Eriävät mielipiteet

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Salem » 22.02.2015 11:58

Kaya kirjoitti:En voi pelata pelejä suomen kielisenä. On ihan ehdotonta että valikot ja tekstit on englanniksi.

Samaistun. Joku siinä suomalaisessa tekstissä näyttää vain niin väärältä. Plus kun otetaan huomioon että aika moni englanniksi toimivista vitseistä, sanonnoista ja sanakäänteistä on sellaisia ettei niissä ole suomeksi käännettynä mitään tolkkua, tai niihin on yritetty keksiä suomalaisittain jotain mukahauskaa vaihtoehtoa, niin sellaisen lukeminen on aika tuskaa.

Kaya kirjoitti:Sama pätee animeihin, pitää ehdottomasti olla japaniksi puhutut ja enkuksi tekstitetyt.

Tähän en samaistu ihan yhtä vahvasti. Osaan arvostaa enkkudubbauksiakin, kunhan ne vain on hyvin tehty.

Sitten jotain aiheesta täysin poikkeavaa: minä en voi sietää Sylvester Stallonea. En ole koskaan saanut hänen rooleistaan mitään irti, en pidä häntä hyvänä näyttelijänä, enkä nauti hänen leffoistaan yleisestikään.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja whatever » 22.02.2015 12:42

Kaya kirjoitti:En voi pelata pelejä suomen kielisenä. On ihan ehdotonta että valikot ja tekstit on englanniksi. Joskus kokeilin Uncharted Drake’s Fortune peliä ja siinä oli mahdollisuus laittaa suomeksi tekstit ja valikot. Pitihän sitä kokeilla, mutta se näytti ihan kamalalta. Huono peli oli kyllä muutenkin mutta tekstitykset näytti suomeksi ihan hirvittävältä :D
Sama pätee animeihin, pitää ehdottomasti olla japaniksi puhutut ja enkuksi tekstitetyt.

Komppaan molempia. Varsinkin animedubbeja. Englanniksi dubattu on jotenkin niin kavahduttavaa kuunneltavaa että ei vaan pysty.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.02.2015 12:49

Salem kirjoitti:Sitten jotain aiheesta täysin poikkeavaa: minä en voi sietää Sylvester Stallonea. En ole koskaan saanut hänen rooleistaan mitään irti, en pidä häntä hyvänä näyttelijänä, enkä nauti hänen leffoistaan yleisestikään.


Kuva

Itse vihasin Stallonea aikoinaan, koska pidin tätä Iso-Arskan vihollisena, enkä ollut nähnyt vielä ekaa Rockya ja Ramboa. Nykyisin arvostukseni on noussut. Mies osaa kyllä sopivissa rooleissa jopa näytellä.


Itse taas en voi sietää japaniksi puhuttuja animeja. Pelkkää korviin särähtävää kimitystä tai naurettavan ylikorostettua uhoamista ovat yleensä. Ehkä kyse on niin tottumuksesta enkku-dubbeihin.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.02.2015 13:09

Itse suosin animeni japaniksi, enkkusubeilla. Jenkkipiirretyt enkuksi ja jos tekstityksiä on saatavilla, niin kyllä laadukkaat/persoonalliset suomisubit (yleensä faneilta) ovat vain plussaa. Olisi erittäin päheetä, jos esim. One Piecen anime saisi yhtä persoonallisen tekstityksen kuin mitä mangasuomennoksessa.


Muutamia uusia eriäviä mielipiteitä:


Roope Ankka.


Onhan toki yksi olellisimpia avainhahmoja, mitä Ankka-universumin tarinoiden lähtökohtiin tulee, mutta monissa taskukirjoissa hahmo kuvattu vastenmielisenä kusipäänä. Ei riitä, että Akulle järkätään kasapäin paskahommia ja häneltä evätään monien selitysten kautta palkka, vaan sukulaiset pyritään pitämään jatkuvassa velkavanheudessa. Eräässäkin tarinassa Roope järjesti Akulle potkut, vaan koska tämä päätti tehdä töitä Pennoselle joka maksaa töistä oikeaa palkkaa. Onpas siinä oikea ihannesukulainen. Mitähän hemmettiä Akun siskonpojat tuossa mulkerossa oikein arvostavat?


Rauno Repomies

Hahmo oli oikeasti hauska viimeksi ykköskauden aikoihin. Sittemmin tämän jatkuvat monologit kyttäaseman katolla ja muut lätinät ovat vaan alkaneet ärsyttämään. Hulluista poliisipäälliköistä kyllä Vanaja vie Repomiestä ihan kybällä.




"Kusipäähuumori" . Elikkä siis minun antamani termi monille nykysarjojen huumorille, jossa naurut näköjään revitään siitä kun 'kusipäähahmo' (pun intented) vittuilee myötänään kaikille ja kuittailee myötänään kyyniseen sävyyn. Muutamia esimerkkisarjoja ovat mm. Tyhjätaskut ja House. Sori vaan, mutta itse olen vain niin vanhanaikainen, että tämmöinen meininki ei vaan yksinkertaisesti huvita. Ainoa poikkeus on tietenkin, että kuittailuun on oikeasti aihetta tai karma iskisi näille molopäille takaisin ansionsa mukaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 25.02.2015 20:55

Gigante kirjoitti:
Roope Ankka.


Onhan toki yksi olellisimpia avainhahmoja, mitä Ankka-universumin tarinoiden lähtökohtiin tulee, mutta monissa taskukirjoissa hahmo kuvattu vastenmielisenä kusipäänä. Ei riitä, että Akulle järkätään kasapäin paskahommia ja häneltä evätään monien selitysten kautta palkka, vaan sukulaiset pyritään pitämään jatkuvassa velkavanheudessa. Eräässäkin tarinassa Roope järjesti Akulle potkut, vaan koska tämä päätti tehdä töitä Pennoselle joka maksaa töistä oikeaa palkkaa. Onpas siinä oikea ihannesukulainen. Mitähän hemmettiä Akun siskonpojat tuossa mulkerossa oikein arvostavat?


Rosan näkemys Roopesta on mielestäni se ainoa oikea, jossa on hienosti tuotu esille Roopen pimeäkin puoli. Itse olen ottanut vain harvojen piirtäjien näkemyksiä "totena". Etenkin jonkun toisen taiteilijan näkemys Roopen nuoruudesta tuntuu väärältä Rosan tekemän elämän kerran jälkeen. Itselleni Roope on suosikkihahmo. Toinen suosikkini on Touho Ankka, joka olisi ollut hauska nähdä myös Rosan Ankka-universumissa.


Muuhun aiheeseen.

Taidan olla ainoa, jonka mielestä Poliisiopisto 2 ja etenkin kolmonen ovat oikeasti todella hauskoja komedioita.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja whatever » 26.02.2015 11:24

Joni Ahonen kirjoitti:Rosan näkemys Roopesta on mielestäni se ainoa oikea, jossa on hienosti tuotu esille Roopen pimeäkin puoli. Itse olen ottanut vain harvojen piirtäjien näkemyksiä "totena". Etenkin jonkun toisen taiteilijan näkemys Roopen nuoruudesta tuntuu väärältä Rosan tekemän elämän kerran jälkeen. Itselleni Roope on suosikkihahmo. Toinen suosikkini on Touho Ankka, joka olisi ollut hauska nähdä myös Rosan Ankka-universumissa.

Tämä niin saatanasti! Itsellä on ollut Roopen Elämä ja Teot kirjahyllyssä ajoilta ennen peruskoulu, ja kirjan sisäkansista (click) käy tämä hyvin ilmi. :lol: Aivan loistava teos, eikä ihan äkkiseltään tule tule mieleen toista Ankkatarinaa joka olisi yli 200 sivuinen. Oma inhokkini on Mikki, en tykkää ollenkaan tuosta mukanokkelasta salapoliisirotasta.

Poliisiopistot on kaikki ihan yhtä "hyviä", muksuna niille tuli kaikille naurettua ihan yhtälailla ja nykyään nostalgia kantaa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 26.02.2015 12:38

whatever kirjoitti: Oma inhokkini on Mikki, en tykkää ollenkaan tuosta mukanokkelasta salapoliisirotasta.


On aika yleisesti tiedossa etteivät suomalaiset pidä Mikistä. Eräskin naispuolinen kaverini sanoi Mikin olevan pelkkä v*tun tylsä kaappihomo. :lol: Akun mentiliteetti on iskenyt Suomalaisiin jo 50-luvulta lähtien. Muissa maissa taas ei oikein ymmärretä Akun päälle ja sitä miksi meillä dissataan Mikkiä.

En edelleenkään tajua mikä Warren Spectorin päässä naksahti, kun alkoi tekemään maailman paskimmasta hahmosta uskomattoman ponnettomia pelejä. :|
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 26.02.2015 15:38

En ymmärrä jalkapallon katsomista. Mikä olisi tylsempää kuin futiksen katsominen? Katselisin mieluummin vaikka maalin kuivamista. Iso kenttä täynnä porukkaa ja pallo lentelee sinne tänne eikä mitään edistystä tunnu tapahtuvan. Saisi olla mielestäni myös vähän enemmän kontaktilaji. Ainakun jotain tapahtuu, niin tuomari on jo heittämässä ulos. Ärsyttävimpiä ovat tätä hyödykseen käyttävät pellet, jotka hyppivät tahallaan nuri.

Itse pelaaminen on ihan kivaa, mutta tuo katsominen on aina tuntunut todela puuduttavalta.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 26.02.2015 15:53

Hunter97 kirjoitti:Mikä olisi tylsempää kuin futiksen katsominen?

Amerikkalainen jalkapallo. Kasa isoja läskejä juoksee pitkin kenttää ja törmäilevät toisiinsa kun eivät kypärän alta näe yhtään mitään. Sen lisäksi pelin säännöt vaikuttavat ihan saatanan omituisilta. Jenkkifutiksessa on kyllä se hyvä puoli, että siinä ei pärjää pelkillä teatterikorkeakoulun opeilla.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Masse » 26.02.2015 17:05

Jos nyt Akkareista lähdetään puhumaan niin olen aina tykännyt William Van Hornin piirrostyylistä ja tarinoista. Myös Ylävirran yritys, Pikku-Aku, ja jopa Nettisakki olivat mielestäni aina parhaita tarinoita silloin, kun vielä Akkaria tuli luettua. Mikkitarinat täyttä paskaa, mutta tämähän on absoluuttinen totuus. 8-)
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja whatever » 26.02.2015 17:33

ForWeAreMany kirjoitti:Amerikkalainen jalkapallo. Kasa isoja läskejä juoksee pitkin kenttää ja törmäilevät toisiinsa kun eivät kypärän alta näe yhtään mitään. Sen lisäksi pelin säännöt vaikuttavat ihan saatanan omituisilta. Jenkkifutiksessa on kyllä se hyvä puoli, että siinä ei pärjää pelkillä teatterikorkeakoulun opeilla.

Jenkkifutis on ihan jännä laji, mutta Superbowlit sun muut on ihan syöpää. Monen tunnin spektaakkeli, josta ehkä puoli tuntia on itse peliä ja loput mainoksia jotka ovat kappalehinnaltaan kalliimpia kuin joukkueiden valmennusbudjetit.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Apple » 28.02.2015 22:50

Joni Ahonen kirjoitti:Itselleni Roope on suosikkihahmo. Toinen suosikkini on Touho Ankka, joka olisi ollut hauska nähdä myös Rosan Ankka-universumissa.
Tähän vielä Hannu Hanhi, Roopelle vertoja vetävä "kusipää", niin oma suosikkikatraani on koossa :)
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 01.03.2015 00:01

Hunter97 kirjoitti:En ymmärrä jalkapallon katsomista. Mikä olisi tylsempää kuin futiksen katsominen? Katselisin mieluummin vaikka maalin kuivamista. Iso kenttä täynnä porukkaa ja pallo lentelee sinne tänne eikä mitään edistystä tunnu tapahtuvan. Saisi olla mielestäni myös vähän enemmän kontaktilaji. Ainakun jotain tapahtuu, niin tuomari on jo heittämässä ulos. Ärsyttävimpiä ovat tätä hyödykseen käyttävät pellet, jotka hyppivät tahallaan nuri.

Itse pelaaminen on ihan kivaa, mutta tuo katsominen on aina tuntunut todela puuduttavalta.

Itse tykkään futiksen seuraamisesta. Etenkin, kun on menossa jotkin arvokisat. Viime kesänä oli hienoa seurata Costa Rican sensaatiomaista peliä MM-kisoissa ja juurikin futiksen muodossa tulee koettua monia ikimuistoisia hetkiä. MM2010 puolivälierä Ghana-Uruguay on yksi mahtavimmista. Toki välillä matsissa ei tapahdu mitään ja tuloksena on maalittomia tasapelejä, mutta välillä ottelu sisältää useita hienoja suorituksia ja paljon maalipaikkoja. Silloin ottelua on ilo seurata.

Futiksen pelaaminen on mukavaa ihan vapaa-ajallakin. Se on oikeastaan ainut urheilulaji, jota tykkään pelata oikeasti.

ForWeAreMany kirjoitti:Amerikkalainen jalkapallo. Kasa isoja läskejä juoksee pitkin kenttää ja törmäilevät toisiinsa kun eivät kypärän alta näe yhtään mitään. Sen lisäksi pelin säännöt vaikuttavat ihan saatanan omituisilta. Jenkkifutiksessa on kyllä se hyvä puoli, että siinä ei pärjää pelkillä teatterikorkeakoulun opeilla.

Tämä. Kehtaavat tuota vielä kutsua "jalkapalloksi". Pelivälinettä(joka ei tietääkseni ole pallo) kuljetetaan käsissä ja sitä heitetään toisille. Säännöistäkään ei saa mitään tolkkua. Siinä teille "jalkapalloa".
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja NightFan » 01.03.2015 00:41

Itse en koe kilpailu urheilua tai muutakan vastaavaa yhtään järkevänä, joskus saaton hieman seurata jos joku muu katsoo samassa huoneessa sitä tai ei tule mitään muutakaan. Jotenkin en vain näe järkeä että ihmisille maksetaan miljoonia siitä että he juoksevat pallon perässä tai vastaavaa, nekin rahat vois käyttää johonkin tärkeään kuten tieteeseen.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 01.03.2015 17:48

Ihminen on luontaisesti kilpailullinen ja valtiot kilpailevat paremuudesta monin tavoin. Jalkapallo on yksi muoto ja mielummin minä sitä katselisin kuin vaikka ukrainan ja venäjän kansainvälisiä kovapanosammuntoja.

Jalkapallo on muutenkin yksinkertainen laji, lauma miehiä juoksee pallon perässä ja lopuksi Saksalaiset voittaa :D
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 01.03.2015 18:08

NightFan kirjoitti:Itse en koe kilpailu urheilua tai muutakan vastaavaa yhtään järkevänä

Sun mielestä varmaan moninpelimooditkin ovat videopeleissä turhaa paskaa?
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja whatever » 01.03.2015 18:13

Tohtori Freeman kirjoitti:Ihminen on luontaisesti kilpailullinen ja valtiot kilpailevat paremuudesta monin tavoin. Jalkapallo on yksi muoto ja mielummin minä sitä katselisin kuin vaikka ukrainan ja venäjän kansainvälisiä kovapanosammuntoja.

Komp. Ihmiset on luonnostaan kilpailuhenkisiä, kilpaurheilu on se vähän kehittävämpi tapa kilpailla kuin kivikautiset "heimosodat".
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja NightFan » 01.03.2015 23:43

ForWeAreMany kirjoitti:
NightFan kirjoitti:Itse en koe kilpailu urheilua tai muutakan vastaavaa yhtään järkevänä

Sun mielestä varmaan moninpelimooditkin ovat videopeleissä turhaa paskaa?

Tarkennan, se että siitä tienataan hitosti rahaa pelaamalla jalkapalloa, videopelejä tai vastaavaa tuntuu minusta tyhmältä. Se että sitä tekee huvin vuoksi tai rentoutuakseen koen järkeväksi.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 08.03.2015 23:37

Juhlissa pitäsi olla aina puku päällä, vaikka olisi millaiset kissanristiäiset. Näyttäähän se ihan tyylikkäältä, mutta itse en ole kyllä ole koskaan ollut pukumiehiä enkä sellaista päälleni laita kuin äärimmäisen pakon edessä. Kapinoidakseni pukupakkoa vastaan pukeudun itse tätä nykyä havajipaitaan, eli siis siniseen kauluspaitaan, jossa on valkoisia kukkakuvioita. :D
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja whatever » 08.03.2015 23:45

Itseltä ei edes löydy päälle sopivaa pukua tällä hetkellä, mutta jos löytyisi niin käyttäisin kyllä kaikki tekosyyt pistää se päälle. Ensinnäkin ne on ihan helvetin mukavia päällä, toisekseen vielä ajatonta muotia. Ihan sama mulle mitä muilla on päällä juhlissa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 09.03.2015 13:40

whatever kirjoitti:Itseltä ei edes löydy päälle sopivaa pukua tällä hetkellä, mutta jos löytyisi niin käyttäisin kyllä kaikki tekosyyt pistää se päälle. Ensinnäkin ne on ihan helvetin mukavia päällä, toisekseen vielä ajatonta muotia. Ihan sama mulle mitä muilla on päällä juhlissa.


Olen alkanut säästämään kunnon pukuun. Olisi mukava palata kotiin gentlemanninä. ;) Muuten käyttämäni puvut ovat olleet aika epämukavia, koska ovat joko isän tai veljen vanhoja, ei niin tyköistuvia rääsyjä. Mittatilaustyönnä saisi varmasti mukavan asun, mutta maksavat aika hemmetisti. Jos minulla olisi hyvä puku, käyttäisin sitä kyllä joskus arjessakin.

Jos juhlissa pukukoodin suhteen ei olla liian tarkkoja, pukeudun mielummin aina mekkoon. On mukavan väljä olo, eikä myöskään ala hiottamaan niin helposti.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.03.2015 15:55

Itsellä ei ole mitään ainakaan puvun housuja, takkia ja sopivasta materiaalista tehtyä kauluspaitaa vastaan, mutta solmiota pidän täysin turhana lisänä. Aina kun kysyn sen sukujuhlien ajan kaulassa roikkuvan, turhan hirttosilmukan tarkoitusta ties mitenkä monetta kertaa, niin syytä ei koskaan osata perustella kunnolla. Mielestäni koko skraka (tai ainakin sen pakottaminen) edustaa pelkkää konservatismia, josta voitaisiin jo hankkiutua eroon. Muutenkin osa näistä pukusäännöistä on aivan älyttömiä. Jos kerran puvun liivien napeista vain toisen kuuluu olla kiinni, niin miksi hitossa se toinen nappi on edes olemassa?
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 09.03.2015 16:16

Ite oon aina pitänyt animesta ja kaikesta animaatiosarjoist. Mut yhtä asiaa vihaan animeissa (joissakin sattuu olemaan tämä vaihtoehto), nimittäin:

Englannin kielinen dubbi,

Kyllä, sehän se. Kyllä se anime pitää olla EHDOTTOMASTI japaniksi, tekstit saa kyllä olla mun puolesta suomeks :D Ei voi olla jotenkaa "tyhmemmän" kuuloisempaa anime jollakin muulla kielellä, kuin japaniksi. Oletteko kenties kuunnellut Edward Elric:n äänen englanniksi? Ei jumalauta sanon minä...

Myös pelatessani (nettipelejä), näitä tulee melko usein vastaan,

Ilmanaikoiset lörpöttäjät,

Ei ole tärkeämpää sanomista siihen mikkiin, niin pitää huutaa/lörpötttää/ulista ja jne. Yritä siinä sitten keskittyä. Onneksi kuitenkin se ihana "hiljennys" toiminto on keksitty!

whatever kirjoitti:Tuli mieleen perinteinen särvinriita; mikä tulee päälimmäiseksi leivässä? Juusto, liha vai vihannekset? Tästä saatiin amiksessa ja intissä aamupalan äärellä usein riita aikaiseksi. :lol:

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että juusto aina päälimmäiseksi, niin pysyy sormet puhtaana.


Kyllähän se ompi, et ensin tulee voi (No elä!), makkara, juusto ja sit kurkku (jos on), mutta jos ei olekkaan siivumakkaraa, vaan lenkkiä niin voi, juusto, lenkin palaset ja kurkut sillee jännästi siihen päälle, ettei putoo :)
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Salem » 11.03.2015 13:40

Morsontohveli69 kirjoitti:Oletteko kenties kuunnellut Edward Elric:n äänen englanniksi? Ei jumalauta sanon minä...

Olen katsonut molemmat FMA-sarjat sekä englanniksi että japaniksi, eikä mielestäni ääninäyttelyssä ole mitään vikaa, paitsi ehkä se että Vic Mignogna osaa tehdä tasan sitä yhtä ja samaa ääntä jokaiselle hahmolleen, mistä taas ei pidä koko dubbia syyllistää. :roll: Myönnän että alkuperäisdubilla Edward toimii paremmin, mutta monet muut sarjan hahmoista ovat englanniksi miljoona kertaa parempia, sielukkaampia näin paremman sanan puutteessa.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Eriävät mielipiteet

ViestiKirjoittaja Morsontohveli69 » 11.03.2015 14:10

Salem kirjoitti:
Morsontohveli69 kirjoitti:Oletteko kenties kuunnellut Edward Elric:n äänen englanniksi? Ei jumalauta sanon minä...

Olen katsonut molemmat FMA-sarjat sekä englanniksi että japaniksi, eikä mielestäni ääninäyttelyssä ole mitään vikaa, paitsi ehkä se että Vic Mignogna osaa tehdä tasan sitä yhtä ja samaa ääntä jokaiselle hahmolleen, mistä taas ei pidä koko dubbia syyllistää. :roll: Myönnän että alkuperäisdubilla Edward toimii paremmin, mutta monet muut sarjan hahmoista ovat englanniksi miljoona kertaa parempia, sielukkaampia näin paremman sanan puutteessa.


Kiva kuulla.
Viimeksi muokannut Morsontohveli69 päivämäärä 12.03.2015 01:31, muokattu yhteensä 1 kerran
"It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world... the way it is. It's about respecting the will of others, and believing in your own."

Big Boss
Avatar
Morsontohveli69
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16.03.2014 19:24
Paikkakunta: Empäkerro.fi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron