Pelit yleisesti

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 02.10.2014 16:02

whatever kirjoitti:Omasta mielestäni PS1:n MGS on helvetin hyvin säilynyt. Graafisesti ei ehkä, mutta peli on kaikilta muilta osa-alueiltaan 5/5 tasoa, ja ottaen huomioon PS1:n rajoitukset niin on ne grafiikatkin aikalailla 5/5.

Samaa mieltä. En näe huonoja puolia alkuperäisessä. Toiseksi paras osa sarjassaan, sillä MGS3 on paras.

whatever kirjoitti:Hifistelijät hoi, peli on saatavilla PC:llekin. Ihan virallinen porttaus (5/5 jne.) on olemassa ja taitaa löytyä steamista

Tuota en kyllä tiennyt :shock:
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Salem » 02.10.2014 16:39

Hunter97 kirjoitti:^Veikkaan että kyseessä on vain se tyypillinen asenne jonka mukaan vähänkin erilainen remake on täyttä paskaa.

En kyllä nyt tähän ihan usko. Nuo välivideot nyt vain sattuvat olemaan sen sorttista kamaa, ettei koko loppupeliä voi niiden jälkeen juurikaan ottaa enää tosissaan. Itse en ainakaan näe kovinkaan todennäköiseksi, että mies, joka alussa vaittaa liikkumisen olevan hankalaa sniikkailuasussaan, yllättäen pystyykin hyppimään kaikenmoisia Matrix-ninjailuvoltteja ja loikkimaan vaivatta liikkuvien ohjusten päällä.
Ja kuten todettu, pelimekaniikan lisäykset rikkoivat pelin ja poistivat sen viimeisenkin hivenen haastetta, jonka tavalliset rivisotilaat pystyivät tarjoamaan. Ääninäyttelyn puhdas sieluttomuus särähtää pahasti korvaan, etenkin kun tämä sarja on nimenomaan laadukkaasta ääninäyttelystä tunnettu. Muistaakseni hahmojen aksentitkin loistivat poissaolollaan.
Varmasti Twin Snakesillekin on oma kannattajayleisönsä, mutta ei silti pitäisi sysätä peliin kohdistuvia kritiikkejä puhtaasti sen piikkiin, että kaikki erilainen olisi muka kritisoijien mukaan paskaa.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.10.2014 17:49

Hunter97 kirjoitti:Kakkosen pelimekaniikan lisääminen taas on ainakin paperilla hyvä asia, sillä ykkösen pelimekaniikka on selvästi huonoin. Tästä hyvänä esimerkkinä ampuminen vain kolmannesta persoonasta.

Väärin, tämä rikkoo koko pelin. Tätä ei varmaan taaskaan uskota ilman, että syytetään raivoamisesta, joten heitetääs nyt esimerkkejä. Pelin olen pelannut vain kahdesti läpi ja voi olla, että en ihan kaikkea paskaa muista pelistä, mutta annetaan nyt tulla ne mitkä pyörivät päässä päällimmäisenä.

Ensikseen pelin maailmaa ei ole suunniteltu ollenkaan kakkosen pelimekaniikkaa huomioon ottaen ja tranquilizer-aseiden lisääminen ensimmäisen persoonan räiskimisen lisäksi tekee koko pelistä ihan naurettavan helpon (heittäkää nyt joku se "MUTTA EI SITÄ OLE PAKKO KÄYTTÄÄ :----) -kortti). Koko pelin muutoksen ajatteluprosessi on ollut lähinnä se, että otetaan peli x ja väännetään se väkisin uudelle moottorille. Jotta tämä olisi ollut toimiva idea, niin pelin kenttiä olisi pitänyt muokata suuremmalla kädellä (höyry- ja typpisäiliöiden lisäämistä Rex Hangariin ei lasketa hyväksi muutokseksi) ja tämä ei ole selvästikään käynyt devaajien mielessä kertaakaan. Kenttäsuunnittelun toimimattomuudesta uudella moottorilla priimaesimerkki on Tank Hangar, jonka läpäisin puolessa minuutissa ensimmäisellä läpipeluulla, kun pelaaja voi hypätä suoraan kaiteen yli alla olevalle hissille.

Toisekseen, monet bossit ovat ihan perseestä alkuperäiseen peliin verrattuna. Psycho Mantiksen rikkoo kokonaan se, että vatsallaan ollessa voi ampua ja tällöin ko. jantterilla on tasan yksi tapa vahingoittaa pelaajaa, sillä ylösnouseminen on täysin turhaa näkymättömyysvaiheen ulkopuolella. Ocelot on puolestaan huomattavasti hitaampi kuin alkuperäisessä pelissä ja sillä on helvetin vähän recovery frameja eli bossin tappamista voi suoraan verrata siihen, että ampuu kalan tynnyriin sillä erotuksella, että kalalla on mahdollisuuksia liikkua. Ravenilla oli muistaakseni kanssa tämä ongelma, että sen ansaaminen oli todella helppoa, mutta siitä en mene takuuseen.

Tosiaan sori jos pahoitin jonkun mielen tällä "raivoamisella" ja sillä asenteella, että kaikki erilainen on perseestä. Kaikki edellämainitsemani ovat aiheellisia muutoksia peliin, jossa alunperin ei ollut yhtään mitään korjattavaa. Mutta tosissaan, jos joku voi oikeasti pokerilla sivuuttaa kaiken yllämainitsemani ja sanoa, että koko pelissä ei ole mitään vikaa niin sallikaa minun nauraa ihmisten kyvylle valehdella itselleen. Ennen kuin joku vielä ehtii taas kerran pahoittaa mielensä ja sanoa, että mistä tahansa pelistä löytää vikoja jos etsimällä etsii, niin sanon vielä tähän loppuun, että olen pelannut pelin kahdesti läpi ihan vain sen vuoksi, että halusin kokea itse tämän remaken POSITIIVISIN ennakkokäsityksin, mutta valitettavasti jo ensimmäisen puolen tunnin aikana jouduin pettymään erittäin moneen asiaan. Vaikka saatan vaikuttaa siltä, että vihaan kaikkea enkä osaa nauttia asioista, niin kaikelle vihaamalleni on aina ihan saatanan hyvä syy. Twin Snakes ei ole missään nimessä huono peli, mutta se ei todellakaan ole se Metal Gear Solid, jonka minä muistan.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 02.10.2014 20:24

^ForWeAreManylle onnittelut hyvistä perusteluista. Nämä ovat kyllä mielipide asioita ja tämä nyt tuntuu vähän tyhmältä puhua pelistä jota en ole edes pelannut. Jos peli ei olisi niin saamarin kallis käytettynäkin, niin varmaan ostaisin sen ja pelaisin sen muodostaakseni oman mielipiteeni.

Pelimekaniikan suhteen olet ehkä oikeassa. Vaikea sanoa miten se peliin sopii. Ainakin MGS2 oli aikahelppo nimen omaan nukutuspistoolin ja ensimmäisen persoonan ammunnan takia. Nyt varmaan tulet kirveen kanssa kolkuttelemaan ovelleni, sillä sanon sen mitä et halua kuulla: ei ole pakko ampua ensimmäisestä persoonasta. :D
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.10.2014 20:49

Hunter97 kirjoitti:Nyt varmaan tulet kirveen kanssa kolkuttelemaan ovelleni, sillä sanon sen mitä et halua kuulla: ei ole pakko ampua ensimmäisestä persoonasta. :D

Haha, ei mua ihan näin helposti saa rusauttamaan rasinoita. Mut joo, toi ilman ekaa persoonaa ruikkiminen on itsellä aika yleistä jos on oppinut auto-aimia käyttämään ja aika usein se on helvetin paljon tehokkaampaakin. Esim. se helvetin porraskäytävä tulee aina juostua FA-MAS kourassa nappi pohjassa ilman sen suurempaa ajattelua, sillä siinä tarkemmin tähtäily koituu kuolemaksi.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 06.10.2014 14:18

https://www.youtube.com/watch?v=GtCzsp1QFe8

Aika huikealta vaikuttaa, saa nähdä minkälainen soppa syntyy kun muutkin classit saadaan valmiiksi. Scoutilla tahtoisin ainakin päästä surffailemaan ton pistoolin kanssa, pesäpallomaila vähän OP. Valve on kuunnellut Jerman ja STAR:n palautetta ja patchaillut kaikkea jännää, jos vaikka kiinnostuisivat tosta projektista ja tekisivät siitä virallisen lisärin. :mrgreen:
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 15.10.2014 13:31

Anita Sarkeesianin puheen johdosta Utah State University joutui kouluammuskelu-uhkauksen kohteeksi

En tue Sarkeesiania millään tavalla, mutta tämä on jo liikaa. Gamergate on alusta lähtien vaikuttanut enemmänkin ihmisiä terrorisoivalta sekopääjoukolta, kuin rakentavaa kritiikkiä antavalta, organisoidulta liikkeeltä. Tämä rikkoi rajan täydellisesti. Jos joku on niin typerä, että uhkaa laajaa ihimisryhmää massamurhalla yhden puheen takia, niin hourulaan pitäsi kyllä laittaa.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 15.10.2014 13:52

Fastphase1 kirjoitti:Anita Sarkeesianin puheen johdosta Utah State University joutui kouluammuskelu-uhkauksen kohteeksi

En tue Sarkeesiania millään tavalla, mutta tämä on jo liikaa. Gamergate on alusta lähtien vaikuttanut enemmänkin ihmisiä terrorisoivalta sekopääjoukolta, kuin rakentavaa kritiikkiä antavalta, organisoidulta liikkeeltä. Tämä rikkoi rajan täydellisesti. Jos joku on niin typerä, että uhkaa laajaa ihimisryhmää massamurhalla yhden puheen takia, niin hourulaan pitäsi kyllä laittaa.

Ummistetut silmät, eli vahvistusharha hoitaa hommansa. Keskustelun molemmilla puolilla on kyllä fiksujakin ihmisiä, mutta miljoonat ihmiset seuraavat tilannetta. He keitä kiinnostaa tilanne oikeasti jaksavat kyllä tutkia faktansa, mutta suurin osa seuraa tilannetta vain ajaakseen omaa agendaansa. He taas hakeutuvat internetissä siihen kolkkaan missä muut ovat valmiiksi jo samaa mieltä, siellä voi sitten levitellä valheita (autuaan tietämättömänä, tai tahallaan) ja näkökulmiansa ilman että kukaan uskaltaa olla eri mieltä tai puuttuu asiaan. Jos puuttuu niin vihataan pihalle vaikka olisi oikeassa. Helppo ymmärtää miksi keskustelu etenee niin hitaasti, kun kaikki järkevä sanottava hukkuu paskapostauksen alle ja enemmistö ei edes yritä ymmärtää "vastapuolta" vaan keskittyy tahraamaan heidän mainetta.

Itse en yleensä ota kantaa koko asiaan, mutta mielestäni Sarkeesian ja Quinn ovat oman kuoppansa kaivaneet. Asian käsittely tosin lähti käsistä molemmissa tapauksissa heti kättelyssä, mutta toivottavasti nää voidaan kohta jo unohtaa ja ehkä sitten on opittu jotain...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 15.10.2014 15:49

whatever kirjoitti:
Fastphase1 kirjoitti:Anita Sarkeesianin puheen johdosta Utah State University joutui kouluammuskelu-uhkauksen kohteeksi

En tue Sarkeesiania millään tavalla, mutta tämä on jo liikaa. Gamergate on alusta lähtien vaikuttanut enemmänkin ihmisiä terrorisoivalta sekopääjoukolta, kuin rakentavaa kritiikkiä antavalta, organisoidulta liikkeeltä. Tämä rikkoi rajan täydellisesti. Jos joku on niin typerä, että uhkaa laajaa ihimisryhmää massamurhalla yhden puheen takia, niin hourulaan pitäsi kyllä laittaa.

Ummistetut silmät, eli vahvistusharha hoitaa hommansa. Keskustelun molemmilla puolilla on kyllä fiksujakin ihmisiä, mutta miljoonat ihmiset seuraavat tilannetta. He keitä kiinnostaa tilanne oikeasti jaksavat kyllä tutkia faktansa, mutta suurin osa seuraa tilannetta vain ajaakseen omaa agendaansa. He taas hakeutuvat internetissä siihen kolkkaan missä muut ovat valmiiksi jo samaa mieltä, siellä voi sitten levitellä valheita (autuaan tietämättömänä, tai tahallaan) ja näkökulmiansa ilman että kukaan uskaltaa olla eri mieltä tai puuttuu asiaan. Jos puuttuu niin vihataan pihalle vaikka olisi oikeassa. Helppo ymmärtää miksi keskustelu etenee niin hitaasti, kun kaikki järkevä sanottava hukkuu paskapostauksen alle ja enemmistö ei edes yritä ymmärtää "vastapuolta" vaan keskittyy tahraamaan heidän mainetta.

Itse en yleensä ota kantaa koko asiaan, mutta mielestäni Sarkeesian ja Quinn ovat oman kuoppansa kaivaneet. Asian käsittely tosin lähti käsistä molemmissa tapauksissa heti kättelyssä, mutta toivottavasti nää voidaan kohta jo unohtaa ja ehkä sitten on opittu jotain...


Myönnän yleistäneeni, mutta olin varsin huonolla tuulella kun raportoin uutisesta täällä. Minun viestien lopusta löytyvä sitatti on elämän mottoni ja raportointini kaltaiset jutut ovat minulle kuin punainen vaate härälle. Olen samaa mieltä kanssasi, mitä tulee keskustelun hitauteen. Ongelma on siinä, että koko jupakka alkoi Quinnin katkeroituneen ex-poikaystävän reddid-postauksesta. Se sitten otettiin todisteeksi siitä, että feministit korruptoivat pelimediaa.

En tule kommentoimaan asiasta enempää tällä haavaa. David Gaider sanoi asian paremmin kuin minä jo ennen Gamergate-tapausta.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 16.10.2014 21:42

http://www.tilt.fi/uutiset/saalittavat- ... usurmilla/

Pakko postata, kunnon laatujournalismia. :lol:
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 25.10.2014 14:29

Nyt näin syksyn hämärinä iltoina ja Walking Deadin vitoskauden alkamisen seurauksena mielessäni on pyörinyt toisinaan muutamia aatoksia millainen voisi olla kenties se täydellisin Zombiapokalypsi-aiheinen peli. Mm. semmoiset pelit kuin DayZ, Fallout: New Vegas, Left 4 Dead, Dead Rising, Amnesia, ZombiU, ja Dead Island yms. ovat antaneet jo joitain ideoita, joista itse ainakin lähtisin toteuttamaan omia visioita. DayZ:hän on varmaan yksi kehutuimmista zombimoninpeleistä, mutta minä päätin miettiä asiaa nyt ihan yksinpelin kannalta:

Se, että onko peli juonivetoinen vai ei, ei ole pääasia, mutta pelin pitää ehdottomasti sijoittua avoimeen maailmaan. Eri irtaimistoa voisi käyttää aseina ja joistain välineistä voisi, jonkinasteisen realismin turvin MacGyveroida tehokkaampia välineitä. Olisi myös hyvä, että eri esineillä olisi oma painonsa ja irtaimistosta voisi tehdä barrikaadeja.


Pelin pitäisi olla haastava. Kuolema ei saa olla läppäisy ranteelle, vaan luuvitonen lättyyn. Kuollessa ei päädytä viimeiselle välipisteelle, vaan alkuvalikkoon tai viimeisimpään tallennuspaikkaan. Pelaajan riesana voisi olla zombien lisäksi myös ympäristön uhat, nälkä, jano ja väsymys. Lisäksi kaikki pyssyt ja varsinkin näiden ammukset saisivat olla kultaakin arvokkaampia aarteita, joihin ei törmätä ihan tuosta vaan.


Pelkän peruszombin pitäisi olla tappava vastus varomattomalle pelaajalle. Kaikki Left 4 deadin myötä ilmaantuneet erikoiszombit voitaisiin heittää myös hittoon, itse en ainakaan jäisi kaipaamaan. Tietysti peruskalmoista voisi olla joitain muutoksia tyyliin, ryömiviä, vähän vikkelämmin laahustavia tai myrkyllisiä yksilöitä. Peruszombien lisäksi pelaajalle olisivat uhkana myös tietenkin toiset ihmiset.

Zombien pitäisi myös kuolla pelkästään päähän kohdistetuista iskuista tai sitten polttamalla. Voihan perkeleiltä pilkkoa raajat pois, mutta pää voisi silti yrittää purra varomatonta pelaajaa.
Tästä päästäänkin seuraavaan tärkeään juttuun, eli aseiden väliset fiksummat erot.


Jos zombit saa listittyä kunnon pääosumalla, niin silloin mikä tahansa kättä pidempi tai kovempi väline soveltuu täydellisesti aseeksi. Ei mitään älytöntä syrjintää eri ampuma-aseiden välille. Oli kädessä sitten pistooli tai haulikko, mistä tahansa aseesta yksi päähän kohdistettu osuma riittää. Tietenkin pitää ottaa huomioon, että ammuskelu houkuttelee kaiken lähellä olevan luoksesi...

Aseista voitaisiin toki lempata hittoon kaikki joutavat tehostatsit ja tehdä eroavaisuuksia mm. painoon, rekyyliin, lippaan kokoon, äänekkyyteen ja ammusten saatavuuteen. Lyömäaseidenkin kohdalle vähän samaan suuntaan: On eri asia hutkitko kalmoa painavalla moukarilla vai tökitkö sitä kevyemmällä keihäällä. Kaikki äänekkäämmät aseet ovat toki tyhjää parempi, mutta hiljaisempi puukko tai kirves olisivat pidemmän päälle parempi ratkaisu kuin esim. sikaäänekäs ja painava moottorisaha.


Voisi muutenkin jättää pois näkyvistä näitä aseiden kuntoa näyttäviä taulukoita ja vastaavia. Olisi paljon jännittävämpää, jos pitkään käytössä ollut kepakko meneekin yllättäen rikki, kuin että tiedät automaattisesti aseen kunnon jostain ruudulla näkyvästä mittarista.


Siinäpä nyt alkuun muutamia asioita, joita kaipaan.
Mitäpä muu porukka haaveilisi tai tahtoisi unelmiensa zombintappo-peliin?
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 25.10.2014 14:36

State of Decay kuulosti ainakin paperilla täydelliseltä zombiepeliltä, mutta en sitten tiedä... itselläni jäi ainakin kesken, kun alkoi mennä niin yksitoikkoiseksi.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 28.10.2014 07:33

Gigante kirjoitti:Peruszombien lisäksi pelaajalle olisivat uhkana myös tietenkin toiset ihmiset.


Siis ylivoimaisesti suurempana uhkana kuin mikään vaarallisinkaan elävä kuollut. Toisista selviytyneistä, erityisesti niistä ketkä eivät välittäisi enää muusta kuin omasta ahteristaan, saisi erinomaisia "stalker-vihollisia", joita vastaan meneminen olisi vaarallisempaa kuin muiden vihollisten, mutta palkitsevampaa erilaisen harvinaisen tavaran, kuten ampuma-aseiden, toivossa.

Erilaisten ansojen virittäminen ympäristöön olisi turvallisin ja tehokkain metodi eliminoida muut selviytymiskilpailijat, mutta nehän voisivat kajahtaa myös neutraalien/ystävällisten kohteiden niskaan, saaden aikaan ei-toivottuja reaktioita. :twisted:

Just my two cents for this matter...
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Kaya » 28.10.2014 11:20

Itsellä aika hyvin kolahti se Last Of Us, nimittäin vaikeimmalla tasolla. Panokset oli vähissä ja se päälle rynniminen aseet paukkuen ei vaan ollut mahdollista, eli oli pakko taktikoida ja suunnitella etenemistä etukäteen. Se on yksi tärkeimmistä asioista joita itse kauhupeliltä haluan. Tuli kyllä joka ikinen tiiliskivikin käytettyä hyväkseen ja olihan pelissäkin sitten aivan erilainen fiilis kun et vaan voinut rynniä päälle raivolla, kun jo yhdestäkin osumasta olet kuoleman partaalla.

Tärkeää olisi myös se että jos menet vaikka johonkin vihollisen mestaan, taloon tai jollekkin rajatulle alueelle ja jos ne kuulee/näkee sinut, ja sen jälkeen piiloudut, ja ne eivät näe/kuule sinua kymmeneen sekuntiin, niin ne EIVÄT unohda koko juttua, vaan pysyisivät varautuneena ja valmiustilassa pidemmän aikaan.

Irtaimiston käyttö on hyvä juttu, vaikuttaa peli todellisemmalta. Realismi siinäkin mukana, että jos nyt otat jonkun vanhan putkitelkkarin aseeksi mukaan, niin huomioituna sitten sen paino jne. Mutta joku järki tietysti siinäkin, ettei nyt ihan mitä vaan voi ottaa mukaansa. Ja tietysti se että joka kaapista ei löydy jotain tavaraa. Suhteessa siihen että kuinka kauan aikaa taudin leviämisestä on.

Peruszombit ehdottomasti vihollisina, ei mitään ultimateüberhypertappokoneita. Eroja voi ja pitäisikin olla esim. nopeudessa ja voimassa siihen nähden että kauanko zombiutumisesta on mennyt aikaa.

Itselle ainakin aseissa riittäisi varsin hyvin se perusvarustus joita peleissä ennen oli. Siis pistooli, haulikko, kivääri, magnum ja joku jousiase, ei mitään raketin-tai liekinheittimiä. Mikä nyt olisi muutenkaan todennäköisyys sille, että joku normi selviytyjä saisi semmoisen käsiinsä muutenkaan. Ja tietysti panokset rajalliset. Vähän olen niin ja näin sen aseiden modaamisen kanssa. Ehkä siinäkin voisi olla joku että se ei ole välttämätöntä selviytymisen kannalta, ja jos aseita modaa niin se olisi jostain muusta pois? Jos vaikka lisää voimaa, niin lippaan koko pienenisi. Tai se verottaisi jostain muusta tärkeästä, ehkä vaikka jopa heltistä?

Päähän kohdistuneen osuman pitäisi tappaa, sekä viholliset että siihen pitäisi myös kuolla itsekin. Jos joku ampuu sinua päähän niin ei sitä millään first aid kitillä enää parannella. Tietysti vaihtoehtona myös tajunnan menetys, jos jollain vähemmän terävällä hutaisee.

Ansat tosiaan voisi olla hyvä lisä. Rajallisuus niidenkin saatavuuteen tietenkin, ettei niitä voi joka nurkalle ripotella.

Siinä nyt jotain ajatuksia mitä itsellä putkahteli mieleen.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 28.10.2014 13:54

Kappas, tämä keskustelu otti ja nousikin kuolleista ;) .


Lisättäköön nyt niihin omiin ideoihini vielä semmoiset asiat kuin, että tavarat, kalmot, aseet yms spawnaisivat pelin alussa aina sattumanvaraisesti. Näin ollen voidaan välttää nämä nykyisin niin ärsyttävän strategiat tyyliin "menepä heti pelin alussa tuohon rakennukseen tuolla, nappaan sieltä kiväärin ja ownaan kaikki vastaantulijat." Pyssyt, lisäosat ja ammukset sitten myös oikeasti harvinaisiksi ja mahdollisuus hyödyntää rautatähtäintä pitää myös olla.


Sattumanvaraiset ihmiset myös sellaisiksi, että aina ei voi tietää ovatko nämä hyvällä vai pahalla asialla, jonka takia pelaaja pysyisi aina varovaisena. Hyvien tyyppien kanssa voisi esim. käydä vaihtokauppaa, saada apua tai ryöstää, kun taas pahat survivalistit tahtovat sinut hengiltä ja omaisuutesi itselleen.


Vihollisten spawnaus vielä sikäli "järkeväksi", että zombit eivät spawnaa jo kerran tyhjennetyn/lukitun rakennuksen sisään uudestaan. Näin tyhjennetystä talosta saisi luotettavamman turvapaikan ja tukikohdan itselleen, eikä tarvitse aina kiroilla sitä kun porukka spawnaa tyhjästä nurkkaan ja tappaa. Mikään ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö joku zombi yrittäisi tunkea talon sisään, kun olet muualla.


Pelistä voisi samalla poistaa suurimman osan mittareista. Health-mittarin voisi poistaa käytännössä kokonaan, sillä kuolema voisi korjata kerrasta jos kalmo puree kurkun poikki tai saat kuulasta kalloon. Samalla näkyvistä voisi jättää pois mm. aseiden lippaiden automaattisen täyttämisen ja lippaan ammusmäärät (tietysti asiat näkee paremmin vaikka esinevalikosta tahi vastaavasta). Näin ollen pelaajan täytyy itse pitää lukua mahdollisen tussarinsa ammustilanteesta ja syyttää vain itseään kun pyssy päästääkin vain "klik"-ääniä huolimattoman ramboilun seurauksesta.




Ansat ovat ihan jees idea. Sopivan rajallisia, mutta tehokkaiksi niin niilläkin pärjää. Voisi olla myös mahdollisuus tehdä vaikka bensavanoja, joita sytyttää, jos haluaa vaikka polttaa ruumiskasoja pois. Olisi myös kivaa jos voisi tehdä Walkin Deadistä tuttuja zombikuoppia.

Lord_Kado kirjoitti:
Jaaa tästä päästään kymppitonnin kysymykseen: kuka aikoo vetää RE/Silent Hill/muu kauhupelisarja-maratonin tänä vuonna näihin aikoihin?



Ei nyt ehkä maratoonia, mutta näin Shattered Memoriesin jälkeen ajattelin palata vuosien tauon jälkeen pelaamaan Silent Hill 3:sta. Viime vuonna kun tuli ykkönen ja kakkonen pelattua, niin tekee hyvin terää pelata kolmonen mahdollisimman vaikealla.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 28.10.2014 19:20

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyllä pahasti mieleen "DayZ sisältää jo tämän". Ainoana erona tuo only_headshots ja juoksevat zombit. Minua varsinkin ärsttää juoksevat zombit aivan perkeleesti, vaikkakin tuovat lisähaastetta. DayZ:ssahan kun zombi puree ja saat infektion, se on sitten lähes varmasti siinä. Ja koko paska alusta.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja whatever » 12.11.2014 15:43

Just Cause 2 Steamissa käytännössä ilmaseks (2€). Ostin että pääsee testailemaan mainioksi kehuttua Multiplayer modia.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Masse » 15.11.2014 03:26

Uutta ketjua en jaksa perustaa joten tuon yleisen alueen pizzakeskustelun innoittamana kysyn täällä, että mikä mikä peli on aiheuttanut vahvimman tunnesiteen. Nyt ei siis puhuta parhammaista pelaamastasi pelistä vaan siitä, että mikä arkipäiväinen asia (tai ei niin arkipäiväinen) aiheuttaa teissä tunteen joka saa aina palaamaan johonkin takavuosien videopeliin.

Esimerkkinä voin itse mainita TÄMÄN biisin joka auttamatta tuo aina mieleen NFS Hot Pursuit II-pelin.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 15.11.2014 16:32

Masse kirjoitti:Uutta ketjua en jaksa perustaa joten tuon yleisen alueen pizzakeskustelun innoittamana kysyn täällä, että mikä mikä peli on aiheuttanut vahvimman tunnesiteen. Nyt ei siis puhuta parhammaista pelaamastasi pelistä vaan siitä, että mikä arkipäiväinen asia (tai ei niin arkipäiväinen) aiheuttaa teissä tunteen joka saa aina palaamaan johonkin takavuosien videopeliin.

Esimerkkinä voin itse mainita TÄMÄN biisin joka auttamatta tuo aina mieleen NFS Hot Pursuit II-pelin.


Pakko näin kun RE-foorumilla ollaan on sanoa, että alkuperäisen Ressan hupaisa ääninäyttely saa minut palaamaan pelin pariin :D

No, ylipäätään vanhoissa peleissä musiikit tuntuvat olevan isommassa osassa kuin nykyään ja nykypelien musiikit ovat jääneet ns. "huomaamatta". Vanhoissa peleissä tuntuu oleva paljon paremmat musiikit ja usein on vaan siistiä kuunnella musiikkeja pelaillessa. Esim. Tales of Symphonia, joka on muuten pirun hyvä peli, sisältää niin hyvän soundtrackin, että tekisi mieli aloittaa uusi läpipeluu. Musiikit ja nostalgia vetää minua ainakin puoleensa.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 15.11.2014 21:21

Itselle pellkkä Pleikka kakosen näkeminen saa aikaan halun pelata GTA San Andreasta ja vanhoja Slyitä. Niitä tuli joskus vuosia sitten pelattua aika paljon. Sania en tietenkään koskaan pelannut läpi, vaan pelleilin pelimaailmassa, kun ei pelitaidot ihan riittänyt pelin läpäisyyn. :D

Itselläkin pelien musiikit saattavat aiheuttaa halun palata pelien pariin. Nykypeleissä harvemmin on mieleen painuvia musiikkeja. Harmi. Joku The Evil Withinissä ollut biisi jäi tosin mieleen... oiskohan ollut Clair de Lune nimeltään?
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 17.11.2014 14:09

Meikän kohdalla näitä takaisinpaluun tuntemuksia tulee yleensä musiikin, wanhojen meemien ja telkkarisarjojen kautta. Esim. Walking Deadiä katsellessa tulee aina pienoinen fiilis palata takaisin Left 4 Deadin pariin.

Yhden kerran kun palautin mieleeni sellaisen lentävän lausahduksen kuin "You N'wah!", tuli kaipuu palata Morrowindin pariin, vaikka ihan käyttökelpoista vanhaa konetta ei olekaan saatavilla. Sama juttu myös kun erillisten Monty Python-sketsien myötä palaan aina mielessäni seikkailemaan Fallout 2:n maisemiin. :mrgreen:

Musiikin myötä koen kuitenkin kaikkein voimakkaiten näitä nostalgiafiiliksiä. Erityisesti siksi, kun MP3-tiedostoista löytyy sekalaisesti eri videopelien musiikkia. esim. Palm Brinksin kahvilafiilismusiikkien myötä tekee mieli palailla Dark Chronicleen ja "Life is beatiful":in myötä Deadly Premonitioniin.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 25.11.2014 02:11

Mä uskon hyvin vahvasti että tämä on tyhmä idea mutta katompa 5 Nights at Freddy's 2 läpipeluuvideon. Ainoa asia joka olisi tyhmempi olisi itse pelata peliä mutta en ole niin tyhmä.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 25.11.2014 19:16

NightFan kirjoitti:Mä uskon hyvin vahvasti että tämä on tyhmä idea mutta katompa 5 Nights at Freddy's 2 läpipeluuvideon. Ainoa asia joka olisi tyhmempi olisi itse pelata peliä mutta en ole niin tyhmä.


Toivon että yksikään noista videoista ei ole Felix Kjelbergin käsialaa ...
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 27.11.2014 01:44

Ensi kuun PSN+ herkut:

Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition (PS4)
Secret Ponchos (PS4)
Hitman HD Trilogy (PS3)
Deadly Premonition: The Director’s Cut (PS3)
Final Horizon (PS Vita)
Titan Attacks! (PS Vita; cross-buy with PS4, PS3)

Deadly Premonition! :D
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 16.01.2015 22:07

Vanha keskustelu, mutta tuli nyt vasta huomattua.

Gigante kirjoitti:Nyt näin syksyn hämärinä iltoina ja Walking Deadin vitoskauden alkamisen seurauksena mielessäni on pyörinyt toisinaan muutamia aatoksia millainen voisi olla kenties se täydellisin Zombiapokalypsi-aiheinen peli. Mm. semmoiset pelit kuin DayZ, Fallout: New Vegas, Left 4 Dead, Dead Rising, Amnesia, ZombiU, ja Dead Island yms. ovat antaneet jo joitain ideoita, joista itse ainakin lähtisin toteuttamaan omia visioita. DayZ:hän on varmaan yksi kehutuimmista zombimoninpeleistä, mutta minä päätin miettiä asiaa nyt ihan yksinpelin kannalta:


Gigante kirjoitti:Pelin pitäisi olla haastava. Kuolema ei saa olla läppäisy ranteelle, vaan luuvitonen lättyyn.


Gigante kirjoitti:Pelkän peruszombin pitäisi olla tappava vastus varomattomalle pelaajalle.


ZombiU:ssa oli just nuo asiat reilassa. Kuolemalla oli oikeasti väliä, sillä veivin heittäessä hahmo kuolee lopullisesti ja pelaaja joutuu aloittamaan uudella tyypillä. Kaikki tavarat ja aseet tietenkin pitää vielä käydä hakemassa edelliseltä hahmolta, joka on muuttunut zombiksi. Vaikeimmalla tasolla pelatessa piti aloittaa koko peli alusta, joten sen pelaaminen on oikeasti kuumottavaa touhua. Omat hermot eivät kestäneet, kun menetys on liian suuri ja peli sisältää muutamia epäreiluja kohtia.

Harmi ettei ZombiU saa jatkoa, sillä ekasta osasta olisi helppo parantaa. Pelin suurin ongelma on yksipuolinen lähitaistelu, joka on pelkkää yhden napin takomista. Muuten kyseessä on harvinaisen puistattava pelikokemus.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron