Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 28.02.2014 11:57

Valtaosa meistä nauttii varmasti pelinsä isolla ruudulla ja kotisohvan pohjalla, mutta eipä ne taskupelitkään mihinkään ole kadonneet. Perinteiset Nintendon ja Sonyn käsikonsolit ovat edelleen olemassa, mutta koska tabletit ja kännykätkin ovat osoittautuneet suosituiksi pelialustoiksi, voi niistä ja niiden peleistä päästää keskustelemaan täällä.

Ja kuten ennenkin Sonyn käsikonsolit ovat omia suosikkejani. Kännykällä ehkä eniten minua ovat viihdyttäneet ne muinaiset klassikot kuten Tetris ja matopeli. Älypuhelinta en omista vieläkään, sillä en luota niiden kestävyyteen, enkä pidä kosketusnäyttökontrolleista.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 28.02.2014 12:05

Käsikonsoleista ajattelin jos ostaisi 3DS:n tai sen XL-mallin. Sille tulee paljon kiinnostavia pelejä, kuten Bravely Default ja A Link Between Worlds, ja se sopii hyvin käsiini. XL:ssä on myös isot ruudut, joista pidän. Se on vähän siinä ja siinä pitäisikö ostaa...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja NightFan » 28.02.2014 19:58

Olen tässä miettinyt jos hankkisi tabletille nes emulaattorin jotta voisi pelailla final fantasyjä. Ei siitä laitteesta ole oikein mihinkään muuhun.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja Gigante » 28.02.2014 20:47

En ole mikään suuri ystävä näiden käsikonsolien (DS ja muut) suhteen, vaikka niille hemmetin hyviä pelejä toisinaan siunataankin. Syy miksi en käsikonsoleille lämpene on se pelaamisen epämukavuus. Niskat ja hartijat tuppaa mänemään kipeäksi, oli sitä missä asennossa tahansa.


Onhan tuossa (muka)älyfoonissa eräs sangen hyvä Breakout-peli, jota erittäin tylsinä hetkinä olen pelaillut. Myös tuo kännykän Angry Birds demo on ihan passeli peli.
Sitten tietysti löytyypi tuo kirpparilta löydetty Gamefun-taskutetris, jota olen esim. opiskelun luppoaikoina silloin tällöin pelittänyt ennätyksiäni rikki.

Hyllystä löytyy myös näitä wanhoja Game and Watch-pelejä, kuten Mario's Cement Factory ja Donkey Kong jr. Ihan hauskoja retroilumielessä, vaikka eivät todellakaan sovi automatkalla pelittämiseen, kiitos yksitoikkoisten ja erittäin lujien äänten.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja Masse » 01.03.2014 00:07

Itse diggaan DS:stä (se alkuperäinen) ja se on vieläkin intissä päivittäisessä käytössä. Jatkossa varmaan tulee pelattua Androidilla jotain. Carmageddon nyt ainakin on pakkohankinta.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 21.05.2014 17:19

Vänkä kone tämä Game Boy Advance SP. En muistanutkaan kuinka suuri merkitys sisäänrakennetulla taustavalolla onkaan näytön kanssa, vaikka viitisen vuotta sitten kaverilta konetta testasin.

Ainoaksi ongelmaksi taustavalon keksimisen jälkeen jäänyt näytön pienuus vaan harmittaa peleissä, jossa reaktioaikaa vaadittaisiin enemmän kuin puolitoista sekuntia. En uskoisi vaikka Contra:n pelaamisen olevan mistään hinnasta helppoa tällaisella "näköpiirillä"...
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Käsikonsolit, ipadit, androidit ... yms.

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 16.01.2015 21:54

Nintendo julkaisee piakkoin New 3DS-käsikonsolit, joita olen odottanut. Viimein lisätatti mukana itse kojeessa, joten ei tarvitse CPP:ta kaivaa erikseen esille. Kyseiset laitteet ovat vielä aavistuksen tehokkaampia ja niille julkaistaan jotain yksinoikeuksia, kuten esimerkiksi Xenoblade Chronicle. Kuulemma Majora's Maskissa on jotain lisäherkkuja, jotka avautuvat vain uusilla malleilla.

Vanha 3DS on ollut kovassa käytössä ja saanut vuosien varrella ottaa osumia vastaan. Jos rahatilanne ei ole täysin hanurista, New 3DS XL löytyy tästä taloudesta ensi kuussa.


Varmasti näiden kojeiden vuoksi Nintendolla halutaan antaa lisää elinvuosia 3DS:lle, sillä laitteella pyyhkii nyt aika lujaa. Täppärien vuoksi käsikonsolimarkkinoilla ei edes Nintendolla ole varaa ottaa riskejä, joten turvallisempaa kasvattaa asiakaskuntaa uusilla malleilla samoista vehkeistä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa


Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron