Resident Evil Gun Survivorit

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Gigante » 13.04.2014 18:21

Njeps, elikkäs tasapuolisuuden nimissä ketju myös näille kenties sarjan heikoimmille osille.


Ensimmäinen Gun Survivor sisälsi sinänsä ihan potentiaalisesti toimivan idean RE-muottiin. Meinaan, ensimmäisen asteen kuvakulmasta kuvattu RE-seikkailu olisi voinut ainakin paperilla toimia erittäin hyvin: Zombit ja muut hirviöt voisivat yllättää pelaajan äkkiarvaamatta selän takaa ja niin edelleen, mutta miten kävikään. Puzzlenratkontaa ei juuri ollut, peli on tympeä putki, jossa on vain pari hassua erkanemisreittiä siinä alussa, ääninäyttely surkeampaa kuin ekassa reskussa ja kaikki viholliset puskevat tympeästi päälle kuin liukuhihnalta.

Muutenkin tuossa pelissä turhautti sangen paljon tuo tallentamismahdollisuuden puute. Olisi voinut olla edes yksi kirjoituskone siellä puolivälin seutuvilla olevassa talossa, sillä tämän pelin pelaaminen yhdeltä istumalta käy hyvin pitkälti raskaaksi. Mutta njos jotain hyvää pitäisi mainita, niin plussaa ainakin pelin monille eri kansioille ja papereille, jotka kertoilivat paljon pikkuinfoa RE1-RE3 väliltä. Myös tämä Tyrant-tehdas oli aikoinaan erittäin mielenkiintoinen näky, kuin myös pelin lopussa tapahtunut kenties kaikkien aikojen badassein Tyrantin tappo koskaan.

Pienellä/isolla hienosäädöllä pelistä olisi voinut saada paljon mielyttävämmän, mutta valitettavasti pelin teossa tunnuttiin menneen tympeästi aidan matalimmasta kohdasta. Ykköspleikkarin huonoin RE-peli, kirkkaasti.




Gun Survivor 2:een olen ironisesti törmännyt pariin otteeseen, mutta millään kerralla peli ei ole mukaan tarttunut. Ehkä hyvä sinänsä, sillä sikäli kun olen peluuvidoita seurannut, peli näyttää harvinaisen hirveältä ja juostenkustulta versiolta CV:n tapahtumista. Ehkä joku päivä pelin ostaisin tämän kökkövirityksen, mikäli pelin hinta vain olisi edes säällinen.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Apple » 13.04.2014 22:20

Vai että Gun Survivor. Parhaiten muistan tästä helikopterin, ruskeat laatikot ja nimen Ark Thompson :)

Joskus kivikaudella äitini kaveri toi tämän viikonlopuksi lainaksi mulle ja veljelleni, ja lähinnä tyydyin seuraamaan pelaamista vierestä, vaikka suuri RE2:n fani olinkin. Mieleen muistuu katuja, huntereita, pelihalli ja jokin kirjastomainen ahdas huone, jonne joku äpärä vangitsee Thompsonin. Mitenkään miellyttävä peli ei ollut, eikä haitannut päästä tuosta nopeasti eroon. Eivät yleensäkään FPS:t olleet pentuna kovinkaan houkuttelevia.
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja killer89 » 14.04.2014 14:53

Gigante kirjoitti: 1.peli on tympeä putki, jossa on vain pari hassua erkanemisreittiä siinä alussa.


Niitä reittejä on huomattavasti enemmän pitkin peliä, ja ne toimivat jo vaikeustason sijaisena: joitain reittejä mentäessä peli on läpihuutojuttu, kun taas joitan reittejä mentäessä peli muuttuu helvetin vaikeaksi. (mm. huntereita tulee usein, jättimäisiä yökiitäjiä ja kohta jossa ollaan 2 jättikrokon saartamana)
Ajattelen, siis olen (olemassa)
En ajattele, en siis ole (olemassa)
killer89
 
Viestit: 46
Liittynyt: 10.03.2014 17:27

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Gigante » 14.04.2014 15:26

killer89 kirjoitti:
Gigante kirjoitti: 1.peli on tympeä putki, jossa on vain pari hassua erkanemisreittiä siinä alussa.


Niitä reittejä on huomattavasti enemmän pitkin peliä, ja ne toimivat jo vaikeustason sijaisena: joitain reittejä mentäessä peli on läpihuutojuttu, kun taas joitan reittejä mentäessä peli muuttuu helvetin vaikeaksi. (mm. huntereita tulee usein, jättimäisiä yökiitäjiä ja kohta jossa ollaan 2 jättikrokon saartamana)


"Pari" on minun suustani vähän kaikkea siinä kahden ja neljän väliltä. Eipä noita dramaattisesti pääjuoneen vaikuttavia reittejä silti järkyttävän montaa ollut, kuin ainoastaan ehkä siinä yhdessä kohtaa peliä jossa sait valita kuljetko sairaalan, kirjaston tai vastaavan kautta. Tämä sitten vaikutti siihen kuka pentele tulee uhittelemaan Arkia aseella ennen Hypnos-Tyrantin ensimmäistä muotoa.

Se saakelin viemäri kahden krokon kanssa oli kyllä yhtä helvettiä. Ei yhtään liikkumatilaa ja molemmat krokot vaativat jo pelkästä kranaatinheittimestä aivan sikana ammuksia. Muistaakseni jokin alussa valitsema reitti vaikutti siihen, saitko yhdessä kohtaa vastaasi ison määrän Mr.Xiä.
Cleaner-ihmis(?)vastustajat oli sentään suht helppo kellistää Mistereiden sijaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Drake » 09.07.2016 19:32

Olen melkein ostamassa yhdeltä RE: Survivor PAL ja siinä 2CD:tä. Onko normaalia, kun googlea selaillessa ei tuntunut löytyvän kuin yhdellä levyllä?
Avatar
Drake
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02.09.2014 16:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 09.07.2016 21:14

Drake kirjoitti:Olen melkein ostamassa yhdeltä RE: Survivor PAL ja siinä 2CD:tä. Onko normaalia, kun googlea selaillessa ei tuntunut löytyvän kuin yhdellä levyllä?


Varopa Drake ettei ole sama kohde mihin itse aikoinaan törmäsin huudossa. Satuin spottaamaan kuvasta, jossa levyjä näytettiin, että siinähän olikin kaksi DREAMCASTIN RE Code: Veronican levyä Survivorin kansissa. :shock:
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Drake » 09.07.2016 23:25

Lord_Kado kirjoitti:
Drake kirjoitti:Olen melkein ostamassa yhdeltä RE: Survivor PAL ja siinä 2CD:tä. Onko normaalia, kun googlea selaillessa ei tuntunut löytyvän kuin yhdellä levyllä?


Varopa Drake ettei ole sama kohde mihin itse aikoinaan törmäsin huudossa. Satuin spottaamaan kuvasta, jossa levyjä näytettiin, että siinähän olikin kaksi DREAMCASTIN RE Code: Veronican levyä Survivorin kansissa. :shock:


Kiitti varoituksesta! Nyt kun katselin tätä tarkemmin --> Kuva levyistä <-- niin muistelin että tuo spiraalin n'könen logo on Dreamcastissa. Prkl kun hoksottimet eivät aiemmin varoitelleet niin laitan hemmolle viestiä että pitää tunkkinsa :D.
Avatar
Drake
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02.09.2014 16:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Resident Evil Gun Survivorit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 17.01.2019 22:15

https://www.youtube.com/watch?v=n5yQk7y20oY

Vissiin jo muut nähneet tämän AVGN:n paasauksen, joka sisältää aika hauskaa heittoa myös ekasta Ressusta. Olipa kivaa katsella tässä tortillakebabia mättäessä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa


Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron