Joskus pysähdyn miettimään että onko päässäni jotain vialla kun en enää nykyään tykkää mistään uudesta. Ja tässä sitä taas ollaan.
https://www.youtube.com/watch?v=CqUexhXHJI0Tuleva Silent Hill 2 remake on saanut taisteluun keskittyvän trailerin (
helvetin outo valinta trailerin aiheeksi Silent Hill-peliltä) ja en rehellisesti sanottuna pitänyt yhtään mistään mitä traileri esittää remaken *uudistetusta /nykypäivään päivitetystä pelisuunnittelusta*.
TAAS yksi v*tun remake joka hylkää alkuperäisen (ja monipuolisen) pelikameran käytön ja pulttaa RE4-tyylisen pelikameran pelihahmon olkapäähän kiinni, tehden Silent Hill 2 remakesta Taas yhden kolmannen persoonan overtheshoulder kävely & ammuskelupelin ja tottakai mukaan tuoden quicktime-eventtejäkin. Miksi KAIKKIEN pelien pitää nykyään näyttää, toimia ja käyttäytyä täsmälleen samalla tavalla? Miksi Ei voi olla Erilaisia pelejä joissa on Erilaisia suunnitteluratkaisuja? Miksi kaikki vanhat ja monipuoliset pelisuunnittelut on Väärin ja miksi nykyään on vain YKSI tapa tehdä asiat Oikein....?
Sori nyt vaan jos olen ahdasmielinen valittaja, mutta SH2 pitäisi olla melankoollinen ja avuttoman aution oloinen peli, mutta trailerin perusteella luvassa on tuhanteen kertaan nähtyä ja jokaisesta tuutista tulevaa nopeatempoista kolmannen persoonan selviytymisräiskintää. Ja olan takana oleva hektinen kamerakulma huolehtii siitä että alkuperäisen pelin aution etäistä, fiilistelevää tunnelmaa ei enää ole luvassa.
Eli taas yksi peli joka käyttää tuttua nimeä ja sen mainetta tehdäkseen nykypäiväisen, jokaikisen pelin muotilla rakennetun pelin. Hoh hoijaa. Varmaan on rpg elementteinä hahmonkehitystäkin mukana niin voidaan kehittää taisteluosaamista, Jamesin kuntoa juoksemisessa ja taklausliikkeitä. Why the fuck not.
Katsoin trailerin kahdesti ja molemmilla kerroilla mietin vain yhtä asiaa kokoajan: "
Onko tämä Resident Evil 2 remaken päälle rakennettu fanimodi?", sillä siltä peli näytti ja tuntui.