Mikä peli menossa?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 09.08.2016 10:18

Joo Doom 3 on kyl niin oman aikansa tuote kuin olla ja voi. Peli ei oo kestänyt aikaa yhtään ja muutenkin se on todella munaton tapaus aina aseiden äänistä lähtien. Mutta mitä taas tuleekaan tähän uuteen Doomiin niin kyseessä on ihan iisisti paras yksinpeli fps ikinä. Varsinaisesti se ei tunnu Doomin jatko-osalta vaan ehkä enemmänkin Painkillerin henkiseltä jatkolta, mikä ei todellakaan ole huono asia! Painkiller oli näistä äijäilyräiskinnöistä ihan kevyesti aiempi suosikkini mutta sitten tuli Doom ja veti ihan kaiken kymppipotenssiin aseista ja musiikeista lähtien.

Itse tosiaan aloitin pari päivää sitten Dark Souls 3:ssa uuden tallennuksen Berserkin innoittamana ja pelaan Guts-buildia tällä hetkellä, eli ainoat tilanteet joissa vaihdan aseen on se kun löydän pelimaailmasta edellistä isomman miekan. Helvetin hauska on ollut pelata tällaista fuusiobuildia, sillä yleensä kun pelaan dexibuildia niin tulee väisteltyä järjestään kaikki ja strength-buildilla tulee torjuttua enemmänkin. Nyt kun ei ole kilpeä käytettävissä niin joutuu noiden perkeleen isojen miekkojenkin kans väistelemään koko ajan. Tällä hetkellä olen menossa Cathedral of the Deepiin ja sen jälkeen pitäis käydä Abyss Watcherseja kurmottamassa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 11.08.2016 15:01

Indiana Jones and the Staff of Kings (Wii)


Jos eläisin vain vuoden, en käyttäisi sekuntiakaan tähän peliin. Ei tämä surkea ole, vain mitäänsanomaton. Tuli hommattua vain ja ainoastaan Fate of Atlantiksen vuoksi, joka löytyy bonuksena.

Onneksi peli on aika helppo eikä kovin pitkä, joten pääsen pian klassikkoon käsiksi.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 04.09.2016 14:17

Pokemon Black

3 salimerkkiä löytyy ja olen seuraavaksi käymässä neljännen salin kimppuun. Aloituspoksuksi otin Snivyn, joka oli siisteimmän näköinen. Yleensä muutenkin tykkään ruoho-tyypin starttereista, Treecko sattuu olemaan ehdoton suosikkini.

Tykkään erityisesti siitä, että tässä 5. generaatiossa tulee vastaan ainoastaan uusia pokemoneja ja näin niihin tutustuu paremmin. Toiseksi taistelut etenevät todella rivakalla tahdilla. Juoni vaikuttaa hyvältä ja pahisten motiivit ovat mielenkiintoiset.

Erityismaininta tulee musiikeille. Vastaan ei ole tullut yhtäkään huonoa kappaletta. Kaupunkien teemabiisit ovat todella tarttuvia (ainakin tähän asti) ja taistelumusat ovat erittäin hyviä.

Jos sama hyvä meininki jatkuu, niin voin sanoa 5. generaation nousevan yhdeksi suosikeistani mitä Pokemon-peleihin tulee. En usko, että Johtoa tämä tulee eeppisyydessä ylittämään, mutta todella mahtavalta vaikuttaa näin 10 pelitunnin kokemuksella.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 05.09.2016 09:36

Final Fantasy Type-0 HD ps4

Tätä olen nyt pelaillut ja alku ihmetyksen jälkeen olen kyllä tykästynyt. Veri on semmonen asia jota ei finaleissa ole kyllä minun muistiin koskaan näkynyt, mutta tässä sitä kyllä on ollut ihan alku videosta lähtien.
Alkuun ei tosiaan kyllä ollut yhtään FF-makua tässä ja ihmetytti miten paiskattiin heti alkuun yli 10 eri hahmoa käyttöön sen kummemmin selittämättä että ketä ovat tai mistä tuleevat tms. Muuten kuin että ovat sotilaskoulun Class Zero-oppilaita. l'Ciet ja Cie'thit mainitaan myös tässä pelissä, mikä oli ihan hauska yllätys siihen nähden että kuvittelin aina että nämä esiintyy ensimmäistä kertaa FF13-pelissä.

Viidennessä chapterissa olen menossa. Jostain muistelen lukeneeni että chaptereita olisi vain kahdeksan, mikä on aika outoa kun tyypit on edelleen levelillä 23-30.
Vaikka taitaapa ne olla yleensä lvl 50 luokkaa lopussa Finaleissa jos pelaa vain juonen läpi. Alkaa hahmotkin tulla jo tutummaksi ja pelin idea selkeytyä, ja tosiaan tykkään.

Grafiikat nyt ei ole ihan nykypäivän peliksi mitenkään henkeäsalpaavat, kun on suora käännös PSP-versiosta. On se osittain tosi hieno kyllä, eikä pikseleitä näy, mutta välillä hahmot on videoissa kyllä semmonia kuminaamoja että naurattaa ihan :D Suosittelen silti ehdottomasti kaikille FF-pelureille.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 17.09.2016 22:03

Silent Hill: Homegoming

Vähän alkua olen pelailut ja peli on kyllä harvinaisen kankean oloinen. Tunnelma on synkkä, mutta ei ole vielä ainakaan imaissut mukaansa. Pitää Halloweenin lähestyessä tutustua paremmin tähän.


GTA4

Yhtenä iltana tuli kamala himo vain ruveta kaahailemaan ja pistämään autoja ruttuun. GTA-pelejä monet varmaan pelailevat ihan vain vapauden tunteen vuoksi viis veisaamatta itse juonitehtävistä. Itse olen koukuttunut tekemään helikoptereista itsemurhahyppyjä. :lol:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 29.09.2016 18:51

Ulkona saa sataa vaikka koko Lokakuun. Minulle se on ihan sama, koska olisin muutenkin sisällä kaikki vapaat pelaamassa Forza Horizon kolmosta. Ennen alkutunnelmia Pikakelaus Horizon sarjan historiaan:
Forza Horizon oli peli joka sai minut kiinostumaan autopeleistä. Pelissä ajettiin luonnonkauniissa Coloradon osavaltiossa, jossa auringonlaskut ovat kultaakin kauniimpia. Se oli upealla soundrackilla ja tunnelmalla turboahdettu autofestivaali ja tehty kaikelle kansalle helposti lähestyttävänä elämyksenä, olit sitten noviisi tai bensasuoni autopeleissä. Pelin ralli-dlc taas tarjosi rahalle hyvää vastinetta juuri erilaisen ralliteemansa takia, mitä ei forza peleissä ole ikinä nähty.


Sitten tuli Forza horizon 2, jonka trailereita kuolasin illasta toiseen. Pelissä pääsee ihailemaan Italian ja Ranskan ranta ja peltomaisemia. Aloitin pelin xbox 360 versiona. Se on selvästi rajatumpi kuin Onella eikä soundrack ole yhtä hyvä kuin ykkösessä. Kyllähän sitäkin pelasi, kunnes tuli uusi konsoli ja uusi versio, eikä vanhaan ollut paluuta. Grafiikat olivat entistäkin paremmat ja soundrack hieman laajempi, mutta One-versiolle yksinoikeudella tullut "Stormisland"-dlc viihdytti siinä sivussa. Nimensä mukaisesti myrskyisellä saarella peli muuttui arcademmaksi kuin koskaan. Autot muuttuvat paikoitellen lentokoneiksi saaren mäkisessä maastossa hyppiessä.


Ja julkaistiimpa siinä sivussa uutta Fast&Furious leffaa mainostamaan ILMAINEN peli, X360lle ja Onelle. Forza Horizon 2 Presents: Fast&Furious sisältää rajatun alueen alkuperäisestä pelistä, 12 uutta autoa, joista mukana on mm... Dieselin ikoninen Dodge avomoottorilla. Peli on lyhyestä 4 tunnin kestosta huolimatta ihan viihdyttävää katukisailua ja saavuttaa elokuvien tunnelman kiitettävästi. En kyllä suosittele että maksatte pelistä vitosta enempää, mutta ilmaiseksi tämä on mahtava välipala.


Ja mitäpä sanottavaa minulla on kolmosesta ? Maisemat ovat muuttuneet Australiaan ja ympäristö on ollut erittäin monipuolista. Löytyy viidakkoa, suurkaupunkia lähiöineen, vuoristoa ja offroad-fanien märkä ... eikun rutikuiva uni, hiekkaerämaat. Tällä kertaa Horizon festivaali ei ole valmiina, vaan pelaaja, jota nykyään kutsutaan "bossiksi" kerää kokemusta, rahaa ja uutuutena faneja, joilla avataan uusia kisoja, festivaalikeskuksia ja kaikkea muuta tilpehööriä. Soundrack on laaaaaaja ja sisältää melkein sata eri biisiä, yhdeksällä eri kanavalla. Rokkia, poppia, bassoa, hiphoppia, indietä ja klassista. Ei nyt ehkä laadullisesti ole aivan ykkösen tasolla, mutta pieksee määrällä ja monipuolisuudella aikaisemmat pelit täysin. Tässä linkki täyteen biisilistaan: http://nfssoundtrack.com/forzahorizon3/

Muutakin sisältöä on enemmän. Maailma on isompi, autovalikoima on kasvanut 350 kappaleeseen, grafiikat ovat entistä nätimmät (varsinkin PC versio 4K näytöllä ja tykkikoneella voi olla namia silmille), mutta sosiaalinen puoli on lihonut entisestään. Nyt koko uramoodin voi kaverin kanssa pelata livessä ja muokata jonkun verran kisoja mieleisekseen. Sekä palkata pelaajien Drivatar tekoälyjä omaan remmiin. Ruudulle tulee jatkuvasti kaikkea uutta ja ehkä on parempi päättää tämä makuarvio tähän ja kirjoittaa lisää jahka peli on kokonaan pelattu. Forza Horizon 3 on kuitenkin kiilannut jo Vuoden pelilistallani ykköseksi ja jos perä ei heitä kaarteissa liikaa, se myös pysyy siellä maaliin asti. 8-)
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Salem » 02.10.2016 01:15

XCOM 2 (PS4)
Odotus on palkittu ja vihdoin kaltaiseni konsolipelaajakin pääsi liittymään vastarintaan Sectoideja, Mutoneita ja muita kummajaisia vastaan. Jonkin verran on asioita lisätty ja muutettu sitten Enemy Unknownin aikojen, minkä vuoksi opeteltavaa on ollut, mutta pohjimmiltaan peli on se sama koukuttava taistelutaktikointipläjäys johon jo PS3:lla tykästyin.

Final Fantasy 1-10 (PSP/DS/PS1/PS3)
Henkilökohtaisena haasteena päätin pelata kaikki omistamani Final Fantasyt läpi. Juuri nyt läpi ovat jo menneet FF1, FF3 ja FF8, ja meneillään parhaillaan on FF2, tuo sarjan musta lammas. Pienen muistinvirkistelyn jälkeen peli on lähtenyt luistamaan ihan kivasti, vaikka vasta Salamandin kylään on suunta käymässä.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 05.10.2016 09:08

Pari päivää sitten aloittelin Xenoblade Chronicles X:n pelailun ja olen edennyt neljänteen tarinatehtävään. Hyvältä on peli maistunut, mutta on tässä myös ärsyttäviä puolia.

Ensiksi on mainittava, että peli näyttää todella hyvältä. Maisemat ovat upeita ja pelimaailman koko on järkyttävä. Positiivista on myös se, että peli pyörii erittäin tasaisesti, eikä framedroppeja ole tullut vastaan. Lataustaukoja ei kovin usein tule ja nekin ovat aika lyhyitä.

Xenoblade Chronicles X on siis JRPG, joka tuntuu periaatteessa MMORPG:ltä. Pelissä on paljon pikkutehtäviä ja muuta sälää, mutta tässä onkin se isoin ärsytyksen aihe. Tarinatehtävien välissä on PAKKO tehdä sivutehtäviä ja kartoittaa alueita, jotta tarinassa voi edetä. Ei se kauheasti minua haitannut, mutta varmasti monia muita peliä pelanneita tämä v*tuttaa.

Muutenhan peli toimii todella hyvin. Pelimekaniikat opin ymmärtämään aika nopeasti (muutaman systeemin sisäistämiseen meni 10h, mutta kuitenkin) ja tutoriaalit ovat mielestäni selkeitä. Taistelumekaniikka toimii myös hyvin. Pelin musiikit pelottivat, kun silloin joskus niitä kauhistuksissa kuunneltiin, mutta itse pelissä ne toimivat ihan hyvin. Lauletut battle-themet ovat jopa yllättäneet eeppisyydellään, joten plussat niistä.

Hyvältä vaikuttaa. Tänään jatkuu...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 08.10.2016 13:51

Transformers Devastation (PS4)

Tää oli tän kuun plussapeleissä eli perinteisesti ilman odotuksia lähin sitten tyyppaamaan yksi ilta tylsyyksissäni ja ei jumalauta että tää osoittautui tiukaks peliks. Hinkkasin tässä aamutuimaan yhdeltä istumalta pelin toistamiseen läpi ja pitää ilmeisesti hinkkailla pariin kertaan vielä koska yksinkertaisesti ihan tajuttoman viihdyttävää mäiskettä. Pelihän on siis Platinum Gamesin devaama (Bayonetta, Vanquish, Metal Gear Rising yms) joten on lähes itsestäänselvää että peli on nykyaikainen hack'n'slash (tällä kertaa jopa pienillä RPG-elementeillä) ja tää hyppäs suoraan Platinumin peleissä omaan kärkikolmikkoon Vanquishin ja MGR:n kaveriksi.

Pelin tarinasta tosiaan ei ole kauheasti sanottavaa, Megatron on yllättäen kepposillaan tuhoamassa maapalloa jonkun helvetin tyhmän agendan siivittelemänä ja sit pelissä pelataan Autoboteilla ja pelastetaan päivä. Peli ei todellakaan ota itseään liian vakavasti ja pitää yllä todella uskollisesti juustoista 80-luvun piirrossarjameininkiä. Musat on aivan saatanan tiukkaa metallitykitystä joka sopii aivan naurettavan hyvin robottien mätkimisen taustalle, varsinkin Megatronin ja Motormasterin bossitunnarit ovat aivan törkykovia. Pelillisesti peli toimii huomattavasti paremmin kuin Metal Gear Rising (mikä ei sinällään ole mikään saavutus), combotus on hauskaa ja Bayonettaan yms verrattuna hieman ehkä helpompaa, mikä saattaa olla täysin tietoinen ratkaisu jos ollaan aateltu että värikkäät isot robotit vetoaa lähinnä nappuloihin. Vastapainoksi pelissä on Platinum Gamesin tavaramerkiksi muodostunut täysin paska kamera ja mun mielestä on helvetin tyhmä että pelissä ei ole minkäännäköistä lukityssysteemiä. Bosseissa varsinkin olisi tosi hyvä jos kamera olisi koko ajan lukittunut körmytettävään peltikasaan, sillä mun mielestä pääpainon tulisi olla bossien kanssa tappelussa eikä niinkään bossien etsimisessä. Pelissä on myös 50 kappaletta erinäisiä haasteita joihin saa aikansa upotettua sen jälkeen kun pääpeli on koluttu läpi ja jotkut saavat varmasti aikaa kulutettua aseidenkin kehittämiseen.

Tl;dr: helvetin hyvä toimintapeli tiukalla soundtrackillä, tyyppaa ihmeessä jos on PS+ -tilaus menossa.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 20.10.2016 11:53

ForWeAreMany kirjoitti: tyyppaa ihmeessä jos on PS+ -tilaus menossa.


Todellakin tyyppaan, ladattu on jo. Ensin vain pitää raivata vähän tilaa ja aikaa tuolle. Tykkäsin kovasti siitä Fall Of Cybertronin remakesta PS4:lle ja tämä on varmasti myös hyvä peli. Vaikkakin erilainen.

Itse pelailen tässä Farming Simulator 17:ää. Meeh. Hidasta ja aikaavievää, aivan kuten oikeatkin työt. Ei ihan mulle tehty peli vaikka laadukas peli onkin. Pieniä bugeja nyt tottakai kun traktori lentää yhtäkkiä 5m ilmaan jos peräkärry nappaa kiinni kantoon.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 23.10.2016 10:06

Olen tässä nilkutellut Somaa läpi. Korostan että todella tuskaisen hitaalla tahdilla. Soma on näitä kauhupelejä missä meikäläisen saa enemmän tuskaa kuin nautintoa pelaamisesta. Pelissä on paljon pimeitä käytäviä, joissa on pakko sahata edes sun takas puzzleja suorittamassa ja siinä samalla pelätä onko nurkan takana joku karmeaa meteliä pitävä mörrimöykky. Onneksi näitä kohtia on vähän, sillä varsinkin pelin ekalla puoliskolla peli on paikoitellen jopa rentouttavaa seikkailua. Ne hetket ovat mahtavia kun pelaaja pääsee meren pohjalle seikkailemaan ja ihailemaan levän ja pimeyden koristamaa hiljaista maailmaa. Ja ompa pelissä mukana pari todella sympaattista sidekikkiä(ei se hiiri). Peli on taattua frictional games työtä, eli tämä ei todellakaan sovi kaikille. Varsinkaan, jos olet YouTubesta katsonut pelikuvaa enemmän kuin viisi minuuttia. Minä en katsonut yhtään ja olen nauttinut täysin siemauksin tästä vetisestä seikkailusta.
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 30.10.2016 23:41

Zero Espace: Virtue's Last Rewards (3DS)

Kaivoin tämän pelin pitkästä aikaa esille ja koukutuin. Tässä on monia eri loppuja jokaiselle hahmolle, joista viimeksi taisin jaksaa selvittää vain kolmen loppuratkaisut. Sitten tuli muuta pelattavaa ja katselin laiskana miehenä YouTubesta loppuvideot.

Nyt oleva juonenhaara vaikuttaa tosi kiinnostavalta. Erilaiset hahmot, joista ei tiedä kehen luottaa, tekee pelistä aika kuumottavan. Jäi tosi paljon vielä auki viime kerrasta tyyppien motiivit.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 31.10.2016 10:43

The Walking Dead Season 1

Kesällä tuli tarjouksesta ostettua pleikka neloselle tämä eka kausi. Ennestään olen diginä xboxilla pelannut ekat chapterit. Walking deadin seiska kauden ja pelisarjan tulevan kolmos kauden innoittamana siis tuli tämäkin viime viikolla aloitettua ja tänään menee jo toista kertaa läpi. Hyvä peli kyllä, joka menee välillä ihan tunteisiin asti. Pelin soundtrack on ihan mieletön. Kannattaa kuunnella vaikkei peliä pelaisikaan.

Tuli taas pelattua eka kausi kahteen kertaan, ensin ns. kunnolla tehden valintoja joita itse tekisi. Toisella kerralla vedän kaiken ihan leikiksi ja haastan riitaa kaikkien kanssa ja valehtelen yms. Jännä nähdä miten vaikuttaa henkilökemioihin ja vaihtoehtoihin. Hyviä nauruja saa välillä kyllä kun perseilee ihan kunnolla.
Tänään tulee postissa toinen kausi joka menee heti pelitykseen. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä kolmos kausi tuo tullessaan. Aikaa siinä oli vissiin kulunut toisen kauden lopusta viisi vuotta, ja Clementine olisi ilmeisesti 13 vuotias. Julkaisupäivä tuntuu olevan vaan kiven alla, toisella sivulla näkyy tammikuu -17, toisella marraskuu -16.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 03.11.2016 10:05

World Of Final Fantasy

Tää on aika hämmentävää. Peli näyttää ihan Nintendon peliltä ja äärimmäisen lapselliselta. Mutta sisältä paistaakin yllättävän toimiva paketti. Taistelumekaniikka on erittäin monipuolinen, jossa taistellaan sekä päähahmoilla että maailmasta kerätyiltä Pokemo.. eiku siis hirviöiltä. Hirviöt ja ihmispelaajat voi pinota toistensa päälle, jolloin heidän kaikki taidot, elämäpisteet sekä vahvuudet yhdistyvät, mutta saman tekevät myös heikkoudet. Joutuu oikeasti miettimään mitä hirviöitä päälleen kasaa ja mihin järjestykseen. Hirviöt napataan maailmasta tuttuun Pokemon-tyyliin, eli heikennetään ja sitten viskataan pallolla naamaan.

Kuulostaa ehkä vähän tyhmältä ja mieleen tulee "sekoitetaanko tässä nyt FF sekä Pokemon vähän väkisin?". Vastaan että ihan sama, kunhan se toimii. Ja tää on ehkä paras FF sitten FFXII:n.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 04.11.2016 01:14

Jatketaan FF teemalla eli FF3 on ollut täs tovin pelityksessä. Melko loppuvaiheilla olen sillä viimeiseen paikkaan on jo pääsy mut grindaan hahmoja. Grindaus ei tuu hetkeen loppuun kun tavoitteena on saada kaikki ammatit täyteen. Ammatteja on se 23 ja yhden viimeistelyyn uppoaa se 2-3h.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 18.11.2016 21:05

Pokemon LeafGreen
Oon tykitellyt tätä ykkösgeneraation GBA-remakea ihan hullunlailla viimeiset pari päivää. En ole koskaan tätä pelaillut aiemmin, mutta Yellow on kyllä tuttu.

Startteriksi valikoitui Bulbasaur ja neljä salimerkkiä löytyy eli about puolivälissä mennään. Viimeksi kävin pyörähtämässä Safari Zonella ja nappasin Rhyhornin sielltä tiimiin. Kangaskhan tuli kaksi kertaa vastaan, mutta kummallakin kertaa se karkasi. Perkele, olisin mielelläni ottanut sen messiin :x

Tiimini on nyt siis:
Venusaur (Grass/Poison)
Fearow (Normal/Flying)
Jolteon (Electric)
Staryu (Water)
Rhyhorn (Ground/Rock)
Pinsir (Bug)

Ajattelin, että en ota tulityypin poksua ollenkaan tiimiini ja tähän mennessä on toiminut ihan hyvin. Kaikki poksut ovat myös itselleni ihan uusia, sillä en ole niitä minkään sarjan pelin läpipeluussa käyttänyt.

Muuten tää LeafGreen on ollut aika mainio. Graafisesti eroa ei alkuperäisiin niin hirveästi ole, mutta värit tekevät jo ihmeitä. Lisäksi juokseminen on mahdollista ja liikkuminen näinollen nopeampaa. Lisäksi mukana on Steel- ja Dark-tyypin iskuja, joka on hyvä asia balanssin kannalta.

Yksi asia kyrsii ja ne ovat alkuperäisiä pliisummat musiikit. Alkuperäiset poksupelit omaavat todella kovan soundtrackin, mutta tässä remakessa musat ei aiheuta samankaltaisia fiiliksiä. Muuten kyllä hiton hyvä peli.


Captain Toad: Treasure Tracker
Aloittelin tässä illalla pelailemaan tätäkin, kun en muutakaan keksinyt. Vetelin ekat 15 tasoa läpi ja voin kehua. Tosi hauskalta puzzleilulta vaikuttaa ja helppo pelata pienissä erissä, sillä yksi kenttä kestää sen pari minuuttia maksimissaan. Suosittelen.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 22.11.2016 10:40

Resident Evil Zero HD Remake

Tätäpä on tullut nyt pelailtua reipas viikko. Päätarina menty pariin kertaan, ja eilen meni Wesker mode no damagena läpi. Tänään olisi vielä tarkoitus aloittaa uudelleen hard mode ja hankkia vielä muutamat trophyt. Leech modeakin pitää vielä testata uudemman kerran.

Pakko tunnustaa etten ollut zeroa koskaan aiemmin läpi pelannutkaan. Cubella joskus aloittelin kyllä, ja taisin juna osuuden pelatakkin mutta kontrollit oli muistaakseni tosi oudot siinä ja se vaan jäi sitten. Nyt olen kyllä peliin tykästynyt paljon. Mukava päästä pelaamaan uutta vanhaa ressaa pitkästä aikaa.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Masse » 28.11.2016 03:33

Call of Duty: World at War

Tätä peliä tuli teinivuosina tahkottua ihan kunnolla. Muistan vieläkin kesäiset, hikiset sessiot natsizombimoodin parissa Eliten kanssa. :mrgreen:

Nyttenkin meni pari tuntia ihan huomaamatta kampanian parissa. Saas nähdä riittääkö into yrittää vetää kaikki kentät veteraanilla. Ainakin aikanaan se oli niin tuskallinen kokemus ettei toista ole.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Tohtori Freeman » 30.11.2016 21:33

^Kranaatit oli syöpää ja ne respawnaavat vihollislaumat. Mullakin olisi se peli uudestaan hankittuna Xboxille, mutta en ole vielä uskaltanut pelata. Paljon kertoo pelin koukuttavuudesta jos dvd kuluu rikki pelaamalla :mrgreen:
Avatar
Tohtori Freeman
 
Viestit: 356
Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Paikkakunta: White Forest

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Masse » 30.11.2016 22:08

Tohtori Freeman kirjoitti:^Kranaatit oli syöpää ja ne respawnaavat vihollislaumat. Mullakin olisi se peli uudestaan hankittuna Xboxille, mutta en ole vielä uskaltanut pelata. Paljon kertoo pelin koukuttavuudesta jos dvd kuluu rikki pelaamalla :mrgreen:


Joo. Palautui kyllä hyvin nopeasti tuon kampanian suurin ongelma eli nuo respawnaavat vihulaiset. Ehkä tavallaan ymmärrän sen pointin, koska kaikissa kentissä ollaan hyökkäävässä osapuolessa ja ehkä tuolla respawnimisella halutaan rohkaista pelaajaa liikkumaan aktiivisesti eteenpäin, mutta etenkin veteraani-vaikeustasolla pelatessa tuo rynniminen oli ihan syöpäinen taktiikka vaikka sitäkin oli pakko välillä harjoittaa jos oikeasti halusi edetä kartassa.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.12.2016 07:40

Wiin Okamin pariin on tullut palailtua hiljalleen, vaikka pelin parissa olen viihtynyt lähinnä pienissä pätkissä. Suurin osa ajasta tietysti menee A:n hakkaamisessa, jotta keskustelut valuisivat edes vähän nopeammin eteenpäin. Kyllähän tätä toki pelailee, vaikka taistelut ovat vähän kankeaa mättöä ja se kuviontunnistus piirtäessä on välillä aivan perseestä. Perkele, kun piirrän ympyrää niin se tulkitaan spiraalina tahi sitten puun elvyttämisen sijaan saankin auringon... Nyt tiedän miltä tarkastaja Gadgetistä tuntuu bugisten laitteidensa kanssa.

Noh, onneksi tämä peli ei sentään ole 24/7 vääntämässä rautalangasta mihin *ittuun pitäisi mennä tai mitä hemmettiä pitäisi tehdä, toisin kuin se Skyward Sword.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kallu » 05.12.2016 22:10

Elder Scrolls-pärinät menossa. Ostin pleikkarille Skyrimin remaken ja hommasin sitten tarjouksesta myös Elder Scrolls Onlinen PC:lle. Piti sekin hankkia pleikalle mutta tarjous ehti juuri loppua edellisenä päivänä mutta koneelle tarjous vielä jatkui. Skyrimia pelasin joskus menneisyydessä kun se alunperin tuli mutta se sitten syystä tai toisesta jäi. Ompahan nyt sitten rutkasti uutta seikkailtavaa. Elder Scrolls-peleissä on omalla kohdalla ollut aina sellaista mystiikkaa, että niistä mitään mitä olen pelannut (Morrowindista eteenpäin) en ole saanut loppuun. Olen kaikista kyllä kovasti pitänyt mutta aina on jäänyt kesken. Ehkä nyt koluan ainakin tuon Skyrimin, sen jälkeen voi sitten katsella aikaisempia uudestaan.

Oli muuten traagista, että löysin koko Skyrimin hoteimman naisotuksen Windhelmin tavernasta ja koitin kuumeisesti selvittää, että kai sen kanssa voi astella alttarille ja sukeltaa höyryiseen lesbo-romanssiin. Noh, joku paikallinen viiltäjä-Make sitten silpoi tämän neidon ja jätti vaatteettoman ruhon kadulle. Ei vituttanut. Onneksi Make lopulta löytyi ja murha-mysteeri selvisi.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 25.12.2016 21:01

Jouluksi tuli PS4 talouteen ja Final Fantasy XV:tä sillä onkin tullut tykiteltyä ihan huolella. 10 tunnin rajapyykkiin lopetin tuossa äsken. Kerrassaan upea peli, josta onkin vaikea keksiä heikkouksia... paitsi todella alhainen framerate. Taisi tämä peli tulla generaatiota liian aikaisin.

Mutta sitten niihin hyviin puoliin. Peli pitää otteessaan, eikä ohjainta malta laskea alas sitten millään. Pelimaailmassa riittää tehtävää ja etsittävää, on monsteria ja chocoboa ja vaikka mitä. Taistelusysteemi ei videoiden perusteella oikein säväyttänyt ja hahmot vaikuttivat typeriltä. Voi kuinka väärässä olinkaan! Taistelut tuntuvat ihan Kingdom Heartsin ja Talesin yhdistelmältä ja hahmot ovat yllättäneet positiivisesti. Erityisesti hahmojen väliset keskustelut tuovat peliin eloisuutta ja välillä tulee tosi hauskaakin juttua.

Graafisesti peli onkin aivan tajuttoman kaunis, jopa vanhemman telkkarin ruudulta (taitaa yltää 720p resoon). Myös musiikit ovat ensiluokkaista laatua. Etenkin valikoissa pyörivä biisi on jotain niin mahtavaa. Voisin kuunnella sitä päivän putkeen...

Yksi suosikkiominaisuuksistani on, että automatkojen aikana voi myös kuunnella eeppisiä, vanhojen FF-pelien soundtrackeja. Automatkat kuluvat kuin siivillä, mikä on loistava juttu pelimaailman etäisyyksien takia.

FFXV tuntuu kyllä hyvältä ruudunpäivityksen ongelmista huolimatta. Huomenna on pakko jatkaa. Olen koukussa :shock:
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Masse » 26.12.2016 01:24

Tässä on parikin peliä työn alla mikä on erittäin epätavallista mulle kuka pelaa yksinpelejä ehkä kerran pari vuodessa nykyään.

Fallout 3

Ensin tunti, että sain pelin edes aukeamaan kiitos syöpäisen Games for Windows-palvelun takia niin sen jälkeen ehdin pelata ehkä 20 minuuttia, kun piti lähteä saunaan enkä vieläkään päässyt tositoimiin. Noh, huomenna pitää jatkaa ja katsoa onko tuo peli kaiken hehkuttamisen arvoinen. Grafiikat oli kyllä ihan nätit ikäisekseen, jopa tällä mun läppärillä jolla tuon pelin fps jäi ikävän alhaiseksi jopa alimmilla graffa-asetuksilla.

Battlefield Bad Company 2

Tämäkin tuli poistettua Steamin alesta. Ja toisin kuin tuossa FO3:ssa niin tässä päästin lähes samantien tositoimiin. Kampania on parin tunnin jälkeen ollut positiivinen yllätys. Aikanaan BF3:n kampania jäi kesken, kun se oli niin tylsä, mutta tämä on kyllä varmaan pakko jatkaa loppuun, kun pääsen kotiin. Grafiikat on yllättävän nätit tässäkin 6 vuotta vanhaksi peliksi (tosin ei tuo nyt niin paha ole, onhan Skyriminkin julkaisusta 5 vuotta ja siinä on edelleenkin helvetin nätit graffat, imo) joten täytyy jatkaa kotona loppuun pöytäkoneella, että pääsee nauttimaan tuosta visuaalisesta puolesta täysin rinnoin.

Breach & Clear

Kuten kaverini kerran tätä kutsui, niin tämä "meemipeli" tuli myös poistettua Steamin alesta. Aikanaan, kun tämän kyseiselle kaverille ostin ja katsoin hänen striimistään tätä niin ei vaikuttanut kovin kiinnostavalta peliltä, mutta nyt vanhana ja viisaampana rakennetun alueen taistelun veteraanina tämä peli rupesi kiinnostamaan ja on yllättävän mielenkiintoinen, kun itselläkin tosiaan on pelin aiheesta jotain kokemusta ja tietotaitoa. Jännä myös, että peli itse hehkutti introssa, että tätä käytettäisiin maailmalla ihan oikeasti armeijoiden puolesta lähitaistelun harjoitteluun. Tiedä sitten, mutta ei huono ostos 1,49 euron vaivaiseen hintaan.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 27.12.2016 01:00

Pokemon Moon

Kylläpäs graafinen ulosanti on tehnytkin hyvää! Ekaa kertaa hahmot liikkuvat 360 astetta ympäriinsä eikä ruutu kerrallaan. Pelissä on mukavan raikas Havaji teema ja muutenkin piristävän uusi ote. Alkoi oikeasti kiinnostamaan juonikudelma tässä. Ennakkofiilikset tosi hyvät! Paljon parempi kuin X ja Y.


Zelda: Twilight Princess HD

Arvostan parjattua alkua nyt enemmän, sillä olen tykännyt vain fiilistellä Ordon Villagessa. Jos olisin hermoromahduksen partaalla, matkaisin Linkin kotikylään kaloja narraamaan ja paimentamaan pässejä. :) Kaunis seikkailu tiedossa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa