Mikä peli menossa?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Masse » 10.01.2017 22:40

Fallout New Vegas

Fallout 3, kun ei tahdo Windows 7:lla pyöriä niin ostin sitten tuon New Vegasin sairasloman iloksi. 5 tuntia siinä hurahtikin ihan huomaamatta, kun tuota rupesin pelaamaan, eli vähintään yhtä koukuttavaa kamaa kuin Skyrim oli aikoinaan. Huvittavaa miten hyvin kyllä pitää paikkansa väite, että tuo on kuin "Skyrim aseilla". Kaikki pelimekaanikat ja hahmot on ihan samanlaisia. Olen myös kuullut viittauksia Stalkeriin ja yllätyinkin miten pelottava peli tuo on paikoitellen.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 12.02.2017 10:42

Tales of the Abyss

Voi pojat, kun meikäläinen saa uuden (tai oikeastaan vanhan) Talesin käsiinsä, niin se on menoa. Pari päivää olen tätä pikkuhiljaa pelaillut ja olen kyllä nauttinut joka hetkestä.

Harmittavaa on se, että Abyss on julkaistu Euroopassa ainoastaan 3DS:lle, joka on tottakai loistava laite, mutta tällaisen pelin pelaisi mielummin isolta ruudulta kunnon ohjaimella. Ajattelin että 3DS aiheuttaisi rajotteita portttaukselle, mutta esim. lähes kaikki keskustelut ovat ääninäyteltyjä ja graafisesti peli näyttää ihan hyvältä. Porttaus on yllättävän hyvä.

Itse peli seuraa Luke fon Fabrea, joka joutuu mielenkiintoisista asetelmista yllättäen matkalle toiseen valtioon ja alkaakin selvitä asioita, joista Luke on täysin tietämätön. Hmm... kiintoisaa.

Abyss pääsee alun (ekat 10h) perusteella lähelle Tales of Symphonian, yhden suosikkipelini, tunnelmaa, joka ei voi olla huono asia. Hahmokaarti alkaa muotoutua ja kaikki hahmot ovat tuttuun tapaan hyvin kirjoitettuja. Luke on muuten mielenkiintoisinpia päähenkilöitä sarjassaan.

Hyvältä peliltä vaikuttaa. Tänään jatkuu pelailut.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 24.02.2017 16:37

Nioh

Tätä on nyt tullu pelailtua suht paljon viime aikoina ja tässä vaiheessa osaan jo sanoa tän olevan tosi vahva goty-ehdokas. Jos joku ei oo pelistä kuullut niin peli on vähän kuin vedettäisiin Ninja Gaidenit ja Dark Souls yhteen (jonka päälle estetiikka sun muu on revitty keskiaikaisesta Nipponista), jonka lopputulosta olen kuvaillut ihmisille "Dark Souls, mutta hyvällä combatilla". Loppukädessä pelillä ei juurikaan ole mitään tekemistä Dark Soulsin kanssa muuta kuin se että peli palauttaa paskat pelaajat maan tasalle (aivan kuten Ninja Gaidenitkin ennen DS:ää), varsinkin kun pelin taistelumekaniikat ovat tuhannesti hiotumpia kuin vertauskohteessaan.

Pelissä tosiaan pelataan valkoihoisella Williamilla joka lähtee Japanin maahan metsästämään erästä mulkeroa joka nappasi Williamin suojelushengen ja siellä huomataankin et toisella puolen tellusta asiat onkin vähän huonommin kun raja ihmisten maailman ja tuonpuoleisen välillä ei olekaan ihan niin selvä ja tän lisäks edellämainittu mulkero muuttelee ihmisiä demoninperkeleiksi. Tässä vaiheessa ei sit olekaan enää muuta vaihtoehtoa kuin vetää uchigatana huotrasta ja alkaa niittämään sakkia. Hassua muuten et peli on ottanut vaikutteita tosi paljon tositapahtumista ja pelissä on tullut todella paljon historiallisia hahmoja vastaan ja myös pelin päähahmo on oikeasti ollut olemassa.

Toistaiseksi oon pitänyt pelistä aivan helvetisti, koska 1) olen massiivinen weeaboo 2) diggaan peleistä jotka haastaa pelaajan 3) pidän myös kuollakseni toimintapeleistä. Jos yksikään noista kolmesta dingaa niin suosittelen hommaamaan ja kahdesta suosittelen jo marssimaan pelikauppaan saman tien.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 25.02.2017 18:49

ForWeAreMany kirjoitti:Nioh

Tätä on nyt tullu pelailtua suht paljon viime aikoina ja tässä vaiheessa osaan jo sanoa tän olevan tosi vahva goty-ehdokas.


Ite oon kanssa tota pelaillut ja kyllä, iskee kovaa. Aluksi vähän niin ja näin mutta nyt kun on skilliä ja taitoa, homma maistuu paremmin. Aseina käytän sitä ketjun päässä olevaa sirkkeliä, sekä keihästä. Peli kyllä suosii pahasti katanaa mutta ihan sama, käytän mitä käytän.

Suosittelen kyllä ehdottomasti. Yksi parhaista peleistä viime vuosina mitä olen pelannut. Tottakai tässä näkyy se Team Ninjalle tuttu huumori ja tyyli mutta sen ei pidä haitata.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 26.02.2017 02:45

PT2 kirjoitti:Ite oon kanssa tota pelaillut ja kyllä, iskee kovaa. Aluksi vähän niin ja näin mutta nyt kun on skilliä ja taitoa, homma maistuu paremmin. Aseina käytän sitä ketjun päässä olevaa sirkkeliä, sekä keihästä. Peli kyllä suosii pahasti katanaa mutta ihan sama, käytän mitä käytän.

Joo, perus-katana on vähän turhan hyvä väline kaikkiin tilanteisiin. Itse olen kakkosaseena kans käyttäny kusarigamaa ja diggaan miten monipuolinen laitos se on, mutta käyttämisen opetteluun meneekin sitten tovi jos toinenkin. :D
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 05.03.2017 21:21

Nyt kun sain käsiini uusimman Zeldan ja pelailin sitä pari tuntia, niin kerron vähän alkufiiliksiä.

Alku on mukava, sillä peli ei liikoja neuvo. Suuri pelimaailma avautuu heti tutkittavaksi ja tutkittavaahan riittää. Hyrule on tällä kertaa aivan s*atanan laaja! Kaikki maailmassa olevat asiat ovat ns. "pelaajan armoilla" eli jokaiseen puuhun voi kiivetä, ne voi kaataa kirveellä, kivet voi työntää jyrkänteeltä alas ja kallion seinämätkään eivät ole Linkille enää aiempien osien tapaan mahdottomia esteitä. Kaikki eläimet ovat myös metsästettävissä. Vapaudentunne on uskomaton.

Pelillisesti Breath of the Wild on perinteistä Zeldaa: miksi muuttaa jotain, joka ei ole rikki? No ei, mukana on mm. ruuan kokkausta ja pieniä haastedungeoneja pääseikkailun lisäksi. Graafisesti BotW on kaunis: se ei ole photorealistinen, mutta nintendomaiset grafiikat miellyttävät silmää. Musiikkia käyteytään hallitusti ja suuri osa musiikista onkin pianolla soitettua, rauhallista ambienttia.

Olin vähän huolissani frameratesta, kun pelaan peliä Wii U:lla uuden Switchin sijasta, mutta ongelmia ei oikeastaan ole ollut. Muutassa kohtaa peli vähän nykäisi, mutta pääasiallisesti peli pyörii oikein nätisti.

Oikeastaan 3-4 tunnin session aikana ei tullut mieleen yhtäkään ärsyttävää seikkaa. Breath of the Wild vaikuttaa ihan sairaan hyvältä ja kerrankin saa tuntuu hyvältä olla Nintendo-fani. Jos sopiva alusta löytyy, niin hankkikaa tämä peli. Itse en ainakaan ole katunut ostostani hetkeäkään.

PS. sanoinko jo että Zelda: Breath of the Wild on ihan hemmetin hyvä?
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 06.03.2017 09:01

^ Mitenkäs tuo ohjattavuus pelittää? Onko se liiketunnistuksen kautta, perinteisesti vaiko molempia? Onko puheosioissa tarpeen vaatiessa skippausnappia? Ei kait peli esittele joka kerta käynnistyksen jälkeen joka saakelin pikkuesieen miljoonia kertoja?!
Kysyn nämä lähinnä Skyward Swordin traumojen takia (kiva pelihän se oli, mutta...).



Itse tässä aloittelin Metal Gear Solid 4:sen. Läpiseuraamisen/pelaamisen. Toistaiseksi olen kyllä positiivisesti vaikuttunut, varsinkin pelattavuuden suhteen. Siinä missä MGS-MGS3 rintamalla oli aina jotain pientä mokailua ohjaamisen suhteen, nelosen ohjaus toimii erittäin sulavasti. Jopa kuristusotteen tekeminen luonnistui erittäin onnistuneesti, siinä missä edellisissä peleissä en koskaan saanut semmoisia suoritettua. Välivideot ovat kyllä melkoisen mittavia ja tarinankerronta sisältää niin (tarpeettoman) monimutkaisia käänteitä että oksat pois.
Koodekki ei piipitä sentään alituiseen, toisin kuin edellisissä osissa, eikä muutenkaan tuhlailla aikaa tutoriaalien viskelyy ellei apua välttämättä yritä kysyä.

Putkessahan tässä liikutaan, mutta kyllähän nämä hiipimiskikkailut automaattisen maastopuvun tai öljytynnyrin kanssa ovat melkoista hubaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 06.03.2017 10:29

Thief ps4

Viitos chapterissa olen menossa ja enpä ole oikein vakuuttunut. Kolmanteen chapteriin päästessäni olin jo hilkulla lopettaa kun en oikein saanut tarinasta kiinni ja peli tuntui muutenkin vähän tylsältä. Arvelin kuitenkin ainakin juonellisesti pelin pelata läpi ja sitä kohti tässä menossa. Juoneen tulikin semisti jotain mielenkiintoa pelin edetessä, mutta enpä voi kyllä kummoisesti peliä kehua. Näppäinvalinnatkin ovat hieman oudot minusta. Miksi pitää laittaa yhden napin alle miljoona eri asiaa ja osalle napeista ei sitten oikein mitään käyttöä.
Kyllä sen varmasti läpi pelaa, mutta eiköhän tuo myyntiin mene heti kunhan lopputekstit lasahtaa ruutuun.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.03.2017 13:18

Gigante kirjoitti:^ Mitenkäs tuo ohjattavuus pelittää? Onko se liiketunnistuksen kautta, perinteisesti vaiko molempia? Onko puheosioissa tarpeen vaatiessa skippausnappia? Ei kait peli esittele joka kerta käynnistyksen jälkeen joka saakelin pikkuesieen miljoonia kertoja?!
Kysyn nämä lähinnä Skyward Swordin traumojen takia (kiva pelihän se oli, mutta...).


Tosiaan tuo esineiden selittäminen joka ikinen kerta kun pelin käynnisti otti oikeasti päähän. Outoa ettei kukaan testaajista moisesta valittanut. SS:ssa häiritsi myös maailman sekavuus, jossa oli liian futuristisia juttuja ja kehno apurihahmo. Pelit-lehden arvio SS:sta oli kyllä ihan kummallinen, kun peliä kehuttiin parhaimmaksi Zeldaksi ikinä. Täh?! No, mielipiteensä kullakin, mutta joskus Pelitissä on ihan omituisia linjauksia ollut arvostelijoilla, jotka eroavat paljon muidenkin pelikriitikoiden mielipiteistä.


TP:ta pelailen edelleen ja olen läpäissyt viimein ne kolme ekaa luolastoa. Pelin seikkailu käynnistyy vasta nyt ja olen jäänyt todella koukkuun. Aivan mielettömän upea peli kuten silloin 10 vuotta sitten. Harmi ettei peliä voi pelata Wiimote ja Nuchuka yhdistelmällä.


Kaya kirjoitti:Thief ps4
Viitos chapterissa olen menossa ja enpä ole oikein vakuuttunut. Kolmanteen chapteriin päästessäni olin jo hilkulla lopettaa kun en oikein saanut tarinasta kiinni ja peli tuntui muutenkin vähän tylsältä.


Samoilla linjoilla. Thiefin lainasin taannoin kirjastosta, mutta en jaksanut sitä alkua pidemmälle pelata. Liian ohjattu seikkailu, jossa ei ole aihepiiristä huolimatta mitään jännittävää.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 06.03.2017 16:04

Joni Ahonen kirjoitti:Pelit-lehden arvio SS:sta oli kyllä ihan kummallinen, kun peliä kehuttiin parhaimmaksi Zeldaksi ikinä. Täh?! No, mielipiteensä kullakin, mutta joskus Pelitissä on ihan omituisia linjauksia ollut arvostelijoilla, jotka eroavat paljon muidenkin pelikriitikoiden mielipiteistä.

Pelikriitikot on kyl ollut 2000-luvun alun jälkeen käsitteenä ihan täysi vitsi. Varsinkin nykyään tuntuu että arvostelut ovat vain mainoksia peleille sillä ei ole todellakaan harvinaista että arvosteluversion pelistä halutessaan pitää allekirjoittaa soppari missä pitää antaa vähintään tietty arvosana pelille. Tää oli ainakin Driver 3:n kans ihan vitun läppä, kun eräs lehti mitä ite julkaisun aikoihin seurasin mainitsi arvostelussa että ei saatu arvosteluversiota kun ei luvattu antaa pelille vähintään 90% maksimipisteistä. Toisaalla taas IGN:n arvostelija antoi God Handille arvosanaksi 3/10 koska ei päässyt ensimmäistä kenttää läpi pelin ollessa arvostelijalle liian haastava. Nykyään kun pelejä tehdään sen verran isommalla budjetilla ja floppeihin ei kauheasti ole varaa, niin veikkaanpa että tällainen maksettujen arvostelujen käytäntö on vain yleistynyt, varsinkin länsimaisten AAA-pelien kanssa. Yks hyvä esimerkki oli Devil May Cryn rebootin kanssa kun pelin devaajat kiittelivät jotain Xbox-lehteä positiivisesta arvostelusta ennen kuin arvostelua oli edes julkaistu. Seuraava on vain spekulointia mut veikkaan et vastaavaa saattaa ehkä näkyä Horizon Zero Dawnin yhteydessä.

Tämän lisäksi nykyään tunnutaan keskittyvän pelien kritisoinnissa ja uutisoinnissa (varsinkin Kotaku ja Polygon tekevät tätä) ihan kaikkeen epäolennaiseen paskaan kuten siihen miten tiettyjä ihmisryhmiä kohdellaan pelin kerronnassa. Muistan joskus lukeneeni jostain mestasta artikkelin aiheesta että uusi Zelda on huono koska Linkin sukupuolta ei voi päättää aloituksen ohessa ja et tää on seksuaalivähemmistöjen syrjintää yms. Edellämainitun Horizon Zero Dawnin suhteen keksittiin sitten että peli on rasistinen alkuperäisheimoja kohtaan vaikka pelissä iso siivu hahmoista on naispuolisia. Aina pitää keksiä jotain turhanpäiväistä valittamista millä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.

Pelien arvostelun suhteen pidin kaikista eniten vanhasta kunnon Super Powerista missä oli eritelty pelin eri osa-alueet (pelattavuus, graffat, musiikki/äänisuunnittelu ja oisko ollu vielä kerronta?) ja lopuksi vielä yhteenvetoarvosana. Tuollein se mun mielestä pitäis mennäkin ja pelien arvostelussa priorisointijärjestyksen pitäisi mennä pelattavuus > kaikki muu vapaavalintaisessa järjestyksessä. The Last of Us oli ehkä se peli minkä jälkeen tässä on menty aivan hurjaa alamäkeä sillä peliä nimenomaan kehuttiin kerronnasta sun muusta vaikka gameplay oli aivan vitun keskinkertaista räiskintää. Hyvä kerronta ja tarina on aina pelissä plussaa mutta pelattavuus ja tekniset aspektit pitäisi olla se pääjuttu. PS4:n yksinoikeusripuli The Order 1886 oli asian tiimoilta kaikista suurin vitsi sillä pelintekijät pitivät kirjaimellisesti gameplaytä pakollisena pahana jos haluavat tarinansa kertoa pelin muodossa.

Mun pointti tällä turhanpäiväsellä ranttaamisella on siis pääasiassa se että pelejä arvostelemaan otetaan ihan vitun tyhmiä ihmisiä jotka ei ymmärrä peleistä paskan vertaa ja jotka ovat sitä mieltä jokaisen pelin pitää olla joku saatanan tarinallinen mestariteos. Ohessa unohdetaan että alunperin hyvän videopelin merkki olivat hyvä tekninen toteutus ja ketään ei kiinnostanut vittuakaan että mikä moraalinen dilemma Bowserilla oikeasti onkaan taustalla kun se sitä helvetin prinsessaa jaksaa kerta toisensa jälkeen kaapata.

Ja väkinäinen on-topic loppuun:

Path of Exile (PC)

Kaveri on pidemmän aikaa jo pyytänyt aloittelemaan tätä Diablon tapaista ropea niin ajattelin nyt viimeinkin Niohin alta saatuani aloitella tämän kun sopivasti pelissä alkoi uusi seasonikin. Helvetin mukavaa ajantappoa jonka kanssa tunnit alkavat vierimään ikävähkön helposti ja pelin skillipuuta vilkaistessani älysin että pelissä on lähes loputon määrä erilaisia buildeja, joten uudelleenpeluuarvoakin löytyy. Peli on tosiaan ilmainen Steamissa ja suosittelen aloittelemaan mikäli on pelattava vähissä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja whatever » 06.03.2017 18:28

ForWeAreMany kirjoitti:Pelikriitikot on kyl ollut 2000-luvun alun jälkeen käsitteenä ihan täysi vitsi. Varsinkin nykyään tuntuu että arvostelut ovat vain mainoksia peleille sillä ei ole todellakaan harvinaista että arvosteluversion pelistä halutessaan pitää allekirjoittaa soppari missä pitää antaa vähintään tietty arvosana pelille. Tää oli ainakin Driver 3:n kans ihan vitun läppä, kun eräs lehti mitä ite julkaisun aikoihin seurasin mainitsi arvostelussa että ei saatu arvosteluversiota kun ei luvattu antaa pelille vähintään 90% maksimipisteistä. Toisaalla taas IGN:n arvostelija antoi God Handille arvosanaksi 3/10 koska ei päässyt ensimmäistä kenttää läpi pelin ollessa arvostelijalle liian haastava. Nykyään kun pelejä tehdään sen verran isommalla budjetilla ja floppeihin ei kauheasti ole varaa, niin veikkaanpa että tällainen maksettujen arvostelujen käytäntö on vain yleistynyt, varsinkin länsimaisten AAA-pelien kanssa. Yks hyvä esimerkki oli Devil May Cryn rebootin kanssa kun pelin devaajat kiittelivät jotain Xbox-lehteä positiivisesta arvostelusta ennen kuin arvostelua oli edes julkaistu. Seuraava on vain spekulointia mut veikkaan et vastaavaa saattaa ehkä näkyä Horizon Zero Dawnin yhteydessä.

Tosta Driv3r fiaskosta on muuten hyvä dokumentaario YouTubessa: https://www.youtube.com/watch?v=gxEQOv2g0JA

Ja samalla kanavalla monta muutakin hyvää videota jotka havainnollistavat pelikriitikkojen epäonnistumisia 80-luvulta asti. Kyllä tubesta löytyy nykyään parhaat arvostelut yksityisiltä arvostelijoilta (pääasiassa TotalBiscuit, Tarmack, Super Bunnyhop, Errant Signal ja Jim Sterling mitä itse seuraan) kun taas firmojen orjat on aina todellisuudesta irtautuneiden johtajiensa päähänpistojen armoilla. Ja tosiaan "Gamers are dead" ja "PewDiePie on natsi" artikkelien jälkeen on aika selkeää kuinka epätoivoisena vanha media on, kun yksityiset tubettajat saa enemmän seuraajia ja rahaa kuin niiden megakorporaatiot.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.03.2017 22:52

^
Itselleni jäi hyvin mieleen Gamespotin Kane & Lynch pelin arvostelusta syntynyt paskamyrsky 10 vuotta sitten. Jos oikein muistan, niin rehellinen kriitikko ei olisi saanut antaa pelille niin kehnoja arvioita, koska sitä mainostettiin samalla saitilla.

Muuten siis nautin kovasti arvosteluiden lukemisesta ja niiden perusteella tulee joskus hankintoja tehtyä. Pisteitä en enää niin paljon toljottele, mutta jos arvostelussa kehutaan erityisesti tarinaa, hahmoja sekä musiikkeja, olen heti kiinnostunut. Pelit-lehden Aleksandr Manzosin pelimaku on niin identtinen meikäläisen kanssa, että luen kaikki hänen arvostelemansa pelit.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 09.03.2017 09:07

Gigante kirjoitti:^ Mitenkäs tuo ohjattavuus pelittää? Onko se liiketunnistuksen kautta, perinteisesti vaiko molempia? Onko puheosioissa tarpeen vaatiessa skippausnappia? Ei kait peli esittele joka kerta käynnistyksen jälkeen joka saakelin pikkuesieen miljoonia kertoja?!
Kysyn nämä lähinnä Skyward Swordin traumojen takia (kiva pelihän se oli, mutta...).

Breath of the Wildin pelattavuus on kyllä mainiota. Liikkeentunnistusta ei ole pakko käyttää, mutta se on vapaaehtoista. Esimerkiksi jousipyssyllä tähtäämisen voi suorittaa liiketunnistuksella (joka toimii mielestäni hyvin) ja pelissä on muutamia näppäriä puzzleja, joissa liikkeentunnistusta käytetään hyödyksi. Pääasiassa peliä pelataan "perinteisesti".

Itse en ikinä oikeastaan skippaa keskusteluja, eikä siihen taida olla mahdollisuutta ainakaan kaikissa tilanteissa. Jokaisen iloksi voin sanoa, että kun ennen bossitaistelua on keskustelu ja kuolet taistelussa, et joudu enää kuuntelemaan samoja lätinöitä uudestaan, vaan taistelu alkaa heti paikalle saavuttuasi.

Esineet esitellään yhden kerran: silloin kun sen poimii mukaan ensimmäistä kertaa. Ei pelkoa, Gigsu :)


Muuten olen pelaillut kevyesti joka ilta sunnuntaista lähtien ja kyllähän tämä Zelda vaan maistuu. Ensimmäisen "luolaston" menin eilen läpi ja tutkin pari tuntia Hyrulea ilman sen suurempaa määränpäätä. Pakko sanoa että missään muussa pelissä ei ole samankaltaista seikkailuntunnetta, kuin Zelda: Breath of the Wildissa. Aivan uskomattoman hyvä peli. Ehdottomasti Nintendon kunnianhimoisin peli kautta aikain, eikä lainkaan huono yritys firman ensimmäiseksi openworld-seikkailuksi.

Ettei mene pelkäksi kehuskeluksi, niin kyllä tässä Wii U-versiossa niitä fps-ongelmia löytyy, kun tiettyihin paikkoihin menee. Vähän ärsyttää pelaamista, mutta kaikki muut osa-alueet ovat niin hyvin tehtyjä, että ei se oikeastaan paljoa haittaa. Sanon jo tässä vaiheessa, että GOTY menee tälle pelille yrittäkööt muut mitä yrittävät.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.03.2017 17:46

Breath of the Wildin pelattavuus on kyllä mainiota. Liikkeentunnistusta ei ole pakko käyttää, mutta se on vapaaehtoista. Esimerkiksi jousipyssyllä tähtäämisen voi suorittaa liiketunnistuksella (joka toimii mielestäni hyvin) ja pelissä on muutamia näppäriä puzzleja, joissa liikkeentunnistusta käytetään hyödyksi. Pääasiassa peliä pelataan "perinteisesti".

Itse en ikinä oikeastaan skippaa keskusteluja, eikä siihen taida olla mahdollisuutta ainakaan kaikissa tilanteissa. Jokaisen iloksi voin sanoa, että kun ennen bossitaistelua on keskustelu ja kuolet taistelussa, et joudu enää kuuntelemaan samoja lätinöitä uudestaan, vaan taistelu alkaa heti paikalle saavuttuasi.


Hyvältä kuulostaapi. Liiketunnistus jouskalla paukutellessa olikin yksi Syward Swordin/Twilight Princessin hauskimpia puolia.

Skippaus oli ehkä tässä tapauksessa väärä termi. Se mitä haeskelin olikin enemmän "tekstinnopeutus", sillä SS:ssa sitä tekstiä lappasi hitonmoiset määrät aivan helkutin hitaasti, mihin tämmöinen pikalukija kuin meikä on tottunut...varsinkin kun se Fi-ttumainen avustaja selosti taas kymmenettä kertaa samaa hidasta tekstivalliaan. Onhan tuo (hävityn) bossitaistelun keskustelun skippaus kuitenkin jo jonkinmoinen parannus sinänsä.

Enää vain hyvä Pokemon-peli ja uudempi Monster Hunter julki, niin sittenhän meikällä on hyvä syy ostaa Switch ennen parempaa PC:tä. :D
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 18.03.2017 12:42

Pari viikkoa pelaillut tätä Zelda: Breath of the Wildia ja ei kyllä esiinny vieläkään kyllästymisen merkkejä. Olen tarinassa ilmeisesti lähellä puoltaväliä, mutta viime ajat olen tutkinut tarkemmin pelimaailmaa. Eilen illalla löysin esim. autiosaaren ja tein muutamia sivutehtäviä. Vaihdoin myös kaapuni värin punaiseksi, joka näyttää nyt suoraan sanottuna ihan hemmetin hyvältä.

Tajusin myös tuossa jonkin aikaa sitten, miten hevosia saa kesytettyä. Aiemmin ihmettelin kun hevoseni katosi paikalta heti kun silmä vältti, mutta nyt tiedän miten systeemit oikein toimii. Hevosia on tullut käytettyä silti aika säästellen, kun maisemat vaihtuvat ratsastaessa ehkä turhankin nopeasti ja alueita on mukavampi tutkia jalan. Alueista puheenollen Hyrulesta on kartoittamatta arviolta 70% ja olen pelannut peliä jo yli 30 tuntia(!)

Jos tää ei ole GOTY, niin en tiedä mikä sitten. Aivan loistava peli ja yksi sarjansa parhaimmista osista.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kallu » 25.03.2017 12:43

Mass Effect: Andromeda

5 vuotta tätä odotettiin. Ja sitten juuri ennen julkaisua ihmiset alkaa valittaa ties mistä animaatioista sun muista. Ensimmäiset arvostelut kehnoja. Alkoi huolestuttamaan...

No nyt parikymmentä tuntia pelanneena ja n. 20% läpivetäneenä voin omasta puolesta sanoa, että tykkään tästä pelistä aivan helvetisti. Onko joillakin hahmoilla outoja ilmeitä? On, mutta niitä ei ole ainakaan omaan silmään paljoa eikä ne minua hirveästi häiritse. Ensi vaikutelmat tosi hyvät, pitkän odotuksen väärti.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Salem » 25.03.2017 15:06

Shovel Knight (PS4)
Tästä pelistä olen nyt viikon aikana pelannut pari runia sekä Shovel Knightina että Plague Knightina, lähinnä lämmittelynä pian julkaistavaa Specter of Torment-lisäosaa varten. Hype sen kun kasvaa pelatessa, ja vaikka tykkäsinkin pelistä jo aiemmin, niin nämä pari lisäpeluuta ovat kasvattaneet kiintymystäni tähän seikkailuun siinä määrin, että listaisin sen epäröimättä suosikkipelieni joukkoon.

The Last Guardian (PS4)
Tämä on jumittanut pelailun alla jo joulun ajoilta asti. Hyvältä peliltä vaikuttaa, mutta jotenkin pidemmän tauon jälkeen on ollut tautisen vaikea palata tämän pariin. Sanotaan vaikka näin nätisti että pelaan tätä säästellen ja herkutellen. Sen verran tosin sanon että Trico on yksi suloisimmista pelihahmoista mitä olen koskaan nähnyt, ja sen käyttäytymiseen on selkeästi panostettu.

Niin ja Dark Souls 3 on myös jälleen pelailussa, koska The Ringed City DLC tekee tuloaan. Koska kyseistä lisäriä hehkutetaan suurena finaalina koko trilogialle, odotukset ovat korkealla. Tosin, Ashes of Ariandel oli hienoinen pettymys, joskin vain pituutensa puolesta, joten pieni pelko on myös perseessä josko tämäkin lisäri tippuu samaan kastiin. Ehkä Fromsoft on vain totuttanut minut liian hyvään.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 25.03.2017 16:52

Sudeki (Xbox)
Melko alussa sekoillaan, lähinnä tein testiajon. Toistaiseksi voisin tiivistää pelin "Vähän kuin seksillä myyvä korealainen mörppi, länsimaisten tekemänä", mitä tulee pelin ulkoasuun. Mutta eipähän tässä ole mitään järin suuria ongelmia ilmennyt, muuta kuin se Tal'n epäkäytännöllinen pyörähdys-suikalointi isku ja se, että muutamissa välikohtauksissa ei ole tekstityksiä. S'on jo noin puoli pistettä pois arviosta kun peliin ei saa tekstityksiä. *Tuijottaa tuimana Prince of Persiaa, Haloa ja Viewtiful Joeta.


Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek (PC)

Tämäkin vasta tuli ns. iskettyä kunnolla tulille, mutta toistaiseksi peli on vaikuttanut erittäin lupaavalta. Piirrosjälki on upeaa ja musiikkipuoli antaa oikealla tavalla karmivaa tunnelmaa Maple Creekin salaperäisistä menoista. Pulmanratkonta on tuttua klikkailu-meininkiä esim. Broken Swordin tapaan, eivätkä puzzlet toistaiseksi vaadi osaamista kuu-ukkojen logiikasta.
Ainoan asian minkä koen turhaksi ovat nämä osiot, joissa pitää kirjaimellisesti tonkia ruudulta kilokaupalla turhia esineitä vain, jotta saisit lopulta haltuusi sen yhden tärkeän esineen. Tunnelma kuitenkin on miljöössä kohdallaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 08.04.2017 15:35

Persona 5:n ostettuna, latauksessa storesta tuntikausia, muutamia peliasennuksia pois Pleikasta tilaa viemästä, sitten vielä kourallinen ilmaislisäreitä ja vihdoinkin pelaamaan. Tähän astisesti peli on vaikuttanut erittäin positiiviselta tapaukselta ja erittäin suurelta harppaukselta P3-P4 ulkoasusta...mitä nyt kahvilan portaissa ruudunvaihto vähän tökkii ja suuntavaisto meni metrossa vähän hämilleen, mutta muuten homma toimii.

Freesillä tavalla uudelta tuntuu tämän pelin alkuasetelma sekä pelihahmon alkutausta.
Taas kerran löytyi Persona-pelistä jotain samaistuttavaa omalle kohdalle. On erittäin tuttu fiilis kun kaikki juoruavat taukoamatta ties mitä paskaa selän takana. Eiköhän tässä jossain välissä saada sitten lopulta vapaammat kädet etenemisen suhteen.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 14.04.2017 21:55

Nier Automata

Suurin odotukseni alkuvuoteen ja tähän saakka olen tykännyt kovasti. Alkuun olin vähän epäilevä siihen, miten Platinum Games taitaisi toimintaroolipelin, mutta ei tarvinnut pelätä. Parit alkupään bossit tosin yllättivät haastavuudellaan.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 24.04.2017 21:06

En oikeastaan tykkää pelailla PC:llä, mutta tietyt peligenret ovat vain yksinkertaisesti ainoastaan nautittavia koneella. Yksi näistä genreistä on simulaattorit ja tällä tarkoitan tarkalleen SimCity 3000:ta. Oon aina tykännyt 2000:sta, mutta nyt kun innostuin taas kaupunginrakennuksesta, niin päätin upgradettaa seuraavaan versioon. Good Old Games on taas pelaajan paras kaveri :)

Pari päivää olen rakennellut kaupunkiani ja olen saavuttanut reilun 100 vuoden aikana hurjaa kehitystä. Asukkaita alkaa olla jo lähemmäs 100 000 ja vuosibudjetti alkaa olla sitä tasoa, että pystyn toteuttamaan isompia rakennushankkeita, kuten moottoriteitä ja edistyneitä aurinkovoimaloita. Isoimmat ongelmat ovat jo takanapäin, eikä lainaa tarvitse enää ottaa, sillä kaupunkini alkaa olla jo niin omavarainen. Myös hyvät yhteydet naapurikaupunkeihin ja monet nähtävyydet houkuttelevat ihmisiä asumaan kaupunkiini. Laajentumisvaraa on vielä todella paljon. Esimerkiksi satamalle ja lentokentälle en ole uhrannut sekuntiakaan.

3000:ssa tykkään siitä, että kaupunginrakennusta on syvennetty entisestään. 2000:ssa kaikki oli turhan simppeliä, mutta 3000:ssa mm. saasteet ja jäteongelmat ovat todella tärkeitä asioita hoitaa. Myös ihmiset pitää ottaa paremmin huomioon, jos tahtoo kaupungin olevan kestävällä pohjalla.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ressamies » 28.04.2017 12:19

Resident Evil 7

Tulihan tämäkin (helvetin myöhässä) ostettua. Hirveän yksityiskohtaista arvostelua ei voi vielä laittaa, kun ei ole paljoa pelattu. Peli on aika positiivinen yllätys, että "Triple-A" julkaisijat viitsivät julkaista kunnon selviytymiskauhupelin, jossa kuitenkin voi taistella vastaan. Ressat on harvemmin ollut pelottavia omasta mielestäni, mutta tässä on jo paljon potentiaalia kunnon kauhutunnelmaan.

Binding of Isaac: Rebirth

Tätä pelailen ohella pienenä ikuisuusprojektina, sillä 200 pelitunnin jälkeen olen saanut nipinnapin yli puolet avattavista tavaroista ja koko ajan menee vaikeammaksi. Pelailen tätä peliä vähän on/off tyyliin mutta päätin nyt mainita, koska nyt pelailen tätä taas vähän enemmän. Erittäin koukuttava roguelike peli.
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies
Avatar
ressamies
 
Viestit: 86
Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 07.05.2017 12:12

Grand Theft Auto: San Andreas on työn alla. Joskus viisi vuotta sitten tullut viimeksi pelattua ja silloin pelailu oli lähinnä päämäärätöntä haahuilua. Nyt olen kuitenkin päättänyt pelata pelin läpi asti ensimmäistä kertaa elämäni aikana.

GTA-pelit eivät ikinä ole oikein kiinnostaneet, mutta tässä San Andreasissa on sitä jotain. Nyt olen ihan fiiliksissä tästä, kun taas kävi tätä tykittelemään. Joskus silloin täkölllöin tällaisen vakavamman pelin pelaaminen voi olla ihan virkistävää.

En oikein tiedä, pitäisikö tässä käydä pelaamaan näitä GTA-pelejä sitten enemmänkin. GTA V varmaan olisi luontainen jatkumo San Andreasille miljöönsä takia vai pitäisiköhän mennä Vice Cityn pariin?
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 07.05.2017 14:33

-Zerials- kirjoitti:.

GTA-pelit eivät ikinä ole oikein kiinnostaneet, mutta tässä San Andreasissa on sitä jotain. Nyt olen ihan fiiliksissä tästä, kun taas kävi tätä tykittelemään. Joskus silloin täkölllöin tällaisen vakavamman pelin pelaaminen voi olla ihan virkistävää.

En oikein tiedä, pitäisikö tässä käydä pelaamaan näitä GTA-pelejä sitten enemmänkin. GTA V varmaan olisi luontainen jatkumo San Andreasille miljöönsä takia vai pitäisiköhän mennä Vice Cityn pariin?


Mitä olen asiaa tutkinut, niin GTAIV ja V ovat eri jatkumoa kuin mitä III,Vice City ja SA, vaikka vitosessa (HD jatkumon omassa) Grove Streetillä vieraillaankin. Itse suosittelen Vice Cityä, varsinkin mikäli kasarimusa iskee ihan kympillä. Tosin kannattaa varautua turhautumiseen kun joudut mm. kisaamaan pankkikeikkakuskin kanssa, täysin turhassa ja naurettavan epäreilussa katuajoissa.

SA on meikänkin oma henk. kohtanen suosikki GTA-peleistä, kun se nyt otettiin puheeksi, vaikka on Vice Citykin Scarface meiningiltään hyvää sekoilua. Mitä nyt SA:n tehtävät ovat haasteiltaan sieltä siedettävimmästä päästä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 08.05.2017 17:35

Gigante kirjoitti: Itse suosittelen Vice Cityä, varsinkin mikäli kasarimusa iskee ihan kympillä. Tosin kannattaa varautua turhautumiseen kun joudut mm. kisaamaan pankkikeikkakuskin kanssa, täysin turhassa ja naurettavan epäreilussa katuajoissa.

SA on meikänkin oma henk. kohtanen suosikki GTA-peleistä, kun se nyt otettiin puheeksi, vaikka on Vice Citykin Scarface meiningiltään hyvää sekoilua. Mitä nyt SA:n tehtävät ovat haasteiltaan sieltä siedettävimmästä päästä.


Ai iskeekö kasarimusa? No totta helvetissä iskee! Taitaa Vice City mennä seuraavaksi testiin.

SA on kyllä aivan hemmetin hyvä peli. Joitakin erityisen vituttavia tehtäviä siihenkin on tungettu, mutta ei mitään yltiöpäisen rasittavaa. Hankalin tehtävä, mikä on tullut vastaan on se Zeron ensimmäinen tehtävä, missä pitää ampua taivaalta niitä pieniä lentokoneita ja suojata niitä jotain antenneja. Ihan mahdoton tehtävä kun siitä tähtäämisestä ei tule mitään epätarkalla analogitikulla: jollain hiirellä se varmaan on ihan lastenleikkiä, mutta konsoliversio laittaa kyllä koville. Onneksi se on vapaaehtoinen tehtävä, eikä sitä tarvitse tehdä ellei tahdo 100%:sta läpipeluuta.

Se pelin alkupuolen legendaarinen juna -takaa-ajo ei ole edes hankala, vaikka porukka niin aina sanoo. Vähän rinnastettavissa Zelda Ocarina of Timen vesitemppeliin, joka on myös saanut sen vaikean tason maineen.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa