Mikä Ilahduttaa ?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Salem » 23.08.2021 18:42

Viimeisen viisaudenhampaan poistosta seurannut riivaava kipu on vihdoin tiessään. Viikko sitten oli pakko antaa periksi hammassärylle ja mennä hammaslääkärin päivystykseen, jossa tuo perkeleen hammas nypättiin yllättävänkin nopeasti irti. Jälkikivuista toipuminen tuntui tämän viisurin kohdalla pahemmalta kuin muiden, vaikka itse operaatio olikin huomattavasti nopeampi. Nyt vihdoin särky on kuitenkin hellittänyt, eikä päätä tarvitse enää vaivata näillä turhilla hampailla.

Toinen asia joka ilahduttaa on tämän vuoden musiikkijulkaisut. Tuntuu että jokainen vähänkään mieleiseni artisti on joko jo julkaissut tai pian julkaisemassa uutta musiikkia, mikä piristää kummasti, varsinkin kun nämä koronavuodet romuttuivat täydellisesti kiertueiden osalta.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 21.10.2021 21:56

Kuva

Tein elämäni ekan ruisleivän hapanjuureen Marttojen kokkikurssilla. Onnistui.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.08.2022 21:47

Kahden vuoden tauon jälkeen pääsin viimein pyöräilemään kotiseutuni lähikylillä Juvalla, Sulkavalla ja Rantasalmella. Kävin muistoja verestelemässä lakkautetun ala-asteen pihalla, jossa kävin urheilukentällä juoksuradalla pituushyppäämässä ja ihmettelin kuinka aikoinaan pienet kuusiaidat ovat kasvaneet valtaviksi. Vaikka yleensä puhunkin paljon kuinka koulu oli paskaa jne. oli minulla myös paljon hyviä muistoja, enkä puhu vain nostalgiasta. Toisin kuin muut lapset, omalla kohdalla tulin vain levollisemmaksi mitä lähemmäksi teini-ikää vartuin ja pidin 5-ja 6-luokista oikeasti paljon. Meillä oli synpaattinen pikkukylän koulu, jossa kaikki tunsivat tai ainakin tiesivät toisensa. Sain olla viimeiset 2-3 vuotta rauhassa ensimmäisen ystäväni Teemun kanssa, jonka kanssa jaoimme yhteisen Nintendo-faneuden. Ala-asteen joulujuhlissa oli vahva henki ja liikuntasalin ikkunasta sisälle katsellessani muistin elävästi monet polttopallopelit ja kuinka kerran heitin vahingossa lentopallossa korin salin keskeltä.

Siinä ala-asteen etuovien portailla istuessani pohdin kuinka onnekas voi olla että on edelleenkin nuori, mutta saanut elää niin kauan, että on pieni ikuisuus noista lapsiajoista. Kun tietää tyyppejä joiden elämä päättyi ennen kuin ehtivät edes kunnolla sitä aloittaakaan, ei ole heillä ollut kuin vain peruskoulumuistot elämästä takana päin. Onnekas saa olla että noidenk kouluaikojen lisäksi on sata muutakin muistoa eri puolilta maailmaa kertynyt plakkariin. Tämän oivaltaminen sai tuntemaan onnellisuutta.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.10.2022 17:12

Kuukauden väännön jälkeen olen saanut Instagram -tilini takaisin!!! Vaati lähes sata viestiä ja 10 videovarmistusta ennen kuin sain metan uskomaan minun olevan oikea ihminen. Soitin jopa yhdelle julkisuudenhenkilölle, jonka tili oli aikoinaan kaapattu, kyberasiantuntijalle ja katselin vissiin tuhansittain opasvideoita. Voisin sanoa olevani asiantuntija tässä hommassa. :lol:

Olen iloinen että pääsen taas sekoilemaan Instaan!!


Kuva
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Masse » 12.10.2022 21:36

Joni Ahonen kirjoitti:Kuukauden väännön jälkeen olen saanut Instagram -tilini takaisin!!! Vaati lähes sata viestiä ja 10 videovarmistusta ennen kuin sain metan uskomaan minun olevan oikea ihminen. Soitin jopa yhdelle julkisuudenhenkilölle, jonka tili oli aikoinaan kaapattu, kyberasiantuntijalle ja katselin vissiin tuhansittain opasvideoita. Voisin sanoa olevani asiantuntija tässä hommassa. :lol:

Olen iloinen että pääsen taas sekoilemaan Instaan!!


Jes, onnea! Toivottavasti nähdään lisää juoppo-isukkia. :lol:

Ps. Tiedätkö miten tai miksi tuo tilisi onnistuttiin kaappaamaan? Tietää sitten itse ennaltaehkäistä vastaavaa. :o
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.10.2022 22:37

Masse kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Kuukauden väännön jälkeen olen saanut Instagram -tilini takaisin!!! Vaati lähes sata viestiä ja 10 videovarmistusta ennen kuin sain metan uskomaan minun olevan oikea ihminen. Soitin jopa yhdelle julkisuudenhenkilölle, jonka tili oli aikoinaan kaapattu, kyberasiantuntijalle ja katselin vissiin tuhansittain opasvideoita. Voisin sanoa olevani asiantuntija tässä hommassa. :lol:

Olen iloinen että pääsen taas sekoilemaan Instaan!!


Jes, onnea! Toivottavasti nähdään lisää juoppo-isukkia. :lol:

Ps. Tiedätkö miten tai miksi tuo tilisi onnistuttiin kaappaamaan? Tietää sitten itse ennaltaehkäistä vastaavaa. :o


Se on pitkä tarina, josta olen nyt storyyn julkaissut hengästyttävään tahtiin videoita. Lyhyesti siis että eräs Helsinkiläisen taidekuraattorin kaapattu tili hakkeroi taiteiljoiden tilejä. Hänen asemansa ja se että kyseinen tyyppi oikeastikin kommunikoi vain englanniksi, hämää ihmisiä super tehokkaasti. Menin siksi lankaan kun ystäväni vielä sanoi ettei ole mitään ongelmaa, eikä hän tiennyt ettei oikea henkilö operoi enää tuota tiliä. Olin tyhmä itse kun menin lankaan. Joko se hakkeri on ollut tietoisesti tosi fiksu kun operoi kuraattorin tiliä ja saa sillä huijattua muita.

Hakkeroituja tilejä on vissiin kymmenittäin. Moni ei vain jaksa tehdä asialle mitään.

Mene ainakin ottamaan kaksivaiheinen tunnistus käyttöön ja ota kuvakaappaus niistä varakoodeista, jotka löytyy asetuksista.

Huomasin että se hakkeri vissiin siis kaikille mun tilini kautta lähettänyt jotain roskapostia. Voi vi*tu, mutta tiettävästi kukaan ei ole mun tilini kautta joutunut hakkeroiduksi.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2328
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä Ilahduttaa ?

ViestiKirjoittaja Masse » 01.07.2023 21:14

Säikähdin tänään ihan saatanasti, kun Guitar Rig (kitaravahvistinsofta tietokoneelle) lakkasi toimimasta ja valitti jostain puuttuvasta .dll tiedostosta. Reilun tunnin siinä säädin ja latasin sen puuttuvan tiedoston tuhanteen kertaan ja asensin tuon koko softankin uudestaan kunnes tajusin googlettaa tuota ongelmaa juuri kyseistä softaa koskien. Latasin sitten jonkun toisen tiedoston ja sen jälkeen rupesi lyyti taas kirjoittamaan. Tietokoneongelmat on ihan perseen paskaa, mutta kun ne saa ratkaistua niin olo on vähintään euforinen. :mrgreen:

Varoituksen sanana. Älkää ladatko HWiNFO-nimistä softaa. Meinaan se varmaan sotki ainakin itsellä koko systeemin.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 125 vierailijaa