Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja NightFan » 12.12.2014 22:28

Kallu kirjoitti:Hankin napakorun <3

:lol:
sori
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 13.12.2014 23:21

Ei kyllä hyvin mene nyt. Töiden alkamisen jälkeen alkoi hirveä stressi/unettomuuskierre. Ärsyttää, kun pahentaa tilannetta vain itse sillä ettei mene nukkumaan vaan väsyttää itseään turhaan. Esimerkiksi eilen/tänään valvoin 30 tuntia putkeen ja pelottavinta on se etten edes tuntenut itseäni kovinkaan väsyneeksi tuon jälkeen vaan pakotin itseni loplta menemään sitten nukkumaan. Sain pari tuntia unta ja sitten vain heräsin enkä saanut enää unta. Työstressihän tuon unettomuuden aikalailla aiheuttaa -sen tiedostan-, mutta tuostakin muodostuu hirveä noidankehä, kun mitä enemmän valvoo ja sekavammaksi muuttuu niin töidenkin suorittaminen tuntuu yhä vaikeammalta ja sitä myös nukkuminenkin vaikeutuu.

Pahoittelen sekavaa tekstiä.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Highwind » 15.12.2014 19:21

Entinen Sample täällä. Muutama kuukausi takaperin kirjoitin salasanan päin mäntyä turhan useasti, kännissä tottakai, enkä jaksanut ruljanssata itseäni takaisin sisään.. Tämän häpeällisen episodin jälkeen vetäydyin Himalajan luoliin etsimään itseäni syvältä itsestäni, ja nyt tunnen sen löytäneeni.

Eniveis, oikeastaan tulin katsomaan onko Gigsu tehnyt jokavuotista joulukuvaa. Tähän loppuun piti vielä liittää laulu joka kuvastaa syvimpiä tuntojani tästä vuodenajasta, eli Rugburns - I hate fucking christmas, mutta koska en sitä kymmenessä sekunnissa löytänyt youtubesta, päätin antaa sen olla.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 16.12.2014 20:04

Yliopistoelämä on alkanut rullaamaan ihan mukavasti, vielä pitää tämän viikon labrat käydä ja sitten lomille. Opiskelu on paljon mielekkäämpää, varsinkin sitten kun pystyy alkamaan erikoistumaan omaan pääaineeseen. Salikortit tuli hankittua pitkästä aikaa, täytyy treenata itselleni nyt kuohkeat pakarat!
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 18.12.2014 20:24

GTJ 182

Alikit ja puolen vuoden miehet ovat lähteneet. Tuntuu todella epätodelliselta pyöriä melkein tyhjässä varuskunnassa kun ei ole ketään jota herroitella tai tarvitse huolehtia oikeastaan mistään. Pieni osa minusta olisi varmaan halunnut lähteä noiden siviilipukuisten kummajaisten kanssa pois täältä. Mutta lopulta kuskiksihan minä tänne tulin työpapereiden takia, joten eiköhän multa vielä toinen puolikas vuosi mene helposti. Ja pappakuskejakin tulee tavallaan ikävä. Olihan ne välillä kunnon ihmisperseitä ja jos saisin euron jokaisesta "Aamuja!" huudoista mitä tähän asti olen kuullut, olisin miljonääri. Mutta olihan heistä helvetisti apua hommissa ja heiltä sai tarvittaessa neuvoja ajoneuvojen huoltoon ja käyttöön, eikä patteri tunnu muutenkaan täydeltä ilman heitä.

Ensi viikon Tiistaina lomille. Tuon viikon Sunnuntaina takaisin ja 5 päivä on aika "toivottaa" uudet mosat tervetulleiksi :lol:
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Highwind » 22.12.2014 20:44

Viaton ryyppyilta kaverin kanssa venyikin kahden päivän pämppäämiseksi isukin kanssa. Jonkun ~30v naikkosen vierestä heräsin, isän ja tämän kaverin nukkuessa toisella puolella huonetta. Olotkin on sen mukaiset, että on alkomaholi maistunut, mutta mikäs siinä sen maistuessa kun kaljat ja tupakat maksettiin muiden taskusta.
Tuskinpa kuuluu tuosta naikkosesta enää mitään, vaikka lupasikin kustantaa grillisafkat myöhemmin kun hävisi vedonlyönnin.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 23.12.2014 09:18

Eilen illalla nousi lähes 39-asteen kuume joka ei ole helpottanut yhtään. Töihin olisi pitänyt mennä, mutta ei mitään jakoa tässä olotilassa. Tänään työterveyshuoltoon anomaan saikkua tälle illalle, kun olisi vielä töitä tiedossa. Enpä muista milloin olisi näin kova kuume iskenyt sitten ihan lapsuusvuosien niin vähän pelottaa ettei tässä ole mistään vakavemmasta kyse. :?
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Apple » 24.12.2014 16:01

Hyvät joulut! Nopeastihan se napsahti. Eipä ole kovin kummoinen olo kuitenkaan, tuntuu että joulufiilikset ovat tyystin jäämässä lapsuusmuistoihin. Ihaninta tässä on parin viikon loma. Suklaata ja leffoja :3 Juhlapäivien jälkeen ostoksille kattelemaan alennuksia ja hommaamaan pari myöhäistä joululahjaa itselle ^^ Muistakaahan syödä ja levätä ! <3
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Salem » 24.12.2014 19:11

Aatto alkaa nyt olla omalta osaltani nähty. Appivanhempien luona käytiin viettämässä päivää kera koko lemmikkilauman, ja tovi sitten kotiuduttiin. Hauskasti muistui mieleen omat lapsuuden joulut, kun seurasi kummitytön ja tämän siskon lahjojenrapistelua ja reaktioita uusiin leluihinsa. Ja siellä oli pukki. Herranjestas en edes muista kuinka kauan siitä on kun viimeksi jouluaattona on joku vetänyt pukin tamineet niskaan ja tullut jakamaan lahjoja. Kovin nostalginen päivä siis ollut, ja jokseenkin oli erikoista päästä seuraamaan koko ruljanssia aikuisen näkökulmasta.
Loppuilta menee rentoutuessa kotioloissa, ja samaa olisi luvassa koko loppuviikolle, kun kerran vapaata on ensi tiistaille asti. Ei mitään ennakkosuunnitelmia, vaan tehdään mitä nyt keksitään.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 24.12.2014 20:15

Oli mukava lueskella offtopiccia tänään. Selvästi kaipasitte, höpönassut. :lol:


Muistan varmasti aina sen yön, kun saavuin yksin matkatavaroitteni kanssa Helsinki-Vantaan lentokentälle jännityksestä uupuneena. Ennen lentoa piti käydä kahdet hätäpaskat roiskauttamassa, sillä en ollut koskaan aikaisemmin lentänyt. Kaikki meni kuitenkin yllättävän hyvin enkä tarvinnut virkailijoiden apua missään. Lontooseen saapuessani tajusin viimein, että nyt ollaan sitten ihan kokonaan yksin. Jännitin niin kamalasti junalipun ostamista luukulta, että unohdin kaikki ne vähäisetkin enkun taitoni vuoroni koittaessa. Hävetti kamalasti kun aloin änkyttämään typeränä virkailijan edessä muiden kiroilessa takanani omaa vuoroaan. Pääsin kuitenkin oikeaan osoitteeseen ja löysin sijaisperheeni luokse. He ovat olleet tosi mukavia, mutta kaltaiselleni erakolle on tehnyt välillä rankkaa olla keskellä perhevilinää. Pieni yllätys oli huomata, että sijaisperheeni asuukin kauempana kuin olivat netissä ilmoittaneet. Joka päivä olen pyöräillyt yliopistoon yli 20 kilometrin verran, joka etenkin säiden kylmetessä on ollut vähän rankkaa.

University of Reading on valtavaa kampusaluetta, jossa opiskelelee yli 10.000 opiskelijaa. Taidelinja on vain yksi linja muiden joukossa, jossa ei ole ennen muita Suomesta ollut. Yliopistolla on parit hassut luennot viikossa ja loppu on itsenäistä työskentelyä. Se oli vähän pettymys, sillä ihmisiin on tästä syystä ollut hankala tehdä tuttavuutta. Ja koska en asu kampuksella, olen jäänyt muutenkin vähän ulkopuoliseksi. Tunsin itseni aika yksinäiseksi ekan kuukauden aikana.

Sitten kohtasin enkelin Puolasta. Eräs tosi mukava puolalainen opiskelijatyttö huomasi minun olevan vähän hukassa kielitaitoni vuoksi, joten hän tarjouitui antamaan minulle yksityistunteja. Oli uskomaton tuuri kohdata ihminen, joka haluaa valmistuttuaan englannin kielen opettajaksi. On ollut mukavaa tämän naisen seurassa ja olen ollut hänelle niin avoin kuin mahdollista. Tajusin pari viikkoa sitten, että olen täysin pihkassa häneen. Harmi vain, että hän on varattu. Eli naisettomuus jatkuu. :roll: Englantini on kuitenkin parantunut paljon hänen ansiostaan ja meistä on tullut hyvät ystävät.


Hyvin on siis suurimmilta osin mennyt. Olen aloittanut pianotunnit ja soitin jopa eräässä konsertissa muutama viikko sitten. Tammikuussa muutan nähtävästi hindu-uskovaisten luokse lähemmäksi yliopistoa, joten tulee nähtyä monenlaista elämää. Nyt olen Lontoossa Suomen Merimieskirkossa joulua viettämässä. Joululahjaksi sain äidin lähettämät Pelit-lehdet ja yritän käydä katsomassa viimeisen Hobitin IMAX-teatterisssa. Luulisi käyvän Tohtori Freeamania kateeksi. :mrgreen:

Kiva olla foorumilla.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 25.12.2014 16:23

Ihan ookoo meininki. Tällä viikolla maanantasita asti kipeenä oon ollut, mutta nyt levon, lääkityksen ja armottoman juomisen jälkeen yskä ja nuha ovat helpottaneet eikä kuumekkaan ole noussut, vaikka välillä on siltä tuntunut.

Aika on kuitenkin kulunut rattoisasti 24:ää katsellen ja tilaamieni leffojenkin pitäisi saapua ensiviikon alussa, vaikka hetken aikaa luulin etteivät ne tulisi ollenkaan. Suomen posti vaan ei saanut niitä toimitettua ajallaan.

Niin ja terse vaan Joni! :D
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Marsa » 29.12.2014 23:27

Ihan muksaa kuuluupi. Loma lähenee loppua, kävin kysymässä töitä ja sainki sitten samalla iltaa puhelun, että työ on meikän. Eli siis pizzahommat jatkuu, mutta työntekijänä. Ja onneksi oon vaan paistajana, ei tartte olla kassalla. En oo kyllä yhtään asiakaspalveluhenkinen, parempi kaikille näin :D.

Lontoosta tuli kotiuduttua kaverin kanssa just päivää ennen joulua, en kyllä matkusta vähään aikaan. Vie mehut ihan hyvin. Lontoossa oli vähä enemmän porukkaa ko Oulussa, meinas vähä ahistua ko koetti shoppailla. Vaan British Museum oli kyllä hieno! Jalat kiittää muutenki, ko piheinä ihmisinä käveltiin aika paljo. Tietty mun kengät päätti hinkkailla rakot just tällä reissulla. Yllättävän helposti osattiin lentokentältä oikealla metrolla hotellille, vaikka oli yks vaihtoki. Suht simppeli tuo metroverkosto oli kuitenki. Lushille oli oikeen ihana päästä osteleen, ois Oulussaki Lushin liike, menisin sinne väkisin töihin :D Se on siis semmonen paikka mistä saa ekologisempia shampoita/hoitoaineita/rasvoja ja sen semmosia. Ne on taivaallisia!

Jouluna oltiin perheen kanssa äipän luona. Jouluruoka oli ihan samanlaista ko ennenki, kiva syyä kerran vuojessa. En oo kyllä yhtään jouluihminen. Sain jouluksi hoitoon kaverin kaks kissaa, tuolla ne vieläki makkoilee. Nyt tän katon alla on taas kuusi kissaa, alakaa olla jo semmonen crazy catlady-olo :D
At the temple, there is a poem called "Loss" carved into the stone. It has three words, but the poet has scratched them out. You cannot read Loss, only feel it.
Avatar
Marsa
 
Viestit: 52
Liittynyt: 01.03.2014 13:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 01.01.2015 00:05

Vuoden vaihduttua on jälleen aika tehdä tiivistelmä kuluneista 365 päivästä.


Kevät

Heti tammikuussa 7 kuukautta kestänyt oikomisoperaatio päättyi, jonka jälkeen piti opetella hymyilemään ilman että laittoi käden suun eteen. Keväällä tein hulluna hommia kesän näyttelyitä varten ja olin kamalan innoissani transuilusta. Koululla pakkoruotsi otti päähän ja animaatiokurssi oli lievä pettymys. Oikeastaan koko viimeinen kouluvuosi Tampereella teki selväksi sen, etten enää saa koko paikasta mitään irti. Siksi halusin lähteä vaihtoon mahdollisimman kauas kaikista. Sain toukokuussa hylkäyskirjeen Sveitsistä, joka oli isku vyön alle. Onneksi päätin hakea sitten Englantiin.


Kesä

Savonlinnan näyttely oli paras juttu. Pidin juuri sellaisen puheen kuin halusin, joka oli minulle se rohkein teko avajaisissa. Savonlinnassa tuli vietettyä paljonkin aikaa galleriaa valvoessa, jonka ansiosta tutustuin moniin uusiin ihmisiin. Heinäkuussa oli mukavaa saada hyväksyntä University of Readingista, joka tuli päivänä, jolloin kävin tuttuja Valamossa moikkailemassa. Muutto Tampereelta teki henkisesti hyvää.


Syksy

Yliopistoa kohtaan oli suuret odotukset, jotka eivät täyttyneet, mutta onneksi kaikki muu koulun ulkopuolella on natsannut. Parasta on ollut ehdottomasti tutustua yhteen ihanaan puolalaiseen tyttöön, jonka kanssa olen uskaltanut olla oma itseni. Pianon soittamisen aloittaminen on ollut mielenkiintoista ja olen tullut hyvin juttuun opettajani kanssa. Toisaalta tämä syksy on myös ollut hyvin yksinäistäkin aikaa, kun on ollut erossa perheestään ja muista tutuista.


Talvi

Jos vaihto loppuisi nyt, tuntuisi kaikki jääneen täysin kesken. Vasta nyt sitä uskaltaa paremmin jutella ihmisille, eikä häpeile omaa kömpelöä kielitaitoaan. Sijaisperhe on ollut ookoo, mutta epäsosiaalisena ihmisenä on ollut välillä rankkaa asua vieraassa perheessä. Siksi odotan innolla uuteen paikkaan muuttamista, jossa omistajat ovat kaikki hinduja. Saa nähdä muuttuuko elämäni paljonkin.
___________________________________________________________________________________________________


Vuosi 2014 oli vähän sekava. Olen edelleen tapellut edellisvuoden ikäviä muistoja vastaan, joidenka takia välillä on ollut henkisesti rankkaa. Minun on pitänyt stempata itseäni kamalasti joka päivä, jotta en antaisi liian negatiivisuuden vallata mielialaani. Myönnän avoimesti, että olen jäänyt aika yksin muutamien ongelmieni kanssa, josta syystä on tullut väliajoin vajottua itsesääliin ja mietittyä aika synkkiä... Olen kuitenkin todella iloinen, että olen löytänyt edes yhden henkilön, jolleka on uskaltanut avautua ongelmistaan.

Ensi vuonna pitää valmistautua hampaat irvessä viimeiseen kouluvuoteen Tampereella. Ei yhtään huvita täältä palata sinne takaisin. Melkein sama kuin hyppäisi lukiosta takaisin esikouluun. Muuten kyllä odotan innolla kotiinpaluuta kesäksi.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 01.01.2015 05:55

Joni Ahonen kirjoitti: Myönnän avoimesti, että olen jäänyt aika yksin muutamien ongelmieni kanssa, josta syystä on tullut väliajoin vajottua itsesääliin ja mietittyä aika synkkiä...


Älä jää. Tietty jotkut ongelmat on sellaisia, että niitä ei halua kaikella maailmalle jakaa, mutta itselle ainakin tämä foorumi on sitä varten nykyään, että tänne voi jakaa useimmat murheet kiinnitti niihin huomiota muut tai ei. Ja, kun otit puheeksi tuon näyttelysi puheen niin perheeni tykkäsi siitä ainakin ihan täysillä ja omastakin mielestä se oli todella rohkea ja rehellinen veto minkä takia jos vaan samalla "viivalla" [paremman sanan puutteessa] pysyt niin varmasti taitelijana ura aukeaa siitä. :D

No, mutta mitä tästä itse pitäisi vuodesta 2014 sanoa niin siitä käteen jäi lähinnä intti ja sen jälkeinen lyhyehkö työttömyyskausi ja nyt (tai siis äsken) joulukuinen työllistyminnen. Inttihän se siis tämän vuoden lähinnä söi ja olihan se kokemus. Paljon "kavereita" sieltä jäi joihin toivottavasti tulee enemmän tai vähemmän jatkossa oltua yhteyksissä ja monia hienoja kokemuksia muutenkin jäi mieleen, mutta toisaalta sitten lähtö inttiin oli aika kova paikka tämmöiselle "peräkammarin pojalle", että vieläkin tulee valvottua öitä ja mietittyä mihin sitä aikoinaan tuli lähdettyä. Nyt kuitenkin on uusi uljas vuosi edessä ja toivottavasti se tuo paljon positiivisia uusia asioita eteensä. :mrgreen:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja NightFan » 04.01.2015 18:45

Lopputyötä pitäisi koittaa saada kirjoitettua valmiiksi ja siitä pitäisi pitää esityskin tämän kuun lopussa. Minkäänlaista motivaatiota kirjoittamiseen ei vaan löydy ja alkuperäisen suunnitelma mukaan mun olisi pitänyt saada se lähes valmiiksi jo marraskuun loppuun mennessä.

Mistäs sitä motivaatiota etsimään.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Wagner` » 08.01.2015 14:56

Puolison kanssa tehtiin sellainen uudenvuoden lupaus että tammikuu ollaan sokerikiellossa. Heti kolmantena päivänä aivot teki jotain erittäin harvinaista ja nukuin 5,5h putkeen ennen ensimmäiselle kuselle nousua. Ajattelin että virheitä sattuu ja jos aivot nyt pelaa alkuvuodesta nämä "pitkät" unet pois niin voipi loppuvuoden sitten taas vittuilla meikäläiselle. Noh, pari päivää tuosta ja nukuin 6,5h putkeen. Hieman aloin miettimään että voiskos se sokeriton ruokavalio sittenkin olla tämän takana. Viime yönä taas 5,5h putkeen. 3 kertaa nukuin viikon sisään yli 5h putkeen ennen ekaa nousua, kun niitä koko viime vuonna oli yhteensä tuon verran. Alkaa itseasiassa pahin sokerihimokin pikkuhiljaa haihtua. Läjä jouluna saatuja karkkeja odottaa vielä varastossa, muttei alun kamppailun jälkeen niitä edes enää oikein tee mieli. Ei perkele ei olis uskonut että tälläinen hippely voisi olla hyvästä.
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Apple » 09.01.2015 01:29

Joulu ja koko loma olivat täyttä rautaa. Erakkoasenteesta ei ollut tietoakaan, sillä lähes joka päivä tuli oltua menossa ja kotona tein lähinnä pari pyörähdystä. Ketään persenaamaa en joutunut kohtaamaan, ja meno oli kaikkialla tosi jees. Melkeinpä pitäisi jokin päiväkirjan tynkä kaivaa kaapin pohjalta ja rustata ylös näitä mahtavia fiiliksiä kuluneesta loppuvuodesta. ! <3

Voisin kyllä todeta koko vuoden olleen oikein upea. Selvästi yksi parhaimpia sitten lapsuusvuosien. Ulkoisesti '14 oli paikoitellen hyvin samankaltainen kuin monet edeltäjänsä, mutta mieliala on ollut vapaampi, rahatilanne kohentuneempi, psyykkinen terveys paremmassa jamassa, sosiaalisuus kehittyneempää. Lukio on tietänyt kiireitä, mutta arki on ollut mukavan turvallista ja vakaata. Koulu päättyy parissa kuukaudessa, mikä vie balanssin pois. Kevään ylppärit ovat pikkutekijä verrattuna siihen, että kysymysmerkiksi jääneen jatko-opiskelupaikan hakeminen kuumottaa koko ajan enemmän... voe helvetti. Katsotaan mitä tästä tulee.

Onneksi (opiskelun kannalta onnettomuudeksi) pääsi kauhea elokuvahimo yllättäen iskemään. Meikäläinen tunnetaan yleisestikin leffojen suurkuluttajana, mutta pelkästään tämän viikon aikana on tullut tuijoteltua enemmän filmejä kuin esimerkiksi kokonaisina syyskuukausina, ja näihin katselukokemuksiin on jotenkin voinut keskittyä ihan täysillä. Ne myös tuntuvat oikeasti rentouttavan. Esim. teokset Ihmisen pojat ja V niin kuin verikosto ovat näin vähän vanhempana nostaneet arvoaan ihan huimasti.
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja FASTDOHC » 13.01.2015 21:18

Mitäs täs, vuosi 2015 alkoi hienosti.

Tuli tuossa äsken liityttyä "takaisin" ressa foorumille. Olen välillä tarkkastanut että, koska uusi suomenkielinen ressa foorumi avataan ja edellisestä tarkastuksesta on yli vuosi.
Nyt löysin ja pääsee taas lukemaan ressapeleistä, kiitos tästä ;)
My RE-games:
-0 HD (PS4)
-Remake HD (PS4)
-1 (PS1)
-2 (PS1)
-3 (PS1)
-4 (PS4)
-5 (PS4)
-6 (PS4)
-CVX HD (PS4)
-Revelations (PS4)
-Revelations 2 (PS4)
-UC (Wii)
-DC (Wii)
-survivor (PS1)
My PSN ID & Nintendo ID: MJAS85
Avatar
FASTDOHC
 
Viestit: 5
Liittynyt: 13.01.2015 20:45
Paikkakunta: Ylöjärven zombielandia

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 18.01.2015 23:08

Uuteen paikkaan muutto sujui hyvin. Kaikki asukkaat ovat Nepalista kotoisin olevia hinduja, jotka ovat olleet tosi ystävällisiä. Tunnen oloni nyt paljon vapaammaksi kuin sijaisperheessäni, jossa oli pakko olla perheen kanssa jossain tekemisissä joka päivä. Introvertille se on yksinkertaisesti hirmu rasittavaa.

Yliopistolla on viikossa vain yksi pakollinen luento joka perjantai, muuten saa valita erilaisia seminaareja ja työpajoja vapaasti. Olen jatkanut pianotunneilla käymistä lauantaisin ja jotain kehitystä soittamisen suhteen on tapahtunut. Saan nyt kävellä melkein neljän tunnin edestä opettajani luokse uuden asuinpaikkani vuoksi. Se ei haittaa, koska tykkään kävellä paljon ja pohtia asioita. Opettajani on usein pyytänyt minua jäämään syömään, joka on myös aina ollut kiva.

Yliopistolla olen edelleen tekemissä pelkästään tämän puolalaisen tytön kanssa, joka opettaa minulle enkkua. Haluaisin saada lisää kontakteja yliopistolla, joten aion ottaa osaa koulun nörttiryhmään, jotka kokoontuvat tiistaisin pelaamaan yhdessä moninpelejä konsoleilla.

Vielä viisi kuukautta jäljellä tätä kakkua. :mrgreen:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 19.01.2015 16:10

Mitäpäs tässä. Harjoittelupaikallani saan jatkaa vielä ylimääräisen kuukauden. Se jos, mikä on hyvä asia. Onhan tällä noutopisteellä toisinaan hiljaista, mutta kyllä sitä silti aina jotain tekemistä tulee keksittyä päivän mittaan. Se tietysti, että mitä sitten tämän harjoittelujakson jälkeen, on toistaiseksi täysi kysymysmerkki. Joko palaan työnhakijaksi tai sitten etsin seuraavan harjoittelupaikan.


Äiti kävi kyllä leikkauksessa rintasyöpänsä suhteen viime vuoden puolella, mutta kuulemma se perhana otti ja uusiutui, jotenka tiedossa olisi sitten rajummat hoitotoimenpiteet...siis kunhan äiti vain joskus pääsisi hoitoon. Tuntuu toisinaan siltä, että suomen hoitolaitoksia ja näiden joutavaa byrokratiaa pyörittää yli tusina tunaria. Äidin olisi kuulemma jo hyvä tovi sitten pitänyt aloittaa säteilyhoidot, mutta joku torvi oli laittanut johonkin päätökseen, että äitini "ei olisi suostunut hoitoon", vaikka asiaa ei kuulemma oltu kertaakaan häneltä kysytty. :x Tämänkin paperisodan käsittelyyn käytetään aivan tarpeettomasti aikaa.
Yritä tässä nyt saada asioista tolkkua ja yrittää elää näiden asioiden kanssa. Tälläkin hetkellä olen samassa henkisessä selviytymistilassa kuin tavallisesti: ajattelen muita asioita, jotta en ehkä romahtaisi.
Toivottavasti nuo äidin jatkohoidot pääsisivät alulle.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Zontis » 26.01.2015 00:58

Noniin, pääsinpäs minäkin lopulta takaisin foorumille. Vuosia vierähti ilman foorumia, mutta jos joku zontakasan vielä muistaa niin olen palannut.

Elämä rullaa kutakuinkin hienosti, vaikka tällä hetkellä olen työtön koska jouduin muuttamaan Helsingistä takaisin kotikaupunkiini parisen kuukautta takaperin. Musiikkirintamalla ollut erittäin hiljaista viimeiset puolisen vuotta, mutta oon tässä pikkuhiljaa ruvennut perustamaan uutta yhtyettä ja suunnitelmissa on myös rakentaa jonkinnäköinen kotistudio. Tilasin juuri itselleni Focusrite Scarlett 18i20 äänikortin, studiomikin ja muuta tarvittavaa sälää. Työtä kun vielä löytäis, ni hienoa ois.
Avatar
Zontis
 
Viestit: 22
Liittynyt: 16.01.2015 19:10

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kaya » 27.01.2015 11:48

Fuck yeah kun kuuluukin hyvää. Pomo soitti aamulla että yt:t loppu juurikin tänä aamuna töissä ja työt jatkuu, jee! Työttömäksi jääminen olisi tämmösessä käpykylässä kyllä paha juttu. Täällä kun ei vaan niitä työpaikkoja ole, niinkun nyt taida paljon muuallakaan olla.

Muutenkin ihan hyvin menee, mitä nyt tämä kerrostaloelämä ottaa aivoon jo pikkuhiljaa. No jospa sitä jo tänä vuonna pääsisi tästä pois kun työtkin jatkuu niin saisi sitä lainaa sitten omaa varten.
Tupakoinnin lopetuksestakin tuli viisi kuukautta täyteen. Sähkötupakkakin jäänyt jo kutakuinkin pois käytöstä. Outoa että näin helposti ensi yritys onnistu, vaikka kuitenkin kymmenen vuotta kerkisi niitä syöpäkääryleitä kährätä. No sitten vanhana mummona vedän kaksin käsin tupakkaa kun on jo terveys mennyt muutenkin :D

Ressan (taas) uusi remake tuli ostettua ps3:lle. Pitänee varmaan sitä viikonloppuna yrittää keretä kokeilla. Ilmeisesti ihan hyväkin peli ollut?
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 27.01.2015 11:58

Kaya kirjoitti:Ressan (taas) uusi remake tuli ostettua ps3:lle. Pitänee varmaan sitä viikonloppuna yrittää keretä kokeilla. Ilmeisesti ihan hyväkin peli ollut?


Itse olin pelin graafiseen olemukseen hieman pettynyt, mutta muuten ihan ok porttaus. Itse pelissähän ei ole mitään vikaa. Nyt, kun se on itse tullut pelattua niin nousee varmaan ihan omaksi suosikkiressaksi.

Omissa kuulumisissani ei ole mitään ihmeellistä. Juon tässä halpaa viiniä ja ihmettelen elämää. 8-)
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja typewriter » 30.01.2015 12:47

Kävin risteilyllä ja olutta tuli taas juotua aivan liikaa. Tuliaisiksi mukaan tarttui laatikollinen Saaremaa-vodkaa, josta riittää luultavasti aika pitkäksi aikaa juotavaa. En sarjakuvia ole pitkään aikaan ehtinyt kummemmin piirrellä koulukiireiden takia, mutta jahka nämä helpottavat, aion jatkaa viimeisimmän tarinan loppuun asti.

Ei siis kummempia, melkoista kiirettä pitänyt lähiaikoina. Sinänsä hyvä, eipähän ole tylsyys päässyt iskemään. ;)
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 31.01.2015 23:54

On ollut aika hienoa aikaa viime viikot. Otin osaa yliopiston nörttiryhmän kokouksiin ja viime kerralla oli valtavat Super Smash Bros U -turnajaiset, joissa tuli turpaan joka iikalta. Mutta perkeleen hauskaa oli, joten aion jatkossakin ottaa osaa jokaiseen tapahtumaan. :geek:

Tänään oli jälleen pianotunnit ja aloitin opettajani kanssa harjoittelemaan Twin Peaksin kappaleita. Kyyneleet kihosi silmiin, kun onnistuin monen yrityksen jälkeen soittamaan pienen osan sarjan tunnarista oikein. Olen voinut nyt yliopistolla harjoitella rauhassa soittamista, joten kenties kesään mennessä saatan osata siedettävästi tuon tunnarin.

Koululla aloitin maalaamaan monen vuoden tauon jälkeen öljyväreillä grisaille tekniikalla, jonka valitsin säästösyistä. Olin vähän hämmästynyt siitä ettei luokallani tunnu kukaan olevan selvillä perusjutuista, josta syystä olen saanut toimia monille jonkinmoisena pohjoisen tietäjänä.

Koska olen oikeasti alkanut nauttimaan olostani täällä, harkitsin vakavasti tutkintoni suorittamista kokonaisuudessaan Englannissa. Lähetin Tampereelle viestiä, mutta valitettavasti opiskelu on mahdollista vain kaksois- ja yhteistutkintosopimusten alla, joita ei Readingin kanssa ole. Ei oikeasti huvittaisi palata ollenkaan vuodeksi takaisin omaan kouluun, mutta pakko se on, jos mielii valmistua.

Huvittavaa kuinka aikaisemmin laskin päiviä paluuseen, nyt kesä tuntuu tulevan liian nopeasti. Huomenna on jo helmikuu. Apua! :shock:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron