Dark Souls

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Dark Souls

ViestiKirjoittaja ressamies » 12.03.2014 18:47

Itse en ole vielä kumpaakaan hankkinut, mutta monet täällä tuntuvät tykkäävän Dark Soulsista ja itse ajattelin pian hankkia. Onkos kukaan ehtinyt sitä tokaa vielä ostaa?
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Surely » 12.03.2014 19:21

Erittäin suuri Dark Souls fani, ensimmäistä osaa tuli pelattua +300h, 3 hahmoa tehtyä ja 6 kertaa pelattua peli läpi. Päähahmoni siinä oli lv 232 ja sitten oli pari lv 60 pvp hahmoa toinen faith ja toinen dexterity buildilla jolla tuli haasteltua muita pelaajia 1vs1 kamppailuihin, kyllähän tuolla päähahmollanikin tuli haasteltua porukkaa, mutta kesti paljon enemmän etsiä peliä. Jokainen achievement tuli tietenkin hankittua ja kyllä tuolla Dark souls wikissäkin tuli alussa pyörittyä melko kauan, kunnes alkoi lopulta into lopsahtaa Dark Soulssiin, kun ainut asia mitä pelissä oli enää tekemistä niin oli pvp. Dark Souls 2 on ennakkovarattu ja tulee haettua heti perjantaina verkkokaupasta duunin jälkeen, voisi samalla kysyä jos pari tuntia aikasemmin pääsisi töistä niin kerkeisi siinä samalla hakea mätöt viikonlopulla ja sulkeutua kotiin ja pelata pelkästään Dark Souls 2:sta. Viikonloppuna en ole tosiaankaan yhtään mihinkään lähdössä, kun tulee pelailtua kyseistä peliä.
Kuva
Avatar
Surely
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10.03.2014 02:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 12.03.2014 19:32

Eipä tuo jatko-osa taida olla edes julkaistu vielä Euroopan maalla. Pienen pohdinnan jälkeen ajattelin itse nyt ensin tahkota Dark Souls 1:n suurimmakseen osaksi ihan puhki, ennen kuin alan uudelleen edes harkitsemaan jatko-osan hankkimista.

Itselläni on tällä hetkellä menossa ensimmäinen New Game + ja viimeinkin sain parin päivän tahkoamisen jälkeen Ornsteinin ja Smoughin läpi. Pakko sanoa, että toi taistelu on eräs pelin vaikeimpia, ellei jopa vaikein. Jouduin tosiaan koko matsin vetämään ilman minkäännäköistä White Phantomia, sillä olin ennen Anor Londoon lähtemistä ollut todella fiksu ja antaa kaiken humanityn Daughter of Chaosille. Seuraavalla läpipeluulla pitää olla fiksu ja alkaa uhraamaan humanityä vasta Anor London jälkeen.

Tästä tupsahtikin mieleeni kysymys, että kuinka usein muu foorumin väki käytti pomotaisteluissa White Phantomeita? Itse sorruin näitä käyttämään ensimmäisellä läpipeluulla ainoastaan kolmessa pomossa (Gargoyle, Quelaag ja edellämainittu Ornstein & Smough) vaikka ei siinä tavallaan mitään hävettävää ole, kun bossit kerta muuttuvat vaikeammiksi sitä mukaa, mitä useampi Phantom on kentällä. Ornstein & Smough on kuitenkin sellainen parivaljakko, mikä melkein omasta mielestäni vaatii vähintään sen yhden Phantomin kaveriksi, sillä yksin näiden kahden kanssa leikkiminen muistutti enemmän tai vähemmän maanpäällistä helvettiä. Toisaalta en voi kieltää, etteikö olisi ollut aivan mahtava fiilis, kun loppujen lopuksi sai molemmat hengiltä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.03.2014 20:05

Meinasin aikoinaan kiikuttaa heti Dark Soulsin takaisin Gamestoppiin, kun en edennyt alussa mihinkään. Kuitenkin peli alkoi vetämään tehokkaasti mukaansa, kun joka pelikerralla eteni aina pikkuriikkisen eteen päin.


Olen pelanut Dark Soulsin vain kerran, enkä usko nyt etenkään jatko-osan myötä heti palailevani sen pariin. Nykyisin en muutenkaan jaksa pelejä kovin kamalasti hakata, joten minulle yli 100 tuntia kestänyt läpäisy oli iso juttu. Edelleen olen pelin jutuista suurimmaksi osaksi täysin pihalla. Tajusin vasta loppuvaiheilla miten Estus Flaskien määrää sai nostatettua ja miten eri vihollisia kannatti lähestyä. Siksi tuntuukin, että saatoin tehdä kokemuksestani vieläkin vaikeamman. Tässähän toki pelin viehätys onkin, vaikka välillä teki mieli itkeä jonkin bossin hankaluutta. Great Grey Wolf Sifiltä ja Ornsteinilta & Smoughilta otin varmaan turpiini sellaiset 40 kertaa. Oi sitä hetkeä kun sai perkeleiltä lopulta nirrin pois! :twisted:

Dark Soulsin lohduton ja raaka maailma viehättää.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Surely » 12.03.2014 20:10

ForWeAreMany kirjoitti:Eipä tuo jatko-osa taida olla edes julkaistu vielä Euroopan maalla. Pienen pohdinnan jälkeen ajattelin itse nyt ensin tahkota Dark Souls 1:n suurimmakseen osaksi ihan puhki, ennen kuin alan uudelleen edes harkitsemaan jatko-osan hankkimista.

Itselläni on tällä hetkellä menossa ensimmäinen New Game + ja viimeinkin sain parin päivän tahkoamisen jälkeen Ornsteinin ja Smoughin läpi. Pakko sanoa, että toi taistelu on eräs pelin vaikeimpia, ellei jopa vaikein. Jouduin tosiaan koko matsin vetämään ilman minkäännäköistä White Phantomia, sillä olin ennen Anor Londoon lähtemistä ollut todella fiksu ja antaa kaiken humanityn Daughter of Chaosille. Seuraavalla läpipeluulla pitää olla fiksu ja alkaa uhraamaan humanityä vasta Anor London jälkeen.

Tästä tupsahtikin mieleeni kysymys, että kuinka usein muu foorumin väki käytti pomotaisteluissa White Phantomeita? Itse sorruin näitä käyttämään ensimmäisellä läpipeluulla ainoastaan kolmessa pomossa (Gargoyle, Quelaag ja edellämainittu Ornstein & Smough) vaikka ei siinä tavallaan mitään hävettävää ole, kun bossit kerta muuttuvat vaikeammiksi sitä mukaa, mitä useampi Phantom on kentällä. Ornstein & Smough on kuitenkin sellainen parivaljakko, mikä melkein omasta mielestäni vaatii vähintään sen yhden Phantomin kaveriksi, sillä yksin näiden kahden kanssa leikkiminen muistutti enemmän tai vähemmän maanpäällistä helvettiä. Toisaalta en voi kieltää, etteikö olisi ollut aivan mahtava fiilis, kun loppujen lopuksi sai molemmat hengiltä.


Itse olin erittäin säästäväinen humanityjen suhteen ensimmäisellä läpipeluulla vaikka koitin pari kertaa O&S vastaan summonaa kavereita, niin ei menny lävitse. Lopulta sain yksin kaadettua molemmat n. 5h jälkeen ja fiilikset olivat silloin niin korkealla, että en muista missä muussa pelissä olisin niin innoissani ollut päästyäni pomotaistelun lävitse. Drake sword silloin aikanaan oli vielä O&S vastaan, jotenka hankaluuksia kyllä tuotti, muutenkin halusin yksin soolota kaikki pomotaistelut sen takia, koska halusin täyden kokemuksen pelistä, vaikka kuten sanoinkin, niin tätä kaksikkoa vastaan koitin pari kertaa epätoivoisuuden parissa kutsua kaverin avuksi.
Myöhemmin tosin kun oltiin kaverini kanssa pääseet Dark Soulssin lävitse, niin koitettiin yhdessä pelata peli lävitse ja oli kyllä hauskaa tuo co-op Dark Soulsissa, tosiaan joutu aina tapella jokunen 30min, että saatiin kutsuttua toisemme peliin, koska Dark Soulssin summonit ovat erittäin huonosta toteutettu.
Kuva
Avatar
Surely
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10.03.2014 02:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Surely » 14.03.2014 17:17

Noniin, nytten on tuo Dark Souls 2 käsissä ja on kyllä pakko sanoa, että onpa iso tämä collectors edition paketti hyvä kun edes mahtui reppuuni. Paketin edessä komeilee hieno 30cm figuuri ja en malta odottaa, että pääsen kotiin iskemään tämän pelin sisään. Tietenkin kaupan kautta pitää käväistä ja hakemassa jotain juomista pitkää pelisessiota varten. En vain vieläkään osaa päättää swordsmanin ja clerin välillä, että kummalla aloittaisin.
Kuva
Avatar
Surely
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10.03.2014 02:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 14.03.2014 18:01

Taitaa jäädä kakkosen hankinta kesään. En kuitenkaan ehtisi kunnolla paneutua sielujen metsästykseen, kun on tätä hemmetin kiirettä reaalielämässä liikaa.

Kesällä pelin löytää varmasti jo puolet halvemmalla jostakin.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 25.04.2014 11:05

Mitä järkeä tekijöillä oli poistaa pelistä mahdollisuus partychattiin pelin aikana ? Käytännössä peliä ei pysty pelaamaan Onlinessa, jos olet partychatissä samaan aikaan.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 25.04.2014 15:16

Tohtori Freeman kirjoitti:Mitä järkeä tekijöillä oli poistaa pelistä mahdollisuus partychattiin pelin aikana ? Käytännössä peliä ei pysty pelaamaan Onlinessa, jos olet partychatissä samaan aikaan.

Onko immersio tuttu sana? Mun mielestä Dark Soulsin kaltaisessa pelissä ei ole tarvetta millekään chatille, sillä peli on suunniteltu pelaajan henkilökohtaiseksi seikkailuksi, johon pelaaja imeytyy mukaan sen sijaan, että peliä pelatessa naureskellaan kavereiden kanssa paskoille jutuille. Toki jos joku tykkää, eikä jaksa peliin keskittyä, niin eihän se minulta ole pois.

Tuosta tulikin ohimennen mieleeni, että onko Dark Soulsin X360-version online-ominaisuudet rajoitettu ainoastaan kultajäsenille? Osa pelaajista menettäisivät siinä tapauksessa aika saatanan suuren siivun pelistä, jos näin on.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 25.04.2014 19:06

ForWeAreMany kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Mitä järkeä tekijöillä oli poistaa pelistä mahdollisuus partychattiin pelin aikana ? Käytännössä peliä ei pysty pelaamaan Onlinessa, jos olet partychatissä samaan aikaan.

Onko immersio tuttu sana? Mun mielestä Dark Soulsin kaltaisessa pelissä ei ole tarvetta millekään chatille, sillä peli on suunniteltu pelaajan henkilökohtaiseksi seikkailuksi, johon pelaaja imeytyy mukaan sen sijaan, että peliä pelatessa naureskellaan kavereiden kanssa paskoille jutuille. Toki jos joku tykkää, eikä jaksa peliin keskittyä, niin eihän se minulta ole pois.


Teoriassa hyvä juttu, mutta käytännössähän tämä on aika paskaa pakotusta niille joita ei kiinosta. Minulle yksi xboxin parhaimpia ominaisuuksia on juuri partychatit, jossa voi vaihtaa kuulumisia tai vain olla puhumassa niitä näitä, enkä voisi kuvitellaakkaan eläväni ilman sitä. Tietenkin jos peli olisi vaikka walking dead tai bioshock, joissa on tunnelmaa ja hyvä juoni, pysyisin erossa partyistä, mutta dark souls on kaukana noista.

Tuosta tulikin ohimennen mieleeni, että onko Dark Soulsin X360-version online-ominaisuudet rajoitettu ainoastaan kultajäsenille? Osa pelaajista menettäisivät siinä tapauksessa aika saatanan suuren siivun pelistä, jos näin on.


Käsittääkseni jos haluaa invaasioita harrastaa niin kultajäsenyys vaaditaan, mutta esimerkiksi muiden pelaajien viestit kyllä näkyvät. En osaa muuta sanoa, sillä en ole hopeakerhoon pudonnut neljään vuoteen.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 09.01.2015 13:04

Kuinka pelin lopussa oleva joulupukki tapetaan ?
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Salem » 09.01.2015 15:23

Tohtori Freeman kirjoitti:Kuinka pelin lopussa oleva joulupukki tapetaan ?

Kaikkein suositelluin taktiikka on kuulemma käyttää parrya bossin hyökätessä, joten jos olet hyvä pienten kilpien kanssa niin tuosta taistelusta tulee täysi vitsi. Itse tosin koen tuon parryn ajoituksen melko hankalaksi, ottaen huomioon kuinka nopea tuo viimeinen perkele on, ja kun epäonnistuminen vielä kostautuu varsin kivuliaalla hyökkäyscombolla. Mieluummin suosin Zweihanderin raskaampaa hyökkäystä aina kun bossi on itse aloittamassa comboaan. Tällöin bossin saa hetkeksi pökerryksiin ja on aikaa mennä kauemmas seuraavaa hyökkäystä odottamaan.
Paras hetki parantaa on kun bossi yrittää napata hahmon kiinni kädellään. Tuo on helppo väistää pakittamalla, ja jää vielä aikaa estuksen naukkaamiseen.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 09.01.2015 16:57

Itse niittasin pääperkeleen tuolla nimenomaisella parry-taktiikalla ja mulla meni noin kaks tai kolme kuolemaa oppia se patterni. Pelin pelaamisesta on itsellä jo hyvä tovi aikaa, mutta tosiaan kun sillä jantterilla on se kolmen iskun combo, niin parry on helpoin tehdä combon toiseen vai kolmanteen hyökkäykseen. Eli jos staminat riittää niin blockaa ensin ja sitten vasta vedät parrylla ja ripostella turpaan. Itse ajoitin estus flaskin käyttämisetkin tuon riposten jälkeen, mutta Salemin mainitsema väli toimii myös kuin piri. Jos ei näillä ala menemään läpi, niin hommaa ennen vikaa bossia olevalta viholliselta pahamaineinen Black Knight Halberd ja tuunaa se täyteen ja ala pistämään porukkaa nippuun sillä.

Itseä kyllä vitutti hieman toi, että kaveri meni spoilimaan tosta vikasta bossista mulle sen miten helppo noi hyökkäykset on parrya. Mulla ei muuten ees ois käynyt mielessäkään alkaa parryamaan mitään bosseja koko pelissä, saati sitten vikaa bossia, niin toi vähän latisti eeppisen lopputaistelun meininkiä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Salem » 21.04.2015 22:01

ForWeAreMany kirjoitti:Hnggggh olen niin kade. Bloodborne on ainoa syy miksi haluaisin itselleni PS4:n ja olen yrittänyt välttää mahdollisimman paljon infoa pelistä, jotta pääsen joskus tulevaisuudessa kokemaan sen mahdollisimman sokkona. Vähän aikaa sitten itse pelasin Demon's Soulsin ja Dark Soulsin uudelleen läpi ja tämä ei todellakaan helpottanut siihen, etten pääse vielä pitkään aikaan pelaamaan sitä. :(

Bloodborne oli itsellenikin suuri tekijä jonka takia PS4 tuli talouteen hommattua. Alkujaan oli tarkoitus odottaa että pelin hinta laskee, mutta kiusaus koitui lopulta liian suureksi. Ennen pelin hommaamista olin tietoinen sen sisällöstä tasan niin paljon kuin mitä ensimmäiset trailerit ja uutisoinnit kertoivat. Kaikkia gameplay-materiaalia välttelin kuin ruttoa, ja arvosteluja myös. Suosittelen sinnittelemään samalla linjalla.

Joni Ahonen kirjoitti:Dark Souls 2 on vielä(kin) kokematta, jonka remasterointi PS4:lle kutkuttaisi hankkia.

Jos jonkun version aiot hankkia, niin ehdottomasti tuo. Se kun sisältää samassa kaikki DLC-sisällöt vakiona (jotka minullakin on vielä kokematta), ja kuulemma vaikeusastettakin on hivenen korotettu. Kieltämättä kutkuttaisi minuakin hankkia tuo versio, vaikka alkuperäinen löytyykin jo. Kertonee siitä kuinka paljon tuosta pelistä pidän, yleisestä mielipiteestä huolimatta.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja typewriter » 09.05.2015 19:55

Dark Souls II on mestariteos, ja uskaltaisin väittää, ettei missään pelissä ole hoidettu miekkamittelöitä yhtä realistisesti/viihdyttävästi. Roolipelielementeiltään juuri sopivan monipuolinen, taistelultaan helposti lähestyttävä ja PS4:sella pelatessa Scholar of the First Sin -versiota grafiikat ovat ihan mukiinmeneviä (ajoittaista tekstuurien sumenemista havaittavissa, eikä piirtoetäisyys ole parhaimmasta päästä). Yksi suosikkipeleistäni.

Bloodborne taas... Miksi piti hyvä peli pilata totaalisesti ylivaikealla ja epäreilulla vaikeustasolla? Siis jos kaltaiseni DS2:ta 200h pelannut "konkari" ottaa turpaan alkupään vihollisilta enemmän kuin laki sallii, onko vika enää pelaajassa vai itse pelissä?
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Salem » 09.05.2015 20:53

typewriter kirjoitti:Dark Souls II on mestariteos, ja uskaltaisin väittää, ettei missään pelissä ole hoidettu miekkamittelöitä yhtä realistisesti/viihdyttävästi. Roolipelielementeiltään juuri sopivan monipuolinen, taistelultaan helposti lähestyttävä ja PS4:sella pelatessa Scholar of the First Sin -versiota grafiikat ovat ihan mukiinmeneviä (ajoittaista tekstuurien sumenemista havaittavissa, eikä piirtoetäisyys ole parhaimmasta päästä). Yksi suosikkipeleistäni.

Harvassa ovat Dark Souls 2:ta pitävät ihmiset. Hienoa huomata etten kuitenkaan ole ainoa.

typewriter kirjoitti:Bloodborne taas... Miksi piti hyvä peli pilata totaalisesti ylivaikealla ja epäreilulla vaikeustasolla? Siis jos kaltaiseni DS2:ta 200h pelannut "konkari" ottaa turpaan alkupään vihollisilta enemmän kuin laki sallii, onko vika enää pelaajassa vai itse pelissä?

Bloodbornen taistelusysteemi on hyvin erilainen kuin muissa Souls-peleissä. Näppäimet ovat toki samat, mutta Bloodbornen meno on huomattavasti nopeatempoisempaa ja hektisempää, mikä aluksi tekee siitä myös vaikeamman. Plus kun kilven tuoma lisäsuoja on poistettu niin itselläkin jäi siitä ensiksi hyvin orpo olo.
Voin vain sanoa että pidä pintasi. Kun uuteen systeemiin, ja etenkin tuliaseen käyttöön pääsee sinuiksi, homma muuttuu huomattavasti helpommaksi. Ekalla pelikerralla kirosin muutaman pelin alueista syvimpään helvettiin, mutta jo toisella läpipeluulla ne luonnistuivat vaivatta. Siinä huomasi erinomaisesti sen kuinka hyvin pelin parissa on kehittynyt. :)

Nyt kun sarjan haastavuudesta on puhetta, niin henkilökohtaisesti koen sen ihka ensimmäisen eli Demon's Soulsin kaikkein haastavimmaksi, Dark Soulsien ollessa ne helpoimmat. DS2:n ilmestyessä leimailin jo sitä haastavimmaksi kuolemien alati vähentäessä energiamittaria, mutta loppupeleissä senkin haastetaso tippuu varsin nopeasti kun alkaa päästä käsiksi parempiin varusteisiin.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 10.05.2015 15:42

Kunhan nyt joku kaunis päivä pääsisin ensimmäisen pelin läpi, niin se riittää minulle. Tarkoituksenani olisi odottaa kunnes tuon pelin delsu tulee alennukseen ja pelata se läpi, jolloin voisin saada leveleitä hahmolleni, että "joulupukki" lopulta kuolisi. Samanlaista rääkkiä en enään jaksa, joten Dark souls 2 jääköön väliin. Skippaan vaikka Dark souls kolmoseen tai johonkin muuhun from softwaren peliin, joka nähdään ykkösboksilla.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja typewriter » 23.05.2015 11:44

Elana the Squalid Queen imee munaa helvetissä! *manaaja -viittaus päättyy tähän* Pieksin siis DLC-pakettienärsyttävimmän pomon.
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Pidgeon » 24.05.2015 02:21

Itse parhaillaan pelaan ykkösosaa ja pitkään pidin peliä jopa helppona, kunnes perkele pääsin Ornstein & Smough-tappeluun. Tuo tappelun ensimmäinen vaihe ei kuitenkaan ole erityisen vaikea, vaan vaatii lähinnä kärsivällisyyttä ja hyvää väistelyä. Toinen vaihe on puolestaan ollut silkkaa vittuilua Smoughin spämmätessä AoE:ta, jonka väistäminen on ollut melkoista lottoamista.
Pidgeon
 
Viestit: 55
Liittynyt: 28.02.2014 22:51

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 24.05.2015 13:28

Pidgeon kirjoitti:Itse parhaillaan pelaan ykkösosaa ja pitkään pidin peliä jopa helppona, kunnes perkele pääsin Ornstein & Smough-tappeluun. Tuo tappelun ensimmäinen vaihe ei kuitenkaan ole erityisen vaikea, vaan vaatii lähinnä kärsivällisyyttä ja hyvää väistelyä. Toinen vaihe on puolestaan ollut silkkaa vittuilua Smoughin spämmätessä AoE:ta, jonka väistäminen on ollut melkoista lottoamista.

O&S on kyllä ylivoimaisesti yksi hienoimpia bosseja koko sarjasta ja jumalauta että oli hieno fiilis kun sain soolottua New Game +:lla kyseisen bossiparin. Itse oon kyllä enemmänkin sitä mieltä, että eka puolikas taistelusta on paljon vaikeampi, pelasi millaista buildia hyvänsä. Jälkimmäisessä osiossa Ornstein on myös tosi vittumainen joka tapauksessa mutta dexibuildilla ja katanalla Smoughin saa silputtua naurettavan nopeasti. Jos taas pelaa raskaamman varustuksen buildia niin sitten Smough osaa kyllä olla todella paskamainen.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Pidgeon » 24.05.2015 15:11

Juuri kun valitin tuosta Smoughista, niin vedin aamulla tuon bossin läpi ja tuli jälleen opittua, että pitää sitä joskus myös blockata. Tuo on tähän mennessä varmaankin oma suosikki pomotappelu juurikin tuon haasteen takia. Tähän mennessä ainoastaan Quelaag on aiheuttanut itselleni sen verta ongelmia, että meni vasta neljännellä yrittämällä läpi.

Oma pelityylini on sen verta aggressiivinen, että hyökkään mielellään jatkuvasti ja pyrin väistelemään kaikki iskut. Hahmoluokaksi valitsin knightin, mutta kuitenkin pistän leveleitä dexterityyn ja ja strengthiin ja aseina käytän halberdia ja jousta. Armorikin on sieltä kevyeimmistä päästä, jotta tuo väistely sujuisi paremmin.

Pitää varmasti tuo NG+ pelata joskus läpi, mutta kesällä on kyllä niin helvetisti pelejä pelattavana...
Pidgeon
 
Viestit: 55
Liittynyt: 28.02.2014 22:51

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Salem » 06.06.2015 10:52

Ehkä hieman ennenaikaista hypeä, mutta Dark Souls 3 on ollut kovasti puheen ja spekulaation alla viimeiset pari päivää. Peli pitäisi kuulemma virallisesti julkistaa E3:ssa, mutta "vuodettua infoa" on jo nyt tarjolla.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja Drake » 06.06.2015 16:19

Itsellä hankinta listalla DS ja DS2, kun Demon's Soul löytyy ja tullu jonkin verran tahkottua. Hyvä peli on ja pidän haasteellisuudesta ettei vaan mennä eteenpäin yhtä nappia painenemalla.
Avatar
Drake
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02.09.2014 16:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 06.06.2015 16:29

Salem kirjoitti:Ehkä hieman ennenaikaista hypeä, mutta Dark Souls 3 on ollut kovasti puheen ja spekulaation alla viimeiset pari päivää. Peli pitäisi kuulemma virallisesti julkistaa E3:ssa, mutta "vuodettua infoa" on jo nyt tarjolla.

Huomasinkin parit screenshotit eilen illalla /v/:tä selaillessa ja alkaa touhutoteemi taas sykkimään. Toivon todella hartaasti että peli on paaaaljon mielenkiintoisempi ja laadullisesti parempi kuin Dark Souls 2 ja vielä enemmän toivon sitä, että peli julkaistaan PC:llä tai aiemman sukupolven konsoleilla ettei tarvitse käyttää rahojaan turhaan roinaan parin pelin pelaamisen vuoksi.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dark Souls

ViestiKirjoittaja typewriter » 10.06.2015 11:23

Fume Knight ja Burnt Ivory King imevät myös kikkeliä helvetissä, päihitin vastikään molemmat. 76. kerta toden sanoi. Mitä tulee DS3:seen, omakin lemmenvaltikkani värisee infon johdosta. :D
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Seuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa