25.09.2019 21:09

^ Johnny Flamethrower :D Mitäköhän taidetta sieltä tulee?
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja whatever » 14.11.2019 00:41

Kallu kirjoitti:^ Johnny Flamethrower :D Mitäköhän taidetta sieltä tulee?

Se on taas joku Jonin alter ego kumminkin, syö papuja ja piereskelee sytkäriin. Saispa itekkin massia tommosesta, mua ne vaan haukkuvat sairaaksi paskiaiseksi kun en oo tarpeeks taiteilija tai jotain. Ei ole kuulemma soveliasta käytöstä ristiäisissä. Ja vitut, ei se vauva muista mitään vaikka vähän ehkä tukka kärysikin :<
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 08.02.2020 23:05

Uhuu, sain juuri tiedon, että olen päässyt mukaan kahteen eri näyttelyyn Amerikkaan!

Ensimmäinen on jo avattu Robocopin kotikaupungissa Detroitissa, jossa on kaksi teostani esillä Dirty Showssa. Sinne en päässyt paikalle rahanpuutteen takia. Järjestäjille olen viestinyt, että ottaisivat kuvia teoksistani, jotta olisi todistusmateriaalia esittää Instassa.

Äsken tiedotettiin sitten Seattlesta, että viidestä teoksestani kolme hyväksyttiin, joista yksi kokonaan maalattu kahvilla. Tämä näyttely kantaa nimeä Seattle Erotic Art Exhibition, joka järjestetään huhtikuussa, jonneka myös pyrin paikalle pääsemään.

Matka kävisi sitten jälleen myös Twin Peaksiin. :mrgreen:


Salaattifirmassa saa painaa kyllä kuusipäiväisiä viikkoja, jotta saa matkarahat kerättyä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Masse » 08.02.2020 23:14

Joni Ahonen kirjoitti:Uhuu, sain juuri tiedon, että olen päässyt mukaan kahteen eri näyttelyyn Amerikkaan!

Ensimmäinen on jo avattu Robocopin kotikaupungissa Detroitissa, jossa on kaksi teostani esillä Dirty Showssa. Sinne en päässyt paikalle rahanpuutteen takia. Järjestäjille olen viestinyt, että ottaisivat kuvia teoksistani, jotta olisi todistusmateriaalia esittää Instassa.

Äsken tiedotettiin sitten Seattlesta, että viidestä teoksestani kolme hyväksyttiin, joista yksi kokonaan maalattu kahvilla. Tämä näyttely kantaa nimeä Seattle Erotic Art Exhibition, joka järjestetään huhtikuussa, jonneka myös pyrin paikalle pääsemään.

Matka kävisi sitten jälleen myös Twin Peaksiin. :mrgreen:


Salaattifirmassa saa painaa kyllä kuusipäiväisiä viikkoja, jotta saa matkarahat kerättyä.


Pakko nostaa hattua, että äijä jaksaa painaa unelmien eteen vaikka se tietäisikin tuollaista paskaduunia (toistaseksi). Ilahduttavaa, sinäänsä. :roll:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 08.02.2020 23:24

Masse kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Uhuu, sain juuri tiedon, että olen päässyt mukaan kahteen eri näyttelyyn Amerikkaan!

Ensimmäinen on jo avattu Robocopin kotikaupungissa Detroitissa, jossa on kaksi teostani esillä Dirty Showssa. Sinne en päässyt paikalle rahanpuutteen takia. Järjestäjille olen viestinyt, että ottaisivat kuvia teoksistani, jotta olisi todistusmateriaalia esittää Instassa.

Äsken tiedotettiin sitten Seattlesta, että viidestä teoksestani kolme hyväksyttiin, joista yksi kokonaan maalattu kahvilla. Tämä näyttely kantaa nimeä Seattle Erotic Art Exhibition, joka järjestetään huhtikuussa, jonneka myös pyrin paikalle pääsemään.

Matka kävisi sitten jälleen myös Twin Peaksiin. :mrgreen:


Salaattifirmassa saa painaa kyllä kuusipäiväisiä viikkoja, jotta saa matkarahat kerättyä.


Pakko nostaa hattua, että äijä jaksaa painaa unelmien eteen vaikka se tietäisikin tuollaista paskaduunia (toistaseksi). Ilahduttavaa, sinäänsä. :roll:


Ei se työ nyt niin perseestä ole, kun työkaverit on mukavia, mutta palkka on perseestä kyllä. Antaa motivaatiota tehdä hommia, kun on mihin säästää. Kyllä haluaisin oman alan juttuja enemmän tehdä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.03.2020 18:44

Näin koronan aikakaudella tässä päätin palata vuosien jälkeen kurkistamaan Huutonetin ihmeelliseen valikoimaan ja kyllähän tuolta käytettyjä lelufiguureja ja muita mahtavia aarteita vielä löytyy.

Tässä kuitenkin erään ostoksen kanssa kävi niin hassusti, että tuote (Marvelin Sarvikuono), jonka ostin ja maksoin hyvissä ajoin, olikin jo myyty aikaisemmin ja itse myyntilmoitus oli päätynyt vahingossa huutikseen uudestaan. Noh, myyjä pahoitteli asiaa ja tarjosi meikälle korvaukseksi neljä muuta marvelfiguuria ja samalla palautti alkup. maksusumman. Näin ollen sainkin pelkällä postimaksulla sitten neljä yhden sijaan, en ehkä sitä mitä alunperin hain mutta olin silti tyytyväinen :). Eräänlainen 'onnea onnettomuudessa'-tapaus.

(Ne mitä siis sainkin korvauksena olivat sitten ns. labratakki Tri. Mustekala, symbioottihämis kolmosleffasta, monilla nivelillä varustettu hämis ja Gambiitti.)
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 11.05.2020 21:40

https://www.youtube.com/watch?v=gFl3OUgWPps&t=190s

Olenpa otettu kun kollegani jenkeistä asti toteutti tämän. :)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Gigante » 12.05.2020 16:25

Joni Ahonen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=gFl3OUgWPps&t=190s

Olenpa otettu kun kollegani jenkeistä asti toteutti tämän. :)


Pisteet Twin Peaks-toteutustavasta. 8-) . Kait, tuo henkilö kuitenkin tietää asioiden oikean laidan, vaikka käyttääkin she/her-termejä videossa?

...

Itseäni ilahduttaa tällä hetkellä ainakin se, että sain hiljattain täydennettyä Street Sharks- kokoelmaani vihdoinkin 'Big Slammu'-hahmolla, joka omalta osalta on harvinaisin löytö koko päänelikosta.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.05.2020 18:21

Gigante kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=gFl3OUgWPps&t=190s

Olenpa otettu kun kollegani jenkeistä asti toteutti tämän. :)


Pisteet Twin Peaks-toteutustavasta. 8-) . Kait, tuo henkilö kuitenkin tietää asioiden oikean laidan, vaikka käyttääkin she/her-termejä videossa?


Joo, kysyi missä muodossa haluaa puhuttavan ja minusta oli parempi, että kun Cerezasta kyse, käytetään she/her-termejä koko ajan taiteilijasta.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 01.06.2020 08:31

https://www.twitch.tv/videos/635689313

Uusi Mario 64:n läpipeluun maailmanennätys. Todella upea suoritus ja katsoin vain suu auki tuota pelaamista. :shock:

Mutta kaikkein liikuttavinta tuossa videon lopussa ovat nuoren miehen vanhemmat, jotka tulevat onnittelemaan poikaansa. Todella ihana vanhemmat, ihan tuli kyyneleet silmiin. :cry: :D
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Kaya » 17.06.2020 06:37

Ilahduttaa että The Last of Us 2 julkastaan perjantaina!! <3 Vähänkö tätä on ootettu. Arvosteluilta ja spoilereilta oon välttyny, vaikka ilmeisesti peliä onkin jo ehditty dissata.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Masse » 18.06.2020 20:44

20 vuoden odotuksen jälkeen näin saimaannorpan omin silmin sen luonnollisessa elinympäristössä. Eli reilu kilsa meidän mökkirannasta. :P
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 21.09.2020 21:44

Hyvä ystäväni onnistui löytämään töitä ja päätti soittaa asiasta ensimmäisenä minulle, soittaen vasta sitten poikaystävälleen. Vuosia olen seurannut hänen kivikkoista kulkuaan ja yrittänyt parhaani mukaan stempata, vaikka usein kokenut etten voi oikeasti auttaa. Välillä pohtinut sitäkin, että onko kannustaminen aina ok, jos henkilö ei vain olekaan oikealle alalle suuntautunut. Olemme vähän kummatkin pohtineet taidealalla toimimisen mielekkyyttä, kun pärjääminen on niin raskasta.

Mutta nyt hänellä hyvä tilanne, joka toivottavasti poikii lisää mahdollisuuksia.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 29.09.2020 22:03

Olen muuttanut aarreaittaan. Lähellä olevalle jätekeräyspisteelle kiikutetaan jatkuvasti huonekaluja ja elektroniikkaa. Isoin löytö oli sunnuntaina pisteelle toimitettu 42-tuuman LG-televisio. Siitä oli virtajohto leikattu irti, mutta vaikutti muuten priimakunnossa olevalta. Kiikutin korjaamoon, jossa se saatiin toimimaan. Tarkastuksineen ja yhden osan vaihtoon toki meni 147 €, mutta mielestäni aika helvetin komea löytö asuntoon.

Aikaisemmin olen löytänyt tv-tason ja tänään pikkupöydän. Ei ole tarvinnut huonekaluja kirppiksiltä hakea. 8-)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Gigante » 30.09.2020 08:23

Joni Ahonen kirjoitti:Olen muuttanut aarreaittaan. Lähellä olevalle jätekeräyspisteelle kiikutetaan jatkuvasti huonekaluja ja elektroniikkaa. Isoin löyty oli sunnuntaina pisteelle toimitettu 42-tuuman LG-televisio. Siitä oli virtajohto leikattu irti, mutta vaikutti muuten priimakunnossa olevalta. Kiikutin korjaamoon, jossa se saatiin toimimaan. Tarkastuksineen ja yhden osan vaihtoon toki meni 147 €, mutta mielestäni aika helvetin komea löytö asuntoon.

Aikaisemmin olen löytänyt tv-tason ja tänään pikkupöydän. Ei ole tarvinnut huonekaluja kirppiksiltä hakea. 8-)


Vähänkö olen kade...
Jätekeräyspisteiltä löytyy toisinaan aivan käyttökelpoistakin kamaa. Itsekin kauan sitten nappasin semmoiselta mukaan erään baarijakkaran tapaisen tuolin sekä seinäkellon, jotka ovat kumpikin edelleen käytössä.


Itseä ilahduttaa tällä hetkellä pienoinen hengähdystauko töiden ja opiskelun puolesta näin lokakuun ajan. Töitten määrä on nyt vähäisempää ja vasta kuun loppupuolelta jatkuu opiskelut, jotenka nyt voin piirrustaa, pelittää tahi ulkoilla hetken aikaa vähän vapaammin.

Toinen ilon aihe ovat Retro-bitin Tribute 64-ohjaimet, jotka ovat tehneet wanhalla kuusnepalla pelaamisesta mielyttävämpää. Ei tartte pelätä, että tatti menee kovemmasta rääkistä ihan heti rikki. Ohjaimen muotoilu on hivenen outo klassiseen malliin tottuneelle, mutta on sitä sopeuduttu oudompiinkiin virityksiin.
Samaan syssyyn Retro-bitin Nes-klooni antoi uuden elämän NES-kaseteille, joita puhkikulunut wanha konsoli hädintuskin saa käynnistymään. Zapperi ei laitteessa toimi ja kasetit välillä jää aikas tiukkaan kiinni laitteeseen, mutta muutoin kyseinen värkki pelittää silti mainiosti.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Silence » 01.11.2020 20:48

Oho, kirjoitan Mikä Ilahduttaa topiciin.... En olisi ikinä näin uskonut käyvän...

Tässä äsken ulkona kävellessä mietin koko tätä vuotta ja miten hullusti kaikki on. Ei siis vain itselläni vaan myös kaikilla muillakin. Koko planeetta on käymässä jotain realistista versiota Romeron zombie-epidemiasta.... -toki amerikassa Koronavirus on poliittinen mielipide, eikä oikea tauti, niin onnekkaat siellä eivät edes tästä kärsi.

Mutta tajusin että yhteen paikkaan Koronaviruksen aiheuttamat ongelmat ovat vaikuttaneet positiivisesti. Nimittäin Formula 1seen.
Pitkäaikaisena Formula-fanina olen jo vuosia ollut tylsistynyt kisoista ja komiteamaisesta menosta läpi kausien. Kaikki on isot rahat- ja sponsorimenot edellä kulkevaa pierua mistä puuttuu terävät kulmat ja kaikki on pumpulin pehmeää isoa tasapaksua showta.

Tällä kaudella kaikki on mennytkin järjestelyiden osalta pieleen... Mutta Formuloilla se on johtanut yhteen parhaimmista vuosista ikinä. Tänä vuonna perinteiset kisat jouduttiin perumaan. Kalenteri meni kokonaan uusiksi, kausi alkoi pikakelauksena vasta kesällä ja Koronaviruksen takia ei pystyttykään kisaamaan normaaleilla "ison rahan" näyttämöillä, vaan paikoiksi valikoituivat "liian pieniksi" käyneet ja vanhojen sukupolvien radat joilla ei ole nähty formuloita 15-30 vuoteen.
Vanhan polven radat ovat luovempia, kiinnostavampia ja tuntuvat vähemmän komiteamaisesti luoduilta, kuin nykyiset nössöradat. Myös itse kisat ja niiden ympärillä pyörivä show nyt enemmän itse kisan ympärillä pyörivää sillä sosiaallisten rajoitusten takia normaali sponsori-bullshit on jouduttu minimoimaan. Vanhat radat ovat myös kaikkea muuta kuin turvallisesti suunniteltuja nykyratoja. Täynnä paikkoja missä pienikin ajovirhe tai oikaisu ulos rahalta saattaa pistää lopun koko kisalle ja kuskit saavat yllättävän paljon ajaa oikeasti kilpaa.

Mutta joo. Ei muuta. Menen tästä taas ruoskimaan itseäni.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 25.11.2020 21:30

Joni Ahonen kirjoitti:
Äsken tiedotettiin sitten Seattlesta, että viidestä teoksestani kolme hyväksyttiin, joista yksi kokonaan maalattu kahvilla. Tämä näyttely kantaa nimeä Seattle Erotic Art Exhibition, joka järjestetään huhtikuussa, jonneka myös pyrin paikalle pääsemään.

Matka kävisi sitten jälleen myös Twin Peaksiin. :mrgreen:




Tämän viestin kirjoitin keväällä ja nyt vasta kyseinen näyttely toteutui Seattelessa Galleria Eratossa. Matkaan en luonnollisesti päässyt, mutta teokset kylläkin.
Työni lähetin kaksi viikkoa ennen deadlineä ja ne saapuivat pari kolme päivää myöhässä galleriaan. Onneksi tästä tiedotin ja eivät olleet niin ankaria myöhästymisestä, kun kuitenkin Suomesta asti lähetin.

Äsken löysin näyttelystä tehdyn videon, jossa jokaisen osallistujan teoksesta puhutaan vähäsen. Lesbo-kahviteokseni herätti selvästi huvitusta. Ja Suomi muistettiin mainita! Olen ensimmäinen suomalainen joka mukana kyseisillä festareilla. :mrgreen:

https://vimeo.com/482485197

Teoksistani puhutaan kohdissa 3:48 ja 10:10

Nyt juuri sain tietää että joku jopa ostanut yhden teokseni heti avajaisissa. Ensimmäinen kerta kun ulkomailla menee galleriassa kaupaksi.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.12.2020 09:24

Makkarin ikkunan vika selvisi vihdoinkin ja saatiin peräti korjattua. (siis se mistä olen valittanut jopa täällä jok'ikinen talvi)
Syypääksi viimaan ja vetoon paljastui lukkosalvan vastakappaleet, jotka olivat käytännössä jo muovipölyä ja jonka vuoksi akkuna ei ikinä "pysynyt" täysin kiinni tiivisteiden vaihdosta huolimatta.

En koskaan uskonut näkeväni tätä päivää, että voin viimeinkin nukkua sängyssäni ilman, että herään aamulla ankaraan viluun ja vitutukseen. Lämmötkään ei enää sisältä yhtenään karkaile.
Enää ei tartte nukkua öitä sohvalla, huzzaah!
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron