Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
ForWeAreMany kirjoitti:Nioh
Tätä on nyt tullu pelailtua suht paljon viime aikoina ja tässä vaiheessa osaan jo sanoa tän olevan tosi vahva goty-ehdokas.
PT2 kirjoitti:Ite oon kanssa tota pelaillut ja kyllä, iskee kovaa. Aluksi vähän niin ja näin mutta nyt kun on skilliä ja taitoa, homma maistuu paremmin. Aseina käytän sitä ketjun päässä olevaa sirkkeliä, sekä keihästä. Peli kyllä suosii pahasti katanaa mutta ihan sama, käytän mitä käytän.
Gigante kirjoitti:^ Mitenkäs tuo ohjattavuus pelittää? Onko se liiketunnistuksen kautta, perinteisesti vaiko molempia? Onko puheosioissa tarpeen vaatiessa skippausnappia? Ei kait peli esittele joka kerta käynnistyksen jälkeen joka saakelin pikkuesieen miljoonia kertoja?!
Kysyn nämä lähinnä Skyward Swordin traumojen takia (kiva pelihän se oli, mutta...).
Kaya kirjoitti:Thief ps4
Viitos chapterissa olen menossa ja enpä ole oikein vakuuttunut. Kolmanteen chapteriin päästessäni olin jo hilkulla lopettaa kun en oikein saanut tarinasta kiinni ja peli tuntui muutenkin vähän tylsältä.
Joni Ahonen kirjoitti:Pelit-lehden arvio SS:sta oli kyllä ihan kummallinen, kun peliä kehuttiin parhaimmaksi Zeldaksi ikinä. Täh?! No, mielipiteensä kullakin, mutta joskus Pelitissä on ihan omituisia linjauksia ollut arvostelijoilla, jotka eroavat paljon muidenkin pelikriitikoiden mielipiteistä.
ForWeAreMany kirjoitti:Pelikriitikot on kyl ollut 2000-luvun alun jälkeen käsitteenä ihan täysi vitsi. Varsinkin nykyään tuntuu että arvostelut ovat vain mainoksia peleille sillä ei ole todellakaan harvinaista että arvosteluversion pelistä halutessaan pitää allekirjoittaa soppari missä pitää antaa vähintään tietty arvosana pelille. Tää oli ainakin Driver 3:n kans ihan vitun läppä, kun eräs lehti mitä ite julkaisun aikoihin seurasin mainitsi arvostelussa että ei saatu arvosteluversiota kun ei luvattu antaa pelille vähintään 90% maksimipisteistä. Toisaalla taas IGN:n arvostelija antoi God Handille arvosanaksi 3/10 koska ei päässyt ensimmäistä kenttää läpi pelin ollessa arvostelijalle liian haastava. Nykyään kun pelejä tehdään sen verran isommalla budjetilla ja floppeihin ei kauheasti ole varaa, niin veikkaanpa että tällainen maksettujen arvostelujen käytäntö on vain yleistynyt, varsinkin länsimaisten AAA-pelien kanssa. Yks hyvä esimerkki oli Devil May Cryn rebootin kanssa kun pelin devaajat kiittelivät jotain Xbox-lehteä positiivisesta arvostelusta ennen kuin arvostelua oli edes julkaistu. Seuraava on vain spekulointia mut veikkaan et vastaavaa saattaa ehkä näkyä Horizon Zero Dawnin yhteydessä.
Gigante kirjoitti:^ Mitenkäs tuo ohjattavuus pelittää? Onko se liiketunnistuksen kautta, perinteisesti vaiko molempia? Onko puheosioissa tarpeen vaatiessa skippausnappia? Ei kait peli esittele joka kerta käynnistyksen jälkeen joka saakelin pikkuesieen miljoonia kertoja?!
Kysyn nämä lähinnä Skyward Swordin traumojen takia (kiva pelihän se oli, mutta...).
Breath of the Wildin pelattavuus on kyllä mainiota. Liikkeentunnistusta ei ole pakko käyttää, mutta se on vapaaehtoista. Esimerkiksi jousipyssyllä tähtäämisen voi suorittaa liiketunnistuksella (joka toimii mielestäni hyvin) ja pelissä on muutamia näppäriä puzzleja, joissa liikkeentunnistusta käytetään hyödyksi. Pääasiassa peliä pelataan "perinteisesti".
Itse en ikinä oikeastaan skippaa keskusteluja, eikä siihen taida olla mahdollisuutta ainakaan kaikissa tilanteissa. Jokaisen iloksi voin sanoa, että kun ennen bossitaistelua on keskustelu ja kuolet taistelussa, et joudu enää kuuntelemaan samoja lätinöitä uudestaan, vaan taistelu alkaa heti paikalle saavuttuasi.
-Zerials- kirjoitti:.
GTA-pelit eivät ikinä ole oikein kiinnostaneet, mutta tässä San Andreasissa on sitä jotain. Nyt olen ihan fiiliksissä tästä, kun taas kävi tätä tykittelemään. Joskus silloin täkölllöin tällaisen vakavamman pelin pelaaminen voi olla ihan virkistävää.
En oikein tiedä, pitäisikö tässä käydä pelaamaan näitä GTA-pelejä sitten enemmänkin. GTA V varmaan olisi luontainen jatkumo San Andreasille miljöönsä takia vai pitäisiköhän mennä Vice Cityn pariin?
Gigante kirjoitti: Itse suosittelen Vice Cityä, varsinkin mikäli kasarimusa iskee ihan kympillä. Tosin kannattaa varautua turhautumiseen kun joudut mm. kisaamaan pankkikeikkakuskin kanssa, täysin turhassa ja naurettavan epäreilussa katuajoissa.
SA on meikänkin oma henk. kohtanen suosikki GTA-peleistä, kun se nyt otettiin puheeksi, vaikka on Vice Citykin Scarface meiningiltään hyvää sekoilua. Mitä nyt SA:n tehtävät ovat haasteiltaan sieltä siedettävimmästä päästä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa