Vaatteet

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Vaatteet

ViestiKirjoittaja Apple » 05.03.2014 00:10

Kyl rätei ja lumpui piissa! Keskustelua kledjuista. Mitä kuteita suosit, mitä inhoat? Hävettääkö nuoruusvuosien vaatteet, haaveiletko jostain kalliista rotsista tms. Löytyykö erityisempää pukeutumistyyliä, vai seuraatko kenties muotia?
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 05.03.2014 00:27

Nahkatakkia käytän melkein aina kesää lukuun ottamatta. Farkut ja fleesepaita kuuluvat myös vakiotyyliin. Erityisen värikkäitä vaatteita en käytä, mitä nyt punaista suosin eniten mustan kanssa.


Nuorempana pukeuduin kuin mikäkin hulttio räsyisiin ferkkareihin ja veljen vanhoihin kuteisiin. On aika iso pomppaus tultu noista ajoista.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Gigante » 05.03.2014 11:18

Muodin tai juuri suosittujen rykyjen perään en itse, ainakaan tarkoituksellisesti, todellakaan ravaa. Enemmän suosin lähinnä käytännöllistä ja omaan makuun sopivia kledjuja. Vapaalla käytössä on lähinnä löysä t-paita ja verkkarit, kun taas kaupunkiin tai vähän hienompiin paikkoihin käytän ehkä hupparia ja "farkkumaisia" suoria housuja. Tällä hetkellä olen alkanut näkemään villapusero+kauluspaita-combon myös suht. siedettävänä vaihtoehtona päällyspaidaksi.

Farkkuja ja niiden ostoa olen vihannut varmasti läpi ikäni. Aina ovat niin hemmetin epämukavat, tarpeettoman jäykät, eikä sopivaa kokoa löydä kuin räätälöimällä.


Hattupuolelta olen suosinut jo hyvän tovin nk. "pappalätsiä"/lehtimieshattuja, joita löytyy kätevästi vähän joka keliin, vaikka kesähelteillä bahamahattu on se kaikkein paras vaihtoehto 8-) . Toivon yhä, että joltain divarilta löytyisi jokin kunnon isolierinen fedora, kun kaupoissa myyvät lähinnä jotain lyhytlieristä hipsteriversiota kyseisestä kotsasta.

Etsinnän alla on vielä yhä jokin kevät-syksy-alku/lopputalvi välille sopiva pitkä (kenties villakangas) takki, mutta käytettynäkin on välillä melko hankala löytää juuri sopivaa kokoa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Marsa » 05.03.2014 12:38

Oma pukeutuminen on lähinnä farkut+toppi+vetoketjullinen huppari. Ja suosin mustaa vaatteissa. Tekosyynähän on että se sopii kaikkien kanssa. Tykkään kyllä väreistä muuten, mutta jotenki vaatteissa tulee lipsutta mustan puolelle liian helposti. Tosin maastokuviotki on kivoja, housuissa varsinkin. Tosin on mulla parit pinkit housut :3

Muotia ei tule pahemmin seurattua, nakkaan niskaan semmoset vaatteet ko ittestä tuntuu/näyttää kivalta päällä.

Yläasteella tuli käytettyä tosi paljon hameita, nykyään ei kyllä niin usein. Mulla tais olla melkeen aina hame+säärystimet+skeittikengät ja joku random yläosa koulussa :D. Oon kyllä kaavoihin kangistunu.

Farkkujen ostoa just vihaan, enkä kyllä oikeen tykkää shoppailusta muutenkaan. Ostelen aika paljon nettikaupoista, koska en töitten takia pääse pahemmin liikkeisiin katteleen. Yleensä saan enemmän tai vähemmän raivon päälle, kun ei meinaa löytyä sopivia kokoja. Jos vaate sopii vyötäröltä, niin ei varmana oo sopiva rintojen kohalta ja toisinpäin :D Ja ei kehtaa tilata kahta eri kokoa ja kokkeilla kotona ja palautella. Liikaa vaivaa :D
At the temple, there is a poem called "Loss" carved into the stone. It has three words, but the poet has scratched them out. You cannot read Loss, only feel it.
Avatar
Marsa
 
Viestit: 52
Liittynyt: 01.03.2014 13:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja typewriter » 05.03.2014 12:52

Suosin itse nahkaisia vaatteita. Nahkatakki, nahkahanskat, nahkabootsit ja nahkahousut ovat vakiokamaa. Tykkään myös mustista silkkipaidoista ja kaikesta kiiltävästä mustasta (satiini ja kashmere menee myös). Ainoat värit, joita käytän mustan kanssa yleensä, ovat punainen ja harmaa. Kesäisin sitten vähän raikkaampia värejä ja materiaaleja.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja NightFan » 05.03.2014 18:11

Ite viihdyn parhaiten vihreän värisissä vaatteissa. Lisäksi tykkään merinovilla kankaisista paidoista sillä ne on mukavan tuntuisia ja kevyitä, lisäksi ne kuivuvat nopeasti eivätkä ala haisemaan läheskään yhtä nopeasti kun verrataan puuvillaseen paitaan.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 06.03.2014 00:17

Pitkä nahkatakki, lohikäärmekuvioitu bandanna, t-paita/tanktop, suorat housut ja maihinnousukengät, näillä mennään suurin osa vuodesta. Talvisin päälle vielä punainen huppari tai muu paksumpi, useimmiten musta, päällyspaita ja tylsänharmaa pipo.

Vapaalla sitten vaatetus voi lievästi vaihdella tai puuttua suurimmaksi osaksi kokonaan.
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja typewriter » 06.03.2014 15:11

Lord_Kado kirjoitti:Pitkä nahkatakki, lohikäärmekuvioitu bandanna, t-paita/tanktop, suorat housut ja maihinnousukengät, näillä mennään suurin osa vuodesta. Talvisin päälle vielä punainen huppari tai muu paksumpi, useimmiten musta, päällyspaita ja tylsänharmaa pipo.

Vapaalla sitten vaatetus voi lievästi vaihdella tai puuttua suurimmaksi osaksi kokonaan.

Jos näkisin sinut lähipubissa, ajattelisin varmaan että "musta miekkamies on saapunut". Sen jälkeen juoksisin kauhuissani karkuun kertomaan tästä muille talonpojille. :mrgreen: Vitsi vitsi, ihan siistiltä setiltä kuulostaa. Onko nahkamanttelisi muuten Varustelekasta? Olen itse himoinnut sellaista jo vuosikaudet.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 17.03.2014 23:26

typewriter kirjoitti:Onko nahkamanttelisi muuten Varustelekasta? Olen itse himoinnut sellaista jo vuosikaudet.


Tietäisin ja kertoisin jos vain vaivautuisin kysymään porukoilta. Opiskelijabudjetilla ei tämän tason takkeja saada kuin jouluksi. :|
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Kallu » 24.03.2014 14:16

Ostin muuten ebaysta Leonin RE6 nahkatakin :D On hieno eikä hintakaan ollut paha <3
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.07.2014 14:18

Kävin juuri Punaisen Ristin kirpputorilta ostamassa elämäni ensimmäiset kauluspaidat arkikäyttöön.
Pitkähihaisiset kauluspaidat yllä saa rennomman vaikutelman itsestään käärimällä hihat ylös (joka myös saa hauikset vaikuttamaan isommilta) ja pitämällä pari nappia ylhäältä auki. Ihan selvästi tuntee itsensä miehekkäämmäksi nyt. :mrgreen:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Pidgeon » 05.08.2014 12:31

H&M:stä ostan suurimman osan vaatteistani. Nyt alennuksen aikana mukaan ovat lähteneet huppari seitsemällä, shortsit viidellä ja pari paitaa kymmenellä eurolla. Vielä on ostettava muutama paita lisää.

Itse suosin tummia vaatteita ja niiden kanssa puen myös jotain voimakkaan väristä. Esimerkiksi tummien värien kanssa punainen sopii todella hyvin.
Pidgeon
 
Viestit: 55
Liittynyt: 28.02.2014 22:51

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Gigante » 19.08.2014 11:56

Gigante kirjoitti:Taas näitä vaateostoksia ja hemmetin farkkujen-tapaisten sovittamista, kuten miltei joka syksy. Mikähän miniperse tikku-ukko näiden housujen mallina oikein on toiminut, kun pitäisi öljytä itsensä jotta sisään mahtuu?

Oletko ylipainoinen tai laihaläski? Jos olet, farkut ei imartele sua. Kaikille normaalivartaloisille (tyyppi C) löytyy kyllä enemmän istuvia farkkuja kuin on maailmassa aikaa niitä kaikkia sovittaa. Jo ihan sieltä Menkkahaukasta tai Dressmanniltakin.

Laihaläski? Opin taas uusia sanoja, mutta jotain sen tapaista kaiketi. Enimmät kilot kun katosivat talven myötä, joten perusläski en enää suinkaan ole. Minun ja farkkujen välit ovat aivan olleet sangen kehnot, se on selvä fakta. Kuten olen sanonut, suosin jotain käytännöllisempää ja joustavaa.
.
Farkkujen, tai niiden lähisukulaisten, osto on aina jotain niin hemmetin kidutusta. Ensimmäinen tarjottu numero aivan naurettavan pieni ja heti seuraava numero onkin sama, kun vetäisit sirkusteltan jalkaasi ja löysää jää aivan liikaa. Housujen kohdalla saisi olla olemassa jonkinlaisia välikokoja.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja typewriter » 19.08.2014 13:44

Haluaisin oikeasti nähdä siluetin Gigsusta, että millainen xenomorphi siellä housuja sovittaa.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Gigante » 19.08.2014 14:28

typewriter kirjoitti:Haluaisin oikeasti nähdä siluetin Gigsusta, että millainen xenomorphi siellä housuja sovittaa.


Kun kerran noin kauniisti pyysit. :D

Myönnän kyllä, että tiettyjen paitojen hihojen kanssa ilmenee myös silloin tällöin ongelmia.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja whatever » 12.10.2014 21:49

http://www.rayban-fi.com/

Olis raybania halvalla jos jotain kiinnostaa, vaan tän päivän ajan. Kaikki lasit vähän päälle 20€, houkutteleva tarjous mutta en itse taida hyödyntää...
edit: lol, olivat piraattikopioita ja nyt koko sivu kaadettu.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Vaatteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 11.09.2016 13:10

Olen viime aikoina alkanut käyttämään puvun liivejä kauluspaidan kanssa sekä usein myös kravaattia. Inspiraation tähän sain Ace Atternoyn tyylikkäältä Gododilta. :mrgreen:

Kuva

Liivien kanssa on myös se kätevä juttu, että kauluspaita kuuluu laittaa housujen sisään, mutta samalla liivit hieman peittävät housujen vyötäröä ja sisälle sullottua paitaa. Ilman liivejä paita usein näytti tyhmältä sullottuna housuihin. Liivit ovat helpot käyttää ja peittävät samalla myös paidan rutut sekä antavat harteikkaamman vaikutelman kantajastaan. Suosittelen. ;)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa


Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron