Pelit yleisesti

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 28.02.2014 23:23

Aloitetaan tämä niin voi jutella yleisesti peleistä. Onko muuten kukaan vielä pelannut Wolf Among Us -peliä? TellTalenin tekemä peli josta on nyt tullut kaksi episodia. Pelattavuudelta on samanlainen kuin Walking Dead, josta pitäisi tulla piakkoin toinen episodi.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 01.03.2014 20:15

No, ei ole Wolf Among Usia tullut pelattua. PSN storessa taisi hinta olla hieman yli kympin.

The Walking Dead Season 1 tuli pelattua läpi melkein putkeen ja se oli yksi parhaista pelikokemuksista pitkään aikaan. En aloita kakkoskauden pelaamista ennen kaikkien episodejen julkaisua. Liian kuokuttavaa pelattavaa ja kun kuukauden tai kaksi joutuu aina odottelemaan, niin ehtii tulla vieroitusoireita.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 02.03.2014 14:02

Itse en ole Wolffiin koskenut, mutta olisi tarkoituksena sekin pelata, kun se on kokonaan ilmestynyt. Tällä hetkellä odottelen The Walking Deadin kakkoskauden toista episodia, joka muuten ilmestyy ensi tiistaina.


Onko kukaan muu kiinnostunut The Evil Withinistä? Itse olen, sillä onhan asialla itse Shinji Mikami. Peli muuten julkaistaan elokuun lopulla.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 02.03.2014 17:06

Age of Empires kakosen HD version lisäksi pääsemme pian nauttimaan Age of Mythologyn remasteroidusta versiosta!

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/age ... eam-pelina

Kumpa se alkuperäinen age of empires ja ehkäpä Empire earthin hd versiot näkisivät vielä päivänvalonsa.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.03.2014 17:17

Hunter97 kirjoitti:Onko kukaan muu kiinnostunut The Evil Withinistä? Itse olen, sillä onhan asialla itse Shinji Mikami. Peli muuten julkaistaan elokuun lopulla.

Itse odotan tavallaan Evil Withiniä, mutta suhtaudun siihen varauksella. Mikamin viimeisimmät työt ovat kuitenkin olleet räiskintäpainoisia, joista Shadow of the Damned oli käsittääkseni semipaskakin. En jaksa uskoa, että tänä päivänä saataisiin hyvää ison budjetin täysiveristä survival horroria ja veikkaan itse pelin seuraavan Resident Evil 4:n jalanjälkiä (joka ei ole omasta mielestäni huono juttu). En varmaan ihan julkaisussa aio peliä hankkia, mutta kyllä se joskus tulee pelattua.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 02.03.2014 19:48

The Evil Within voi olla hyvä, mutta varauksella siihen suhtaudun. En tiedä Mikamin uudemmista peleistä mitään, mutta jos saa aikaan Resident Evil 4 tasoista masterpieceä, voi peli vaikka yllättää. En malta odottaa pelin julkaisua/arvosteluja ja mahdollista ostoa.

Onko kukaan pelannut uutta Thiefiä? Aika murska-arvosteluja saanut, mutta onko niin floppi, kun sanotaan.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 02.03.2014 20:25

The Evil Withiniä odotetaan täälläkin isolla varauksella. Pelivideoita katellessa tuntuu, että nyt tekijät yrittäjät hampaat irvessä tehdä Saw -leffojen tyylistä raakaa peliä, joka kopsaa RE4:sta sieltä täältä. Ja nähtävästi peli on sisältää paljon skriptattuja kohtauksia, jotka eivät ikinä toimi saati ole pelottavia.

Luulen tämän parhaimmillaankin olevan vain keskinkertainen.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 03.03.2014 23:10

Tämä oli paras topic, minne tämän kysymyksen kehtaa laittaa...

"Tehtiinkö pelit ennen paremmin?

Tänä iltana lähti hetken mielijohteesta RE1 läpipeluu käyntiin. Sitten vastakohtana RE5 ja sen typerä pakko co-op. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Kuinka monen lempipelit on tehty viiden vuoden sisällä tästä päivästä? No, Uncharted 3 ja onhan niitä muita, mutta minulla ainakin suuri osa suosikeista on vanhempia. Otetaan vaikka esimerkiksi Silent Hill. Mihin sarja on mennyt? No, tuotiin ulos Downpour, joka sai 5/10 arvosanoja.

Pelit jätetään keskeneräisiksi esim. Battlefield 4 ja julkaistaan 10 DLC-pakettia, jossa saa 4 uutta nettipelikarttaa, 5 uutta asetta, uusia dog tageja (joista kukaan ei välitä) sekä camoja aseisiin. Sitten maksat 15-20 euroa siitä. Pelipäivitykset ovat sitten oma lukunsa.

Keskustelua, keskustelua.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 04.03.2014 12:00

"Tehtiinkö pelit ennen paremmin?"


Pääpiirteisesti kehtaan vastata ilman nostalgiaakin tähän kysymykseen, että Kyllä. En vaan käsitä kuinka niin muutamia uutuuspeleistä on julkaistu käsittämättömän bugisina paskoina, aivan kuin niitä ei oltaisi testattu laisinkaan. Eräs surullisenkuuluisa esimerkki on esim. Fallout: New Vegas. Toki onhan vanhojen pelien suunnaltakin havaittu helvetisti bugeja, kuten suosikkipelini Fallout 2, mutta sekin johtui pitkälti liian nopeasta julkaisusta.

Muutenkin tämä DLC-politiikka on muutamilla firmoilla ihan älytöntä rahastusta. Pelin kuuluisi olla kokonainen omenapiiras ja DLC:n niitä ylimääräisiä palasia, eikä sitä, että sinun lautaselle heitetään yhden piirakan hinnalla pari hassua palasta ja pyydetään maksamaan lisää, että saisit vähän enemmän piirakkaa.


Nykyinen yhteiskunta on tietenkin hemmetin kiireistä porukkaa ja pelitkin pitäisi saada kyhättyä mahd. nopeasti. Pitää kuitenkin muistaa Herra Miyamoton viisaus, ”Myöhästynyt peli on lopulta hyvä; huono peli on aina huono” . Hyvää kannattaa aina odottaa, jos se on fiilattu ja höylätty kelvolliseksi...tosin Duke Nukem Foreveriä tämä sääntö ei tietenkään koskenut.


Kuten aikaisemmala foorumilla totesin, pelien sulavuus on ottanut vuosien aikana paljon pakkia, vaikka ulkoasun puolesta ollaankin liikuttukin eteenpäin. Miksi hahmot liikkuvat yhä hemmetin tönkköinä vaikka ulkokuori kiiltääkin silmissä?
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 04.03.2014 12:48

-Zerials- kirjoitti:"Tehtiinkö pelit ennen paremmin?


Mielestäni pelien laatu on nykyisin tasaisempaa ja korkeampaa kuin aikoinaan, sillä ennen pelien taso heitteli susipaskasta taivaalliseen kokemukseen. Nykyisin näitä jälkimmäisiä ei tule niin paljon vastaan, joka johtuu paljolti siitä ettei isot studiot uskalla olla luovia ja ottaa riskejä käsittämättömien kehityskustannuksien vuoksi. Hyviä pelejä ilmestyy kyllä nykyisin enemmän, mutta harvempi niistä pystyy yllättämään mitenkään suuresti. Uusista peleistä eniten olen innostunut Bayonetasta, Dark Soulsista, Deadly Premonitionista ja Phoenix Wrightistä, jotka kaikki tarjosivat jotain ennennäkemätöntä.

Vaikka olen nykyisten pelien laatuun varsin tyytyväinen, tulevaisuus ei näytä lupaavalta, sillä viime vuosien trendi julkaista pelit keskeneräisinä näyttää leviävän T-viruksen tavoin.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 07.03.2014 17:17

Tässä on nyt pari päivää sitten ilmestynyt South Park: Stick of Truth. Peli on rpg tyylinen ja grafiikoiltaan ohjelman tyyliä kunnioittava. Tämä on erittäin koukuttava ja tekisi mieli hankkia kyseinen peli.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 07.03.2014 18:31

South Park... RPG?

Kuulostaa jokseenkin oudolta yhdistelmältä, mutta esim. USA:n IGN antoi pelille 9.0/10-arvosanan. Kai se on ihan hyvä, jos sarjan huumori on mukana.

*Menee Youtuben puolelle etsimään sopivaa Gameplayta*
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 07.03.2014 18:54

Mitä nyt vähän nähny, niin erittäin hyvältä näytti kun on se huumorikin mukana.

E. Peli maksais 40€ tietokoneelle, eli 20€ vähemmän kuin kuin konsolille. Ai että nyt on melkeimpä pakko hankkia toi peli.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 08.03.2014 11:19

Olen kymmenisen tuntia jo pelannut ja olen ollut todella tyytyväinen. Vaikka japsiroolipelit eivät kiinosta, vuoropohjainen taistelusysteemi sopii pelin kaksiulotteiseen meininkiin yllättävän hyvin. Lisää infoa annan kun pelin pelattu.

Eikä se kohuttu Eurooppaversioiden sensuuri haitannut juurikaan. Tuskin olisin jaksanut sitä 40 sekunttia katsoa anaalitähystystä ...
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 08.03.2014 21:20

Tohtori Freeman kirjoitti:Olen kymmenisen tuntia jo pelannut ja olen ollut todella tyytyväinen. Vaikka japsiroolipelit eivät kiinosta, vuoropohjainen taistelusysteemi sopii pelin kaksiulotteiseen meininkiin yllättävän hyvin. Lisää infoa annan kun pelin pelattu.

Eikä se kohuttu Eurooppaversioiden sensuuri haitannut juurikaan. Tuskin olisin jaksanut sitä 40 sekunttia katsoa anaalitähystystä ...

Millä konsolilla pelaat, mistä hankeit ja suositteletko pelattavaksi?
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 08.03.2014 23:16

NightFan kirjoitti:
Tohtori Freeman kirjoitti:Olen kymmenisen tuntia jo pelannut ja olen ollut todella tyytyväinen. Vaikka japsiroolipelit eivät kiinosta, vuoropohjainen taistelusysteemi sopii pelin kaksiulotteiseen meininkiin yllättävän hyvin. Lisää infoa annan kun pelin pelattu.

Eikä se kohuttu Eurooppaversioiden sensuuri haitannut juurikaan. Tuskin olisin jaksanut sitä 40 sekunttia katsoa anaalitähystystä ...

Millä konsolilla pelaat, mistä hankeit ja suositteletko pelattavaksi?


Xbox, puolenkuunpelit (dumppasin käytettyjä pelejä) ja suosittelen ehdottomasti :)
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Apple » 12.03.2014 00:45

Noin kuukausi sitten kauhistuin kun huomasin, että legendaarinen peliplaneetta.net näyttää joutuneen kuolleeksi ja kuopatuksi. Muistan lapsuusvuosinani pitäneeni sivustosta kovasti, ja vielä vanhempanakin seurasin sieltä sekä arvosteluja että uutisia. Esimerkiksi tämä kuuluisa sankari Peltonen oli tuolla kritisoimassa milloin mitäkin ja aiheutti heitoillaan useat perserepeilyt. :D
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.03.2014 08:33

Apple kirjoitti:Noin kuukausi sitten kauhistuin kun huomasin, että legendaarinen peliplaneetta.net näyttää joutuneen kuolleeksi ja kuopatuksi. Muistan lapsuusvuosinani pitäneeni sivustosta kovasti, ja vielä vanhempanakin seurasin sieltä sekä arvosteluja että uutisia. Esimerkiksi tämä kuuluisa sankari Peltonen oli tuolla kritisoimassa milloin mitäkin ja aiheutti heitoillaan useat perserepeilyt. :D


Ohoh, tuli tämä uutinen melkoisena yllärinä. Tulihan itsekin tuolta arvosteluja selattua, vaikka Peltosen pelle mukahauskoine juttuineen olisi voinut hävitä sivulta alun alkaen huithittoon. Myöhemminhän tämä klovni häippäsi sitten V2 sivulle hörhöilemään, mutta sitäkin sivua ja varsinkin kommenttiviestejä olen pyrkinyt välttämään parhaimman mukaan.
terveisin: Peltospellen Forbidden Siren-arvosteluista vieläkin hieman kyrpiintynyt heebo.

Kevyet mullat peliplaneetalle.





Tässä on tullut nyt pelailtua viime aikoina Amnesia: The Dark Descendiä ja täytyy myöntää, että peli osaa käsitellä pelon tunnetta hyvin psykoloogiselta pohjalta. Itse hirviötä en ole vielä kohdannut, mutta juuri hirviön harvinaisuus ja kaikki muut sekopäiset kolinat ja huudot pitävät itseni jatkuvasti vainoharhaisena. Oculus Riftin kautta tämä peli olisi varmasti vieläkin siistimpi ja ahdistavampi kokemus.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.03.2014 14:15

Apple kirjoitti:Noin kuukausi sitten kauhistuin kun huomasin, että legendaarinen peliplaneetta.net näyttää joutuneen kuolleeksi ja kuopatuksi. Muistan lapsuusvuosinani pitäneeni sivustosta kovasti, ja vielä vanhempanakin seurasin sieltä sekä arvosteluja että uutisia. Esimerkiksi tämä kuuluisa sankari Peltonen oli tuolla kritisoimassa milloin mitäkin ja aiheutti heitoillaan useat perserepeilyt. :D


Oli itsellekin pieni järkytys Peliplaneetan kuolema. Kyseessä oli ensimmäinen nettisivusto, jossa vierailin itsenäisesti ala-asteella tutustuessani internetin maailmoihin. Peliuutisia ja arvosteluja tuli luettua, joista jälkimmäisiä jää ikävä, sillä sivustolla käsiteltiin erittäin laajasti PS2-, XBOX- ja GameCube-pelejä.

Kevyet mullat.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Apple » 20.03.2014 20:34

Gigante kirjoitti:Peltospellen Forbidden Siren-arvosteluista vieläkin hieman kyrpiintynyt
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZvEcvV8iJxsuLaip7P6xyV7Ue4AarxifAsII1MYB7wqblrGXeuw

"Tule sinäkin keräämään mansikoita!"
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 28.03.2014 15:52

http://cdon.fi/pelit/duck_tales_remastered-26701690

Julkaistaanko DuckTales Remastered levyversiona? Taitaa mennä varaukseen...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja PT2 » 04.04.2014 15:38

Kuinka moni ostaa DLC:tä, kuten kausipasseja, pukuja/varusteita, kenttäpaketteja yms peleihin? Itse olen ostanut CODiin kausipassin (koska olen jonne), Battlefieldiin Premium-jäsenyyden ja muutamia tarinaDLC:tä erinäisiin peleihin.
Onhan se vähän typerä ostaa tavaraa varsinkin yksinpeliin kun voisi äänestää lompakolla tämmöistä vastaan ja ehdottaa tekijöille jotta tuuttaisivat kaiken jo valmiiksi peliin. Mutta bisnestähän pelinteko on joten tavallaan myös haluan tukea sitä.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 05.04.2014 21:57

En jaksaisi luetella kaikkia pelejä, joihin olen noita hankkinut, sillä niitä on valtavasti. Mainitsemisen arvoisena lienee rock band lisäkappaleet, joita on noin 200 ja niihin olen aika hienon omaisuuden käyttänyt. Yhteensähän noita on noin 4200 kappaletta, eli eipä nuo ostamalla lopu. Mass effect dlc:t löytyvät (asepakkauksia ja omegaa lukuunottamatta) ja Total war peleissä minulla löytyy niin yksikköpakkauksia, kuin uusia kampanijoita. Hieman kummallisesti Skyrimiin en ole jaksanut lisäsisältöä ostaa, sillä peli on minulle pettymys.

Yleensä ostan nuo vasta alennusmyynneistä, mutta South parkin huhutut dlc:t menevät takuulla ostoon julkaisussa. Peruspelin tarina saatiin päätökseen hienosti, eikä pelistä ole mielestäni yhtään mitään leikattu pois, joten luotan Obisidianiin. Samalla tavalla taisin viimeksi toimia Fallout 3 aikana (2009 se taisi olla).
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.04.2014 08:17

Aikoinaan tuli Battlefield 3:n kolme ensimmäistä karttapakettia ostettua. Premium oli mielessä, mutta 50euroa oli liikaa. Mieluummin ostaisin samalla rahalla laadukkaan pelin.

Mielestäni on väärin, jos DLC julkaistaan kuukausi pelin julkaisun jälkeen. Se on vain niin rahastusta.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pelit yleisesti

ViestiKirjoittaja NightFan » 06.04.2014 11:26

Ainoat DLC:t mitä olen hankkinut ovat Skyrimiin. Vajaat 40€ maksoi ne kolme ja olen ihan tyytyväinen niihin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Seuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa