Mikä peli menossa?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.07.2015 10:19

Kaya kirjoitti:Juu itsellä on tuoreessa muistissa tämä homma. Eli itsehän pelasin melkein koko pelin läpi GF:iä käyttäen.

Itse tein ekaa kertaa pelatessa ihan saman mokan, kun se vitun junction-systeemi oli aluksi ihan hepreaa. About 30 pelitunnin jälkeen alko vituttamaan kun joka perusmatsissa piti repästä GF:t käyttöön ja sit lopulta aloitin koko pelin alusta ja se olikin huomattavasti mukavampi kokemus kun ymmärsi junction-systeemin ja otti GF-valikon taisteluista pois kokonaan. Turhaa paskaa on noi FF8:n summonit sanon minä. :D

Devil May Cry 4 Special Edition

Tätä olen hinkkaillut viime aikoina aivan vitusti, mitä nyt olen viikon sisään pelannut pelin joku viisi kertaa läpi. Tällä hetkellä yritän opetella viimeinkin pelailemaan Dantella, sillä nyt olisi tarkoitus viimeinkin pelata peli Dante Must Diellä läpi. En tosiaan muistanut yhtään miten helvetin hyvä peli DMC4 oikeasti onkaan (varsinkin kolmen uuden pelattavan hahmon myötä) ja jos jollekin pelille Capcom saisi tehdä jatkoa, niin Devil May Crylle sillä hack'n'slashejä siellä päässä osataan tehdä ja aivan vitun hyviä sellasia. Jos taloudesta löytyy suht moderni PC, PS4 tai Xbone, niin ei ole mitään syytä olla hankkimatta tätä. Peli maksaa ainoastaan 25e ja se on mekaanisesti paras hack'n'slash mitä on ikinä tehty.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 02.07.2015 19:58

ForWeAreMany kirjoitti:
Kaya kirjoitti:Juu itsellä on tuoreessa muistissa tämä homma. Eli itsehän pelasin melkein koko pelin läpi GF:iä käyttäen.

Itse tein ekaa kertaa pelatessa ihan saman mokan, kun se vitun junction-systeemi oli aluksi ihan hepreaa. About 30 pelitunnin jälkeen alko vituttamaan kun joka perusmatsissa piti repästä GF:t käyttöön ja sit lopulta aloitin koko pelin alusta ja se olikin huomattavasti mukavampi kokemus kun ymmärsi junction-systeemin ja otti GF-valikon taisteluista pois kokonaan. Turhaa paskaa on noi FF8:n summonit sanon minä. :D

Itsehän en ole käyttänyt n. 25 tunnin pelailun aikana summoneja kuin ehkä 3 kertaa. Junction-systeemit on ymmärretty ja damagea pystyn tekemään ihan hyvin. Zell tekee normi-iskuilla reilut 500dmg, Squall criticalilla 350dmg ja Rinoa nyt vain tekee kaikkea muuta kuin taistelee eli käyttää curea yms. Kun bossejen hp:t on niin matalat, ei minulla ole mitään hätää. Jos on hätä, niin Zellin limitti auttaa. Se on jopa naurettavan hyvä. Squallin Renzokuken on myös ihan ok ja Rinoan limitit ovat... öh, no melkein hyödyttömiä (en tietenkään ole saanut niitä parhaimpia).

Pakko sanoa, että on nuo GF:t hyödyttömiä. Paljon mukavampi pelata ilman niitä.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 02.07.2015 20:37

-Zerials- kirjoitti:Pakko sanoa, että on nuo GF:t hyödyttömiä. Paljon mukavampi pelata ilman niitä.

Kyllä, peli nopeutuu huomattavasti kun niitä ei käytä taisteluissa, ainakin tavallisia vihuja vastaan. Rinoalla on yksi hyvä limit joka tekee hamot kuolemattomiksi joksikin aikaan, siinä ne melkein olikin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.07.2015 20:59

-Zerials- kirjoitti:Jos on hätä, niin Zellin limitti auttaa. Se on jopa naurettavan hyvä.

Zellin limitti on suoraan sanoen täysin rikkinäinen. Bossit menee läpi sillein että pitää Zelliä lähes kuolleena koko ajan ja vaihtelee hahmoa niin pitkään, että Zellille pärähtää Duel ja sen jälkeen alkaa vuorottelemaan Booyaata ja Punch Rushia mahdollisimman nopeasti. Kovilla junctioneilla tuolla taktiikalla tekee aivan naurettavat määrät lätöä, varsinkin jos tulee 12 sekkaa aikaa tehdä noita hyökkäyksiä Duelin aikana. Jos Zell kuolee niin phoenix down ja sama systeemi uusiks.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 04.07.2015 12:17

Final Fantasy VIII on edennyt hyvää vauhtia. Saavuin juuri Trabia Gardeniin ja 40 tunnin rajapyykki lähestyy. Hahmot alkaa olemaan vahvoja, kun dinosaufuksen luista pystyin helposti tekemään 300 Quakea ja sehän nostaa statseja kummasti. Sitten kun lisää Zellille ja Squallille Str +20% ja Str +40%-abilityt kummallekin, niin johan alkaa tuhoutumaan viholliset ympäriltä.

Aseet minulla on kylläkin vielä aika huonot, mutta jos joskus saisi parempiakin hankittua. Pitäisi vain saada Rare item-ability, mutta senhän saa Tonberry GF:ltä. Kävin jo 5 Tonberryä kukistamassa, mutta ilmeisesti n. 20 pitäisi tappaa, että King Tonberry ilmestyy. Ehkä on parempi nostaa leveleitä mainstoryn mukana ennen sen haastamista.

Olen yllättynyt kuinka kivuttomasti peli on edennyt. Systeemit tajuttuaan alkaa homma sujumaan. Drawaaminen on kyllä suoraan sanottuna ihan helvetin tylsää...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 06.07.2015 17:47

Aloitin tosiaan itsekkin Final Fantasy X:än silloin kesäkuun alkupuolella ja n.50h pelaamisen jälkeen olen loppubossissa. Pääsin ajat sitten pelin loppupuolelle, mutta vasta tänään tuli jatkettua pelaamista ja meni melkein läpi, mutta kun se loppubossin toka muoto on hitusen liian kova pala. :cry:

On nää ropet kyllä aikaa vieviä pelejä. Tuli pelailtua tässä välissäkin parit tasoloikkailutkin läpi, kun kyllästyin grindaamiseen.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Highwind » 10.07.2015 13:21

Final fantasyt näköjään kova sana täälläpäin nykysellään. Täytyy nyt poiketa porukasta kun Bloodborne on ollut pelityksessä muutaman päivän. 3 bossia kaatunut ja hyvältä tuntuu kyllä, paljon parempi meininki kuin Dark Souls 2:ssa.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 10.07.2015 14:21

Monta vuotta sitten luin vanhalta foorumilta pelistä, jota mm. Salem kehui aivan törkeän paljon ja siitä eteenpäin se on ollut omalla to do-listalla ja nyt viimeinkin monen vuoden jälkeen sain pelitykseen Persona 4:n. Tää on ihan ylivoimaisesti koukuttavin JRPG mitä olen aikoihin pelannut, varsinkin kun pariin vuoteen ei ole koko genre kiinnostanut paskan vertaa. Kaikki genren ystävät jotka eivät ole tähän koskeneet niin nyt saatana käytte hankkimassa tän PS Vitalle tai ostamassa PS3:n jenkkistoresta PS2-version.

Jos joku ei jollain ihmeellä ole Persona 4:stä kuullut, niin pelissä siis pelaillaan lukioikäisellä opiskelijajannulla pienessä Inaban kylässä Nipponin maaseudulla, jonne hän on saapunut kaupungista. Ajan myötä pääjannu sitten sotkeutuu alueella riehuvan sarjamurhaajan tekemisiin ja pelin pääasiallinen idea on yrittää ratkaista kyseisen sarjamurhaajan henkilöllisyys ja pelastaa tulevia uhreja.

Synopsiksen puolesta kuulostaa ihan vitun geneeriseltä paskalta ja jos totta puhutaan niin sitä tämä onkin jos on yhtään enempää animua katsonut tai jrpg:tä pelannut, mutta kyseessä on kuitenkin erittäin viihdyttävää paskaa. Mekaniikoista en jaksa hirveän syväluotaavaa analyysia alkaa raapustamaan tähän, mutta niiden puolelta peli on omasta mielestäni todella raikas tuulahdus perinteiseen "juoksentele luolastoissa -> tapa mösiä -> vastaanota expaa ja leveleitä"-kaavaan (Persona 4 noudattaa tätä kaavaa vain osittain). Sen verran kuitenkin sanon, että kaikella taisteluiden ulkopuolella on yhtä paljon merkitystä hahmonkehitykseen kuin taistelussa tapahtuvilla asioilla. Ja itse diggaan tällaisesta todella paljon. Jos yhtään JRPG:t kiinnostaa niin nyt äkkiä metsästämään Persona 4:ää.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 10.07.2015 17:31

^Sait minut kiinnostumaan Personasta. Tällä hetkellä tai ylipäätään tänä vuonna en ole pelannut kovin paljolti muuta kuin juuri JRPGtä ja se on suosikki-genreni juuri nyt. Tosin suurin osa pelaamistani japsiroolipeleistä on vähän vanhempaa settiä, jotka on jäänyt pahasti välistä. En sitten tiedä, jos vaikka tutustuisi Personaan ja Shin Megami Tenseihin tässä lähiaikoina.

Ajattelin kyllä kysyä kokeneemmilta onko Persona 4 paras vaihtoehto sarjaan tutustumiseen? Onko pelit suoria jatko-osia tosilleen?

-----

Meni vähän offtopicin puolelle, mutta on minulla ketjun aiheeseen ihan oikeaa asiaakin. Pidin Final Fantasyistä jopa kahden päivän tauon, kunnes päätin aloittaa pelaamaan Final Fantasy VI:ta. En ole vielä pitkälle ehtinyt, mutta viihdyttävää settiähän tämä on. Etenkin musiikit, mitä taustalla on soinut, ovat loistavia. Aivan tajuttoman kova OST tässä pelissä. Mitään syvällisempää en tästä osaa vielä sanoa. Palaan asiaan myöhemmin.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Salem » 10.07.2015 22:50

-Zerials- kirjoitti:Ajattelin kyllä kysyä kokeneemmilta onko Persona 4 paras vaihtoehto sarjaan tutustumiseen? Onko pelit suoria jatko-osia tosilleen?

Itse vain Persona 3:n ja 4:n pelanneena voin sanoa että ei ole pahemmin väliä kummasta aloittaa. Final Fantasyjen tapaan ovat omia tarinoitaan molemmat. Persona 4 on sisällöltään monipuolisempi, mutta molemmat ovat tosiaan uskomattoman maittavia JRPG-pelejä joita ei voi tarpeeksi suositella.

Hienoa että hehkutukseni on jäänyt mieleen. Gigsuhan se näitä taisi vielä minuakin innokkaammin aikoinaan kehua, mikä taas sai minut alkujaan kiinnostumaan sarjasta. Tulevaa Persona 5:ta innolla odotellessa. :)
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 11.07.2015 00:47

Salem kirjoitti:Hienoa että hehkutukseni on jäänyt mieleen. Gigsuhan se näitä taisi vielä minuakin innokkaammin aikoinaan kehua, mikä taas sai minut alkujaan kiinnostumaan sarjasta. Tulevaa Persona 5:ta innolla odotellessa. :)

Joo toi Persona 5 on yks omia syitä lisää hommata PS4. MGSV:n kunnollisen version takia se tulee pääasiassa hankittua ja Bloodborne on kans toinen syy. Pitänee tän Persona 4:n jälkeen hommata kans toi kolmonen ja pelailla se kun tässä loppukesästä on aikaa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 13.07.2015 06:31

Salem kirjoitti:
-Zerials- kirjoitti:Ajattelin kyllä kysyä kokeneemmilta onko Persona 4 paras vaihtoehto sarjaan tutustumiseen? Onko pelit suoria jatko-osia tosilleen?

Itse vain Persona 3:n ja 4:n pelanneena voin sanoa että ei ole pahemmin väliä kummasta aloittaa. Final Fantasyjen tapaan ovat omia tarinoitaan molemmat. Persona 4 on sisällöltään monipuolisempi, mutta molemmat ovat tosiaan uskomattoman maittavia JRPG-pelejä joita ei voi tarpeeksi suositella.

Hienoa että hehkutukseni on jäänyt mieleen. Gigsuhan se näitä taisi vielä minuakin innokkaammin aikoinaan kehua, mikä taas sai minut alkujaan kiinnostumaan sarjasta. Tulevaa Persona 5:ta innolla odotellessa. :)



Mukavaa, että joku muistaa kuka aloitti Persona-sarjan hypetyksen vanhemmalla foorumilla. Eikä siinä mitään, hienoja pelejä molemmat, kolmonen että nelonen.
Voin sanoa mitään spoilailematta, että vaikka nelonen kertoo kyllä kolmosen jälkeisiä tapahtumista ja viittaa kolmoseen parissa kohtaa etäisesti, ei ole pahemmin väliä kummasta kokemuksesta aloitaa. Loistavia pelejä näin Ps2:n loppuvaiheilta.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 14.07.2015 21:47

-Zerials- kirjoitti:Ajattelin kyllä kysyä kokeneemmilta onko Persona 4 paras vaihtoehto sarjaan tutustumiseen? Onko pelit suoria jatko-osia tosilleen?


Todellakin, kuten edellämainittuna, Persona 3 ja 4:sen välillä ei sen suurempia juonellisia päälinjoja ole. Muutama cameo-kohtaus P3:n sivuhahmoista löytyy kylläkin P4:n puolelta, mutta ilman edeltävän pelin tietämystä missaa onneksi vain pieniä juttuja.

Suosittelen kylläkin kokeilemaan, jos mahdollista, ne vanhemmat Persona-pelit siinä sivussa. Mitään sosiaalisimulaatioita ne eivät kyllä ole, mutta hahmot ovat niissäkin muistettavia. Jos PSP tai Vita löytyy hyllystä, niin olet hyvällä mallilla; Personat 1-3 on julkaistu tällä hetkellä PSP:lle ja viimeisin Vitalle (jota suosittelen erityisesti). 8-)

EDIT:

Gah, ennen kuin ihan offiksi menee, voisin mainita aloittaneeni hiljattain PS3:lla Deception IV: Blood Ties:n. Ansojen asettelu, uhrien odottelu ja tuskanhuudot eivät ole koskaan olleet näin pirullisen nautinnollisia. :F
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 17.07.2015 07:28

Final Fantasy VI

Lähemmäs 30h peliä takana ja olen Mt. Zozolla. Kavereita tässä on aikansa jo etsitty enkä ole saanut suosikkipartyäni pitkään aikaan käyttöön. Yleensä käytän siis Lockea, Terraa, Sabinia ja Edgaria. Tuntuu toimivan ja nuo hahmot ovat suosikkejani taisteluidenkin ulkopuolella.

Onhan tämä toimiva peli. FFIX:n jälkeen varmaankin suosikkini sarjassa. Tarina on mielenkiintoinen, pääpahis on kenties paras missään videopelissä (ainakin sekopää) ja soundtrack on timanttia. Onkohan pelissä yhtään huonoa biisiä?

Huikea peli ja kattelen, jos tänään vaikka jatkaisin pelailua.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 19.07.2015 09:41

Final Fantasy XIII-2

Moni asia on parantunut edellisestä, moni taas ei. Kaksi pelattavaa hahmoja ja hirviöt kavereiksi? Mitä hemmettiä nyt taas. Aikamatkustusta? En ymmärrä tästä mitään :D Vielä vähemmän kun edellisestä. Silti tykkään kyllä pelistä. Tässä nyt 18h takana ja menin juuri Sunlethiin.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 23.07.2015 01:24

Hitman: Codename 47

Kaksi ensimmäistä tehtävää vedin ja ensivaikutelmat ovat hyvät. Huomenna voisi taas pelailla lisää, mutta hirvittää vaan tehtävien mahdollinen piteneminen ja monimutkaistuminen, koska kesken tehtävää ei voi tallentaa. Aika hooceetä.

The Detail

Kaksi episodia pelattu tätä suomalaista rikostarinaa. Tunnelma on kohdillaan ja tarina koukuttaa ihan hyvin, mutta pitää nyt vaan odotella sitä seuraavaa episodia, niin pääsisi jatkamaan.

Final Fantasy X

Loppubossia vaille läpi, mutta ei vaan jaksaisi pelata, kun pitää vielä varmaan hieman grindailla.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 26.07.2015 19:48

The Witcher 3: Wild Hunt (PS4)

Olen päässyt tarinan kanssa hyvin vauhtiin ja tehnyt sivutehtäviä vähän kaikkialla missä olen ollut. Tällä hetkellä tutkimassa Skelligen saaristoa.

Tähän asti paras peli tällä konsolisukupolvella ja yksi parhaista roolipeleistä koskaan.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 27.07.2015 09:40

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Tämän väitetään olevan aivan uskomattoman buginen peli, mutta semmoisen neljän tunnin pelailun aikana en ole kohdannut yhtäkään ongelmaa ja peli pyörii oikein nätisti. Käyttiksenä Windows 8.1.

Peli itse on oikein kiinnostava tällaiselle Lovecraft-fanille ja inolla odotan mitä tuleman pitää.


Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Kyllä nämä Lucas Artsin seikkailupelit ovat vaan yksinkertaisesti mahtavia. Tuli aloitettua yhtenä aamuna, kun heräsin jossain ennen kuutta ja sitten peli onkin vissiin jo aika lopussa. Ainakin niin voisi päätellä sen perusteella, että olen jo Atlantiksella.


Tällaista käyttöä on löytynyt pikkuveljen koulukäyttöön hankitulle läppärille. :lol:
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.07.2015 10:56

Bayonetta (Wii U)


En ole pelannut alkuperäistä Bayonettaa moneen vuoteen, tuli nyt hyvä syy viime vuonna hommatun Special Editionin takia tarttua siihen jälleen. Sama vauhdikas ja superöveri peli tämä on kuten muistinkin. En ole kyseisen lajityypin ylin ystävä ja usein tuntuu, että pelaan tätä väärin, kun vain sattumanvaraisesti komboilen mitä sattuu.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 31.07.2015 10:42

Tales of Graces f (PS3)

Lähemmäs viisi tuntia peliä takana ja ihan hyvältä tuntuu. Pelin ensimmäinen, lapsuusvuosista kertova osuus meni viimeksi läpi ja nyt peli alkaa vasta kunnolla, kun sai käyttöön niitä tehokkaampia Arteja. Taistelusysteemi on muuten sarjan paras. Samanlaista combottamisen fiilistä ei muissa Tales-peleissä ole tullut vastaan.

Tarina on vasta alkutekijöissään, mutta nyt alkaa käänteitä tulemaan. Musiikit ovat taattua laatua ja graafisesti peli on ihan nätti. Sääli vain, että pelin maailma on putkimainen tyyliin Final Fantasy X ja Tales of Xilliat. Varmasti tästä saisi enemmän irti vapaalla pelimaailmalla.

Tänään olisi tarkoitus jatkaa pelailua.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 03.08.2015 08:36

Korkkasin tässä vastikään Halo:n wanhalle xboksille.

Mitäpä tässä kehtaisi sanoa heti ensimmäisenä? Ihan kivaa paukkuttelua, vaikka covenantin tussarit ovat pelaajan omia vastaavia paskempia. Mutta heti asetuksia vilkuillessani huomasin järkytyksekseni, että eihän täällä perkele voi säätää mitään muuta kuin ohjaimen asetuksia. Missään ei voi säätää äänenvoimakkuutta, asettaa tekstityksiä tai lujentaa paljon hypetettyjä taustamusiikkeja. Tämä on taas niitä **rkeleen pelejä, joiden aikana täytyy nostattaa töllöttimen volyymit tappiinsa, jotta kuulisit piipityksestä yhtään mitään kun joku laiska ei jaksanut kirjoittaa dialogia näkyville.


Mutta sitten toisen kentän aikana huomasin taas pari erittäin *ittumaista ongelmaa. Ensimmäisenä Warthog...se vitun Warthog... minä kun kuvittelin että Sly 1:n auton ohjaaminen olisi ollut perseestä, mutta tämä vetää ihan uudet pohjat. Voi luoja miten perseestä sen Warthogin ohjaus on, kun se romukasa vain sutii niin peevelisti käännöksissä!

Toinen ongelma on sitten, että peli kuvittelee olevansa erittäin fiksu kun ei anna pelaajalle tärkeitä kordinaatteja kuin vasta viiden minuutin jälkeen tehtävänannosta. Minulla tekee jo ihan tarpeeksi tiukkaa yrittää ohjata sitä saatanan 'villikarjua' eteenpäin ja nytkö minun pitäisi itse päätellä minne **ttuun minun pitäisi mennä kentässä etsimään pakokapselia?


Mutta hei snipulla on ainakin ollut hauskaa paukutella niitä piipittäviä pikkuraukka-alieneita!
Toivottavasti peli tästä nyt pääsisi parantumaan, sillä tällä hetkellä Unreal 2 vaikuttaa paremmalta peliltä, jos pitää verrata johonkin etäisesti samantapaiseen menoon.



Baldurs Gate 2 jatkuu tuttuun, hitaaseen tapaansa. Päätin vihdoinkin hypätä neloschapuun kaikkien lukuisten sivutehtävien jälkeen ja oleskelen siis Spellholdilla. Kun sieltä joskus ulos päästään, palaan varmaan taas tonkimaan Watcher's Keepin sokkeloita. Se mikä on erittäin varmaa, on se että arvostelen taatusti SoA:n ja ToB:n erillisesti.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 03.08.2015 08:53

Tales of Graces f (PS3)

Tätä on sitten tullut pelailtua ja paljon. Tahti on suoraan sanottuna hirveä, mutta minkäs sille voi jos joku peli saa koukutettua niin pahasti.

En kyllä ymmärrä tämän pelin saamaa vihaa. Jos Gracesiä haukutaan sarjan huonoimmaksi osaksi, on sarjan tason oltava tosi kova. Gracesissä on sarjan parhain taistelusysteemi, hyvät musiikit, tarinakin on ihan mielenkiintoinen, hahmot ihan OK ja bossitaistelut ovat pelin huippukohtia.

Nyt olen pidemmän aikaa seikkaillut Fendelissä, joka pohjoisessa sijaitseva kylmä ja köyhä maa. Siellä sitten on tehty monenlaista tehtävää ja muutama sivutehtäväkin on tullut suoritettua. Tänään jatkuu.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 05.08.2015 10:25

Tuli testattua pikaisesti vähän kaikkea rare replaystä. Mutta tällä hetkellä kovimmassa pelityksessä on Perfect Dark zero, koska pelin kuollut moninpeliyhteisö sai tuon kokoelman myötä kauan kaivatun piristysruiskeen, joten nyt aion pelata sitä niin paljon kuin mahdollista. Saavutuksia on näes vaikka millä mitalla kerättäväksi. Toisena sitten tuo Conkerin bad fur day, josta tuskin tarvitsee selityksiä kertoa.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 07.08.2015 09:44

Resident Evil Zero

Ensi kertaa siis tätä peliä pelailen ja oikein olen positiivisesti yllättynyt. Hd remakea en nyt mattanut jäädä sitten odottelemaan, kun peli niin tuijotti hyllystä. Siltkin, tosi hyvännäköinen peli sen ikäiseksi. Muutama pelitunti takanapäin, tämä muutto hässäkkä vaikeuttaa vähän asioita, niin ei oikein kerkiä pelailemaan.
Vähän opetteluttaa kun sielä ei niitä arkkuja ole, niin kauhistuttaa ajatus jättää tavaroita jälkeensä, jos niitä vaikka tarvitseekin :D Onneksi ne tavarat näkyy kuitenkin sitten kartassa. Lisäksi se pelattavan hahmon vaihtelu oli alkuun vähän ankeeta, mutta onneksi vasta tuli pelattua revelations 2 jossa sai kyllä harjoitella tuota hommaa ihan riittävästi. Että eiköhän se siitä.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 23.08.2015 08:43

Kingdom Hearts 2 HD Remix

Noin 25 tuntia tätä takana ja hyvältä tuntuu. Aloittelin peliä muistaakseni jo huhtikuussa, mutta minulla oli jokin/joitakin muita pelejä kesken (Tales of Xillia?), jonka takia sitten peli jäi kesken. Nyt kuitenkin olen saanut pelistä otteen ja etenemistä tapahtuu.

Viimeisinpänä taltutin Space Paranoidsin bossin ja palasin takaisin oikeaan maailmaan. Tästä eteenpäin en tiedäkään, mitä pitäisi tehdä, mutta eiköhän se selviä pian.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron