Resident Evil Revelations 2

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja killer89 » 28.02.2015 01:54

Ajattelen, siis olen (olemassa)
En ajattele, en siis ole (olemassa)
killer89
 
Viestit: 46
Liittynyt: 10.03.2014 17:27

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 09.03.2015 02:43

Juu elikkäs kakkosepisodi tuli pelailtua tänään läpi ja peli on samaa mielikuvituksetonta ja ennalta-arvattavaa huttua kuin ensimmäinenkin episodi. En älyä, että miten helvetissä Capcomin käsikirjoituspuolella ainoat mielenkiintoiset asiat ja juonenkäänteet saadaan ängettyä ainoastaan episodien loppuihin. Peliä olisi huomattavasti mukavampi pelata, jos tarina olisi näiden twistienkin ulkopuolelta edes hitusen kiinnostavaa, mutta nyt joutuu tyytymään tällaiseen tympeään nitkutteluun jota pelaa ainoastaan nähdäkseen, että tapahtuuko episodin lopussa yhtään mitään järkevää. Kakkosepisodin lopputwisti oli kyllä semihuikea ja tulevat tapahtumat alkoivat kiinnostaa tätä myötä huomattavasti enemmän. Harmi vain että itse peli on vieläkin ihan hirveää paskaa. Surukseni huomasin myös kuinka helvetin paska tekoäly pelissä on, sillä eräs kakkosepisodin bossi vietti puolisen minuuttia kävellen pöytää vasten samalla kun tyhjensin rynnäkkökiväärin lippaita sen nassuun. Jos tämä on parasta mihin Capcomin pojat kykenee, niin ois korkea aika laittaa pillit pussiin pelien devaamisen suhteen.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 14.03.2015 17:27

Toinen episodi itsellä nyt noin puolivälissä ja täytyy yhtyä siihen mitä aiemmin on sanottu. Vihollisten tekoäly on paikoittain aivan naurettavan huono, eikä tietokoneen ohjaama kaverikaan mikään penaalin terävin kynä ole. Tarina nyt on perus resident evil huttua, joku crazy bitch + virus = huikunpelottaa. Kyllä tätä nyt ajan tappamiseksi pelailee.

Ps. tässä ei kait ole co-oppia muuta kuin split screeninä?
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 14.03.2015 17:55

Highwind kirjoitti:Ps. tässä ei kait ole co-oppia muuta kuin split screeninä?

Raid modessa on vissiin jonkinnäköinen bro-oppi netin välityksellä, mutta tarinamoodia voi vetää ainoastaan samalla sohvalla. Tämä sitten puuttuu PC-versiosta ihan kokonaan joka on hieman annelista, sillä peli voisi huomattavasti olla kivempi jonkun muun kanssa pelattuna. Toki jotkut alkoivat jo värkkäämään jotain local multiplayer-modia PC-versioon mutta veikkaan että peli on jo unohtunut itseltäni kokonaan kun se julkaistaan.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja FASTDOHC » 18.03.2015 11:07

Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa tämän pelin kanssa niinkuin mulla?
Olen ladannut PS4 season passin, ja pelannut 1 & 2 episodin läpi, latasin eilen kolmos episodin, mut se ei aukea! Eli peli väittää kokoajan että lataa episodi, mut olen ladannut ja asentanut sen, mut ei mene niin ei mene. Poistin kokopelin ja latasin pelin kaikkineen episodeineen takasin, mut se episodi 3 ei aukea, eli peliä en voi jatkaa :evil:
My RE-games:
-0 HD (PS4)
-Remake HD (PS4)
-1 (PS1)
-2 (PS1)
-3 (PS1)
-4 (PS4)
-5 (PS4)
-6 (PS4)
-CVX HD (PS4)
-Revelations (PS4)
-Revelations 2 (PS4)
-UC (Wii)
-DC (Wii)
-survivor (PS1)
My PSN ID & Nintendo ID: MJAS85
Avatar
FASTDOHC
 
Viestit: 5
Liittynyt: 13.01.2015 20:45
Paikkakunta: Ylöjärven zombielandia

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja PT2 » 21.03.2015 10:32

FASTDOHC kirjoitti:Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa tämän pelin kanssa niinkuin mulla?
Olen ladannut PS4 season passin, ja pelannut 1 & 2 episodin läpi, latasin eilen kolmos episodin, mut se ei aukea! Eli peli väittää kokoajan että lataa episodi, mut olen ladannut ja asentanut sen, mut ei mene niin ei mene. Poistin kokopelin ja latasin pelin kaikkineen episodeineen takasin, mut se episodi 3 ei aukea, eli peliä en voi jatkaa :evil:


Voi olla että konsoli/peli odottaa jotain optimointia tai jotakin, joita PS4:llä välillä on. Vaikka peli on asennettu, se ei aukea. Aukeaako tänään? En kyllä löytänyt vastaavaa ongelmaa muilla.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Juripa » 21.03.2015 20:09

Sain nyt tuon levyversion käsiini, enkä ymmärrä miksi peliä haukutaan. Minä olen tykännyt joka minuutista. No okei, mielummin pelaan Clairen ja Moiran kanssa kuin Barryn ja Natalian. Tarina on samaa ressahuttua, mutta pidän todella paljon jaksoimaisesta kerrontatavasta. Reve 2 on myös ollut melko haastava. Normaalilla pelaillaan, ja kuolema on korjannut yllättävän monta kertaa. Ei niitä vihuja niin vai ammuta. Mikä parasta, tässä on todella paljon kaikkea piilotettua krääsää. Kannattaa tutkia joka kolkka kunnolla. Raid mode on edelleen ihan parasta. Cooppi puuttuu, mutta se kuulemma patchataan myöhemmin.

Olen varmaan foorumin ainoa joka oikeasti pitää tästä pelistä :D
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja bËst » 29.03.2015 21:13

En sanallakaan ymmärrä, miksi jengi pitää Revelations 2:sta jotenkin huonona pelinä. Ollakseen moderni resident evil, niin mielestäni nyt liikutaan hyvin lähellä Resident Evil 4:n asetelmia, joka on itseoikeutetusti paras resident evil -peli mitä tulee yleiseen laatuun.

Vanhat ressat ovat aivan mahtavia ja niiden laatuisia pelejä toivoisin lisää, mutta se ei estä nauttimasta uuden tyylisistä peliratkaisuista. Moderni ressa tulee ymmärtää erilailla kuin aidot alkuperäiset ja niitä tulisi katsastella mieluummin siltä saralta, että ottaa sen vanhoillisen pään pois perseestä. Horrorelementtiin vetoaminen on aika ihmeellistä, sillä oikeasti, ketä re1 tai 2 oikeasti pelottaa vielä tällä ikää? Kyse on mieluummin enemmän tunnelman luomisesta kuin siitä, että tipahtaako vellit housuun pelin aikana.

Näillä teeseillä totean, että Resident Evil Revelations 2 on pelinä kahden ensimmäisen episodin (pelattuani co-opilla kaverin kanssa) perusteella parasta, mitä Resident Evilille on tapahtunut sitten RE4:n. Kyseesä on avoin, hyvin rakennetussa ja ennenkaikkea tunnelmallisessa ympäristössä toteutuva paketti. Pelkästään alueiden avoimuus, cutscenejen karsiminen ja QTA:iden karsiminen tekevät pelaamisesta äärimmäisen nautinnollista. Controllit ovat toimivat ja vihusuunnittelu on sopivan uniikkia. Ensimmäisen revelationsin selkein huono puoli aikanaa oli nimittäin tuo vihujen monotoonisuus, jossa samaa lantakasaa oli kierrätetty alusta loppuun.

Jos peliä lähtee millään muotoa rinnastamaan RE6:een, niin muutos on massiivinen. Peli kulkee pelaajan ehtojen mukaan ja optionaalisuutta ratkaista tilanteita on monia. Lootattavaa löytyy ja paljon tuppaa jäädä aina saamattakin. Alueet ovat synkkiä ja kannustavat koluamaan ja käyttämään ympäristöä hyödyksi. Pelin kokonaisuus vain on hyvin rakennettu.

hahmojaottelu attacker/supporter -teemalla on ehkä parasta mitä resident evilin co-operatiiviselle pelaamiselle on voitu toivoa. Se suoriltaan estää pelin päätymisen call of duty tyyliseksi rämistelyksi ja kannustaa tilanteissa enemmän turvautumaan harkittuihin ratkaisuihin, joita voi toteuttaa hiipimällä, sneakkaamalla ja pakenemalla. Pyssyt ojossa ei ole missään vaiheessa kannattavaa räimiä menemään. (pelaan siis survival -tasolla. Muita tasoja en ole edes kokeillut)

Pelin tarinankerronta on aidosti koukuttavaa ja hyvin toteutettuja. Muutamat hyvällä tavalla toteutetut cutscenet hoitavat homman ja tykkään todella paljon noista recapeista mitä tarjotaan jos pelistä pitää vähän taukoa.

En sanalla sanoen keksi pelistä mitään huonoa sanottavaa ja jos taso pysyy loppuun asti näin laadukkaana, niin erittäin suurella todennäköisyydellä nousee omassa ressatierauksessani sijalle 2. ohittaen RE Remaken ja Code Veronican ja Zeron. RE4 on itselleni aivan liian tarkka mittapuu täydellisestä pelistä, että siihen rahkeet eivät varmaankaan riitä.

Noh, nipotetaan nyt siltikin... puzzleja toivoisin peliin enemmän. Nimenomaan haastavia puzzleja. Mutta barring that: Reve 2 on helposti yksi parhaita kyseisen nimikkeen alla ilmestyneitä tekeleitä vuosikausiin.
bËst
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12.05.2014 15:15

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja NightFan » 30.03.2015 21:17

Tulihan tämäkin uudempien ressojen fanittaja tänne :D

Kuitenkin mitä seurannut ensimmäisen episodin verran niin on tämä kyllä uudempiin ressoihin verrattuna paljon parempaa laatua vaikka se kauha teema puuttuukin. Jo tämä on suuntana kutoseen verrattuna niin ihan hyvältä se vaikuttaa.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja PT2 » 30.03.2015 23:18

bËst kirjoitti:oikeasti, ketä re1 tai 2 oikeasti pelottaa vielä tällä ikää? Kyse on mieluummin enemmän tunnelman luomisesta kuin siitä, että tipahtaako vellit housuun pelin aikana


Meinaatko että vuonna -98 kaikki Resident Evilin pelaajat olivat 8-vuotiaita? Tottakai Resident Evil pelotti myös aikuisia, sillä 3D-kauhupelit olivat aivan uusi juttu ja muutenkin pelejä suht vähän. Nykyään maailma on erilainen ja ihmiset ovat pelanneet vaikka mitä pelejä, sitä myöten myös tottuneet kaikenlaiseen.

PS: Tervetuloa foorumille.

Itse odottelen edelleen kaverin saapumista kylään, jolloin Revelationsin voi pelata läpi kahdestaan yhdeltä istumalta :) En hirveästi ole mitään juttuja spoilannut muuten kuin muutaman viholliskuvan perusteella. Kunhan ei mene siihen kutosen epäloogisuuteen, älyttömään 3rd person shooter -pelleilyyn ja naurettavaan juoneen liikaa niin hyvä. Tai no.. Ihan sama vaikka menisi. Kyllä sen kahdestaan läpi pelaa. Kutosenkin pelasin kolmesti.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 31.03.2015 09:43

Itse olen pelannut yksikseni läpi pelin chapteria vaille kaksi kertaa. Ja olen tykännyt, ihan todella. Minusta tässä on sitä kauhu elementtiä jo osattu käyttää niinkuin ennen. Videoitakaan ei ollut ehkä kuin pari minuuttia per chapteri, mikä oli mukava juttu.

Tarina on ollut myös mielenkiintoinen, ja melkein joka chapterissa tuli joku jännittävä juonekäänne. Filejä oli mukava lukea, mestoja oli kiva tutkia ja vihutkin oli varsin ahdistavia tapauksia välillä. Ja näytti siellä niitä hitaita vanhoja kunnon zombimiehiäkin olevan mukana.

Ainut mikä ärsytti ihan silmittömästi taas kerran, oli se AI:n tyhmyys. Tuntuu että peli peliltä mennään vaan huonompaan suuntaan noissakin. Jotenkin tuntui välillä vähän hankalalta pelata peliä eteenpäin, kun sai kymmenen sekunnin välein seilata ees taas hahmoilla, kun AI ei vaan ollut juonessa mukana. Casualilla ja normaalilla eipä tuo niin haitannut, vaan survivorilla saattaa jo pikkusen enemmän ottaa aivoon jos yksin pitää se pelailla.

Oli myös aika erikoinen systeemi kaikissa figuureissa ja extra vaatteissa ja fileissä, että saat ne saataville, mutta ne pitää vielä erikseen ostaa niillä pisteillä joita myös saat. Raid modeakin tuli eilen pikaisesti yksi kenttä kokeiltua, vähän sekavalta vaikutti valikot yms. Kun tässäkin oli että kun saat kentässä aseen, niin se pitää vielä erikseen lunastaa sitten. No ehkä siihen joku tolkku tulee kunhan perehtyy vähän lisää siihenkin.

Live cooppia jäin tässäkin revessä kaipaamaan. Onneksi tänään tulee raid modeen se live coop mahdollisuus, että sen verran pääsee kaverin kanssa pelailemaan.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja bËst » 31.03.2015 15:30

En oikein osaa ymmärtää, miksi joku haluaa suosia live co-oppia jaetun penkin alias split screen -co-opin sijaan.
bËst
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12.05.2014 15:15

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 31.03.2015 16:50

bËst kirjoitti:En oikein osaa ymmärtää, miksi joku haluaa suosia live co-oppia jaetun penkin alias split screen -co-opin sijaan.

Työt ja 100 kilometrin välimatka siihen kaveriin jonka kanssa tätä voisi pelata. Sekä se että live cooppia pelatessa molemmilla näkyy koko ruudussa se oma peli, niin ei tarvitse puolikkaasta ruudusta sihrata.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 31.03.2015 18:51

bËst kirjoitti:En oikein osaa ymmärtää, miksi joku haluaa suosia live co-oppia jaetun penkin alias split screen -co-opin sijaan.

Varmaan se, että eletään 2010-lukua ja verkkokommunikaatio on tänä päivänä huomattavasti helpompaa kun ysärillä. Ja sit esimerkiks mulla ei oo kavereita yhtään nii vähän hankala saada sohvalle ketään muuta.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 31.03.2015 21:38

ForWeAreMany kirjoitti:
bËst kirjoitti:En oikein osaa ymmärtää, miksi joku haluaa suosia live co-oppia jaetun penkin alias split screen -co-opin sijaan.

Varmaan se, että eletään 2010-lukua ja verkkokommunikaatio on tänä päivänä huomattavasti helpompaa kun ysärillä. Ja sit esimerkiks mulla ei oo kavereita yhtään nii vähän hankala saada sohvalle ketään muuta.

Minun mielestäni nettipelissä ei ole mitään vikaa, mutta moninpelit ovat parhaimpia ehdottomasti samassa huoneessa pelattuna. Muutama päivä sitten tuli viimeksi pelailtua Haloa nelinpelinä samalta ruudulta ja hauskaa oli. Pelaamista parhaimmillaan. Pelatessa on kiva jutella mukavia ja se on paljon mukavampaa näin kuin mikin kautta. Jos ei ole kavereita, niin voihan sitä randomien kanssa koittaa jotain säätää onlinen puolella.

Ettei mene ihan ohi topicin aiheesta, niin kysyn onko Revelations 2 ostamisen arvoinen? Ensimmäistä en ole vieläkään pelannut, mutta tarkoitus on kyllä ollut. Kannattaisiko eka Revelations pelata ensin vai voisiko aloittaa suoraan toisesta osasta?
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 01.04.2015 08:50

-Zerials- kirjoitti:
ForWeAreMany kirjoitti:
bËst kirjoitti:En oikein osaa ymmärtää, miksi joku haluaa suosia live co-oppia jaetun penkin alias split screen -co-opin sijaan.

Varmaan se, että eletään 2010-lukua ja verkkokommunikaatio on tänä päivänä huomattavasti helpompaa kun ysärillä. Ja sit esimerkiks mulla ei oo kavereita yhtään nii vähän hankala saada sohvalle ketään muuta.

Minun mielestäni nettipelissä ei ole mitään vikaa, mutta moninpelit ovat parhaimpia ehdottomasti samassa huoneessa pelattuna. Muutama päivä sitten tuli viimeksi pelailtua Haloa nelinpelinä samalta ruudulta ja hauskaa oli. Pelaamista parhaimmillaan. Pelatessa on kiva jutella mukavia ja se on paljon mukavampaa näin kuin mikin kautta. Jos ei ole kavereita, niin voihan sitä randomien kanssa koittaa jotain säätää onlinen puolella.

Ettei mene ihan ohi topicin aiheesta, niin kysyn onko Revelations 2 ostamisen arvoinen? Ensimmäistä en ole vieläkään pelannut, mutta tarkoitus on kyllä ollut. Kannattaisiko eka Revelations pelata ensin vai voisiko aloittaa suoraan toisesta osasta?


Minusta on kyllä ihan se ja sama onko se kaveri siinä vieressä äilyymässä, vai siellä kotonaan ja puhutaan live chatissa. Ruutua siinä kuitenkin vaan tuijotetaan.Ihan sama meininki ja jutut on jokatapauksessa. Mutta varsinkin omassa tilanteessa tämä live coop on huippu juttu kun ei voi tällä ikää enää noin vaan viikoiks mennä kaverille, kun on pakko käydä töissä.Tottakai silti yhtä mukavaa on kun pääsee harvoin saman telkun ääreen pelaamaan. Siinä sitä on puolisoilla kestämistä.

Ja kysymykseesi, välttämättä ei tarvitse pelata ekaa osaa ennen toista. Jotain pieniä viittauksia oli kyllä kakkosessa ekaan osaan kylläkin. Minä ainakin oon sitä mieltä että oli ostamisen arvonen.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja NightFan » 01.04.2015 18:04

On muute ollut huvittaa kun seurasin ensimmäistä chapteria ja siinä "vittuiltiin" ensimmäiselle ressalle. Onko vastaavia noissa seuraavissa osissa?
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja whatever » 01.04.2015 18:09

NightFan kirjoitti:On muute ollut huvittaa kun seurasin ensimmäistä chapteria ja siinä "vittuiltiin" ensimmäiselle ressalle. Onko vastaavia noissa seuraavissa osissa?

Mitä mitä? Itse en ole peliä pelannut, voisitko kertoa mihin viittaat?
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 01.04.2015 21:39

whatever kirjoitti:
NightFan kirjoitti:On muute ollut huvittaa kun seurasin ensimmäistä chapteria ja siinä "vittuiltiin" ensimmäiselle ressalle. Onko vastaavia noissa seuraavissa osissa?

Mitä mitä? Itse en ole peliä pelannut, voisitko kertoa mihin viittaat?

Ekassa chapterissa oli muistaakseni joku Jill Sandwich- tai Master of unlocking-viittaus ellei jopa molemmat. Hauska et viitsivät vittuilla käsikirjoituksen laadulla kun se on kaikissa muissakin Ressoissa ollu ihan hirveää paskaa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja NightFan » 01.04.2015 22:57

ForWeAreMany kirjoitti:
whatever kirjoitti:
NightFan kirjoitti:On muute ollut huvittaa kun seurasin ensimmäistä chapteria ja siinä "vittuiltiin" ensimmäiselle ressalle. Onko vastaavia noissa seuraavissa osissa?

Mitä mitä? Itse en ole peliä pelannut, voisitko kertoa mihin viittaat?

Ekassa chapterissa oli muistaakseni joku Jill Sandwich- tai Master of unlocking-viittaus ellei jopa molemmat. Hauska et viitsivät vittuilla käsikirjoituksen laadulla kun se on kaikissa muissakin Ressoissa ollu ihan hirveää paskaa.

Juurikin nämä siinä oli, ensin oli Claise sandwich johon Moira sanoi että onko Barry kertonut sen tyyliin kaikille ja toisena Barry hajotti portin hieman ylimääräisellä voimalla. Omasta mielestä sen chapterin huvittavimmat hetket :)
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Saappineste » 05.06.2015 15:30

Onko tämä reve2 ostamisen arvoinen peli? Olen ollut aina suuri Barry fani. Koska Barry on MIES. Barry ei koe inflaatiota hahmokehityksessä vetämällä horkkaa tai opettelemalla kampauksen äärirajoille taipuvaa kierrepotkua. EI. Barry menee tehtävän jälkeen kämpille ja syö lihakastikkeet uusilla potuilla.

Mutta niin, onko tämä pelillisesti mistään kotoisin? En pelaa nykyään videopelejä isommin, eikä minua pistä silmään mitkään kauneusvirheet kuten paskainen grafiikka tai epärealistissus. Tunnetta täytyy olla. Juonikin voi olla keskinkertainen, kuhan ei tule myötähäpeää kesken kaiken.
ex helax
Saappineste
 
Viestit: 29
Liittynyt: 03.03.2014 15:09

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Marsa » 23.06.2015 19:49

Tullut pelattua tämä peli nyt kahdesti lävitte kamun kanssa. Tykkäsin kyllä hirveästi. Monessa kohtaa tuli tosin mieleen, että nyt on sekoitettu Silen Hillä ja Alan Wakea :D Lähinnä siis tunnelma ja maasto (plus parit örkit) toi kyseiset pelit mieleen. Mutta ei ollenkaan huonolla tavalla ainakaan omasta mielestä.

Loppuvastus oli kyllä jotenkin liian helppo loppuvastukseksi. Tuli ihan yllätyksenä kuin nopeaa se kuoli :D

Raidmodea on tullut myös hakattua hulluna, siinä riittääkin tekemistä kun kaikki hahmot pitää saada erikseen nousemaan leveleitä. Ja meikästä on huippua että noista kenttiä on muistakin peleistä kun Revelations 2:sta.
At the temple, there is a poem called "Loss" carved into the stone. It has three words, but the poet has scratched them out. You cannot read Loss, only feel it.
Avatar
Marsa
 
Viestit: 52
Liittynyt: 01.03.2014 13:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Apple » 13.07.2015 01:13

Co-op-kokemus on ollut sangen miellyttävä. Kenties tässä ollaan jo voiton puolella.. pelitunteja ei ole huimasti, mutta tarina tuntuu silti lähenevän loppuaan. Kyseessä on kaikin puolin ensimmäistä Reveä parempi peli, ja monin paikoin myös RE6:sta miellyttävämpi. Miljööt ovat todella toimivia.. esimerkiksi pilkkopimeä metsä on todella ainutlaatuinen.

Voin vain kuvitella, miten rankat kädenväännöt on vedetty sen puolesta, kumpi coop-pelaajista pääsee ohjaamaan toimintahahmoa ja kumpi joutuu heittelemään kiviä. :mrgreen:
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja PT2 » 06.09.2015 11:58

Revelations 2 tuli läpäistyä tässä pari päivää sitten coopina. Muutamista asioista tarinan suhteen kyllä yllätyin, sillä en tiennyt pelistä käytännössä yhtään mitään ennen tätä. Coop oli kyllä jotenkin typerästi tehty, sillä kakkospelaajan tehtävä on niin olematon ja tylsä pelata. Viskellään kiviä, osoitellaan lampulla. Mitään ei voi vihollisille tehdä, paitsi mitä nyt jokainen zombie kuolee kun heittää tiilellä jalkaan.

Tarina oli ihan ok, parempi ainakin kuin muutamassa edellisessä pelissä. Tottakai logiikan suhteen oli pieniä puutteita (kuten pakollinen episodimaisuus) ja tekijät ovat varmaankin myös tajunneet kuinka överiksi tietyt asiat sarjassa on vedetty, siksi ne on otettu tähänkin. Varsinkin sisäpiirin vitsit kuten Claire Sandwich. Harmi että tuli saatua tuo huono loppu (joka muuten lopettaa pelin aivan kesken lauseen) niin en päässyt ampumaan RPG:llä kuten pelisarjaan kuuluu.

Joka tapauksessa; parempi peli kuin muutama aiempi Resident Evil. Coop typerä kakkospelaajan puolelta, grafiikka paikkapaikoin vähän meh ja uudelleenpeluuarvoa ei oikein ole. Vitonen on edelleen paras Resident Evil kolmosen jälkeen näin pelillisesti. Varsinkin coopina.

Tässä vielä ensimmäinen osa läpipeluutamme.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Resident Evil Revelations 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 19.11.2015 19:03

Lopputekstit pyörivät parhaillaan ruudulla, kun jaksoin yllättäen pelata todellisen lopun myös auki. Voisin sanoa olevani positiivisesti yllättynyt, sillä Revelations 2 oli eka isompi Ressu-peli, jonka hankkimisen meinasin jättää kokonaan välistä. Alkuun peli oli tosi tylsän oloinen, koska se ei tarjonnut mitään oikeasti uutta ja kaikessa myös näkyi, että tuotantoarvot ovat pliisummat kuin nelosessa, vitosessa tai kutosessa.

Tarina pelissä oli aika hyvä verrattuna edellisiin Ressuihin. Vanhempaa fania miellyttää kovasti ettei Capcom ole unohtanut Barrya, ja pelissä onkin paljon letkautuksia ekaan Ressuun liityen, joista osa nostatti hymyn huulille. Onneksi Capcom on hahmosuunnittelun kohdalla hillinnyt itseään, sillä Barrysta ei ole tehty mitään Chrisin kaltaista lihaskimppua. Ulkoisesti Barry ei ehkä Barrylta täysin näytä, mutta onneksi mies on pidetty isällisenä ja inhimillisenä. Claire on myös entisellään, ja molempia hahmoja on vanhennettu uskottavasti. Mahtava juttu pelissä on, että Barryn elämää avataan hieman ja Barryn tytär Moira on suhteellisen uskottava teini-ikäinen tyttö. Tämä on ylivoimaisesti ainoa Resident Evil, jossa kiroillaan aivan kauheasti. En muista, että f-alkuista sanaa olisi aikaisemmin huudeltu kertaakaan missään Resident Evilissä. :shock:

Moiran taskulampulla osoittelu toimii suoraan Waken flikkarin tavoin, pelin isä ja tytär -tematiikka ja maisemat tuovat voimakkaasti Last of Usin fiilikset ja onpahan pelissä myös riistanhankintaa, josta tuli etäisesti uusimman Tomb Raiderin eläintenpyydystys mieleen.


Raid-modea ei kauan yksin jaksa, mutta kaverin kanssa luultavasti ihan viihdyttävä. Pelin bonusepisodit tuovat kuluneisiin kaavoihin jotain uutta ja etenkin Moiran osuus on varsin viihdyttävä. Mitään mullistavaa uutta Revelations 2 ei tarjoa, mutta on aavistuksen parempi kuin eka osa ja voittaa kevyesti puuduttavan kutosen. Kauhua peli ei herätä yhtään ja osa vihollisista on sijoitettu tosi ärsyttävästi nurkan taakse muka säikäyttämään pelaaja. Myös räjähtelevät vastustajat ärsyttivät perhanasti. Muuten ihan okei pakkaus tämä osa.

79
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron