Offtopic

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Gigante » 18.02.2016 06:10

Välillä sitä tulee mietittyä, liioitteleeko Ahonen joitain näitä juttujaan. Ei voi ainakaan tapahtumaköyhäksi herran elämää väittää. Ahosella tapahtuu ja sattuu aivan älyttömästi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Highwind » 18.02.2016 20:56

Gigante kirjoitti:Välillä sitä tulee mietittyä, liioitteleeko Ahonen joitain näitä juttujaan. Ei voi ainakaan tapahtumaköyhäksi herran elämää väittää. Ahosella tapahtuu ja sattuu aivan älyttömästi.

Jos Ahonen ei kirjota elämäkertaansa, tai vähintään raapusta siitä sarjakuvaa niin minkä takia jatkaa edes elämää.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 19.02.2016 23:41

Nyt todella toivoisin tämän olevan jotain kökköä leffaa. Opettajani heitti minut eilen sitten pihalle ja välit taisivat mennä lopullisesti poikki. Hänen elämänsä on ollut äärimmäisen raskasta, joka on muuttanut hänet kokonaan toiseksi ihmiseksi. Yritin parhaani mukaan auttaa, mutta jäätävä ilmapiiri ja lopulta eräs kommenttini, jonka hän käsitti niin väärin kuin pystyi, oli viimeinen niitti. Enpä ole ennen saanut moista kyytiä. Sain aikaa minuutin pakkaamiseen. Huusi vielä ovella ettei ikinä halua nähdä minua enää ja löi oven lasin melkein säpäleiksi.

Olin todella järkyttynyt. Surullinen ja pettynyt, että hän pitää minua vihollisenaan. Yritin vain auttaa, mutta... noh, joskus hyvä kääntyykin pahaksi.

Yövyin yliopiston kirjastolla hyllyrattaiden takana piilossa. Oli aika paha paikka, kun eräs nuori opiskelijapari alkoi juuri piilopaikkani kohdalla lääppimään toisiaan. Samalla pidättelin hengitystäni aina vartijoiden tehdessä kierroksiaan. Laitontahan moinen kirjastolla notkuminen on. En onneksi jäänyt kiinni.

Olen nyt Lontoon Merimieskirkossa. Tuntuu hyvältä voida nukkua kunnon punkassa.

Enpä olisi oikeasti uskonut tällaista tapahtuvan. Olen surullinen opettajani puolesta.

Sellaista. Eräässä vuosihoroskoopissani kerrottiinkin, että yksi ystävä häipyy elämästäni lopputalvesta.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Lord_Kado » 20.02.2016 21:33

^ Jaksamisia, Maestro. Vaikeuksia ja väärinkäsityksiä tulee ja menee, mutta jotkut eivät vain pääse joistain asioista läpi kunnialla. *vilkaisee peiliin* :roll:

Jaas, olen sitten viime näkemän virallisesti foorumin suurin mulk- eikun siis angsti ja vielä kovin Resident Evil-fani ftw! 8-) Kado on vihdoin saavuttanut kaksi halutuinta titteliä ja vielä samana vuonna. Kiitän ja kumarran, allekirjoittanutta äänestäneet.

Seuraavana havittelen foorumin taiteellisinta...
When the so-called justice fails,
the corrupted goverment blackmails,
your precious, loved ones betray,
or a religion leads you astray,
raise up your fists and fight.
Nobody tells you, what's wrong and right.
Avatar
Lord_Kado
 
Viestit: 158
Liittynyt: 02.03.2014 22:39
Paikkakunta: Tyhjiölinna Akikado

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 21.02.2016 01:41

Lord_Kado kirjoitti:Seuraavana havittelen foorumin taiteellisinta...


Kova battle tiedossa. ;)


Tullut miettiä tässä viime päivien tapahtumia ja ystävyyssuhteita. Tämä episodi opettajani kanssa oli ainoa, jolloin ystävyys päättyi näin rumasti. Ymmärrän hänen ahdinkoaan kyllä, mutta silti ei ystävää noin kohdella. En aio mitään yhteyttä häneen ottaa, jos ei itse ole valmis tajuamaan täysin mielipuolista ja rumaa käytöstään. Jos joku sanoo ettei halua olla missään tekemissä kanssani, niin se todellakin tarkoittaa sitä minulle.

Mitä muihin ystävyyssuhteisiin tulee, niin eivät ne koskaan ole päättyneet kuin seinään. Osa hiipuu luonnollisesti, kun ei nähdä tai muuten elämäntilanteet muuttuvat. Olen itse tosi varovainen ja tarkka kenet lähelle päästän. Tästä syystä joskus annan itsestäni aika kylmän vaikutelman. Jokainen johon yhteyttä pidän, enemmän tai vähemmän, ovat jollakin tavalla erityisiä minulle. Mutta kaikki suhteet ei ole tarkoitettu kestämään ikuisuuksia ja joskus tulee vääjäämättä väärinkäsityksiä. Silti asioista olisi hyvä voida puhua järkevästi, vaikka ystävyys tulisikin tiensä päähän.

En vihaa opettajaani, olen vain todella pettynyt häneen. Toivon oikeasti että kaikki menisi hänellä hyvin ja voisimme sopia asiat. Nyt kuitenkin vaikuttaa vahvasti siltä että sopua tuskin tulee.

Onko muilla katkennut joku suhde kaveriin pahasti?
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Gigante » 21.02.2016 06:40

Aika karu käänne ystävyyssuhteelle. Näköjään moiset elokuvissa havaittavat reaktiot omaavat sittenkin jotain juuria todellisuudesta. Jaksamisia kuitenkin sinnepäin.


Onko muilla katkennut joku suhde kaveriin pahasti?


On mikäli niihin lasketaan ne kerrat ala-asteen jälkeen kun kaikki, joita pidin ns. "kavereina" puukottivat vain tylysti selkään ja alkoivat puhua meikästä kaikenlaista paskaa ja levittivät puhelinnumeroni pilasoittoja varten. Varmaan hauskaa heille, mutta ei minulle. Henkiset romahtamiset olivat sitä luokkaa, että ymmärrän hyvin miksi koulukiusatut päätyvät kouluampujiksi, sillä se turhautuminen ja stressi voivat hajottaa pahan kerran. Menikin useita vuosia ennen kuin toivuin ja viitsin uskaltaa taas mennä luottamaan juuri kehenkään.

Kiusaajien olisi hyvä muistaa, että "Siinä vaiheessa kun olet seinän ja pyssyn välissä, on tosi myöhäistä sanoa, 'anteeksi että tein elämästäsi helvettiä'."
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 21.02.2016 17:55

Kouluampujat eivät kyllä vastaa omaa kuvaani kunnon yli-ihmistyypistä mutta joidenkin se on nämäkin hommat tehtävä.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 21.02.2016 21:54

Joni Ahonen kirjoitti:Onko muilla katkennut joku suhde kaveriin pahasti?

Kyllä näitä silloin tällöin aina katkeilee, meitsi on tosi hyvä suututtamaan ihmiset. Eksän kans oli ainakin ihan vitunmoista myrskyä koko viime syksy ja varsinkin yhden lapsuudenkaverin kanssa on mennyt välit poikki aivan vitun usein hirveällä tappelulla, mutta nää on molemmat sellaisia ystävyyssuhteita mitkä ei vaan millään katkea.

Mulla on kans vähän samaa hommaa Gigsun kanssa, että on helvetin vaikea luottaa ihmisiin ihan vaan jo senkin takia et mun mielestä on saatanan absurdi ajatus että joku haluais oikeasti hengata mun kans ja tää tuntuu vieläkin siltä vaikka oon AMK:ssa ollut todella sosiaalisten ihmisten parissa. Mulla on niin välinpitämätön maailmankuva muutenkin, niin ei hirveästi kiinnosta muut ihmiset ja muiden ihmisten tekemiset, mutta sitten taas ne muutamat ihmiset jotka kiinnostaa ovat kanssa mulle ihan helvetin tärkeitä. Tavallaan vituttaa olla tällainen mutta sitten taas on ihan hyvä ettei väkisin ala tutustumaan ihmisiin ja sitten pettyä siihen kun tulee niiden kanssa jotain konflikteja. Mut niin, mulla on ehkä olemassa pikaiselta arviolta 20 ihmistä joiden olemassaololla on mulle jotain väliä.

Jos jotain tästä välinpitämättömyydestä haluaa väkisinkin syyttää niin varmaan stereotyyppisesti osoittaisin sormella koulukiusaajia tai paskoja perhesuhteita mitä on joutunu kestämään viimeiset 15 vuotta, mutta pikkuhiljaa oon oppinut sen et tollasella turhalla kitisemisellä ei saavuta mitään ja se on vaan turhaa huomiohuoraamista eikä se hetkellinen myötätunto, mitä tollasella vikinällä saa aikaan, auta yhtään mitään. Oon pitkään kelaillut et vois käydä psykiatrilla vähän avautumassa ja selvittämässä omaa päätään, mutta se on sit vähän isompi askel mitä en ole hirveän mielelläni ottamassa. Toki siitä sit voi seurata se, että olis hetken jopa ihan oikeasti onnellinen eikä vituttas kaikki ihan koko aikaa.

Ja johan tuli avautuminen, ei ollu tarkotus tällasta alkaa naputtelemaan mutta juu, ajatuksenvirta on jännä juttu.

Ainiin ja jee, eka kokonainen viikko tän vuoden puolella selvänä tuli täyteen hetki sit.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Pidgeon » 22.02.2016 00:37

ForWeAreMany kirjoitti:Mulla on niin välinpitämätön maailmankuva muutenkin, niin ei hirveästi kiinnosta muut ihmiset ja muiden ihmisten tekemiset, mutta sitten taas ne muutamat ihmiset jotka kiinnostaa ovat kanssa mulle ihan helvetin tärkeitä. Tavallaan vituttaa olla tällainen mutta sitten taas on ihan hyvä ettei väkisin ala tutustumaan ihmisiin ja sitten pettyä siihen kun tulee niiden kanssa jotain konflikteja. Mut niin, mulla on ehkä olemassa pikaiselta arviolta 20 ihmistä joiden olemassaololla on mulle jotain väliä.

Toihan on omasta mielestäni ihan normaalia. Itselläni on juuri muutama läheinen ihminen, jotka koen itselleni erittäin tärkeäksi. Lisäksi on kyllä paljon tuttuja ja koulun puolella ainakin, mutta jos ihminen ei ole kanssani ns. "samalla aaltopituudella" niin vähän välitän hänestä, toki en ihmisiä suoraan vihaakaan. Oon ollu ihan tarpeeksi paljon tekemisissä vittumaisten ihmisten kanssa, etten jaksa mitään ylimääräisiä ihmissuhdesäätöjä. Sen sijaan kohdistan energiani niihin ihmisiin, joista välitän.

Esimerkiksi kämppis on sellainen ihminen, joka on täysin vittumainen kusipää. Silti jotkut jaksaa hokea, että pitäähän sitä ihmisten kanssa tulla toimeen. Vitut, sanon minä. :D
Pidgeon
 
Viestit: 55
Liittynyt: 28.02.2014 22:51

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Apple » 22.02.2016 05:52

ForWeAreMany kirjoitti:Mut niin, mulla on ehkä olemassa pikaiselta arviolta 20 ihmistä joiden olemassaololla on mulle jotain väliä.

Mut toihan on jo aika hyvän kokonen porukka.

Mulla oma perhe hajos muutamia vuosia sitten ja rippeiden kanssa nyt ollaan vaan jokseenkin tekemisissä. Tyttöystävän vanhemmilta ja parhaan kaverin porukoilta oon onneks saanut jeesiä varsinaisen perheen puuttumiseen. Kaikki kaverit, joiden laskemiseen riittää yhden käden sormet, on peräisin ala-asteajoilta. Just nyt kun tytteli ja puolet frendeistä painii koulukiireiden ja toiset intin kanssa, välillä sitä tuntee ittensä aika yksinäiseksi. Ei se mulle mitään myrkkyä oo, ja pystynkin nauttimaan yksinolosta, mut huolestuttaa lähinnä tulevan kannalta. On noita lapsuudenkaverisuhteita ennenkin hiipunut. En oo mikään emo enkä ihmisvihaaja, mutta vissiin jossain määrin epäsosiaalinen, kun mua ei esim. kiinnosta yhtään mikään baareissa ravaaminen tai festareilla käynti. Kotibileissä pari kertaa vuodessa kohtaa uusia naamoja, mut vaikka siinä tervehditään ja heitetään juttua niin koskaan ei näiden tyyppien kanssa ajatusmaailmat kohtaa ja meno on sitä kuuluisaa epämukavuusaluetta. Ihmiset lyöttäytyvät yhteen kaltaistensa kanssa, mut näitä sielunkumppaneita ei oo löytyny yläasteelta, lukiosta eikä nykyiseltä työpaikalta, ja uuteen kouluunkin meen vasta parin vuoden päästä. Varmaan nyt vähän liikaakin kummittelee takaraivossa "elämänohje", josta isäukko omasta kokemuksestaan aikoinaan kännissä selitti: "Tee kaikkes jotta et jää yksin." Kaikki on hyvin, meen nukkumaan. :mrgreen:
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.02.2016 13:17

Itselläni ala-asteella oli yksi sellainen sielunkumppani, jonka kanssa välitunnit kuluivat hetkessä. Yhteydenpito kuitenkin hiipui kun siirryin yläasteelle ja tämä kaverini oli 3 luokkaa alempana. Yläasteella ja sen jälkeen 4 vuoteen minulla ei ollut ainuttakaa ystävää. Olen aina viihtynyt erinomaisesti yksin, mutta kyllä sitä joskus silloin tällöin vähän kateellinen oli niille, jotka kertoivat mitä hauskaa kavereiden kanssa puuhasivat. Myöhemmin Limingan taidekoulussa kohtasin pari kaltaistani nörttiä ja aktivoiduin vuosien aikana niin, että aloin ottamaan yhteyttä vanhoihin työharjoittelupaikoissani tutustumiini ihmisiin. Jotenkin ystävystyin aina helposti paljon vanhempien ihmisten kanssa sekä tyttöjen. Mutta ikäisiini poikiin en koskaan oikein voinut samaistua, koska autot, urheilu, baarit ja alkoholi eivät kiinnosta enkä koskaan ujouteni vuoksi bileissä käynyt.

Vanhasta koulusta löysin aivan tosi fantastisen kaverin, joka sattumoisin on juuri nyt opiskelemassa Lontoossa. Hän halusi ilahduttaa minua ja vei eilen syömään Planet Hollywoodiin, jossa on esillä aitoa leffareksiviittaa: Arskan nahkareleet T2:sta, aito Imperiumin Vastaiskussa ollut syväjäähdytetty Han Solo, Indyn ruoska yms. Käytiin Deadpoolikin kattomassa ja juteltiin tosi avoimesti kaikesta. Myönsi että kauan siinä kestikin minuun tutustua (3 vuotta) mutta kyllä kuulemma kannatti. :) Kuten olen jo sanonutkin, olen toosi hitaasti lämpiävä, etenkin koulussa, jossa en ota aktiivista roolia ja koen luokkatilanteet ahdistaviksi.

Miespuolisia ikäisiä kavereitakin on alkanut ilmaantumaan, mutta heitä näkee tosi harvoin. Kuitenkaan en edes haluaisi, että omaisin kaveriporukan, jota päivittän näkisin. Olen totta kai iloinen näistä muutamasta mieskohtalotovereista, joista erään tapaan Puolassa perjantaina. Näiden tyyppien kanssa on se yhteinen tekijä, että meillä kaikilla menee naisrintamalla vitun huonosti.:D

Vaikka kavereita ja jopa ystäviä on montakin verrattuna 10 vuoden takaiseen tilanteeseen, mietin valitettavasti edelleen joskus, että miksi kukaan oikeasti haluaisi kanssani olla. Se saattaa juuri sitten vaikuttaa siihen ettei ole minuun ole helppo aina tutustua. Haluaa peittää sen epävarmuuden olemalla viileä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Mass3 » 02.03.2016 00:03

Noniin, hemmetti. Joku saattaa varmaan ihmetelläkin miksi olen täällä yhtäkkiä uudella käyttäjällä. Tuossa kävi toissaviikkona sillä tavalla, että pyyhin hölmönä kaikki google-tilin tiedot pois salasanat mukaanlukien enkä sitten millään muistanut enää salasanaa tänne. Salasanan resetointikaan ei onnistunut, koska resetointiviesti ei lukuisista yrityksistä huolimatta tullut sähköpostiin. Uuden käyttäjänkään tekeminen ei onnistunut samaisesta syystä, kun aktivointiviestistä ei ollut tietoakaan. Tänään otin sitten vihdoin Bellaan yhteyttä ja harmikseni hän pystyi vain aktivoimaan uuden käyttäjän joten kevyet mullat tuolle vanhalle käyttäjälle ja eikun viestimäärää kasvattamaan alusta. On kyllä silti mukava päästä taas postaamaan tänne. :roll:
Avatar
Mass3
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.02.2016 14:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja typewriter » 02.03.2016 03:11

Mass3 kirjoitti:Noniin, hemmetti. Joku saattaa varmaan ihmetelläkin miksi olen täällä yhtäkkiä uudella käyttäjällä. Tuossa kävi toissaviikkona sillä tavalla, että pyyhin hölmönä kaikki google-tilin tiedot pois salasanat mukaanlukien enkä sitten millään muistanut enää salasanaa tänne. Salasanan resetointikaan ei onnistunut, koska resetointiviesti ei lukuisista yrityksistä huolimatta tullut sähköpostiin. Uuden käyttäjänkään tekeminen ei onnistunut samaisesta syystä, kun aktivointiviestistä ei ollut tietoakaan. Tänään otin sitten vihdoin Bellaan yhteyttä ja harmikseni hän pystyi vain aktivoimaan uuden käyttäjän joten kevyet mullat tuolle vanhalle käyttäjälle ja eikun viestimäärää kasvattamaan alusta. On kyllä silti mukava päästä taas postaamaan tänne. :roll:

Tuon takia salasanat pitää säilyttää kryptattuna random sanojen joukkoon käsin raapustetulla paperilla, jota säilytetään lukollisessa kaapissa :D
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
Avatar
typewriter
 
Viestit: 270
Liittynyt: 01.03.2014 11:51
Paikkakunta: Imatra

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja NightFan » 02.03.2016 09:10

typewriter kirjoitti:
Mass3 kirjoitti:Noniin, hemmetti. Joku saattaa varmaan ihmetelläkin miksi olen täällä yhtäkkiä uudella käyttäjällä. Tuossa kävi toissaviikkona sillä tavalla, että pyyhin hölmönä kaikki google-tilin tiedot pois salasanat mukaanlukien enkä sitten millään muistanut enää salasanaa tänne. Salasanan resetointikaan ei onnistunut, koska resetointiviesti ei lukuisista yrityksistä huolimatta tullut sähköpostiin. Uuden käyttäjänkään tekeminen ei onnistunut samaisesta syystä, kun aktivointiviestistä ei ollut tietoakaan. Tänään otin sitten vihdoin Bellaan yhteyttä ja harmikseni hän pystyi vain aktivoimaan uuden käyttäjän joten kevyet mullat tuolle vanhalle käyttäjälle ja eikun viestimäärää kasvattamaan alusta. On kyllä silti mukava päästä taas postaamaan tänne. :roll:

Tuon takia salasanat pitää säilyttää kryptattuna random sanojen joukkoon käsin raapustetulla paperilla, jota säilytetään lukollisessa kaapissa :D

Tai käyttää käyttäjänimee myös salasanana. Toimii yllättävän hyvin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.03.2016 11:14

^ Toivottavasti tuo nimimerkki=salasana-heitto oli vitsinä, sillä sehän vasta on yksi kehnoimmista keinoista muistaa salasana...ainakin jos kyse on jostain helkutin arvokkaasta tilistä.


Itse luotan tuohon pienelle paperilapulle kirjoitettuun versioon, joka on piilotettuna vielä erikseen lukkojen taa. Paperilappu on tietenkin vain siltä varalta jos satun oikeasti unohtamaan salarin johonkin. Muutoin kaikki oleelliset tunnusjutut ovat hyvin pitkälti selkärangassa, muistettuna hyvin hämärillä muistisäännöillä jotka vain itse tajuaa.


EDIT:
Masse todennäköisesti pääsee ehkä listoille ensi vuoden "lupaavin uusi käyttäjä"-kategoriaan, jos muita 'uusia' naamoja ei ilmaannu.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Mass3 » 02.03.2016 12:17

Gigante kirjoitti:Masse todennäköisesti pääsee ehkä listoille ensi vuoden "lupaavin uusi käyttäjä"-kategoriaan, jos muita 'uusia' naamoja ei ilmaannu.


No siitä varmaan tuo uusien käyttäjien vähäisyys johtuukin, kun kukaan ei saa edes rekisteröidyttyä tälle foorumille. :lol:
Avatar
Mass3
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.02.2016 14:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja NightFan » 02.03.2016 12:35

Gigante kirjoitti:^ Toivottavasti tuo nimimerkki=salasana-heitto oli vitsinä, sillä sehän vasta on yksi kehnoimmista keinoista muistaa salasana...ainakin jos kyse on jostain helkutin arvokkaasta tilistä.

Vitsi oli älä huoli. Olen todennut että paras salasana on muutamana random sana ja vaikka numero (kun jotkut haluaa senki) ni on helppo muistaa. Esim SohvaAita8 (en käytä), helppo on muistaa mut vaikea arvata varsinki jos lisää sanoja
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 02.03.2016 15:57

Käyttäkäää kaikilla sivustoilla samaa salista ja muisti kiittää.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja whatever » 02.03.2016 16:32

Tohtori Freeman kirjoitti:Käyttäkäää kaikilla sivustoilla samaa salista ja muisti kiittää.

Phishaaja-Igor ja Bruteforce-Petteri kiittää myös. Vähintään sähköpostiin kannattaa pitää eri salasanaa kuin missään muualla, jos sen salasanan saa joku vieras käsiinsä niin se on menoa sitten.

Hyvän salasanan valinta: https://xkcd.com/936/
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 02.03.2016 18:02

whatever kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Käyttäkäää kaikilla sivustoilla samaa salista ja muisti kiittää.

Phishaaja-Igor ja Bruteforce-Petteri kiittää myös. Vähintään sähköpostiin kannattaa pitää eri salasanaa kuin missään muualla, jos sen salasanan saa joku vieras käsiinsä niin se on menoa sitten.
/


Jotenkin arvasin että sieltä tulee tuollainen vastaus. Riski on olemassa, mutta jos tietää mitä netissä tekee, eikä availe outoja viestejä, niin ainakin itselläni on paljon todennäköisempi riski ajaa nokkakolari.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Mass3 » 02.03.2016 18:38

Itse käytän kahdesta salasanasta aina eri variaatioita eri sivuilla. Omalla tavallaan helpottaa muistamista, mutta välillä kyllä turhauttaa, kun saa käydä jokaisen variaation läpi ja se viimeinen sitten on se oikea.
Avatar
Mass3
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.02.2016 14:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja whatever » 02.03.2016 23:11

Tohtori Freeman kirjoitti:
whatever kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Käyttäkäää kaikilla sivustoilla samaa salista ja muisti kiittää.

Phishaaja-Igor ja Bruteforce-Petteri kiittää myös. Vähintään sähköpostiin kannattaa pitää eri salasanaa kuin missään muualla, jos sen salasanan saa joku vieras käsiinsä niin se on menoa sitten.


Jotenkin arvasin että sieltä tulee tuollainen vastaus. Riski on olemassa, mutta jos tietää mitä netissä tekee, eikä availe outoja viestejä, niin ainakin itselläni on paljon todennäköisempi riski ajaa nokkakolari.

Oudot viestit ja nokkakolarit ei liity asiaan mitenkään. :lol:

Otetaan esimerkkinä taannoinen Älypää.fi salasanavuoto. Jos sulla olisi ollut profiili siellä, niin olet antanut niille rekisteröityessä sähköpostiosoitteesi. Jos olisit vielä antanut niille saman salasanan kuin sähköpostissasi käytät, niin salasanavuodon sattuessa sun sähköpostin sisäänkirjautumistiedot olisivat olleet koko maailman nähtävissä. Sen sijaan jos sulla olisi sähköpostissa joku toinen, ehkä vähän vahvempi salasana, niin salasanavuodon haitat olisivat rajoittuneet siihen että joku pääsisi sun Älypää-tilillesi. Woohoo, mitähän pahaa sillä tekisi? Sähköpostista puolestaan saa hyvällä (tai paskalla, miten sen nyt ottaa) säkällä pankkikortin tiedot ja pystyy ostelemaan netistä vaikka mitä mukavaa. Ja mistä sitä tietää vaikka Facebookit sun muut eivät välillä vähän yrittäisi vakoilla niitä sähköposteja jos kerran sama salasana toimii...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.03.2016 11:22

Esitelmän pito sarjisfestareilla meni hyvin, vaikkakin se oli tosi laidasta laitaan poukkoilua. Jännitin niin kamalasti aluksi, että suu kuivui saharaksi enkä oikein uskaltanut ottaa katsekontaktia yleisöön, mutta onneksi meikäläisen huumori upposi ja 45 minuutti meni lopulta nopsaa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Wagner` » 20.03.2016 18:04

Noihin salasanoihin kantaa ottaen, itselle oli hälytys juuri tuo muutaman vuoden takainen älypää keissi, kun oma taktiikka oli laittaa jokaiseen palveluun sama käyttäjänimi ja sama salasana. Tuli kiirus salasanojen vaihdon kanssa. Nykyään teen salasanoista niin vaikeat että joidenkin muistamiseen menee pahimmillaan yli viikko. Ja sen kun lopulta muistaa, niin se on vain painautuneena lihasmuistiin niin että kirjautuminen onnistuu vain tietokoneen näppäimistöllä. Sähköpostiin oli aikoinaan 14 merkkinen salasana joka sisälsi pieniä ja kirjaimia, välimerkkejä, numeroita jne. Lopulta vaihdoin tuon salasanan kun palvelu muistaakseni sitä vaati ja tämä operaatio ryssittiin niin hienosti että kun uutta salasanaa kysyttiin ja siihen varmistus salasanaa perään, kirjoitin molempiin onnistuneesti väärin mitä olin alustavasti paperille kirjoittanut muistiin. Yritin sitten sisäänkirjautuessa kokeilla eri kikkoja, jos olisi vaikka sormi lipsahtanut ylimääräisille vierus näppäimille salasanoja syöttäessä tai shift olisi unohtunut pitää pohjassa ison kirjaimen aikana jne. En onnistunut kirjautumaan ja salasanan palauttaminen oli vaikea prosessi joten annoin homman olla. Mutta kannattaa salasanoista tehdä vaikeat joka palveluun. Eräänlaista aivotreeniä sekin muistella niitä :)
Avatar
Wagner`
 
Viestit: 99
Liittynyt: 21.03.2014 10:28

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.04.2016 07:01

Koska tänään on taas se päivä vuodesta, jolloin ihmetellään esim. että jotkut vielä oikeasti uskovat HL3:een tai siihen, että Valve ylipäätään enää tekee pelejä ja Youtuben etusivu toimii tod. näk.puolet huonommin.


Kun kerran tämä päivä on suunniteltu käytännönpiloille ja muille kevyille källeille, niin ihan keskustelun synnyttämiseksi kysäistään mitä kokemuksia poppoolla on tästä kyseisestä päivästä? Oletteko mahdollisesti tulleet kusetetuiksi jotenkin vai oletteko itse saanut narutettua jotakuta?





Enhän minä tästä päivästä pahemmin välitä saati suunnittele mitään, mutta eräällä kerralla en voinut vastustaa kiusausta naruttaa kämppistäni sillä uutisella että olin nähnyt lähicittarissa pelihyllyssä parinkympin hintaan Doom3:sen, jota kämppis niin kuumeisesti oli metsästänyt.
Kun kerroin tämän, niin kämppishän rupesi heittämään "Voi vittu"-heittoa ja jupisemaan kuumeisesti kun hänellä tuolloin ei ollut kahtakymppiä lompakossaan. Yrittähän kämppis kuumeisesti soittaa äidilleen, jotta tämä voisi siirtää tämän tilille kahtakymppiä mutta tulos oli kielteinen. Tästäkös jatkui turhautunut jumalaton mesoaminen ja kiroaminen ennen kuin tokaisin kämppikselle että, "sinut on aprillattu". Tämän jälkeen kämppis menikin helkutinmoiseen angstimykkäkouluun loppupäiväksi.

Källi ei ihan onnistunut täysin, sillä en saanut kämppistä menemään kauppaan asti peliä etsimään, mutta kyllähän tuo puolittainenkin källi onnistui.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa