Pokémon-pelit

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 01.12.2016 17:41

Joni Ahonen kirjoitti:Piti tarkistaa googlen kuvahaulla Littenin viimeisin muoto, enkä voinnut uskoa sitä todeksi. Luulin sitä fanien hassuttelutaiteeksi, kun todellisuudessa fanitaide on 100 kertaa parempaa. Jää Litten valitsematta.

Miksi Game Freak, miksi?
http://i.imgur.com/kpMrzQo.png

Tämä olisi ollut vau!
https://i.ytimg.com/vi/TYRmLftY8iE/maxresdefault.jpg

Minä toivoin viimeiseen asti että Litten kehittyisi edes jotenkin järkevästi, kun ilmoitettiin että sen viimeinen muoto olisi Fire/Dark tyyppiä sen tavanomaisen ja puhkikulutetun Fire/Fighting-tyypin sijaan, mutta näinhän tässä kävi. Tämä on nyt neljäs kerta kun tulistarteri on pohjattu jonkin asteen taistelulajiin, vaikka tällä kertaa tyyppi onkin eri. Luulisi että Fire/Dark-tyypin tiikeristä olisi helppo luoda vaikka minkälaisia hienoja designeja viimeiselle muodolle. Fanitaidekin sen jo todistaa.
Litten oli alkujaan minulle ehdoton valinta starteriksi, mutta evoluutioiden paljastuttua molemmat vaihtoehdot muuttuivat paljon mieluisemmiksi.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 02.12.2016 18:38

^Onhan tuo Littenin viimeinen muoto aika karsea, pakko sanoa. Tuo fanitaide olisi ollut ihan hemmetin hieno ja tulee vähän Arcanine mieleen.

Ensimmäisistä muodoista Popplio oli ehdoton suosikkini, vaikka suurin osa ei siitä niinkään tykännyt, mitä nyt netistä silloin julkaisun aikaan luin. Litten oli sitten kakkossuosikki Rowletin jäädessä viimeiseksi. Se pöllö ei oikein napannut.

Starttereiden toiset muodot julkistettiin ja ne eivät oikeastaan herättäneet mitään tuntemuksia, kuten yleensä. Välimuodot ovat aina jotenkin tylsiä. Olin Popplion ja Littenin kannalla edelleen Rowletin pitäessä perää.

Mutta kun kolmannet muodot esiteltiin, niin homma kääntyi aivan ylösalaisin. Rowletin viimeinen muoto nousi ylivoimaiseksi suosikikseni hienoine designeineen ja tyypityksineen. Popplio putosi toiseksi ja Litten vajosi pohjalle. Tulistartterit ovat olleet tylsiä sitten Chimcharin ja näin näyttää jatkuvan nytkin. Potentiaalia Littenissä oli vaikka muille jakaa, mutta se jätettiin käyttämättä. Perkele.


En ole vielä Moonia ostanut, mutta sen aika tulee vielä. Muutamia siistejä uusia poksuja tulee varmasti tiimiin, Vikavolt ja Salandit etunenässä. Rowletin otan startteriksi. Pelit on saanut niin hyvän vastaanoton, että taitaa tästä tulla joululahja itselleni (vai Fire Emblem Fates? Elämän vaikeita päätöksiä...)
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 31.01.2017 18:20

Hemmetti, jotenkin yhtäkkiä kävi kiinnostamaan tuo Pokemon Platinum, vaikka 4. genin pelin olen läpäissyt ja omistan (Diamond). Platinumissa on korjattu se Diamondin ja Pearlin isoin ongelma eli suppea poksuvalikoima. Itse tykkäsin Diamondista, mutta se vain tuntui jotenkin vajaalta. Onko muilla kokemuksia?

Jotenkin myös Gold on käynyt kiinnostamaan. Pitää varmaan palata Johtoon joskus kesällä. Sitten olisi Moon kokonaan kokeilematta.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 02.02.2017 19:55

-Zerials- kirjoitti:Hemmetti, jotenkin yhtäkkiä kävi kiinnostamaan tuo Pokemon Platinum, vaikka 4. genin pelin olen läpäissyt ja omistan (Diamond). Platinumissa on korjattu se Diamondin ja Pearlin isoin ongelma eli suppea poksuvalikoima. Itse tykkäsin Diamondista, mutta se vain tuntui jotenkin vajaalta. Onko muilla kokemuksia?

Kyllä noista se Platinum on ehdottomasti paras versio. Neljännestä generaatiosta se on itse asiassa se ainoa oikea vaihtoehto, juurikin tuon poksuvalikoiman vuoksi. Räikein puute oli tulipoksuissa, sillä muistaakseni Diamondissa ja Pearlissa tarjolla oli starterin lisäksi vain yksi tulipoksu, Ponyta. Enemmän sai vain vaihtamalla, tai laittamalla jomman kumman GBA:n ykkösgenen kaseteista kiinni DS:aan samalla kun pelaat, mikä sekin toimi vain tietyissä DS-malleissa, joissa ylipäänsä on portti noille kaseteille. Samalla muistaakseni surf-nopeutta lisättiin, samoin kuin poistettiin kankeuksia ja viiveitä valikoita selatessa. Ja juonellisesti tietysti oli ne omat lisäyksensä.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 17.02.2017 17:48

No niin, minusta tuli Alolan Pokemon -mestari! Jee! 8-)

Oma tiimini:

Espeon
Mimikyu
Glaceon
Decidueye
Haunter
Gunshoos (nimesin Trumpmoniksi :) )

Nykyinen pelaamistahtini on tosi hidas, mutta nautin jokaisesta 44 tunnista, jotka vietin Moonin parissa. Uudistettu ulkoasu on todella selkeä ja värikäs, jossa pelihahmot eivät ole edellisten osien tavoin nukkemaisia Mii-hahmoja. Maailma tuntuu saaneen enemmän lihaa luidensa ympärille, kun kerrankin voi liikkua vapaasti 3D-maailmassa, vaikka kameran vapaata kääntelyä ei vielä löydy. Pokemonit ovat komeita sekä upeasti animoituja ja kerrankin matseja jopa katsoo ilokseen.

Uudet Z-liikkeet ovat ideana paljon parempia kuin Pokemonien mega-muodot. Ainoastaan nyt yhä vähemmän on syytä antaa Poksuille esinetä kanniskeltavaksi, kun Z-kristalli vie sen paikan. Viimeinkin HM-liikkeet on unohdettu ja pelaaja pääsee lennossa käyttämään kaikkia tarvittavia liikkeitä ilman tarvittavia Pokemoneita. Myös otteluiden määrää on vähennetty isolla kädellä ja suurin osa vastaantulevista kouluttajista kantavat vain yksi tai kaksi Pokemonia.


Kaikin tavoin uudet Pokemonit ovat todella onnistuneita hyvän mielen pelejä. Uudet Alola-formit olivat hauskoja ja niitä olisi voinut olla enemmänkin. Rohkea uudistus oli luopua salipääliköistä, joskaan haasteosiot olivat kyllä tosi mielikuvituksettomia. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin.


Hyvää:

- Paljon uudistuksia
- Värikäs ja selkeä grafiikka
- Hahmon ulkoasua saa taas muokata
- Z-hyökkäykset parempi idea kuin mega-muodot
- Pelattavaa riittää

Huonoa:

- Haasteet tylsiä
- Rohkeutta vielä enemmän uudistuksiin ja mielenkiintoisempaan stooriin jatkossa, kiitos

89
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.11.2019 12:22

Edellinen Poksu-peli jota viimeksi pelasin oli kuusenpan Pokemon Colosseum, njotenka oli jo aikakin päästä kokemaan ihan kunnollista taskumonsu-peliä Pokemon Shieldin myötä.

Tiedän toki että useat wanhan liiton fanit olivat lievästi sanottuna käärmeissään mm. kun kaikki edellisen generaation poksut eivät mahtuneet peliin, peli ei uudistanut franchisea botwin ja mario doysseyn tavoin mm. Mutta koska meikä ei ole etes päässyt edellisiä pelejä pelaamaan, niin nämä puitteet eivät rokota fiilistä niin paljoa.

Miuluisana yllärinä pelin mukana tuli yllärilahjaksi wanhan generaation Meowth. Aloituspoksuksi tuli valittua vesityypin, symppis, Sobble (jonka nimesin Salvadoriksi koska 'Sal' ja salamanterit, eh?)

Luojille kiitos, että pelihahmon kledjut voi vaihdattaa mieleisiksi kaupoissa, sillä en olisi kestänyt yhtään pidempään poika-avatarhahmon mautonta pipoa. Pappalippis tilalle ja huppari punaisen paidan päälle ja voilá.


Muutama poksuhan tässä lyhyen korkkauksen myötä on tullut jo pyydystettyä ja yritän tässä vielä katsoa ketkä olisivat lupaavimmat yksilöt. Magikarpin kalastin jo jorpakosta, mutta saa nähdä riittääkö kärsivällisyys sen grindaamiseen. Pitää ehkä harkita pokeplus-palloa, niin voisin treenata poksuja pelkän työmatkan aikanakin.



Lievää taskumonsu-kuumetta ilmassa, ei sen kummempaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.11.2019 09:41

Itse kuulun siihen väestöön, jolle nämä uudet Pokemonit olivat jo ensitrailereilla iso pettymys. Graafinen ulosanti on 3DS:ssän tasoa HD:nä ja peleissä on paljon pikkuasioita, jotka ovat suututtaneet fanit.

Olen myös jo aikaa sitten ollut aika kyllästynyt Pokemon -pelien kaavaan, vaikka edelleen Yellow ja Gold kuuluvat rakkaisiin pelimuistoihin. Pokemon X:n myin pois aikaa sitten enkä muista pelistä oikeastaan mitään.

Olen aina vähän outona pitänyt sitä, että vaikka Pokemon on maailman suurin franchises jättäen siis Star Warsin ja Marvelin leffauniversumin kauas taakseen, miksi ihmeessä pääsarjan pelit usein vaikuttavat kuin olisi tehty kengännauhabudjetilla? Olisi luullut että viimein "oikea" Pokemon -seikkailu pääsarjan konsolilla olisi näyttänyt muulta kuin 3DS-peliltä.

Ehkä joskus jostain halvalla voisin Swordin hommata. Mutta jos Gamefreak tekisi kunnollisen seikkailun kokonaan uudella moottorilla, jättäisin nämä välistä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.11.2019 18:20

^ Itsekin toivoisin, että Pokemon-sarjan pelimoottoriin kokeiltaisiin jotain rohkeampia uudistuksia. Kuten vaikkapa isoa, vapaata metsäs...siis pyydystysmaastoa tai vaikkapa mahdollisuus itse ohjata poksuja otteluiden aikana. Jälkimmäisen kanssa voisi siis liikkuessa vaikka taktikoidakin hieman vahvempaa vastusta vastaan, eikä taistelu olisi pelkää oneshot-kill kivipaperisakset-peliä...ei niin etteikö tuossa perinteisessä mekaniikassa ole silti omat viehätyksensä.




Shieldiä kyllä pelaa tässä silti ihan mielellään, vaikka toivoisi että vanhoihin kaavoihin keksittäisiin jotain hivenen räväkämpää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja whatever » 26.11.2019 21:24

Joni Ahonen kirjoitti:Olen aina vähän outona pitänyt sitä, että vaikka Pokemon on maailman suurin franchises jättäen siis Star Warsin ja Marvelin leffauniversumin kauas taakseen, miksi ihmeessä pääsarjan pelit usein vaikuttavat kuin olisi tehty kengännauhabudjetilla? Olisi luullut että viimein "oikea" Pokemon -seikkailu pääsarjan konsolilla olisi näyttänyt muulta kuin 3DS-peliltä.

Ahneita paskiaisia johtokunnassa, kuten aina. Ja siis lähinnä lapsillehan nämä Pokemonit on suunnattu, eihän ne osaa tuommoisiin asioihin edes kiinnittää huomiota niin bisnekset kyllä luistaa tasosta riippumatta.

Itsehän en ole pahemmin poksuista ikinä perustanut, mutta on ainakin ollut herkullisen draamaattista seurattavaa tämä tosifanien hajoilu. :lol:
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 28.11.2019 17:06

Itse ainakin pidin näistä uusimmistakin peleistä. Eivät todellakaan mitään parhaita sarjansa teoksia, mutta paskempaakin on pelattu (Platinum ja X tulevat mieleen). Suhtautumiseni johtunee varmasti paljolti myös siitä että odotukset olivat aikalailla nollassa. Halusin uuden poksu-pelin, ja juuri sellainen sieltä tuli, hyvässä ja pahassa. Graafista tykittelyä en muutenkaan odota Nintendon konsoleilta senkään vertaa kuin muilta, joten sekään puoli ei haittaa, vaikka myönnettäköön että ne surullisenkuuluisat wild arean puut olisivat ehkä saattaneet tarvita vähän lisähiontaa. Tähän en tosin osannut edes kiinnittää huomiota ennen kuin vasta pelin pelattuani, kun aloin tutkia mitä muut pitivät pelistä. Se mihin olisin oikeasti halunnut kasvojenkohotusta olivat taisteluanimaatiot, jotka tosiaan ovat jumahtaneet sinne DS-aikakaudelle. Monilta on kuulunut myös soraääniä ääninäyttelyn puutteesta, ja vaikka pätevä ääninäyttely olisikin elävöittänyt tarinan isoja kohtauksia, niin luulen että tuntisin oloni vain kiusaantuneeksi jos taisteluiden aikana kouluttajat kiljuisivat vuoron perään jotain "Pikachu, use thunderbolt"-repliikkejä, ja vielä sitäkin enemmän jos itse pokemonit ottaisivat mallia animesta ja hokisivat omaa nimeään.

Eipä sillä, kyllä tämä perinteinen kaava vaatisi vähän jotain muutakin ravistelua kuin uuden gimmick-taistelumekaniikan joka generaatiolle. Salihaaste on kuitenkin jo hyvin nähty konsepti. Siitähän ei kuitenkaan pääse mihinkään että pokemonliiga on nimenomaan se pointti jota varten niitä poksuja on aina koulutettu, enkä äkkisellään keksi millä moisen voisi korvata. Swordille ja Shieldille pitää siitä antaa kehua että tuosta salihaasteesta on kerrankin tehty kunnollinen spektaakkeli jollaisena sitä on aina hehkutettu. Näissä peleissä se on nostettu kansallisurheilulajin asemaan, kun taas muissa se on ollut vain yhden penskan henkilökohtainen matka maailmalla. Varsinkin salipäällikkötaistelut saivat mielestäni uutta puhtia, kun ottelut käydään täyden katsomon edessä ja uutismyllytyksen keskellä, eikä missään homeisen salin pimeimmässä takanurkassa.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.08.2020 09:03

Sword Shieldin eka lisäri, Isle of Armor tuli tuossa nakutettua lävitse ja fiilikset ovat vähän vaihtelevia.

Ehkäpä alkuun ekana ne huonot puolet. Lisärin päätarina on onnettoman lyhyt, eikä saaren 60-levuiset poksut tarjoa juurikaan haastetta post-päätarinan 80lv tiimille...ellet sitten päätä saarelle päästessäsi kasata uutta tiimiä paikallisista yksilöistä. Yksi osa meni tämän puolilegendaarisen nallukan kehittämisessä ja henkilökohtaisessa salihaasteessa, mutta itse heivasin koko karhun boksiin heti kun missio oli ohi, kun mulla oli jo toimiva tiimi johon olen sangen kiintynyt...Ei niin etteikö tuo kyseinen poksu olisi tehokas mättämään.

Mutta mikäli jotain hyvää, niin saari tarjoaa suuren satsin vanhan genin poksuja pyydystettäväksi (plus uusia kledjuja vaatekauppoihin). Koulin mm. max raidista kauan kaivatun Alakazamin päätiimiin ja pääsin purkamaan henk. koht. lapsuudenvihaani sitä laulavaa kivessäkkiä...eikäkun siis Jigglypuffeja kohtaan. Iso kasa digglettejä olisi myös löydettävänä pitkin saarta, kuin myös näitä vaihtokauppaa-npc:tä.

Jotenkin on villi veikkaus, että seuraava delsu toimii suurimmalta osin samalla käsiksellä, mutta hei, onpahan lisää poksuja pyydystettäväksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 20.10.2020 11:32

Minulla on nyt menossa elämäni ensimmäinen kolmosgeneraation läpipeluu eli Emeraldia pelailen vanhalla kunnon GBA:lla. Sapphiren remaken olen vuosia sitten pelannut, mutta nämä originaalit Hoenn-seikkailut ovat jääneet kokeilematta. Emeraldiin päädyin, koska tämä on ilmeisesti se paras versio peleistä, kuten nämä kolmannet versiot lähes poikkeuksetta ovat. Nyt olen nakuttanut tuota parin viikon ajan sellaiset 20h ja olen seuraavaksi haastamassa neljättä salia.

Torchicin valitsin startteriksi ja muita tiimin jäseniä ovat tällä hetkellä Lombre, Crobat, Aron ja Manectric. Peli on edennyt aika vaivalloisesti, sillä tämä peli tuntuu jotenkin kummallisen vaikealta. Jokainen kolmesta ensimmäisestä salista on tuottanut hirveästi haasteita. Pitäisi jaksaa grindata parit levelit jossain välissä jos se vaikka auttaisi.

Todella kiva silti pelata näitä vanhoja poksuja ja itselle vieläpä uutta sellaista. Yksinkertainen on kaunista.

Jossain vaiheessa pitää sitten tutustua Sword & Shieldiin Switchillä, mutta sen aika on kauempana tulevaisuudessa.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 18.12.2021 08:02

Shining Pearlia on tullut pelailtua. Huomaa kyllä kuinka paljon helpompi Sword/Shield on vertailuna, mutta toisaalta huomaa myös kuinka SwShissä oli ihan tervetulleita lisäyksiä, kuten ne hyödylliset pikkupalvelut nimien muuttaminen ja liikkeiden palauttaminen, jotka olivat kaikki kätevästi Pokecentterin katon alla. Kyllä tätä pelaa, vaikkakin esim. taskumonsujen ystävyysmittarin kohottaminen on paljon työläämpää, kuten sain Bunearyn kehittämisessä huomata.
Haastajia kyllä tulee vastaan kiitettävät määrät, mutta samalla toivoisi että näiden valikoimasta löytyisi muuta kuin iänikuisiä Geodudeja, Bidooffeja tai Zubatteja. Jos saisin kaksi euroa jo yksinään kustakin näkemästäni Bidoofista, olisin jo nyt kerännyt rahaa enemmän kuin mitä saan täydeltä kuukaudelta palkkaa. Tiimi koostuu pitkälti Piplupista, Ponytasta, Bunearystä, Zubatista, Skorupista ja Rhyhornista (osa on jo kehittynyt tehokkaampaan muotoon). Olisin tahtonut messiin vielä Grimerin, mutta lukaisin että pitäisi jokin pahuksen National Pokedex saada ensin täyteen jotta tämän voisi pyydystää, joten pakko sitten luopua haaveesta.

Olen myös sitä mieltä, että näistä Trade-to-evolve systeemeistä voitaisiin jo tänä päivänä luopua. Kaikilla tuskin löytyy automaattisesti kaveripiiristä muita poksunpelaajia ja randomien ihmisten kanssa vaihdoista käy usein niin että toinen osapuoli ottaa ritolat meikän Alakazam tai Gengar kainalossaan. Saisi olla vaikka vaihtoehtoinen mahdollisuus kehittää monsut täyteen muotoon ilman vaihtokauppaa, mutta tällöin pitäisi kehittää kyseinen poksu vaikka vain tavallista korkeammalle levelille tai vastaavaa. Tuntui suorastaan vinoilulta kuinka varhaisessa vaiheessa peliä sain haltuuni Abran kun peli tietää että en sitä näillä kaveripiireillä saa kehitettyä kadabraa kauemmaksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 18.12.2021 11:46

Gigante kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että näistä Trade-to-evolve systeemeistä voitaisiin jo tänä päivänä luopua. Kaikilla tuskin löytyy automaattisesti kaveripiiristä muita poksunpelaajia ja randomien ihmisten kanssa vaihdoista käy usein niin että toinen osapuoli ottaa ritolat meikän Alakazam tai Gengar kainalossaan. Saisi olla vaikka vaihtoehtoinen mahdollisuus kehittää monsut täyteen muotoon ilman vaihtokauppaa, mutta tällöin pitäisi kehittää kyseinen poksu vaikka vain tavallista korkeammalle levelille tai vastaavaa. Tuntui suorastaan vinoilulta kuinka varhaisessa vaiheessa peliä sain haltuuni Abran kun peli tietää että en sitä näillä kaveripiireillä saa kehitettyä kadabraa kauemmaksi.



Voi sitä pikku-Jonin pettymystä silloin 10-vuotiaana kun koulutti Gravelerin tasolle 100, jotta saisi tämän muuttumaan Golemiksi. :cry:

Nämä uusimmat remaket Pearlista ja Diamondista ovat kiinnostaneet tasan yhtä paljon kuin lopputyön kirjoittaminen uusiksi. Odotan mielenkiinnolla Legend Arceusta, vaikka todennäköisesti se on vielä kaukana unelmien Pokemon-pelistä, jossa näkee ettei GameFreakilla ole tarpeeksi osaamista ja uskallusta uudistaa kunnolla kulahtanutta pelisarjaansa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 18.12.2021 14:22

Itselle noiden gen 4:n remakejen ainoa myyntivaltti on että pelit jaksavat pyöriä alkuperäisiä paremmin. Alkuperäisethän ovat tunnettuja hitaimpina pokemon-peleinä, joista todisteena surullisenkuuluisa Blisseyn HP-palkki. En ole koskaan ollut näiden 3D-hahmomallien fani, vaan liputan poksupeleissä vahvasti sprite-hahmojen puolesta, joten graafiset parannukset eivät minua juuri kiinnosta, eikä liioin pakotettu exp share, joka ärsytti jo Swordissa ja Shieldissä.

Gigante kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että näistä Trade-to-evolve systeemeistä voitaisiin jo tänä päivänä luopua. Kaikilla tuskin löytyy automaattisesti kaveripiiristä muita poksunpelaajia ja randomien ihmisten kanssa vaihdoista käy usein niin että toinen osapuoli ottaa ritolat meikän Alakazam tai Gengar kainalossaan. Saisi olla vaikka vaihtoehtoinen mahdollisuus kehittää monsut täyteen muotoon ilman vaihtokauppaa, mutta tällöin pitäisi kehittää kyseinen poksu vaikka vain tavallista korkeammalle levelille tai vastaavaa. Tuntui suorastaan vinoilulta kuinka varhaisessa vaiheessa peliä sain haltuuni Abran kun peli tietää että en sitä näillä kaveripiireillä saa kehitettyä kadabraa kauemmaksi.

Tämä on mielestäni yksi sellainen asia josta oltaisiin voitu luopua jo aikoja sitten. Alkuunsa idea oli ehkä ihan veikeä gimmicki, mutta ei sillä nykyisin ole mitään virkaa, kun vaihtelu on siirtynyt onlinen puolelle. Joku vaihtoehtoinen "pokemon kehittyy pidellessään tätä esinettä tietyn statsin ylittäessä tämän rajan"-tyylinen ratkaisu olisi oikein hyvä vaihtoehto. Toki, vaihteluevolvet ja versiokohtaiset poksut ne ovat jotka antavat ihmisille syyn ostaa samat pelit useampaan kertaan. Vain Pokemon kykenee olemaan sarja, joka voi myydä kaksi samaa peliä yhtenä pakettina ja tuplahinnalla ilman että ihmiset valittavat asiasta, ainakin sikäli mitä itse olen nähnyt.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 18.12.2021 18:08

Salem kirjoitti:Itselle noiden gen 4:n remakejen ainoa myyntivaltti on että pelit jaksavat pyöriä alkuperäisiä paremmin. Alkuperäisethän ovat tunnettuja hitaimpina pokemon-peleinä, joista todisteena surullisenkuuluisa Blisseyn HP-palkki. En ole koskaan ollut näiden 3D-hahmomallien fani, vaan liputan poksupeleissä vahvasti sprite-hahmojen puolesta, joten graafiset parannukset eivät minua juuri kiinnosta, eikä liioin pakotettu exp share, joka ärsytti jo Swordissa ja Shieldissä.


Huh huh, tuossahan kului ikuisuus! :lol: Platinumin hommasin joskus kauan sitten 3DS:lle ja sen pelaaminen ei ollut yhtään hauskaa tai kiintoisaa. D&P edustavat minulle Pokemonien kohdalla sitä aikaa kun putosin taskuhirviöiden kelkasta kokonaan niin pelien kuin animaatiosarjankin kohdalla. Osaan melkein nimetä kaikki näitä edeltäneet Pokemonit tai ainakin tunnistan ne 350 kpl. En tiedä olisinko sitten aikoinaan DS:n omistaneena jaksanut näistä vähän enemmän kiinnostua vielä 16-vuotiaana.

Yellow, Gold ja Ruby ovat edelleen itselleni ne rakkaimmat Pokemonit. Goldin nostaisin ihan jopa 10-top -listoille. Nyt tuntuu että noin joka toinen Pokemon -peli kiinnostaa juuri ja juuri. Edellinen seikkailu Pokemon Moon oli ihan pätevä, mutta ei siitäkään oikein ole jäänyt juuri mitään mieleen saatika kiinnostusta palata sen pariin.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 30.01.2022 12:54

Legends: Arceusta tullut jo pelattua ostopäivästä alkaen ja kyllä tässä jossain on onnistuttu kun viimekin ilta meni pelitellessä johonkin puolenöin seutuville. :lol: Botw+Pokemon on aika hyvä tiivistys tämän pelin mekaniikkaan, vaikkei liikkuminen aivan yhtä vapaasti toimikaan kuin Zeldassa. Taistelut toimivat likimain alkuperäispelin tapaan, mitä nyt jotkin iskut on muutettu toiminnaltaan ja esim. poksujen passiviset kyvyt (esim. Ghastlyn levitaatio ja Bunearyn klutz) on poistettu kokonaan. Itseäni ei tämä muunnos sikäli haittaa, vaikka tämä voi vähän rokottaa taisteluiden strategisointia vanhasta muistista. Pokedexin täyttäminen on sekin muuttunut sikäli, että enää ei pelkkä taskumonsun pyydystäminen yksinään täytä rekisteriä vaan sen voi täydentää joko pyydystämällä tusinan verran kyseistä lajiketta tai niittamalla kyseistä yksilöä taistelussa tarpeeksi ym. Tavan voi onneksi valita oman tyylin mukaan.

Mielestäni on kivalla tavalla freesiä, että luonnossa liikkuessa voivat eri pokemonit, luonteesta riippuen joko vältellä pelaajaa tai hyökätä suoraan tämän kimppuun. Tähän kun vielä lisätään se että jossain paikoissa voi kimppuun hyökätä kerralla useampikin monsu.


Salem kirjoitti:
Gigante kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että näistä Trade-to-evolve systeemeistä voitaisiin jo tänä päivänä luopua. Kaikilla tuskin löytyy automaattisesti kaveripiiristä muita poksunpelaajia ja randomien ihmisten kanssa vaihdoista käy usein niin että toinen osapuoli ottaa ritolat meikän Alakazam tai Gengar kainalossaan. Saisi olla vaikka vaihtoehtoinen mahdollisuus kehittää monsut täyteen muotoon ilman vaihtokauppaa, mutta tällöin pitäisi kehittää kyseinen poksu vaikka vain tavallista korkeammalle levelille tai vastaavaa. Tuntui suorastaan vinoilulta kuinka varhaisessa vaiheessa peliä sain haltuuni Abran kun peli tietää että en sitä näillä kaveripiireillä saa kehitettyä kadabraa kauemmaksi.

Tämä on mielestäni yksi sellainen asia josta oltaisiin voitu luopua jo aikoja sitten. Alkuunsa idea oli ehkä ihan veikeä gimmicki, mutta ei sillä nykyisin ole mitään virkaa, kun vaihtelu on siirtynyt onlinen puolelle. Joku vaihtoehtoinen "pokemon kehittyy pidellessään tätä esinettä tietyn statsin ylittäessä tämän rajan"-tyylinen ratkaisu olisi oikein hyvä vaihtoehto. Toki, vaihteluevolvet ja versiokohtaiset poksut ne ovat jotka antavat ihmisille syyn ostaa samat pelit useampaan kertaan. Vain Pokemon kykenee olemaan sarja, joka voi myydä kaksi samaa peliä yhtenä pakettina ja tuplahinnalla ilman että ihmiset valittavat asiasta, ainakin sikäli mitä itse olen nähnyt.


Hienoja uutisia. Enää ei tarvitse vaihtaa tiettyjä poksuja, jotta nämä saisi kehitettyä. Riittää että ostaa pelissä tarvittavan esineen (esim. "Linking Cord" Alakazamia/Gengaria varten), joka sitten vaan annetaan halutulle mörrille...Mutta kyseisen esineen saamiseksi pitää vaan hankkia toki merit pointeja, joita itse ainakin ansaitsin löytämällä kaatuneitten pelaajien tavaroita metiköstä. Ei mikään sikavaikea työprosessi ja onhan siitä apua myös muille pelaajille.


Parantamisen varaa toki on, (esim. että joudun ramppaamaan yhtenään leirillä jos haluan vaihtaa tiimiä, enkä nää pyydystetyn poksun statseja suoraan), mutta askeleet ovat sentään oikeaan suuntaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 01.02.2022 19:16

^

Huh huh mitä vauhtia tyypit oikein pelaa näitä pelejä, kun itse olen vasta ihan alussa ja joka toinen päivä tunnin pari viettänyt uusimman poksun kanssa aikaa. :)

Olen sen verran pelannut että jo jotenkin päässyt peliin sisään. On todella piristävää viimein nähdä sellainen haaveiden Pokemon-peli kotikonsoleilla, josta unelmoitu jo N64:n Stadiumeilta asti. Vaikka ulkoasu on vähän karu hahmojen ja tiettyjen yksityiskohtien suhteen, onneksi värikkyys ja vuorokauden vaihtelut tekevät maailmasta sopivan eloisan. Vanhaa pelaajaa hämmentää se vauhti millä jo muutamissa minuuteissa koko tiimi kerää kokemuspisteitä Exp.Sharen ollessa vakiona, ja saapahan Poksut kokemuspisteitä jopa pelkästä marjojen keräämisestäkin. Vaikka tämä tuntuu vauhdittavan liikaa kaikkea, niin toisaalta etenkin tällaiseen avoimen maailman peliin vauhdilla eteneminen tuntuu sopivan ja pelaaminen on mukavan jouhevaa. Tykkään siitä että osan Pokemoneista pystyy ihan suoraan lennossaa kaappaamaan, ne kaikki näkyvät maailmalla ja otteluitakin saa seurata vapaasti liikkuen sekä kameraa käännellen.

Itselläni on tosin edelleen epäselvää toimittaako kylän farmi siis Pokeboxin virkaa, kun kiroilin etten saa mieluista tiimiä koottua. Myös uusi Pokedex vähän hämmentää ja aina en tajunnut rekisteröikö se nappaamani Pokemonin vai ei.

Pelissä on jopa ihan tunnelmaa ja pelattavuus soljuvaa, mitä nyt Breath of Wildin jälkeen ärsyttää ettei hahmo voi kivuta kaikiia jyrkkiä mäkiä aina ylös.

Legend of Arceus on hämmentävän oloinen Pokemon. Se on vissiin ensimmäinen pääsarjan seikkailu, jota ei julkaistu kaksin kappalein ja samalla se on uudistunut paljon, vaikka toisaalta ydin tuntuu tutulta. Tämä on kuitenkin raikas villi henkäys, jota sarja kaivannut jo vuosikymmenen ajan.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 12.02.2022 12:59

Gigante kirjoitti:Hienoja uutisia. Enää ei tarvitse vaihtaa tiettyjä poksuja, jotta nämä saisi kehitettyä. Riittää että ostaa pelissä tarvittavan esineen (esim. "Linking Cord" Alakazamia/Gengaria varten), joka sitten vaan annetaan halutulle mörrille...Mutta kyseisen esineen saamiseksi pitää vaan hankkia toki merit pointeja, joita itse ainakin ansaitsin löytämällä kaatuneitten pelaajien tavaroita metiköstä. Ei mikään sikavaikea työprosessi ja onhan siitä apua myös muille pelaajille.

Loistavaa että tästä tunkkaisesta perinteestä ollaan päästetty irti. Tosin ensinnä mieleen juolahti että tämäkin saattaa olla vain kiertotapa hoitaa homma, kun Arceuksella ei ole pääsarjan tavoin sisaruspeliä jonka välillä vaihtaa. Toivon kuitenkin suuresti että tämä on pysyvä muutos, ja että kaikki vaihtoevoluutiot voi saada jatkossa fiksumminkin.

Jännää kyllä nähdä kuinka Arceuksen ilmeinen suosio vaikuttaa sarjaan jatkossa. Varsinkin kun Sword ja Shield osoittivat että perinteinen malli on fanien mielestä alkanut jo lahoamaan liitoksiinsa. Liekö sitä enää saadaankaan samaan vanhaan kaavaan pohjaavia poksupelejä, vai tulevatko kaikki tulevat osat seuraamaan Arceuksen jalanjäljissä. Hankala ainakin uskoa että sisaruspelisysteemi tultaisiin kuoppaamaan, monet kun tuppasivat ostamaan kummatkin versiot ihan vain dexin täydentääkseen.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 17.02.2022 21:55

Nyt onkin sitten päätarina Arceusin kohdalla läpäisty...tai noh, tekstit rullasi ruudulla, mu-uutta kyllä tiedossa olisi vielä selvästi ylimääräistä kuten Pokedexin täyttämistä mikä onkin seuraava askare minkä kanssa kikkailen joutessani. Oma tiimi oli Decidueye (en tiedä kirjoitinko oikein), Alakazam, Gengar, Drapion, Rapidash(se pelin helpoin Shiny) ja Snorlax.

Ensin niistä heikoimmista osa-alueista. Grafiikan kohdalla olisi toki parantamista. Tekstuurit näyttävät vähän rujoilta läheltä katsoessa ja pelin maailman ruudunpäivitys laskee yhden numeron lukuihin kaiken kohdalla mikä on kymmenen metrin päässä hahmosta. Pelin asuvalikoima koostuu vaan melko laimeista kimonoista ja näiden eri väreistä, joten käytin liki koko pelin ajan Team Galacticin paitaa (ShPearlin tallennuksen ansiota). Tarinan lähtökohta aika-avaruusaukon läpi tippuneesta, muistinsa menettäneen hahmon osalta alkoi kyllä kiintoisasti, mutta pidemmän päälle tarina tuntuu melko peruskauralta, eli toissijaiselta ja hukatusta potentiaalista, vaikka kiinnostavia hahmoja löytyisikin...toisaalta heikko tarina on ollut sarjan syntinä muissakin osissa eikä vain tässä. Bossitaistot alkoivat hieman toistaa itseään loppua kohden, kun ne lähinnä vaan koostuivat pussien viskelystä ja dodgerollailusta.

Hyvinä puolina puolestaan, poksujen pyydystäminen ja treenaminen on hauskaa puuhaa, (vaikkakin jälkimmäinen on paikoitellen ehkä turhankin helppoa) ja omasta mielestäni oli hauskaa kehitellä poksujaa marjanpoiminnalla ja malminpoiminnalla. Oli myös ilahduttavaa nähdä kuinka sivutehtävien teko toi kylään uusia pokemoneja ihmisten arkeen ja yleisilmettä piristämään. Vaikka TM/HMt uuppuvat, niin uusi liikkeiden opettelu/muistelu-systeemi oli oikein tervetullut systeemi, ei tarvitse kirota helkkaristi jos meni vahingossa poistamaan potentiaalisesti toimivan liikkeen vaan sen voi valita valikosta takaisin. Trade Evolutionion vaihtoehtotapa on sekin edelleen hemmetin kaivattu uudistus. Maailma on ehkä tyhjä ja autio pokemoneja lukuunottamatta, mutta uusien ympäristöjen tutkinta uusien monsujen osalta oli silti hauskaa puuhaa.

Päällisin puolin ihan hyvä teos, jossa on toki kauneusvirheensä, mutta viihdyttävä teos silti ja piristävä nahanluonti sarjalle. Toivon hartaasti että tulevissa peleissä pyritään hyödyntämään (vähän parennultuina) joitain näistä uudistuksista, eritoen vapaata maailmaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Salem » 17.05.2022 20:02

Pelasinpa nyt itsekin tämän Arceuksen läpi, täydentäen dexin ja tehden suurimman osan sivutehtävistä. Vain haastekamppailut jäivät tekemättä, koska kiinnostus loppui kesken pelin loppumetreillä. Pelissä oli omat hyvät puolensa, eritoten vaihtoevoluutioiden uusi lähestymistapa, joka tekee vaihdettavista pokemoneista valideja vaihtoehtoja myös yksinpelaajalle, mikäli tämä uudistus periytyy tuleviin peleihinkin. Avoin maailmakin oli ihan jees, vaikka nähtävää siellä oli erilaisten pokemonien lisäksi äärettömän vähän. Ikävä kyllä peli kävi hyvin äkkiä tylsäksi, ja pokemonien pyydystäminen alkoi menettää hohtoaan joutuessasi pyydystämään laumoittain samoja pokemoneja, ihan vain täydentääksesi pokedexiä. Se on hassua miten peliin on laitettu pakotettu exp share eliminoimaan grindaamisen tarpeen, mutta samaan aikaan koko muu sisältö perustuu täysin siihen että grindaat pokedexisi täyteen spämmäämällä samoja liikkeitä ja pyydystämällä samoja pokemoneja uudestaan ja uudestaan. Lähtökohtaisesti pidän suuresti ideasta että pokemonien toimia ja taitoja pitää tutkailla jotta pokedex saadaan täyteen, onhan se sentään ensimmäinen laatuaan, mutta pakko siihen on olla parempikin tapa kuin pistää pokemon käyttämään tiettyä hyökkäystä x-määrän kertoja jotta tutkimustaso nousee, tai täyttämällä laitumesi kymmenillä kopioilla samasta pokemonista, joita sitten poistelet tarpeettomina. Tarpeeksi pitkään kun tätä teki niin jopa se npc joka saapui tuomaan vapauttamiesi poksujen jättämiä lahjoja alkoi ärsyttää, kun sen saman tilanteen sai nähdä niin moneen kertaan. Exp share ja ennennäkemättömän suppea liikevalikoima varmistivat osaltaan että on täysin yhdentekevää ketä tiimissäsi on, kun kaikilla samaa tyyppiä edustavilla poksuilla oli pääsääntöisesti täysin samat liikkeet, eikä tiimiä tarvinnut käyttää juuri muuhun kuin crafting-materiaalien haalimiseen, muutamaa äärimmäisen satunnaista kouluttajataistelua lukuun ottamatta.
Suurin negatiivinen puoli mielestäni olivat kuitenkin pelin bossitaistelut. Niin paljon kuin arvostankin sitä että on yritetty ravistella kaavaa uusiksi sarjan toistettua samoja juttuja jo pari vuosikymmentä, niin mieluummin käyn läpi sen saman vanhan ja kulahtaneen salihaasteen sadannen kerran kuin taistelen enää ensimmäistäkään frenzy-kamppailua. Alkuun ne olivat ihan kivoja ja tuoreita, mutta kolmannen kohdalla ne alkoivat jo näyttää oikean karvansa. Nyyttien nakkelu bossia päin ei yksinkertaisesti ollut kiinnostava tapa taistella niitä vastaan, ja joko minä en hoksannut jotain, tai sitten hahmo ei yksinkertaisesti liikkunut tarpeeksi ketterästi kyetäkseen väistämään ketterämpien vihollisen hyökkäyksiä luotettavasti, eikä varsinkaan jos liikkumatila areenalla oli tavalla tai toisella rajattu.

Odotin tältä peliltä paljon, mutta pettymykseksi se lopulta osoittautui. Arceus ei todellakaan ollut se avoimen maailman pokemon josta on puhuttu aina sarjan alkumetreiltä asti, ja sen kokeminen loi ainakin minulle ikävän varjon syksyllä tulevien Pokemon Scarletin ja Violetin ylle. Nähtäväksi jää kuinka paljon pelit käytännössä adoptoivat tältä teokselta. En toisaalta kyllä toivo että palattaisiin ihan täysin Sword/Shield-malliinkaan, vaikka Shieldistä nautinkin enemmän kuin tästä.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.01.2023 19:19

https://www.youtube.com/watch?v=VRfO_0eRwh0

Huh, mikä fanituotos. Animaation jälki voi alkuun näyttää karulta, mutta katsokaapas kestoa. Tämän tehnyt kyllä todellinen fani, joka tietää kaiken Redistä ja Bluesta. Joku osuvasti kommenteissa sanoikin:

You didn't animate the game we played, you animated the game we experienced. Magnificent.

Fanille tästä kyllä irtosi koko ajan elämyksiä ja muistoja!
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Masse » 12.01.2023 20:57

Joni Ahonen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=VRfO_0eRwh0

Huh, mikä fanituotos. Animaation jälki voi alkuun näyttää karulta, mutta katsokaapas kestoa. Tämän tehnyt kyllä todellinen fani, joka tietää kaiken Redistä ja Bluesta. Joku osuvasti kommenteissa sanoikin:

You didn't animate the game we played, you animated the game we experienced. Magnificent.

Fanille tästä kyllä irtosi koko ajan elämyksiä ja muistoja!


Mitä nyt about 10 minuuttia katsoin niin muuten vaikuttaa hyvältä, mutta rupesi ärsyttämään/hämmentämään tuo taistelutyyli missä käytetään niitä ei damagea-tekeviä tai statuksen lisääviä liikkeitä. En ole ikinä eläessäni käyttänyt niitä enkä käytä.

En voi olla ainoa, enhän? :lol:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.01.2023 22:24

Masse kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=VRfO_0eRwh0

Huh, mikä fanituotos. Animaation jälki voi alkuun näyttää karulta, mutta katsokaapas kestoa. Tämän tehnyt kyllä todellinen fani, joka tietää kaiken Redistä ja Bluesta. Joku osuvasti kommenteissa sanoikin:

You didn't animate the game we played, you animated the game we experienced. Magnificent.

Fanille tästä kyllä irtosi koko ajan elämyksiä ja muistoja!


Mitä nyt about 10 minuuttia katsoin niin muuten vaikuttaa hyvältä, mutta rupesi ärsyttämään/hämmentämään tuo taistelutyyli missä käytetään niitä ei damagea-tekeviä tai statuksen lisääviä liikkeitä. En ole ikinä eläessäni käyttänyt niitä enkä käytä.

En voi olla ainoa, enhän? :lol:


Nuorempana en ikinä tajunnut niitä käyttää, mutta olen myöhemmin ymmärtänyt niiden strategisen merkityksen. Käytän nykyisin, vaikka usein puhtaaseen voimaa haluaakin luottaa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Pokémon-pelit

ViestiKirjoittaja Gigante » 13.01.2023 11:43

Tulipa tosta animaatiosta mieleen kun sitä junnuna katseli tuntikausia Newgroundsin animaatioita, joiden laatu heittelihti laidasta laitaan.


Mitä olen ymmärtänyt niin PvP:sä nuo statsi-iskut ovat tuhovoimaisimmillaan ja suuremmassa käytössä, mutta yksinpelin osalta noita tulee harvemmin käytettyä. Enemmän isken vaan voimalla ja hyödyntämällä vastustajan heikkouksia, jos sellaisia on tarjolla.
Tosin esim. Mukillta taistellessa on kätsyä vaan myrkyttää kohde ja sen jälkeen iskeä iskuilla, jotka saavat lisätehoa jos vastustajalla on jokin haitta-statsi, kuten myrkytys, päällä.

Perhana, pitääpä pitää taukoa Monster Hunterista ja palata jatkamaan Pokemon Violetia.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Edellinen

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa