Switch to full style
Lähetä vastaus

Re: Projektinne

20.05.2014 14:04

ForWeAreMany kirjoitti:
Lord_Kado kirjoitti:Hehe... Maestroa parhaimmillaan. :n_n

Totta helvetissä tulen paikalle 30. päivä, vaikka kaatosateen läpi, jos on tarvis. Yksi kaveri on jo puolilupautunut mukaan, joten tylsää keikkaa ei ainakaan tule...

Jospa kaikki foorumin kynnellekykenevät ilmoittautuisivat avajaisiin yhtä aikaa? :shock:

Ei muuten olis yhtään hassumpi idis miitata foorumiporukan kesken noissa Ahosen näyttelyissä. Itse en millään ainakaan Savonlinnaan pääse, mutta Stellaan yritän parhaani mukaan päästä. Onko tällä foorumilla muuten edes ikinä järjestetty yhtään miittiä? Jos ei siis lasketa mukaan tämmösiä, että käyttäjä x on käynyt käyttäjän y kanssa pelaamassa mölkkyä, vaan siis ihan isomman porukan hommeleita?


En ole Stellaan avajaisia suunnitellut, mutta olen kyllä ainakin aamupäivästä teosta pystyttämässä, jos saan niille kuljetuksen.

Savonlinnassa on oikeat avajaiset tarjoiluineen viinien kera. 8-)

Re: Projektinne

27.05.2014 13:16

Näillä näkymin varmaan saavunkin Savonlinnaan avajaisia tiirailemaan. Kait siellä lähistöllä nyt on jotain parkkialuetta, jotta kärryä ei tarvitsisi jättää kilometrien päähän? Mikäli muutakin poppoota voorumilta saapuu, niin näkyillään tuolloin, jos näkyillään...mikäli kenellekään puhua uskallan. Pappahattu tai olkikotsa, niistä meikän saattaa etäisesti tunnistaa.

Re: Projektinne

27.05.2014 18:03

^
Loisto juttu. Olen itse illan suurin jännittäjä, sillä pidän puheen ja esitän nähtävästi myös lyhyen performanssin. Olen käytännössä ottaen melkein alasti ihmisten edessä, sillä minulla ei ole mekon alla muuta kuin piskuiset naisten alushousut. Näillä näkymin aloitan puheen klo 18:00, kun väkeä on tarpeeksi, jos sitä nyt ylipäänsä tulee. :P


Ja nähtävästi Mikkelin juttu onnistuu, sillä saan teoksille kuljetuksen. :D Hommat voi vielä kusta, kuten niillä yleensä tapana on.

Re: Projektinne

27.05.2014 22:37

Itsekin olisin mielelläni tullut paikalle, mutta harmikseni rahatilanne on vielä tämän viikon ajan tiukka, joten matka jää väliin.

Re: Projektinne

03.06.2014 09:29

Jee, sain eilen pystytettyä Stellaan Black & White -teokseni. Tapasin ForWeAreSoManyn ja herätin paljon kiinnostusta teokseni kanssa.

Stellassa on esillä videoinstallaatio, joka koostuu neljästä ovesta ja niiden taakse kytketyistä digiframeista. Ovien päälle on maalattu viitteelisesti se, mitä ovisilmän takaa olevassa videossa pyörii. Esimerkiksi yhteen oveen olen maalannut tien katkoviivaa, joten video ovisilmän takana näyttää kuvaa auton kojelaudalta kuvatusta tiestä ja vastaantulevista autoista.

Toivon että digikehykset pyörivät koko kesäkuun ja pysyvät kunnossa, sillä en ole vahtimassa teosta. Aika monelta tuntui menevän ohi, että ovisilmistä saa katsoa.
Kuva

TULKAA KATSOMAAN! 8-)

EDIT. Video teoksen työstämisestä sekä pystyttämisestä:

https://www.youtube.com/watch?v=ySidvnm ... e=youtu.be

Re: Projektinne

17.06.2014 11:19

Muistutus!

Taidenäyttelyni Violetta on esillä torstaihin asti, jolloin osa jo hakee teoksiaan päivän mittaan pois. Olen itse tuolloin galleriassa valvomassa. Käykeehän poikkeemassa, jos ei ole vielä näyttelyä tullut stekattua. 8-)

Kuva

Re: Projektinne

30.06.2014 14:33

Viikonloppu meni studiossa asuen. Tyttöystävä ehti jättää siinä välissä. Mutta nyt ois kuitenkin 4½ biisiä purkissa paljon paremmilla, jytkymmillä ja suurempi massaisilla soundeilla kuin osasi odottaakaan. Viimeistään torstaina pitäisi ensimmäiset MP3:set läsähtää eeemailiin. Sitä odotellessa. Biisit tulee ainakin nettiin ilmaisena, saa sitten nähdä mitä kaikkea muuta keksitään. Lähinnä itsemme myymiseen ja markkinointiin tämä demo oli tarkoitettu. Varmasti tännekin sitten linkkiä isken ku mahis on jotain jostain kuulla.

Re: Projektinne

01.07.2014 00:42

Ei nyt oma projekti, mutta saanpahan olla jotenkin vaikuttamassa. Mikkelissä eräs mainosstudio tekee indie-elokuvaa, jonka päähenkilöstä tein konseptitaidetta. Osa kuvista vakuutti elokuvan päävetäjän niin, että sanoi muuttavansa päähahmon maskia minun näkemyksien mukaan. Elokuvasta julkaistaan teaseri syksyllä.

http://www.rendelmovie.com/

Tämmöisiä lisää!

Re: Projektinne

06.07.2014 18:34

http://theemperorisdead.bandcamp.com/
Sielläpä olis.

Re: Projektinne

26.07.2014 22:55

Muuton takia pitää saada kämppä tyhjäksi, jossa on projektia kerrakseen. Hemmetin paljon sitä tavaraa kertyykin kaapit täyteen. On huvittavaa kuinka paljon kaikenlaisia mukamas tärkeitä kaavakkeita lojuu hyllyjen kätköissä, joiden olemassaoloa ei edes enää muista. Siivoilessa myös löysin tolkuttomasti akvarellipaperia ja siveltimiä, joten ihan heti ei tarvitse taideliikkeissä asioida.

Siivoilessa tajuaa kuinka paljon on sellaista roinaa ja asioita joilla ei oikeasti koskaan tee yhtikäs mitään. Jos ihan vakavissaan miettii, niin jokainen meistä omistaa varmasti paljonkin asioita, joita ei koko elämänsä aikana ole tarvinnut tai kaivannut missään vaiheessa.

Muuttaminen on tämän vuoksi aika jees, kun tavallaan tässä luo kuin käärme nahkansa uudestaan. 8-)

Re: Projektinne

11.08.2014 02:10

Lord_Kado kirjoitti:Projekti Chronicles of Nowhere on hyvässä hapessa uudelleensyntymässä uudella Game Maker 8-moottorilla varustettuna uudemmalla koneella kotopuolella.

Featuring

BC-engine - Kaksi eri pelimoottoria eri tilanteisiin. Basic; normaaliin pelietenemiseen, sisältäen hyökkäämisen, hyppimisen ja muun tarpeellisen toiminnan. Calm; tallennuspisteisiin ja rauhallisiin alueisiin, sisältäen small talk-näppäimen (sivuhahmoja varten), pikanäppäimen tallentamiselle ja niin edelleen.

Käsin muokatut 2D-grafiikat ja liudan custom-animaatiota - Älkää edes kysykö kuinka monta vuotta allekirjoittaneelta meni näiden kasaanlaittamiseen...

Autenttinen käsikirjoitus suoraan novellin pohjalta - Sisältäen poistettuja kohtauksia edellisen foorumin raakaversiosta, yksityiskohtaisia kuvailuja Nowheren maailmasta ja monia piilovilkaisuja hahmojen persoonallisuuksiin.

Kaksi vihollistyyppiä - Zombie ja Harpyija

Sivuhahmon Daniel "Dan" Phoenix

Neljä eri asetta

Ensimmäinen pelin ongelmanratkaisutilanne (puzzle)

Demo ladattavissa joskus tänä kesänä jostakin päin netin ihmemaailmaa (tai kysykää allekirjoittaneelta kopiota).

---


Wooo, ylläkuvattu projektidemo alkaa vihdoinkin olemaan lähes pelikelpoinen. Tässä on enemmän kuin pari viikonloppua vierähtänyt noiden itsepäisten Game Makerin helmasyntien kanssa säätäessä, mutta voiton puolella ollaan vihdoinkin, prkl.

Sitten vaan kalastelemaan (halvasti) faneja tulevalle indiesarjalle.. :twisted:

Re: Projektinne

08.11.2014 19:25

Tarinanurkka saa kohta taas lisää sarjakuvaa, nimittäin Hellhound II on työn alla. Julkaisen ensimmäisen luvun viikon päästä sunnuntaina.

Kuva

Re: Projektinne

11.12.2014 07:04

Lord_Kado kirjoitti:
Lord_Kado kirjoitti:Projekti Chronicles of Nowhere on hyvässä hapessa uudelleensyntymässä uudella Game Maker 8-moottorilla varustettuna uudemmalla koneella kotopuolella.

Featuring

BC-engine - Kaksi eri pelimoottoria eri tilanteisiin. Basic; normaaliin pelietenemiseen, sisältäen hyökkäämisen, hyppimisen ja muun tarpeellisen toiminnan. Calm; tallennuspisteisiin ja rauhallisiin alueisiin, sisältäen small talk-näppäimen (sivuhahmoja varten), pikanäppäimen tallentamiselle ja niin edelleen.

Käsin muokatut 2D-grafiikat ja liudan custom-animaatiota - Älkää edes kysykö kuinka monta vuotta allekirjoittaneelta meni näiden kasaanlaittamiseen...

Autenttinen käsikirjoitus suoraan novellin pohjalta - Sisältäen poistettuja kohtauksia edellisen foorumin raakaversiosta, yksityiskohtaisia kuvailuja Nowheren maailmasta ja monia piilovilkaisuja hahmojen persoonallisuuksiin.

Kaksi vihollistyyppiä - Zombie ja Harpyija

Sivuhahmon Daniel "Dan" Phoenix

Neljä eri asetta

Ensimmäinen pelin ongelmanratkaisutilanne (puzzle)

Demo ladattavissa joskus tänä kesänä jostakin päin netin ihmemaailmaa (tai kysykää allekirjoittaneelta kopiota).

---


Wooo, ylläkuvattu projektidemo alkaa vihdoinkin olemaan lähes pelikelpoinen. Tässä on enemmän kuin pari viikonloppua vierähtänyt noiden itsepäisten Game Makerin helmasyntien kanssa säätäessä, mutta voiton puolella ollaan vihdoinkin, prkl.


Jaaaaa ei siinä mennyt kuin neljä kuukautta ja A4-arkin mittainen summa muutoksia/parannuksia/lisäyksiä/muita aivopieruja. :mrgreen:

NYT on kuitenkin projen painopiste alphasta beetaksi vaiheessa, vih-vitun-doinkin ja viimein. Eli palaten aiheeseen jota sivusin jo puoli vuotta sitten(kö)... Olisi korkea aika ilmoittautua viralliseen beetavaiheen testaukseen/arviointiin, arvon foorumin väki.

Varsinainen demon poikanen olisi suunnitteilla ensi vuoden puolelle, mutta päätin kuitenkin tehdä alustavan palautteen perusteella joko suljetun (tämän foorumin sisäisen) tai avoimen betan vielä tälle vuodelle. Selviytymiskauhun ystäviähän me kaikki ollaan. :A

YV kelpaa tai ilmoittautuu miten kukakin haluaa. ;)

EDIT:

v Check, you're in, NightFan. Vapaita paikkoja riittää vielä. Anyone?

EDIT2:

v Tupla-check, Nikkeli & Freeman.

Varsinaiseen asiaan päästäneen tällä edistyksellä jo 17.-19. päivän välillä. YV:tän kutakin osallistunutta henkilökohtaisesti tuolloin.
Viimeksi muokannut Lord_Kado päivämäärä 15.12.2014 06:28, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Projektinne

12.12.2014 22:29

Lord_Kado kirjoitti:
Lord_Kado kirjoitti:
Lord_Kado kirjoitti:Projekti Chronicles of Nowhere on hyvässä hapessa uudelleensyntymässä uudella Game Maker 8-moottorilla varustettuna uudemmalla koneella kotopuolella.

Featuring

BC-engine - Kaksi eri pelimoottoria eri tilanteisiin. Basic; normaaliin pelietenemiseen, sisältäen hyökkäämisen, hyppimisen ja muun tarpeellisen toiminnan. Calm; tallennuspisteisiin ja rauhallisiin alueisiin, sisältäen small talk-näppäimen (sivuhahmoja varten), pikanäppäimen tallentamiselle ja niin edelleen.

Käsin muokatut 2D-grafiikat ja liudan custom-animaatiota - Älkää edes kysykö kuinka monta vuotta allekirjoittaneelta meni näiden kasaanlaittamiseen...

Autenttinen käsikirjoitus suoraan novellin pohjalta - Sisältäen poistettuja kohtauksia edellisen foorumin raakaversiosta, yksityiskohtaisia kuvailuja Nowheren maailmasta ja monia piilovilkaisuja hahmojen persoonallisuuksiin.

Kaksi vihollistyyppiä - Zombie ja Harpyija

Sivuhahmon Daniel "Dan" Phoenix

Neljä eri asetta

Ensimmäinen pelin ongelmanratkaisutilanne (puzzle)

Demo ladattavissa joskus tänä kesänä jostakin päin netin ihmemaailmaa (tai kysykää allekirjoittaneelta kopiota).

---


Wooo, ylläkuvattu projektidemo alkaa vihdoinkin olemaan lähes pelikelpoinen. Tässä on enemmän kuin pari viikonloppua vierähtänyt noiden itsepäisten Game Makerin helmasyntien kanssa säätäessä, mutta voiton puolella ollaan vihdoinkin, prkl.


Jaaaaa ei siinä mennyt kuin neljä kuukautta ja A4-arkin mittainen summa muutoksia/parannuksia/lisäyksiä/muita aivopieruja. :mrgreen:

NYT on kuitenkin projen painopiste alphasta beetaksi vaiheessa, vih-vitun-doinkin ja viimein. Eli palaten aiheeseen jota sivusin jo puoli vuotta sitten(kö)... Olisi korkea aika ilmoittautua viralliseen beetavaiheen testaukseen/arviointiin, arvon foorumin väki.

Varsinainen demon poikanen olisi suunnitteilla ensi vuoden puolelle, mutta päätin kuitenkin tehdä alustavan palautteen perusteella joko suljetun (tämän foorumin sisäisen) tai avoimen betan vielä tälle vuodelle. Selviytymiskauhun ystäviähän me kaikki ollaan. :A

YV kelpaa tai ilmoittautuu miten kukakin haluaa. ;)

Minäminäminäminäminä

Re: Projektinne

14.12.2014 17:54

Minäkin voisin olla kiinnostunut!

Re: Projektinne

14.12.2014 18:58

Tännekkin vain inviä!

Re: Projektinne

28.12.2014 07:47

Kanadalaisen kaverin kanssa kyyhätään pienoisena yhteisprojektina huumoripainotteista hc punk/thrash ulostetta. Ensimmäinen making of- viiteo ulkona.

Relaxative Posh Girl in a Punk Bar Vocal Take

Re: Projektinne

28.12.2014 23:54

Lord_Kado kirjoitti:NYT on kuitenkin projen painopiste alphasta beetaksi vaiheessa, vih-vitun-doinkin ja viimein.


Hieno juttu! Itsekin olisin mielelläni ilmoittautunut testaajaksi, mutta taitaapi olla nyt liian myöhäistä, eikä varmaan tällä meikäläisen macilla luultavasti mikään pyörisikään. Toivotan menestystä projektillesi! ;)


Itse olen tässä yliopiston ohella työstänyt runsaasti blogissanikin parin osan verran julkaisemaani Kohti tätä päivää -sarjakuvaa. Siitä kasvoi yllättäen paljon suurempi ja kunnianhimoisempi kokonaisuus, kuten kävi Parempikin voisi olla -sarjakuvallekin aikoinaan.
Olen päättänyt tästä sarjakuvasta tehdä 100-sivuisen kokonaisuuden, jossa käsittelen elämääni viime keväästä vaihtarivuoden loppuun saakka. Sarjakuvasta mielenkiintoisen tekee sen, että se on täysin sanaton muutamia tievarsikylttejä lukuunottamatta. Muutamia foorumilaisia kiinnostaneen eräs kohtaus, joka sijoittuu viime kesän näyttelyyn:
Kuva

Jos kaikki menee hyvin ja into pysyy yllä, harkitsen ihan vakavasti tästä ekaa virallista omakustannettani. Aion pyrkiä tekemään tarinaan selkeän punaisen langan, jotta siitä voisivat nauttia nekin, jotka eivät minua tunne. Intoa on ollut tosi paljon tehdä tätä!

Re: Projektinne

29.12.2014 01:50

^Tämä näyttää mahtavalta. En malta odottaa milloin julkaiset sen kokonaan. :)

Re: Projektinne

29.12.2014 08:18

^^ Öh, näyttää siltä aivan kuin olisin pukeutunut bisnespukuun ja krakaan takin alla. Mikä näky siinäkin olisi. Ja taisin sitten jämähtää bishojou-platinapääksi kaikkiin Maestron töihin. :lol:

Joni Ahonen kirjoitti:
Lord_Kado kirjoitti:NYT on kuitenkin projen painopiste alphasta beetaksi vaiheessa, vih-vitun-doinkin ja viimein.


Hieno juttu! Itsekin olisin mielelläni ilmoittautunut testaajaksi, mutta taitaapi olla nyt liian myöhäistä, eikä varmaan tällä meikäläisen macilla luultavasti mikään pyörisikään. Toivotan menestystä projektillesi! ;)


Vielä ehtii mukaan! Ainoa huoli olisi vain tuo mac, koska en osaa sanoa pyörisikö kyseinen .exe siinä. Mahdollisesti kyllä. Tehoista en usko tulevan ongelmia, kyseessä on ilmaisohjelmalla väsätty amatöörityö. :geek:

Re: Projektinne

29.12.2014 13:34

Lord_Kado kirjoitti:^^ Öh, näyttää siltä aivan kuin olisin pukeutunut bisnespukuun ja krakaan takin alla. Mikä näky siinäkin olisi. Ja taisin sitten jämähtää bishojou-platinapääksi kaikkiin Maestron töihin. :lol:

Castlevanian platinahiuksiset, komeat vamppyyrien metsästäjät tulevat aina ekana mieleen Kadoa ajatellessani. :geek:

Lord_Kado kirjoitti:Vielä ehtii mukaan! Ainoa huoli olisi vain tuo mac, koska en osaa sanoa pyörisikö kyseinen .exe siinä. Mahdollisesti kyllä. Tehoista en usko tulevan ongelmia, kyseessä on ilmaisohjelmalla väsätty amatöörityö. :geek:


Voihan sitä aina yrittää, sillä kiinnostusta testaukseen olisi täällä päin!

Re: Projektinne

29.12.2014 15:34

Yay, Ahonen rokkaa tykisti! Oleti'njo että teikäläinen olisi unhoittanut sarjiksestaan kokonaan näyttelyn ja siellä tavatut naamat. Nightfankin samanlainen kolossi kuin näyttelyssä :D .

Itseänikin olisi kiinnostanut Kadon projekti, mutta linuxilla tuskin demoa saisin toimimaan, joten parempi jäädä odottelemaan valmista projektia.



Mutta toisaaltapa...mitä omalle sarjis-rojektille kuuluu? Ööh, tuotah...pientä laiminlyöntiä on ollut havaittavissa muutaman kuukauden ajan. Ensin päätin kyhätä eräälle toiselle yhteisölle pikkuruisen teoksen, jota työstin semmoiset pari kuukautta, jonka jälkeen oli pakko ruveta työstämään joulukuvaa ja vielä sen jälkeen potea flunsaani.

Kyllähän minulla on jo matskua sieltä täältä kasassa ja eka sarjistarina on finaalia+epilogia vaille valmis. Uskon että saisin jotain valmiiksi varmasti jo ensi vuoden puolella. Toivottavasti jo ennen kevättä. Paljon olen jo suunnitellut ekan tarinan jälkeisiä, lyhyempiä "silta-tarinoita" kuin myös itse varsinaista kakkosstooria. Kutkuttaisi jo päästä aloittamaan näitä ideoita, mutta ensin pitäisi saada tämä alku valmiiksi.

Re: Projektinne

29.12.2014 20:02

Gigante kirjoitti:Yay, Ahonen rokkaa tykisti! Oleti'njo että teikäläinen olisi unhoittanut sarjiksestaan kokonaan näyttelyn ja siellä tavatut naamat. Nightfankin samanlainen kolossi kuin näyttelyssä :D .

Jotenkin huvittavaa että minut mielletään kolossiksi vaikkaolen vain 190 cm pitkä.

Re: Projektinne

29.12.2014 21:21

NightFan kirjoitti:
Gigante kirjoitti:Yay, Ahonen rokkaa tykisti! Oleti'njo että teikäläinen olisi unhoittanut sarjiksestaan kokonaan näyttelyn ja siellä tavatut naamat. Nightfankin samanlainen kolossi kuin näyttelyssä :D .

Jotenkin huvittavaa että minut mielletään kolossiksi vaikkaolen vain 190 cm pitkä.


Minä jouduin korkokengistäni huolimatta katsomaan teikäläistä ylöspäin. :) 190 cm on omasta mielestä aika pirun pitkä, kun itse olen ilman korkkareita vain 178 senttinen pätkä.


Ja jottei menisi ihan offiksi, niin lähin projektini on jälleen muutto. Onneksi tavaraa ei ole kovin paljoa, joten viime kevään kaltaista kantorumbaa ei ole tiedossa.

Re: Projektinne

31.12.2014 06:16

Joni Ahonen kirjoitti:Castlevanian platinahiuksiset, komeat vamppyyrien metsästäjät tulevat aina ekana mieleen Kadoa ajatellessani. :geek:


Gah, olisi voinut huonomminkin käydä. Tarkempi ulkonäöllinen vertaus itsestäni olisi ehkä peikko tai Quasimodo. :lol:

Joni Ahonen kirjoitti:Voihan sitä aina yrittää, sillä kiinnostusta testaukseen olisi täällä päin!


You're in. :ugeek:

Gigante kirjoitti:Itseänikin olisi kiinnostanut Kadon projekti, mutta linuxilla tuskin demoa saisin toimimaan, joten parempi jäädä odottelemaan valmista projektia.


En anna takuita, mutta uskoisin että voisi toimia linuxillakin. Pistetäänkö siis jonon jatkeeksi vai..?
Lähetä vastaus