Counter-Strike

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 16.08.2014 10:50

Olen aika ajoin huomannut, että sakki mainitsee aika ajoin pelaavansa CSGO:ta joten olisi imo korkea aika saada FPS:n kuninkaalle oma threadinsa.

Niille jotka eivät pelisarjasta mitään tiedä (jos tämä edes on mahdollista), niin alunperinhän kyseessä on parin jantterin duunaama Half-Life -modi, joka pimeällä ysärillä keräsi hirveästi suosiota. Alkuperäisen modin jälkeen pelistä on julkaistu useita standalone-versioita, joista uusin ja tällä hetkellä pelatuin on Counter-Strike Global Offensive. Pelissä siis pelataan terroristeilla ja erikoisjoukolla joko pomminpurku- tai panttivanginpelastustehtävissä ja kierrokset voitetaan tappamalla toinen joukkue tai suorittamalla annetut tehtävät. Pelissä painottuu tiimipainotteinen toiminta ja sooloilemalla saa ainoastaan itsensä hengiltä (ellei sitten omaa muinaisia publaheroilun geenejä).

Mutta juuh, mites paljon sakki käyttää kynttyyn aikaa? Onko GO:ssa suosikkipelimuoto competitive vai kiihottaako enemmän arms racessa juoksentelu pislat ja rynkyt kädessä? Onko monta vuotta CS-historiaa takana noin ylipäänsä?

Itse aloitin joskus yläasteikäisenä Sourcen pelaamisen ja tämän vuoden puolella olen siirtynyt GO:hon. GO:ta en vaan hirveän aktiivisesti pääse pelaamaan, sillä omani eikä tyty-yden läppärit jaksa pyörittää kyseistä peliä kunnolla, joten aina veljen luona käydessä sitä tulee pelattua aina vähintään 10h/päivä. Itse pidän competitiven pelaamisesta todella paljon vaikka olenkin ollut aina ihan paska fps:ssä. Competitiverankkini on ollut koko pelaamiseni ajan Silver Elite IV ja siitä olisi ihan nasta nousta joskus, kun kaverit juoksevat Gold Novassa sun muissa. Katsoo sitten tarkemmin tota rankissa nousemisen tavoittelua, kun loppuvuodesta saa kasattua uuden koneen ja sitten voikin heittää sosiaaliselle elämälle hyvästit.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja whatever » 16.08.2014 11:04

ForWeAreMany kirjoitti:Mutta juuh, mites paljon sakki käyttää kynttyyn aikaa? Onko GO:ssa suosikkipelimuoto competitive vai kiihottaako enemmän arms racessa juoksentelu pislat ja rynkyt kädessä? Onko monta vuotta CS-historiaa takana noin ylipäänsä?

Vähän on mielenkiinto lopahtanut, kun on niin paska hiiri+matto. Kunhan saan uudet hommattua niin sit lähtee. Melkein yksinoikeudella tulee pelattua competitiveä, mutta vasta n. 30 matsia takana ja Silver IV.

Alotin amiksessa 1.6:n pelaamisen laneilla ja hommasin samoihin aikoihin CS:S.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja typewriter » 16.08.2014 19:28

Kynärin eri variaatioita olen pelannut jo vuodesta 2008 lähes päivittäin. Siirryin Sourcesta Global Offensiveen vasta pari kuukautta sitten, ja kilpailullinen pelimuoto on maistunut eniten. Vaikka olenkin siinä melko huono (voitettuja pelejä takana 48 ja rankki vasta hikinen Hopeakolme). No mutta, eiköhän se siitä pikkuhiljaa nouse.

Koukuttaako muita skinien ja muun oheistörkyn hamstraaminen? Itseäni kiinnostaa erikoiset skinit ja olen ottanut elämäntavoitteekseni hienon puukon saamisen. Tässä on muuten ihan vitun hauska video siitä, kuinka hienon skinin saaminen järisyttää maailmoja:
https://www.youtube.com/watch?v=Ie1RCmsNM9k (katsokaa 1:00 eteenpäin)
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja whatever » 16.08.2014 22:46

Itsellä on ihan siistit FAMAS (teardown) ja P250 (supernova) skinit.

Sinänsä ihan siistiä että skinit ja laukut saa myös myytyä ihan oikeaa rahaa vastaan (vaikkakin ne rahat on pakko käyttää steamissa). Pistän yleensä laukut myyntiin koska niistä saa ihan hyvin rahaa (uusimmista n. 1€ kipale). Skineistä ei saa kun pari senttiä kipale, niin mielummin säästän ja käytän trade-up contractia kun on 10 kasassa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 17.08.2014 00:33

Meitsi tykkää kanssa harrastaa CSGO-kapitalismia aina kun mahdollista (etenkin kesäsalejen aikaan kyttäsin koko ajan milloin olen saanut skinit ja laukut myytyä). Skinejä tulee harvoin saatua ja yleensä ne pidän itselläni (tuplat menee kylläkin myyntiin samoin tein), mutta salkut tyrkkään lähes aina myyntiin. Jos peliä pelaa aktiivisesti ja hyvä säkä käy, niin äkkiähän toi CSGO maksaa itsensä takaisin. Mitään erityisen hienoja/arvokkaita skinejä itselläni ei kylläkään ole (rarein taitaa olla Orange Peel Five SeveN, ruma kuin saatana) ja aika iso osa skineistä ovat mielestäni ihan helvetin typerän näköisiä (Bright Water M4A1 on rumin ilmestys ikinä), mutta StatTrak-aseita kadehdin yli kaiken. Sellaisen jos itse onnistuisi nappaamaan joskus, niin elämä olisi täydellistä. Skinien ostamiseen en kyllä itse aio sortua, vaikka CSGO:ssa inventory tuntuu olevan se, minkä perusteella muita pelaajia pääasiassa arvostellaan ja vasta sen jälkeen vilkaistaan rankkia ja statseja.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja typewriter » 17.08.2014 19:09

ForWeAreMany kirjoitti:mutta StatTrak-aseita kadehdin yli kaiken. Sellaisen jos itse onnistuisi nappaamaan joskus, niin elämä olisi täydellistä.

Itse ostin useita Star Trek aseita kauppapaikalta parilla kymmenellä sentillä. Ei kaada mun taloutta. Harvinaisin skini itsellä on AUG Bengal Tiger "Nouseva Kallo" -tarralla. On aivan pirun upea.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja whatever » 25.08.2014 16:11

Promoted to Silver Elite. 8-) Vajaa 50 matsia alla, toivottavasti pääsen pian pois hopealiigasta.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja typewriter » 25.08.2014 17:43

Itellä 60 voitettua kilpailullista peliä, ja silti hopea kolmonen. :mrgreen: Oon ottanu aika pahasti pataani.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 25.08.2014 21:34

Kaverilla repes joku aika sitten perse kynttyyn ihan totaalisesti, kun hän putosi jokin aika sitten Gold Nova II:stä hopealiigaan. Itselläni ei noita voitettuja competitive-pelejä ole kuin about 25, mutta olen Silverin loppupäässä pysytellyt. Viimeksi taisin kyllä pudota kolmoseen ekaa kertaa, kun perseiltiin porukalla vitusti Nukessa. Kyllähän se vähän nakertaa että rankki putoaa, mutta oli mulla sentään hauskaa! Hitto kun en meinaa malttaa odottaa uuden koneen kasaamista, jotta pääsis nakuttamaan CS:ää. Tällä hetkellä on hieman vähissä hauskat moninpelit mitä omilla resursseilla kykenen pelaamaan ja hauskin niistäkin on Aapelin shakki.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja typewriter » 26.08.2014 11:37

Teen nyt teille lupauksen, etten laita enää euroakaan Kynäriin. Tullut jo 30 euroa tuhlattua näihin skineihin ja nimitunnisteisiin ja avaimiin ja tarroihin. Vittu.

Mutta toisaalta, meitsillä on AK-47 Ykkösluokka kahdella holo-tarralla ja nimitunnisteena "ANAALIPORA V.2" :mrgreen:
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja whatever » 08.09.2014 22:48

Hain tänään uuden hiiren ja hiirimaton postista... juma. :shock: On kyllä ihan eri luokkaa kun Tarjoustalon 10€ matto ja hiiri, joilla olen pelannut viimeset 5 vuotta. Olis kyllä pitänyt panostaa aikasemmin. Tällä hiirellä kursori napsahtaa aina suoraan pään kohdalle, eikä aina vähän ohi niinkuin ennen. Pikaisella kokeilulla tyydyin 810dpi asetuksiin (pelissä 1.0 senssi), eli hedu napsahtaa mutta ympärikääntyminen vaatii tolla 45x40cm hiirimatolla semmosen koko maton pitusen pyyhkäsyn. Vähän epäkäytännöllinen lähitaistelutilanteissa. :mrgreen: Hiirimattokin sopi tohon mun alustalle kuin hanska, vaikka pelkäsin että saattaa olla liian iso (eikä ollut rullamittaa).

Eka matsi meni kyllä komiasti vituiks, lopussa vedettiin 2v3 bottien kanssa... jos vielä pari matsia ennen nukkumaanmenoa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 29.11.2014 20:31

YLE Areenalla (linkki alla) tälläkin hetkellä menossa DreamHack 2014:n CSGO-turnaus suomeksi selostettuna ja illalla puolestaan tulee kyseisen turneen finaalilähetys YLE TV2:lta kello 22:00. Meinasko sakki katsella illan pelejä vai viettää lauantai-illan jollain muulla tapaa? Itsellä jäänyt striimin katselu vähän sivuun tänään, mutta kyllä meinasin finaalilähetystä seurata. Assyjen finaalipelien näkemättä jääminen harmitti hieman, mutta tätä en aio missata.

http://areena.yle.fi/tv/2493894/#/play
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja typewriter » 30.11.2014 23:25

Itse katsoin ottelun ja menin sitten tissibaariin. :mrgreen:
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 16.03.2015 20:47

Tuli tuossa vihdoin uskallettua vetää elämäni ensimmäinen ranked (tai CS-termein "competitive") matsi. Pataanhan siinä tuli ja rajusti, kun vihollisilla täysi premade-tiimi ja meillä kaikki samanlaisia unranked noboja kuin allekirjoittanut. Ei voi mitään. On kyllä miljoonasti mielenkiintoisempaa pelata tuota compia jonkun spurdo-publan sijaan. :P
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 16.03.2015 22:45

Lisäilehän Masseseni miut Steamissa kaveriksi nii otetaan joskus matsia. Itsekin olen vasta rankiltani Silver Elite Master niin itsekin tykittelen vielä ihan lasten kengissä (tosin kerran olin viikon ajan Gold Novassa!!!11!!11!). Competitivevoittoja on viime kesästä eteenpäin kertynyt reilu sata ja pelitunteja ihan vitusti liikaa. Viime aikoina olen kyllä tuutoroinut lähinnä kavereita competitivessa niin hankala keskittyä totiseen pelailuun siinä ohessa kun pitää holhota jotain tuttuja. En kylläkään valita, mun mielestä on jepa saada uusia kavereita pelaamaan cee ässää, niin ei tarvi kolmea tuntia etsiä täyttä premadea.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 17.03.2015 15:33

Vvvvvvvitun venäläiset! Niistä ei ole oikeasti muuta kuin harmia. :x

Edit: Muutin mieleni. Pahinta on 13-vuotiaat ruotsalaiset. Saatana mitä sakkia oikeasti. Luulin, että LoL:ssa olisi syöpäinen yhteisö, mutta CS:ssä on ihan yhtä paha.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja whatever » 17.03.2015 21:33

Ite poistin CS:GO:n kun Suomipelaajat oli enimmäkseen teinejä...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 25.03.2015 02:00

Jee, 10 ranked-voittoa vihdoin takana ja Silver IV napsahti sieltä. :D Hemmetti, kun netti on nyt kiusoitellut tässä viikon sisällä puskien välillä jopa kolme kertaa "X seconds to auto-disconnect" tekstiä putkeen minuutin sisällä niin vähän ankeaa etenkin ranked-matseja vetää noin epävakaalla yhteydellä. :|
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 25.03.2015 08:17

whatever kirjoitti:Jos vihollisella on armorit niin konepistoolit ovat yhtä tehokkaita kuin hernepyssy. Ainoa syy ostaa semmonen on, kun rahat on tiukilla ja olet 100% varma että vihollisilla on eco-rundi. Eli ei käytännössä ikinä.

Tälleinhän se menee melkeinpä aina, mutta kyllä me ollaan kavereiden kanssa keksitty pari kappaletta takuja, joissa noi konepistoolit on ihan bueno ratkaisu (Negeviin kun ei aina ole varaa :--D). Esim yksi puolustustaku mitä vedetään usein kaverin kanssa Infernon banaanimutkassa tehdään savukranaateilla ja kahdella PP-Bizonilla ja toistaseks se ei ole kussut kertaakaan. Varsinkin aggressiivisia rusheja vastaan noi Bizonit ovat ihan legitti ratkaisu koska edelleenkään kukaan ei odota että joku ostaa sen ecorundin ulkopuolella ja kahden Bizonin ristituli on aika kova juttu.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 26.03.2015 07:58

Nättii! 5 voittoa (eli 15 yhteensä) niin nousin Silver Eliteen. Sama tahti jos jatkuu niin loppuviikosta ollaan jo Gold Novassa. :D
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 26.03.2015 13:16

Masse kirjoitti:Nättii! 5 voittoa (eli 15 yhteensä) niin nousin Silver Eliteen. Sama tahti jos jatkuu niin loppuviikosta ollaan jo Gold Novassa. :D

Itse pääsin viikonloppuna takaisin kans Gold Novaan ja sen jälkeen on onneks mennyt sen verran hyvin, että en ole ihan heti putoamassa Silver Elite Masteriks takas. Voin kuvitella miten kaveria vituttaa, kun tää putos kerran Gold 3:sta Silver Eliteksi eikä ole sieltä päässyt vieläkään takaisin. Tänään voisin yrittää itsekin pelailla ekaa kertaa pariin päivään muutamat pelit, kun en ole kipeänä viitsinyt mennä rankkiani pilaamaan.

EDIT:
Jippijaijee, Gold 2!!
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 28.03.2015 08:28

Jee, Silver Elite Master 22 voiton (yht.) jälkeen. Huomaa kyllä, että taso noussut hurjaa vauhtia, siis vihollisten osalta, kun pahemmin ei tule enää mvp:nä oltua, mutta eiköhän ne omatkin taidot tästä harjaannu pikku hiljaa. :)

Edit: Jaaaaaaa de-rankkasin parin häviön jälkeen. :lol:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 02.04.2015 08:33

Takaisin Silver Master Eliteksi (ei se käyttäjä "xD"). Vittu tää peli on kyllä kultaa. Ekassa pelissä vihollisilta lähtee yksi menemään ja koko matsi menee hirveäksi spurdoiluksi, otetaan puukkoroundeja ja jauhetaan paskaa chatissa. Sanoin yhtä jätkää leikkimielisesti autistiksi, koska sen nicki oli "artistic" (melkein kuin "autistic") ja sanoi minua sairaaksi paskaksi. Taisi olla oikeasti joku autisti. :lol:

Tokassa matsissa taas vastavuoroin meidän tiimin otti pataan, kun meiltä potkittiin parin roundin jälkeen yksi täydellinen noobi pois. Sitten joku venäläinen jonne rupesi ihan oikeasti itkemään. Ensin nauroin, mutta sitten tuli vähän paha mieli. :(
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.04.2015 11:43

Trashtalkkaaminen on kyl CSGO:n paras puoli. Varsinkin jos on riidoissa oman tiimin kanssa nii on ihan saatanan hauska miten veljeilee enemmän vastustajien kanssa kuin joidenkin omassa joukkueessa olevien ryssien kanssa. Sit se lopulta menee siihen, että alkaa itänaapurit vituttaa ja lahtaa koko oman joukkueen Novalla. 10/10 pelaisin uudelleen.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Counter-Strike

ViestiKirjoittaja Masse » 03.04.2015 08:02

GOLD NOVA 1 :o :o :o
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Seuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron