Final Fantasy

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 03.03.2014 18:48

Tällekin sarjalle tarvitaan oma aihe

PT2 kirjoitti:FF VIII

Aloitin myös samalla tämän, mutta en ole paljoa edennyt. Vasta ihan alussa, jossa mennään Zedin ja Seiferin kanssa öö.. saarelle? En ole oikein perillä ja mennyt vähän ohi tuo koko alkujupakka :D


Varmaankin tarkoitat Dolletia. Kyllä toi peli aukeaa tuosta, nm. >20h kunnes pääsi ensimmäisen kerran pois alkusaaresta.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 03.03.2014 19:15

20 tuntia! Alkusaarelta pois?

Kuinka kauan tuon pelin läpäisy ensimmäisen kerran kesti? Jumalauta noita roolipelejä... Minusta 20h on juuri sopiva pituus yhdelle pelille, mutta parikytä tuntia, että pääset pelin alkupaikan läpi. No, huh huh!

Olisiko mitään hyviä ehdotuksia mistä aloittaa noiden RPG:den pelaaminen? Secret of Mana ja FFVII ovat hyvin pitkälti ainoat, joita olen pelannut. FFVII olisi vielä tarkoitus mennä läpi, mutta... En tiedä, pitää jatkaa sitä kunhan ehdin.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 03.03.2014 19:21

-Zerials- kirjoitti:20 tuntia! Alkusaarelta pois?

Nooh, olin pikkasen eksyksissä eikä minulla ollut mitään käryä mitä pitäs tehdä. Mutta ei siinä normaalisti mene yli 40h jos ei halua tehdä kaikkea mahollista.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 03.03.2014 20:18

-Zerials- kirjoitti:20 tuntia! Alkusaarelta pois?

Kuinka kauan tuon pelin läpäisy ensimmäisen kerran kesti? Jumalauta noita roolipelejä... Minusta 20h on juuri sopiva pituus yhdelle pelille, mutta parikytä tuntia, että pääset pelin alkupaikan läpi. No, huh huh!

Ton pelin eka saari on pisin osio imo koko pelissä, samoin koko ensimmäinen levy tuntui kestävän ikuisuuden, mutta loppupelissä tahti kiihtyy aika paljon. Itselläni FF8:n läpäisy kesti abouttirallaa 50 tuntia, joka on sarjan peleille ollut itselläni aika keskivertainen pituus. Kasi on kympin ohella suosikkini sarjasta ja näiden kahden välillä on hanka vertailla, että kumpi loppupeleissä on parempi.

Also, ei Final Fantasyt ole mitään verrattuna Xenobladeen, jonka läpäisyssä vierähtää helpostikin 80-90 tuntia saatanan koukuttavien sivutehtävien ansiosta.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.03.2014 14:51

Njaahahs.."vinaalivantasiat". Pelisarjan nykyiset osat eivät ole oikein napanneet siinä missä SMT-sarjan pelit tai The Last Story, mutta onhan toki tullut pelattua ykköspleikkarin 3Dff-pelit, eli 7-9 osat ja korkkausta odottelee yhä tuo Wiishopista ostettu After Years. On kyllä suunnitelmissa joskus kokeilla metsästää tätä Salemiwessun (sarjan parhaimmaksi osaksi) kehumaa Final Fantasy nelosta.

7-9 peleistä nyt jotain lyhyttä kommenttia.


Seiskahan nyt on hypetetty maasta taivaisiin, eikä ihan syyttäkään. Kiva peli, vaikka 3D-grafiikat vielä etsivät sitä kunnollista muotoaan. Ne pakolliset minipeliosiot myös söivät toisinaan paljon hermoja, kun piti myötänään opetella jotkin aivan käsittämättömät kontrollit tyystin turhaan osioon. Sekin kohta kun piti käydä ottelemassa siellä areenalla saadakseen tämän jonkin materianpalasen oli aika juostenkustu:
Tarkoituksena olisi pitänyt kai taistella mahdollisimman monta erää, mutta sen sijaan kuukahdin heti ensimäisessä taistelussa (unohdin varustaa kunnolliset materiat), mutta areenan pitäjä olikin tyytyväinen näkemäänsä ja antoi materianpalasen tuosta vain.

Välillä kävi hermoille, mutta pidin kuitenkin pelin tarinasta ja hahmoista. Kasi sen sijaan...

Noh, edellisen foorumin väki tietää yksityiskohdat, mitä ajattelen siitä Alpo Korvan tavoin urputtavasta Squallin-mäntistä ja muista suljetulta osastolta karanneista gardenin torveloista. Taikojen jatkuva imutuskin imi itsestäni mehut jo parin taistelun jälkeen. Mikäli Houdini koskaan eksyisi tälle foorumille, hän voisi kokeilla FF9-parodian sijaan raapustaa parodian FF8:sta, koska siitä niin saa paljon enemmän parodiamatskua.

Olen yhä sitä mieltä, että pelin tarina olisi ollut kiinnostavampi jos olisimme läpi pelin vain seuranneet Lagunan sähellyksiä.


Ysi onkin oikeastaan se suosikkini näistä kolmesta. Eihän se toki näytä yhtä vakavalta kuin kasi, mutta omaa silti hyvän tarinan, hahmot ja ennen kaikkea musiikit. Ainoa ongelma pelissä vain on, että pelistä ei saa haastavaa kuin runsaasti yrittämällä. Kaikki penteleet kun saa kumoon ilman sen kummempaa grindaamista viimeistään toisella yrittämisellä. Omassa lopputiimissä tuppaa yleensä aina olemaan Amarant, Vivi, Steiner ja joko Garnet tai Eiko parantamassa. Erään kerran pistin huvin ja haasteen vuoksi Quinan hoitamaan parantamispuolen. Turpiinhan siinä meinasi tulla aika useasti, mutta kyllä se loppupiru siitä huolimatta lopulta kaatui.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 09.03.2014 15:17

Gigante kirjoitti:On kyllä suunnitelmissa joskus kokeilla metsästää tätä Salemiwessun (sarjan parhaimmaksi osaksi) kehumaa Final Fantasy nelosta.


Itse koin nelosen aika ärsyttäväksi ja siinä piti grindailla aika paljon parissa kohtaa että pääsisi eteenpäin. Itse kylläkin yritin pelata sen täydellisesti läpi ja tehdä kaikki sivu tehtävät kunnes tuli vastaan Pink Tail jonka saa vain tietyltä viholliselta tietyssä paikkaa. Nämä viholliset esiintyy 1/64 todennäköisyydellä ja tiputtavat juurikin tuon esineen 1/64 todennäköisyydellä. Jotenpä rautaisia hermoja vaaditaan jos tuota lähtee yrittämään.


Gigante kirjoitti:Olen yhä sitä mieltä, että pelin tarina olisi ollut kiinnostavampi jos olisimme läpi pelin vain seuranneet Lagunan sähellyksiä.


Olihan se aina mukavaa seurata Lagunan seikkailuja ja pelistä löytyykin pari sivu tehtävää joissa selviää Lagunan seikkailuja kun hän etsii Ellonea.


Gigante kirjoitti:Ainoa ongelma pelissä vain on, että pelistä ei saa haastavaa kuin runsaasti yrittämällä. Kaikki penteleet kun saa kumoon ilman sen kummempaa grindaamista viimeistään toisella yrittämisellä.


Kyllä pelin nopeasti saa vaikeaksi jos ei tee tuota grindausta, tavaroiden etsimistä ja ottaa Oeilverttiin mukaan vain henkilöitä jotka taikoo. Se ei ollut yhtään kivaa.


On kyllä viimeaikoina alkanut kutkuttaa FF taas ja olen miettinyt alkaisko pelamaan niitä uudestaan alusta ja mahdollisimman täydellisesti. Vois vaikka tehdä niistä sitten arvostelun tänne.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Salem » 09.03.2014 23:58

Gigante kirjoitti:Salemiwessun (sarjan parhaimmaksi osaksi) kehumaa Final Fantasy nelosta.

Se taisi muistaakseni olla Juripa joka nelosen nimeen kuolemaan asti vannoi. Itsehän olen myynyt sieluni ensisijaisesti kutoselle. ;)
Eipä sillä, kyllä se nelonen aivan erinomainen peli on, etenkin jos käsiinsä sattuu saamaan joko PSP:n complete editionin, jonka mukana tuo After Yearskin tulee, tai DS:n FF3-tyyliin remeikatun version.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Gigante » 10.03.2014 09:43

Salem kirjoitti:Se taisi muistaakseni olla Juripa joka nelosen nimeen kuolemaan asti vannoi. Itsehän olen myynyt sieluni ensisijaisesti kutoselle. ;)


Dementoituminen se iskee vain vuosi vuodelta aikaisemmin. Kutonen, vitonen tai nelonen. Noh, muistin sentään että se oli joku finali, jossa oli V:ee sekä I:ii.



Kyllä pelin nopeasti saa vaikeaksi jos ei tee tuota grindausta, tavaroiden etsimistä ja ottaa Oeilverttiin mukaan vain henkilöitä jotka taikoo. Se ei ollut yhtään kivaa.

Kuten sanoin, vain itse tekemällä saa vaikeammaksi. Saatiinhan me serkun kanssa aikoinaan tuo "Rally Ho!"-kylän jälkeinen vihreä jättiläinen paljon haastavammaksi vastukseksi, kun emme osanneet käyttää ollenkaan summoneita ja emme tuolloin tajunneet miten pelin kykyjenoppimis-systeemi oikein pelitti. Ilmankos sitä toisinaan hämmästeltiin, miksi Vivi ei yhtäkkiä osannut sitä perus tulitaikaa ja Steinerin erikoisiskut vaihtuivat myötänään. Tästä huolimatta selvittiin aika hyvin kaikista pomotaistoista, vaikka opitut kyvyt olivat aina vähän niin ja näin. :P

Oelivert teki kyllä oikein kivaa, kun erehdyksissä tul' kiskaistua sinne aikoinaan mukaan ainakin Vivi tai Garnet.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 16.03.2014 15:36

Tuli huomattua että cdon.com olisi FF x/x-2 hd versio vain hintaan 35€/43€ riippuen haluaako normiversion tai limited editionin. Ajattelin että vois laittaa tilaukseen kun sattuu olemaan aika sopivaan hintaan. Taitaa kuitenkin kotiin lähteä tuo normi versio sillä en näe järkeä hankkia tuota limited editionia kun vain peli kiinnostaa.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja PT2 » 16.03.2014 17:24

NightFan kirjoitti:Tuli huomattua että cdon.com olisi FF x/x-2 hd versio vain hintaan 35€/43€ riippuen haluaako normiversion tai limited editionin. Ajattelin että vois laittaa tilaukseen kun sattuu olemaan aika sopivaan hintaan. Taitaa kuitenkin kotiin lähteä tuo normi versio sillä en näe järkeä hankkia tuota limited editionia kun vain peli kiinnostaa.


Itse olen varannut Verkkokauppa.comista 40e tuon Limitedin. Taidekirjakeräilijä kun olen :) Ja peliä odotan kovasti. Olen missannut X:n täysin ja X-2 on myös ihan kiva pelata pitkästä aikaa, vaikkakin se nyt ei niin hyvä ole.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 16.03.2014 17:39

PT2 kirjoitti:
NightFan kirjoitti:Tuli huomattua että cdon.com olisi FF x/x-2 hd versio vain hintaan 35€/43€ riippuen haluaako normiversion tai limited editionin. Ajattelin että vois laittaa tilaukseen kun sattuu olemaan aika sopivaan hintaan. Taitaa kuitenkin kotiin lähteä tuo normi versio sillä en näe järkeä hankkia tuota limited editionia kun vain peli kiinnostaa.


Itse olen varannut Verkkokauppa.comista 40e tuon Limitedin. Taidekirjakeräilijä kun olen :) Ja peliä odotan kovasti. Olen missannut X:n täysin ja X-2 on myös ihan kiva pelata pitkästä aikaa, vaikkakin se nyt ei niin hyvä ole.

Itse omistan ennestäänkin noi molemmat osat mutta koska ne on PS2 pelejä, ne eivät toimi PS3 (ja PS2 konsolia ei minulla enään ole). Erittäin paljon tunteja olen käyttänyt noihin kumpaakin ja olisi mukava päästä pitkästä aikaa pelaamaan varsinkin X:ää. X läpipeluu on hieman jäänyt kesken sillä minulla oli hyvällä mallilla kaikkien statsien maksimointi lopuillaan. Jäi vaan HP, MP ja Luck saamatta ja lisäksi itsetehtyjen aseiden valmistus.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Juripa » 17.03.2014 18:37

Molemmat löytyvät PS2:lle ja pakkohan tuo HD-pläjäys oli ennakkovarata. Limited Edition on tulossa tänne. Kymppi on ollut minulle aina sellainen peli, jonka olen jaksanut pelata läpi aina uudestaan ja uudestaan. Todellakin yksi parhaimmista Final Fantasyista. Joskus kakarana odotin X-2:sta ihan hulluna. Tein sille jopa omat "fanisivut". Nyt se kuulostaa jotenkin tosi urpolta, koska X-2 ei ole sen hääppöisempi peli. Ei se toki huono ole. Silloin joskus 10 vuotta sitten Googletin joka ikinen päivä että milloin se Last Mission tulisi Eurooppaan. Sen 10 vuotta siinä sitten kesti. Tuossahan saa örmyjä, ja tyyppejä FFX:stä omaan ryhmään. Wuhuu! Ja uusi monsteri areena ja joku uusi minipelitorni. Olisipa jo perjantaina. Tai kumpa Discshop nyt saisi koko paketin perjantaiksi perille. Semmonen nostalgiapommi tulossa ettei mitää rajaa :D
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 18.03.2014 00:21

Onko siitä jo yli 10 VUOTTA kun kymppi osa ilmestyi? Alan tuntemaan itseni jo vanhukseksi.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Juripa » 18.03.2014 17:08

NightFan kirjoitti:Onko siitä jo yli 10 VUOTTA kun kymppi osa ilmestyi? Alan tuntemaan itseni jo vanhukseksi.


X-2 julkaistiin helmikuussa 2004. Kymppi ilmestyi toukokuussa 2002 :D

Mutjoo. Vähän kyllä vtuttaa kun Square Enix meni sekoilemaan FFX HD:n soundtrackin kanssa. Tuo "uusi" taistelumusiikki kuulostaa ihan kamalalta.
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 18.03.2014 18:23

Juripa kirjoitti:
NightFan kirjoitti:Onko siitä jo yli 10 VUOTTA kun kymppi osa ilmestyi? Alan tuntemaan itseni jo vanhukseksi.


X-2 julkaistiin helmikuussa 2004. Kymppi ilmestyi toukokuussa 2002 :D

Mutjoo. Vähän kyllä vtuttaa kun Square Enix meni sekoilemaan FFX HD:n soundtrackin kanssa. Tuo "uusi" taistelumusiikki kuulostaa ihan kamalalta.

Nyt kyllä vähän jännittää toi kympin taistelumusiikki, vanha oli kyllä ihan hyvä. Noh, viikonloppuna se selviää jos paketti saapuu.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 25.03.2014 11:52

Noniin, nyt on tullut eilisen ajan pelattua kymppiä ja mitään silmiinpistävää eroa ei ole pahemmin tullut huomattua aluperäiseen verrattuna. Kuitenkin mitä muisti antaa olettaa niin temppeleiden näistä kahdesta huoneesta ei löydy arkkuja, vaikka muistelisin sieltä niitä löytyvän. Lisäksi Besaidilta ei saanut Valeforille Energy Blastia vaikka alkuperäisessä se on mahdollista (HUOM. siis ennen kuin palaa Besaidille).
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 28.03.2014 02:03

Triplapostaus, toivottavasti ei tuu satikutia.

Semmoset 32h takana FFX peluuta ja nyt olis aika kaikkien rakastamalle grindaukselle. Zanarkand läpäisty ja pitäisi valmistautua Sin:iä vastaan taistelemaan mutta ajattelin ensin hankkia puuttuvat Aeonit ja keräillä vihuja ympäri mannuja.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Juripa » 03.04.2014 21:04

Hui! Tämän julkaisusta on jo 2 viikkoa ja minä olen vasta Mushroom Roadilla X:ssä. Aika huonosti menee. En kyllä muistanut, että peli alkaa niin hitaasti. Ja mikä typerintä tässä HD-julkaisussa, välivideoita ei voi skipata. Siis täh! Ja vielä jos saa valittaa latausajoista. On anteeksiantamatonta, että pelkkä HD-käännös PS2-pelistä sisältää melkeinpä enemmän latausaikoja kuin alkuperäinen PS2-versio. Tuskinpa PS3 niin huono masiina on, ettei jaksaisi pyörittää tätä lyhyemmillä latausajoilla En ymmärrä.

Mutjoo. Muuten olen kyllä tykännyt. Last Mission X-2:ssa on vähän turha, ja enpä oikeastaan jaksanut edes innostua siitä. Ymmärrän kyllä miksi se jätettiin pois PS2-versiosta aikoinaan. En muistanutkaan kuinka hauska taistelusysteemi X-2:ssa on! Tuo olisi toiminut täydellisesti XIII:ssä! Harmi vain, että melkeinpä kaikki muu X-2:ssa onkin roskaa. Monster Arena on ihan loistava lisä peliin! Se tuo oikeastaan aika paljonkin peluuarvoa. Ja monsuja on kivaa keräillä omaan tiimiin, vaikka tuo olisi ollut kivempi jos se olisi toteutettu XIII-2:n tyyliin.
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 03.04.2014 21:52

Juripa kirjoitti:Hui! Tämän julkaisusta on jo 2 viikkoa ja minä olen vasta Mushroom Roadilla X:ssä. Aika huonosti menee. En kyllä muistanut, että peli alkaa niin hitaasti. Ja mikä typerintä tässä HD-julkaisussa, välivideoita ei voi skipata. Siis täh! Ja vielä jos saa valittaa latausajoista. On anteeksiantamatonta, että pelkkä HD-käännös PS2-pelistä sisältää melkeinpä enemmän latausaikoja kuin alkuperäinen PS2-versio. Tuskinpa PS3 niin huono masiina on, ettei jaksaisi pyörittää tätä lyhyemmillä latausajoilla En ymmärrä.


Ite olen kerennyt pikkasen pidemmälle, liki 55h pelattuna. Ainoastaan Wakkalta puuttuu celestian weaponin maksimointi (kyllä, thunder dodging on suoritettu). Aeonit ovat hyvässä kunnossa jotenka sitä voisi pian yrittää hankkimaan str, def yms. pallukoita. X-2 en ole vielä aloitellut mutta jahka toi X:n saan pelattua täysin läpi, siinä minun täytyy tosin aloittaa uusi peli koska minulta jäi yksi Al Bhed kirjain niiden kotiin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Juripa » 14.04.2014 16:52

Nyt kun tuo FF XIV on viimeinkin julkaistu PS4:lle, nii vois hyvin striimailla Twitchin kautta. Aika usein tulee pelailtua. Testataan miten toimii. Click click! :D
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 16.04.2014 01:05

95h olen nyt pelannut kymppiä ja ihan hyvin on peli rullannut. Kauhea grindaaminen meneillään sillä kaikkien celestian weaponit olen saanut täyteen voimiinsa, kaikilla on overdrivet hankittu (lisättäköön tähän maininta että ei Rikkun sillä siinä ei ole järkeä) sekä nemesis voitettu (=Yojimbon Zanmatolla). Enään pitäisi tuhota loput Dark Aeonit, statsien maximointi ja Yu Yevonin hakkaaminen. Vielä mikä tässä aikaa tulee viemään on sphere gridin täyttäminen sillä fortune spherien hankkiminen on erittäin työlästä ja hidasta.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja PT2 » 26.04.2014 10:32

Ei hemmetti voi olla tuo FF XIII pitkäveteinen. Taistelusysteemi on yhtä helkkarin paradigmin vaihtamista ja taistelut ylipitkiä. Saattaa helposti mennä 20min yhteen bossfightiin ihan vain sen takia että sillä on joku 30 miljardia HP:ta. Sitten vain pätkitään pikkuhiljaa energiaa pois ja kun vastuskaan ei saa sen suurempaa aikaseksi.
Olen nyt Proudcladissa ja toivon vain että peli loppuisi jo. Ei jaksa enää mutta pakko pelata silti... :D 52h takana.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja Juripa » 27.04.2014 20:34

Surkeat paradigmit käytössä jos noin kauan menee bosseihin. Kannattaa käyttää myös sitä sabotööriä ja deprotect ja deshell-taikoja, niin homma nopeutuu urakalla. Synergistin buffit kannattaa myös ottaa käyttöön. Stagger päälle ja kommandoilla turpaan niin ei pitäisi mennä niin kauaa :D
Kuva
Avatar
Juripa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 04.03.2014 16:53

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja NightFan » 26.06.2014 23:46

Kaya kirjoitti:
NightFan kirjoitti:FF8 jakaa mielipidettä paljon, esimerkiksi MP:tä ei pelissä käytetä vaan sen sijaan hahmot 'imevät' taikoja vihuilta.

Tuosta en ole kuullutkaan, kuullostaa aika hölmöltä. Olen myös kuullut muutamilta tutuilta että aika tylsähkö ja hidastempoinen peli on kyseessä.

Aika paljon on henkilöistä kiinni miten tykkää pelistä, itse ainakin tykkään erittäin paljon ja varsinkin kasin triple triad on lisäpeleistä ehdoton suosikki.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Final Fantasy

ViestiKirjoittaja PT2 » 30.06.2014 19:00

Aloitin juuri Final Fantasy X:n HD-versiona. Pitääkin hieman tutustua peliin tarkemmin, sillä olin vielä jäänyt mukaan XIII:n taistelumekanismiin. Olen pelannut vasta noin tunnin verran, mutta kyllä tämä vaikuttaa ihan mukiinmenevältä FF-peliltä. En siis ole pelannut koskaan kymppiä, ainoastaan X-2:ta.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron