Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 17.08.2016 20:35

Joni Ahonen kirjoitti:Mistä päin Tamperetta asunnon löysit, jos saan udella? Asuin itse Pispalassa kahdessa eri osoitteessa vuosien aikana.


Armonkalliosta. Ihan siedettävän lähellä koulua. Harmittaa hieman, kun juuri tänään nettiin tuli ilmoitus yksiöstä 900 metrin päässä koulusta ja se olisi ollut heti vapaa, mutta kun soitin tälle tyypille niin se olisi pystynyt esittelemään sitä asuntoa vasta sunnuntaina ja itse piti tehdä päätös tämän ottamani asunnon kanssa tänään. :?
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 21.08.2016 13:10

Ahdistaa. Neljä viikkoo lomaa takana ja huomenna töihin. Sitä ennen pitäis vielä lähtee tänään kääntymään Helsingissä kattomassa John Carpenteria.

EDIT: jos siis jaksaa ees lähtee, tästä on kuitenki se about 250km Helsinkiin.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 21.08.2016 20:51

Oltiin kissan kanssa ulkona ja päätti sitten kiivetä mäntyyn. Kipusi aika korkealle ja sitten olikin vähän hankaluuksia tulla alas niin kiipesin sitten itse perässä ja saatiin miau lopulta maan kamaralle takaisin. Luulin, että näitä käy vain sarjakuvissa.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 21.08.2016 21:06

Kallu kirjoitti:Oltiin kissan kanssa ulkona ja päätti sitten kiivetä mäntyyn. Kipusi aika korkealle ja sitten olikin vähän hankaluuksia tulla alas niin kiipesin sitten itse perässä ja saatiin miau lopulta maan kamaralle takaisin. Luulin, että näitä käy vain sarjakuvissa.


Olisit soittanut palokunnalle niin geneerinen kissanpelastusoperaatio olisi ollut täydellinen.

Eilen oli sedän 60-vuotisjuhlat, erittäin kosteat sellaiset. Setä oli säästänyt 50-vuotispäiviltään helvetin ison brandypullon jota sitten suvun kanssa tuhottiin. Tänään sitten taas Tampereella. Käytiin faijan kanssa juomassa oluet parilla jazz-klubilla. Jouduin ottamaan hotellin pariksi yöksi, kun ei muutakaan majapaikkaa löytynyt. Ensi viikolla onneksi kertausharjoitukset niin voi hyvällä omallatunnolla lintsata torstain ja perjantain, mutta äiti ei löytänyt sotilaspassia niin vähän kuumottaa pääseekö sinne ollenkaan osallistumaan. Kun sitä passia ei voinut vaan säilyttää lompakossa... :roll:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kaya » 24.08.2016 09:37

Vähän tässä alkaa jo masentaa kun alkaa olla kesäloma loppusuorallaan. Ensi viikolla pitäisi jo olla työmaalla takaisin ja ei kylllä nappaa ei sitten yhtään.
Loma meni takapihaa laitellessa, nyt kun semmonen on, ja sarjoja katellessa ja pleikkaria pelatessa. Tänään on lähtö sitten vuokramökille loppuviikoksi. Eli tämä viikko kuluu sitten kalastuksen merkeissä. Kun nyt ei vaan jäähtysi nuo kelit nyt ihan nollaan asti kuitenkaan niin ei tarvia toppatakki päällä veneessä istua :D
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 24.08.2016 20:00

Huh huh, ripustus saatiin Kadon kanssa hoidettua Varkauden pääkirjastoon. Kiitos avusta! :) Yllätyin itsekin miten uuvuttavaa hommaa taulujen ripustus seinälle voikaan olla.

Huomenna on Ensi-Ilta taidenäyttelyn avajaiset klo 17 -19. Avajaisissa pianisti, pientä tarjoilua ja seksikäs minä! Tervetuloa katsomaan! 8-)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 24.08.2016 20:39

Juu-u, eka kouluviikko takana, tai oikeastaan eka koulupäivä joka oli maanantaina. Tiistain ja tämän päivän lintsasin, koska pohdin jo vakavasti, että jätän tuon koulun kesken. Olen tässä kesän aikana miettinyt aika paljon omaa onnellisuuttani. Opiskelu ei sitä tarjoa, päinvastoin. Sen sijaan työt on maittanut hyvin ja haluaisinkin jatkaa samalla linjalla. Ainakin pari seuraavaa vuotta keskittyisin vain töiden painamiseen ja samalla toivon mukaan olisi aikaa ja energiaa keskittyä musiikkiin joka on ainoa asia joka oikeasti kiinnostaa ja jossa olen edes jollain tapaa pätevä ja haluan tulla vielä pätevämmäksi.

Siispä, kunhan saan suunnitelmani selitettyä järkevästi vanhemmille niin opiskelut saa jäädä omalta osalta, ainakin toistaiseksi.

Ja muihin asioihin, huomenna kertaamaan. :mrgreen:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 29.08.2016 16:09

Avajaiset menivät kivasti ja lehtijuttu oli oikein hyvä, vaikka hyvin rajattu siihen nähden kuinka paljon toimittaja tenttasikaan minua. Linkki jos kiinnostaa lukaista: https://teraskasine.files.wordpress.com ... -kopio.jpg

Sain pyynnön tulla perjantaina puhumaan Rantasalmen taideiden iltana omasta työskentelystäni. Aika lonkalta vedän, mutta onneksi on paljon videoita esitettävänä.


Ylihuomenna alkaa taideterapiaopinnot.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 29.08.2016 21:46

Awsum!
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 04.09.2016 14:07

Tuli majailtua pari päivää sairaalassa. Viime sunnuntaina vai oliko se nyt maanantaina piti käydä päivystyksessä ja verikokeiden jälkeen veivät mut osastolle. En tuntenut itseäni kipeäksi, mutta tulehdusarvot oli koholla ja kuumettakin oli. Tylsää siellä oli. Onneksi sairaalan sängyt ovat parasta laatua ja ruoka on hyvää.

Kävin miettimään, että siitä on 12 vuotta, kun viimeksi jouduin osastolle. Tuolloin syynä oli umpisuolen puhkeaminen ja henki oli likellä lähteä. Nyt ei tarvittu onneksi sentään kipulääkkeitä.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.09.2016 22:42

-Zerials- kirjoitti:Kävin miettimään, että siitä on 12 vuotta, kun viimeksi jouduin osastolle. Tuolloin syynä oli umpisuolen puhkeaminen ja henki oli likellä lähteä. Nyt ei tarvittu onneksi sentään kipulääkkeitä.


Minulla aika sama. Tosin kyseessä oli jokin suolistotulehdus, joka ilmeni umpisuolta leikatessa. No, eipä tarvitse pelätä turhakesuolen puhkeamista.


Vuoden 2016 toinen puolisko vaikuttaa kivalta. Ihan jopa omituista onnellisuuttakin olen tuntenut ja saanut etäisyyttä ahdistaviin opiskeluvuosiin. Taideterapiakurssin syksyn aloitus oli paras kerta ikinä. Olen saanut uusia näkökulmia omiin ongelmiini ja ymmärtänyt myös kuinka olen yksinäisyyden tunteita sekä pettymyksiä elämässäni käsitellyt.

Rantasalmen taiteiden ilta meni hyvin, vaikka tekniikka meinasikin pettää pahasti. Koulutehtävien aloittaminen tuntuu hankalalta, joskin mukavempaa tehdä niitä näin etänä kuin istua tylsillä luennoilla. Oli hauska huomata kuinka lainattavat koulukirjat löytyivät samalta hyllyltä, josta olen jo teini-iästä lähtien lainailut mielenkiintoisia opuksia psykologiasta ja ihmismielestä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.09.2016 20:15

Woobdi-fakin-wuu, työkokeilua tiedossa ensi viikolla. Seuraavat pari kuukautta hääräillään sitten haravan varressa tahi vastaavaa. Onpaha n'jotain vaihtelua perusmeininkiin, vaikka se piirtämisharrastuksia vähän haittaakin. Eipähän tartte tulla haukkumaan työmarkkinapummiksi taas hetkeen.

Tapahtuipa tässä peräti niinkin historiallista, että jouduin elämäni ensimmäisen kerran ampparin pistämäksi. Sikäli ironista, että se tapahtui näinkin viileillä syysilmoilla pyörälenkillä ja ilman mitään syytä. Ampparit todellakin ovat melkoisia kusipäitä.

Kirvelihän tuo kämmenselässä muutaman minuutin verran aikas perkeleellisesti, mutta sikäli onnekkaasti kävi että jäi tuo myrkyn saaminen niin vähäiseksi, että se vähäinenkin turvotus kesti vain pari minuuttia ja sitten käsi palautui nopeasti entiselleen kuin tiedeleffoista konsanaan. Vasuri on kyllä hieman jäykkänä, mutta muuten ei toistaiseksi mitään sivuoireita.

Enää vain puuttuisi se kyykäärmeen purema, nilkan nyrjätys tahi luiden murtumisen kokeminen, mutta toistaiseksi ahdistaa hemmetisti viisaudenhampaiden mahdollinen tuleva kohtalo maksullisen rääkkääj...siis hammaslääkärin visiitillä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.09.2016 20:28

Jyväskylässä vaihteeksi. Syksyllä on keikkaa pukannut, sillä minut kutsuttiin esitelmöimään seiskaluokkalaisille Rantasalmelle ja sain samalla mahdollisuuden pystyttää myös yksityisnäyttelyn. Tuli tajuttua yläasteella käydessä se tosiasia, että nykyiset seiskat eivät olleet edes vielä syntyneet ollessani itse seiskalla. :shock:

Ensi viikolla lähden Lappiin viikoksi vaeltelemaan yhdessä sukulaisteni kanssa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Apple » 24.09.2016 01:03

Ahh, syksy. Tänään sai pyöräreissua varten pukea kaulahuivin ja sormikkaat. :P

Mitään erityisempiä kuulumisia ei oikeastaan ole. Kesä on mennyt duunin ja kotisohvan välillä.

Ja hyvä niin. Vakautta tässä kaivataankin.

On ollut ihanaa pelailla kavereiden kanssa ja uppoutua kotona rauhassa kirjoihin. Minnekään ei oo ollut kiire ja mikään ei ole erityisen pahasti stressannut.

Best time of my life?
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 24.09.2016 10:54

Joni Ahonen kirjoitti:Ensi viikolla lähden Lappiin viikoksi vaeltelemaan yhdessä sukulaisteni kanssa.


Eipä siitä sitten mitään tullutkaan, kun reissun järjestäjälle sattui haaveri. Olin jo tosi valmistautunut, enkä tiedä kykenenkö tiukkojen aikataulujen takia lähtemään reissuun myöhemmin. No, ehkä ensi vuonna. :(


Muuten menee kyllä tosi hyvin. Itselleni sopii mukavasti etäopiskelu, koska luokissa ei ehdi syntymään kuppikuntia, joista jäin aina ulkopuolelle. Olen nykyisin paljon sosiaallisempi ja rentoutuneempi, kun olen saanut rauhassa olla kotosalla. Ihmisiä tulee silti tavattua ihan tarpeeksi, en jaksaisikaan joka päivä häslätä jonkun kanssa.
Olen myös huomannut, että minusta on tullut jonkinmoinen naistennaurattaja ja juttelen sujuvasti monenlaisten typyköiden kanssa. Tämä tapahtui samaan aikaan kun totesin "sen oikean" löytymisen olevan tilastollinen mahdottomuus. Näin se elämä etenee. :P
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 28.09.2016 12:32

Edellisestä päivityksestä onkin jo yli kuukausi niin voisi taas kertoilla kuulumisia.

Eli koulu tuli jätettyä kesken niinkuin suunnittelinkin. Huvittavaa ja ilahduttavaa oli, että sain noin tunti eropapereiden kirjoittamisen jälkeen soiton jossa kysyttiin halusinko tulla töihin. (Ja töiden hankkiminen muka on vaikeaa (pääkaupunkiseudullakin)?) Nyt on tullut vajaa kuukausi oltua taas töissä ja ihan mukavasti on mennyt siitä huolimatta, että on pitänyt herätä välillä jo ennen viittä aamulla, mutta noihinkin herätyksiin on yllättävän hyvin tullut totuttua.

Töiden jälkeen ei meinannut alussa jäädä yhtään energiaa mihinkään muuhun ja välillä tuli nukahdettua ihan vahingossa, kun meni sänkyyn makaamaan ja katsomaan jotain leffaa. Nyt kuitenkin asia on vähän korjaantunut ja on ilahduttavaa, että on jäänyt taas aikaa ja energiaa musiikin tekemiseen. Toivottavasti saisin nyt vihdoin viimeistään keväällä pukattua ensimmäisen albumin pihalle.

Hieman harmittaa, että täytyy varmaan taas ensi kuussa muuttaa (jo kolmas kerta tälle vuodelle...) ja silloin työmatka pitenee ja joudun alkaa käyttämään julkisia, mutta toisaalta ei tarvitse enää pyörällä sotkea. Pääsen kuitenkin vihdoin asumaan taas yksin joka on erittäin tervetullut muutos. Välillä menee hermot ihan tosissaan, kun ei ole yhtään omaa rauhaa.

Ei tässä muuta. Toivottavasti syksy menee leppoisasti töiden ja musiikin parissa niinkuin tähänkin asti. 8-)
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 15.10.2016 18:06

Eilen oli vuoden kolmannet avajaiseni. Jännittivät vähän enemmän, koska pidin ne ekaa kertaa kotikunnallani. Erikoisinta oli kun eräs tyttö tuli kysymään minulta olenko todellakin se sama Joni, joka kävi peruskoulua hänen kanssaan. En aluksi tunnistanut tätä tyttöä ollenkaan, koska en ole ollut kenenkään peruskouluaikojen tyyppien kanssa missään tekemisissä yli 10 vuoteen. Lopulta tajusin tytön olleen luokkaa ylempänä minua, eikä hänellä ei ollut pienintä aavistustakaan mitä minulle nykyisin kuuluu. Hänen ainoat muistikuvat olivat minusta lähes mykkänä, superujona ja kiusattuna pottatukkana. Voitte siis kuvitella hänen ilmeensä kun esiinnyin naisena punaisessa satiinimekossa pitämässä puheita.


Aamulla oli sitten vähän ikäviä uutisia, kun kuulin enoni nukkuneen pois. Hän oli ollut sairas jo jonkin aikaa. Äidille oli todella raskasta ottaa uutinen velipuolen kuolemasta vastaan. Enoni oli todella erikoinen ja hämärä tyyppi, joka kuitenkin eli näköisensä elämän, johon kuului vapautta ja uskomattoman kauniita naisia, jotka vieläpä aidosti häneen hullaantuivat. Jotain charmia hänessä oli loppuun asti, sillä palvelukodissa kerrottiin enoni olleen naishoitajien ehdoton suosikki. :)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 20.10.2016 22:47

Syksy on lähtenyt taas käyntiin. Koulussa kolmas vuosi, kandia ei ole ollut hirveästi motivaatiota tehdä mutta koitetaan taas joku päivä vähän viedä sitäkin eteenpäin. Pelirintamalla näyttää oikein mukavalta; WoW:ia on tullut pelattua, uusi tomb Raider pitäisi hankkia ja Witcherin gwent-pelikin tulee kai jossain vaiheessa syksyllä. Mass Effectkin on päivä päivältä lähempänä... Witcheristä puheen ollen tuli aloitettua nätimmän puoliskon kanssa Geraltin innoittamana saksalainen miekkailu (eli heilutellaan kahden käden miekkaa erittäin witchermäisesti). Treenipaikkaan on meiltä hieman matkaa mutta muuten ollut kivaa. Olen myös kirjoitellut uusia biisejä ja yrittänyt edistää sitäkin "uraa". Ai niin ja NHL-kausi alkoi, tämä vuosi on varmasti Capitalssien!
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Silence » 21.10.2016 23:25

Täytin sitten 30 ja nyt olen kai "virallisesti" sitten aikuinen. Tai jotain. Plaa plaa, tuntuu kyllä siltä että jokin aika selvästi päättyi vaikka mitään selvää juttua ei tapahtunutkaan.
Tajusin myös juuri ennen vuosikymmenen vaihtoani, eräänä iltana nukkumaan menneessäni että olen kirjaimellisesti pilannut koko kaksikymppisen ikävuoteni pysymällä erossa toisista ihmisistä ja eristäytymällä maailmasta.
Olen ollut koulussa koulukiusaajien ykkössuosikki ala-asteella ja yläasteella. Vaikka olenkin ihan "Normaali" tyyppi. Armeija oli viimeinen pisara kun yksi ainoa ihminen tuvassa päätti tehdä elämästäni helvettiä joka ikinen päivä. Ja lopulta päätin että Nyt riitti. En jaksa tätä enää. Ei enää koskaan. Joten päätin lopettaa kaikki tekemiset muiden ihmisten kanssa. Se kyllä toimi. Täytin armeijan jälkeen 20 ja koko 20senä olemisen ajan en ole kertaakaan joutunut kiusatuksi. Pari opistoa ja yhden ammattikorkean läpikäyntiä myöhemmin ei kiusaamisesta ole tietoakaan mutta eipä ole oikein mistään muustakaan. Elämä taisi päättyä siinä samalla. En suosittele kenellekään teistä nuorista samaa kokeilua.
Tai noh... Suosittelen, mutta omalla vastuulla.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 22.10.2016 08:56

^^Paljon Jonneaa vaan! Onkos Frederikkiä tullut luukutettua merkkipäivänä ?
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 23.10.2016 10:13

Tuli itsekin eilen täytettyä vuosia. 22 tuli mittariin joten vielä olisi aikaa korjata Silencen maalailemat tulevaisuudenkuvat jotka käyvät tätä menoa toteen. Tai siis, pikemminkin ne ovat jo käynnissä, kun en itsekään paljoa muiden ihmisten kanssa ole ollut tekemisissä sitten intin jälkeen. :shock:

Itse synttärit meni ihan mukavasti. Käytiin hienossa ravintolassa syömässä ja saunottiin. Eipä sitä tässä iässä mitään muuta edes kaipaakaan. Tietty pienet rahalahjat on ihan kivoja. Yllätyin, kun jopa yksi kaverinikin heitti parikymppiä tilille. :)
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 25.10.2016 19:44

Ite join viikonloppuna kaks päivää kaverin synttäreitä ja olinpas pitkästä aikaa niin kännissä ettei huomista. Oon viime aikoina kelaillut et voiskin jättää juomisen vähemmälle ku älysin etten ole oikeastaan viimeiseen puoleen vuoteen mitään muuta vapaa-ajalla tehny. Jotain oikeita harrastuksia pitäs alottaa ja varmaan vois koulussakin alkaa käymään kun kyseisessä laitoksessa oon käyny viimesen kuukauden aikana kaks kertaa ja sillonki vaan kuraattorin kans juttelemassa. Harmittaa hieman et nyt ois syysloma menossa ja periaattessa syysloma ois hyvää kunnostautumisaikaa ja vittu ku oon menny lupaamaan et lähden huomenna Kuopioon kaverille loppuviikoks enkä viiti alkaa viime hetkellä perumaan nii eiköhän se kaljanjuonniks mene väkisin sielläkin. Noooh, pääseepähän pelailee uutta Blazbluee ainakin ennen Euroopan julkasua taas jos ei muuta.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 27.10.2016 01:43

Palasin Japanista. Reissu onnistui yli odotusten. Korvasi moninkertaisesti lopputalven kamalan Englanti+Puola reissun, jossa kaikki meni päin helevettiä.

Saapuessani Osakan kentälle, pahin pelkoni toteutui: en päässytkään passintarkastuksen läpi. Japaniin saavuttaessa pitää tarkasti kirjoittaa lomakkeeseen osoite, jonneka jää. Minulla ei ollut hajuakaan kaverini osoitteesta ja puhelimeni ei toiminut ollenkaan. Virkailijoille selitin tilanteeni ja aloin oikeasti tunnin odottamisen jälkeen panikoimaan, että tähänkö tämä matka nyt perkele tyssäsi. Onneksi lopulta eräs sievä Japanilainen lentovirkailija sai soitettua kaverilleni ja kirjoitti osoitteen minulle ylös.

Eli muistakaa Japaniin matkustaessa laittaa ylös osoite, johon majoitutte! Passintarkastuksen yhteydessä otetaan myös sormenjäljet ja kuvat kaikista matkustajista.


Päästessäni viimeinkin asemalta, vuoden mahtavin viikko alkoi. Japanissa on tosi kesäinen, suorastaan trooppinen sää. Populaa on ihan järkyttävästi ja liikkuminen junissa tai metroissa tuntui tosi sekavalta ilman kaverin apua. Kaverillani oli pieni yksiö ja hänellä sattui olemaan koulusta vapaapäiviä tuloni aikana. Vierailimme peliparaatiiseissa, eli Superpotato -liikkeissä, joissa myydään tuhansittain kaikkien alustojen pelejä CIBeinä ihan pilkkahintaan NESistä lähtien. Vähemmästäkin meinasi taju mennä, kun ei ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa elämässään ennen. :shock: Oli outoa nähdä harvinaisuuksia parinkympin hintaan ja löytää pelejä, joista ei ole koskaan kuulutkaan. Niistä lisää viimeisin hankintanne -topicissa. Myös Silencen mainitsemat pienten elekroniikkaliikkeiden pelitarjonta sai leuan loksahtamaan lattiaan.


Reissulla koin ihanan tunnelmallisia hetkiä, kun iltaisin alkoi kuulumaan heinäsirkkojen siritystä. Tuli mieleen joitakin pelejä ja animesarjoja noista hetkistä. Muutenkin tajusin miten paljon olen jo elänyt pelien ansiosta Japanin maailmaa.

Kaupoissa asiakaspalvelu oli hämmentävän ystävällistä ja etenkin yhden kirja/pelikaupan söpön naismyyjän monet niijaamiset vielä poistuessamme kaupasta, sai minut hyvin hämmentyneeksi. Japanilaisten käytöstavat ovat kyllä aika vau ja naiset syötävän söpöjä. :mrgreen: Herätin aika tavalla katukuvassa huomiota, sillä kaverini huomasi kuinka eräs mies otti salaa minusta valokuvia junassa. :P


Reissusta olisi vaikka kuinka kirjoiteltavaa, sillä se meni täydellisen mukavasti. Suomeen oli silti tosi mukava palata ja meillä oli tänään koululla tehtävä mennä pitämään vanhainkotiin muistisairaille tuolijumppaa. Ensin ajattelin ettei voisi koko homma vähenpää kiinnostaa reissun jälkeen, mutta tuokio menikin oikein mukavasti. Jutelessani vanhoille leskille, he piristyivät niin, että yksi jopa rupesi kopeloimaan minua. :)

Teen pienen videon vierailemistani pelikaupoista tänne ja pistän kuvia peliharvinaisuuksista nörteille nähtäväksi. Tosi hyvä fiilis jäi reissusta.


PS. Aika samaa olen kokenut Silencen tavoin, mutta onneksi elämässä alkoi lopulta tulla vastaan myös mukavia ihmisiä. Yksikin kiva kaveri riittää.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Silence » 27.10.2016 21:55

Joni Ahonen kirjoitti:Eli muistakaa Japaniin matkustaessa laittaa ylös osoite, johon majoitutte! Passintarkastuksen yhteydessä otetaan myös sormenjäljet ja kuvat kaikista matkustajista.


Omalla matkallani ei ollut mitään valokuvauksia tai sormenjälkiä, mutta se oli seitsemän vuotta sitten...

Päästessäni viimeinkin asemalta, vuoden mahtavin viikko alkoi. Japanissa on tosi kesäinen, suorastaan trooppinen sää.Reissulla koin ihanan tunnelmallisia hetkiä, kun iltaisin alkoi kuulumaan heinäsirkkojen siritystä. Tuli mieleen joitakin pelejä ja animesarjoja noista hetkistä. Muutenkin tajusin miten paljon olen jo elänyt pelien ansiosta Japanin maailmaa.

Kai oli muuallakin kuin kaupungissa/esikaupunkialueella? Kaupungit itse ovat upeita paikkoja, mutta parasta on päästä niistä pois ympäröivään luontoon.
Temppelialueet, metsät ja järvet ovat paikkoja joissa pitää käydä.

Kaupoissa asiakaspalvelu oli hämmentävän ystävällistä ja etenkin yhden kirja/pelikaupan söpön naismyyjän monet niijaamiset vielä poistuessamme kaupasta, sai minut hyvin hämmentyneeksi. Japanilaisten käytöstavat ovat kyllä aika vau ja naiset syötävän söpöjä.

Ensin tuo kunnioittava ja palveleva ja ystävällinen käytös oli tosi outoa, mutta sitten siihen tottui ja alkoi nauttia. Pahinta oli tulla takaisin suomeen ja kohdata "haista v***u"-suomimeno.
Suosittelen pelaamaan annoksen Yakuza 1stä ja 2sta, sillä ne ovat kuin paluu japaniin...
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 27.10.2016 22:52

Silence kirjoitti:Kai oli muuallakin kuin kaupungissa/esikaupunkialueella? Kaupungit itse ovat upeita paikkoja, mutta parasta on päästä niistä pois ympäröivään luontoon.
Temppelialueet, metsät ja järvet ovat paikkoja joissa pitää käydä.


Viimeisenä päivänä käytiin erään kaverini luokalla olevan paikallisen pojan opastamana Herb Garden nimisessä vuoristopuistossa, jonneka nousimme hiihtohissin kaltaisella koneella. Laskeuduimme jalan vuoristolta läpi viidakkomaisten metsien. Tuossa reissussa maisemat toivat mieleen Project Zero 5:n metsät, joissa oli samanlaisia pyhättöjä ripoteltu polkujen varsille.

Osaka oli muuten kaupunkina aika kalsea esitys ja populan määrä ahdisti, joten nautin todella paljon luonnossa samoilusta.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron