Animaatiot yleisesti

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 06.04.2014 08:16

Kuten jo nimikin sen sanoo. Keskustelua eri animaatiosarjoista, oli kyseessä sitten anime, länsimaiset piirrossarjat tai tietokoneanimaatiot.




JoJo's Bizarre Adventuresin kolmas tarina: Stardust Crusaders näköjään alkoi tässä lähiaikoina ja tulihan tuossa jo ensimmäinen jakso katsottua. Eihän sarjan asioissa tahdo olla mitään halvatun järkeä, mutta nämäpä JoJo-jätkät ovat niin badasseja suurilla kertoimilla, että jopa fysiikan lait alistuvat heidän edessä ;) . Ekassa jaksossa nähtiin niin toimintaa ja asioiden selostusta erittäin lyhyillä ja ytimeikkäillä tavoilla, että eipä voinut valittaa kohtausten etenemisen hitaudesta tai mitään.
Ainoastaan "väreilyn" puutetta ei selitetty lainkaan ja Jotaron äiti ei todellakaan vaikuttanut 45-vuotiaalta (ellei kyseessä ole sitten mahdollinen "väreilyn" jälkivaikutus, mutta eipä asiaa silti pahemmin selostettu), lisäksi tämän ääni oli tarpeettoman kimeä.

Saas nähdä miten moneen osaan tämäkin tarina saadaan mahtumaan
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 06.04.2014 11:44

Hitto, mulla oli mielessä tehdä tämä sama topic, kun foorumille tänään kirjauduin, mutta taas kerran vanha kunnon Gigante ehti ensin.

Mutta siis joo, huomasin tässä yksi päivä ilokseni, että Ivrea on alkanut suomessa julkaisemaan mangana Mirai Nikkia, joka ihan ylivoimaisesti suosikkianimeni. Pari osaa mangaa lukeneena innostuin taas aloittamaan animenkin katsomisen avokin kanssa ja on se vaan vieläkin aivan mahtava sarja. Onko muu foorumin väki tutustunut Mirai Nikki-animeen ja mitä mieltä sakki mahdollisesti on siitä? Olisi kiva tosiaan kuulla muidenkin mielipiteitä siitä, sillä itselläni on tasan yksi tuttu, joka sarjan on katsonut ja hänen kanssaan olen keskustellut sarjan niin puhki ettei toista.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 18.04.2014 07:52

En sano mitään siitä kenties just kovimmasta sarjasta ikinä, mutta vastineeksi voisin tokaista jotain siitä yhtä kovasta sarjasta, nimittäin Muumeista. (Ikävä vielä sitä Silencen muinoista arvostelua)


Onhan toki niin, että Muumilaakson tarinoiden uskollisuus alkuperäisteoksille ei mene ihan yhtä uskolliseksi, kuin mitä esim Muumien maailman (huopamuumit) jaksot, mutta onhan tämä meidän kaikkien tuntema muumi-animaatio silti enemmän alkuperäisteosten veroinen verrattuna siihen 69-vuoden ihmesarjaan, jossa yhteistä Janssonin kirjoihin oli ehkä muutaman hahmon nimessä ja ulkoasussa.

Tarinat eivät menneet ehkä 1:1, mutta kaikki poikkeukset ja lisäykset alkuperäistarinaan eivät aina ole pahasta, vaan voivat tehdä sopasta entistä paremman. (Puuroon kannattaa mielummin laittaa mansikoita, eikä suinkaan pontikkaa) Tosin olisin ihan mielenkiinnosta halunnut tietää miten esim. Majakka-jakso olisi voinut mennä, jos se olisi keskittynyt Muumipappa ja Meri-kirjan tapahtumiin tarkemmin. Tällöin kesken sarjan kuin tyhjään kadonnut mörkökin olisi saanut enemmän ruutuaikaa.

Miksikö pidän tästä sarjasta niin paljon? Ihan vain siksi, että se on tehty niin hemmetin hyvin. Hahmot ovat muistettavia, jaksot ovat kaikki pääosin erittäin viihdyttäviä, suomidubin laatu suorastaan kukoisti tuohon aikaan, sarjan musiikit ovat laadultaan kuolemattomia ja sarjassa tapahtui tätä selvää pientä etenemistä jaksojen väliltä. Hyvä esimerkki on juuri tämä Silencen mainitsema yksityiskohta Niiskun aluksen eri osien työstöstä.

Mörkö, mamelukkikala ja aavelaiva aiheuttavat yhä kylmiä väreitä ja on kehuttava sitä kuinka "mörköjakson" suomiversiossa koko jakson ulkoasu on paljon tummanpuhuvampi kuin mitä esim. japaninversiossa. (japanindubissa ei ulkoasu ollut synkkä, mutta mörköön kohdistuvat uhkaukset kyllä.)

Sarja osattiin lopettaa myös hyvällä hetkellä, vaikka selvästi jaksoja olisi voinut olla vähän enemmänkin. Kuten monet muut, en hyväksy niitä jälkeenpäin tulleita nk. "uusia jaksoja" alkuperäissarjaan kuuluviksi.


Hittovie kun tästä sarjasta ei ole vielä julkaistu kunnollista dvd-boksia. Olihan netanttilassa aikoinaan eräs paketti, joka maksoi 99,90 hemmetin euroa! Moisella hinnalla olisi saanut tunkea sekaan vaikka japaninkielisen dubin ja ne poistetut jaksot. Kaupoistakaan ei löydy kunnon dvd-kokoelmia, kuin joitain yksittäisiä levyjä, joissa jaksojärjestys on päin helvettiä ja hinta naurettavan korkea.



Myönnettävä se kuitenkin on, että Muumilaakson tarinoita on yhä se paras adaptaatio koko Muumi-sarjasta. Toista samanlaista sarjaa ei ole, eikä toista samanlaista sarjaa varmaan koskaan tule.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Masse » 20.04.2014 22:28

ForWeAreMany kirjoitti: Mutta siis joo, huomasin tässä yksi päivä ilokseni, että Ivrea on alkanut suomessa julkaisemaan mangana Mirai Nikkia, joka ihan ylivoimaisesti suosikkianimeni. Pari osaa mangaa lukeneena innostuin taas aloittamaan animenkin katsomisen avokin kanssa ja on se vaan vieläkin aivan mahtava sarja. Onko muu foorumin väki tutustunut Mirai Nikki-animeen ja mitä mieltä sakki mahdollisesti on siitä? Olisi kiva tosiaan kuulla muidenkin mielipiteitä siitä, sillä itselläni on tasan yksi tuttu, joka sarjan on katsonut ja hänen kanssaan olen keskustellut sarjan niin puhki ettei toista.


Joo, Mirai Nikki on tuttu ja omia lempisarjoja. Mangaakin hypistelin yksi päivä kaupassa. Vaikutti ihan hyvältä vaikka suomi kuulostaakin vähän tönköltä mangassa omasta mielestä.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 21.04.2014 01:18

Henk. koht nyt ainakin joku Ruohometsän kansa tulee ensimmäisenä mieleen kun pitää lyödä suosikkianimaatioita tiskiin. Ihan jo nostalgia-arvojenkin takia.

Joo, sitten ihan pelkästään tolta Anime-puolelta oon syttyny ainakin osasta noista Miyazakin kamoista. Joku Naapurini Totoro on meikäläisen mielestä vaan helvetin tylsä, mutta sitten esim. Porco Rosso on kyllä kovaa kamaa. Noista cyberpunkimmista seteistä Akira ja Ghost in the Shell. En pidä itseäni minkäänlaisena kuluttajana, mutta en täysin tyrmääkkään koko Anime-skeneä.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja typewriter » 23.04.2014 14:05

Suosikkianimaatioitani ovat sarjapuolelta Berserk, Neon Genesis Evangelion ja South Park. Elokuvapuolelta taas Akira, Jin Roh ja Berserk -elokuvat. Disneyn tuotanto ei oikein nappaa.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Marsa » 23.04.2014 19:49

Oma lemppari animeleffa on ehdottomasti Henkien kätkemä. Muutkin Ghiblin leffat ja varsinkin Miyazakin ohjaamat ovat todella hyviä. Sarjoista Naruto on yksi lemppareista. Muita hyviä sarjoja on Death Note, Nana, Fushigi Yuugi, Hunter x hunter, Trigun, Hellsing ja Yamato Nadeshiko Shichi Henge. Mirai Nikkiä meinasin ostaa mangana, mutta pitää oikeasti koettaa säästää, joten ehkä joskus myöhemmin tutustun siihen. Luulis että netistä löytyisi luettavaksi se.

Disneyn leffat uppoaa myös hyvin. Niistä suosikkeja on Mulan, Aladdin ja Kaunotar ja hirviö.
At the temple, there is a poem called "Loss" carved into the stone. It has three words, but the poet has scratched them out. You cannot read Loss, only feel it.
Avatar
Marsa
 
Viestit: 52
Liittynyt: 01.03.2014 13:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 24.04.2014 07:42

Miyazakin ja Ghiblin tuotanto on sitä aivan parasta kamaa. Aina elokuvien jälkeen tulee giganttisen hyvä fiilis ja jaksaa taas elää kauemmin tässä maailmassa. Omia suosikkeja kaikista lienevät Naapurini Totoro, Laputa ja Porco Rosso. Anime-sarjojen rintamalta olen tykännyt myös erityisen paljon Nadia: Secret of blue Waterista, NGE:stä, edellä mainitusta JoJo:sta, Peter Pan No Boukenista, Muumilaakson tarinoista sekä tietenkin One Piecestä.
OP animen laatu on jopa vihdoinkin näköjään hieman noussut Dressrosa arcin myötä.



Länsimaalaisemmista sarjoista hyviä suosikkeja on tietenkin Tontut, Maailman ympäri 80 päivässä, Alfred J Kwak, "tiedätte kyllä mikä", Avatar: The Last Airbender, Jackie Chan Adventures, Transformers Prime ja tietenkin Adventure Time.

Adventure Timesta sinänsä vähän lyhyttä sanaa, että vaikka sarja on pitkälti tehty erittäin aineissa, on sitä ollut sangen hauska seurata. Erityisesti kakkoskauden finaalin myötä sarja on ottanut hyvällä tavalla paljon vakavamman suunnan, vaikka ei tietenkään ole hukannut huumoripuolta minnekään.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 26.04.2014 15:50

Onhan tota animea tullu jonkun verran katottua...
http://myanimelist.net/animelist/a37

Uusi kausi alkoi pari viikkoa sitten niin on aika monta sarjaa kesken. Tavoitteena on aina joka kaudelta katsoa pari ensimmäistä jaksoa kaikista sarjoista mitä tulee. Toki osan voi skipata ihan suosiolla (mm. lasten ohjelmat, kaiken sortin kortti- ja urheilusarjat ja naisten yaoi hömpät) mutta yritän antaa kaikelle mahdollisuuden, koska yleensä kauden paras sarja on joku semmoinen jonka kuvaus herätti negatiivisia ennakkoluuloja. Suurimmasta osasta jää ensimmäinen jakso kesken ja jää kourallinen sarjoja joista pitää katsoa se 2-3 jaksoa että saa valikoitua ne katsomisen arvoiset sarjat. Yleensä joku 1-5 sarjaa per kausi on seurannassa. Vähän vaisulta vaikuttaa tämä kausi, on tossa 8 "ihan ok" sarjaa mutta mikään ei vielä ainakaan ole selkeästi yli muiden.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja typewriter » 27.04.2014 13:38

Oletko whatever/a37 katsonut Berserk-animea? Mielestäni yksi parhaista animesarjoista, ehkä jopa hieman NGE:tä parempi! Tosi miehekästä menoa.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 27.04.2014 14:25

typewriter kirjoitti:Oletko whatever/a37 katsonut Berserk-animea? Mielestäni yksi parhaista animesarjoista, ehkä jopa hieman NGE:tä parempi! Tosi miehekästä menoa.

En, mutta mangana oon lukenut ne 37 voluumia. On kyllä kova, mutta omilla nostalgialaseilla mikään ei päihitä NGE:tä.

Mangaa ei ole aiemmin tullut pahemmin luettua (pl. One Piece), kun tietokoneen näytöltä on vähän tönkkö lukea. Intissä on kumminkin tullut luettua aika paljon kun tabletilla on hyvä lukea, mm. toi Berserk ja nyt on menossa semmonen sarja kun 20th Century Boys. Viimeviikolla luin kauhuklassikko Uzumakin ja tekisi mieli lisää samanlaisia...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 27.04.2014 18:00

Kertokaas äijät mulle onko toi Neon Genesis Evangelion niinku ihan oikeesti mistään kotosin? Tekis mieli kattoo joskus krapulassa ehkä.

EDIT: ja muistakaa siis, että mä oon aika noviisi. Mad Bull 34 on kai UG:ein setti mitä oon kattonu ja se oli ihan kivaa menoo.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 27.04.2014 18:42

Hammerkrieg kirjoitti:Kertokaas äijät mulle onko toi Neon Genesis Evangelion niinku ihan oikeesti mistään kotosin? Tekis mieli kattoo joskus krapulassa ehkä.

EDIT: ja muistakaa siis, että mä oon aika noviisi. Mad Bull 34 on kai UG:ein setti mitä oon kattonu ja se oli ihan kivaa menoo.

Sarja jakaa aika vahvasti mielipiteitä, että ei se kai selviä kuin katsomalla. Onhan sarja kulttiklassikko, mutta ei todellakaan täydellinen. Sarjan luoja, Hideaki Anno, oli melkoisessa masennuspsykoosissa kun kirjoitti sarjan ja katsoessa sen kyllä huomaa... mainittakoon myös että sarjan loppu on melko sekava, enkä tarkoita nyt mitään juonenkäänteitä, studiolta vaan loppui budjetti kesken niin loppu piti soveltaa kasaan hätäisesti. Jos meinaat katsoa, niin kannattaa hommata Director's Cut versio (löytyy Neon Genesis Evangelion Renewal boxista) ja heti sarjan perään kannattaa katsoa End of Evangelion -leffa. Selkeyttää huomattavasti.

Director's Cut versiossa viimeisiä jaksoja on osittain animoitu uusiksi ja lisätty kohtauksia jotka piti jättää budjetin vuoksi pois. Leffa on käytännössä sarjan "alkuperäinen" loppu, jota ei myöskään ollut varaa animoida budjetin loputtua.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.04.2014 19:16

Kuten Whatti/kolmeseiska totesi, laatu selviää vain vilkaisemalla. Mikäli on valmis katsomaan sarjaa, jossa asioita ei selitetä aina täysin suoraan ja mikä pistää miettimään asioita, niin itse ainakin suosittelen sarjaa. Tietysti pitää varautua tuohon gainaxille niin turhankin tyypilliseen loppuvaiheen budjettivajeeseen ja muihin ongelmiin. "Gainax-lopetus" on syystäkin yleinen termi, jos sarjan tarina loppuukin yhdenäkkiseen mindfuck-kokoelmaan. Toisaalta tämä EoE:n lopetus vasta onkin äärimäisen suurta mindfuckia, johon on syytä valmistautua ennakkoon.

Näin ohvina todetaan, että NGE:n voi tietysti myös koittaa vilkaista manga-muodossa. Tarina menee pitkälti animen+EoE:n linjalla, mitä nyt muutamat pienet yksityiskohdat saattavat poiketa erittäin paljon animeen nähden ja asioita selvennetään lukijalle melkoisesti. Mangan lopetus jää hivenen EoE:tä selkeämmäksi ja sulkeutuneemmaksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja typewriter » 27.04.2014 20:42

Whatever ja Gigsu selittivät NGE:n estetiikan aika hyvin, tosiaan katsomalla se selviää. Itse katsoin sarjan alun perin kun se Subilla joskus muinoin esitettiin, ja myöhemmin tietokoneella uudestaan. En aluksi oikein ymmärtänyt sarjan hienoutta, mutta se avautui vuosien varrella pikku hiljaa. Nykyään suorastaan rakastan NGE:tä, samoin jotkut kaverinikin ketkä eivät aluksi mitään sarjasta ymmärtäneetkään.

Ei tosiaan ihan kaikille, mutta jos tämä nappaa, niin se nappaa todennäköisesti ihan täysillä. Saattaa jäädä kummittelemaan päähän. :mrgreen:
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 27.04.2014 22:10

Joo, ei kai siinä sitten mitään muuta ku vaan tsiigaamaan. Mulla on vähän vammasen ennakkoluuloinen suhtautuminen tohon Anime-skeneen mutta olen aina valmis antamaan mahdollisuuden hyvälle sarjapläjäykselle.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 07.06.2014 00:35

Tuli katsottua kauan odottamani Steins; Gate spessu. Kyseessä on siis sarja, jossa pieni kaveriporukka keksii vahingossa alkeellisen aikakoneen, jolla voi lähettää tekstareita menneisyyteen, mutta pian onkin maailmankirjat sekaisin ja yritetään saada maailma takaisin ennalleen. Olin unohtanut kuinka rakastin tätä sarjaa, voisi katsoa uudelleen kun on aika hyvin päässyt unohtumaan suurin osa tapahtumista. Seuraavaksi kuitenkin vielä spessuakin enemmän odotettu leffa...
E: tai sit ei, kun tää tabletti ei taas jaksa pyörittää 720p. :x
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 07.06.2014 12:14

Itse olen meinannut pariin kertaan tuota Steins; Gatea alkaa katsomaan, kun vaikutti semimielenkiintoiselta jonkun viiden ekan jakson perusteella, mitä tuli katsottua vuoden 2011 Chibiconissa. En sitten ikinä ole saanut aikaiseksi aloittaa sitä uudestaan, mutta jos sitä lähiaikoina yrittäisi saada aloitettua sen, kun olen muutenkin alkanut nyt hieman enemmän katselemaan animea. Aloitin tosiaan toissapäivänä katsomaan uudestaan Higurashi No Naku Koro Nia (eräs parhaista sarjoista ikinä imo) ja ei hyvä saatana, että se aiheuttaa vieläkin ihan järkyttäviä kuumotusviboja vaikka sen on kerran jo kokonaan katsonutkin. Etenkin toinen tarinakaari kokonaisuudessaan on aivan järjettömän ahdistava. Jos diggaa kauhujutuista ja sen kontrastina ihan tajuttomasta söpöilystä ja hassuttelusta, niin suosittelen ehdottomasti Higurashia, jos sitä ei ole vielä eksynyt katsomaan. Saattaa kuulostaa hassulta yhdistelmältä, mutta omasta mielestäni sarja toimittaa ihan satasella kummallakin osa-alueella.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 13.06.2014 18:23

Digimonin eka tuottari taitaa olla ainoa animen seasoni minkä oon kokonaan kattonut, fuck me right?
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 04.07.2014 20:59

Tässä on tullut seurailtua tätä vuoden 2012 Turtles-sarjaa ja täytyy myöntää, että sarja oli Transformers Primen ohella erittäin hyvä yllätys. Olin toki aluksi vähän epäileväinen 3D-tietokoneanimaatiota kohtaan, mutta perhana, onhan tuo loppujen lopuksi aika hemmetin tyylikästä jälkeä. Mitä nyt nuo suoraan animeista kopioidut eri reaktionaamat ovat ehkä vähän turhan övereitä, mutta toisaalta...kun sarja kertoo ninjakilppareista niin viittaukset japanilaiseen animaatioonhan voivat olla pientä bonusta?


Mitä nyt tulee sarjan teemaan, niin sehän on ottanut vanhan keveän kasarisarjan ja alkuperäisen synkemmän sarjakuvan asioita ja yhdistellyt niistä suht mielenkiintoisan kokonaisuuden. Sarjassa esiintyy mm. alkuperäissarjan Utromien ja kasarisarjan Krangin fuusio, Kraang-alienit robokehoissaan...sekä suhteellisen meemimäisellä puhetavalla.


Siis sillä puhetavalla, joka toistaa tarpeettomasti asioita, tavalla joka on kangertavaa, joka kuuluu niille, joka on Kraang. Puhetapa on siis sitä, mikä on hämmentävää. :P
Plussaa vielä siitä kuinka Yli-Kraangin ääni suomidubissa kuulostaa etäisesti kasariturtlesien Krangin ääneltä.

Onhan soppaan heitetty myös Funk...eikusiis Nahkapää-kroko, kivimörkö Traag (joka perustuu samannimiseen hahmoon kasarisarjasta), Baxter Stockman ja Casey Jones. Täytyy kyllä kuitenkin antaa kehuja sarjan paikoitellen erittäin synkälle sävylle. Meinaan, se mitä tapahtui sille eräälle suht ärsyttävälle turtles-fanipojalle...oli aika karmaisevaa.



Mitä tulee itse sarjan kilppareihin. Noh, tällä kertaa hahmot ainakin tuntuvat/näyttävät kirjaimellisesti TEINIninjakilppareilta ja eroavat kerrankin toisistaan riittävästi. mm. Donin nörttiyttä muihin on korostettu entisestään, Leo fanittaa jonkinlaista Star Trek-parodiaa, Ralph on tavallista väkivaltaisempi ja hänellä on lemmikkikilpikonna...Mike sen sijaan on joko ärsyttävin/hauskin versio hahmosta koskaan, vaikka tämän version älykkyys on jopa kasariMikeä alhaisempi.

Erityistä plussaa on annettava myös tämän sarjan Tikun (Splinter) ja Silppurin designista. Hemmetin tyylikkäitä, pakko myöntää.


Olen seuraillut sarjaa suhteellisen siedettävän suomidubin tahtiin, mutta pitääpä joku päivä ottaa sarja katsottavaksi ihan alusta alkaen jonkinlaisena maratoonina. Mukavaa, että näiden monien uudistettujen sarjojen sekaan mahtuu niitä onnistuneempiakin yksilöitä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 05.07.2014 01:02

^Oletko seurannut mitenkä 2003 vuoden turtleseja? Itellä on kyseisen setti katsomisen alla ja puolessa välissä mennään tällä hetkellä. Yleisesti mitä sanoisin siitä niin turtlesien personaalisuudet ovat hyvin esille (verrattuna kasari versioon) mutta joidenkin muiden hahmojen roolitukseen en ole täysin niin iloinen kuten rocksteady ja bepop, silppurin ja tikun välinen kamppailu sekä muidenkin pahisten hommat.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 05.07.2014 07:42

NightFan kirjoitti:^Oletko seurannut mitenkä 2003 vuoden turtleseja? Itellä on kyseisen setti katsomisen alla ja puolessa välissä mennään tällä hetkellä. Yleisesti mitä sanoisin siitä niin turtlesien personaalisuudet ovat hyvin esille (verrattuna kasari versioon) mutta joidenkin muiden hahmojen roolitukseen en ole täysin niin iloinen kuten rocksteady ja bepop, silppurin ja tikun välinen kamppailu sekä muidenkin pahisten hommat.


Onhan tuo 2003-mallin sarja tullut katsastettua. Kiitettävästi pohjautuu sarjakuvan maailmaan, vaikka ottaa myöhemmin täysin eri suuntia. Designin puolesta tässä esiintyy mielestäni kenties parhain Stockman. Rottakingikin oli ihan kiva siinä yhdessä ainoassa jaksossa, jossa tämä esiintyi. Hyvällä tavalla toivat sarjaan mukaan Usagi Yojimbon. Sarjan ongelmaksi päätyi kuitenkin se, että se jatkui aivan liian pitkään. Eräällä vaiheilla sarjan suunta meni ihan hakuseen, turtlesit saivat silmiinsä överit iirikset, kilpparit pomppivat tulevaisuudessa ja kyberavaruuden syövereissä jne jne.

Mutta mitäs sinä puhelit Rocksteadysta ja Bebopista? Eiväthän he olleet 03-sarjassa, muuten kuin Turtles Forever elokuvassa, ellen ihan väärin muista. Mitä tulee TF-elokuvaan, olihan se muuten ihan viihdyttävä pätkä, mutta kasarikilpparien olemus oli vedetty aivan typerällä tavalla lapselliseksi. Eivät kasarikilpparit sentään NOIN pöljiä omassa sarjassaan olleet!
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 05.07.2014 08:23

Se että rocksteady ja Bepop eivät esiintyneet oli juurikin se mistä en tykännyt. Vaikkakin sarjassa esiintyy pääsiäs muna liittyen tähän parivaljakkoon. Ja komppaan täysin tähän ongelmaan eli sarja on menettänyt suuntansa sillä tuntuu että tekijät koittavat ahtaa mukaan vähän kaikkea.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 05.07.2014 08:39

NightFan kirjoitti:Se että rocksteady ja Bepop eivät esiintyneet oli juurikin se mistä en tykännyt. Vaikkakin sarjassa esiintyy pääsiäs muna liittyen tähän parivaljakkoon.


Näitä pääsiäsmunia taisivat olla mm. kun Usagin avustaja (joka siis on sarvikuono) pukeutuu selvästi Rocksteadyä muistuttaviin kuteisiin ja kun jossain tulevaisuudessa?/rinnakkaistodellisuudessa? Jokin rekkakuski on selvästi Bepopin näköinen. Naureskelivathan kilpparit myös eräässä vaiheessa kun April oli pukeutunut keltaiseen haalariin esiintyessään uutisreportterina jne.

Olin itsekin pettynyt kun kasarisarjan toheloduo ei ollut 03-sarjassa, mutta syyhän on yksinkertaisesti se, että kyseinen kaksikko ei kuulunut alun alkaenkaan alkuperäisiin turtles-sarjiksiin. Mielenkiintoista silti, vaikka kasarisarjalla ei ollut järkyttävän paljon tekemistä lähdemateriaalin kanssa, se kykeni silti luomaan niin paljon uutta ja mielenkiintoista jonka fanit muistavat tänäkin päivänä. Rocksteady, Bepop, Krang ja Teknodromi... Hemmetin hyvää matskua kasariajoilta.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Animaatiot yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 05.07.2014 09:24

Vuoden 2003 Turtlesit olivat ihan kelpo kamaa. Kyseessä oli viimeinen animaatiosarja, jota vielä teini-iässä katselin lauantaiaamuisin. :) Yllättävän synkkää ja raakaa meno oli välillä, mutta sarjan väkivalta kieltämättä myös viehätti suuresti. Välillä meno muistutti videopelien loppumittelöitä, joka oli vain plussaa.

Uusia Turtlesseja en ole katsellut ollenkaan, mutta paljon hyvää olen kuullut, vaikka sarjan ulkonäkö näyttää vähän liiankin lapsekkaalta ensisilmäykseltä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Seuraava

Paluu Televisio ja elokuvat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa