The Elder Scrolls-sarja

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Wagner` » 01.02.2016 16:40

Kamoon sanokaa nyt et edes joku vielä pelaa Skyrimiä. Viikko sitten aloitin pelailun uudestaan ja pakko sanoa että koukkuun jäi. Lagaaminen ja jäätyily ärsyttää, mutta ilmenee lähinnä kun Solstheimssa seikkailee, joten se paikka nyt jäi puolittain kolumatta. Ps3 alustana ja nettiä lukemalla tuo lagaaminen tulee ennen pitkään jäädäkseen eikä ymmärrettävistä syistä enää päivityksiä tule. Muuten Skyrimissä mukavaa käydä kaikki paikat toistamiseen läpi ja löytää pari uuttakin lisäosien myötä.

Modit on muute ihan perseestä. Itsellä ainaki fiilis ja hohto häviää kun niiden kanssa lähtee säätämään. En siis itse modaile vaan vierestä seurannut tuota pelleilyä. Ainoa josta jotain hyötyä niin grafiikka modi. Kaikki muut hanurista. Kyllä. Kaikki muut...
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja whatever » 01.02.2016 17:32

Wagner` kirjoitti:Modit on muute ihan perseestä. Itsellä ainaki fiilis ja hohto häviää kun niiden kanssa lähtee säätämään. En siis itse modaile vaan vierestä seurannut tuota pelleilyä. Ainoa josta jotain hyötyä niin grafiikka modi. Kaikki muut hanurista. Kyllä. Kaikki muut...

Joo, onhan se nyt ihan perseestä kun on parempi suorituskyky, paremmat valikot ja enemmän aseita, tehtäviä ja ylipäätänsä tekemistä. Kuulostaa kateellisten panettelulta, kun ei modit toimi sun pleiskarillas. :P

Siinä oon kyllä samaa mieltä että Alduinin korvaaminen jollain Tuomas Veturilla tai MLP-ponilla yms. perseily on ihan vammaista touhua. Mutta en kyllä itse edes yrittäisi mitään Bethesdan peliä ilman modeja.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja Masse » 01.02.2016 18:18

Skyrim on yksi niitä pelejä, että toivoisi olevansa dementoitunut, jotta voisi kokea sen pelin uudestaan samallalailla kuin ensimäisellä kertaa. Alkaa olemaan sen verran koluttu tuo pelimaailma, että ei oikein innosta enää pelata. Dragonborn-lisäri on kyllä vielä kesken, mutta se main-quest siinä ei vaikuttanut kovin kiinnostavalta, verrattuna vaikka Dawnguardin vampyyrijahtiin. Ensi viikonloppuna voisikin ottaa tehtäväksi tuon Dragonbornin läpäisyn.

Skyrim on kyllä parhautta oluen juonnin lomassa ja oluen juonti Skyrimin lomassa. :mrgreen:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.02.2016 20:01

whatever kirjoitti:
Wagner` kirjoitti:Modit on muute ihan perseestä. Itsellä ainaki fiilis ja hohto häviää kun niiden kanssa lähtee säätämään. En siis itse modaile vaan vierestä seurannut tuota pelleilyä. Ainoa josta jotain hyötyä niin grafiikka modi. Kaikki muut hanurista. Kyllä. Kaikki muut...

Joo, onhan se nyt ihan perseestä kun on parempi suorituskyky, paremmat valikot ja enemmän aseita, tehtäviä ja ylipäätänsä tekemistä. Kuulostaa kateellisten panettelulta, kun ei modit toimi sun pleiskarillas. :P

Siinä oon kyllä samaa mieltä että Alduinin korvaaminen jollain Tuomas Veturilla tai MLP-ponilla yms. perseily on ihan vammaista touhua. Mutta en kyllä itse edes yrittäisi mitään Bethesdan peliä ilman modeja.


Täähän on just parasta ikinä, puhumattakaan eri pirunmarjavoimilla sekoilemista pitkin pitäjiä, vaikka jälkimmäisen puolesta olisin toivonut vähän parempaa toteutusta. Mutta joo, kyllä aina sekaan mahtuu myös joitain melko älyttömiäkin modeja, vaikka suorituskyvyn ja ulkoasun parantavat modit ovat ehdottoman suositeltavia. Ei sinänsä ole kyllä käynyt mielessä tätä pelittää, vaikka kelvoksi onkin peliä kehuttu.

Muutin tässä ohimennen ketjun nimen vähän monipuolisemmaksi, niin voi tarpeen vaatiessa lätistä myös sarjan muista osista. Morrowind on itselleni edelleen mukava pelikokemus, vaikka pätsäämättömässä versiossa peli osasi kaatuilla varmaan puolen tunnin välein. Silti tuo tuli kuitenkin joskus pelattua ainakin kerran läpi päätarinan osalta, vaikka mielenkiinto oli yleensä aina kaikenmaailman sivutehtävien ähertämisessä. Tuo oli aikaa ennen laajakaista-nettiä. Muistan kuinka merkitsin pentuna pelin mukana tulleeseen pelikarttaan pieniä merkintöjä aina joitain hyödyllisiä aarteita/esineitä koskien. Mukaan lukien "Valehtelija M'aiq":n, Umbran ja puhuvan mutaravun sijainnit.

Ette muuten uskokaan kuinka onnistunut fiilis tulikaan, kun onnistuin kuukausia kestäneitten etsintöjen jälkeen löytämään, aivan sattuman kaupalla, erään henkilön jolle minun piti toimittaa tämän tyttären amuletti. Vittumaisen tuosta tehtävästä teki sen, että kyseinen muija ei koskaan kertonut mistä helvetistä kyseisen fatsin ylipäätään löytää. Tämä oli myös sitä aikaa kun tehtävissä ei ollut mitään fast travel-ominaisuutta tai tehtävää koskevaa kompassinuolta.

Muistan myös kuinka Pelit-lehti aikoinaan listasi suosituimpia plugineja (modeja) Morrowindiin, mukaanlukien vihollisille paremman tekoälyn, selkeämmät kyltit ja rutosti elollisemman äänimaailman. Bethesdan sivuilta kai voisi vieläkin ladata Moroon ainaskin ne viralliset modit, kuten Adamantiumpanssarin ja luurankolinnakkeen.
Sen kuiteskin haluaisin tietää, oliko peliin koskaan tehty modia, jolla saisi Cliff Racer-liskojen määrän pudotettua pienemmäksi tai olemattomaksi. Kaikki Morrowind-fanit oppivat vihaamaan noita lentoliskoja pelin aikana, helvetin hyvistä syistä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 01.02.2016 21:15

whatever kirjoitti:Joo, onhan se nyt ihan perseestä kun on parempi suorituskyky, paremmat valikot ja enemmän aseita, tehtäviä ja ylipäätänsä tekemistä. Kuulostaa kateellisten panettelulta, kun ei modit toimi sun pleiskarillas. :P

Tää on kyl parasta huumoria seurata aina kun konsolipojut alkaa huutelee että modit pilaa pelintekijöiden alkuperäisen vision pelistä. Tää pitää kyllä paikkansa, jos Bethesdan visio on ollut julkaista buginen paska jossa ilmenee enemmän tai vähemmän suorituskykyongelmia, mutta jostain syystä en usko että tästä on kyse. Seuraavan ison budjetin pelistä Bethesda vois nipistää vähän DLC:hen osoitetusta budjetista pois ja sen sijaan palkata kunnollisen QA-tiimin, niin näiden pelien konsoliversiotkin ois ihan pelattavia. New Vegas esim. kaatuili pleikkarilla muutaman tunnin välein.

Tosiaan jotta ei ihan täysin offtopiciksi menis niin itse en ole TES-sarjaan tutustunut hirveän paljon. Oblivionin alkua pelasin joskus pari tuntia tosi monta vuotta sitten ja Skyrimiä pelailin kaverin luona joku vajaa viitisen tuntia ja totesin ettei kyllä ole mun juttu tää pelisarja. Lähinnä combatin tylsyys (ja tunnottomuus) oli se mikä työnsi pelin parista pois, sillä itse ainakin diggaan että taistellessa pitää tehdä vähän muutankin kuin mäiskiä lähes aivottomasti paria namiskaa ja siitä että lyöminen tuntuu joltain. Oon kyllä pariin kertaan kelaillut et antais Skyrimille uuden mahdollisuuden nyt kun on ihan legitti PC:kin alla, mutta kattelee sitä sit joku toinen kerta kun loppuu pelattavat pelit.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 01.02.2016 21:44

Tällekin perustettu oma ketju. Noh, itseltäni löytyy vähän historiaa kyseisistä peleistä, joten avaan sanaisen arkkuni...

Ensikosketukseni sarjaan tapahtui ehkä kolme vuotta sitten Oblivionin kanssa. En tuolloin ollut pelaillut roolipelejä juuri lainkaan, mutta olin kuullut tämän olevan kova peli ja kun kaverikin kehui, niin mikäs siinä: testaukseen meni. Pari tuntia pelailin ihan hyvillä mielin, mutta sitten into loppui täysin. En oikein tiedä, mikä siinä sitten loppujenlopuksi oli, mutta lopetin pelaamisen kokonaan, enkä koskenut roolipeleihin varmaan puoleentoista vuoteen, kunnes hommasin Tales of Symphonian. Sehän veti sitten mukaansa ja nykyään en pelaakaan muita, kuin japanilaisia roolipelejä.

Olen myös kokeillut Morrowindiä, mutta sekin jäi kokeiluasteelle. Ei ole oikein napannut sekään. Ehkä vielä joskus...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja Wagner` » 02.02.2016 12:00

whatever kirjoitti:
Wagner` kirjoitti:Modit on muute ihan perseestä. Itsellä ainaki fiilis ja hohto häviää kun niiden kanssa lähtee säätämään. En siis itse modaile vaan vierestä seurannut tuota pelleilyä. Ainoa josta jotain hyötyä niin grafiikka modi. Kaikki muut hanurista. Kyllä. Kaikki muut...

Joo, onhan se nyt ihan perseestä kun on parempi suorituskyky, paremmat valikot ja enemmän aseita, tehtäviä ja ylipäätänsä tekemistä. Kuulostaa kateellisten panettelulta, kun ei modit toimi sun pleiskarillas. :P


Aivan luonnollinen reaktio kun jostain ei ole samaa mieltä niin se oitis on kateellisuutta ja turhautumista. Ja totta kai on olemassa se yksi ja ainoa totuus että modit ovat niin ihqja että kun joku ei niistä pidä niin hän on kateellinen ja konsolipoju. Varmaan shokeraavaa että jotkut ajattelee asioista eri tavalla? 8-) Ei se mitään. Maailma on julma paikka.

Pitkään ajattelin tuon jousimies wood elffini naamavärkin rakentaa uusiks kun alkoi melkein heti hahmon luomisen jälkeen ärsyttää toi naamavärkki nokisine silmine ja jykevine leukoineen. Kävin tuon lihakirurgin paikkeilla pari pv sitten vääntämässä uuden naamavärkin, mutta oli sitten loppujen lopuksi myönnettävä että tulihan sitä rumilusta ikävä ja otin pari tallennusta taaksepäin ja voin nyt pelata iloisin mielin.

Mukavaa ajantappoa taas jälleen kerran tän pelin parissa
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.02.2016 12:41

Wagner` kirjoitti:Aivan luonnollinen reaktio kun jostain ei ole samaa mieltä niin se oitis on kateellisuutta ja turhautumista. Ja totta kai on olemassa se yksi ja ainoa totuus että modit ovat niin ihqja että kun joku ei niistä pidä niin hän on kateellinen ja konsolipoju. Varmaan shokeraavaa että jotkut ajattelee asioista eri tavalla? 8-) Ei se mitään. Maailma on julma paikka.

Jos joku yrittää väittää että Bethesdan konsolisoiduista ropeista ei saa modeilla objektiivisesti parempia ja helppokäyttöisempiä PC:llä, niin kyllä se just kuulostaa tolta kateellisten panettelulta. Toisaalta eihän konsolipojat paremmasta tiedä, niin tuo totuuden kieltäminen aivan luonnollinen reaktio. Plus sulta ei oo tullu toistaiseks yhtään hyvää perustelua sille että miks modit on perseestä, joten pidän sun mielipiteen toistaseks vaan katkerana vikisemisenä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja whatever » 02.02.2016 12:52

Kyllä sitä Skyrimiä voi ilman modejakin PC:llä pelata, ja pyörii silti paremmin kun sun pleikkarillas. Se itsessään tekee PC-versiosta objektiivisesti paremman. Ja vaikkei itse modeista perustaisi, niin on se silti yksi (täysin vaihtoehtoinen) ominaisuus lisää. Aika aivovammanen pitää olla että näkee nuo jotenkin huonona asiana.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja Wagner` » 02.02.2016 12:58

ForWeAreMany kirjoitti:Jos joku yrittää väittää että Bethesdan konsolisoiduista ropeista ei saa modeilla objektiivisesti parempia ja helppokäyttöisempiä PC:llä, niin kyllä se just kuulostaa tolta kateellisten panettelulta. Toisaalta eihän konsolipojat paremmasta tiedä, niin tuo totuuden kieltäminen aivan luonnollinen reaktio. Plus sulta ei oo tullu toistaiseks yhtään hyvää perustelua sille että miks modit on perseestä, joten pidän sun mielipiteen toistaseks vaan katkerana vikisemisenä.


Yleistät sinun oman mielipiteesi koskemaan muidenkin mielipiteitä. Sinun mielestä modit ovat ihqja niin pakko ne on sitten oltava muidenkin mielestä. Muuten on kateellinen konsolipoju. Menikö noin pahasti tunteisiin kun joku ei vain saa kiksejä modeista niinkuin sinä? Niin ja lukemisen taito olis aika jees

Wagner` kirjoitti: Itsellä ainaki fiilis ja hohto häviää kun niiden kanssa lähtee säätämään.


Vai tarviiko tähän nyt oikeasti jonkun tieteellisen pitkän kaavan selityksen, jotta saat sen hienon tyydytyksen "argumentoinnin" voittamisesta?

Whateverin aivovammaisuus- kommentti tuli sieltä eli ns ad hominem. Et tykkää siitä mistä minä niin olet aivovammainen. Asia selvä.

Toistan nyt itseäni koko ajan, mutta onko se oikeasti noin traumatisoivaa kun joku ei saa kiksejä modeista?

EDIT: ei mutta hei nythän mä tajusin sen. Se on se esitystapa millä sen toin ilmi. Kun jotain oikein pyhää lähtee kritisoimaan suoraan eikä kaunistellen niin paskamyrsky on valmis. Tais olla pojille arka aihe tää modi juttu :D
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja whatever » 02.02.2016 13:08

Kuten edellä sanottu, niin ei niitä ole mikään pakko käyttää jos ei tykkää. Ei se mun pelikokemuksesta ole pois.

Mutta toi nyt vaan on ihan puhdasta paskapuhetta, etteikö niistä olisi mitään muuta hyötyä kuin silmäkarkki.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Skyrim

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.02.2016 13:15

Wagner` kirjoitti:Yleistät sinun oman mielipiteesi koskemaan muidenkin mielipiteitä. Sinun mielestä modit ovat ihqja niin pakko ne on sitten oltava muidenkin mielestä. Muuten on kateellinen konsolipoju. Menikö noin pahasti tunteisiin kun joku ei vain saa kiksejä modeista niinkuin sinä? Niin ja lukemisen taito olis aika jees

Kyllä mä suosittelen sitä sisälukutaidon opettelua sullekin, en mä oo ikinä pelannu Skyrimiä muulla kuin Xboxilla niin en ole pelannut sitä modeilla enkä ole missään vaiheessa maininnut saavani erityisiä kiksejä modeista, joten eipäs laiteta sanoja toisten suuhun. Sullahan tää tuntu tunteisiin menevän heti kun aloit heti jonkun mainitessa modien hyvät puolet huutelemaan ala-astetasoista keittiöfilosofiaa argumentoinnista. Plus "en jaksa säätää" ei ole hyvä perustelu, sillä tällöin kyseessä ei ole modien paskuus vaan sun oma osaamattomuutes/viitsimättömyytes, varsinkin kun Skyrimin modaaminen on aivan saatanan helppoa. Itsekään en pelejäni modeilla pelaa ja olin todella pitkään itsekin suht vannoutunut konsolipoju, mutta whateveria mukaillen pitää aika saatanan separi olla ettei näe niitä hyviä puolia niissä. Nyt kun on laskeuduttu Wagnerin kans samalle argumentoinnin tasolle nii sanotaan vielä että homo.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Wagner` » 02.02.2016 13:23

ForWeAreMany kirjoitti:Kyllä mä suosittelen sitä sisälukutaidon opettelua sullekin, en mä oo ikinä pelannu Skyrimiä muulla kuin Xboxilla niin en ole pelannut sitä modeilla enkä ole missään vaiheessa maininnut saavani erityisiä kiksejä modeista, joten eipäs laiteta sanoja toisten suuhun. Sullahan tää tuntu tunteisiin menevän heti kun aloit heti jonkun mainitessa modien hyvät puolet huutelemaan ala-astetasoista keittiöfilosofiaa argumentoinnista. Plus "en jaksa säätää" ei ole hyvä perustelu, sillä tällöin kyseessä ei ole modien paskuus vaan sun oma osaamattomuutes/viitsimättömyytes, varsinkin kun Skyrimin modaaminen on aivan saatanan helppoa. Itsekään en pelejäni modeilla pelaa ja olin todella pitkään itsekin suht vannoutunut konsolipoju, mutta whateveria mukaillen pitää aika saatanan separi olla ettei näe niitä hyviä puolia niissä. Nyt kun on laskeuduttu Wagnerin kans samalle argumentoinnin tasolle nii sanotaan vielä että homo.


Selvä, en lähde enää provosoimaan tätä kun aika hurjaksi tää nyt näyttää menevän. Jos tuo diagnoosi tekee sinut onnelliseksi niin olkoon sitten niin. Eipä ole minun pelikokemuksistani pois.


whatever kirjoitti:Kuten edellä sanottu, niin ei niitä ole mikään pakko käyttää jos ei tykkää. Ei se mun pelikokemuksesta ole pois.

Mutta toi nyt vaan on ihan puhdasta paskapuhetta, etteikö niistä olisi mitään muuta hyötyä kuin silmäkarkki.


En väittänytkkään missään vaiheessa että onko niistä hyötyä. Te ilmeisesti hyödytte niistä ja se on hyvä se. Pelejä pitääkin pelata siten että niistä saa mahdollisimman suuren nautinnon irti. Kuten mainitsin niin ainoastaan itselleni tuo grafiikkamodi oli vierestä seuranneena sellainen jonka tahtoisin, mutta pari tuntia itse kokeilleeni sekä youtubesta noita modi-videoita katsoneena ei ole tullut missään vaiheessa mieleen että tahtoisin ruveta säätämään noiden kanssa.

Mutta jos mitenkään sopii niin päätetään tämä huononhengen lietsominen ja pidetään ketju siistinä. Hyvä peli kaiken kaikkiaan kyseessä... modeineen ja ilman modeja.
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.02.2016 13:32

Ohoh, ensimmäinen väittely ja paskamyrskyn poikanen tällä voorumilla. :shock:

Tuopahan sentään keskustelua tähän paikkaan. Jatkakaa, mutta muistakaa rajat.



Mitä tulee tähän konsoli vs pc-väittelyyn, niin myönnetäköön että meikän puolesta ei ole niin järkyttävä shokki jos konsoliversio ei näytä joko yhtä terävältä kuin tietsikalla, kunhan toimii. TES:n kohdalla kuitenkin on vähän niin, että nuo PC-versiot ovat pyörineet vakaammin mitä konsolilla, varsinkin kun korjauspäivitykset ja fanien vastaavat ovat helpommin saatavilla. Hyvänä esimerkkinä jo tuo Morrowind, joka oli Xboxilla PC:täkin herkempi kaatuilemaan. Bethesdasin koodaus ja yms. taidot, varsinkin julkaisun aikana kun alkavat mennä jo surullisenkuuluisiksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Wagner` » 02.02.2016 13:39

Gigante kirjoitti:Ohoh, ensimmäinen väittely ja paskamyrskyn poikanen tällä voorumilla. :shock:

Tuopahan sentään keskustelua tähän paikkaan. Jatkakaa, mutta muistakaa rajat.



Mitä tulee tähän konsoli vs pc-väittelyyn, niin myönnetäköön että meikän puolesta ei ole niin järkyttävä shokki jos konsoliversio ei näytä joko yhtä terävältä kuin tietsikalla, kunhan toimii. TES:n kohdalla kuitenkin on vähän niin, että nuo PC-versiot ovat pyörineet vakaammin mitä konsolilla, varsinkin kun korjauspäivitykset ja fanien vastaavat ovat helpommin saatavilla. Hyvänä esimerkkinä jo tuo Morrowind, joka oli Xboxilla PC:täkin herkempi kaatuilemaan. Bethesdasin koodaus ja yms. taidot, varsinkin julkaisun aikana kun alkavat mennä jo surullisenkuuluisiksi.


Modien myötä tää kääntyykin jo konsoli vs pc kamppailuksi, vaikka oman ammattini puolesta pitäisikin varmaan liputtaa 100% tietsikoiden puolesta :D

Joo itse en jatka enää tuosta modi aiheesta. Jos jollain ei riitä taipumusta uskomaan siihen että nautin playstation kolme version lagisesta ja jäätyilevästä oldschool trve meininki skyrimistä, niin eipä ole minun pelinautinnoistani pois. Nauttikoon whatever ja fwam modeistaan jos se tekee heidät onnelliseksi. En sitä ole missään nimessä lähtenyt kiistämäänkään. Ainoa mikä on oikeasti hanurista ps3 skyrimissä on tuhottoman pitkät latausajat. Se jos joku kyrsii.
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Apple » 02.02.2016 18:40

Onhan tuo Skyrim hemmetin tunnelmallinen peli. Jaksoi koukuttaa pahasti pari kuukautta. Viimesestä pelisessiosta on jo ainakin 3 vuotta, ja lopulta tuli annettua peli vaihdossa pois kun oli köyhänä poikana pakko saada GTA V. :mrgreen: Game of Thronesin miekkasysteemejä just kattelleena löytyis taatusti intoa palata Elder Scrolsiin, mut ehkä mä selviän ilmankin. Onhan noita keskeneräisiä pelejäki iha liiakseen jo nytkin.
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Wagner` » 03.02.2016 14:17

Apple kirjoitti:Onhan noita keskeneräisiä pelejäki iha liiakseen jo nytkin.


Tämä totta, sen takia en ostelekaan enää pelejä ennen kuin olen täysin varma niiden toimivuudesta. Ne kaikki ostetut pelit kun jää aina kesken. Nykyään kun niin harvoin tehdään Skyrimin kaltaisia pelejä joihin oikeasti jää koukkuun. Stronghold Crusade 2 taitaa olla viimeisin peli joka on koukuttanut kunnolla.

No sai tuohon Skyrimiinkin nyt eloa kun poisti kaikki autosavet. Eipä enää lataile pitkiä aikoja sekä jäätyilyt loppuneet kokonaan.
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 16.01.2017 17:30

Sisältää mahdollisia Skyrim spoilereita:

Spoiler: show
Masse kirjoitti:(esim. Skyrim jossa joku kaupunki jää ikuiseksi raunioksi)


Hetkinen hetkinen, mitä tämä on? Pelasin viimeksi joululomalla Skyrimin läpi, mutten minkään kaupungin raunioitumista kyllä aiheuttanut. Vai onko tämä joku DLC juttu?
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Masse » 16.01.2017 22:21

Nikkeli94 kirjoitti:Sisältää mahdollisia Skyrim spoilereita:

Spoiler: show
Masse kirjoitti:(esim. Skyrim jossa joku kaupunki jää ikuiseksi raunioksi)


Hetkinen hetkinen, mitä tämä on? Pelasin viimeksi joululomalla Skyrimin läpi, mutten minkään kaupungin raunioitumista kyllä aiheuttanut. Vai onko tämä joku DLC juttu?


Spoiler: show
Raunioituminen ehkä vähän väärä sana, mutta esimerkiksi jos liittyy Imperiaaleihin niin silloin Windhelmiin jää ikävät aidat ja kivimuurit haittaamaan kulkemista. Sama juttu Solitudessa jos liittyy Stormcloakeihin. Siitä on kyllä vuosia, kun viimeksi olen edes sitä pääjuonta vetänyt läpi, mutta tuollaiset muistikuvat ainakin itsellä on.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 16.01.2017 22:46

Masse kirjoitti:
Nikkeli94 kirjoitti:Sisältää mahdollisia Skyrim spoilereita:

Spoiler: show
Masse kirjoitti:(esim. Skyrim jossa joku kaupunki jää ikuiseksi raunioksi)


Hetkinen hetkinen, mitä tämä on? Pelasin viimeksi joululomalla Skyrimin läpi, mutten minkään kaupungin raunioitumista kyllä aiheuttanut. Vai onko tämä joku DLC juttu?


Spoiler: show
Raunioituminen ehkä vähän väärä sana, mutta esimerkiksi jos liittyy Imperiaaleihin niin silloin Windhelmiin jää ikävät aidat ja kivimuurit haittaamaan kulkemista. Sama juttu Solitudessa jos liittyy Stormcloakeihin. Siitä on kyllä vuosia, kun viimeksi olen edes sitä pääjuonta vetänyt läpi, mutta tuollaiset muistikuvat ainakin itsellä on.


Spoiler: show
Asiahan ratkeaa sillä ettet liity kumpaankaan ja lopulta pääjuonta suorittaessa päädyt solmimaan rauhan molempien joukkojen välillä. Silloin 'ikäviä muutoksia' ovat muutaman kaupungin jaarlin vaihtuminen, jolloin myös kaupungin puoli sisällissodassa vaihtuu.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja NightFan » 16.01.2017 23:10

Nikkeli94 kirjoitti:
Masse kirjoitti:
Nikkeli94 kirjoitti:Hetkinen hetkinen, mitä tämä on? Pelasin viimeksi joululomalla Skyrimin läpi, mutten minkään kaupungin raunioitumista kyllä aiheuttanut. Vai onko tämä joku DLC juttu?[/spoiler]


Spoiler: show
Raunioituminen ehkä vähän väärä sana, mutta esimerkiksi jos liittyy Imperiaaleihin niin silloin Windhelmiin jää ikävät aidat ja kivimuurit haittaamaan kulkemista. Sama juttu Solitudessa jos liittyy Stormcloakeihin. Siitä on kyllä vuosia, kun viimeksi olen edes sitä pääjuonta vetänyt läpi, mutta tuollaiset muistikuvat ainakin itsellä on.


Spoiler: show
Asiahan ratkeaa sillä ettet liity kumpaankaan ja lopulta pääjuonta suorittaessa päädyt solmimaan rauhan molempien joukkojen välillä. Silloin 'ikäviä muutoksia' ovat muutaman kaupungin jaarlin vaihtuminen, jolloin myös kaupungin puoli sisällissodassa vaihtuu.

Spoiler: show
Tai sitten ei tee mitään noita tehtäviä niin mikään ei muutu...
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Masse » 16.01.2017 23:57

NightFanin ratkaisu on osoittautunut kyllä ihan toimivaksi tähän asti. Tosin en edes tiennyt tuosta Nikkelin tarjoamasta ratkaisusta.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja NightFan » 18.01.2017 00:07

Masse kirjoitti:NightFanin ratkaisu on osoittautunut kyllä ihan toimivaksi tähän asti. Tosin en edes tiennyt tuosta Nikkelin tarjoamasta ratkaisusta.

Sehän vaatii main questien tekemistä ja kuka nyt niitä pelaa ekana...
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 18.01.2017 20:50

Masse kirjoitti:Tosin en edes tiennyt tuosta Nikkelin tarjoamasta ratkaisusta.


Jos et liity kumpaankaan leiriin niin joudut sopimaan väliaikaisen rauhan pääjuonen aikana.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: The Elder Scrolls-sarja

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 04.06.2018 23:10

https://youtu.be/HrWtz7M_OHc

Löysin liikkuvaa kuvaa psp:le aikoinaan kehitetystä oblivionista. Varsinkin meikäläistä kiehtoi katsoa tuota, koska psp ja oblivion oli silloin jonnena lähellä sydäntä ja olisin ostanut 100 prosentin varmuudella tuon portin. Näin jälkiviisaana ei voi kuin nauraa noille ajoille, mutta ottaen huomioonn konsolin rajoitukset niin on toi kyllä nättiä tekoa. Onneksi maailmassa on ihmisiä jotka ovat päässeet käsiksi jopa näihin syntymättömiin peleihin, kuten resident evil 1.5 tapauksessa.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest


Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron