Pelit yleisesti

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 27.07.2014 01:03

CS:GO ja TF2 vie ylivoimaisesti eniten aikaa, että kai se on "nettiräiskinnät". Tärkeintä on, että pääsee kyykyttämään muita. :mrgreen: Yksinpelejä tulee pelailtua satunnaisesti, mutta ne onkin sitten genreltään ihan mitä sattuu.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.07.2014 07:45

Yleisestihän meikälle kolahtaa aika monet genret, vaikka ei suinkaan aivan kaikki. Omia suosikkigenrejä ovat kauhu/Survival Horror (Resident Evil, Silent Hill yms.), JRPG/RPG (SMT-pelit ja Fallout), tasoloikka, FPS (tyyliin Goldeneye ja Timesplitters) ja seikkailupelit.


Sitten niitä inhokkeja, tai niitä genrejä, joista välitän vähemmän ovatkin: Urheilu, ajopelit, hiiviskelyt, musiikki, Street Fighter-tyyliset tappelupelit ja strategiat.


Urheilupelit ovat olleet suurin osa tympeitä vuosipäivityksiä, eivätkä muutenkaan ole koskaan innostaneet. Ainoat poikkeukset tässä sopassa ovat tietenkin skeittipelit, WWE (vaikka nykyiset pelit tuppaavat olemaan hemmetin tönkköjä) ja se NESille julkaistu River City Ransomin hengessä tehty väkivaltainen jalkapallopeli. Olisi pitänyt todeta sille puhelinmyyjälle, joka ehdotti minulle FIFA:n ostoa tyyliin "Mitä jos TE maksaisitte minulle sen kaksikymppiä, jotta suostuisin edes koskemaan moiseen paskaan?"


Ajopelit, YHHGH! Pelaa yhtä ja olet pelannut miltei jok'ikistä niistä! :x Muutenkin sen saman radan kymmeniä kertoja ajaminen on yhtä puuduttavaa kuin oikeiden F1-kisojen seuraaminen. Kiroilen paljon ääneen, jos johonkin peliin on pitänyt tunkea jokin kämäinen ajokilpailuosuus, tai kun olet TAAS kerran GTA-peleissä rooliltasi se jengin luottokuski. Ainoat ajopelit, jotka ovat taas se kuuluisa poikkeus, ovat Mario Kart pelit ja niiden henkiset kopiot.


Hiiviskelyä en sinänsä inhoa, mutta MGS-pelejä, Sly-sarjaa ja Forbidden Sireniä lukuunottamatta en vaan ole ikinä innostunut tästä hiippailusta, varsinkin kun olen siinä harvinaisen huono.


Musiikkigenre ei varsinaisesti ole inhokki, mutta kiinnostusta ei vaan löydy, poikkeuksena tietenkin Mad Maestro. Olenhan toki joitain satunnaisia rytmipelejä testannut, kyseenalaisin tuloksin. Eivät vaan ole se minun juttuni.


Tappelupelit. Kontrollit ovat aivan liian hankalia sisäistää, parhaimmat liikkeet ovat jotain niin käsittämättömiä yhdistelmiä, että oppisin nopeammin soittamaan oikeaa viulua ja sikanopeasti päättyvissä taisteluissa ei vaan ole sitä tunnelmaa. Onhan tuo takavuosien Killer Instics sikakova peli, mutta vaan kun seuraan serkun pelaamista. Tappelupeleistä suosin mielummin DBZ Budokai Tenkaichin tyyliä, jossa kaikilla hahmoilla on samat, huomattavasti helpommat kontrollit, mutta muuten erilaiset hyökkäykset.



Strategiat. Eivät vaan ole se minun juttuni, en vaan yksinkertaisesti pärjää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 27.07.2014 09:15

Gigante kirjoitti:Musiikkigenre ei varsinaisesti ole inhokki, mutta kiinnostusta ei vaan löydy.


Sama juttu. Kyllä Guitar Hero 3 iski ekalla kerralla kuin miljoona volttia, mutta World Touriin siirtyessä intoni oli jo ehtinyt lopahtamaan. Tuntui että muut jaksoivat rämpyttää muoviskebaa aktiivisesti viisikin vuotta, kun meikäläinen kyllästyi siihen puolessa vuodessa.

Gigante kirjoitti:Tappelupelit. Kontrollit ovat aivan liian hankalia sisäistää, parhaimmat liikkeet ovat jotain niin käsittämättömiä yhdistelmiä, että oppisin nopeammin soittamaan oikeaa viulua ja sikanopeasti päättyvissä taisteluissa ei vaan ole sitä tunnelmaa.


Tämä. Siksi en pidä useimmista Hack n' Slasheista juuri vaikeiden kombojen takia, joita ei muista erkkikään. Jotenkin koen itseni tyhmäksi kun en osaa/muista tehdä erityisen monimutkaisia komboja, vaan hakkaa rämpytän perushyökkäyksiä hampaat irvessä. Bayonetta sisälsi paljon komboja, mutta oli onneksi pelinä muuten timattinen, vaikka olinkin siinä todella paska.


Urheilupeleistä vielä, että meikäläiseenkin kolahtaa paremmin juuri nämä Mario Kartit. Olen aina kyllä halunnut tykätä jostain realistisesta autosimulaatiosta, mutta kiinnostukseni ei vain mitenkään kestä muutamaa kierosta kauempaa.

Hyviä urheilupelejä ovat NES:n Blades of Steel, Track & Field ja Fighting Golf, joita kaikkia kohtaa tunnen toki paljon nostalgiaa.


Loppujen lopuksi genrellä ei valtavaa merkitystä ole, jos peli on hahmoiltaan ja tarinaltaan mielenkiintoinen ja sisältää paljon omaperäisiä ideoita. Tarina, hahmot ja musiikit ovat itselleni ne kolme pääasiaa peleissä, joiden ansiosta yleensä se tunnelmapuolikin toimii. Deadly Premonition ja Phoenix Wright ovat tästä loistavia esimerkkejä. 8-)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 27.07.2014 10:44

Itse pelaan melko monipuolisesti erilaisia pelejä joten tässä pientä arvostelua niistä.

Ajopelit
Ajopelit eivät ole minulle mikään kovin ihmeellinen kokemus, joskus niitä on kiva pelata läpi mutta se menee usein saman radan ajamiseksi kerta toisensa jälkeen. CTR tai Mario Kart eivät ole yhtään sen parempia minun mielestä kuin Gran Turismo.

Urheilupelit
Omasta mielestä ehkä surkein genre vaikkakin muutamia kelpotekeleitä löytyy. Inhoni tähän genreen selittyy sillä kun niitä NHL tai Fifa tai NBA tai golf tai ties mitä osia tulee joka helkutin vuosi ja ainoa ihmeellinen asia joka muuttuu on pelaajat ja niken vain hieman.

Tappelupelit
Nämä eivät sovellu mielestäni yksinpelaamiseen vaan toimii parhaiten kahdestaan. Ärsyttävintä genressä on se kun joku opettelee joltain hahmoilta spämmiliikkeitä jotka joko tekee paljon damaa/niitä ei voi blokata ja ei tee mitään muuta niillä.

Kauhu
Vanha kauhu on tyypillisesti parasta antia tässä sarjassa sillä nykyajan kauhupelit alkavat tuntumaan persoonattomilta.

RPG
Ehdottomasti suosikkini koska Final Fantasy on aina ollut lempipelejä ja täysin sysipaskaa osaa ei ole tullut vielä vastaan (okei FFX-2 ehkä lähinnä). Toinen sarja josta olen tykännyt erittäin paljon on Mass Effect vaikka sarjan jatkuessa on taso hieman laskenut. Elder Scrollsin luen myös samaan kategoriaan.

Hiiviskelypelit
Yksi suosikeistani sillä rakastan strategioimista minkä vuoksi saa rauhassa miettiä eri keinoja miten voi tehtävän suorittaa.

Open Realms
Pelit kuten GTA ovat mukavia kun on suuri alue mitä voi tutkia ja tehdä mitä haluaa.

Loppuun vielä tiivistelmä. Parhaat pelit minulle on sellaset joissa on paljon tekemistä ja sitä voi pelata monella eri tapaa läpi joten pelitunteja tulee kasautumaan paljon. Itseään toistavat, joka vuosi uudestaan sama peli eri nimellä esiintyvät pelit eivät innosta iteäni lainkaan.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 27.07.2014 10:46

Noista tappelupeleistä sanon sen verran, että ne ovat parhaimmillaan silloin kun kaksi samantasoista pelaajaa ottaa yhteen. Tässä topicissa on monesti mainittu se, että lyhyissä tappeluissa ei ole tunnelmaa ja se on ihan totta. Tämän takia turnauksissa pelataan aina viiden erän otteluita paras viidestä periaatteella, jolloin matsien jännitys nousee aivan törkeästi. Sitten kun kaikissa tappelupeleissä tuntuu olevan oletusasetuksena se paras kolmesta, jolloin matsien dramaattisuus laskee huomattavasti. Veljen kanssa meillä on viiden rundin lisäksi myös äärimmilleen asetettu aikaraja, jolloin peliä voi pelata kaikessa rauhassa pienellä aikapainostuksella ja tällein meidän matsit saattaa usein kestää joku kymmenenkin minuuttia.

Pariin kertaan on mainittu myös combojen opettelu, niin tappelupelejä ei todellakaan kannata lähteä pelaamaan sillä asenteella, että "ookoo nyt pitää opetella kaikki combot että oon hyvä tässä" (hack'n'slashejä vielä vähemmän) vaan sen sijaan tulisi miettiä taktiikoita ja ylipäänsä sitä, että miten peli toimii. Petteri Peruspelaaja voi toki opetella harjoitusmoodissa kaikki mahdolliset combot, mutta eipä niillä tee vittujakaan jos niitä ei osaa hyödyntää oikeassa matsissa. Ymmärrän kyllä tasan tarkkaan sen, että joillekin ihmisille ei tappelupelit kolahda yhtään, mutta useimmilla pelaajilla tuntuu vaan olevan väärä asennoituminen niiden pelaamista kohtaan. Tappelupeleihin pätee sama kuin moneen muuhunkin genreen, että pelissä kehittyy ainoastaan pelaamalla, mutta se eroaa muista genreistä siinä, että kehittymisen voi huomata jo parin tunnin pelaamisenkin jälkeen. Toki olen aina neuvonut aina kaikkia kavereita pelaamaan 2D-fightereissa ensimmäisenä combo challengeja, koska niistä ainakin itse opin Blazbluen, Street Fighterin ja Marvel vs Capcom 3:n perusmekaniikat todella hyvin, mutta loppukädessä ne taidot kasvavat ainoastaan itse peliä pelaamalla. Sama pätee melkeinpä kaikkiin muihinkin peleihin.

NightFan kirjoitti:Ärsyttävintä genressä on se kun joku opettelee joltain hahmoilta spämmiliikkeitä jotka joko tekee paljon damaa/niitä ei voi blokata ja ei tee mitään muuta niillä.

Tähän haluan vielä lisätä sen verran, että lähes kaikki tällaiset tilanteet ovat vältettävissä ja silloin kyse on vaan siitä, ettei itse osaa pelata tarpeeksi hyvin. Se on myös todella vaikea myöntää itselleen ja silloin yleensä sorrutaan haukkumaan vastustajaa, mutta kamoon onhan se nyt ihan oma vika, jos häviää vastustajalle joka spämmii ainoastaan hadoukenia.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 27.07.2014 12:31

ForWeAreMany kirjoitti:
NightFan kirjoitti:Ärsyttävintä genressä on se kun joku opettelee joltain hahmoilta spämmiliikkeitä jotka joko tekee paljon damaa/niitä ei voi blokata ja ei tee mitään muuta niillä.

Tähän haluan vielä lisätä sen verran, että lähes kaikki tällaiset tilanteet ovat vältettävissä ja silloin kyse on vaan siitä, ettei itse osaa pelata tarpeeksi hyvin. Se on myös todella vaikea myöntää itselleen ja silloin yleensä sorrutaan haukkumaan vastustajaa, mutta kamoon onhan se nyt ihan oma vika, jos häviää vastustajalle joka spämmii ainoastaan hadoukenia.

Annan esimerkin omasta tapauksesta, pelaan yhtä henkilöä vastaan joka todellakin osaa pelata tekkeniä ja rökittää minut aina, häntä vastaan on kiva pelata sillä hän on haastava, osaa paljon eri liikkeitä eikä pahemmin spämmi. Sitten esimerkiksi henkilö joka tekee näitä spämmicomboja melkeimpä pelkästään ja kun saa yhden iskun läpi niin siinä menee matsi siinä kun ei voi tehdä mitään. Olen melko hyvä tässä pelissä ja olen voittanut monta kaveria siinä mutta he ovat myös voittaneet minut.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 27.07.2014 14:07

NightFan kirjoitti:Sitten esimerkiksi henkilö joka tekee näitä spämmicomboja melkeimpä pelkästään ja kun saa yhden iskun läpi niin siinä menee matsi siinä kun ei voi tehdä mitään. Olen melko hyvä tässä pelissä ja olen voittanut monta kaveria siinä mutta he ovat myös voittaneet minut.

Joo, tää muakin turhautti Tekken 6:ssa aluksi ihan vitusti, kun siinä esiteltiin se kehitysvammainen juggle-systeemi, jonka myötä nettipelissä rankedin alkumetreillä tulee todella paljon vastaan pelaajia, jotka osaavat tasan yhden combon, jota ei voi pysäyttää mitenkään ja sitten spämmivät sitä. Onneksi rankedissa on tuo "paras viidestä"-meininki, niin siinä on se 1-2 rundia aikaa opetella taktiikka sen combon välttämsieen. Toi juggle-systeemi on kyllä yks paskimpia uudistuksia Tekkeniin ja mun puolesta ne vois Namcolla heivata koko paskan helvettiin ja tehdä samalla pelistä enemmän taktiikkapainoisen kuin combopainoisen. Blazbluessa on kanssa vähän tuota vikaa, että combot tuppaavat olemaan todella pitkiä ja ne tekevät vittuna läpsyä, mutta siinä sentään sen pystyy pari kertaa matsissa keskeyttämään burstilla, joka tuo oman taktisen aspektinsa peliin mukaan.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 21.08.2014 19:02

Survival Horror-genren todellinen isä palaa genren pariin.

Frederick Raynal on mies Alone in The Dark-nimisen pelin takaa. Nyt hän palaa genren pariin 2Dark-pelillä.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 28.08.2014 11:15

http://www.computerandvideogames.com/47 ... -the-core/

Nintendo alkaa tuottaa hardcore settiä.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 30.08.2014 05:31

whatever kirjoitti:Nintendo alkaa tuottaa hardcore settiä.


Mitähän sekin ja on?
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 30.08.2014 09:33

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/nin ... aa-nappeja

3DS saa taas uuden mallin. Mielenkiintoista että kyseessä on kuulemma suorituskyvyltään hieman tehokkaampi koje, jolle saapuu Wiille julkaistu Xenoblade Chronicles, joka ei siis toimi vanhemmissa 3DS-malleissa.

Itse olen odottanut tälläistä mallia jo siitä lähtien, kun Nintendo julkisti CPP-lisälaitteen. Tiedän kyllä uuden mallin aiheuttavan närää joissakin, mutta olihan tämä odotettavissa, kun muistetaan kuinka mallia DS:stä julkaistiin.
______________________________________________________________________________________________

Whateverin uutisesta sen verran, että jutun pohja on valtavirran mediassa käsitetty väärin. Nintendo ei harcore-setillä niinkään meinaa sitä, että sen konsoleilla ei enää nähtäisiin urheilu- ja minipelikokoelmia, eikä Miamoto tarkoittanut erityisemmin edes piikitellä muita valmistajia ja älylaitteilla pelaavia. Todellisuudessa Wii U:lla on eniten niin sanottuja harcore yksinoikeuksia tallissaan, joita ei muilla alustoilla nähdä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Kallu » 01.09.2014 17:19

Onko täällä muuten ArcheAgesta kiinnostuneita? Pelasin suljettua betaa hieman tuossa taannoin ja ajateltiin nätimmän puoliskon kanssa rueta pelaamaan parin viikon päästä kun varsinainen peli julkaistaan.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 02.09.2014 02:22

Fastphase1 kirjoitti:Survival Horror-genren todellinen isä palaa genren pariin.

Frederick Raynal on mies Alone in The Dark-nimisen pelin takaa. Nyt hän palaa genren pariin 2Dark-pelillä.


Juuh elikkäs, ei kiitos. Taas jotain ihmeellistä indiepaskaa tyyliin Lone Survivor. Kuulostaa silti paremmalta kuin uusi Alone In The Dark. Se taas on neljän pelaajan yhteistyöräiskintä, tyyliin Gears of War.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 08.09.2014 18:31

Nyt kun näin äsken puhuttiin Survival Horrorista, niin täytyypä kyllä nostaa pinnalle viime aikoina puheena ollut (ja varsinkin pitkin poikin nettiä meemin lailla levinnyt) teos, nimeltään Five Nights At Freddy's.

Traileria

Pelissä on siis ideana olla erittäin surkealla tuntiliksalla erään, piakkoin suljettavan, lastenpitserian yövahtina. Yövahtina olohan on ihan simppeliä, pidät vaan huolta kameroista...ja vahdit samalla että pitserian maskottinuket eivät pääse luoksesi yön aikana. Niin ja niiden vahtihuoneitten laitteet kuluttavat työpaikkasi halvan generaattorin nopeasti loppuun, joten niiden kanssa täytyy olla säästeliäs.
Ei räiskintää, ei räjähdyksiä, ei aseita, ainoastaan kauhua ja varsinkin sitä selviytymistä. En ole itse peliä edes pelannut, mutta vilkaistessani pelin lyhyttä let's playta siinä hämärän aikaan, on peli kirjaimellisesti kummitellut mielessäni. Jokin noissa hahmoissa vain karmii erittäin paljon ihan Outo laakso/Uncanny Valley-periaatteen takia. Myös tarinan yksityiskohdat, joita tutkin netistä ovat myös melkoisen creepyä settiä.


Plussaa vielä siitä, että pelin takana on kirjaimellisesti ollut vain yksi ainoa heppu. Voisivathan nuo hahmot liikkua pelin aikana vähän enemmän, mutta lopputulos on siitä huolimatta mielenkiintoisampaa kuin yksikään uusista Silent Hilleistä tähän asti.
Sitä en tiedä, uppoaako "Retu-karhun viisiöinen" kaikkiin, mutta itselläni kyseinen peli on ollut erittäin inspiroiva kokemus.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 09.09.2014 10:05

Gigante kirjoitti:Voisivathan nuo hahmot liikkua pelin aikana vähän enemmän

Oletko katsonut seitsemää yötä jossa hahmojen AI saa itse valita. Ihan kuin muuten ei olisi hermostunut tarpeeksi kun tällaista katsoo.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.09.2014 12:31

NightFan kirjoitti:
Gigante kirjoitti:Voisivathan nuo hahmot liikkua pelin aikana vähän enemmän

Oletko katsonut seitsemää yötä jossa hahmojen AI saa itse valita. Ihan kuin muuten ei olisi hermostunut tarpeeksi kun tällaista katsoo.


Liikkeillä tarkoitin enemmän ns. liikkumisanimaatiota. Olisi voinut olla mielenkiintoista seurata, jos nuo hahmot liikkuisivat kameran valvonnasta huolimatta, kuten esim. Foxy eräässä kohtaa. Toisaalta tämmöinen kiero versio "Peilistä" luo myös omaa fiilistään, sitä en kiellä.

Mitä tulee tuohon AI:n tason valintaan, niin voihan pyhä pasta sentään, kuinka meno muuttuu kun nostat tekoälyä kunnolla. Olo on kuin vahtisit yht'aikaa Itkevää Enkeliä ja SCP-173:a, jotka ovat molemmat eri huoneissa. Molempia täytyy pitää silmällä, mutta kun katse herpaantuu hetkeksikään ovat molemmat heti vierelläsi. Tämmöisen pelin pelaaminen säkkipimeässä ja väsyneenä antaa taatusti melkoisen paranoidin olon.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 17.09.2014 18:40

Tokyo Game Show alkaa huomenna. Itse odotan eniten MGSV-tietopakettia ja lisätietoa RE: Revelations 2:sta. Mitäs muut odottavat eniten.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 18.09.2014 17:34

Fastphase1 kirjoitti:Tokyo Game Show alkaa huomenna. Itse odotan eniten MGSV-tietopakettia ja lisätietoa RE: Revelations 2:sta. Mitäs muut odottavat eniten.


Phantom Painista en halua tietää enää mitään, mieluummin odotan peliä. Revelations 2, Final Fantasy XV, Kingdom Hearts III ja Dragon Ball Xenoverse ovat ne joita odottelen :)
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 18.09.2014 23:29

MGS4 ja Twin snake HD ykkösboksille, uutta tietoa Gravity rush kakkosesta, Tekken, evil within ja ehkäpä sieltä saataisiin jo uusi Locoroco pihalle ?
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja typewriter » 23.09.2014 19:26

Tohtori Freeman kirjoitti:Twin snake HD ykkösboksille

Miksi kukaan haluaisi tuosta roskasta HD-versiota?
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 23.09.2014 22:55

typewriter kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Twin snake HD ykkösboksille

Miksi kukaan haluaisi tuosta roskasta HD-versiota?


Sinu ja forwearemanyn lisäksi en ole kuullut kenenkään muun haukkuvan peliä. Päin vastoin sitä ovat monet fanit ja kaverini kehuneet ja ilmankos peli on eritäin kysytty ja harvinainen nettikaupoissa. En ole itse peliä vielä aloittanut, mutta käsittääkseni se on ihan pätevä remake alkperäisestä pelistä jota monet playstation ja xbox pelaajat ovat kaivanneet.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 23.09.2014 23:08

Tohtori Freeman kirjoitti:[Sinu ja forwearemanyn lisäksi en ole kuullut kenenkään muun haukkuvan peliä.

Hyvän palautteen olet varmasti kuullut apinoilta, jotka eivät ole alkuperäistä koskaan pelanneet ja/tai eivät ymmärrä mistään mitään. Pelin cutscenet on pilattu ihan täysin vetämällä ne yli naurettavuuksiin asti, ääninäyttely on paskaa ja coup de grâcena pelimekaaniset "uudistukset" rikkovat pelin TÄYSIN. En ala näitä erittelemään tätä enempää, koska pitää olla täysin sokea tai edellä mainittu apina, jotta tätä ei näe. Graafinen uudistus on toki ihan jees ja pelillä oli potentiaalia olla hyvä remake, mutta pelistä puuttuu todella suuri osa asioista, mitkä tekivät alkuperäisestä mielestäni parhaan pelin ikinä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 01.10.2014 18:35

^ Nyt tahtoisin kyllä kuulla hieman tarkempaa selvitystä tämän turhan "oot vittu apina" -ragen lisäksi. Itsehän nautin syvästi alkuperäisesta MGS:sta jo ennen kuin itse osasin edes pelata katsomalla isännän pelaamisia, mutta silti pidin Twin Snakesia viihdyttävänä yliampuvista välivideoista ja heikommasta ääninäyttelystä huolimatta.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 01.10.2014 20:45

^Veikkaan että kyseessä on vain se tyypillinen asenne jonka mukaan vähänkin erilainen remake on täyttä paskaa.

Itse en kyllä ole Twin Snakesia pelannut, joten on tosiaan vaikea sanoa pelistä yhtään mitään. Onhan se harmi, että ei saatu kaikkia alkuperäisen MGS:än ääninäyttelijöitä mukaan vaikka David Hayter työskenteli pienemmällä palkalla, jotta mahdollisimman moni saataisiin mukaan. Gray Foxin uuden äänen olen kuullut ja se oli muistaakseni huonomman kuuloinen kuin alkuperäinen. Kakkosen pelimekaniikan lisääminen taas on ainakin paperilla hyvä asia, sillä ykkösen pelimekaniikka on selvästi huonoin. Tästä hyvänä esimerkkinä ampuminen vain kolmannesta persoonasta. Yritä siinä sitten osua johonkin.

Itse rakasta ensimmäistä MGS:ää, kuten koko pääsarjaa. En siis suostu uskomaan ennen kuin omilla silmilläni näen, että Twin Snakes olisi paska peli.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 02.10.2014 03:53

Omasta mielestäni PS1:n MGS on helvetin hyvin säilynyt. Graafisesti ei ehkä, mutta peli on kaikilta muilta osa-alueiltaan 5/5 tasoa, ja ottaen huomioon PS1:n rajoitukset niin on ne grafiikatkin aikalailla 5/5. Jos joku tykkää Twin Snakesista enemmän pelkän silmäkarkin takia niin auta armias... ei vaineska. :mrgreen: Hifistelijät hoi, peli on saatavilla PC:llekin. Ihan virallinen porttaus (5/5 jne.) on olemassa ja taitaa löytyä steamista, mutta emulaattoreilla saattaa saada pienellä kikkailulla pelistä vähän jopa porttausta nätimmän.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron