Resident Evil Outbreakit

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja ressamies » 28.02.2014 16:29

Keskustelua Outbreakeistä tänne. Itseäni kiinnostaa erittäin paljon Gigantin linkkaama teksti siitä, että online on tehty taas mahdolliseksi fanien tekemillä servereillä.
Tässä vielä se teksti: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743698
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Gigante » 28.02.2014 16:37

Isot kiitokset tämän topikin pystyttämisestä, Ressamies. Tiivistit kätevästi molemmat pelit samaan topikkiin.


Koukuttaa eittämättä ihan giganttisena tuo online-pelin paluu, vaikka se toistaiseksi vain japaninversiolla pelittää. Eipä muuta kuin metsästämään semmoinen ja yksi modattu kakkosplösö jostain ja säätelemään asetuksia yms. Pitää vain toivoa, että Capcom ei rupea juutalaisleikin lisäksi leikkimään natseja ja tapa koko hauskuutta ennen aikojaan.

YkkösOB:n verkkopelin puute kyllä aikoinaan potutti, kun sen skenaariot olivat pitkälti hieman kakkosOB:tä kiinnostavampia, vaikka kyllä niitä kakkosen skenaarioita silloin aikoinaan innokkaasti tuli toki pelitettyä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 28.02.2014 16:38

Itse en ole OBF2:ta ikinä pelannut, mutta olen kuullut sen olevan hyvällä peliseuralla todella viihdyttävä nettipeli.

Outbreak-fanit ovat varmasti innoissaan, jos servut toimivat/käyvät toimimaan.

Itsehän asun, tai ainakin melkein täällä. Yli kymmenen viestiä tänään.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 28.02.2014 18:36

Olisi kyllä kiinostava kokeilla Outbreikkejä, mutta onkohan ne japsi versiot kuinka kalliita? Ja mikähän niiden saatavuu on nykyään? Voisi ottaa selvää, mutta se Pleikan säätely... Ehkä se voisi onnistua hyvillä ohjeilla, mutta jaa a. Voi myöskin olla niin, että itse iso ja paha Capcom pistää homman jäihin, milloin kaikki säätäminen jäisi turhaksi. Eikä nää oflinessä kovin hyviä tainnut olla?
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Gigante » 28.02.2014 19:04

Hunter97 kirjoitti:Olisi kyllä kiinostava kokeilla Outbreikkejä, mutta onkohan ne japsi versiot kuinka kalliita? Ja mikähän niiden saatavuu on nykyään? Voisi ottaa selvää, mutta se Pleikan säätely... Ehkä se voisi onnistua hyvillä ohjeilla, mutta jaa a. Voi myöskin olla niin, että itse iso ja paha Capcom pistää homman jäihin, milloin kaikki säätäminen jäisi turhaksi. Eikä nää oflinessä kovin hyviä tainnut olla?



Pleikkarin modaamiseen nyt varmasti löytyy ohjeet jo videomuodossa. Pitää tietenkin etsiskellä tovi, jotta löytyy kunnolliset ja riittävän selkeät ohjeentapaiset.

Offline on ihan kelpo, mikäli pelaat Easy/normal-vaikeustasoilla ja jos olet jo tottunut siihen että bottitorvelot eivät osaa puollustaa itseään mitenkään ja tottelevat käskyjäkin vähän niin ja näin.

Enemmän minua tietenkin mietityttää, että eikös noissa japsiversioissa enkun puhekielestä huolimatta ollut japanilaiset tekstitykset? Saattapi vaatia melkoisesti totuttelua, vaikka muistaisikin mistä minkäkin komennon saa suoritettua.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 16.03.2014 20:09

Gigante kirjoitti:
Hunter97 kirjoitti:Olisi kyllä kiinostava kokeilla Outbreikkejä, mutta onkohan ne japsi versiot kuinka kalliita? Ja mikähän niiden saatavuu on nykyään? Voisi ottaa selvää, mutta se Pleikan säätely... Ehkä se voisi onnistua hyvillä ohjeilla, mutta jaa a. Voi myöskin olla niin, että itse iso ja paha Capcom pistää homman jäihin, milloin kaikki säätäminen jäisi turhaksi. Eikä nää oflinessä kovin hyviä tainnut olla?



Pleikkarin modaamiseen nyt varmasti löytyy ohjeet jo videomuodossa. Pitää tietenkin etsiskellä tovi, jotta löytyy kunnolliset ja riittävän selkeät ohjeentapaiset.

Offline on ihan kelpo, mikäli pelaat Easy/normal-vaikeustasoilla ja jos olet jo tottunut siihen että bottitorvelot eivät osaa puollustaa itseään mitenkään ja tottelevat käskyjäkin vähän niin ja näin.

Enemmän minua tietenkin mietityttää, että eikös noissa japsiversioissa enkun puhekielestä huolimatta ollut japanilaiset tekstitykset? Saattapi vaatia melkoisesti totuttelua, vaikka muistaisikin mistä minkäkin komennon saa suoritettua.



Japsu versioissa on kylläkin japanilaiset tekstitykset, mutta niihin saa "pukattua" englannin kielisen kielipakin. Tietenkään kaikkia ei ole englantisoitu, mutta suurin osa. Jos muistan oikein, niin Outbreak(1) on käännetty "100%" ja 2 95%. Ja välttämättä ei tarvitse hankkia japsu konetta, vaan voit käyttää myös emulaattoria: http://pcsx2.net/download/releases/wind ... ndows.html (ylin vaihtoehto, mutta jos olet Linux:sin tai Mac:in käyttäjä, käy silloin tsekkaa noi: http://pcsx2.net/download/releases/linu ... linux.html ja http://pcsx2.net/download/releases/mac/ ... 5-mac.html)



Ja emuun saa kytkettyä ohjaimen, joten näppäimistön kanssa ei tarvitse tapella. Sitten vain hankit jostain japsu pelin (eBay?), niin silloin olet action ready (itse voin sanoa, että emun kanssa pärjää, mutta siinä on niitä "jäätymisongelmia". Niin tai näin, kyllä se hätävaralle on ihan hyvä. Kokemusta on, täältäkin suunnasta :D).

Tai hankit japsu koneen tuolta: http://www.amazon.com/gp/offer-listing/ ... ition=used


Ja koneen ei tarvitse välttämättä olla läski malli, vaan se voi myös olla slimi, mutta mitä olen kuullut, niin slim versiossa lataustauot kestävät paljon kauemmin.

Myöskin voit kokeila tätä konstia: http://koti.mbnet.fi/thomazu/fmcb/ (tässä konstissa, ei tarvitse edes modata konsolia, vaan ohjelma siirretään muistikortille. Tarkemmat ohjeet löytyy tuolta.)

Ja oikeastaan aivan sama, miten sen pelin hankit, lataat sen vaikka netistä ("Sehän on piratismiä", TIEDÄN!). Mutta tonne (http://obsrv.org/index.php) sivulle pitäisi saada lisää suomalaisia. Siellä ei ole kuin yksi minun lisäksi ja se ei ole pelannut herranaikoihin. Aika "yksinäistä", vaikka olenhan minä pelaillut muiden maalaisten kanssa, mutta olisi kiva pelata "oman kansan" kanssa :)
Viimeksi muokannut Morsontohveli69 päivämäärä 17.03.2014 22:19, muokattu yhteensä 3 kertaa
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 16.03.2014 21:56

Uutta käyttäjää :)

Toivottavasti et jää yhden viestin ihmeeksi.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 16.03.2014 22:59

-Zerials- kirjoitti:Uutta käyttäjää :)

Toivottavasti et jää yhden viestin ihmeeksi.



Eih, kyllä meikäläisellä on vielä rutosti askaa tännekin päe :)
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja killer89 » 18.03.2014 12:45

Morsontohveli69 kirjoitti:oikeastaan aivan sama, miten sen pelin hankit, lataat sen vaikka netistä ("Sehän on piratismiä", TIEDÄN!)



Ei se pelin myymimen käytettynä yhtään sen enempää massia capcomille tuo... *wink* *wink*
Ajattelen, siis olen (olemassa)
En ajattele, en siis ole (olemassa)
killer89
 
Viestit: 46
Liittynyt: 10.03.2014 17:27

Outbreak Server sivu

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 19.03.2014 04:41

Semmoista lähin kyselee, et onko kukaan kyseisellä sivulla rekisteröitynyt? Jos on, lähettäkää PM (private message) meikäläiselle. Nimeni siäl on Geek69.


http://www.obsrv.org/index.php?sid=8b36 ... 2f8e52cee7
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Gigante » 19.03.2014 07:48

Itse haluaisin tietenkin päästä pelittämään ihan konsolinvälityksellä koneen sijaan, joten haluaisin tietää tarvitseeko tuohon muistikorttihommeliin hankkia niitä pelin japaninversioita? Kuinkas tuo muistikortti saadaan kytkettyä sitten koneeseen ohjelman asennusta varten?
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 19.03.2014 17:58

Gigante kirjoitti:Itse haluaisin tietenkin päästä pelittämään ihan konsolinvälityksellä koneen sijaan, joten haluaisin tietää tarvitseeko tuohon muistikorttihommeliin hankkia niitä pelin japaninversioita? Kuinkas tuo muistikortti saadaan kytkettyä sitten koneeseen ohjelman asennusta varten?



Mieluiten olisi hyvä, jos sinä löytäisit sen japsuversion. Tää muistikortti hommahan (minun tietääkseni) "modaa" PS2:sen, joten siinä toimii muutki pelit. Apua löydät tuolta (puhe englanniksi) http://www.youtube.com/watch?v=R7EgXzwdX6g

Ja tuolt: http://www.youtube.com/watch?v=DkZW6U4DHi8 (vaikkakin poltetuista peleistä on kyse, mutta se auttaa säätämään kaikki jutut jne.) Kato kummatkin.
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Kaya » 17.06.2014 23:29

Tulipas viimein läpi pelattua tuo ensimmäinen Outbreak. Tai jäi epäilyttämään kyllä, että onko nyt ihan kokonaan läpi pelattukaan tarinaa, kun peli loppui viidenteen chapteriin, decisions decisions, mutta alku valikossa näkyy vielä ns. tyhjiä kenttiä. Avautuukohan ne kun pelaa toisella tyypillä läpi vai? Onko paljonkin erilaisia ne chapterit jos pelaa jollain toisella hahmolla?
Olin kyllä hieman pettynyt kun ne kaverit vaan haahuili koko ajan jossain ihan muualla, eivätkä juurikaan apuna olleet. Kun arvelin että kulkeevat suurinpiirtein mukana koko pelin, että saa vähemmän tärkeitä tavaroita tyrkittyä heille mukaan. Vaan viimesessäkin chapterissa, ei varmaan ensimmäisen puolen tunnin jälkeen näkynyt kumpaakaan kertaakaan enää.
Yhdeksän tuntiahan tuota tuli tahkottua ekalla läpipeluukerralla. Kolmasosa siitä ajasta menikin viimeiseen chapteriin, kun oli niin laaja alue, että tuli vähän turhaan siellä ympyrää pyörittyä. Ei oikein tuntunut peli jatkuvan eteenpäin mitenkään. Yllätti myös tuo ns. vapaaehtoisen tekemisen ja tavaran paljous.
Ihan hyvä vanha ressa sinänsä, ei sitä turhaa räimimistä ollut juuri ollenkaan. Puzzleja olisi kyllä voinut olla enemmän. Ihan mielenkiintoinen lisä oli myös nämä vanhojen ressojen paikat, kuten kakkosen factory ja kolmosen sairaala. Taisi viimeisen chapterin mansionissa olla hiukka tuttua myös ekasta ressasta.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 18.06.2014 01:50

Kaya kirjoitti:Tulipas viimein läpi pelattua tuo ensimmäinen Outbreak. Tai jäi epäilyttämään kyllä, että onko nyt ihan kokonaan läpi pelattukaan tarinaa, kun peli loppui viidenteen chapteriin, decisions decisions, mutta alku valikossa näkyy vielä ns. tyhjiä kenttiä. Avautuukohan ne kun pelaa toisella tyypillä läpi vai? Onko paljonkin erilaisia ne chapterit jos pelaa jollain toisella hahmolla?
Olin kyllä hieman pettynyt kun ne kaverit vaan haahuili koko ajan jossain ihan muualla, eivätkä juurikaan apuna olleet. Kun arvelin että kulkeevat suurinpiirtein mukana koko pelin, että saa vähemmän tärkeitä tavaroita tyrkittyä heille mukaan. Vaan viimesessäkin chapterissa, ei varmaan ensimmäisen puolen tunnin jälkeen näkynyt kumpaakaan kertaakaan enää.
Yhdeksän tuntiahan tuota tuli tahkottua ekalla läpipeluukerralla. Kolmasosa siitä ajasta menikin viimeiseen chapteriin, kun oli niin laaja alue, että tuli vähän turhaan siellä ympyrää pyörittyä. Ei oikein tuntunut peli jatkuvan eteenpäin mitenkään. Yllätti myös tuo ns. vapaaehtoisen tekemisen ja tavaran paljous.
Ihan hyvä vanha ressa sinänsä, ei sitä turhaa räimimistä ollut juuri ollenkaan. Puzzleja olisi kyllä voinut olla enemmän. Ihan mielenkiintoinen lisä oli myös nämä vanhojen ressojen paikat, kuten kakkosen factory ja kolmosen sairaala. Taisi viimeisen chapterin mansionissa olla hiukka tuttua myös ekasta ressasta.



Pelissä ei ole kuin viisi scenariota, eli niiden jälkeen peli on oikeastaan siinä. Tietenkin voit pelata kentät läpi vaikeammalla vaikeusasteella. Peli ei muutu, vaikka pelaa toisella hahmolla läpi, mutta viimeisessä kentässä saatat saada erin lopun, riippuu hahmoista ja miten teet lopun. Tekoäly boteilla ei todellakaan ole parhainta luokkaa ja niillä on tyypillistä kadota jossain kohti peliä. Kakkosessa yksi tekoäly kavereista seuraa sinua ja toine seikkailee missä sattuu. Peli on vähän tylsä yksin ja ns. "palapelejä" on todellaki liian vähän. Mutta oletko kuulut siitä, että fanit toivat pelisarjan takaisin pinnalle, eli online on nyt saatavilla :) Mutta valitettavasti nettipeli toimii vain japanilaisessa versiossa :( Mutta on se sen arvoinen :D Itse pelailen peliä emulaatorilla ja kaatumisia on joskus. Pelinhän voit ostaa vaikka eBaysta tai hankit sen laittomasti, MUTTA älä kerro siitä missään nimessä muille, koska sinut voidaan estää sivustolta kokonaan. Ja kyllä, sivulle pitää rekisteröityä. Ilmoittele minulle, jos olet kiinnostunut.
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja killer89 » 18.06.2014 09:10

Morsontohveli69 kirjoitti: Pelinhän voit ostaa vaikka eBaysta tai hankit sen laittomasti, MUTTA älä kerro siitä missään nimessä muille, koska sinut voidaan estää sivustolta kokonaan. Ja kyllä, sivulle pitää rekisteröityä.


Kaksinaamaisuudelta moinen toimenpide kyllä kuulostaisi: vanhan pelin käytettynä ostaminen on ok (tekijät ei saa rahaa käytetystä pelistä), mutta waretus ei (tekijät ei edelleenkään saa rahaa).

:roll: :? :lol:
Viimeksi muokannut killer89 päivämäärä 18.06.2014 10:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Ajattelen, siis olen (olemassa)
En ajattele, en siis ole (olemassa)
killer89
 
Viestit: 46
Liittynyt: 10.03.2014 17:27

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Kaya » 18.06.2014 09:49

Morsontohveli69 kirjoitti:...eli online on nyt saatavilla :) Mutta valitettavasti nettipeli toimii vain japanilaisessa versiossa...


Voikos sitä pelata myös normaalisti ihan itsekseen pleikkarilla? Siis jos nyt ostaa semmosen ns. normaalin version? Mulla on aina ollut semmonen mielikuva että se on _vain_ nettipeli ja siksi ei ole tullut koskaan ostettuakaan sitä kun en netissä muutenkaan mitään pelaa. Jonkun arvostelun tuossa lukasin, ja olin ymmärtävinäni että se olisi siis samanlainen kuin tuo ensimmäinen ob? Eli voi pelata yksin mutta naaman hajotusta luvassa?
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 18.06.2014 12:13

Kaya kirjoitti:Jonkun arvostelun tuossa lukasin, ja olin ymmärtävinäni että se olisi siis samanlainen kuin tuo ensimmäinen ob? Eli voi pelata yksin mutta naaman hajotusta luvassa?

Kakkosessa saa sentään valita bottikaverit itse ja se on muutenkin mekaanisesti parempi (ainoa klassinen RE, jossa voi liikkua samalla kun ampuu), ellei jopa pelimekaanisesti paras Resident Evil. Toki botit on välillä ihan hanurista ja tekevät ihan täysin idioottimaisia asioita välillä, mutta kyllä sen kanssa pystyy elämään. Skenaariot ovat mielestäni kakkosessa paljon parempia kuin ykkösessä (toki en ole ykkösen kaikkia skenaarioita pelannut) ja neljä ensimmäistä ovat auki alusta asti, joten jos joku ei nappaa heti niin voi kokeilla jotain muuta. Jos ykkönen kolahti edes jotenkin, niin uskoisin kakkosen iskevän vielä paremmin ja itse henkilökohtaisesti ainakin suosittelen kokeilemaan. Terv. nimim. kakkonen pelattu useasti läpi ja ykköstä jaksoi juuri ja juuri puoleen väliin.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 18.06.2014 13:41

Kaksinaamaisuudelta moinen toimenpide kyllä kuulostaisi: vanhan pelin käytettynä ostaminen on ok (tekijät ei saa rahaa käytetystä pelistä), mutta waretus ei (tekijät ei edelleenkään saa rahaa).


Tarkoitukseni ei ollut kuulostaa kaksinaamaiselta. Itse en kannata waretusta. Jos pelin haluaa, sen kannattaa ostaa, eikä turvautua laittomuksiin.



Kaya kirjoitti:
Morsontohveli69 kirjoitti:...eli online on nyt saatavilla :) Mutta valitettavasti nettipeli toimii vain japanilaisessa versiossa...


Voikos sitä pelata myös normaalisti ihan itsekseen pleikkarilla? Siis jos nyt ostaa semmosen ns. normaalin version? Mulla on aina ollut semmonen mielikuva että se on _vain_ nettipeli ja siksi ei ole tullut koskaan ostettuakaan sitä kun en netissä muutenkaan mitään pelaa. Jonkun arvostelun tuossa lukasin, ja olin ymmärtävinäni että se olisi siis samanlainen kuin tuo ensimmäinen ob? Eli voi pelata yksin mutta naaman hajotusta luvassa?


Mitä tarkoitat? Jos tarkoitat, että voiko peliä pelata PAL-version pleikkarissa, niin vastaus on ei, MUTTA siihenkin on ratkaisu. Joko MCBoot:tin (http://keskustelu.afterdawn.com/threads ... ty.144831/) tai sitten ostat japanilaisen version pleikkarista (jota en suosittele, koska se on KALLIS). MCBoot toimii jotenkuten näin:
1. Jos sinulla on japanilainen kopio pelistä (http://www.ebay.com/itm/Biohazard-Outbr ... 4621b236fd tai http://www.ebay.com/itm/Biohazard-Outbr ... 258330b259), niin sen voi muuttaa tietokoneella ISO muotoon, jolloin sen voit polttaa levylle ja siihen voi samalla hommata netistä kielipakin eli peli ei olisi enää japaninkielinen, vaan peli olisi MELKEIN 100% englanniksi.
2. Poltettu levy voidaan saada käyntiin tuon MCBootin avulla ja silloin peli toimii.
3. Kun peli on päällä, niin silloin vaan valitset "Network" osion ja säädät IP:en ja kaikki.
4. Kun tarkistus palkit ovat menneet, niin silloin tulee "log in" ruutu, eli sinun pitää kirjautua sisälle Outbreak Server:rin sivuston tunnuksilla (http://www.obsrv.org/).

Mutta mielummin pleikkarin pitäisi olla läski-malli, koska Slim-mallissa lataustauot kestävät puolet kauemmin.

(Emulaattori on suht koht helppo käyttönen ja osaan siihen littyvät asiat, joten luokittelemani asiat eivät välttämättä ole AIVAN 100%:sen tarkat!)

Ja nettipeliä suosittelen sen takia, että peli tulee olemaan PUOLET hauskempi ja jännempi, kuin yksinpelatessa :D Esim. minulla ei tuolloin ollut mitään mahdollisuutta pelata peliä netissä, joten en yksinkertaisesti päässyt normaalia vaikeammalla vaikeustasolla yhtään kenttää läpi, koska botit eivät auttaneet ollenkaan...

Ja nettipeluun saa molempiin sarjan osiin :)

Kakkonen on kylläkin parempi pelattavuudeltaan ja ominaisuuksien takia, mutta minun mielestäni siinä on vähän huonommat kentät, kuin ykkösessä. Ja kyllä, kakkosessa saat itse valita kaverisi.

Mutta jos tarkoitit jotain muuta, niin selvennä minulle vähän :D
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Kaya » 18.06.2014 17:56

Kyllähän tosifani hankkii pelinsä aitona ;) Eihän tuolla normi pallilla ole huuto.netissäkään kuin reipas kymppi hintaa. Tarkoitin ihan sitä vaan, että jos nyt ostan jonkun käytetyn ob2 pal version, että voiko sitä ihan yksinään pelata niiden typerien bottejen kanssa, ihan niinkuin ykköstäkin? Eli netti mahdollisuus olisi kyllä, mutta että voipiko sitä pelata kuitenkin ilman nettiä, ihan niinkuin noita muita vanhoja ressoja. Ainakin ressa wikissä luki että olisi sekä single että multiplayer mahdollisuudet tässä kakkosessa nimenomaan, mutta vaatiiko se sen nettiyhteyden siihen jokatapauksessa?
Slim-pleikkari on käytössä. Toki löytyy myös iso mallikin jostain kaapin pohjalta. Turhan monimutkaiselta kuulostaa kaikki nuo kikkailut, että jos sitä ei voi pelata niinkun vanhaa ressaa keskenään ja ilman nettiä niin mahtaa jäädä ostamatta :D
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 18.06.2014 20:21

Kaya kirjoitti:Kyllähän tosifani hankkii pelinsä aitona ;) Eihän tuolla normi pallilla ole huuto.netissäkään kuin reipas kymppi hintaa. Tarkoitin ihan sitä vaan, että jos nyt ostan jonkun käytetyn ob2 pal version, että voiko sitä ihan yksinään pelata niiden typerien bottejen kanssa, ihan niinkuin ykköstäkin? Eli netti mahdollisuus olisi kyllä, mutta että voipiko sitä pelata kuitenkin ilman nettiä, ihan niinkuin noita muita vanhoja ressoja. Ainakin ressa wikissä luki että olisi sekä single että multiplayer mahdollisuudet tässä kakkosessa nimenomaan, mutta vaatiiko se sen nettiyhteyden siihen jokatapauksessa?
Slim-pleikkari on käytössä. Toki löytyy myös iso mallikin jostain kaapin pohjalta. Turhan monimutkaiselta kuulostaa kaikki nuo kikkailut, että jos sitä ei voi pelata niinkun vanhaa ressaa keskenään ja ilman nettiä niin mahtaa jäädä ostamatta :D


Tottakai pystyy :) Netti ei ole pakollinen, vaan se pitää olla, JOS haluaa pelata netissä. Mutta sen valikon voi jättää nykyään laskuista kokonaan, koska netti ei vain toimi enää PAL-versioissa ja taida toimia edes NTSC-versiossa. Capcom on lopettanut kokonaan serverit kaikista peleistä ja tuokin Japsu juttu on fanien ansiota :)
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 19.06.2014 00:44

Upeaa, että japsiversiossa on tuo nettimahdollisuus. Olisi tietenkin vieläkin upeampaa jos Capcom lisäisi nettimahdollisuuden kaikkiin versioihin, eikä tarvitsisi kikkailla noiden japsimasiinoiden ja pelejen kanssa. Olen aina tahtonut kokeilla OBF2:n nettipeliä, mutta siihen ei oikeastaan ole tällä hetkellä ns. ''helppoa ratkaisua''.

Onko kukaan tämän foorumin jäsenistä koskaan miettinyt Outbreakeista jonkinlaista HD-versiota näihin nykykonsoleiden nettikauppoihin? RE4 ja Code: Veronica ovat jo saaneet omat käsittelynsä. Nettipelaaminen olisi varmaan suht helppoa ja halpa hinta olisi varmaan houkutteleva vaihtoehto monille pelin sekä sarjan faneille.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 19.06.2014 13:21

-Zerials- kirjoitti:Upeaa, että japsiversiossa on tuo nettimahdollisuus. Olisi tietenkin vieläkin upeampaa jos Capcom lisäisi nettimahdollisuuden kaikkiin versioihin, eikä tarvitsisi kikkailla noiden japsimasiinoiden ja pelejen kanssa. Olen aina tahtonut kokeilla OBF2:n nettipeliä, mutta siihen ei oikeastaan ole tällä hetkellä ns. ''helppoa ratkaisua''.

Onko kukaan tämän foorumin jäsenistä koskaan miettinyt Outbreakeista jonkinlaista HD-versiota näihin nykykonsoleiden nettikauppoihin? RE4 ja Code: Veronica ovat jo saaneet omat käsittelynsä. Nettipelaaminen olisi varmaan suht helppoa ja halpa hinta olisi varmaan houkutteleva vaihtoehto monille pelin sekä sarjan faneille.


OB ja OB2 nettipeli on aivan upea. Ja kyllä, kummassakin on nettipeli mahdollisuus! Oikeastaan ratkaisu ei ole kovin vaikea. Minä tiedän emuista sen verra, että ainakin sen suhteen osaan auttaa :)

HD-versio pelistä olisi aivan mahtava! Se olisi vielä hienompaa, jos tulisi OB3 samaan aikaan, kun ykkönen ja kakkonen käännettäisiin HD-versioon, eli OB3 olisi vähän kuin "lahja" sarjan faneille. Jos pelistä tulee HD-versio, niin aivan ehdottomasti se tulisi meikäläisen pelikokoelmaan :D Ja toivon, että jos tulisi HD-versio pelisarjasta, siinä TÄYTYY tulla netinpeluu mukana. Muuten peli saattaa jäädä ostamatta :P
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 19.06.2014 17:06

Morsontohveli69 kirjoitti:Jos tulisi HD-versio pelisarjasta, siinä TÄYTYY tulla netinpeluu mukana. Muuten peli saattaa jäädä ostamatta :P


Eihän edes Capcom voisi olla niin tyhmä, että he jättäisivät nettipelin pois peleistä, joissa nettipeli on se juttu. Kyllähän nuo varmaan ihan meneviä pelejä ovat yksin pelattunakin, mutta pelejä rakastetaan juuri moninpelin takia.

Morsontohveli69 kirjoitti:OB3


Saa nähdä, mitä Capcom saa aikaiseksi seuraavan Ressan kanssa. Luultavasti sieltä tulee taas karmea toimintapeli, joka sisältää Leonin ja Chrisin tappamassa tuhansittain alieneita sun muita olioita raketinheittimet olalla. Eipä ikinä olla pyydetty ihanaa, kunnollista selviytymiskauhupeliä, vai mitä Capcom? Minusta tuntuu, että koko maailma vaatii suunnanmuutosta tai sitten kuopatkaa sarja tähän paikkaan. Kyllä minä niitä vanhoja jaksan aina silloin tällöin pelata. Saatan tosin olla väärässä. Mitä jos Capcom tekeekin perinteistä RE:tä?
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.07.2014 13:06

Nostalgiahöyryissä sitä päätin heittää muinoisen krokoljatin kuvaaman videon kenties ainoasta säästyneestä/kuvatusta suomipelityksistä.

Desperate Times-skenaario normilla

Pääosissa

Funkee = Phillip

Gigante (meitsi) = Samuel

Ah-Nuld = David (B)

Don Viti/ Vitikainen = Kevin




Osa Yksi

Osa Kaksi

Osa Kolme


Niin paljon muistoja wanhoilta ajoilta. Niin paljon on myös asiat muuttuneet verkkopelien puolesta, että tuntee itsensä ihan partapapparaiseksi. Kyllä kuitenkin kummasti pärjättiin noilla rajatuilla puhekomennoilla. Kun on vähäiset puhetavat, sitä osattiin soveltaa myös paljon elekieltä.

Sitä tulikin eittämättä melkoisen giganttiset fiilikset, kun on Jim-hahmolla ensin heittänyt jotain kolme kruunaa ja alkaa sitten räiskimään/hutkimaan jengiä nurin. Onneksi tuossa skenaariossa olikin sitä sopivaa odotteluaikaa, johon sitä kolikonviskelyä kehtasi käyttää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil Outbreakit

ViestiKirjoittaja ressamies » 20.07.2014 17:38

Loistava peli kyllä! Itse joskus aiemminkin noita Funkeen Outbreak-videjä olen katsonut mutta en kyllä erittäin pitkään aikaan. Voi kunpa Capcom joskus tekisi sen Outbreak HD-version, niin pääsisi foorumilaisten kanssa sitten pelaamaan.
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Seuraava

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron